Downgrade

Theo

Op 2 mei werd mijn prive-aansluiting omgezet naar Only. Dat constateerde
ik op 3 mei. Op 5 mei was dat zichtbaar in het statusoverzicht. Daarna
was het op de site mogelijk om de downgrade van basic naar lite in te
zetten, hetgeen ik een dinsdag of woensdag (dat weet ik stom genoeg niet
meer zeker) gedaan heb.

Vanmorgen om een uur of acht was de downgrade nog niet uitgevoerd (sync
nog steeds dik boven de 15 Mbit).

Waar eerder de downgrades (en upgrades) binnen een paar uur waren
uitgevoerd, duurt het nu dus al minstens anderhalve dag. Dat vind ik op
zich niet zo heel erg (de administratieve omzetting zou volgens de site
uitgevoerd worden op de dag van inzetten), en iets langer profiteren van
de hoge snelheid is natuurlijk niet verkeerd (ervan uitgaande dat ik er
dus niet meer voor betaal), maar ik vraag me toch af of er iets te
zeggen is over de hedendaagse tijd die het kost om de downgrade uit te
voeren. Ik heb gecontroleerd of de downgrade wel degelijk was ingezet,
en het was niet mogelijk om een abonnementswijziging uit te voeren,
omdat er nog een liep.

Kan iemand (van XS4All mogelijk) hier iets zinnigs over zeggen?

Theo

Timo

Mogelijk, maar niet zonder dat ik weet over welk account je het hebt, het ip
adres waarvanaf je nu post, hoort niet bij een XS4ALL Only lijn.

--

Timo

Theo

Timo schreef:

Klopt, dit is zakelijk. Ik stuur wel even via de mail mijn
prive-gebruiksnaam. Ik neem tenminste aan dat het afzenderadres werkt.

Het was overigens niet mijn bedoeling om een prive-behandeling te
krijgen, was benieuwd of er in het algemeen een langere doorlooptijd is
tegenwoordig voor downgrades. Je moeite wordt in elk geval zeer gewaardeerd.

Theo

Timo

Ja hoor het afzenderadres werkt.

> Het was overigens niet mijn bedoeling om een prive-behandeling te
> krijgen, was benieuwd of er in het algemeen een langere doorlooptijd is
> tegenwoordig voor downgrades. Je moeite wordt in elk geval zeer gewaardeerd.

In het algemeen is er geen langere doorlooptijd voor up/downgrades, dat is
doorgaans binnen een paar uur geregeld. Er wil hier en daar wel eens wat
blijven hangen, maar da's niet de regel.

--

Timo

Theo

Timo schreef:

> In het algemeen is er geen langere doorlooptijd voor up/downgrades, dat is
> doorgaans binnen een paar uur geregeld. Er wil hier en daar wel eens wat
> blijven hangen, maar da's niet de regel.

In dat geval ben ik blij dat ik het hier aangekaart heb, en hoop ik dat
je mijn specifieke geval (mail verzonden) kunt nakijken.

Wil graag, als de downgrade zoals ik verwacht een stabiele situatie
oplevert, toch (ja ondanks mijn bedenkingen toch :-) ) een nieuw modem
bestellen. Ik gebruik nu een lenertje (546) van een kennis, dus dan leen
ik liever een Fritz van XS4All.

Bedankt,

Theo

Timo

Om even op mijn eigen posting terug te komen, enig snuffelwerk leerde dat er
momenteel toch sprake is van een wat langere doorlooptijd van XS4ALL Only
up/downgrades, het kan in sommige gevallen enkele dagen duren.

Vermoedelijk heeft bitstream het toch wat zwaar met onze snelheidsverhoging
en de daaruit voortkomende up/downgrades en AvK migranten.

--

Timo

Theo

Timo schreef:

> [...]
>
> Vermoedelijk heeft bitstream het toch wat zwaar met onze snelheidsverhoging
> en de daaruit voortkomende up/downgrades en AvK migranten.

Timo, bedankt, ook voor je prive-antwoord.

Ik vermoed dat ik niet de enige was die de combinatie omzetting naar
only/downgrade naar lite heb gedaan :-)

Theo

Theo

Theo schreef:

> Timo, bedankt, ook voor je prive-antwoord.
>
> Ik vermoed dat ik niet de enige was die de combinatie omzetting naar
> only/downgrade naar lite heb gedaan :-)

In vervolg op de door mij gestarte thread van 9-5: Mijn downgrade is nog
steeds niet uitgevoerd, is het raadzaam om nog immer geduld te hebben,
of is het nu beter om accounting (of wie dan ook bij XS4All die daar
over gaat) wakker te schudden?

Theo

Heli

In article <4846d313$0$14346$e4fe...@news.xs4all.nl>, Theo
<nom...@nomail.invalid> wrote:

Ondertussen incasseren ze telkens 54,.. in plaats van 29,.. of wat het
ook is voor Lite. Ik zit in hetzelfde schuitje.

Timo

Ik zie inderdaad dat de order nog steeds open staat, de status is dat XS4ALL
wacht op de gereedmelding van Bitstream, en die is er nogsteeds niet.

Ik zal morgen even kijken of ik de reden van de vertraging kan achterhalen.

--

Timo

Theo

Timo schreef:

> [...]
> wacht op de gereedmelding van Bitstream, en die is er nogsteeds niet.
>
> Ik zal morgen even kijken of ik de reden van de vertraging kan achterhalen.

Bitstream nog even te druk met ATM-perikelen :-)

Heb overigens toch alvast maar een mailtje gezonden naar de accounting
afdeling, beter mee verlegen als om verlegen zij mijn oma altijd.

Bedankt alvast weer voor de moeite.

Theo

Theo

Heli schreef:

> Ondertussen incasseren ze telkens 54,.. in plaats van 29,.. of wat het
> ook is voor Lite. Ik zit in hetzelfde schuitje.

Dat was ook de reden dat ik weer postte, ik zag in het servicecentrum de
nota voor de nieuwe periode. De oude periode was gecrediteerd voor AVK,
maar nog niet in rekening gebracht voor Only, dus die werd ook nog even
in rekening gebracht. Auwch (na de creditnota van AVK een dikke 80
euro). En in de telefoonrekening natuurlijk ook al vooruitbetaald voor
mei en juni voor het KPN-deel van AVK, dus ik heb nog wel wat terug te
ontvangen. Ik begreep eerder van Timo dat de administratieve omzetting
(achteraf) plaats vind per datum opdracht, dus we zullen er wel voor
gecrediteerd worden, maar toch. Ik wil graag zo'n modem bestellen, en
dat kan pas als deze order is afgerond. Ik hoop dat dat voor eind juni
is, want ik moet er even niet aan denken dat de Fritzbox-actie afgelopen
is, en er eventueel weer ST's uitgeleverd gaan worden (om de oude
voorraden op te maken).

Theo

Rob

> [...]
> is, want ik moet er even niet aan denken dat de Fritzbox-actie afgelopen
> is, en er eventueel weer ST's uitgeleverd gaan worden (om de oude

Wat is het probleem daar mee? Prima modems, hoor. Ik denk niet dat er
oude voorraden zijn want ze worden bij nieuwe producten nog steeds
geleverd.

Timo

On 2008-06-05, Theo <nom...@nomail.invalid> wrote:

> Bitstream nog even te druk met ATM-perikelen :-)

Nou nee. Ik ben er even achteraan gegaan, en het lijkt erop dat de order bij
Bitstream is blijven 'hangen'. Ze gaan 'm nu weer vlot trekken, ik hou'm
even in de gaten.

> Heb overigens toch alvast maar een mailtje gezonden naar de accounting
> afdeling, beter mee verlegen als om verlegen zij mijn oma altijd.

Dat heeft denk ik weinig zin, die doen niets met ordering.

--

Timo

Theo

Timo schreef:

> Nou nee. Ik ben er even achteraan gegaan, en het lijkt erop dat de order bij
> Bitstream is blijven 'hangen'. Ze gaan 'm nu weer vlot trekken, ik hou'm
> even in de gaten.

Bedankt, ik ga weer even in de wachtkamer.

> Dat heeft denk ik weinig zin, die doen niets met ordering.

OK, duidelijk.

Theo

Timo

On 2008-06-05, Theo <nom...@nomail.invalid> wrote:

> Bedankt, ik ga weer even in de wachtkamer.

Daar mag je dan eindelijk weer uit komen, want aan het eind van de middag is
je downgrade alsnog uitgevoerd.

--

Timo

Theo

Timo schreef:

Gelukt inderdaad, zo'n wachtkamer is altijd zo saai, en die roddelbladen
heb ik nu ook wel uit :-)

Mijn modem heeft gisteren om ongeveer 12.00 uur 's middags opnieuw
verbinding gemaakt, dus ik neem aan dat Bitstream er toen aangezeten
heeft, en jullie in de loop van de middag een bevestiging heeft gezonden.

Helemaal OK zo, intrainwaarde up 1021 en down 7999, lijkt me OK.

Theo

Theo

Helaas moet ik deze draad nogmaals openen.

Timo heeft vorige week hard zijn best gedaan om de downgrade doorgevoerd
te krijgen, en dat is dan ook alsngo op 5-6-2008 uitgevoerd.

Bij de facturatie bleek vervolgens echter dat ik slechts gecrediteerd
werd vanaf de daadwerkelijke omzettingsdatum, en niet vanaf de
oorspronkelijke opdrachtdatum (in het systeem van XS4All).

Ik had vorige week ook al een mail gezonden naar XS4All accounting,
waarop heden in 2 fasen geantwoord werd. De eerste mail was helemaal
zoals ik die van XS4All verwacht, namelijk dat het inderdaad lang had
geduurd, en dat ik 15 euro gecrediteerd zou krijgen.

Wat schetst mijn verbazing als ik nog geen 10 minuten later een mail
krijg van dezelfde medewerker, dat er even overleg is gepleegd, en dat
ik 'het toch niet terugkrijg'.

Uiteraard heb ik geantwoord dat ik dat niet wil accepteren, en dat ik er
van uitga dat mails, geschreven door officiele vertegenwoordigers van
XS4All, de waarheid bevatten, die niet binnen 10 minuten weer wordt
teruggetrokken.

Ik heb verdorie afgelopen zondagavond een contractsverlenging
doorgevoerd, wordt ik zo afgeserveerd. Weinig klantvriendelijk zo zeg,
de klant moet blijkbaar betalen voor de fouten in het systeem bij XS4All.

Theo