Leuk, zo'n kadootje...

TrolleBol

Krijg net de mailing in de bus van XS4ALL, om een kadootje aan te vragen.

In plaats van het t-shirt wil ik graag de VOIP-telefoon, dus snel op de site
de actiecode ingevoerd.

En wat krijg ik te zien......

".... Met deze actiecode is al gebruik gemaakt van het actieaanbod....."

Nou zal ik wel een zeikerd zijn en het zijn vaak de kleine dingen die de
irritatiegraad snel doen oplopen, maar dit is sinds een tijdje het zoveelste
dingetje bij XS4ALL wat niet helemaal goed gaat. Mijn ervaringen met de
helpdesk zijn slecht (niet of pas heel laat reageren of nietzeggende
reacties sturen), dat VOIP liep en loopt nog niet helemaal lekker, dan weer
een grote storing en dan niet communiceren met je klanten (lang leven de
excuuscultuur, als je achteraf je excuses aanbiedt komt het allemaal wel
weer goed, jaja.......) en nu weer een brief met een actiecode die niet
klopt. En dat voor een hele dure provider.

victor

"TrolleBol" <opzo...@xs4ali.nl> schreef in xs4all.general:

> [...]
> de site de actiecode ingevoerd.
>
> En wat krijg ik te zien......
>
> ".... Met deze actiecode is al gebruik gemaakt van het

Door de postbode....

--
victor

RLM

Bij mij doet die code het helemaal niet. Naja...

Theo

victor schreef:

> Door de postbode....

Of door een andere abonnee, die zijn eigen code niet foutloos wist in te
typen. Moet je ook een verzendadres intypen, of gaat het kadootje
automatisch naar het bij XS4All bekende adres? Dan zul je in elk geval
het kadootje dat die ander zichzelf had toebedeeld, op jouw adres
toegezonden krijgen. Behalve als het de postbode is, dan pikt hij
natuurlijk ook dat kadootje voordat hij het bij de geadresseerde in de
bus gooit.

Dit gaat mogelijk helemaal niet 'niet goed' bij XS4All, maar bij een
ander. Om XS4All nou voor al het leed op deze aarde verantwoordelijk te
houden..

Theo

Theo

RLM schreef:

Wel de juiste code ingetikt? Er staan een letter-cijferreeks, en een 6
cijferig nummer boven het adres. Ik vermoed dat je de linkse moet
hebben, maar het zou ook de rechtse kunnen zijn.

Theo

victor

"TrolleBol" <opzo...@xs4ali.nl> schreef in xs4all.general:

> excuuscultuur, als je achteraf je excuses aanbiedt komt het allemaal wel
> weer goed,

Je wilt van tevoren al een excuusbrief.

Je denkt zeker dat XS4ALL een waarzegster met kristallen bol in dienst
heeft om storingen te voorspellen.

--
victor

RLM

On 2008-05-16, Theo <nom...@nomail.invalid> wrote:

> Wel de juiste code ingetikt? Er staan een letter-cijferreeks, en een 6
> cijferig nummer boven het adres. Ik vermoed dat je de linkse moet
> hebben, maar het zou ook de rechtse kunnen zijn.

Heb de linker EN de rechter geprobeerd :) Zelfs aan elkaar geplakt, maar
doet ut nie :)

Theo

RLM schreef:

Hee, dat is inderdaad apart.

Theo

victor

RLM <redlob...@xs4all.nl> schreef in xs4all.general:

Het is de linkse code, 8 tekens, bestaat uit letters en cijfers.

--
victor

RLM

"Onjuiste actiecode ingevoerd"

Ik probeer het later nog wel eens.

Maarten Deen

"TrolleBol" <opzo...@xs4ali.nl> writes:

> [...]
>de actiecode ingevoerd.
>
>En wat krijg ik te zien......
>
>".... Met deze actiecode is al gebruik gemaakt van het actieaanbod....."

Zucht. Hoe moeilijk is het toch, als iedereen een unieke klantcode
en een unieke loginnaam en een daarbijbehorend persoonlijk
wachtwoord heeft om iets te bouwen waardoor je als provider iets
configureert dat bepaalde klanten iets kunnen doen op je website.

Zou dat nieuw zijn voor XS4ALL? Zijn er geen php/java/html
programmeurs meer in dienst?

Maarten

--
As far as the laws of mathematics refer to reality,
they are not certain,

Danny ter Haar

TrolleBol <opzo...@xs4ali.nl> wrote:
>En wat krijg ik te zien......
>".... Met deze actiecode is al gebruik gemaakt van het actieaanbod....."

Raar is (imho) dat als je die code hebt ingevoerd, je alsnog
naam/adres/woonplaats etc moet invoeren.

Simpel scriptje maken dat verschillende codes genereerd, zou dat werken?
Mijn code was:
LCLLLCCL (l= letter c=cijfer)

Overigens was die code zo klein afgedrukt dat ik problemen had met een
B en een 8 uit elkaar te houden.

Danny
--
The five R's of windows tech support: Retry, Reboot, Reinstall, Replace & Resign

Riemer Palstra

On 2008-05-16, Theo <nom...@nomail.invalid> wrote:
> Ik vermoed dat je de linkse moet hebben, maar het zou ook de rechtse
> kunnen zijn.

De linkse dus blijkbaar. Laat dat T-Shirt maar komen :)

--
Riemer Palstra
rie...@palstra.com

"I reject your reality and substitute my own!"

TrolleBol

"Theo" <nom...@nomail.invalid> schreef

> Wel de juiste code ingetikt? Er staan een letter-cijferreeks, en een 6
> cijferig nummer boven het adres. Ik vermoed dat je de linkse moet hebben,
> maar het zou ook de rechtse kunnen zijn.

De code rechts boven het adres doet het sowieso niet. Bij het invoeren van
de code links boven het adres krijg ik dus de melding dat deze code al
gebruikt is......

Rick

Theo wrote:
[...]

> Dit gaat mogelijk helemaal niet 'niet goed' bij XS4All, maar bij een
> ander. Om XS4All nou voor al het leed op deze aarde verantwoordelijk te
> houden..

Ja, want XS4ALL is helemaal niet in staat om hun abonnees op een
sluitende, veilige manier te authenticeren...

https://service.xs4all.nl
https://webmail.xs4all.nl

Oh, ja, toch...

TrolleBol

"Theo" <nom...@nomail.invalid> schreef

> Dit gaat mogelijk helemaal niet 'niet goed' bij XS4All, maar bij een
> ander. Om XS4All nou voor al het leed op deze aarde verantwoordelijk te
> houden..

Ik ben al heel lang klant bij XS4ALL. En heel lang was het nooit nodig om
helpdesk te raadplegen. De afgelopen anderhalf jaar moest ik noodgedwongen
een aantal keer kontakt opnemen met XS4ALL en dat was nou niet bepaald een
genoegen. De klantontevredenheid neemt langzaam maar zeker toe, ook door
futiliteitjes als een actiecode die niet werkt, waarbij ik dan niet kan
begrijpen dat die code open en bloot leesbaar is door iedereen die mailing
in handen krijgt totdat het bij mij in de bus ligt. Is slordig en stom want
als mensen ergens misbruik van kunnen maken dan zullen ze er misbruik van
maken. Het is gewoon het zoveelste incidentje met XS4ALL.

Dat ik niet de enige ben die niet geheel tevreden is over XS4ALL blijkt wel
uit meerdere uitlatingen in deze nieuwsgroep van trouwe klanten die wat
problemen krijgen met XS4ALL. Laat je je minder positief uit dan word je
belachelijk gemaakt en krijg je te horen dat je XS4ALL niet voor al het leed
op deze aarde verantwoordelijk moet maken, maar ik kom hoe dan ook steeds
meer prutswerk tegen, waar ik dan ook nog vrij veel voor moet betalen.....

TrolleBol

"victor" <vic...@muzieksmurf.xs4all.nl> schreef in bericht

> "TrolleBol" <opzo...@xs4ali.nl> schreef in xs4all.general:

> Je denkt zeker dat XS4ALL een waarzegster met kristallen bol in dienst
> heeft om storingen te voorspellen.

Ik zou willen dat die KPN mentaliteit weer snel uit de bedrijfsvoering van
XS4ALL verdwijnt.......

Rick

Maarten Deen wrote:

> [...]
> configureert dat bepaalde klanten iets kunnen doen op je website.
>
> Zou dat nieuw zijn voor XS4ALL? Zijn er geen php/java/html

Je vergeet het woord "competente".

En dat is nix nieuws, het vorige jubileum kon ik twee t-shirts te scoren
op 1 account omdat het zaakje niet goed in elkaar zat...

Message has been deleted

Rob

> [...]
> een aantal keer kontakt opnemen met XS4ALL en dat was nou niet bepaald een

Ik ben ook lang klant en ik vind de helpdesk juist een genoegen. Het
enige wat balen is dat zijn de lange wachttijden, maar als je eindelijk
iemand te pakken hebt dan gaat die ook uitzoeken wat er aan de hand is
en doet niet alles af met standaard antwoorden als "Linux supporten we
niet dus daar ligt het vast aan" oid.

Ik heb zelfs gehad dat ik na raadselachtige problemen, die uiteindelijk
door een stommiteit van een derde veroorzaakt bleken te zijn, nog terug
gebeld werd om te informeren hoe het was opgelost.

En toen ik een paar weken geleden een paar dagen na aanvraag van een
migratie naar Only ineens helemaal afgesloten werd had ik na 2 werkdagen
mijn Only aansluiting (in totaal 8 dagen na de aanvraag) dankzij de
inspanningen van de 2e lijn. Ik neem aan dat ik er bij een andere
provider gewoon de standaard 30 dagen op had kunnen wachten, met een
"sorry het is fout gegaan maar we kunnen er niks meer aan doen" dooddoener.
Zelfs iemand die voor zijn werk regelmatig zakelijke bitstream aansluitingen
in bedrijf moet nemen vond dit erg snel.

Rob

Message has been deleted

Rob van der Putten

Moguh

Danny ter Haar wrote:

> [...]
> naam/adres/woonplaats etc moet invoeren.
>
> Simpel scriptje maken dat verschillende codes genereerd, zou dat werken?

Bij mij CCCCLCCL

Heeft er iemand voor de L iets anders dan A-F? Zoniet dan zou het wel
eens hex kunnen zijn.
Heeft er iemand een waarde hoger dan 2G? 4G?

> Overigens was die code zo klein afgedrukt dat ik problemen had met een
> B en een 8 uit elkaar te houden.

Een beetje slordig dat ie op de buitenkant staat.
Scheelt wel weer 1 sticker + plakken natuurlijk. En misschien is er voor
buiten plakken een machine en voor binnen plakken niet.

Ik moest popups aanzetten in mijn browser.
Heb een T-shirt bestelt.

Vr.Gr,
Rob
--
The Leiden city council intends to mummify the town

Styx

"Rick" schreef

> En dat is nix nieuws, het vorige jubileum kon ik twee t-shirts te scoren
> op 1 account omdat het zaakje niet goed in elkaar zat...

En daar heb je ge(mis-)bruik van gemaakt? Dat was toch die keer dat nogal
wat mensen achter het net visten?

Styx.

Danny ter Haar

Rob van der Putten <r...@sput.nl> wrote:
>Heeft er iemand voor de L iets anders dan A-F? Zoniet dan zou het wel
>eens hex kunnen zijn.

Volgens mij is het idd hex ! ;-)

A_Alias

"TrolleBol" <opzo...@xs4ali.nl> wrote in

Mischien een of andere lolbroek die twee kadotjes wou scoren en rusishe
roulete heeft gespeeld.
maar dan nog is het de vraag of ze het niet vijleger via
https://service.xs4all.nl/ via je account gegevens hadden kunnen doen.

ook hoop ik dat degene die als laatste pas post krijgen niet te
horenkrijgen dat ze het maar met de overgebleven rommel moeten doen.
mijn brievenbus was vandaag nog niet gevuld met een briefje van xs4all.

Theo

TrolleBol schreef:

> [...]
> meer prutswerk tegen, waar ik dan ook nog vrij veel voor moet betalen.....

Ik heb zelf genoeg kritiek geuit op XS4All (vooral op de prijsstelling)
om mezelf niet aangesproken te voelen als ik beschuldigd wordt van het
'belachelijk maken' van wie dan ook.

Als die actiecode niet werkt, dan klopt dat niet. Ik gaf echter aan dat
het mogelijk was dat een andere abonnee zijn eigen code foutief heeft
ingetikt, waardoor dus die van jou niet meer werkt. Dat kun je, naar
mijn mening, XS4all niet verwijten. Dat die code open en bloot op de
mailing staat is ook niet per definitie onveilig, omdat ik er vanuit ga
dat elk kadootje naar het bij XS4All bekende adres van de betreffende
klant (die de mailing dus officieel ontving, of hoorde te ontvangen)
gezonden wordt. Je krijgt het dan dus sowieso. Als het mogelijk is om
tijdens het bestellen van het kadootje een afwijkend adres in te geven,
dan is het inderdaad storend dat die code niet 'veiliger' verzonden wordt.

Wel vind ik die code overbodig, als het bestellen van het kadootje aan
de reeds bestaande gebruikersnaam/wachtwoord database (of eventueel een
kopie daarvan) was gekoppeld, hadden ze geen aparte codes te hoeven
genereren. Ik vermoed dat een code, in marketinggedachtes, een soort
loterijwinstgedachte opleveren, wat in diezelfde marketinggedachtes
beter is voor het imago van XS4all, dan simpelweg je username/wachtwoord
intikken. Als deze hypothese nadert naar de overwegingen om het op deze
manier te doen, dan moet ik daar echter alleen maar om glimlachen.

Theo

Theo

Jesse schreef:
> Bij mij leek zojuist in eerste instantie de code (de linkse)
> geaccepteerd te worden. Ik heb mijn NAW gegevens en mijn keuze
> ingevuld. Ik werd na klikken op knop 'verstuur' teruggezet naar de
> pagina waar de code moet worden ingevuld. In dikke rode letters stond
> er:

> "Met deze actiecode is al gebruik gemaakt van het actieaanbod."
>
> Ik zou willen weten of mijn bestelling toch is doorgekomen.

Moest/kon je inderdaad een adres invoeren, waar het kadootje naartoe
gezonden moest worden? Zo ja, dan is de open en bloot leesbare code
inderdaad onbegrijpelijk.

Theo

A_Alias

RLM <redlob...@xs4all.nl> wrote in

mischien werkt 't aleen met IE 7

Theo

Rob van der Putten schreef:

> Bij mij CCCCLCCL
>
> Heeft er iemand voor de L iets anders dan A-F? Zoniet dan zou het wel
> eens hex kunnen zijn.
> Heeft er iemand een waarde hoger dan 2G? 4G?

De code die ik hier ontving was 4 cijfers, letter, 3 cijfers.
Ga hem nog niet posten, want ik heb hem nog niet gebruikt.

> Een beetje slordig dat ie op de buitenkant staat.
> Scheelt wel weer 1 sticker + plakken natuurlijk. En misschien is er voor
> buiten plakken een machine en voor binnen plakken niet.

Het is geen sticker die er op geplakt zit, maar een mat rechthoekje waar
de gegevens in geprint zijn.

Theo

Jack Raats

Er stonden twee codes op de brief. Heb je wel de goede genomen???

(Ik ben weer een T-shirt rijker! De andere van 5 jaar geleden was versleten
:-) )

"TrolleBol" <opzo...@xs4ali.nl> schreef in bericht

> [...]
> site de actiecode ingevoerd.
>
> En wat krijg ik te zien......
>

> ".... Met deze actiecode is al gebruik gemaakt van het actieaanbod....."

Rob van der Putten

Moguh

A_Alias wrote:

> mischien werkt 't aleen met IE 7

Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-GB; rv:1.8.1.13) Gecko/20080313
Iceape/1.1.9 (Debian-1.1.9-3)

Rob van der Putten

Moguh

Theo wrote:

> [...]
> Ga hem nog niet posten, want ik heb hem nog niet gebruikt.

> Het is geen sticker die er op geplakt zit, maar een mat rechthoekje waar

Inderdaad. En een beetje ruw ook.

victor

"A_Alias" <Your...@email.me> schreef in xs4all.general:

Misschien moet je het hoofdmailadres van je account gebruiken, dus geen
alias?

--
victor

Message has been deleted

Alex Plantema

TrolleBol schreef in news:482d6880$0$14344$e4fe...@news.xs4all.nl

> [...]
> de site de actiecode ingevoerd.
>
> En wat krijg ik te zien......
>
> ".... Met deze actiecode is al gebruik gemaakt van het

Ja, hier ook deze melding, zowel bij het t-shirt als bij de voip-telefoon.
Stuur nu maar de echte code, of gelijk iedereen een telefoon en een t-shirt.

--
Alex.

Rob van der Putten

Moguh

Danny ter Haar wrote:

> Volgens mij is het idd hex ! ;-)

Gokjes;
- Het is hex 32 bit int uit een random generator. En met een paar
100000 klanten kan het gebeuren dat een getal twee keer voorkomt.
- De random generator is stuk.
- Het getal is niet random maar gekoppeld aan de account. Er zit een
bug in de koppeling.
- Mensen maken een tikfout waardoor ze iemand anders code gebruiken
(dat heb je met die kleine lettertjes).

Iets in het service center knutselen was misschien slimmer geweest.

Theo

victor schreef:

Er hoeft geen emailadres ingevuld te worden.

Tis de linkercode, hier werkte hij zonder problemen, en inderdaad, je
moest een adres invullen. Dan is het inderdaad wat slordig dat die code
op de buitenkant staat, c.q. dat geen gebruik is gemaakt van de normale
username/wachtwoord-authenticatie.

Theo

Danny ter Haar

Rob van der Putten <r...@sput.nl> wrote:
>- De random generator is stuk.

Oh_oh.. vast op een debian systeem gedaan ;-)

Theo

Rob van der Putten schreef:
> [...]
> bug in de koppeling.
> - Mensen maken een tikfout waardoor ze iemand anders code gebruiken

Code hier: 9429C924

Ik gok toch op die tikfout.

Die heb ik zelf in ieder geval niet gemaakt, want bij een 2e poging
(toch even checken) kreeg ik de 'reeds gebruik gemaakt'-melding.

Theo

SN

"Styx" <nom...@home.nl> schreef in bericht
:
: "Rick" schreef
:
:
Styx,
Jij bedoelt die keer dat je ALS je bestelling dan al doorgekomen was, vaak
moest bellen of mailen om dan te horen dat dan-en-dan waarschijnlijk
geleverd gaat worden, wat toch niet gehaald kon worden. Om vervolgens een
t-shirt te ontvangen in een *afwijkend* formaat dan besteld. En dat daarna
is gezegd (volgens mij) dat de volgende keer ССk grotere maten t-shirts
beschikbaar zouden komen, terwijl nu de maten geworden zijn: M, L en XL.
Die keer he?
Gr,
SN (ja, ook mijn code werkt niet wel heb ik min of meer per ongeluk het
volgende bestelschermpje gezien met de maten van de shirts)

SN

Het lijkt me wel errug toevallig als er zoveel als nu (binnen 1 dag) de
moeite nemen om hier neer te zetten dat de codes niet werken, toch?
(De andere code geeft de volgende melding: Onjuiste actiecode ingevoerd.)
SN

"Jack Raats" <nom...@nomail.net> schreef in bericht
: Er stonden twee codes op de brief. Heb je wel de goede genomen???

Theo

SN schreef:

Je bedoeld dat je min of meer per ongeluk een andere code geprobeerd
hebt :-) Krijgt er weer een postbode de schuld van?

Theo

Paul Slootman

Danny ter Haar <d...@cistron.nl> wrote:

>Oh_oh.. vast op een debian systeem gedaan ;-)

http://web.archive.org/web/20011027002011/http://dilbert.com/comics/dilbert/archive/images/dilbert2001182781025.gif

Paul

SN

"Theo" <nom...@nomail.invalid> schreef
: SN schreef:
: > "Styx" <nom...@home.nl> schreef
: > :
: > : "Rick" schreef

Daar dacht ik in eerste instantie wel aan. De postbode. (Ja, of een fout in
het xs4all systeem of de website).
Maar je hebt in een ander bericht al getikt dat er dan wel heeeeeeeeeeeeel
veel gehandeld zou moeten zijn geweest geworden geraakt vandaag bij de TPG.
(Niet PTT, foei, Theo...)
En over de "andere" code: stttt, anders kan Rick nog een keer 2 shirtjes
scoren... ;-)
SN

Rob van der Putten

Moguh

Theo wrote:

> Code hier: 9429C924

Meer dan 2 GB dus.

> Ik gok toch op die tikfout.

8 cijfers hex is > 4 miljard combinaties. Xs' heeft nog geen miljoen
klanten. Kans kleiner 0.025 %.

Theo

SN schreef:

> [...]
> veel gehandeld zou moeten zijn geweest geworden geraakt vandaag bij de TPG.

Ben al een ouwe lul he, ik ken nog die postbodes in een grijs uniform,
met zo'n platte pet, met zo'n mooi gestileerd PTT logo. TPG, natuurlijk.

Theo

jsmn

> [...]

>de actiecode ingevoerd.

>En wat krijg ik te zien......

>".... Met deze actiecode is al gebruik gemaakt van het actieaanbod....."

same here, met 2 codes.

jsmn

Riemer Palstra

On 2008-05-16, Theo <nom...@nomail.invalid> wrote:
> Ben al een ouwe lul he, ik ken nog die postbodes in een grijs uniform,
> met zo'n platte pet, met zo'n mooi gestileerd PTT logo. TPG,
> natuurlijk.

Ik dacht al de hele tijd, wat bedoel ze toch met TPG. Maar het gaat hier
over TNT dus? :P

Theo

Rob van der Putten schreef:
> Moguh

> Meer dan 2 GB dus.

> 8 cijfers hex is > 4 miljard combinaties. Xs' heeft nog geen miljoen
> [...]

En toch: de codes die ik nu gezien heb, lijken mij 'te mooi' om alleen
maar random te zijn. Daar is wat mee, volgens mij. Een c-tje en een
l-etje omwisselen... Mijn eigen code met 924 en 942... Mensen die hier
zeggen dat ze de lettertjes toch wel erg klein vinden, en dat ze het
onderscheid tussen een 8 en een B moeilijk kunnen zien...
Tikfoutje, wat leidt tot een OOK werkende code is zo gemaakt.

Maar goed, ik krijg, hopelijk sowieso 2 t-shirts, want 2 abonnementen.

Theo

SN

"Theo" <nom...@nomail.invalid> schreef
: SN schreef:

Misschien ben ik dan wat jonger dan u ;-) en heb een ander drieletterig ding
dan u, maar ik heb ook wel de grijze uniformen meegemaakt volgens mij.
Vroeger, toen het nog duidelijk was, wat je met PTT bedoelde. Bestelden zij
geen telefoontoestellen aan de deur? Hihi.
En wلللr zijn al die groene brievenbussen gebleven? ;-)
SN

Theo

Riemer Palstra schreef:

> Ik dacht al de hele tijd, wat bedoel ze toch met TPG. Maar het gaat hier
> over TNT dus? :P

Verdraaid, dat gaat inderdaad zoooo snel. Is het nog wel TNT :-)

Theo

Rob van der Putten

Moguh

Danny ter Haar wrote:

> Oh_oh.. vast op een debian systeem gedaan ;-)

Ik vraag me af wat er gebeurd als je een willekeurige code intikt.
Zouden de gegenereerde codes ergens opgeslagen zijn. Of word alleen
bijgehouden welke al gebruikt zijn.

SN

"Riemer Palstra" <rie...@palstra.com> schreef in bericht

Oeps...
Foutje, bedankt?
SN

SN

"Rob van der Putten" <r...@sput.nl> schreef in bericht
: Moguh

De willekeurige code geeft de al eerder aangegevene melding: Onjuiste
actiecode ingevoerd
SN

Theo

SN schreef:

U??? ik verslikte me in mijn koffie (En ja, ik zag de smiley heus wel) :-)

Maar die groene brievenbussen herinner ik me dan weer niet. Zo oud is
'u' dus toch niet (die grijze met rode ombouw zijn de oudste die ik me
herinner, al herinner ik me dan weer wel dat die in de plaats kwamen van
wat er daarvoor was; dat zal dus wel groen geweest zijn).

Toch een beetje zelfde leeftijd (zullen we het maar middelbaar noemen,
moet dit jaar nog 40 worden)?

Theo

dontknow

On 16 May 2008 11:50:31 GMT, Jesse <a...@xs4all.nl> wrote:

> [...]

>"Met deze actiecode is al gebruik gemaakt van het actieaanbod."
>

>Ik zou willen weten of mijn bestelling toch is doorgekomen.

Idem dito.... Hoe kom ik nou aan m'n T-shirt, kleur geel met zwart (zwart met geel mag
ook) maatje XX(X)L ?

Manuel Otto

On Fri, 16 May 2008 12:57:03 +0200, "TrolleBol" <opzo...@xs4ali.nl>
wrote:

> [...]

>weer goed, jaja.......) en nu weer een brief met een actiecode die niet
>klopt. En dat voor een hele dure provider.

Ja, dat is allemaal knap (kn)(l)ullig...

Ik heb ook net die mailing gehad.

Twee jaar geleden vond ik zo'n t-shirt nog leuk, nu gebruik ik het als
werkkleding. Een nieuw t-shirt hoef ik niet, dus. Want XS4ALL is voor
mij al lang niet meer zo super als dat ik het ooit vond.

Ik hoef ook helemaal geen mobiel Internet, heb niet eens een
mobieltje...

Voip interesseert me ook niet, ik bel nog ouderwets via KPN.

Digitenne: slecht bereik (ik heb het geprobeerd).

Een serviceabonnement van een 'computerexpert'? Dat doe ik altijd
zelf.

Korting op trainingen en congessen? ga ik nooit heen.

Korting op kunstuitleen? Maak ik nooit gebruik van.

Korting op het gehele Freecom-assortiment? Heb nu geen harde schijf
nodig.

Maar dan deze:

"tot ruim 20% korting op Microsoft Software en Hardware!".

Microsoft, dat is wel het laatste waar ik op zit te wachten... En
notabene aangeboden door XS4ALL, het moet niet veel gekker worden bij
m'n provider...

Kortom: ik ga dus niet gebruik maken van 1 van deze fantastische
aanbiedingen, en bied een ander de gelegenheid om van mijn actiecodes
gebruik te maken (pak nu leesbril voor die codes).

Linkercode:
A0(of letter O?)8561D3

Rechtercode:
71523

Veel plezier ermee = :-))

Manuel

Arwin Vosselman

On Fri, 16 May 2008 16:48:06 +0200, jsmn wrote:

>same here, met 2 codes.

<AOL-Mode>
Me too, 3 codes.
</AOL-Mode>

--
Arwin.

willem

> [...]

>"Met deze actiecode is al gebruik gemaakt van het actieaanbod."
>
>Ik zou willen weten of mijn bestelling toch is doorgekomen.

Bij mij komt meteen de volgende melding:

Met deze actiecode is al gebruik gemaakt van het actieaanbod.

Ik kom dus niet eens tot mijn naw gegevens invullen. Iemand heeft mijn
code gepikt !!!

Groetjes,
Willem.

Herbert Groot Jebbink

Manuel Otto wrote:

> [...]
> aanbiedingen, en bied een ander de gelegenheid om van mijn actiecodes
> gebruik te maken (pak nu leesbril voor die codes).

werkt niet, ik kreeg de melding dat de code al gebruikt was.

--
Gratis EK pool - 1e prijs een iPod Touch - http://pool.e2k8.nl

SN

"dontknow" <dont...@dontknow.nospam.no> schreef in bericht

Euhm.
Groooooootste maat bij deze actie is XL...
SN

Johoo

Bij mij hetzelfde probleem. Code is al gebruikt....... Maar ik wil wel zo'n
T-shirt... wat nu te doen?

SN

"willem" <geen mail> schreef in bericht
:

Let op.
Vertrouw uw postbode niet !!!
SN

Herbert Groot Jebbink

SN wrote:

> [...]
> : ook) maatje XX(X)L ?
>

> Euhm.
> Groooooootste maat bij deze actie is XL...

jammer, contact met hun roots compleet verloren.

SN

: > : SN schreef:
[...]
: >
[...]
: > En wááár zijn al die groene brievenbussen gebleven? ;-)

: > SN
: >
: >
:
:
[...]

Hahaha, ik win, een paar jaar jonger dan 40. :-)
Maarre... Lees nóg eens wat ik schreef over de postbesteldiensten van de
(groene) PTT. Dat kán toch niet? Hihi.
TelefoonPTTlogo was groen en hadden euh, geen brievenbussen. Wél
telefoonnummers van 4 cijfers binnen de woonplaats. En toen werden het er 6,
uiteindelijk 7 in pfff, 1993? anders 1994..
PostPTTlogo was rood en had rode brievenbussen..
Vroeger he, vroeger.
SN (Hm. Post, Telefonie, waar stond die andere T ook al weer voor?)

SN

"Herbert Groot Jebbink" <her...@groot.jebbink.nl> schreef in bericht

Interessante vraag zou kunnen zijn: maar was dat al vķķr of ná het hier
vermelden van de code?
SN

Neo

Danny ter Haar wrote:

> [...]
> Mijn code was:
> LCLLLCCL (l= letter c=cijfer)
>
> Overigens was die code zo klein afgedrukt dat ik problemen had met een

Lijkt mij op een vernaggeld IP adres. Bijvoorbeeld met een modulo
operatie. Verklaart ook waarom het post adres nodig is. Ter verificatie.

Één IP adres == Één ADSL account == Één unieke klant van XS4All.

Krijg ik nu een appeltaart? ;-)

Thomas
--
Everything that has a beginning has an end.

Message has been deleted

Marcel62

On Fri, 16 May 2008 17:38:38 +0200, "SN" <ie...@xs4all.nl> wrote:

> [...]
>:
>: Bij mij komt meteen de volgende melding:
>: Met deze actiecode is al gebruik gemaakt van het actieaanbod.

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw e-mail.

Vervelend dat de code van de 15 jaar XS4ALL mailing niet werkte. Er
zijn vandaag veel aanvragen gedaan waardoor het aanvraagsysteem een
error geeft. Morgen kunt u het nog een keer proberen.

Mocht het dan nog niet lukken, stuur dan uw adresgegevens naar dit
mailadres. U kunt kiezen tussen de kleur geel en zwart en de maten L
en XL. Wat heeft uw voorkeur?

U krijgt dan alsnog het 15 jaar t-shirt binnen 3 weken thuisgestuurd.

We hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groeten,

XS4ALL Internet

SN

"Neo" <wh...@thematrix.is> schreef in bericht

Appeltaart.
Euhm. Is een t-shirtje ook goed? ;-)
Zelf dacht ik: elke ADSL klant heeft een hoofd e-mailadres. Het had ook
gemaild kunnen worden. Dan had je in ieder geval geen postbodes die over een
week of 3 (laten we de levertijd postief houden) massaal met XS4all
t-shirtjes rondlopen...
Hoe zal het over 5 jaar gaan? Zouden "we" leren van eerder meegemaakte
obstakels?
SN

SN

"FredW" <fr...@ninmule.invalid> schreef in bericht
: On Fri, 16 May 2008 17:45:06 +0200, "SN" <ie...@xs4all.nl> wrote:
:
[...]

: PTT = Post, Telegraaf, Telefoon.
:
: --
: Groeten van Fred W. te A.
: Zonder tegenwind is nog nooit een vlieger opgegeaan.

Oh ja, Telegraaf. Van die verouderde fax-berichten. ;-)
Dank.
SN

no...@none.com

wrote:

> [...]
>de actiecode ingevoerd.
>

>En wat krijg ik te zien......
>
>".... Met deze actiecode is al gebruik gemaakt van het actieaanbod....."

Hier dus hetzelfde.. :-(

SN

"Marcel62" <mar...@nono.no> schreef in bericht

Zou het niet gewoon handiger zijn om de code invulmogelijkheid uit te
schakelen en in plaats daarvan een melding dat het tijdelijk niet mogelijk
is? Waarom begrip kweken als je ook massale ergernis/irritatie/narigheid kan
opwekken?
Hm. Te simpel gedacht waarschijnlijk.
En het is vįst niet de helpdesk geweest waar de mail naar toegestuurd is?
SN

victor

Theo <nom...@nomail.invalid> schreef in xs4all.general:

> Er hoeft geen emailadres ingevuld te worden.

Dat weet ik niet, het kan iig wel, want ik heb mijn emailadres ingevuld.

--
victor

A_Alias

Neo <wh...@thematrix.is> wrote in

appeltaart actie was tien jaar terug als je een dailup account afsloot

Neo

A_Alias wrote:
<snip>

> appeltaart actie was tien jaar terug als je een dailup account afsloot

Het is al ouder als dat. Bijna twintig jaar:
http://www.hacktic.nl/magazine/0213.htm

Ook met het inbreken bij XS4All kon je een taart winnen. Stond toen
gewoon in de TOS.

Neo

dontknow

On Fri, 16 May 2008 15:39:42 +0000 (UTC), Herbert Groot Jebbink <her...@groot.jebbink.nl>
wrote:

>jammer, contact met hun roots compleet verloren.

Hear, Hear! Die Nederlandse XL maten vallen toch al zo klein.....

Message has been deleted

Marcel

On Fri, 16 May 2008 13:46:05 +0200, "TrolleBol" <opzo...@xs4ali.nl>
wrote:

> [...]
>als mensen ergens misbruik van kunnen maken dan zullen ze er misbruik van
>maken. Het is gewoon het zoveelste incidentje met XS4ALL.

De actiecode is alleen open en bloot leesbaar als je ook nog eens weet
dat het hier een actiecode betreft.
Boven de aanhef op de adressticker staat links een letter/cijfer
combinatie en rechts alleen een getal.
Zonder kennis te hebben genomen van de inhoud van de mailing kun je
nergens aan zien dat het hier een actiecode betreft.

Message has been deleted

Marjolein Katsma

Maarten Deen (md...@xs4all.nl) wrote in news:482d6f11$0$14355
$e4fe...@news.xs4all.nl:

> Zou dat nieuw zijn voor XS4ALL? Zijn er geen php/java/html
> programmeurs meer in dienst?

Ze hebben wel twee vacatures voor systeemprogrammeurs! ;)

--
Marjolein Katsma
* Travel blog: http://blog.iamback.com/

Kees Plonsz

Eric wrote in msgid:
<slrng2rhf5.2...@xs2.xs4all.nl>

> Korting op Linux, dat zou pas een stunt zijn!
>
> ;-)

Xs4all werkt met FreeBSD, alleen daarop kun je korting krijgen.

Kees Plonsz

SN wrote in msgid:
<482d98c8$0$14349$e4fe...@news.xs4all.nl>

> [...]
> :
> : (Ik ben weer een T-shirt rijker! De andere van 5 jaar geleden was

Gaan we nu

> [...]

> : > En wat krijg ik te zien......

> : >
> : > ".... Met deze actiecode is al gebruik gemaakt van het

OOk nog

> [...]
> : > nietzeggende reacties sturen), dat VOIP liep en loopt nog niet
> : > helemaal lekker, dan weer een grote storing en dan niet communiceren

Fout Quoten ????

> [...]
> : > allemaal wel weer goed, jaja.......) en nu weer een brief met een
> : > actiecode die niet klopt. En dat voor een hele dure provider.

Of hoe zit dat ??

Rob van der Putten

Moguh

Marjolein Katsma wrote:

> Ze hebben wel twee vacatures voor systeemprogrammeurs! ;)

En ik ben er na jaren eindelijk achter wat dat betekend;
client - server programmeurs.
Of heb ik het nog steeds niet begrepen?

Vr.Gr,
Rob
--
The Leiden city council intends to mummify the town

Marjolein Katsma

Rob van der Putten (r...@sput.nl) wrote in news:482dcacc$0$14355
$e4fe...@news.xs4all.nl:

> En ik ben er na jaren eindelijk achter wat dat betekend;
> client - server programmeurs.
> Of heb ik het nog steeds niet begrepen?

Kan. Kan ook best alleen maar 'server' zijn: gewoon applicaties bouwen
voor intern gebruik.

Rob van der Putten

Moguh

Neo wrote:

> Lijkt mij op een vernaggeld IP adres. Bijvoorbeeld met een modulo
> operatie. Verklaart ook waarom het post adres nodig is. Ter verificatie.
>
> Één IP adres == Één ADSL account == Één unieke klant van XS4All.

Niet iedereen heeft een ip adres. En sommige meerdere.
Ik heb ook nog gedacht aan telefoon nr. Maar dat is ook niet uniek.
Wel uniek zijn de user ID en het klant nummer.

> Krijg ik nu een appeltaart? ;-)

Vast niet.

SN

"Marcel" <mar...@marcel.invalid> schreef in bericht
: On Fri, 16 May 2008 13:46:05 +0200, "TrolleBol" <opzo...@xs4ali.nl>

Maar dan nog...
Een mail was dan ook al voldoende geweest.
Of anders post in een dichte envelop. Daar een blad in waarop een code
duidelijk geprint is.
Simpel, toch?
SN

Rob van der Putten

Moguh

Marjolein Katsma wrote:

> Kan. Kan ook best alleen maar 'server' zijn: gewoon applicaties bouwen
> voor intern gebruik.

Ik dacht toch echt iets met sokjes. Of iets met PHP en Apache wellicht.

bart

Hier ook code reeds gebruikt

Het zou natuurlijk ook kunnen dat de 5000 shirts van vandaag al op
zijn en en gewoon de verkeerde melding op het scherm komt

dus bijvoorbeeld jammer probeer het morgen nogmaals

(in de tekst er omheen staat dat er dagelijks 5000 worden weggegeven)

Marjolein Katsma

> Moguh

> Ik dacht toch echt iets met sokjes. Of iets met PHP en Apache
> wellicht.
>

> Vr.Gr,
> Rob

Zou ook kunnen. Nou doe ik wel PHP, maar alleen maar "van de achterkant
naar de voorkant" (webstandaards en toegankelijkheid enzo) en gezien de
functieomschrijving komt die voorkant er niet bij te pas.

luteijn

Krijg ik hier dus ook te zien. Van de week, als het weer eens wat rustiger
is, en de eventuele problemen met het verificatie-script gefixt zijn, nog
maar eens proberen die telefoon te bestellen, en anders de helpdesk maar
eens proberen te bellen.

Pieter.

SN

"luteijn" <lut...@xs4all.nl> schreef
: >>".... Met deze actiecode is al gebruik gemaakt van het actieaanbod....."

Zo langzamerhand zou ik eerst je postbode maar eens vals gaan aankijken...
SN

Herbert Groot Jebbink

SN wrote:

> [...]
> : werkt niet, ik kreeg de melding dat de code al gebruikt was.
>
> Interessante vraag zou kunnen zijn: maar was dat al vóór of ná

je hebt het over de hierboven vermelde code?

--
Gratis EK pool - 1e prijs een iPod Touch - http://pool.e2k8.nl

Styx

"victor" schreef

> Dat weet ik niet, het kan iig wel, want ik heb mijn emailadres ingevuld.

Daarmee heb je je opgegeven voor een nieuwsbrief :-).

Styx.

Neo

Rob van der Putten wrote:
> Neo wrote:
<snip>

> Niet iedereen heeft een ip adres. En sommige meerdere.
> Ik heb ook nog gedacht aan telefoon nr. Maar dat is ook niet uniek.
> Wel uniek zijn de user ID en het klant nummer.

De meeste mensen die ik ken hebben maar één IP adres. Maar ik weet niet
op de VoIPers ook een t-shirt krijgen... Hoe lang bestaan die eigenlijk
al? Toch niet zo lang toch?

Leek mij dat je bij het IP een mooie 1 op 1 mapping kan krijgen van IP
adressen naar activatie codes.

Ook is het niet zo'n probleem twee of meer van die flyers door de
brievenbus te gooien van een goede klant.

> Vast niet.

Ze zijn toch jarig? Ik wil graag met slagroom.

jsmn

Neo <wh...@thematrix.is> wrote:

>Leek mij dat je bij het IP een mooie 1 op 1 mapping kan krijgen van IP
>adressen naar activatie codes.

mmm, wij hebben 1 ip-adres, maar 2 accounts.

jsmn

Manuel Otto

On Fri, 16 May 2008 17:37:13 +0200, "Johoo" <jo...@xs4all.nl> wrote:

>Bij mij hetzelfde probleem. Code is al gebruikt....... Maar ik wil wel zo'n
>T-shirt... wat nu te doen?

Morgen opnieuw proberen, las ik ergens, maar dan wel hייl vroeg
opstaan...

Manuel Otto

On Fri, 16 May 2008 15:36:54 +0000 (UTC), Herbert Groot Jebbink
<her...@groot.jebbink.nl> wrote:

>werkt niet, ik kreeg de melding dat de code al gebruikt was.

Jammer, en niks aan te doen...

Manuel Otto

On 16 May 2008 17:35:33 GMT, Eric <eric...@xs4all.nl> wrote:

>Op vr 16 mei 17:22:36 2008 CEST schreef Manuel Otto in
> de nieuwsgroep 'xs4all.general':

>Korting op Linux, dat zou pas een stunt zijn!
>
>;-)

Daar zou ik nou wat aan hebben!

Of anders gratis Rar voor Linux:
http://www.rarlab.com/rar/rarlinux-3.7.1.tar.gz