Google Groepen ondersteunt geen nieuwe Usenet-berichten of -abonnementen meer. Historische content blijft zichtbaar.

cd $MAIL werkt niet op shellservers XS3 en XS6.

16 weergaven
Naar het eerste ongelezen bericht

Machiel de Wit

ongelezen,
23 nov 2011, 16:22:5323-11-2011
aan
Op XS3 en XS6, cd $MAIL (met een terminal sessie in WinSCP) geeft als
antwoord:

/amd/home/account$ cd $MAIL
-bash: line 6: cd: /var/mail/account: No such file or directory
(soms wordt line 7 ipv 6 gemeld)

Diverse accounts geprobeerd, op XS8 werkt het wel.
Is er wat mis in de configuraties?

--
MdW.

Machiel de Wit

ongelezen,
23 nov 2011, 16:28:1523-11-2011
aan
Machiel de Wit schreef op 23-11-2011
in <4ecd642f$0$6866$e4fe...@news2.news.xs4all.nl>:
Aanvulling:
Home op XS3 en XS6 gaat naar /amd/home/account terwijl op XS8 naar
/home/.xx/account gaat.

--
MdW.

Miquel van Smoorenburg

ongelezen,
23 nov 2011, 17:27:5123-11-2011
aan
In article <4ecd642f$0$6866$e4fe...@news2.news.xs4all.nl>,
Diverse accounts geprobeerd, kan probleem niet reproduceren.
Het zou helpen als je zegt wat 'account' is

Mike.

Machiel de Wit

ongelezen,
26 nov 2011, 19:14:4826-11-2011
aan
Miquel van Smoorenburg schreef op 23-11-2011
in <4ecd7367$0$6869$e4fe...@news2.news.xs4all.nl>:
Ik dacht dat je dat wel uit mijn IP adres kon herleiden?
Zo niet, kan ik je een mail sturen.

Het is nog steeds reproduceerbaar, heb net nog 5 accounts op xs 6
getest. op XS8 werkt het prima.

--
MdW.

Miquel van Smoorenburg

ongelezen,
27 nov 2011, 04:52:0627-11-2011
aan
In article <4ed180f8$0$6857$e4fe...@news2.news.xs4all.nl>,
Machiel de Wit <machie...@xs4all.nl> wrote:
>Miquel van Smoorenburg schreef op 23-11-2011

>Ik dacht dat je dat wel uit mijn IP adres kon herleiden?
>Zo niet, kan ik je een mail sturen.

Nou, met het account dat bij je IP adres hoort kan ik het
niet reproduceren. Ik heb als root 'su - account' gedaan, en
dan echo $MAIL:

account@xs6:~$ echo $MAIL
/var/spool/mail/.5a/L/x/fc/account

.. en daarna uitgelogd, natuurlijk, het is niet de bedoeling dat
we onder jouw accountnaam echt dingen gaan doen.

Ik dacht dat het misschien om een ander account ging (je noemt
dat je er een paar hebt).

Gezien de gegevens die jij geeft, $MAIL die verkeerd gezet is,
je $PS1 prompt die niet geinitialiseerd is, lijkt het erop dat
je geen login sessie hebt.

Aangezien je dat met meerdere accounts hebt, gok ik dat het iets
in de client is die je gebruikt om te verbinden.

Ik kan namelijk wel ongeveer hetzelfde effect krijgen als
ik iets doe als:

$ sh -t testuser@xs6 bash
test...@xs6.xs4all.nl's password:
bash-2.05b$ echo $MAIL
/var/mail/testuser
bash-2.05b$

Je zegt dat je 'winscp' gebruikt als ssh client. Probeer eens
of het beter gaat met 'putty'.

Mike.

Sledge HaMMeR

ongelezen,
27 nov 2011, 09:48:3727-11-2011
aan
On 27-11-11 10:52, Miquel van Smoorenburg wrote:
> Nou, met het account dat bij je IP adres hoort kan ik het
> niet reproduceren.
> Mike.

Ik ook niet met mijn account(s) ...

----------------------
jpmp@xs8:~$ cd $MAIL
jpmp@xs8:/var/spool/mail/.4a/L/d/8c/jpmp$

----------------------
jpmp@xs6:~$ cd $MAIL
jpmp@xs6:/var/spool/mail/.4a/L/d/8c/jpmp$

----------------------
jpmp@xs3:~$ cd $MAIL
jpmp@xs3:/var/spool/mail/.4a/L/d/8c/jpmp$

----------------------

Just my 2 eurocent

--
Greetz
Sledge

Machiel de Wit

ongelezen,
27 nov 2011, 16:42:2427-11-2011
aan
Miquel van Smoorenburg schreef op 27-11-2011
in <4ed20846$0$6888$e4fe...@news2.news.xs4all.nl>:

> Nou, met het account dat bij je IP adres hoort kan ik het
> niet reproduceren. Ik heb als root 'su - account' gedaan, en
> [...]

Echo $MAIL gaat bij mij ook goed, met cd $MAIL gaat het dus mis.

> [...]
>
> Aangezien je dat met meerdere accounts hebt, gok ik dat het iets
> in de client is die je gebruikt om te verbinden.

Ja dat vermoed ik nu ook, maar omdat ik er vroeger nooit last van had
en het op xs8 ook goed ging, wou ik even verifieren of er wat op xs3 en
xs6 gewijzing is.

> [...]
> /var/mail/testuser
> bash-2.05b$

> Je zegt dat je 'winscp' gebruikt als ssh client. Probeer eens

Ja, met Putty gaat het wel goed. Het ligt dus aan mijn client.

Ik lees daar dat xs8 een linux server is en eigenlijk de voorkeur heeft
en dat xs3 en xs6 FreeBSD servers zijn. Nu gebruik ik een verse Win7
install en de laatste versie van WinSCP, wellicht wil die niet meer
lekker met FreeBDS werken. Ik gebruik voortaan wel xs8.

--
MdW.

Bericht is verwijderd

Machiel de Wit

ongelezen,
30 nov 2011, 17:08:2730-11-2011
aan
Machiel de Wit schreef op 27-11-2011
in <4ed2aec0$0$6959$e4fe...@news2.news.xs4all.nl>:
LOL.
Kennelijk was mijn probleem een voorbode:

klanten...@xs4all.nl schreef op 30-11-2011
[Quote <4ed63c97$0$6852$e4fe...@news.xs4all.nl>]
Melding: [aankondiging] - Oude publieke shellservers
uitgefaseerd

Gemeld door: Robert
Afdeling: systeembeheer
Categorie: Overige
Datum melding: woensdag 30 november 2011
Aanvang: 29/11/2011
Geschatte tijdsduur: permanent

Omschrijving:

De publieke shell-servers xs3 en xs6 zijn sinds een storing gisteren
niet meer beschikbaar. Hun functie wordt overgenomen door de al
eerder
geintroduceerde, modernere shell-server shell.xs4all.nl.

De verouderde servers xs3 en xs6 waren al eerder uitgefaseerd, maar
nog niet daadwerkelijk uitgezet. Na een storing is besloten om ze
permanent uit te zetten.

XS4ALL
[Unquote]

--