Directe IMAP toegang

Thomas Wouters

Nog even snel voor iedereen behalve ik met kerst offline is: een nieuwe
testserver, IMAP toegang voor iedereen. Het gaat om dezelfde IMAP software
als we gebruiken voor Webmail (dovecot, www.dovecot.org), maar iets anders
geconfigureerd. De server heet 'userimap.xs4all.nl'. Inloggen gaat
uiteraard met XS4ALL username en password.

Het is experimenteel, misschien zelfs onbruikbaar. De software zelf is nog
in alpha stadium, en er zijn wat bekende bugs die we met Webmail prima
kunnen omzijlen, maar die in deze setup vast grote rampen gaan
veroorzaken. Ik zou iedereen afraden om 't te gebruiken :) Desalniettemin
wordt er met deze setup al een tijdje intern getest, al sinds voor we
aan de nieuwe webmail begonnen, en zijn er tal van medewerkers die hun
mail er mee lezen. Zelfs mensen die hun mail belangrijk vinden.

Het is een experimentele test van een uitprobeersel om eens te testen. Je
hoeft niet bij de helpdesk aan te kloppen als 't niet werkt (maar je mag
mij wel een mailtje sturen.) De mailboxlijst van deze IMAP server loopt
synchroon met de mailboxlijst in Webmail; dat wordt misschien nog
veranderd, maar dat is op dit moment niet goed mogelijk. De IMAP server
ondersteunt beide gangbare vormen van SSL (IMAP-SSL op poort 993 en
STARTTLS op poort 143) en gebruik van een van de twee kan ik uiteraard
aanraden.

Als 't goed bevalt, en de bugs er uit zijn gestreken, en de software
netjes door de beta is gekomen en "echt" af is, is 't de bedoeling dat dit
een officiele dienst wordt. Op dat moment zal ie ook 'imap.xs4all.nl' gaan
heten. Tot die tijd heet ie 'userimap.xs4all.nl', om te voorkomen dat
mensen hem 'per ongeluk' gaan gebruiken.

En we behouden 't recht voor om usermap.xs4all.nl ten alle tijden compleet
stuk te maken, door ongelukkige software upgrades of configuratie
veranderingen. Ik ga dat niet expres doen, uiteraard, maar er zijn zoveel
verschillende IMAP clients, die allemaal anders reageren op bepaalde
situaties, dat per ongeluk dingen stuk maken terwijl andere dingen gefixed
worden, niet te voorkomen is. Hou daar svp rekening mee ;P

Fijne feestdagen,
--
Thomas Wouters <tho...@xs4all.net>

Hi! I'm a .signature virus! copy me into your .signature file to help me spread!

J.B.

Thomas Wouters wrote:

> Het is een experimentele test van een uitprobeersel om eens te testen.

;-)
Die ga ik hergebruiken.

Koos van den Hout

Thomas Wouters <tho...@xs4all.nl> wrote in <pan.2005.12.21...@xs4all.nl>:

> Het is een experimentele test van een uitprobeersel om eens te testen.

Als al je mail ineens op de voorpagina van de krant staat, je computer
ontploft, je hond gaat overgeven en het licht valt uit in de straat dan
erkent xs4all geen enkele schuld.

Maar ze willen wel graag weten wat je toen precies deed en of je het kunt
reproduceren?

Koos

--
Camp Wireless, wireless Internet access at campsites| Koos van den Hout
http://www.camp-wireless.org/ | http://idefix.net/~koos/

Jeroen Kleinjan

Koos van den Hout schreef:

> [...]
> erkent xs4all geen enkele schuld.
>
> Maar ze willen wel graag weten wat je toen precies deed en of je het kunt

Lol,

maar als je eenmaal imap hebt, wil je nooit meer terug.

Alleen nu nog een oplossing vinden voor je adresboek.

Wietse Muizelaar

On 2005-12-21, Thomas Wouters <tho...@xs4all.nl> wrote:

[KNIP Joepie! IMAP! En hij gaat kapot! Zo nee, dan toch! Experiment!]

Ik lees dit met grote blijdschap! Meteen al even een paar vragen, wellicht
loop ik te hard van stapel, maar ik stel ze toch maar :)

- Moet er nog een folder prefix (iets als INBOX) gebruikt worden?
- In de webmail is er een sent-items die in ~/mail/ staat, als mbox.
Het lijkt mij het zinnigst om gewoon de hele reut in $MAIL in Maildir-
formaat op te slaan; zijn er al mensen die dit doen, en gaat dat goed
met de webmail, dan, ook?
- Ik kon wel mooie mapjes aanmaken, en subscriben, maar daar zag ik in de
webmail dan nog niet veel van terug; kan dat komen door 1 van bovenstaande
dingen?

--
Met vriendelijke groeten,

Wietse Muizelaar

Renko

On Wed, 21 Dec 2005 15:53:13 +0100, Thomas Wouters <tho...@xs4all.nl>
wrote:

> <knip>
Cool. Goed werk, broeder \o/

>Fijne feestdagen,
Van hetzelfde.

Thomas Wouters

On Wed, 21 Dec 2005 15:50:49 +0000, Wietse Muizelaar wrote:

> - Moet er nog een folder prefix (iets als INBOX) gebruikt worden?

Mag, hoeft niet. Webmail gebruikt IIRC inderdaad INBOX als folder prefix,
of 'home/' voor de mbox folders in ~/mail. Maar zonder prefix werkt het
ook (het komt dan stiekum ook in $MAIL te staan, in maildir formaat.)

> [...]
> Het lijkt mij het zinnigst om gewoon de hele reut in $MAIL in Maildir-
> formaat op te slaan; zijn er al mensen die dit doen, en gaat dat goed

Je kan in Webmail instellen welke mailfolder gebruikt moet worden voor
'sent mail', onder Folder Preferences. Het is geen probleem om dat op een
folder in $MAIL te zetten. Sterker nog, toen we begonnen aan de nieuwe
webmail was 't de bedoeling om alle mailboxen te laten migreren naar
INBOX-subfolders... Dat hebben we uiteindelijk om een paar redenen niet
gedaan, maar alle folders in $MAIL is wel uitgebreid getest :)

> - Ik kon wel mooie mapjes aanmaken, en subscriben, maar daar zag ik in
> de webmail dan nog niet veel van terug; kan dat komen door 1 van
> bovenstaande dingen?

Hm, nee, je zou ze wel moeten zien, ongeacht prefix. Tenzij ik iets fout
gedaan heb :) Maar zo te zien wordt 't een en ander door Webmail gecached;
het kan dus eventjes duren voor je ze ziet. Of misschien moet je opnieuw
inloggen.

Wietse Muizelaar

On 2005-12-21, Thomas Wouters <tho...@xs4all.nl> wrote:

> Mag, hoeft niet. Webmail gebruikt IIRC inderdaad INBOX als folder prefix,
> of 'home/' voor de mbox folders in ~/mail. Maar zonder prefix werkt het
> ook (het komt dan stiekum ook in $MAIL te staan, in maildir formaat.)

Dank, duidelijk.

> [...]
> INBOX-subfolders... Dat hebben we uiteindelijk om een paar redenen niet
> gedaan, maar alle folders in $MAIL is wel uitgebreid getest :)

Nu ben ik wel nieuwsgierig naar die redenen, uiteraard :)

> [...]
> het kan dus eventjes duren voor je ze ziet. Of misschien moet je opnieuw

Ah, zal vanavond thuis eens wat minder ongeduldig testen en aanrommelen.
Ik zal mijn bevindingen (indien gewenst, uiteraard, haha) nog wel even melden!

Thomas Wouters

On Wed, 21 Dec 2005 16:21:41 +0000, Wietse Muizelaar wrote:

> Nu ben ik wel nieuwsgierig naar die redenen, uiteraard :)

Het werkte in een paar gevallen nog niet helemaal goed, met name bij volle
mailboxen e.d., en het was een vrij ingewikkeld proces... We zagen 't niet
zitten om dat tegelijk met een nieuwe Webmail te doen. Het is nogsteeds de
bedoeling om 't aan Webmail toe te voegen, een 'migreer al m'n mailboxen
van m'n 200Mb $home naar m'n 500Mb INBOX' knopje, als Cor terug is van
vakantie, en alles goed werkt :)

> Ah, zal vanavond thuis eens wat minder ongeduldig testen en aanrommelen.
> Ik zal mijn bevindingen (indien gewenst, uiteraard, haha) nog wel even melden!

Lof en hulde ontvang ik uiteraard graag, zo publiek mogelijk. Als je

mail ineens op de voorpagina van de krant staat, je computer ontploft, je

hond gaat overgeven en het licht uitvalt, meh, laat dan maar zitten. :-)

Martin P. Hellwig

Thomas Wouters wrote:
<knip>
Hulde! Laat ik mooi eens proberen mijn mail te slopen ;-)

--
mph

Message has been deleted

Dr.Ruud

Thomas Wouters schreef:

> alle folders in $MAIL is wel uitgebreid getest

Werkt hier inderdaad prima, ook met mutt.

--
Affijn, Ruud

"Gewoon is een tijger."

Wietse Muizelaar

On 2005-12-21, Thomas Wouters <tho...@xs4all.nl> wrote:
> [...]

[nog niet direct $HOME/mail omzetten naar $MAIL]

> [...]
> bedoeling om 't aan Webmail toe te voegen, een 'migreer al m'n mailboxen
> van m'n 200Mb $home naar m'n 500Mb INBOX' knopje, als Cor terug is van

Juist. Ik zie nu, als ik in mijn mailclient (OE; ik moet bekennen dat ik dat
toch wel heel makkelijk vind werken), de mappenlijst opvraag, ook een
verwijzing naar 'home' staan; en heb via die weg dus de mail goed in $MAIL
kunnen droppen.

> Lof en hulde ontvang ik uiteraard graag, zo publiek mogelijk. Als je
> mail ineens op de voorpagina van de krant staat, je computer ontploft, je
> hond gaat overgeven en het licht uitvalt, meh, laat dan maar zitten. :-)

Het werkt erg prettig; ik ben er heel blij mee. Al zitten experimenteren met
het aanmaken van mappen; en die komen inderdaad op den duur ook in de webmail
naar boven (handig; ook); ik moet nog even uitvogelen wat de juiste .muttrc-
instellingen ook weer zijn om dat in mutt ook goed voor elkaar te krijgen.

Heel af en toe krijg ik een foutmelding op het syncen van 'verse' mappen; met
de volgende omschrijving:

De map Coster is niet gecontroleerd op het aantal ongelezen berichten. Kan
de aantallen voor ongelezen Coster op Xs4all IMAP niet ophalen. Account:
'Xs4all IMAP', Server: 'userimap.xs4all.nl', Protocol: IMAP, Reactie van
server: 'Internal error occurred. Refer to server log for more information.
[2005-12-21 21:39:15]', Poort: 993, Beveiligd(SSL): Ja, Foutnummer: 0x800CCCD2

Het is gelukkig geen ontplofte computer; en een hond heb ik niet (geef mij
maar een kat :-)) Ik gok zelf op een alpha-igheidje van Dovecot.

De snelheid is in ieder geval uitstekend, moet ik zeggen. Kortom, nog steeds
blijdschap! :-)

Jeroen Kleinjan

Sander Goudswaard schreef:
> Jeroen Kleinjan <mhr...@nospam.hotmail.com> wrote in

> Als daar een ldapserver voor kon komen :)
>
> Al naar http://www.plaxo.com/downloads/tbird gekeken?
>
> Sander

Dat ziet er opzich wel aardig uit, maar ik ben dan weer gelijk bang voor
spam, zo alles bij een apart bedrijf onderbrengen.

Ik heb al eens naar een ldap-server gekeken, maar dat is nog niet zo
makkelijk omdat zelf op te zetten, zeker niet onder windows.

Albert Zonneveld

"Jeroen Kleinjan" <mhr...@nospam.hotmail.com> wrote in message

> Ik heb al eens naar een ldap-server gekeken, maar dat is nog niet zo
> makkelijk omdat zelf op te zetten, zeker niet onder windows.

Hier een openldap versie voor windows.
http://lucas.bergmans.us/hacks/openldap/download

En is dit ook geen server die ldap ondersteunt:
http://www-306.ibm.com/software/sysmgmt/products/support/IBMDirectoryServer.html

Jeroen Kleinjan

Albert Zonneveld schreef:

Het is mogelijk, maar je moet het wel aan de praat krijgen. En dat
openldap is niet echt grafisch te noemen.

Martin P. Hellwig

Je kan ook ADAM installeren is een LDAP van MS, kijk maar eens op:
http://www.microsoft.com/windowsserver2003/adam/

Staat weliswaar overal Windows Server 2003 op die pagina maar kan ook
gewoon op je XP, tevens uitgebreide documentatie te vinden daarzo, oooh
ja en izze gratiesch.

--
mph

Cor Bosman

> [...]
>bedoeling om 't aan Webmail toe te voegen, een 'migreer al m'n mailboxen
>van m'n 200Mb $home naar m'n 500Mb INBOX' knopje, als Cor terug is van

Ik ben weer terug :) Ik heb een plugin die het mogelijk moet maken om
al je folders te migreren van $HOME/mail naar $MAIL. Ik wilde echter eerst
gewoon met webmail online voor we dit gaat testen. Ik zal binnenkort dus
specifiek hiervoor een aparte test webmail maken.

Het is vooralsnog het plan om op termijn alle folders te verplaatsen naar
$MAIL, en geen folders meer te ondersteunen in $HOME. Maar voorlopig
zat het allemaal naar keuze zijn via een migratiepagina binnen webmail,

Groeten,

Cor

Michel Klijmij

Thomas Wouters <tho...@xs4all.nl> schreef:

> [...]
> aan de nieuwe webmail begonnen, en zijn er tal van medewerkers die hun
> mail er mee lezen. Zelfs mensen die hun mail belangrijk vinden.

Net ingesteld in Evolution 2, en er is (nog) niks ontploft.

--
Vriendelijke groet, | E-mail: mic...@klijmij.net
| Web : http://michel.klijmij.net/
| Jabber: mic...@jabber.xs4all.nl
Michel Klijmij-van der Laan | GPGkey: 0x8A43CF30

Frank Maas

> [...]

> geconfigureerd. De server heet 'userimap.xs4all.nl'. Inloggen gaat
> uiteraard met XS4ALL username en password.

Kennelijk ben ik de enige (of althans de eerste die erover pruttelt), maar
hoe weet ik nou of dit betrouwbaar is? Kijk "Cor B" ken ik al wat langer
(van
naam dan he), maar Thomas did not ring a bell. En elke xs4all klant kan zijn
machine een willekeurige naam geven binnen het xs4all.nl domein
(vooropgesteld
dat die nog niet bestaat). Dus waarom zouden 'we' als lemmingen op basis van
deze post onze username/password delen met deze test-testserver?

Inmiddels heb ik Thomas gegoogled en ben wat geruster, maar toch blijft het
een vraagpuntje. Is de IP range 194.109.6.0/24 een voldoende waarborg?

Gr/F

Thomas Wouters

On Thu, 22 Dec 2005 22:47:17 +0100, Frank Maas wrote:
> Is de IP range 194.109.6.0/24 een voldoende waarborg?

Jazeker.

(Maar ja, val ik wel te vertrouwen? :)

Martin P. Hellwig

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook dus gewoon mijn gebruikersnaam en
wachtwoord over die lijn heb gepompt, weliswaar via ssl maar ja dat zegt
nog niets, achteraf heb ik nu even gekeken naar het ssl certificaat en
dat is volgens mij een wildcard certificaat; *.xs4all.nl welk
geverifieerd is, dus ik voel mij wat dat betreft redelijk verzekerd.

Maar misschien is het een idee om ergens alle server namen te vermelden
waar authenticatie op plaats vind, ook al is dat een
"klant-is-proefkonijn-server".
Als je dan ook nog de fingerprint van het certificaat erbij vermeld dan
heb je volgens mij alles gedaan wat je maar zo'n beetje eraan kan doen.
Dit zou je prima erbij kunnen doen op deze pagina:
http://www.xs4all.nl/helpdesk/algemeen/servers.html

--
mph

Martin P. Hellwig

<knip>
Overigens had ik eerst last van time-outs maar dat kan ook aan mijn
thunderbird profiel gelegen hebben, vandaag heb ik namelijk een nieuw
profiel aangemaakt en heb daar geen last meer van, wel dat hij soms
blijft hangen met het zandlopertje terwijl eigenlijk alles al binnen
heeft. Maar ik moet eerst andere mail clients uitproberen om PEBKAC uit
te sluiten.

Trouwens, wat is een beetje een normale refresh tijd?

--
mph

Rick Mulder

"Thomas Wouters" <tho...@xs4all.nl> wrote in message

> [...]
> geconfigureerd. De server heet 'userimap.xs4all.nl'. Inloggen gaat
> uiteraard met XS4ALL username en password.

Super.. Een IMAP-dienst zie ik graag verschijnen. Ik heb sinds gisteren wel
problemen om dmv Outlook-Express een connectie te maken... Ik zal het een
dezer dagen eens op mijn Mac proberen. Dit is de foutmelding:

"Header download for the 'Inbox' folder did not complete. Your IMAP server
has closed the connection. This may occur if you have left the connection
idle for too long. Account: 'userimap.xs4all.nl', Server:
'userimap.xs4all.nl', Protocol: IMAP, Server Response: '', Port: 143,
Secure(SSL): No, Error Number: 0x800CCCDD"

Meer mensen die hier last van hebben?

Rick

Message has been deleted

Jean-Pierre

Sander Goudswaard wrote:
> Een verzoek:
> + Server-side filters, zodat mail van discussielijsten etc. direct naar
> de juiste folder gaat (of wordt doorgestuurd naar..., of wordt direct
> verwijderd...). Als ik dan eens via Webmail kijk en de pc thuis uit zou
> zijn, zie ik niet alle berichten van mailing lists in de INBOX staan. De
> IMAP-server op mijn werk heeft dat ook en 't werkt *erg* fijn :-), ook
> met circa 40k gebruikers.

Dat kan al prima met procmail (via de shellservers). Google (Groups) is je
vriend.

--
Jean-Pierre

http://boskemper.net/

Cor Bosman

Sander Goudswaard <ne...@sander.goudswaard.verwijderdit.cx> writes:

>[...]

>Ik ben er erg enthousiast over (dit vind ik nog leuker dan VoIP).
>Dankj[ulli]ewel dus!

>Een probleempje:
>+ Ik merk dat het op de server opslaan van berichten in de 'sent' folder
>(dus bij het versturen van een bericht) erg traag is en vaak zelfs hangt.
>Tijdelijke oplossing is om die berichten in een lokale map te zetten,
>maar het liefst heb ik één bron voor alle mail.

Probeer eens je Sent folder uit te zetten (ergens in de opties moet je em
kiezen). Maak vervolgens een nieuwe folder aan, en gebruik die als 'Sent'
folder. Ik vermoed dat je huidige Sent folder een mbox type folder is, en
dat kan zeker langzamer zijn dan het zogenaamde maildir formaat wat
webmail tegenwoordig default aanmaakt,

Cor

Cor Bosman

Sorry, ik ben niet helemaal wakker. Heb webmail nog voor m'n ogen wapperen.
Maar het idee blijft, ik denk dat je Sent folder een mbox folder is. Maak
een nieuwe folder aan en gebruik die als Sent folder. Als dat niet helpt
moeten we meer info hebben,

Cor

Jean-Pierre

Sander Goudswaard wrote:

> Hoewel niet expliciet gezegd, heb ik het over de voorheen 'POP-only'
> accounts, niet over het hoofdaccount. Vriend (?) Google kon me daarmee niet
> helpen, maar misschien vindt hij jou liever? :)

Via POP-only accounts kan je toch ook geen mappen aanmaken? Waar wil jij
het dan naartoe filteren? :)

--
Jean-Pierre

http://boskemper.net/

Thomas Wouters

On Wed, 28 Dec 2005 18:18:23 +0000, Sander Goudswaard wrote:

> Wel heb ik al een internal server error voor mijn kiezen gekregen toen ik
> bezig was met renamen van 'sent2' naar 'sent' en mapjes deleten. Dat was
> om 19:11 als ik het goed heb. Kwam hij wel weer overheen trouwens.

Ja, er gaat af en toe iets mis met 't aanpassen van UIDVALIDITY en 't
moven van mailboxen... Bekende bug, en nog een keer probleren zou 't
inderdaad op moeten lossen.

> Wie bepaalt in welk formaat de nieuwe folder wordt aangemaakt? Doet de
> IMAP-server dat?

Ja. Alle mailboxen zijn maildir, behalve de mailboxen in de "home"
namespace. Die komen in ~/mail te staan, als mbox mailbox.

Thomas Wouters

Dat is nou precies gefixed in Webmail, sinds November, en
userimap.xs4all.nl :)

Jean-Pierre

Thomas Wouters wrote:

> Dat is nou precies gefixed in Webmail, sinds November, en
> userimap.xs4all.nl :)

Fsck, dan loop ik achter. Excuus! Probeer net te doen alsof ik niks gezegd
heb... :)

--
Jean-Pierre

http://boskemper.net/

Message has been deleted

Cor Bosman

>Dat helpt, helaas, toch niet. Het betreft pop-only accounts. Dus geen mbox-
>formaat. De vertraging bij het kopieren van een bericht naar de Sent-
>folder, na het versturen naar smtp.xs4all.nl, blijft. Voorlopig zet ik de
>mails wel in een lokale folder.

>Zijn er anderen die een lokale imap-client gebruiken die deze vertraging
>opmerken?

Weet je zeker dat de vertraging niet in het versturen zit ipv de copie naar
de Sent folder? Hoe en wanneer merk je die vertraging?

Cor

Message has been deleted

Robbert T

Het probleem van Sander herken ik wel, ik heb dit ook gehad (ook met
thunderbird). Het duurde soms zo lang dat ik afbrak en het bericht nog
eens stuurde. Later zag ik dan dat het bericht twee keer doorkwam, dus
de 1e keer wel verstuurd was. Volgens mij is het verdwenen nadat ik de
map Sent gedelete heb, en opnieuw aangemaakt via de webmail interface.
Oftewel het kan te maken hebben met het verschil tussen mbox en
maildir. Helemaal zeker ben ik er niet meer van, want ik heb op één
avond nogal wat zitten schuiven met mappen via webmail, Outlook en
Thunderbird ....

Dr.Ruud

Robbert T schreef:
> Het probleem [...]

Voor iedereen met "User-Agent: G2/#.#":

"How can I automatically quote the previous message when I post a
reply?"
http://groups.google.co.uk/support/bin/answer.py?answer=14213

What's good 'netiquette' when posting to Usenet?
http://groups.google.co.uk/support/bin/answer.py?answer=12348
http://directory.google.com/Top/Computers/Usenet/Etiquette/

--
Affijn, Ruud

"Gewoon is een tijger."

houghi

Dr.Ruud wrote:

> Voor iedereen met "User-Agent: G2/#.#":
>
> "How can I automatically quote the previous message when I post a
> reply?"
> http://groups.google.co.uk/support/bin/answer.py?answer=14213

http://www.safalra.com/special/googlegroupsreply/ voor iets meer uitleg.
Ik snap nog steeds niet waarom Google dat Usenet gedeelte om zeep
geholpen heeft. Het is Usenet, niet een of ander Web-blog site.

--
houghi Please do not toppost http://houghi.org
You are about to enter another dimension, a dimension not only of

Ewoud Dronkert

Dr.Ruud wrote:
> "How can I automatically quote the previous message when I post a
> reply?"
> http://groups.google.co.uk/support/bin/answer.py?answer=14213

Zie ook deze sig.

--
http://groups-beta.google.com/support/bin/request.py?contact_type=features
Vote for 'Default quoting of previous message in replies'

houghi

Ewoud Dronkert wrote:
> Zie ook deze sig.

Heb gelijk de mijne aangepast. Thanks. :-)

--
houghi Please do not toppost http://houghi.org

Please go to
http://groups-beta.google.com/support/bin/request.py?contact_type=features
and vote for 'Default quoting of previous message in replies'

Message has been deleted

Paul Oranje

Met graagte en veel genoegen maak ik gebruik van de IMAP dienst.

Maar laatst heb ik in webmail een folder aangemaakt (om wat e-mails
tijdelijk apart te zetten) en daar is wat mis mee gegaan: de box (xxx
genaamd) staat wel in de mappenlijst, maar kan niet geopend worden, niet
in webmail, nog in mijn user-agents en de map laat zich ook niet
verwijderen of hernoemen; in webmail krijg ik dan de melding:
FOUT:
FOUT : Kan opdracht niet verwerken.
Verzoek: SELECT "INBOX/xxx"
Reden: Mailbox doesn't exist: INBOX.xxx
Hoe kom ik er van af?

Een ander probleempje is iets geks in webmail: de berichten in de inbox
staan niet in datumvolgorde als ik daarvoor kies. Ik heb veel e-mail
vanuit mijn e-mail programma's thuis geplaats naar de imap inbox.
Wat is hier aan de hand?

Nog een tip voor hen die hun e-mail berichten uit verschillen de pop
user agents willen verzamelen in hun imap boxen en dan duplicaten willen
verwijderen, er is een Mozilla Thunderbird extensie die dat keurig doet:
advanced remove duplicates.

Ajuus,

Paul Oranje