Zitnica Evrope (iz buduce edicije "Demistifikacija Vojvodine")

1 view

Royal

(a povodom mas-tripa LSV i slicnih ostataka komunizma, da Vojvodina
"hrani Srbiju", da ju je tokom sankcija i rata "spasila kolektvine smrti
od gladi" i slicnih gluposti)

Ovaj mit je, kao i mnogi drugi, formiran na osnovu cinjenice da Vojvodina
danas masovno proizvodi zitarice. Ovde cemo se samo na trenutak osvrnuti
na Prvi svetski rat, koji po svom uzasu neuporedivo premasuje dogadjaje
iz poslednjih deset godina. Naime, Srbija u vreme tog rata nije bila
ujedinjena sa Vojvodinom, te joj stoga nije bila dostupna vojvodjanska
hrana u bilo kom obliku. Ipak, tokom celog tog uzasnog rata, u Srbiji nije
zabelezen slucaj da je neko umro od gladi, uprkos stravicno teskom
polozaju stanovnistva. Umiralo se od bestijalnih odmazdi austrougarske,
nemacke, madjarske i bugarske vojske. Umiralo se (i to masovno) od
tifusa i slicnih bolestina, ali se od gladi nije umiralo. Srbija je cak i u
tim trenucima (najtezim u svojoj istoriji) uspevala da prehrani svoje
stanovnistvo bez icije pomoci. Zasto? Pa zato sto je Srbija pretezno
(po svom polozaju i strukturi teritorije, i to bez Vojvodine) poljoprivredna
i stocarska zemlja, ili je barem to bila dok nisu dosli komunisti sa svojim
idejama.

Vratimo se sada na Vojvodinu, i na bajke tamosnjih LSV bojovnika
o "zitnici koja moze da hrani pola Evrope" i koja "spasava Srbiju od gladi".
Ove suplje teorije se dakle baziraju na masovnoj proizvodnji zitarica
u Vojvodini, i to je to. Kao da nigde van Vojvodine (ukljucujuci i samu
Srbiju) ne mogu da se nadju ili gaje zitarice, prvenstveno psenica...
Ovo bi mozda imalo neki smisao, kada bi se ljudi od jutra do mraka hranili
samo hlebom. Ali sta je sa vocem, povrcem, mesom, mlekom i mlecnim
proizvodima? Da mozda i to ne dolazi iskljucivo iz Vojvodine?

Ali, drzimo se psenice. Nacistima iz LSV ocigledno niko nije objasnio
neke stvari, poput cinjenice da zemlje EU (koje bi oni da hrane) raspolazu
sa stravicnim viskovima psenice i drugih strateskih prehrambenih artikala.
Ovi viskovi su toliko veliki, da cak i proizvodnja mora drasticno da se
ogranicava!

Prilikom popisa ovih rezervi (jos iz 1990), EU je imala sledece viskove:
- 20 miliona tona zita (!!!)
- 7 miliona tona govedine
- 400 hiljada tona obranog mleka u prahu
- 300 hiljada tona putera

Ove cifre se iz godine u godinu povecavaju, uprkos pomenutim
ogranicenjima u proizvodnji. Zemlje EU ih izvoze/poklanjaju bukvalno
gde god mogu, pod uslovom da im je to u politickom interesu.

Sta bi se dakle dogodilo ako bi neshvacena, opljackana, eksploatisana,
izrabljivana, okupirana itd. Vojvodina, ta neiskazana "zitnica Evrope",
postala samostalna drzava?
Prvo i pre svega, Srbija bi tada (mada to moze i sada, ali ocigledno nece
zarad mira u kuci) lepo uvozila zitarice iz pomenutih viskova zemalja EU,
i to po najmanje 30% NIZIM cenama od vojvodjanskih. Pri tome, zitarice
koje EU izvozi na Istok ili u zemlje kao sto su Srbija i Rusija (govorimo
o zitaricama najnizeg i najsumnjivijeg kvaliteta) su danas u istom rangu
kvaliteta sa zitaricama na koje su casnici LSV toliko ponosni kada pevaju
pesmicu "Zitnica Evrope/Balkanska Svajcarska", koju ih je tako lepo naucio
Nenad Canak. O ovom kvalitetu nesto kasnije...

Sta mislite, da li su glasnogovornici LSV mozda culi za prvi uslov koji je
EU postavila Poljskoj za prijem u punopravno clanstvo? Sumnjam da jesu,
posto standardno ne vide dalje od Cankovog stomaka... Taj uslov je vrlo
jednostavan: Poljska (koja je inace veeeeeeeeeeeliki proizvodjac i izvoznik
zita i slicnih kultura) pre ulaska u EU mora da UKINE svoju kompletnu
proizvodnju zitarica (i tako ostavi oko 250000 svojih poljoprivrednika na
hlebu i vodi), a zauzvrat ce moci da ih uvozi iz drugih zemalja EU po vise
nego bagatelnim cenama, u okviru zajednickog trzista. Razlog za ovakav
zahtev lezi u cinjenici da su zitarice koje proizvode Poljaci jeftinije od
onih iz EU, tako da bi Poljska ulaskom na slobodno/beneficirano trziste
EU imala najkonkurentnije zito, sto bi joj automatski donelo dobar deo
kolaca koji trenutno dele neke druge zemlje EU, i nisu nimalo raspolozene
da ga ustupaju tamo nekim Poljacima. Da ne pominjemo koliko bi se tek
planine neupotrebljenih zitarica u rezervama povecale ulaskom Poljske
u Uniju...

Potpuno ista prica vazi i za kukuruz.

I sada ce Vojvodina da hrani Evropu?!?!?! CIME ce bre ona da je hrani?!
Da nece mozda Evropska Unija NJOJ da dozvoli da joj uleti na ionako
prezasiceno trziste?!?!?! Kladim se da ovu sitnicu Nenad Canak nije ubacio
u programski kod svojih sledbenika...
Neko ce reci: "Moze zito da se izvozi i van EU". Naravno da je tako, ali
postoje razlozi zasto u slucaju Vojvodine trenutno cak ni to nije moguce.

Osim navedenih razloga zasto Vojvodina nikada nece biti nicija zitnica (osim
svoja sopstvena), zanimljivo je prostudirati zasto se vojvodjansko zito
NIKADA nije izvozilo u EU (cak ni u okviru simbolickih, politickih
aranzmana), vec samo u one zemlje koje sebi nisu mogle da priuste ni ono
najlosije zito iz EU, ili ovi jednostavno nisu hteli da im ga daju iz
politickih razloga.
To nije zbog sankcija, jer je iz ove zemlje deset godina sve sto je trebalo
Evropi izlazilo bez problema (voce, retke rude, pa cak i lan), uprkos svim
mogucim sankcijama. Ali Evropi vojvodjansko zito ne treba! Zasto? Zato sto
ima TOLIKO SVOG, da ga izvozi ili cak trampi na sve strane (kao sto smo
vec kostatovali).
ALI, ima jos: cak i kada EU ne bi imala dovoljno zita, opet ga ne bi uvozila
iz Vojvodine. Zasto sada? Razlog je opet u necemu sto je Nenad Canak
zaboravio da programira u svoje klonove - to je zato sto vojvodjansko zito
trenutno ne zadovoljava MINIMUM kvaliteta i standarda Evropske Unije!
(u kratkim crtama: vojvodjansko zito u Evropi <=> Yugo u Americi)

Ovaj podatak nikako ne treba mesati sa cinjenicom da su u nasim
poljoprivrednim institutima patentirane ubedljivo najkvalitetnije sorte
zitarica u svetu. To je istina, ali je problem u tome sto se njive sirom
Srbije/Vojvodine ne seju sa tim sortama, vec sa njihovim degenericnim
hibridima.

Lose zito, sta da se radi... A zasto je lose? Zato sto su, tamo negde
sredinom 70-ih godina, nikad' prezaljeni autonomasi i drugi genijalci iz
birokratije ex SFRJ (koja toliko patoloski nedostaje clanovima LSV)
naredili poljoprivrednim institutima u Vojvodini i Srbiji da naprave
hibridne sorte zita, koje ce davati znatno vece prinose po hektaru.
Cilj je bio da oni ponosno pokazu svom gazdi, copavom bravaru, kako
su sposobni da sprovedu njegov nesvrstani projekat - da SFRJ sama
proizvodi dovoljno zitarica za svoje potrebe, odnosno da SFRJ sve
zivo proizvodi sama, a pogotovo strateske namirnice za socijalni mir...
Projekat je uspeo, ali po ceni ruiniranja kvaliteta zrna, koji je otisao
dovraga.

E, tim defektnim hibridima zita se i danas dva puta godisnje zaseje pola
Vojvodine, a od tog zita se pravi hleb koji ne bi prosao osnovnu upotrebnu
kontrolu u EU, a kamoli neku jacu... Taj hleb onda svi mi jedemo, a Nenadu
Canku su opet krivi Beogradjani, kao simboli stradanja "zitnice Evrope".

Ovo je samo jedan primer "blagodeti" koje su "autonomasi" (jos jedna
zloupotreba jednog casnog termina od strane komunista) doneli Vojvodini od
1945 do 1988 (o ovima posle 1988 da ne govorimo...).

Slicnih mitova ima mnogo vise. Kada bi Vojvodina barem imala neko meso, pa
da moze da hrani nekoga (meso je uvek trazena roba, a ono iz EU nije
dostupno svima)... Ali, prepametni prethodnici LSV iz Titovog vremena,
istrebili su skoro svu stoku iz Vojvodine u pomenutom pokusaju da dokazu
copavom bravaru kako SFRJ moze sama da proizvede dovoljno zitarica za
svoje potrebe.

Mnogi ljudi, a narocito pitbulterijeri i politicki komesari LSV, nisu svesni
cinjenice da bi hleb u Beogradu, ako bi se pravio od psenice uvezene iz EU
ili recimo Poljske uz odgovarajuce preferencijale i poreske/carinske
olaksice, bio JEFTINIJI od ovog koji se danas proizvodi od Svetog
vojvodjanskog zita.
Da znaju ovo, verovatno ne bi pretili Beogradjanima "gladju" svaki put kada
im ponestane inspiracije da izmisljaju argumente i falsifikuju istoriju.

I onda nam prodaju pricu o 60 miliona gladnih usta koja Vojvodina moze da
hrani?
Da je ovo u stvari ordinarna laz, svedoci i cinjenica da su jedine
znacajnije evropske zemlje, koje se danas usudjuju da uvoze vojvodjansko
zito - Rusija, Bugarska i Slovacka. Svi ostali su prihvatili evropske
standarde kvaliteta i uvoze viskove iz EU.
Cak je i Bugarska odustala pre dve godine, kada su u Novom Sadu (ili gde se
vec u Vojvodini nalazi taj najveci silos zita na Dunavu) sleperi natovareni
pesnicom a da prethodno nisu oprani od CEMENTA koji su prevozili.
Tako su se Bugari najeli hleba obogacenog cementnom prasinom.
Da nije mozda i za to kriv Beograd?

Kao sto kaze naslov, ovo bi moglo da bude samo jedno poglavlje u ediciji
"Demistifikacija Vojvodine". A materijala ima na pretek: zajednicka
ulaganja, obrazovanje, zdravstvo, finansijska ispomoc, krediti... Pa da
vidimo ko koga pljacka u ovoj zemlji.
Licno nemam nista protiv bilo koga ko se zalaze i za nezavisnu drzavu
Vojvodinu - ako se taj projekat sprovede na jedan posten i opsteprihvacen
nacin, ja cu ga prvi pozdraviti. Ali za one koji to sprovode sejanjem
mrznje, ksenofobije i netrpeljivosti prema Beogradu i Srbiji (jer nista od
argumenata, cinjenica ili istorije nije na njihovoj strani pa zato masovno
falsifikuju sva tri pojma), imam jednu lepu elektricnu stolicu.
Ne moze bas svaka laz da se precuti...

Royal

p.s. Ramona, Relja, sta da vam kazem... Ne zamerite...

Marko37

"Royal" <sov...@yahoo.com> napisa

> Da znaju ovo, verovatno ne bi pretili Beogradjanima "gladju" svaki put
kada
> im ponestane inspiracije da izmisljaju argumente i falsifikuju istoriju.

Naravno, jos jedna cinjenica koju LSVovci precutkuju je koje je najvece
trziste za proizvode iz Vojvodine. Mozda je posledica toga sto su kadrovi
listom deca komnizma, pa im je malo teze da shvate modernu ekonomiju.

Nikola Smolenski

"Royal" <sov...@yahoo.com> wrote in message

> (a povodom mas-tripa LSV i slicnih ostataka komunizma, da Vojvodina
> "hrani Srbiju", da ju je tokom sankcija i rata "spasila kolektvine smrti
> od gladi" i slicnih gluposti)

Mdam, citao sam nesto o odnosu proizvodnje hrane izmedju Srbije i Vojvodine,
i bilo je ovako: Vojvodina proizvodi 90% zita, suncokreta i secerne repe,
valjda 70% svinjetine, 50% kukuruza, svega ostalog (druge vrste mesa,
mleko, jaja, voce i povrce) vise se proizvodi u ostatku Srbije.

Wlayco

Vrlo dobro.

Keep up the good work...

--
Greetings from your friendly neighbour Wlayco!

Predrag Supurovic

In article <9stc2n$4s6$1...@news.eunet.yu>, smol...@eunet.yu says...

Ja samovde pre nekog vremena izneo zvanicne statisticke podatke o
poljoprivrednoj proizvodnji i pokazao da su VOjvodjani mnogo stosta
umislili...

Pedja

--
Yugoslav Anti-Spam Initiative. Budite kulturni na Internetu.
Mala skola Internet bontona: http://www.uzice.net/yasi/

Trotter

Royal <sov...@yahoo.com> wrote in message

Naravno kao sto su Slovenci umrli bez Srbije.
Na greskama ste trebali uciti ,ali nista od toga.Ovu bajku si lepo prodao
lakovernicima, a ja sam ti izneo podatke o neprekidnoj pljacki Vojvodine od
trenutka njenog stupanja u Kraljevinu SHS.
Razumes,nista ni vredi i jedino mi nije jasno sta pokusavas?
Svoj sirok fond reci ne bi trebao rasipati lagajuci i prekrajajuci
cinjenice.

Trotter

Royal <sov...@yahoo.com> wrote in message

Sta ima ti da demistifikujes Vossu?Ko si ti?Sa cim?Lazima?
Doooooooooooosaaaaaaaaaaaaadaaaaaaaaaaaaaaaaaaannnnnnnnnnnnnnnn!!!!!!!!!!
Laaaaaaaaaaaaaaaazzzooooooooooooooooovvvvvvvvvvvvvvvvvvvv!!!!!!!

Vojislav Ristivojevic

On Wed, 14 Nov 2001 16:00:30 +0100, "Trotter" <tro...@beotel.yu>
wrote:

>Sta ima ti da demistifikujes Vossu?Ko si ti?Sa cim?Lazima?
>Doooooooooooosaaaaaaaaaaaaadaaaaaaaaaaaaaaaaaaannnnnnnnnnnnnnnn!!!!!!!!!!
>Laaaaaaaaaaaaaaaazzzooooooooooooooooovvvvvvvvvvvvvvvvvvvv!!!!!!!

Ajde vidi da ne navodis celu poruku na koju odgovaras, narocito ako je
200 linija.

Nije tesko biti fini.

Sunny

Nikola Smolenski <smol...@eunet.yu> wrote in message

OK, a koliko se jede?
U Vojvodini je 25% stanovnistva (sa sve izbeglicama), a jede se oko 30%
(Lale su jesni ljudi) hrane. Osim toga, u ishrani prosecnog jugovica
svinjetina i zitarice predstavljaju osnovu, a i te "druge vrste mesa" se ne
proizvode od vazduha ili od Knjaz vode, nego kukuruza.

Sunny

Prema planovima demografskog rasta, oko 2050. ce biti oko 20 milijardi
ljudi. Osnovni problem ce biti hrana. Dakle, trziste je zagarantovano.

Marko37 <mar...@galeb.etf.bg.ac.yu> wrote in message

neko

Cena cepane polutke iz Madjarske 2.20 dem. dok smo uvozili sa sve carinom,
fco Beograd. Cena svinja 90 din. na domacem trzistu.Razmisli i odgovori
zasto se ne uvozi? (samo nemoj reci da nemamo devize)

Royal

"Trotter" <tro...@beotel.yu> wrote in message

> Naravno kao sto su Slovenci umrli bez Srbije.

Ja nikada nisam rekao da su Slovenci umrli bez Srbije (mada je tacno
da slovenacki privrednici iskreno zale za srpskim trzistem), niti sam
ikada rekao da bi Vojvodina umrla bez Srbije. Naprotiv, upravo
ste ti i tvoji klonirani replikanti LSV ti koji tvrde da bi Srbija sigurno
umrla bez Vojvodine, pa joj u to ime pretite izgladnjivanjem.
To sam osporio cinjenicama i argumentima, a to sto ti nemas nista
osim prirucne literature LSV, zaista nije moj problem.

> Na greskama ste trebali uciti ,ali nista od toga.Ovu bajku si lepo prodao
> lakovernicima,

Dokazi da je bajka. Spreman sam da javno poreknem svaku moju
izjavu za koju dokazes da je bajka ili da se ne zasniva na cinjenicama.

> a ja sam ti izneo podatke o neprekidnoj pljacki Vojvodine od
> trenutka njenog stupanja u Kraljevinu SHS.

Te tvoje "podatke" (naduvane i lazno protumacene procente) sam
osporio, opet na osnovu istorijskih i danasnjih cinjenica. Ako nisi
primetio, pokusaj ponovo. Da li si nekada posetio biblioteku?

> Razumes,nista ni vredi i jedino mi nije jasno sta pokusavas?

U ovom threadu, ono sto sam i rekao: da utvrdim ko koga pljacka
u ovoj zemlji.
A da vama iz LSV mnoge stvari nisu jasne, to se odavno vidi.

> Svoj sirok fond reci ne bi trebao rasipati lagajuci i prekrajajuci
> cinjenice.

1. Hvala na komplimentu, uvek se trudim da uvecam taj fond.
2. Da ga na ovom forumu rasipam bez potrebe, to mi mnogi pametni
ljudi kazu (ovo nikako ne ukljucuje tebe).
3. Za lazi i prekrajanje cinjenica na ovom forumu je bio zaduzen
Amigocabal, sve dok se nisi pojavio ti.

Royal

Relja The Unready

Royal <sov...@yahoo.com> wrote...
(on Tue, 13 Nov 2001 15:40:21 +0100)

> p.s. Ramona, Relja, sta da vam kazem... Ne zamerite...

Na ovom i ovakvim postovima ti ne zameram uopste. Naprotiv. Bez
foliranja. Mislim da je jako vazno znati *cinjenice*. Otvoriti oci.

Gresaka je bilo, velikih, mozda ce ih biti i u buducnosti.
Autonomija ne znaci da ce poteci med i mleko. Dobre stvari treba
prihvatiti, lose promeniti i ici napred.

--
Relja @(*0*)@
e-m@il: re...@europe.com ICQ#:93054566

Marko37

Koja si ti dileja! Dva puta postujes odgovor na isti post i oba puta
quotujes ceo tekst od 11KB da bi napisao par decijih recenica.

Marko37

"Sunny" <su...@zr.co.yu> napisa

> Prema planovima demografskog rasta, oko 2050. ce biti oko 20 milijardi
> ljudi. Osnovni problem ce biti hrana. Dakle, trziste je zagarantovano.

:))))))))))))))))))))))))))))))))))
Ne lipsi magarce do 2050te.
A sta mislis ko ce ih snabdevati hranom te daleke 2050.? Da li "suverena i
nezavisna" Vojvodina, ili multikorporacija "raskrcen Amazon.com"?
Mene su ucili da je Srbija bogata sa bog-te-pita-kakvim-kamenjem koje ce
biti hit za jedno 20 godina, pa ne vidim da se neko sago da sakupi iste.

Trotter

> [...]

> ljudi kazu (ovo nikako ne ukljucuje tebe).
> 3. Za lazi i prekrajanje cinjenica na ovom forumu je bio zaduzen

Da,naravno.Vrlo mi je drago sto to bas ti kazes.
Kad vec ides u biblioteke mogao bi uzimati knjige i usvajati podatke sa
raznih strana , a ne biti apsolutno jednostran.

> [...]

> vidimo ko koga pljacka u ovoj zemlji.

> Royal
>
> p.s. Ramona, Relja, sta da vam kazem... Ne zamerite...

Eto ti sad ! Sto bih zamerila ? Pa Zoro i ja zajedno pisemo tekstove !

Hleb je stvarno ocajan. Ima dana kada ga nacnes i smrdi na plesan
i budj...

E sad - kada ce ostalo ?

> ulaganja, obrazovanje, zdravstvo, finansijska ispomoc, krediti...

eunet&telekom u hag !

vich

> Koja si ti dileja! Dva puta postujes odgovor na isti post i oba puta
> quotujes ceo tekst od 11KB da bi napisao par decijih recenica.

Ili , sto bi rekao nas BIVSI predsednik, "kao retardirano dete od sedam
godina"! ;)))

FORCE

GOD!!! It's full of Trotters

> Sta ima ti da demistifikujes Vossu?Ko si ti?Sa cim?Lazima?
> Doooooooooooosaaaaaaaaaaaaadaaaaaaaaaaaaaaaaaaannnnnnnnnnnnnnnn!!!!!!!!!!
> Laaaaaaaaaaaaaaaazzzooooooooooooooooovvvvvvvvvvvvvvvvvvvv!!!!!!!

E, neka si mu rek'o!

--
Developed by:
Mad_FURZA's improved brainwashing labs.

Wlayco

Jos kad bi ti naucio da ne quotujes ceo post...

Boban

"Nikola Smolenski" <smol...@eunet.yu> wrote in message
Ako je po Veselinovu ,samo se psenica proizvodi vise u Vojvodini ,ostalo je
egal ili recimo proizvodnja voca je veca u ostatku Srbije ,prica je prilicno
deplasirana ,niko tu nikoga ne hrani i ne izdrzava ,svi smo teska sirotinja.

pavlec

Zitnica, moje dupe, narocito Evrope. Do juce je Vosha bila zitnica Srbije, a
sad se odjednom samoproglasila zitnicom Evrope. BTW, sta bi ta zitnica bez
Srbije? Iz Vojvodine tradicionalno dolazi najgori hleb u istoriji
covecanstva. Ono jes da Lale fino uzgajaju zito, ali da umese hleb prosto ne
umeju.

Sunny

pavlec <pav...@mindless.com> wrote in message

> Zitnica, moje dupe, narocito Evrope. Do juce je Vosha bila zitnica Srbije,

Pa zar nismo hteli u EU?

> sad se odjednom samoproglasila zitnicom Evrope. BTW, sta bi ta zitnica bez

Taj izraz sam prvi put cuo od Beogradjana.

> Srbije? Iz Vojvodine tradicionalno dolazi najgori hleb u istoriji
> covecanstva. Ono jes da Lale fino uzgajaju zito, ali da umese hleb prosto
ne
> umeju.

A jel znas da Lale prave hleb od Argentinskog zita, posto je domace Progres
izvezao za Rusiju?
Ili da su silosi puni zita Robnih rezervi, a mlinovi ne mogu da otkupljuju
zito od seljaka, vec moraju da ga kupuju u BG od RR?