Oude firmware 546i t.b.v. SIP-Spoof

Rob

Op de rommelmarkt heb ik een SpeedTouch 546i v5 (Annex-B) gekocht voor
mijn naar XS4ALL Only gemigreerde ADSL aansluiting. Hij werkt prima.

Echter helaas zit er 5.3.2.6.0 fimware in, dus 5.3 serie.
Ik wil hem met de SIP-Spoof methode gebruiken als compleet transparant
ADSL modem waarbij mijn externe adres op de ethernetkaart van de PC zit
en er totaal geen NAT gedaan wordt in het modem.
Dit is met deze firmware eigenlijk niet goed meer mogelijk. Het werkt
wel een beetje maar er blijft altijd gedonder. De 5.2 serie firmware
deed dit perfect. Ik heb expres deze versie-5 546i gekocht omdat die
firmware daar nog voor bestond. Het kleinere versie-6 model gaat
zowizo niet.

Dus zoek ik 5.2 serie firmware voor de 546i v5 (ISDN dus). De site
van de fabrikant geeft alleen de nieuwste versie. Heeft misschien nog
iemand deze versie ergens bewaard?
Er staat me ook iets van bij dat er een (Franse) site bestond waar alle
bekende firmware versies voor deze modems te vinden waren. Weet iemand
of die site nog bestaat en wat de URL was?

Rob

Message has been deleted

Rob

Sander G <san...@news.xs4all.nl> wrote:
> Dus http://jp.dhs.org/~jp/5x6.html geeft niet genoeg instructies, of het
> werkt toch niet?

Ik heb hem nu op die manier in gebruik maar ik heb er slechte ervaringen
mee, en nu in dat uur dat het werkt ook al weer.
IPsec verbindingen die zomaar ineens wegvallen is het meest concrete
probleem.
Waar het nou precies aan ligt dat is me niet duidelijk, maar onderzoekend
met telnet is het me wel duidelijk dat de NAT engine er gewoon nog tussen
zit in een 1:1 vertaal mode die kennelijk niet helemaal OK is...

> Misschien dat het 546i modem dat hier ligt, de oude firmware heeft. Is
> altijd met SIP_SPOOF gebruikt dus dikke kans. De firmware zelf heb ik
> niet (meer). Het modem is evt wel beschikbaar ;)

Is het een v5 modem (kastje van 20 by 13.5 cm)?
Als ie kleiner is dan is het een v6 en is het gegarandeerd 5.3 of hoger.
Anders is het misschien een idee om even te kijken (aan een computer
hangen, en met de browser naar http://10.0.0.138 gaan en dan staat het
ergens op het scherm)

Rob

Message has been deleted

Rob

Arne <an...@xs4all.nl> wrote:

> Deze? http://www.forpage.com/firmware/ST5x6_upgrade_5.2.7.19.zip

Dat komt in ieder geval heel dicht in de buurt, maar helaas staat er
niet bij of het een ISDN versie is en op die site (die geloof ik de site
is waar ik naar op zoek was) staan allerlei firmwares maar nergens staat
ISDN bij :-(
Dat wordt dus uitproberen, als ik het goed heb zegt die updater zelf
wel als deze firmware er niet in mag worden gezet...
Bedankt in ieder geval!

Rob