All your verkeersgegevens are belong to us

noname

Alleen de Eerste Kamer kan het project 'big brother verdenkt haar
bevolking alvast' nog tegenhouden. Vandaag heeft men in de Tweede Kamer
het wetsvoorstel tot opslaan van communicatie verkeersgegevens
aangenomen. Er is geen enkele grond om aan te nemen dat er noodzaak is,
net zo min als dat men zich druk maakt wie voor de kosten moet
opdraaien. Alle verkeersgegevens behoren 1 jaar bewaard te worden. Ieder
persoon die aan communicatie doet is in de ogen van deze regering een
potentiële terrorist die je maar beter niet kan vertrouwen. Maakt u zich
ook vooral geen zorgen om de controle. Hoewel men eerst pas na 5 jaar
eens wilde gaan evalueren is dat straks 'al' na 3 jaar. De rekening
volgt binnenkort.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2008/05/art000001C8BC15AA467C39.html

S.

U.P.

noname schreef:

Ik moet vaak zoeken naar wat nu feitelijk de connectie met XS4ALL is in
al die 'ooh, ze stelen onze privacy en het kost ons geld, Rita doe er
iets aan' threads maar meestal is die dan nog wel te vinden (als het
over internet/telefonie et al gaat). Nu ben ik hem helemaal kwijt.

Ik zal een follow-up voor je maken naar nl.politiek daar hoort dit
eerder thuis. Of doet XS4ALL sinds kort ook aan verkeersgegevens?

--
UP

Kees Plonsz

U.P. wrote in msgid:
<g14k1h$554$1...@news.albasani.net>

Ik zou zo zeggen: "Lees je maar even in":

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=xs4all+verkeersgegevens&btnG=Google+zoeken&meta=

U.P.

Kees Plonsz schreef:
(..)

Hmm, dat zijn andere verkeersgegevens dan ik dacht. Wat stom van me.

Eerlijk gezegd volg ik die zooi maar zijdelings omdat ik weet dat het
toch wel ingevoerd wordt, dat zou het wel niet moeten worden maar ik heb
me er al lang en breed in geschikt. Blijft wel dat 'Rita help ons'
staan want daar neigt het vaak naartoe in deze threads.

--
UP

noname

U.P. wrote:
> [...]
>
> Ik zal een follow-up voor je maken naar nl.politiek daar hoort dit
> eerder thuis. Of doet XS4ALL sinds kort ook aan verkeersgegevens?

Als je gemist hebt dat XS4ALL al een paar jaar bezig is om te voorkomen
dat deze praktijken doorgang zouden krijgen... Misschien handig om je er
dan eerst eens in te verdiepen als je de neiging hebt te willen reageren:

http://www.xs4all.nl/overxs4all/geschiedenis/sites/bezwaarplicht/
http://www.xs4all.nl/nieuws/bericht.php?msect=nieuws&id=954&taal=nl
http://www.xs4all.nl/nieuws/bericht.php?msect=nieuws&id=927&taal=nl
Ehm... leef je maar uit om het wat op te halen.
http://www.xs4all.nl/nieuws/overzicht.php?msect=nieuws&cat=Privacy&taal=nl

Waar je Rita vandaan haalt, geen idee. Laat staan dat tegenstand tegen
deze wetgeving en rechtse partijen de afgelopen jaren matchen.
S.

noname

U.P. wrote:
> [...]
> me er al lang en breed in geschikt. Blijft wel dat 'Rita help ons'
> staan want daar neigt het vaak naartoe in deze threads.

Als je die 'zooi' maar zijdelings volgt, wat was dan je reden om toch
maar zo spontaan te reageren en er ook nog eens een eigen politiek
stempel op proberen te plakken? Plotse moderator neigingen die de tekst
bij je aanwakkerde? Verkapte agenda? Ergens heeft die 'zooi' toch je
aandacht genoeg om er wat mee te doen.

Toegegeven, voor 'nieuwelingen' die ook XS4ALL niet kennen had een
verwijzing naar XS4ALL wel handig geweest, maar een beetje
doorgewinterde klant of lezer weet het onderwerp wel te plaatsen. En
daar vind ik xs4all.general de beste plaats voor. Ik ben hier klant,
xs4all heeft jaren lang duidelijk aangeven wat ze wel en niet door de
beugel vinden kunnen, dit is momenteel de laatste vergaande vervolg
ontwikkeling op het gebied. En ja, ik probeerde op mijn manier ook een
beetje wat reacties te ontlokken door niet expliciet op XS4ALL te
duiden. Eens zien hoe erg dit onderwerp nog leeft terwijl XS4ALL er veel
aandacht aan schenkt.

Ik ben natuurlijk ook benieuwd wat XS4ALL nu gaat doen. De 1e kamer moet
de wetswijziging nog goedkeuren voordat die er echt is. Hoewel dat vaak
formaliteiten lijken zie ik niet in waarom je je doelen niet zou moeten
blijven nastreven. De voorstanders doen dat immers ook niet. Een
denkbeeld dat iets al een gelopen race is, dat is iets wat je er zelf
van maakt. En niets is zo makkelijk om ergens geen moeite voor te doen
en dan de schuld te leggen bij de personen die geen weerstand van je kregen.

Wat mij betreft maakt het ook niet uit wie er in de politiek zijn nek
uit steekt om deze wetswijzigingen onderuit te trekken. Het gaat om het
resultaat en wie je er uiteindelijk op aan kan spreken. En dat ik hier
bij een provider zit die er ook nog eens wat aan doet, bevalt me prima.
S.

Neo

noname wrote:
<snip>

> Waar je Rita vandaan haalt, geen idee. Laat staan dat tegenstand tegen
> deze wetgeving en rechtse partijen de afgelopen jaren matchen.
> S.

Als Rita zich ermee bemoeit fikt de hele zaak zo af en hoeft er ook
niets bewaard te worden. YMMV.

Neo
--
Everything that has a beginning has an end.

Operator

In article <4835b23e$0$14343$e4fe...@news.xs4all.nl>,
noname <non...@no.address> writes:

> De rekening volgt binnenkort.

Natuurlijk, we betalen voor onze eigen vervolging.
Bij de Joden trokken ze nog de gouden tanden uit het gebit.
Nu hebben ze daar een service provider voor.

Message has been deleted

leon

noname wrote:
> Alleen de Eerste Kamer kan het project 'big brother verdenkt haar
> bevolking alvast' nog tegenhouden.

Onjuist, er is een verplichting van minimaal 6 maanden welke is opgelegd
door Brussel.
Het is juist Donner geweest die tegen de wil van de TweedeKamer in
Brussel voorstemde, het cda heeft niet veel met democratie.
Er zijn wel twee landen naar de Europeese rechter gegaan om het alsnog
tegen te houden.

Message has been deleted

U.P.

noname schreef:

> [...]
> stempel op proberen te plakken? Plotse moderator neigingen die de tekst
> bij je aanwakkerde? Verkapte agenda? Ergens heeft die 'zooi' toch je

Als je nu niet zo selectief had geciteerd en dus mijn stuk had laten
staan waar ik dacht dat het over andere verkeersgegevens ging had het
deel dat ik nu citeer ook niet al te veel om het lijf gehad. Ik las
verkeersgegevens en ik dacht 'hmm... hebben die mafketels in Den Haag nu
ook al het idee om waar iedereen rijdt bij te gaan houden'. Dan had het
niets met XS4ALL te maken gehad. Nu inderdaad wel, maar je had er beter
internetverkeersgegevens van kunnen maken, lang woord maar wel correct.

--
UP

U.P.

noname schreef:
(grote snip omdat dat al uitgelegd is in andere replies)

> Waar je Rita vandaan haalt, geen idee. Laat staan dat tegenstand tegen
> deze wetgeving en rechtse partijen de afgelopen jaren matchen.

En terecht, maar de trend die ik zie (of dat nu hier is, in een andere
usenetgroep of op webfora) is dat mensen vaak schreeuwen tegen de
'elite' in Den Haag (terwij de linkse partijen juist niet bepaald voor
zijn of die nu bij die elite horen of niet) met populistische kreten
zoals zij dat enkel doet en een enkeling haalt haar er ook gewoon bij,
kennelijk heeft ze nogal wat los gemaakt. Enfin, aangezien ik het al een
tijdje links laat liggen weet ik niet hoe dat sentiment tegenwoordig is.
Misschien heeft men inmiddels door dat vooral de populistische partijen
hier een warm voorstander van zijn.

Ik ben al lang blij dat mijn partij tegenstander is, heb ik toch goed
gestemd.

--
UP

Neo

U.P. wrote:
> [...]
> zoals zij dat enkel doet en een enkeling haalt haar er ook gewoon bij,
> kennelijk heeft ze nogal wat los gemaakt.

Nog even off-topic, Rita behoorde tot die Elite in Den Haag (zelfs
minister!) tot D66 genoeg van haar had en daarna Balkenende zelf ook.

Ze heeft haar kans gehad. De enige manier waarop zij regeert is als de
PVV en TON samen een kamermeerderheid halen bij de verkiezingen. Echte
politici zijn niet zo stom om met haar in een nieuw kabinet te gaan zitten.

Rob

Dit soort zaken volgt een vast stramien.

Eerst is er sprake van een nieuwe europese richtlijn en willen locale
politci en burgers dat er locaal over gediscussieerd wordt omdat het van
groot belang is dat ook het Nederlandse standpunt wordt meegewogen.

Deze inspraak wordt door de Nederlandse ministers afgewimpeld met het
argument dat er in europa alleen maar een discussie over is en dat er
nog niks besloten is en het nog helemaal niet opportuun is om er over
te discussieren.

Dan wordt er ineens, meestal op een landbouwtop oid, een besluit genomen
op basis van een stemming die helemaal niet de locale mening vertegenwoordigt.
In dit geval door Donner. Ook Brinkhorst had er een handje van om zijn
eigen belang te volgen ipv het landsbelang.

Vervolgens hoor je dan ineens dat "het moet van europa" en is er geen
mogelijkheid meer om er locaal over te discussieren. Te laat.

Deze vaste lijn van acties wordt steevast gevolgd bij europese regels
die alleen in het belang van het bedrijfsleven of het pluche zijn, en
waar van men weet dat de burgers (en dus ook de oppositiepartijen) er
tegen zijn.

Rob van der Putten

Moguh

Robert Brink wrote:

> Tsjee, ik wist niet dat Godwin *zo* snel al om de hoek kwam kijken!

't is wel waar.

Vr.Gr,
Rob
--
The Leiden city council intends to mummify the town

noname

U.P. wrote:

> [...]
> niets met XS4ALL te maken gehad. Nu inderdaad wel, maar je had er beter
> internetverkeersgegevens van kunnen maken, lang woord maar wel correct.

Ah, dat verklaart het een en ander. Kan gebeuren met die woorden. Ik was
het al gewend om verkeer wat breder te zien.

Internetverkeersgegevens is helaas ook geen dekkende naam, maar komt in
de buurt.
S.

noname

nmp wrote:
> noname wrote:
>
> [..]

> Rita is juist enthousiast voorstander van dit soort wetten en
> maatregelen.

Ja precies. Schreef het omdat ik uit de woorden van U.P. opmaakte dat
hij Rita erbij gehaald moest worden als oplossing. Blijkt het niet
geschreven te hebben met telecom voor ogen, maar dan nog. Rechts is mij
iets te veel voorstander van dit soort controle door de overheid. Tot
zover vrijheid en onafhankelijkheid bij die partijen. Overigens ook als
het gaat om gegevens over autoverkeer en kentekens opslaan, maar dat is
een ander verhaal.
S.

hda

OT, maar ik kan het niet laten:

"Links" en "Rechts" bestaan niet meer. Het is allemaal Autoritair.
Liberale of Libertaire politiek is volledig zoekgeraakt.

noname

Correct, mede dankzij dictatuur van Donner tracht Brussel die 6 maanden
af te dwingen en in Brussel zou er ook nog wat aan gedaan kunnen worden.

Maar uiteindelijk gaat het er om wat men in de Eerste Kamer aan
beslissingen neemt. Of Brussel daar nu wel of niet iets mee te maken
vind of mag hebben.
S.

noname

hda wrote:
> OT, maar ik kan het niet laten:
>
> "Links" en "Rechts" bestaan niet meer. Het is allemaal Autoritair.
> Liberale of Libertaire politiek is volledig zoekgeraakt.

Gelukkig bestaat XS4ALL nog, al wacht ik nog steeds op een officiële
reactie na deze ontwikkeling. De juridische afdeling heeft het
waarschijnlijk wat druk.
S.

Maarten te Paske

On Fri, 23 May 2008 19:02:33 +0200, noname <non...@no.address> wrote:

> Gelukkig bestaat XS4ALL nog, al wacht ik nog steeds op een officiële
> reactie na deze ontwikkeling. De juridische afdeling heeft het
> waarschijnlijk wat druk.

Wat verwacht je voor reactie? Er is geen ontwikkeling. Dat de
bewaarplicht er komt was allang besloten, het ging alleen nog om de duur
van de opslag (die zoals het er nu uitziet iets korter wordt dan
verwacht) en de feitelijke invullen (wat pas gebeurt na invoering van de
wet).

Maarten

Message has been deleted

noname

Maarten te Paske wrote:
> [...]
> van de opslag (die zoals het er nu uitziet iets korter wordt dan
> verwacht) en de feitelijke invullen (wat pas gebeurt na invoering van de

Ik kan me zo voorstellen dat als je als provider je zo sterk inzet om
hier aandacht aan te besteden en de meest gunstige situatie eruit te
halen, je je klanten een reactie geeft over deze grote stap van
besluitvorming. Ik zie bijvoorbeeld nu de situatie dat ze druk moeten
gaan uitvoeren op de leden van de Eerste Kamer. En dat lukt alleen met
publiciteit en bewustwording kweken. Het zou niets voor XS4ALL zijn om
juist nu stil te blijven na al die moeite.
S.

Message has been deleted

hda

On Fri, 23 May 2008 19:02:33 +0200, noname <non...@no.address> wrote:

Ik, de XS4ALL-klant, verwacht een product-uitbreiding !
1x per maand [ROT-13 | ROT-2] op mijn verkeersgegevens.
Laat ze maar zweten die BiZa filteraars. ;-)

Thijs Timmerman

nmp wrote:

> Rita is juist enthousiast voorstander van dit soort wetten en
> maatregelen.

<quote>
Eerder bekleedde mevrouw Verdonk managementsfuncties in het
gevangeniswezen, was zij directeur staatsveiligheid en werkte zij bij
KPMG. Laatstelijk was zij gedetacheerd bij het projectbureau Allochtone
Minderjarige Asielzoekers op het ministerie van Justitie. Van 27 mei
2003 tot 16 december 2006 was mevrouw Verdonk minister voor
Vreemdelingenzaken en Integratie en daarna, tot 22 februari 2007
minister voor Integratie, Preventie, Jeugdbescherming en Reclassering.
</quote> http://www.ritaforpresident.nl/upload/file/cv%20rita.pdf

Operator

In article <41ee34livgspcj1ic...@jult.nl>,
Julius Thyssen <y...@no.se> writes:
> [...]

> Ik begrijp niet waarom xs4all niet een burger-initiatief
> in gang zet. We hebben maar 40000 handtekeningen nodig!
>
> http://www.tweedekamer.nl/kamerleden/commissies/VERZ/sub/Burgerinitiatieven.jsp
>
> Natuurlijk, er staat:
>
> "Om voor behandeling in aanmerking te komen moet een burgerinitiatief
>
> * een voorstel bevatten dat in de laatste twee jaren
> niet uitdrukkelijk in de Kamer aan de orde is geweest"
>
> maar dat is nu net het punt:
> De punten die TS en xs4all aankaart zijn NIET aan de orde
> geweest. Men blijft alleen maar heel slap draaien en prutsen

Andere optie: xs4all laat het gewoon zitten die onzin opslag.

Als ze dan een boete krijgen ben ik wel voor een
hogere maandelijkse bijdrage te porren.

Operator

In article <4836f830$0$14345$e4fe...@news.xs4all.nl>,
noname <non...@no.address> writes:

[...]

> Maar uiteindelijk gaat het er om wat men in de Eerste Kamer aan
> beslissingen neemt. Of Brussel daar nu wel of niet iets mee te maken
> vind of mag hebben.

Het zou zomaar kunnen dat de Eerste Kamer er achter komt
dat ze niets te vinden of willen heeft en zichzelf opheft.

Zoals het Duits parlement een aantal jaren geleden.

Harry

noname wrote:
> [...]
> ook vooral geen zorgen om de controle. Hoewel men eerst pas na 5 jaar
> eens wilde gaan evalueren is dat straks 'al' na 3 jaar. De rekening

De rekening?

9 sep 2001. Manhatten attack. Duizenden doden.
12 oct 2002. Bomaanslag Bali. 202 doden, 164 gewonden.
6 feb 2004. Bomaansla metro Moskou. Ca. 41 doden
11 mar 2004. Madrid bombings. 191 doden, ca. 2000 gewonden.
7 jul 2005. London bombings: 52 doden.
21 jul 2005. London. Nieuwe poging tot massale terreur met vier pogingen
tot bomaanslagen. Daders geindentificeerd dankzij CCTV en gearresteerd.
31 jul 2006. Poging tot bomaanslag op trein nabij Dortmund. Daders
geidentificeerd dankzij videocamera's.

enz.

H.

Julius Thyssen

With more on that story, here's correspondent Harry:

> [...]
> tot bomaanslagen. Daders geindentificeerd dankzij CCTV en gearresteerd.
> 31 jul 2006. Poging tot bomaanslag op trein nabij Dortmund. Daders

Wow, iemand die er helemaal in is gestonken!
Als je dit lijstje als oorzaak of noodzaak wilt
aanvoeren, wees dan zo netjes en plaats de jaren ervoor
OOK in die lijst. De terrorisme lijstjes uit de zeventiger,
tachtiger en negentiger jaren van de vorige eeuw zijn
namelijk vele malen indrukwekkender. Raar dan toch, dat
mensen zich toen čn veel veiliger voelden (in het algemeen),
čn dat er toen geen enkele noodzaak werd ge-uit voor
camera-toezicht of communicatiegegevens-opslag.

Verschrikkelijk om te merken dat jij, en het volk in
het algemeen, de hele truuk en drogredenaties
niet eens meer ziet, en toverwoorden "terrorismedreiging"
en "criminaliteitsbestreiding" onnadenkend alles overrulend acht.
Bijzonder zorgwekkend, eigenlijk wel.
De rekening die daardoor volgt is groter.

Message has been deleted

Rob van der Putten

Moguh

Harry wrote:

> [...]
> tot bomaanslagen. Daders geindentificeerd dankzij CCTV en gearresteerd.
> 31 jul 2006. Poging tot bomaanslag op trein nabij Dortmund. Daders

Er sterven op een dag meer mensen in het verkeer dan door terrorisme in
vijf jaar tijd.
Je hebt meer kans getroffen te worden door de bliksem dan door een
terroristische aanslag.

robert

Rob van der Putten <r...@sput.nl>:

> Je hebt meer kans getroffen te worden door de bliksem dan door een
> terroristische aanslag.

Hoog tijd om bliksem te verbieden!

--
robert

Roland

"Rob van der Putten" <r...@sput.nl> schreef in bericht

Per jaar in alleen Nederland ook nog zo'n 30 doden en duizenden gewonden
door klussen in huis. Binnenkort moet iedereen zich nog uitgebreid
identificeren bij de bouwmarkten en de doe-het-zelf zaken, moet elke aankoop
actie 5 jaar bewaard in de DHZ zaak worden en mag je pas een
schroevendraaier kopen als je een inklusseringscursus van 2 jaar hebt
gevolgd ;-)

Groetjes
Roland

hda

On 24 May 2008 06:56:41 GMT, nmp <add...@is.invalid> wrote:

>GroenLinks, D66.

Ja..., voorzover zij *niet* meedoen aan Dwang en Misleiding, de
karakteristieken van Autoritairisme.

Misleiding is de grootste zorg. Om dat te weerstaan moet je voor
jezelf willen denken en argumenteren. En de ander moet [zelfstandig]
willen luisteren en veranderen. Echt *zelf* kiezen dus...

houghi

Rob van der Putten wrote:
> Er sterven op een dag meer mensen in het verkeer dan door terrorisme in
> vijf jaar tijd.

Misschien is er een manier om al het verkeer te monitoren?

houghi
--
This was written under the influence of the following:
| Artist : Frank Zappa
| Song : Penguin In Bondage
| Album : Does humour belong in music?

hda

On Sat, 24 May 2008 11:05:42 +0200, Rob van der Putten <r...@sput.nl>
wrote:

Mee eens. De wiskundige ongeletterheid van de mens.

Interessant in dit verband het boekje:
"Ongecijferdheid" van John Allen Paulos.

Nomen Nescio

houghi wrote:
> Misschien is er een manier om al het verkeer te monitoren?

...en we noemen het rekeningrijden!

Roel Janssen

On 2008-05-23, hda <str...@zonnet.nl> wrote:

> OT, maar ik kan het niet laten:

Indirect gaat het wel over de bewaarplicht. Het past perfect in hoe
het huidige kabinet te werk gaat.

In HP/De Tijd staat deze week een goed artikel hierover, dat begint
bij de arrestatie van Gregorius Nekschot, maar meteen veel breder gaat
kijken wat mis is met de huidige regering.

> "Links" en "Rechts" bestaan niet meer. Het is allemaal Autoritair.
> Liberale of Libertaire politiek is volledig zoekgeraakt.

Inderdaad, écht liberalisme (o.a. individualisme, zelf nadenken, etc.)
wordt op dit moment door geen enkele partij meer uitgedragen. Ook de
VVD doet mee in aan de angstpolitiek en symptoombestrijding die het
kabinet bedrijft. De CU en het CDA horen dat gewoon te doen van huis
uit, angst en paniek zaaien. Zo werkt georganiseerd geloof eenmaal,
dat is autoritair. De VVD zou beter moeten weten. Ik twijfel over D66.

Er zijn nog meer termen die zijn komen te vervallen. De PvdA en SP
gaan in sommige kringen nog altijd door voor progressief, totale
onzin. De PvdA is van de kant van het kabinet gegijzeld door
christenen en in de kamer en vanuit de politieke achterban gegijzeld
door verlammende politiek-correctheid en multiculturalisme. En geen
enkele partij of beweging in NL is conservatiever dan de SP.

Etc.

Jan van den Broek

Nee, hoog tijd om elke onweersbui voor een jaar vast te leggen.

--
Jan v/d Broek
balg...@dds.nl

leon

noname wrote:

> [...]

> Maar uiteindelijk gaat het er om wat men in de Eerste Kamer aan
> beslissingen neemt. Of Brussel daar nu wel of niet iets mee te maken

De 6 maanden zijn verplicht, ze zijn al laat met het implementeren van
de opgedragen regels de macht over Nederland ligt in Brussel.
Zoals onze volksvertegenwoordigers (althans zijn denken dat) willen.

hda

On Sat, 24 May 2008 17:14:41 +0200, Roel Janssen <6...@xs4all.nl>
wrote:

> [...]

>uit, angst en paniek zaaien. Zo werkt georganiseerd geloof eenmaal,
>dat is autoritair. De VVD zou beter moeten weten. Ik twijfel over D66.

Mee eens.

> [...]
>door verlammende politiek-correctheid en multiculturalisme. En geen
>enkele partij of beweging in NL is conservatiever dan de SP.

Onze overheid, de mensen zijn doorgaans of communisten of fascisten.
Ze hebben angst voor diversiteit. Ze geloven in een Heilsleer.
Groupies ;-)

Maar een gezond persoonlijk belang voor een ieder is het verschil
tussen Private en Publieke ruimte te begrijpen, te respecteren en in
stand te houden. En wie dat niet wil...
Of eigenlijk, wie zou dat persoonlijk niet willen en waarom dan?

Een heldere verhandeling over privaat en publiek bijv:
http://www.libertarian.nl/vrijbrief/archives/001674.php

Neo

leon wrote:
<snip>

> De 6 maanden zijn verplicht, ze zijn al laat met het implementeren van
> de opgedragen regels de macht over Nederland ligt in Brussel.
> Zoals onze volksvertegenwoordigers (althans zijn denken dat) willen.

Als ze echt slim waren in Den Haag zouden ze gewoon meteen beginnen met
tappen en over zes maanden nog eens beslissen hoe lang ze het willen
bewaren. We hebben het hier over Terrorisme immers! Kostbare tijd waarin
aanslagen voorkomen hadden kunnen worden gaat nu verloren met loos
gepraat in de tweede kamer!!! Misschien komt er morgen al een aanslag
omdat oom agent de mail van iemand niet kan linken met de mail van
iemand anders...

Neo
--
Everything that has a beginning has an end.

Message has been deleted

Operator

In article <4837b3ff$0$3210$e4fe...@dreader22.news.xs4all.nl>,
Harry <Ha...@telnet.nl> writes:

[...]

> De rekening?
>
> 9 sep 2001. Manhatten attack. Duizenden doden.

Er gingen die dag 10 keer zoveel mensen dood van de honger.
Net als elke dag....

Rob van der Putten

Moguh

Operator wrote:

> Er gingen die dag 10 keer zoveel mensen dood van de honger.
> Net als elke dag....

24000 waarvan 16000 kinderen.
Maar een oorlog tegen de honger is er dus niet.

leon

Harry wrote:

> De rekening?
>
> 9 sep 2001. Manhatten attack. Duizenden doden.

Waarvan 2/3 deel t.g.v. achterstallig onderhoud van de gebouwen, de
isolatie van de metalen delen.

Rejo Zenger

On 2008-05-24, Julius Thyssen <y...@no.se> wrote:
> Sterker nog, het idee zou niet eens bij ze op komen
> om gewoon "nee" te zeggen, of te weigeren tot uitvoering
> over te gaan. De druk intern, bij xs4all, is veel te
[...]

XS4ALL heeft voor naar mijn idee al lange tijd een goede bijdrage
geleverd aan de discussies over onderwerpen als deze. Misschien wordt
het eens tijd dat *wij* nu eens voor iets gaan staan, in plaats van
voortdurend te kijken naar XS4ALL. Iets doen. Iets anders dan continu
kritiek te hebben als ze eens anders besluiten. Ik denk dat XS4ALL in al
die tijd meer voor elkaar heeft gekregen dan jij en ik. Zou het niet
eens tijd zijn dat *wij* die schade inhalen?

--
Rejo Zenger <re...@zenger.nl> - https://rejo.zenger.nl

Julius Thyssen

With more on that story, here's correspondent Rejo Zenger:

> [...]
> die tijd meer voor elkaar heeft gekregen dan jij en ik. Zou het niet
> eens tijd zijn dat *wij* die schade inhalen?

Ben ik grotendeels met je eens. Daarom had ik mijn ietwat baldadige
bericht ook vlug gecancelled. Jammer dat dat nooit helemaal werkt. :-/

Het is echter wel zo dat als xs4all anders besluit, dit natuurlijk
enorme gevolgen heeft, qua precedentie. Als zelfs xs4all niet
meer kan of wil protesteren, dan is het over voor de gebruikers.
Hoe kunnen zij nog protesteren? Zij kunnen slechts met lede
ogen toezien hoe hun ISP gedwongen wordt tot zinloos bewaren.

Dit trouwens ook niet te missen:
http://www.dailykos.com/storyonly/2008/5/20/21950/7576/933/518756

Rob van der Putten

Moguh

Julius Thyssen wrote:

<knip>

NL heeft ook zo'n lijst. Staan ook kemerleden op.

Rob van der Putten

Moguh

Rob van der Putten wrote:

> Julius Thyssen wrote:
>
> <knip>

> NL heeft ook zo'n lijst. Staan ook kemerleden op.

Kamerleden dus.

Message has been deleted

Rob van der Putten

Moguh

nmp wrote:

> Interessant. Bron?

Dit is echt heel oud hoor.
Onkruit heeft ooit eens wat dossiers gejat en gepubliceerd. Kwamen zelfs
kamervragen. Was allemaal heel beschamend voor de overheid.

Message has been deleted

Rob van der Putten

Moguh

nmp wrote:

> Ik had er nog niet van gehoord, sorry hoor. Hoe kan ik deze informatie nu
> terugvinden?

Je zal wat moeten Googlen.

> Bestaat die lijst nog steeds?

Officieel niet. Zou afgeschaft worden. Maar zoiets is natuurlijk
nauwelijks te controleren.

Maarten te Paske

On Fri, 23 May 2008 21:39:27 +0200, noname <non...@no.address> wrote:

> [...]
> hier aandacht aan te besteden en de meest gunstige situatie eruit te
> halen, je je klanten een reactie geeft over deze grote stap van

Mijn punt is juist dat er nu geen grote stap geweest in de
> [...]

> op de leden van de Eerste Kamer. En dat lukt alleen met publiciteit en
> bewustwording kweken. Het zou niets voor XS4ALL zijn om juist nu stil

De eerste kamer kan het wetsvoorstel wel afkeuren, maar ik verwacht daar
weinig van. De strijd is denk ik wel gestreden.

Maarten