Aanbieders gratis internet spannen kort geding aan tegen XS4ALL

Jan Ehrhardt

http://www.planet.nl/news/anp/berichten/ANP231507033.shtml

AMSTERDAM (ANP) - Een aantal gratis internetaanbieders sleept
branchegenoot XS4ALL voor de rechter. Dat hebben Wanadoo en NokNok
dinsdag bevestigd. Zij eisen dat XS4ALL, een dochteronderneming van
KPN, stopt met zijn nieuwste reclamecampagne, omdat die hun
reputatie aantast.

missgien

Uit de Sp!ts van 23/11/99

Internetbedrijven naar rechter

Reclamecampagne XS4ALL wekt woede gratis aanbieders

Amsterdam - Internetaanbieder XS4ALL moet vrijdag voor de Amsterdamse
rechtbank zijn huidige reclamecampagne verdedigen. De nieuwe provider
NokNok heeft een kort geding aangespannen. XS4ALL -'Toegang voor
iedereen'- citeert in de landelijke campagne uit de algemene
voorwaarden van meerdere gratis internetaanbieders. NokNok vindt deze
reclamecampagne manipulatief. Ook Freeler, Wanadoo en MyWeb overwegen
juridische stappen.

XS4ALL is verbaasd voerde gang naar de rechter, maar maakt zich geen
grote zorgen. "Wij citeren in onze campagne rechtstreeks uit de
algemene voorwaarden van de providers. Die informatie is voor iedereen
toegankelijk. Wij laten alleen maar zien wat ze zelf schrijven.",
aldus woordvoerster Sjoera Nas.

Hoewel aanbieders van gratis internet een makkelijke, snel
toegankelijke service bieden, wil XS4ALL vooral wijzen op de
schaduwzijde hiervan. Nas: "Wij maken ons grote zorgen om de privacy
van de klanten. Providers kunnen op veel manieren informatie over een
individuele surfer krijgen. Wij wijzen erop dat gratis internet ook
een prijskaartje heeft. Lees vooral de kleine lettertjes."

XS4ALL is één van de eerste bedrijven die internetservice op de
Nederlandse markt bracht. Tegen betaling levert het bedrijf toegang
tot internet, zonder enige reclame op haar website. In december 1998
verkocht het bedrijf haar aandelen aan KPN, maar woordvoerster Sjoera
Nas benadrukt dat het bedrijf nog steeds op ideologische basis werkt.
Wij zijn en blijven onafhankelijk."

XS4ALL's campagne lijkt een steek onder water naar aanbieders van
gratis internet. Gaat het slecht met het bedrijf? Nas: "Wij hebben
echt wel last van gratis internet; we krijgen minder aanmeldingen. Dat
ga ik niet ontkennen. Maar dat was niet de insteek van deze campagne.
Nederlanders vidnen privacybescherming verschrikkelijk belangrijk.
Maar wat weegt zwaarder: minder kosten of minder privacy?"

De gratis providers doen er ondertussen alles aan om de actie van
XS4ALL af te keuren. NokNok stapt naar de rechter, andere providers
wachten de uitslag van dit kort geding af. Gert Post, algemeen
directeur van Zonnet, plaatst zo zin vraagtekens bij de actie van
XS4ALL: "Ik vind hte toch typisch dat ze geen teksten uit de algemene
voorwaarden van Het Net citeren. Aangezien KPN de aandelen in handen
heeft, vind ik dit toch bedenkelijk."

Post denkt dat XS4ALL snel zal stoppen met deze vorm van reclame. "De
gemiddelde gebruiker merkt geen verschil tussen betaald en gratis
internet, dus heeft het weinig zin dat XS4ALL grote providers probeert
zwart te maken. Ik zie het vooral als een ludieke actie."

______________________________________
"The ability to speak is no guarantee for intelligence"

www.missgien.net

Ramon Quadflieg

Jan Ehrhardt <mon...@monitor.nl.X> wrote in message

Hmmm ...

Ik denk dat noknok en wandoo het geding niet winnen.

--
Ramon Quadflieg (r.qua...@chello.nl)

ben...@grobbebol.xs4all.nl

In xs4all.general missgien <gi...@missgien.net> wrote:
> voorwaarden van meerdere gratis internetaanbieders. NokNok vindt deze
> reclamecampagne manipulatief. Ook Freeler, Wanadoo en MyWeb overwegen

manipulatief. hmm, ze ontkennen het in ieder geval alvast niet :-)

--
Grobbebol's Home | Don't give in to spammers. -o)
http://www.xs4all.nl/~bengel | Use your real e-mail address /\

ben...@grobbebol.xs4all.nl

In xs4all.general Ramon Quadflieg <r.qua...@chello.nl> wrote:
> Ik denk dat noknok en wandoo het geding niet winnen.

ik "vrees" ook voor noknok en wanadoo.

Thomas Tonino

ben...@grobbebol.xs4all.nl wrote:

> manipulatief. hmm, ze ontkennen het in ieder geval alvast niet :-)

Maar XS4ALL nog steeds een provider op 'ideologische grondslag', zoals
Sjoera Nas vanochtend geciteerd werd, ik meen in de Sp!ts? Laat me niet
lachen zeg.

Thomas

ben...@grobbebol.xs4all.nl

In xs4all.general Thomas Tonino <tto...@bio.vu.nl> wrote:
> Maar XS4ALL nog steeds een provider op 'ideologische grondslag', zoals
> Sjoera Nas vanochtend geciteerd werd, ik meen in de Sp!ts? Laat me niet
> lachen zeg.

waaroim moet jij dan lachen ? ooit de mensen in persoon mogen ontmoeten ?
ik vind het prima als je wat naars te melden hebt over xs4all maar vertel me
eens waarom je bijna moest lachen ?

D.J. Scheepe

Het betreft hier geen reclamecampagne maar Xs4all beroept zich op
de feiten zoals omschreven in de algemene voorwaarden van
die zgn. gratis providers.

Trouwens, bij Xs4all is de helpdesk gratis! En bij die "so called free
providers"?

It's Xs4ever!

Free internet sucks!!

Reinoud van Leeuwen

On Tue, 23 Nov 1999 20:12:13 +0100, "D.J. Scheepe"
<squa...@xs4all.nl> wrote:

> [...]
>die zgn. gratis providers.
>
>Trouwens, bij Xs4all is de helpdesk gratis! En bij die "so called free

Nee wat xs4all zegt (zoals ook Deamon in haar campagne): "Free
Internet bestaat niet", uiteindelijk heeft alles een prijs
"Nothing is as subjective as reality"
Reinoud van Leeuwen rei...@xs4all.nl
http://www.xs4all.nl/~reinoud

Thomas Tonino

ben...@grobbebol.xs4all.nl wrote:

> ik vind het prima als je wat naars te melden hebt over xs4all maar vertel me
> eens waarom je bijna moest lachen ?

XS4ALL is overduidelijk gewoon een commercieel bedrijf. Dat er nog
steeds mensen geloven in de ideologische grondslag is leuk voor die
mensen en vooral ook leuk voor XS4ALL. Wat ze daar uitstekend voor
elkaar hebben is de klantentrouw. En geloof me, die is niet puur uit de
kwaliteit van het produkt voortgekomen.

Zo levert bijvoorbeeld ook Cistron ook een verdomd goed produkt, maar de
klanten van Cistron zijn daar veel minder emotioneel over - en dat
terwijl er Cistron op dit moment veel meer aan gelegen is het
Internet-landschap in Nederland te veranderen dan XS4ALL.

Op de voorwaarden van XS4ALL is overigens niet veel aan te merken.
Alleen dat ze zomaar je email-adres kunnen aanpassen is wat vreemd.

Thomas

Justin Valentin

Het is natuurlijk weer eens typisch nederlands om over deze
(amerikaanse) campagne van XS4all te vallen! Maar laten we
nu met zijn allen niet zo hypocriet doen. De campagnes van de
diverse gratis providers zijn vooral gestoeld op misleiding (gratis
is echt niet gratis) en leugens ('De goedkoopste helpdesk van
Nederland; 22ct/minuut (Zon)' terwijl de helpdesk van
bijvoorbeeld Demon nog altijd gratis is!). De campagne van
XS4all is gewoon een weerspiegeling van de waarheid en eindelijk
trekt iemand zijn bek dan eens open als het gaat om de crap die
wij in Internetland steeds meer krijgen voorgeschoteld. (Ook
weer typisch nederlands; want het kost niks! ;P)

XS4all biedt al jarenlang een goed product, zonder enige reclame
(op het net), ongevraagd e-mail of whatever. Ik ben al zo'n vier
jaar lid en zolang ik mij kan herinderen (en mijn geheugen laat mij
niet in de steek) heb ik één middag een storing moeten ondergaan.

Justin

Jurjen Oskam

On Tue, 23 Nov 1999 14:54:31 GMT, mon...@monitor.nl.X (Jan Ehrhardt)
wrote:

>dinsdag bevestigd. Zij eisen dat XS4ALL, een dochteronderneming van
>KPN, stopt met zijn nieuwste reclamecampagne, omdat die hun
>reputatie aantast.

Of ik het nou met die campagne eens ben of niet, ik vind dit wel weer
heel dom van de gratis aanbieders. :-)

Erg grappig. :-))
--
Jurjen Oskam * ICQ 11573303 * http://www.stupendous.org/ for PGP key
"Ach man, dat viel best mee. Ik ging die eerste bocht

Klara

On Wed, 24 Nov 1999 09:26:38 +0100, "Justin Valentin" <jus...@kruitbv.nl> wrote:

>Het is natuurlijk weer eens typisch nederlands om over deze

Ja typisch Nederlands (?)

>(amerikaanse) campagne van XS4all te vallen! Maar laten we
>nu met zijn allen niet zo hypocriet doen.

Nee laten we dat allemaal niet doen.

>De campagnes van de
>diverse gratis providers zijn vooral gestoeld op misleiding (gratis
>is echt niet gratis)

Mijn kabelabo is voor mij goedkoper dan een gratis ISP :)

>en leugens ('De goedkoopste helpdesk van
>Nederland; 22ct/minuut (Zon)' terwijl de helpdesk van
>bijvoorbeeld Demon nog altijd gratis is!).

Als je als gebruiker nooit een helpdesk nodig hebt is die
van Demon duurder (x% van FL 30).
Dat liegen is niets nieuws trouwens. WOL heeft het snelste
netwerk, maar Planet ook. Die is bovendien de beste provider
(maar alleen in 1 test waar gebruikers mochten voten en raad eens
wie de grootste provider is). Beiden eindigen al sinds altijd in
de gangbare tests in de achterhoede.

>De campagne van
>XS4all is gewoon een weerspiegeling van de waarheid en

XS4ALL = KPN = Planet Internet = Het Net = aandeelhoudersbelang =
eenzijdige weerspiegeling van hun (eigen)belangen. 'Waarheden' kan je
niet pretenderen te verkopen als je je ziel aan KPN hebt verkocht
voor heel veel geld, sterker nog, dan blijkt dat de 'waarheden'
die daarvoor zijn verkondigd met een korreltje zout genomen dienden
te worden. Laat staan dat XS4ALL of klanten die nog steeds met denial
zitten de doorgeprikte rol als verkondiger van ideologie en waarheden
vol kunnen houden, want dat 'verkopen' ze gewoon niet meer en hadden
dus al nooit verkocht. Dan zie ik liever Cistron, geen bullshit en
valse pretenties, wel de eigen weg gaan en al jaren de beste inbel-
provider zijn.

>eindelijk trekt iemand zijn bek dan eens open als het gaat om de crap die
>wij in Internetland steeds meer krijgen voorgeschoteld.

Nou ja..eindelijk, de boel is hier al doodgediscusieerd, elders ook,
en dit is dan een reactie van een concurrent. Behalve over de crap
van Het Net.

>(Ook weer typisch nederlands; want het kost niks! ;P)

Ja typisch Nederlands (?)
Voor mij kost een maand XS4ALL/KPN pak 'em beet FL 200,-, met kabel FL 90
en 24 uur per dag online. Kabelkwaliteit kan je over discussieren, maar
die FL 110,- gaat naar de miljardenwinst van KPN. Het is mijn ideologische
doelstelling deze FL 110,- uit hun zak en in mijn zak te houden. Daar hoorde
je ook nog heel veel XS4ALL-klantjes over dromen vroeger, maar daar zijn
ze plotseling heel ideologisch mee opgehouden na de overname.
'Maar laten we nu met zijn allen niet zo hypocriet doen.' En zo'n XS-figuur
met een paar miljoen in de zak die na een jaartje of zo ergens anders gaat
kijken maar lachen.. Ik hoorde het de KPN-woordvoerder nog zeggen, dat het
'ideologische', technische XS4ALL type ook een marketingsdoelgroep is. Dat
voeren is blijkbaar inderdaad niet zo moeilijk.

ben...@grobbebol.xs4all.nl

In xs4all.general N <ni...@usenet.bakker.net> wrote:
> Stel, XS4All schrijft ergens: "Wij verkopen uw gegevens niet door", en
> iemand quote dat als: "Wij verkopen uw gegevens (...) door", hoe blij
> zijn ze dan? Het blijft volgens hun definitie rechtstreeks quoten.

dan trek je het hele zaakje ernstig uit hun verband. de ISPs die ik bekeken
heb, hetnet, zonnet, freeler, noknok spreken o.a. over het verkopen van
informatie over de persoon. niet direct NAW (dat kan d8 ik ook niet) maar
wel over het prijsgeven van informatie waar niemand op zit te wachten vrees
ik.

> Dat XS4All HetNet niet aan durft te pakken bewijst wel hoe weinig inbreng
> de oude "harde kern" nog heeft in dit nieuwe KPN-bolwerk.

ik weet niet (meer) welke ISPs allemaal 'aangepakt' worden. ik heb maar een
klein aantal posters kunnen zien. ik hoorde ook dat nog niet alle posters
klaar waren. laten we sjoera vragen of hetnet nog aangepakt gaat worden of
al in de pen zit ?

> Ik vind het een beetje jammer dat alle aanbieders van gratis Internet
> op een hoop worden gegooid. Je kan me verwijten bevooroordeeld te zijn
> jegens Wanadoo, maar wat in hun voorwaarden staat en waar XS4All nu zo
> tegen ageert brengt XS4All zelf al tijden in de praktijk... PKB.

elke ISP wordt apart belicht, Niels. ook een mail provider van een grote s/w
fabrikant.

welke posters hebben ze al opgehangel als ik vragen mag ?

ben...@grobbebol.xs4all.nl

In xs4all.general Klara <cl...@multiweb.nl> wrote:

> Ja typisch Nederlands (?)

ja dat denk ik wel. de nederlander zeurt ook over vliegverkeer. doen ze bij
drukke vliegvelden in veel andere landen niet. nee ook niet als ze vlakbij
de baan wonen. athene bijvoorbeeld. of madrid.

> XS4ALL = KPN = Planet Internet = Het Net = aandeelhoudersbelang =

xs4all, kpn enzovoort op een hoop mikken is niet juist hoor. ik weet dat er
best wel modder heen en weer gegooid wordt bij die tenten.

robert

N <ni...@usenet.bakker.net>:
>Kan je een praktijkvoorbeeld geven?

Een derde komt bij XXX en zegt "wij willen graag dat jullie ons product bij
al jullie leden tussen de 18 en 24 jaar oud aanprijzen".

robert

JBT

I was, like, "No way!" and *Klara* was all:

> [...]
> (maar alleen in 1 test waar gebruikers mochten voten en raad eens
> wie de grootste provider is). Beiden eindigen al sinds altijd in

Al heel lang niet meer. Probeer eens www.ivis.nl
Planet staat bijna zonder uitzondering bovenaan
met access. Ik heb me de kolere gezocht om IVIS' metingen
te kunnen omzeilen, ze te 'hacken', maar ben er vooralsnog
niet in geslaagd. Neemt niet weg dat ik (node116dc.a2000.nl)
in categorie kabel altijd in de Top 10 eindig, meestal
samen met koen.xs4all.net, maar dat terzijde.

Een andere speedtest, die van MSN op
http://computingcentral.msn.com/topics/bandwidth/speedtest50.asp
levert voor Planet-abonnees ook bijzonder hoge resultaten op.

> [...]

> dus al nooit verkocht. Dan zie ik liever Cistron, geen bullshit en
> valse pretenties, wel de eigen weg gaan en al jaren de beste inbel-

Cistron zou veel van mijn spul en dat van mijn vrienden liever
niet willen hosten, XS4ALL echter JUIST wel. Kijk, dat telt.

Hoe komt het trouwens dat Cistron van mij (UPC) vandaan
zo waanzinnig snel is? Zitten ze direct aan de ams-ix vast ?

IP Address------Location-----------RT*--High--Low--Avg-Tot-D-Who
24.132.22.220 52.376N, 4.875E 0 0 0 0 1 0
62.108.18.1 Unknown 2 2 2 2 1 0 1
62.108.0.33 Unknown 2 2 2 2 1 0 -
62.108.0.1 Unknown 3 3 3 3 1 0 -
62.108.0.18 Unknown 5 5 5 5 1 0 -
193.148.15.52 Unknown 4 4 4 4 1 0 2
195.64.68.254 52.370N, 4.900E 4 4 4 4 1 0 3

> [...]
> je ook nog heel veel XS4ALL-klantjes over dromen vroeger, maar daar zijn
> ze plotseling heel ideologisch mee opgehouden na de overname.

Wacht maar tot je ADSL de hele handel ziet overnemen. Waar is
Cistron straks dan nog? (ja, ik heb hun verhalen hierover gelezen)

> 'Maar laten we nu met zijn allen niet zo hypocriet doen.' En zo'n XS-figuur
> met een paar miljoen in de zak die na een jaartje of zo ergens anders gaat
> kijken maar lachen..

Op wie doel je precies? Zo rijk zijn ze helaas niet, volgens mij..
--
ciao 4 now .-.
/|||\

Louis Zwager

In nl.internet.providers ben...@grobbebol.xs4all.nl wrote:

> xs4all, kpn enzovoort op een hoop mikken is niet juist hoor. ik weet dat er

> best wel modder heen en weer gegooid wordt bij die tenten.

Vertel daar eens wat meer over dan?

Volgens mij heeft KPN gewoon 100% van de aandelen, en dus complete
zeggenschap. Zeggen dat XS4all iets anders is dan KPN vind ik dan
ook een beetje flauw (struisvogelpolitiek eigenlijk). Of kan XS4all
ADSL bijvoorbeeld samen met Cistron of Versatel gaan aanbieden?
Ik heb het vermoeden dat KPN daar een stokje voor zou steken (en
echt niet alleen omdat dat in het belang van XS4all is ...).

Jij beschikt kennelijk inside information, dus ik ben benieuwd!

Louis

Paul van Eijden

N wrote:

> [...]

[ Knip MyWeb en Wanadoo ]

NOKNOK, Freemail en Hotmail posters hangen ook op de stations.

Je kan ook een willekeurige Metro openslaan, daar adverteerd XS4ALL ook
in met kleine advertenties.

--
* Paul van Eijden - ( pa...@dgdr.com ) *
* Digital Dreams Software - ( http://www.dgdr.com ) *

Klara

On Wed, 24 Nov 1999 17:11:31 +0100, JBT <x...@jthz.com> wrote:

>I was, like, "No way!" and *Klara* was all:

>Al heel lang niet meer. Probeer eens www.ivis.nl

Ivis heb ik inderdaad al lang niet meer bekeken. De laatste keer
dat ik keek was het een hoax om banners te verkopen, want de
meetmethode viel niet serieus te nemen.

> [...]
>in categorie kabel altijd in de Top 10 eindig, meestal
>samen met koen.xs4all.net, maar dat terzijde.

Vroeger zag je ook steeds dezelfde machines uurlijks voorbijvliegen.
Scripje of zo van werknemers met snelle verbindingen. Stond de
desbetreffende ISP gelijk een paar plaatsen hoger. Werkt het nog
steeds zo?

>Een andere speedtest, die van MSN op
>http://computingcentral.msn.com/topics/bandwidth/speedtest50.asp
>levert voor Planet-abonnees ook bijzonder hoge resultaten op.

Dan is 1 route i.i.g. goed, als ik de test goed begrijp. Ik heb bij
een aantal providers voor langere periode gezeten, en van een aantal
gebruik gemaakt voor werk. In volgorde van kwaliteit: Cistron, Demon,
XS4ALL, Cybercomm, Multiweb, Planet, WOL.

>Cistron zou veel van mijn spul en dat van mijn vrienden liever
>niet willen hosten, XS4ALL echter JUIST wel. Kijk, dat telt.

Hoe bedoel je? Uit de nieuwsgroepen van Cistron lijkt het of
ze vrij flexibel zijn, maar met complexere zaken aanvragen bij
Ciston heb ik geen ervaring mee. Over het algemeen is dat wel
het sterkste punt bij XS4ALL, als je de juiste mensen kent
via email of IRC. Doe je dat niet, krijg je waarschijnlijk geen
antwoord op je mailtje, das weer jammer. Bij Demon kan weinig
of niks buiten de pakketspecificaties. Ik ken iemand met hosting
bij Planet, dan moet je inbellen om je bestanden neer te mogen
zetten, heb je niet eens CGI en voor logs moet je 30 gulden of
zo bijbetalen (i.e. niet serieus te nemen).

>Hoe komt het trouwens dat Cistron van mij (UPC) vandaan
>zo waanzinnig snel is? Zitten ze direct aan de ams-ix vast ?

Dat viel mij ook op. Cistron en Demon liggen dicht bij elkaar,
Demon wint wat betreft news, maar de binnenlandse verbindingen
bij Cistron leken altijd beter.

loca...@null.net

In <81g7g6$9cf$1...@porthos.nl.uu.net>, verteld Justin Valentin
jus...@kruitbv.nl...

> leugens ('De goedkoopste helpdesk van
> Nederland; 22ct/minuut (Zon)'

ZON: "Elke dag gratis POP3 e-mail. Lees en schrijf je e-mail, zonder
telefoonkosten".

http://images.webads.nl/ads/zon/pop3_468.gif

Dit is pure misleiding !

Groeten, Menno.

Klara

On 24 Nov 1999 15:36:56 -0000, ben...@grobbebol.xs4all.nl wrote:

>xs4all, kpn enzovoort op een hoop mikken is niet juist hoor. ik weet dat er
>best wel modder heen en weer gegooid wordt bij die tenten.

Het ISP-beleid van KPN is altijd al hetzelfde geweest en lijkt een
beetje op wat Unilever met wasmiddelen doet. Je kan met 1 merk niet
alle doelgroepen pakken, effectiever is een paar merken op de markt
zetten gericht op verschillende marktsegmenten. Beetje experimenteren
en kijken welke er boven komen drijven. Gaat een klant weg, is de kans
groot dat ie er bij een van je andere providers weer bijkomt. Sommigen
zaken pakken goed uit, andere slecht, uiteindelijk ga je van WXS en PI
naar PI, Het Net en XS4ALL, en uiteindelijk ben je de grootste in totaal.
De strategiebepalers hebben het goed gezien. In dit plaatje is XS4ALL
het merk voor de 'nerds' en een ander experimentenhoekje. Dat er in de
lagere regionen wat modder wordt gegooid zal best, wat kan het ze
schelen, misschien is zulke interne 'concurrentie' wel goed. KPN
daarentegen is hard-business - menig ISP en telco kan bijvoorbeeld
meepraten over de vertraginstaktieken die ze toepassen op concurrenten
waaraan ze moeten leveren. Ook levert KPN zo lang mogelijk verouderde
techniek aan de consument. Ook krijg ik wel eens direct-mail-aanbiedingen
van KPN-bedrijven. Het idee achter deze zaken is dat dat het meeste
geld opleverd voor KPN. Sluit je je daarbij aan, gooi ik je op 1 hoop.
Ga je als 1 radartje direct-mail en andere commceriele zaken van gratis
ISP's (waaronder een ander radartje in hetzelfde systeem) als
privacyschending neerzetten, dan vind ik dat eng, want er wordt je iets
verteld/verkocht wat mensen wat betreft dit merk graag willen horen (de
ene wast witter en de ander zachter etc.), en zo wordt je van 'ideologische'
gebruiker een marketingbaar geheel gemaakt.

Sebastiaan

Klara wrote in message ...

> [...]
>alle doelgroepen pakken, effectiever is een paar merken op de markt
>zetten gericht op verschillende marktsegmenten. Beetje experimenteren

<blabla xs4all is een kpn-merk weggeknipt>

Volgens mij is bij de overname juist afgesproken dat xs4all geen merk van
KPN zou worden, maar een zelfstandig bedrijf zou blijven. Dus volgens mij is
dit niet helemaal waar.

Sebastiaan

Herbert Groot Jebbink

loca...@null.net wrote:

> ZON: "Elke dag gratis POP3 e-mail. Lees en schrijf je e-mail, zonder
> telefoonkosten".

> http://images.webads.nl/ads/zon/pop3_468.gif

> Dit is pure misleiding !

Hoezo? Sommige free providers proberen inderdaad om je via het
web de email te laten lezen, omdat dan de kickback regeling
lekker doortikt.

Met pop3 kun je als user dus echt offline je mail tikken
en lezen, zonder tikjes dus.

Webmail als extra service is schitterend, maar je basis moet
toch pop3 mail blijven.

Groeten, Herbert

Paul van Eijden

loca...@null.net wrote:

> ZON: "Elke dag gratis POP3 e-mail. Lees en schrijf je e-mail, zonder
> telefoonkosten".
>
> http://images.webads.nl/ads/zon/pop3_468.gif
>
> Dit is pure misleiding !

Nee hoor, het pure lezen en schrijven van de E-mail kun je off-line
doen. Er staat niets over het verzenden en ontvangen van diezelfde
E-mail. Dat dat telefoonkosten met zich meebrengt, hoeven ze er
natuurlijk niet bij te zetten, daar komt de toekomstige klant vanzelf
achter.

ben...@grobbebol.xs4all.nl

In xs4all.general Louis Zwager <lo...@op.het.net> wrote:

> Vertel daar eens wat meer over dan?

ik vrees dat ik het daar voorlopig bij moet laten. geloof me maar dat kpn en
xs4all niet altijd in hetzelfde bed slapen. bij lange na niet.

> Jij beschikt kennelijk inside information, dus ik ben benieuwd!

je hoort wel eens wat dingen als je in de buurt bent. de actie met de
posters hadden een aantal mensen al gezien voordat ze opgeplakt waren
bijvoorbeeld. ik neem aan dat je begrijpt dat je soms een slotje op de mond
hebt.

ben...@grobbebol.xs4all.nl

> Heb ik een paar dagen geleden geprobeerd maar na een half uur in de wacht
> had ik er wel genoeg van :(

ja, maar Sjoera is ook zo ongelofelijk populair :-)

> Je kan een mailtje sturen aan ansich...@xs4all.nl, dan krijg je ze
> thuisgestuurd, geloof ik... maar of dat ze allemaal zijn is dus de vraag.

oh, eens proberen :-)

> Morgen kom ik weer op het Amstelstation, dan zal ik kijken wat er nu
> precies hangt; ik kan me zeker herinneren Myweb en Wanadoo te hebben
> zien hangen. Het is in ieder geval beter dan de "Ongewenst zwanger...
> en nu?"-reclames. :-)

ik heb er in ieder geval een gezien die jij niet noemt hierboven.

ben...@grobbebol.xs4all.nl

In xs4all.general Herbert Groot Jebbink <h...@xs4all.nl> wrote:
> Webmail als extra service is schitterend, maar je basis moet
> toch pop3 mail blijven.

of bSMTP natuurlijk.

Klara

On Wed, 24 Nov 1999 20:49:30 +0100, "Sebastiaan" <sp...@donald.student.utwente.nl> wrote:

><blabla xs4all is een kpn-merk weggeknipt>

Zwak, niet op de inhoud reageren.

>Volgens mij is bij de overname juist afgesproken dat xs4all geen merk van
>KPN zou worden, maar een zelfstandig bedrijf zou blijven.

De vorige eigenaars van XS4ALL hebben 3 jaar om zich zonder al te
veel gezichtverlies uit te voeten te maken, waarbinnen een aantal
afspraken zijn gemaakt. Zo'n periode is wel goed m.b.t. de cultuurshock,
dan heb je wat om je klanten uit te leggen en lopen je medewerkers niet
massaal weg, zeker niet als je ze ook een flinke bonus geeft. Is daar goed
over nagedacht. Zelfstandig ben je niet als je eigendom bent van iets
anders. En als het niet bevalt, verpatsen ze het weer.

>Dus volgens mij is
>dit niet helemaal waar.

Nee, volgens mij zijn ze ook geen zelfstandig bedrijf ;) Dromen, dromen,
schone dromen.

Annihilator

Ramon Quadflieg <r.qua...@chello.nl> schreef in berichtnieuws
81edti$498$1...@fb1.euro.net...
> Jan Ehrhardt <mon...@monitor.nl.X> wrote in message

> Hmmm ...

> Ik denk dat noknok en wandoo het geding niet winnen.
Dat hoop ik ook! Want Wanadoo = FT = Casema [baas ervan] = kut (omdat ze
jaaaaaren geen kabelinternet wilden aanbieden bij mij thuis).

Ben nu overigens van ze verlost [mrt. 2000 ADSL]

- Annihilator [die blij is van Casema af te zijn :-)]

Rob Janssen

Klara <cl...@multiweb.nl> wrote:
> [...]
>meepraten over de vertraginstaktieken die ze toepassen op concurrenten
>waaraan ze moeten leveren. Ook levert KPN zo lang mogelijk verouderde

KPN werkt helemaal niet specifiek langzaam richting ISP's, iedereen
die een huurlijn wil moet gewoon lang wachten. Of het nou een ISP
(concurrent?) is of gewoon een bedrijf waaraan ze dik zouden kunnen
verdienen als ze het ze naar de zin maken.

En verouderde techniek (zoals koperdraad verbindingen) levert KPN
helemaal niet zo lang mogelijk, ze ontmoedigen dit zelfs zodat je
hun dure glasvezelverbindingen moet afnemen.

Rob
--
+----------------------------------+--------------------------------------+
| Rob Janssen pe1...@amsat.org | WWWhome: http://www.pe1chl.demon.nl/ |

Rob Janssen

Peter Peters <P.G.M....@civ.utwente.nl> wrote:
>Het is alleen frappant dat een huurlijn tussen twee punten
>verschillende leveringstermijnen geven. Vraag een concurrent het
>aan dan wordt iets gemompelt van 6 maanden. Komt de ISP zelf dan
>hoort hij een getal van 4 maanden. Gaat de klant zelf informeren
>dan kan het opeens volgende maand.

>Alleen ontstaat dan een ander probleem. De aansluiting wordt aan
>de klantkant gerealiseerd: niets aan de hand. De aansluiting
>wordt aan de ISPkant gerealiseerd: Oja, de in de centrale is niet
>voldoende capaciteit om de twee kanten aan elkaar te koppelen.

Als dat nog het enige probleem was...

Onze ervaring is dat je door maar genoeg druk uit te oefenen iedere
leveringstermijn kunt regelen die je maar wilt. Eerst hoor je "nee het kan
pas volgende week want al onze technici zijn bezig" en als je dan maar
kwaad genoeg wordt dan kan het ineens morgen of vanmiddag.

Dat geeft dan wel het ongemakkelijke gevoel dat als we zelf wachten
op een techneut en die komt voor een routineklusje en die onaangekondigd
helemaal niet komt opdagen, er waarschijnlijk wel een andere klant de boom
in geklommen zal zijn om die techneut voor zijn veel belangrijker klus
te claimen.

Op deze manier creeer je natuurlijk op den duur een onwerkbare situatie.
Geen enkele planning is nog te halen, en planners gaan dan maar dat
soort vaag gemompelde uitspraken doen omdat ze weten dat er toch altijd
nog weer van alles tussen komt.

Paul van Eijden

Paul van Eijden wrote:

> [ Knip MyWeb en Wanadoo ]
>
> NOKNOK, Freemail en Hotmail posters hangen ook op de stations.

Ik zag ook nog Freeler hangen. That makes six.

Andre van de Wijdeven

SnowCrash wrote in message <383d017a...@thor.wirehub.nl>...

>- Het bijhouden van gegevens over het surf-gedrag van de klant is IMO
>een veel ernstigere schending van de privacy dan een adressenbestandje
>doorspelen.
>Freeler geeft het laatste min of meer toe

Ook MyWeb heeft gezegd dat dit hun bedoeling is.

Zouden die providers daar mee wegkomen?

Als je de URLs weet die iemand bezoekt, kan je gemakkelijk de inhoud van die
pagina's vinden en heb je vrijwel dezelfde informatie als wanneer je
permanent de internetverbinding van de surfer zou afluisteren.

En dat laatste is, neem ik aan, verboden.

Je mag hopen dat ze bedoelen dat ze de klicks op links op hun homepage
tellen, maar dat brengen ze dan wel op een heel erg ongelukkige manier.

-- Andre

Nico Bartels

On Thu, 25 Nov 1999 14:02:45 +0100, Paul van Eijden
<pa...@vaneijden.com> wrote:

>Ik zag ook nog Freeler hangen. That makes six.

En ook MSN, da's dan al zeven..

Ciao!
Nico.

Paul van Eijden

Nico Bartels wrote:

> En ook MSN, da's dan al zeven..

Hotmail = MSN. Still six.

Mark Dols

Is er al iets duidelijk over de afloop van dit kort geding?

Bem

On Fri, 26 Nov 1999 18:05:05 +0100, Mark Dols <md...@xs4all.nl> wrote:

>Is er al iets duidelijk over de afloop van dit kort geding?

9 December is de uitspraak. Vandaag van 14.00 tot 17.30 was het
kort(?) geding.

Remmelt
--
http://www.demon.nl Demon Internet NL
Hey... Have a nice day.

Jurjen Oskam

On 24 Nov 1999 20:22:27 -0000, ben...@grobbebol.xs4all.nl wrote:

>ik vrees dat ik het daar voorlopig bij moet laten. geloof me maar dat kpn en
>xs4all niet altijd in hetzelfde bed slapen. bij lange na niet.

Nou, echt wel hoor. Ze kunnen wel heen fijn zeggen wat ze willen wat
ze willen, maar als puntje bij paaltje komt is KPN gewoon de baas. Dat
KPN ze nogal hun gang laat gaan is leuk, maar verandert er niet zo
veel aan...

Jurjen Oskam

> [...]

>KPN zou worden, maar een zelfstandig bedrijf zou blijven. Dus volgens mij is

(Hebben we op de 'zwarte dag'[1] allemaal al besproken, maar goed...)

KPN is 100% (als in 'volledig', 'totaal', 'compleet', 'absoluut' en
'helemaal') eigenaar van xs4all. Zelfstandig zijn ze dus absoluut
niet. Dat ze (naar het lijkt) nogal vrijgelaten worden, is alleen
omdat KPN dat wil.

ben...@grobbebol.xs4all.nl

In xs4all.general Mark Dols <md...@xs4all.nl> wrote:

> Is er al iets duidelijk over de afloop van dit kort geding?

gisteren een xs4all'er gebeld en naar verluid nog geen uitspraak gedaan.
overogens zou xs4all.announce niet verkeerd zijn voor de informatie..

Berdt

> ZON: "Elke dag gratis POP3 e-mail. Lees en schrijf je e-mail, zonder
> telefoonkosten".

lees: 1 keer per dag?

;-)