Waar is Rob Janssen gebleven?

Wim van Dam

Beste mensen,

Ik heb enkele maanden geleden (om precies te zijn: op 11 oktober 2002)
deze newsgroup verlaten, omdat ik mij verschrikkelijk opwond over het
gedrag van Rob Janssen tegenover mijn persoon.

Pas vandaag vond ik weer de moed weer terug te keren naar deze ng,
nadat ik (via groups.google.com) besloten had een wijs advies om Rob
Janssen gewoon in mijn killfile te zetten op te volgen.

Maar wat blijkt (ik heb het gecontroleerd in
http://groups.google.com/): Rob heeft vanaf 15 oktober in GEEN ENKELE
NEWSGROUP meer een bericht gepost.

Wat is er aan de hand? Is hij ziek geworden?

Hoe vreemd het ook klinkt, ik maak me nu zorgen over hem.

Geen berichten posten gedurende ruim twee maanden, dat is echt niks
voor hem.

Vrgr,

Wim van Dam

kameel

Wim van Dam wrote:

> Maar wat blijkt (ik heb het gecontroleerd in
> http://groups.google.com/): Rob heeft vanaf 15 oktober in GEEN ENKELE
> NEWSGROUP meer een bericht gepost.

Het was mij ook opgevallen. Ik las toch altijd wel wat hij schreef: niet erg
diplomatiek, maar vaak wel technisch correct.

> Wat is er aan de hand? Is hij ziek geworden?

Misschien zit hij nog alleen maar te radio-zend-amateuren? Of heeft hij een
alias aangenomen in de newsgroup?

De Kameel

B3732

Ik heb een paar jaar geleden ook een enorme ruzie met hem gehad, en dat is
zo hoog opgelopen dat ik hem een keertje heb bezocht.
Daarna had ik het idee dat hij een stuk tammer was geworden, maar kennelijk
heeft hij dat weer niet lang volgehouden, want jij blijkt daarna ook weer
met hem aan de stok te hebben gehad..
Misschien is hij een verkeerde tegengekomen en hebben ze hem inmiddels
geliquideerd?
Ik weet het niet hoor, maar er zitten in die nieuwsgroepen een hoop kwasten
die denken zich tegen hun medemens te kunnen misdragen, en een ander menen
de les te kunnen lezen (bv over hoe je ZOU moeten quoten), en als je ze dan
een keertje persoonlijk tegen komt, blijken ze opeens niet zo flink te zijn,
als dat ze zich vanchter hun toetsenbordje op het veilige zolderkamertje
voordoen.
Pas had ik nog zo'n eikel die zich als bemoei-ziek figuur tegen me begon te
misdragen, die zei toen ook dat ik maar eens bij hem langs moest komen, gaf
zelfs zijn adres, maar het is me de moeite van de reis niet meer waart,
zonde van de benzine, ik wacht wel een keertje tot ik weer eens die kant op
moet, ander kun je wel aan de gang blijven met al die frustraten, want daar
zijn er een hoop van hoor.
Echt, dat soort lullo's moet je gewoon af en toe eens "verrassen", dan leren
ze het wel af, maar je moet dat wel doen als het je uitkomt en wanneer je er
eens zin in hebt, en niet zomaar je kostbare brandstof aan gaan verrijden,
want dat zijn de lulletjes niet waard, en kun je wel aan de gang blijven.

Succes, en wind je niet op, dat zijn dat soort zakkenwassers helemaal niet
waard !

"Wim van Dam" <wbva...@gmx.net> schreef in bericht

Edwin Edeling

Hoi,

> [...]

leren
> ze het wel af, maar je moet dat wel doen als het je uitkomt en wanneer je

Toevallig valt mijn oog op deze thread en lees ik jouw "advies" om deze
lullo's eens te komen bezoeken. Als je dan bij ze bent, wat doe je dan?
Drink je gezellig een bakje koffie en zeg je dan iets van:"Joh, kerel,
voortaan niet meer doen he!". Of sta je met een hoop verbaal geweld voor de
deur, in de hoop dat dat indruk maakt? En gaat dat verbaal geweld eventueel
over in fysiek geweld als JIJ je zin niet krijgt? Want jouw normen en
waarden zijn duidelijk anders dan die van anderen en als je naar aanleiding
van een "usenet-geschil" besluit om "bij iemand langs te gaan", dan ben je
wel erg verkeerd bezig en ben je de overtreffende trap van alles waar je nu
zo tegen ageert.

Met vriendelijke groeten,
Edwin Edeling

Dirk Kuipers

> [...]
> deze newsgroup verlaten, omdat ik mij verschrikkelijk opwond over het
> gedrag van Rob Janssen tegenover mijn persoon.

Ik vraag me af waarom je dit berichtje juist op dit moment plaatst, ik zie
dat het midden in de nacht was, en dan gooi je ook nog een aantal oude
koeien in de groep?

Ik zou zeggen lees eerst weer eens een tijdje mee in de NG, proef hoe de
sfeer is op dit moment, en trek dan je conclusies.

Fijne kerstdagen en groeten van Dirk Kuipers

News

http://pe1chl.xs4all.nl/ is up and running.

News

"Dirk Kuipers" <dkuipers#wanadoo.nl(#is@)> schreef in bericht

bolle boos

"B3732" <mrbi...@hotmail.com> schreef in bericht

> [...]
zijn,
> als dat ze zich vanchter hun toetsenbordje op het veilige zolderkamertje

Wat nou? Gewoon quotten zoals het hoort ja, en ik heb niet eens een zolder.
;7)

> [...]
op
> moet, ander kun je wel aan de gang blijven met al die frustraten, want

Jer kan wel eens de verkeerde tegenkomen, maar ja, voor smmigen ben jij
weer de verkeerde. ;7)

> [...]
>
> Succes, en wind je niet op, dat zijn dat soort zakkenwassers helemaal niet

Hij maakt zich zorgen om zo`n zakkenwasser, dus hij maakt zich niet zo druk
meer om hun gedrag mar waarom het posten opgehouden is.

bolle boos

"News" <nom...@xs4all.nl> schreef in bericht

> http://pe1chl.xs4all.nl/ is up and running.

En wat zegt dat? Wanneer is hij het laatst geupdate?
Je zou zeggen als hij zijn abbo geld niet betaald dat een site dan vanzelf
verdwijnt.
Maar dat is niet altijd zo, bij casema heeft hij er nog enige tijd gestaan
toen ik had opgezegd
en als ik hem niet zelf verwijderd had dan had hij daar waarschijnlijk nog
hebben gestaan.
net zoals mijn emailadres nogsteeds werkt en ik deze nogsteeds kan ophalen.

Barend Aersmade

"bolle boos" schreef:

> [...]
> hebben gestaan.
> net zoals mijn emailadres nogsteeds werkt en ik deze nogsteeds kan

Welcome to Rob's home page. Last updated: Wed Dec 12 00:14:37 CET 2001.

En dat had je ook zelf kunnen zien, bolleboos, maar ja misschien wat teveel
moeite voor jou.
Je hebt ook al moeite met het even indrukken van de shift-toets aan het
begin van de zin.

ton@HomeNet

In news:3e057104$0$2246$e4fe...@dreader6.news.xs4all.nl, B3732
enlightened us with the following:
:: "Wim van Dam" <wbva...@gmx.net> schreef in bericht

:: news:83ba0v4b17geonfd4...@4ax.com...
::: Beste mensen,
:::
[...]

En was de koffie lekker??

:: Daarna had ik het idee dat hij een stuk tammer was geworden, maar

:: kennelijk heeft hij dat weer niet lang volgehouden, want jij blijkt
:: daarna ook weer met hem aan de stok te hebben gehad..

Er zijn veel meer mensen die Rob irri vonden en vinden, dus zoveel indruk
heb je echt niet gemaakt.

:: Misschien is hij een verkeerde tegengekomen en hebben ze hem
:: inmiddels geliquideerd?

Dat was jij dus niet iig, daarna is het nl. nog doorgegaan met Robje.

[...]

Dat heb ik dus maar even voor je gedaan, want met al je "ervaring" schijn je
dat nog steeds niet te kunnen!!

::en als je ze dan een keertje persoonlijk tegen komt,

:: blijken ze opeens niet zo flink te zijn, als dat ze zich vanchter
:: hun toetsenbordje op het veilige zolderkamertje voordoen.

Mwah..."zomaar" tegenkomen zal niet zo snel gebeuren!

[...]

Zoals jij dus?? Als er iemand hier gefrustreerd overkomt ben jij dat wel.
Djeez,,,,denk aan je hart en get a life!

[...]

::

Eigenlijk zit ik hier ook kostbare energie te verspillen, want jij bent
eigenlijk ook geen reply waard. Je bent toch verdomd zielig als je een
verbale aanval op jouw persoon meent te moeten beantwoorden met fysieke
bedreigingen of zelfs geweld.

--
** Please reply to t...@hetwasietsmet.com **

Tha Reverend

"Barend Aersmade" <barenda...@hotmail.nospampleezcom> wrote:
>Welcome to Rob's home page. Last updated: Wed Dec 12 00:14:37 CET 2001.
>
>En dat had je ook zelf kunnen zien, bolleboos, maar ja misschien wat teveel
>moeite voor jou.

Je vergeet even dat dat ook heel makkelijk automatisch kan via een
scriptje Maar waarschijnlijk heb je gelijk.

--
Tha Reverend
It's not a lie, if you believe.

Niels Kerkhof

Ik denk dat je met deze thread meteen alle ouwe koeien
uit de sloot hebt gehaald. Dat belooft voor jouw dus
terug een "mooie" samenwerking te gaan worden met Rob.

Opnieuw enkele maanden onthouding uit deze groep?

niels.

"Tha Reverend" <tha_rev...@SPAMdolfijn.nl> wrote in message

Dirk T. Verbeek

Wim van Dam wrote:
> Beste mensen,

KNIP <

> [...]
>
> Hoe vreemd het ook klinkt, ik maak me nu zorgen over hem.
>
> Geen berichten posten gedurende ruim twee maanden, dat is echt niks

Mja, ik mis die technisch doordachte antwoorden van hem ook wel.

Gerrit

"Wim van Dam" <wbva...@gmx.net> schreef in bericht
> Wat is er aan de hand? Is hij ziek geworden?

Ik hoorde laatst dat hij bezig is met vlieglessen,.........alleen level
flight, dus niet opstijgen en landen !!

Tobias

Wim van Dam

Hallo Dirk,

>Ik vraag me af waarom je dit berichtje juist op dit moment plaatst, ik zie
>dat het midden in de nacht was, en dan gooi je ook nog een aantal oude
>koeien in de groep?

Of het nou midden in de nacht is of niet: is er iets mis met je zorgen
maken over iemand? Ik heb het bericht bewust hier gepost, omdat ik
weet dat Rob hier nogal vaak postte.

Vrgr,

Wim van Dam

Wim van Dam

Dag Niels,

>Ik denk dat je met deze thread meteen alle ouwe koeien
>uit de sloot hebt gehaald. Dat belooft voor jouw dus
>terug een "mooie" samenwerking te gaan worden met Rob.
>
>Opnieuw enkele maanden onthouding uit deze groep?

Nou nee...

Zodra ik weet onder welke alias Rob post gaat hij in mijn killfile.

Maar ik wilde graag weten of hij nog alive and kicking was, dat was
alles.

(Probleem met killfiles is helaas wel dat je via quotes vaak toch nog
de boodschap van de betreffende persoon te zien krijgt; daarom heb ik
het er niet zo heel erg op, eigenlijk).

Vrgr,

Wim van Dam

Wim van Dam

Hi MrBig,

>Succes, en wind je niet op, dat zijn dat soort zakkenwassers helemaal niet
>waard !

Ik geloof dat je het niet helemaal goed gelezen hebt: ik maakte me
(ondanks al jaren aanhoudende ergernis over zijn gedrag) zorgen over
Rob Janssen.

En een fysieke confrontatie met zo'n figuur uit een ng: dat is mijn
stijl niet.

Vrgr,

Wim van Dam

Wim van Dam

Dirk,

>Mja, ik mis die technisch doordachte antwoorden van hem ook wel.

Tja, zoals ik toen al zei: ik heb veel computer- en telecomproblemen
kunnen oplossen door reacties van mensen na een newsgroup-posting. (En
omgekeerd heb ik regelmatig ook anderen kunnen helpen, hoor).

Hoewel Rob Janssen ook wel eens reageerde heb ik eigenlijk aan geen
enkele van zijn tips ooit wat gehad. Heus waar: geen enkele.

Het is zeer goed mogelijk dat het allemaal "technisch" zeer doordacht
was wat hij schreef. Als dat echt zo was, want ik heb dat zelf nooit
zo gemerkt, is het best wel sneu dat de man zo verschrikkelijk sociaal
onvaardig was. :-( Want zulke mensen blijven zich hun hele leven
gedragen als "miskend talent". Past wel in het plaatje, eigenlijk, nu
ik erover nadenk.

Vrgr,

Wim van Dam

Roeland Th. Jansen

Wim van Dam <wbva...@gmx.net> wrote:
> Wat is er aan de hand? Is hij ziek geworden?

> Hoe vreemd het ook klinkt, ik maak me nu zorgen over hem.

maak je niet ongerust. het is/gaat goed met Rob Janssen.

--
Grobbebol's Home | Don't give in to spammers. -o)
http://www.xs4all.nl/~bengel | Use your real e-mail address /\

Roeland Th. Jansen

Edwin Edeling <alsje...@weetjemeweltevinden.nl> wrote:
> [...]
> wel erg verkeerd bezig en ben je de overtreffende trap van alles waar je nu

ik ken Rob persoonlijk en zoals kameel het al zegt... soms niet helemaal
"fijn" maar het is een toffe vent die toevallig weet waar het over gaat
en veel mensen kunnen dat niet waarderen als ze op hun plek gezet
worden.

Rob is ene prima kerel, echt waar.

HanslH

On Sun, 22 Dec 2002 04:22:56 +0100, Wim van Dam <wbva...@gmx.net>
wrote:

>Maar wat blijkt (ik heb het gecontroleerd in

>http://groups.google.com/): Rob heeft vanaf 15 oktober in GEEN ENKELE
>NEWSGROUP meer een bericht gepost.
>
>Wat is er aan de hand? Is hij ziek geworden?

Grappig genoeg had ik een paar weken geleden ook al eens gezocht naar
het recenste commentaar van hem. Een van de weinige mensen die ik
NOOIT op verkopen van onzin heb kunnen betrappen. Ik heb ook wel eens
een RTFM van em tegen m'n schenen gehad, maar ik heb nooit zo'n moeite
mee als mensen die weten waar ze over praten arrogant zijn.

Hans

Han Willemsen

Wim van Dam <wbva...@gmx.net> wrote:

> Zodra ik weet onder welke alias Rob post gaat hij in mijn killfile.

Aan de alias stoor je je alleen als je weet dat het Rob is ??

]-[an.
= Han Willemsen - <will...@xs4all.nl> =
= Utrecht - <will...@cistron.nl> =

Wim van Dam

>Aan de alias stoor je je alleen als je weet dat het Rob is ??

Uhm...

Als bepaalde gedragingen heel erg ingesleten zijn, dan veranderen ze
niet snel meer. Ik maak mij daarover geen enkele illusie.

Tenzij Rob zich inmiddels bij de Bhagwan aangesloten heeft of zo, en
mensen in de ng's heel anders tegemoet treedt. Maar zelfs in dat
geval: vroeg of laat komt die arrogantie toch weer boven. :-(

Maar mildheid komt vaak nog wel met de jaren. Dus ik hoop eigenlijk
voor Rob dat hij nog betrekkelijk jong is, en niet zo'n oude (lees:
middelbare) bok als ik.

Vrgr,

Wim van Dam

Jochem van Dieten

Wim van Dam wrote:

> Tenzij Rob zich inmiddels bij de Bhagwan aangesloten heeft of zo, en
> mensen in de ng's heel anders tegemoet treedt. Maar zelfs in dat
> geval: vroeg of laat komt die arrogantie toch weer boven. :-(

"Arrogance is a priviledge deserved by being right."

Jochem

Roeland Th. Jansen

Wim van Dam <wbva...@gmx.net> wrote:
> Hoewel Rob Janssen ook wel eens reageerde heb ik eigenlijk aan geen
> enkele van zijn tips ooit wat gehad. Heus waar: geen enkele.

tja, wellicht ben je niet in staat zijn tips goed te lezen.

> [...]
> onvaardig was. :-( Want zulke mensen blijven zich hun hele leven
> gedragen als "miskend talent". Past wel in het plaatje, eigenlijk, nu

hij is helemaal niet zo sociaal onvaardig als je denkt. 't is jammer dat
je over iemand oordeelt als je 'm in dit geval niet kent.

oh en de koffie die hij zet is heel lekker.

Wim van Dam

>ik heb nooit zo'n moeite
>mee als mensen die weten waar ze over praten arrogant zijn.

Hoi Hans,

Je hebt gelijk.

Maar iemand en plein public beschuldigen van het -bewust- kopen van
gestolen goed is naar mijn mening toch een wat ander verhaal...

Ja ik weet, dat is alweer een heel oude koe. Maar wel een oude koe die
ik over enkele jaren/decennia nog mijn graf mee in zal nemen. Oftewel:
dat soort beschuldigingen RAAKT je gigantisch, als een in-gemene stoot
onder de gordel. Zoiets vergeet je nooit! Ik hoop dat je dat snapt.

Vergeven is natuurlijk een andere zaak. :-) Want sommige mensen zijn
nu eenmaal niet goed wijs.

Vrgr,

Wim van Dam

Wim van Dam

>hij is helemaal niet zo sociaal onvaardig als je denkt. 't is jammer dat
>je over iemand oordeelt als je 'm in dit geval niet kent.
>
>oh en de koffie die hij zet is heel lekker.

Tja...

Misschien ook jammer dat Rob over mij oordeelde terwijl hij me niet
goed kende?!

En lekkere koffie zetten: toevallig ook een van de dingen waar ik in
mijn familie om bekend sta...

Maar dat is (op grond van een ervaring die ik in een andere thread al
uiteengezet heb) nu juist het probleem dat ik heb met killfiles. Soms
blijk je met zo iemand met wie je gigantisch botst juist zoveel gemeen
te hebben.

Treurig eigenlijk. :-(

Vrgr,

Wim van Dam

Wim van Dam

>"Arrogance is a priviledge deserved by being right."

Mag dan ik even "right" zijn?

Het Nederlandse woord "privilege" wordt in het Engels precies zo
gespeld: "privilege". (Nee, vraag niet aan een willekeurig Engels of
Amerikaans iemand het te spellen: ze maken er helemaal geen snars van,
in 99% van de gevallen!)

Ik weet: het klinkt wat arrogant om jou daarop te wijzen (en dat is
het natuurlijk ook).

Maar ja, ik màg arrogant zijn van jou, om de simpele reden dat ik
gelijk heb.

En daarom heb ik volgens jou zelfs het RECHT op mijn arrogantie
verdiend. Bij deze dan. ;-) ;-) ;-) ;-)

Dus de volgende keer dat jij meent een engelstalige volzin in een ng
te publiceren: misschien even het N-E woordenboek erbij pakken? ;-)
;-) ;-) ;-)

Vrgr,

Wim van Dam

Roeland Th. Jansen

Wim van Dam <wbva...@gmx.net> wrote:
> Misschien ook jammer dat Rob over mij oordeelde terwijl hij me niet
> goed kende?!

geen idee. ik ken Rob en jou niet. ik weet nietw at er voorgevallen is.
iets over een oude koe uit ene sloot. ik zal morgen even googlen en de
zaak oprakelen. wellicht heeft hij ook toen gelijk gehad.

> En lekkere koffie zetten: toevallig ook een van de dingen waar ik in
> mijn familie om bekend sta...

ja en ? ik weet hoe die van Ro smaakt, die van jou niet.

> [...]
> uiteengezet heb) nu juist het probleem dat ik heb met killfiles. Soms
> blijk je met zo iemand met wie je gigantisch botst juist zoveel gemeen

welnee zoveel heb jij niet gemeen met hem, of heb je ook een giga
technisch inzicht ?

of beschuldig je jezelf van datgene wat je Rob ....

Roeland Th. Jansen

> [...]
> dat soort beschuldigingen RAAKT je gigantisch, als een in-gemene stoot
> onder de gordel. Zoiets vergeet je nooit! Ik hoop dat je dat snapt.

hoe kan een beschuldiging je raken als je zelf weet dat het niet waar is
den ik dan ?

ik denk zelf dan "ach ik weet beter".

Theo v. Werkhoven

The carbonbased lifeform Wim van Dam inspired xs4all.adsl with:

> [...]
> mensen in de ng's heel anders tegemoet treedt. Maar zelfs in dat
> geval: vroeg of laat komt die arrogantie toch weer boven. :-(
[..]

Rob heeft volgens mij mensenkennis, althans als het op technische
achtergrond en kennis aan komt.
Het probleem is dat veel mensen die geconfronteerd worden met
iemand, die hun technisch kunnen niet direct aanneemt op grond van
wat buzzwords (en direct door de ballon prikken), nogal
psycho^Wkwaad reageren..

Ik ben ook wel eens op m'n plaats gezet door Rob, maar ik beschouwde
dat als "learning experience" ipv een belediging.
Ik heb dan ook een bloedhekel aan een (typisch Engels) vage manier om
iemand te vertellen dat hij/zij het verkloot heeft.

Misschien wordt het voor jou ook tijd om Robs opmerkingen wat
afstandelijker te beschouwen.

Theo
--
Theo van Werkhoven PE1CCG S.u.S.E Linux Finger me for
chtvanw at xs4all . nl JO22GF AMD XP2100+ 512MB my GNUpg key.

Wim van Dam

>welnee zoveel heb jij niet gemeen met hem, of heb je ook een giga
>technisch inzicht ?
>
>of beschuldig je jezelf van datgene wat je Rob ....

Nee, ik heb geen "giga" technisch inzicht! (Hoeft ook niet: nooit een
technisch vak gestudeerd, dus niemand verwacht dat van me). Maar
nogmaals: ik heb dat giga-inzicht bij RJ nooit herkend, hoor. (Ik was
daar te stom voor... Dat is toch wat je wil horen?)

Maar ik herken sociale onvaardigheid bij op zich getalenteerde
personen. En uhm... nou ja, laten we zeggen dat ik die WEL herkend heb
bij RJ.

En JIJ was het die over die koffie begon.

Zucht, wat doe je ontzettend lullig, Roeland. :-( Waarom ga je
hierover door? Zo laat je jezelf als RJ's "secondant" toch wel erg
kennen... (Ik hللt mensen die andere personen onvoorwaardelijk
verheerlijken).

Weet je wat JIJ moet doen? Houd het er gewoon op dat ik een IQ onder
de 80 heb, dan hoef je namelijk niet meer te reageren, toch?

Vrgr,

Wim van Dam

Wim van Dam

>hoe kan een beschuldiging je raken als je zelf weet dat het niet waar is
>den ik dan ?
>
>ik denk zelf dan "ach ik weet beter".

Voorbeeld:

Iemand beschuldigt jou er in het openbaar (op het Internet!) van dat
jij je zus/dochter/kleindochter/moeder/grootmoeder/overgrootmoeder
verkracht hebt...

Get the picture?

Houd toch eens op, Roeland Th. Jansen!

Wim van Dam

>Rob heeft volgens mij mensenkennis, althans als het op technische
>achtergrond en kennis aan komt.

"Mensenkennis" vs. "technische achtergrond/kennis"? Wat is het
verband? Leg uit, alsjeblieft!

>Misschien wordt het voor jou ook tijd om Robs opmerkingen wat
>afstandelijker te beschouwen.

Hm... Je moet wel heel erg "afstandelijk" zijn om het te slikken dat
iemand je in het openbaar beschuldigt van de bewuste aanschaf van
gestolen goed, toch?

En volgens mij had die beschuldiging heel weinig met Robs "technische
achtergrond" te maken, of zie ik dat fout?

Vrgr,

Wim van Dam

Theo v. Werkhoven

The carbonbased lifeform Wim van Dam inspired xs4all.adsl with:

> "Mensenkennis" vs. "technische achtergrond/kennis"? Wat is het
> verband? Leg uit, alsjeblieft!

Is dat zo moeilijk? Iemand die een techniek echt in z'n vingers heeft
herkent direct een "wannabee" voor wat hij/zij is.

> Hm... Je moet wel heel erg "afstandelijk" zijn om het te slikken dat
> iemand je in het openbaar beschuldigt van de bewuste aanschaf van
> gestolen goed, toch?

Ik geloof niet dat ik toen de discussie heb gevolgd, dus ik kan geen
oordeel vellen over de rechtmatigheid van Robs claims maar ik kan
mij niet voorstellen dat ze niet
- of op een misverstand berustten
- of (indirect) een teer punt raakten.

> En volgens mij had die beschuldiging heel weinig met Robs "technische
> achtergrond" te maken, of zie ik dat fout?

Ethische zaken zijn altijd zo context afhankelijk, en haast nooit
(achteraf) meer in de juiste context te plaatsen.

erik

Wim van Dam wrote:

> Voorbeeld:

[blaat]

> Get the picture?
>
> Houd toch eens op, Roeland Th. Jansen!

Roeland probeert je duidelijk te maken dat beledigingen je alleen kunnen
raken als je er _zelf_ aanstoot aan neemt.

Roeland geeft je een zeer goed advies. Hij zegt _helemaal_ niets verkeerds.
Waarom moet hij daarmee ophouden?

Het is ons (de overige ng lezers) inmiddels al weer helemaal duidelijk hoe
je tegen zaken aankijkt. Wat mij betreft zit je alweer in mijn killfilter.

EJ
--
Remove the obvious part (including the dot) for my email address

Roeland Th. Jansen

Wim van Dam <wbva...@gmx.net> wrote:
> Iemand beschuldigt jou er in het openbaar (op het Internet!) van dat
> jij je zus/dochter/kleindochter/moeder/grootmoeder/overgrootmoeder
> verkracht hebt...

wat iets anders is als beschuldigd worden van heling.
als je werklijk van niets weet, dan trek je toch echt je schouders op.
als er een kern van waarheid in zit, dan kan ik de reactie me
voorstellen.

maaarrrrrrr k weet niet waar het precies over gaat dus :

wat heb je gekocht indertijd en wat heb je betaald indertij en wat was
het waard op dat moment....etc ?

doe maar via mail.

kameel

Roeland Th. Jansen wrote:

> maak je niet ongerust. het is/gaat goed met Rob Janssen.

Heeft ie Usenet afgezworen? Was de lol er voor hem af?

De Kameel

Frank

> Houd toch eens op, Roeland Th. Jansen!

Hou toch eens op Wim van Dam!

Heb je niks beters te doen dan de hele nacht de nieuwsgroep vol te huilen

Groet, Frank

Rob J Meijer

"Roeland Th. Jansen" <ben...@grobbebol.xs4all.nl> writes:

> [...]
>"fijn" maar het is een toffe vent die toevallig weet waar het over gaat
>en veel mensen kunnen dat niet waarderen als ze op hun plek gezet

Kennis van zaken is een prima excuus om 'ietswat' bot te zijn (waar ik mijzelf ook
af en toe op denk te kunnen beroepen). Zolang de kennisoverdracht maar niet te vaak overschaduwd
word door het plezier van het mensen op hun plaat zetten (wat soms best leuk is geef ik toe).
Ik denk dat RJ hierbij af en toe op het randje zit, maar over het algemeen constructief en
functioneel bot is. Zolang de overgedragen kennis groter is dan de deuk in de gekwetste ego,
dan is de bottigheid meestal constructief en functioneel geweest.

m.v.g.

Rob J Meijer

B3732

Nogmaals:

Het valt me toch weer op dat een aantal mensen die wel op de door hun
bedachte standaard manier quoten, weinig van de tekst zelf begrijpen, dus
voor mij weer een reden om te twijfelen of dat quoten wel zo goed werkt.

Zolang ik dit nog zie dat er volop "goede" quoters niets van een tekst
begrijpen en gewoon niet lezen wat er staat, omdat ze zo drukt zijn met het
"qouten" quote gewoon door zoals ik dat wil !

En wat wou jij daar nu aan doen, behalve te janken dat je me in je
ploink-filtjertje zet ? (dat zal mij aan mijn anus oxideren zeg ! )

"ton@HomeNet" <dutc...@Homenet.nl> schreef in bericht
> [...]

> eigenlijk ook geen reply waard. Je bent toch verdomd zielig als je een
> verbale aanval op jouw persoon meent te moeten beantwoorden met fysieke

B3732

Nee mijn stijl ook niet, ik probeer het dan zelfsook op zo'n moment nog
netjes verbaal te houden hoor, begrijp me niet verkeerd.
Maar omdat de meesten er zo over denken, gaan dat soort frustraten daar ook
vanuit, en dat is niet zo slim, vandaar dat ik aangaf dat er misschien ooit
een verkeerde tussen kan zitten, die zo'n mannetje eens echt mores wil
leren.
Ik bedoel alleen dat mensen vaak zo'n achterlijke houding tegen een medemens
kunnen aannemen, omdat ze zich veilig voelen, en dan heb ik het niet gelijk
over fysieke toestanden enzo, dat wordt hier dan wel altijd gedacht, het
lijkt wel of men alleen nog maar in uitersten kan denken.
Mijn ervaring, vooral met dat soort mannetjes, is dat ze vaak persoonlijk,
dus man tegen man, heel anders zijn, en dan wel opeens fatsoenlijk kunnen
doen.
Het is net als met het verkeer: Een hoop mensen durven heel veel en menen
zich zelfs onbeschoft te kunnnen gedragen als ze in hun autootje zitten,
want dan voelen ze zich opeens veel veiliger.

Ik hoop dat je nu een beetje begrijpt wat ik bedoel, ik wil absoluut niet
aanzetten tot fysiek geweld, ik probeer alleen maar aan te geven dat vaak
een persoonlijk gesprekje meer oplossing kan bieden dan het aangaan van een
discussie in de nieuwsgroepen, want daarmee heb ik de ervaring opgedaan dat
er dan een heleboel mensen gaan proberen olie op het vuur te gooien.

B3732

> [...]
>
> Hm... Je moet wel heel erg "afstandelijk" zijn om het te slikken dat
> iemand je in het openbaar beschuldigt van de bewuste aanschaf van

als ik zo vrij mag zijn: Wat dat betreft gaa het spreekwoord "de pot verwijt
de ketel dat hij zwart ziet" wel op, Rob begeeft zichzelf de laatste tijd
ook niet helemaal op het legale pad, de bewijzen zijn door een oplettend
lezer duidelijk in de nieuwsgroepen te vinden, ik ken nog wel iemand uit
Nieuwegein die hem een rechtzaakje aan zijn broek kan geven.

B3732

"Theo v. Werkhoven" <no-r...@ferrets4me.xs4all.nl> schreef in bericht

> The carbonbased lifeform Wim van Dam inspired xs4all.adsl with:

> [..]
>
> Rob heeft volgens mij mensenkennis, althans als het op technische
> achtergrond en kennis aan komt.

Zijn technische kennis wordt door een hoop mensen ruim overschat. Wat
betreft mensenkennis borrelt bij mij opeens de term "vakidioot" op, maar dat
zijn meestal geniale mensen, en daarvoor heb ik zijn vele advieze te vaak op
onjuistheden betrapt.

Boonie

> [...]

het
> "qouten" quote gewoon door zoals ik dat wil !

Mag ik eens vragen hoe oud jij bent?

Boonie

gijsssss

heb erg genoten GTST is er niks bij...

BEDANKT!!!!!

Jochem van Dieten

Wim van Dam wrote:

> Dus de volgende keer dat jij meent een engelstalige volzin in een ng
> te publiceren: misschien even het N-E woordenboek erbij pakken?

Citaten pas ik niet aan voor de spelling.

Jochem

Theo v. Werkhoven

The carbonbased lifeform B3732 inspired xs4all.adsl with:

> [...]
> zijn meestal geniale mensen, en daarvoor heb ik zijn vele advieze te vaak op

Wel, "mrbig", zodra jij 0.1% van de goede adviezen hebt gegeven die
Rog in de loop van de jaren heeft gegeven dan zal ik je misschien
serieus nemen.
Zolang je onder een laf^Wvage alias post hoef je er echter niet op
te rekenen.

B3732

"Theo v. Werkhoven" <no-r...@ferrets4me.xs4all.nl> schreef in bericht

Laf, zijn mensen die gelijk naar de politie rennen om aangifte te doen van
stalking e.d. wanneer iemand langs komt om een meningsverschil uit te willen
praten, en die worden dan ook direct heel hard uitgelachen door de
dienstdoende agenten.
Personen die ik bedoel, weten nu precies waarover ik het heb.
En een Alias aannemen, doe ik gewoon, omdat ik de kots krijg van allerlei
gespam e.d., mensen die weten wat ik bedoel weten toch wel wie ik ben.
En als jij nu eens wil laten zien dat jij niet laf bent, laat dan gerust
even een persoonlijk mailtje achter met een telefoonnummer waarop ik je mijn
gegevens kan doorgeven, dan houden we het toch een beetje persoonlijk, en
dan mag jij mij ook persoonlijk op de man af komen vragen of ik laf ben,
want dat soort flinke termen moet je maar eens in mijn gezicht komen zeggen,
dan pas vind ik jou niet laf.

de kots !

B3732

Tsjonge jonge Wim,

Ik zou je willen zeggen, maak je toch niet zo druk over dit soort eikels,
lapzwanzen en zakkenwassers, het is zo'n heel kliekje zendamateurs bij
elkaar die mekaar in hun reet kruipen, wees toch wijzer man, die lui zijn
het gewoon niet waard, om zulke discussies aan te wijden.
Je staat er volgens mij toch ver boven man, laat ze maar aanzwammen, van dit
soort vuilnis der maatschappij wordt je toch helemaal kots-ziek.

"Wim van Dam" <wbva...@gmx.net> schreef in bericht

Theo v. Werkhoven

The carbonbased lifeform B3732 bored xs4all.adsl with:

Deze persoon heeft mij net opgebeld en mij bedreigd met geweld als
ik niet uit zou kijken met wat ik zeg.
Hij was echter niet zo flink om /zijn/ telefoonnummer en adres
achter te laten..
Mijn argumenten als "dit is usenet, wen er maar aan", "gebruik je
killfile als je het niet wilt lezen" en "vrijheid van
meningsuiting" werden terzijden geschoven, daar had meneer allemaal
niets mee te maken.

Een abuse melding over deze gang van zaken is inmiddels onderweg naar
XS4ALL

Tha Reverend

"Theo v. Werkhoven" <no-r...@ferrets4me.xs4all.nl> wrote:
> [...]
>niets mee te maken.
>
>Een abuse melding over deze gang van zaken is inmiddels onderweg naar

Ik post ook onder een alias juist om de bovenstaande redenen. Voor je
het weet stamp je (soms terecht, soms onterecht) op de verkeerde
tenen. Ik vind dat zelf niet laf, maar slim.

De abuse melding is trouwens zeer terecht. Vervelende is alleen dat
iemand anders zich kan hebben voorgedaan... en daarom doet xs4all er
niet zo veel mee lijkt me.

--
Tha Reverend
Why is it, "A penny for your thoughts," but,

Han Willemsen

Theo v. Werkhoven <no-r...@ferrets4me.xs4all.nl> wrote:

> Deze persoon heeft mij net opgebeld en mij bedreigd met geweld
> als ik niet uit zou kijken met wat ik zeg.

Mocht je nog hulp nodig hebben dan hoor ik het wel :-))

]-[an.
= Han Willemsen - <will...@xs4all.nl> =
= Utrecht - <will...@cistron.nl> =

Theo v. Werkhoven

The carbonbased lifeform Tha Reverend inspired xs4all.adsl with:

> Ik post ook onder een alias juist om de bovenstaande redenen. Voor je
> het weet stamp je (soms terecht, soms onterecht) op de verkeerde
> tenen. Ik vind dat zelf niet laf, maar slim.

Ik mag het niet (vaak) met je eens zijn, maar ik jou nog nooit je
alias zien misbruiken voor scheldpartijen oid.

> De abuse melding is trouwens zeer terecht. Vervelende is alleen dat
> iemand anders zich kan hebben voorgedaan... en daarom doet xs4all er
> niet zo veel mee lijkt me.

Hij gebruikte in z'n telefonische abuse nagenoeg dezelfde bewoording als in
z'n laatste posting, z'n fixatie met een verstoorde maag/darm
functie werd oa heel duidelijk :-0.

Tha Reverend

> [...]
>Hij gebruikte in z'n telefonische abuse nagenoeg dezelfde bewoording als in
>z'n laatste posting, z'n fixatie met een verstoorde maag/darm

Mmmm, nu ja, een beetje zoeken en je weet zn voornaam en de plaats
waar ie woont. Dan nog dat ie zowel Linux als Windows gebruikt.

Succes met verder zoeken...

--
Tha Reverend
Teamwork is vital... it gives you someone to blame...

Roeland Th. Jansen

Wim van Dam <wbva...@gmx.net> wrote:
> Hm... Je moet wel heel erg "afstandelijk" zijn om het te slikken dat
> iemand je in het openbaar beschuldigt van de bewuste aanschaf van
> gestolen goed, toch?

_wat_ heb je gekocht
_wat_ was de prijs
_wat_ was de nieuwprijs

> En volgens mij had die beschuldiging heel weinig met Robs "technische
> achtergrond" te maken, of zie ik dat fout?

die heb jij erbij gehaald en je stelde eigenlijk dat RJ "contactgestoord
is" om het even samen te vatten.

Roeland Th. Jansen

Wim van Dam <wbva...@gmx.net> wrote:
> Weet je wat JIJ moet doen? Houd het er gewoon op dat ik een IQ onder
> de 80 heb, dan hoef je namelijk niet meer te reageren, toch?

janner dat je dat zegt; ik heb dat nooit beweerd.

erik

Han Willemsen wrote:

> Mocht je nog hulp nodig hebben dan hoor ik het wel :-))

Post het dan even in de NG, ik denk dat er wel meer zijn die je willen
helpen :-).

Wim van Dam

>heb erg genoten GTST is er niks bij...
>
>BEDANKT!!!!!

LOL! En: een beetje humor kan in deze discussie (die hopelijk op z'n
end loopt) geen kwaad. :-)

Twaalf jaar geleden leefde mijn vader nog, en die had het toen vaak
over "Slechte tijden, slechte tijden". Zelf kijk ik niet naar soaps,
dus ik kan dat niet beoordelen, hoewel het minimaal weinige dat ik dan
wčl van GTST heb gezien inderdaad in die richting wees. (Mijn 80+
moeder is trouwens nog steeds fan, en snapt niet dat wij niet naar die
"stichtende" programma's kijken...)

Maar we kijken uiteraard wel naar "24" (en mijn moeder dus niet, LOL),
maar da's absoluut geen soap. Daarbij zit je een uur lang aan de bank
genageld; tenminste, als het mij toegestaan is hier voor mijzelf te
spreken.

Vrgr,

Wim van Dam

Wim van Dam

>Citaten pas ik niet aan voor de spelling.

Waren vier knipoog-smileys (en dat tweemaal) niet genoeg?

ton@HomeNet

In news:3e06dac2$0$2244$e4fe...@dreader6.news.xs4all.nl, B3732

enlightened us with the following:
:: Nogmaals:

::
[...]
Gezien de posts van je die er na deze nog zijn verschenen, ben je niet meer
dan een achtergebleven puberale idioot, en verdien je idd niet beter dan de
vijver!!
Als er 1 iemand is die niet leest wat er geschreven wordt, ben jij dat wel,
en dat bewijs je zeer duidelijk met dit antwoord. Totaal geen reactie op het
geschrevene, alleen een hoop geblaat over dat jij vindt dat heel usenet zich
maar aan jou aan moet passen!

Oh ja, mocht je mij ook zo daaper willen bellen, heb ik een klein tipje vvor
je: Ik sta niet in het telefoonboek, maar m'n nummner is wel gewoon op te
vragen bij 008!!!
Houdt er dan wel rekening mee dat ik een nummermelder heb, en dat ik
absoluut geen abuse voor dit soort dingen verstuur!
***PLOINK***

::: --

Jochem van Dieten

Wim van Dam wrote:

> Waren vier knipoog-smileys (en dat tweemaal) niet genoeg?

Ik ben niet beledigd ofzo, ik heb nou eenmaal graag het laatste woord.

Jochem

Wim van Dam

Hoi Roeland,

>_wat_ heb je gekocht
>_wat_ was de prijs
>_wat_ was de nieuwprijs

Wil je dat echt weten?

We schrijven mei 1998. Ik wilde graag een notebook-computer. Een nieuw
basismodel kostte destijds nog zo'n 4000 gulden (ongeveer 1800 euro).

Ik heb me toen (via nl.markt.comp) een tweedehands Dell Latitude XPi
133 ST aangeschaft, voor 2000 gulden. De laptop was uit 1996, en er
zaten inderdaad geen boekjes bij. (Klinkt nu heel duur, maar het was
1998, vier-en-een-half-jaar geleden).

Ik heb mij de beschuldiging van RJ trouwens wel aangetrokken, want
zoals ik destijds al zei: bij mijn eerste contact met de helpdesk van
Dell heb ik ze gevraagd of mijn laptop bij hen als gestolen
geregistreerd stond. Niet dus.

Ik heb de laptop overigens nog steeds (ondanks dat ik nu een nieuwe
tweedehands laptop heb om in de huiskamer draadloos te kunnen
internetten): de oude Dell is inmiddels mijn gooi-en-smijt-laptop
geworden waarop ik mijn digitale foto's opsla als we op vakantie zijn.
Hij is dus niet te koop voor 100 euro...

>je stelde eigenlijk dat RJ "contactgestoord
>is" om het even samen te vatten.

Dat is hij inderdaad. :-(

Vrgr,

Wim van Dam

Wim van Dam

>wees toch wijzer man, die lui zijn
>het gewoon niet waard, om zulke discussies aan te wijden.

Beste B3732,

Ondanks dat ik het met veel van wat je schrijft niet eens ben: in deze
woorden vind ik wel enige wijsheid schuilen. :-)

Vrgr,

Wim van Dam

Wim van Dam

>Ik ben niet beledigd ofzo, ik heb nou eenmaal graag het laatste woord.

LOL! Same here! ;-)

Roeland Th. Jansen

Wim van Dam <wbva...@gmx.net> wrote:
> Wil je dat echt weten?

ja.

> [...]
> zoals ik destijds al zei: bij mijn eerste contact met de helpdesk van
> Dell heb ik ze gevraagd of mijn laptop bij hen als gestolen

en dus weet jij dat e niks aan de hand was. trek dan beide schouders
tegelijk op en denk "nou en ?". trouwens, een 2 jaar oude laptop die
voor 1/2 prijs weggaat, ik weet niet hoe dat toen was maar dat daar best
een luchtje aan kan zitten kan ik me voorstellen.

> Hij is dus niet te koop voor 100 euro...

ik wil 'm niet eens.

> Dat is hij inderdaad. :-(

dat is hij dus niet. hooguit in jouw beleving.

Wim van Dam

Beste Roeland,

On 23 Dec 2002 21:31:02 +0100, "Roeland Th. Jansen"
<ben...@grobbebol.xs4all.nl> wrote:

>janner dat je dat zegt; ik heb dat nooit beweerd.

Ik moet zeggen dat jij er een meester in bent om precies dat stukje te
quoten waar je tegen in het geweer komt. En datgene dat je niet
uitkomt dan niet te quoten... :-(

Maar daarmee wordt de inhoud van de boodschap waarop je reageert
helaas behoorlijk uit z'n verband gerukt. :-(

Vrgr,

Wim van Dam

Wim van Dam

Beste Roeland,

> [...]
>voor 1/2 prijs weggaat, ik weet niet hoe dat toen was maar dat daar best
>een luchtje aan kan zitten kan ik me voorstellen.

Huh? Een twee jaar oude laptop (dus met de specificaties van twee jaar
eerder!!!) voor de helft van de prijs van wat een NIEUWE (=snellere en
betere) laptop MET GARANTIE op dat moment moest kosten?

Hm, is dat de "halve prijs", of misschien gewoon de "reėle prijs"?

Roeland, zou je me alsjeblieft willen mailen als je deze discussie
wilt voortzetten? De discussie wordt nu namelijk wel heel erg
off-topic.

Mijn email-adres is wbva...@gmx.net

Dat ik dit bericht nog naar de newsgroup zend komt omdat ik wil dat
men kan zien dat dit verzoek van mij afkomstig is.

Vrgr,

Wim van Dam

Wim van Dam

Ik wil deze discussie graag sluiten.

Ik zou mijn oorspronkelijke boodschap nooit gepost hebben als Rob
Janssen hier (of elders) gewoon doorgegaan was met newsgroup-berichten
posten.

Ik maakte mij zorgen over hem, maar inmiddels blijkt dat mijn zorg
niet terecht is.

Dus: genoeg is genoeg.

Vrgr,

Wim van Dam

Theo v. Werkhoven

The carbonbased lifeform erik inspired xs4all.adsl with:

> Post het dan even in de NG, ik denk dat er wel meer zijn die je willen
> helpen :-).

Tnx.
Ik heb vanuit een anonieme bron een naam + adres opgestuurd
gekregen, dat iig 1 vermoedde (hoe hij zo gauw aan m'n
telefoonnummer kwam) min of meer bevestigt.
Ik hoop toch dat zijn (en mijn) ISP hem even op z'n vingers tikt.

B3732

"ton@HomeNet" <dutc...@Homenet.nl> schreef in bericht

He, dat doet me weer goed, weer een zend-eikeltje minder.........

> ::: --

Stort maar in je graf, lapzwans, je bent me de 16 cent niet waard, maar ik
hoop je persoonlijk eens tegen te komen, dan zullen we eens zien of je nog
zoveel te vertellen hebt.
Trouwens, doe niet zo flink joh, met je 008, je post toch (ook) niet met je
eigen naam, dan kan ik je toch ook niet vinden? (geef je trouwens wat dat
betreft ook geen ongelijk, i.v.m. het eeuwige gespam)

B3732

Hoi Wim,

Ik merk al dat er met deze mensen totaal niet te praten valt, ze zijn
absoluut niet voor reden vatbaar, dus het heeft eigenlijk helemaal geen zin
om er nog tijd en moeite aan te spenderen.
Het zijn (volgens mij) gewoon balletjes die doordat ze op een of andere
manier hun energie niet kwijt kunnen gefrustreerd raken, en dan menen mensen
te kunnen en mogen beledigen, en als je ze daar dan op aanspreekt, wat ik al
met een zo'n mannetje heb gedaan, dan beroepen ze zich op vrijheid van
meningsuiting.
Ik heb alleen het sterke vermoeden dat ze even het verschil tussen het voor
je mening uitkomen, en het direkt beledigen van een ander niet goed snappen,
dus heeft ook deze poging van mij geen zin gehad, er is dus gewoon geen goed
garen met dit soort mensen te spinnen, althans niet op afstand. Misschien
zouden ze eens naar een her-opvoedingskamp moeten, om opnieuw te leren wat
normen en waarden zijn, en hoe je respectvol met je medemens om kan gaan,
zonder als een contactgestoorde gelijk beginnen te beledigen ;);););)
Ik trek me er dan ook niets meer van aan, het is toch veloren moeite, wat
mij betreft is de discussie afgelopen, ik denk dat er inmiddels een aantal
mensen ook ECHT gebruik van hun ploinfilterje hebben gemaakt, dus ze
bekijken het allemaal maar.
Ik vind dat een hoop mensen in deze nieuwsgroep op een dusdanige manier met
elkaar omgaan, dat ik de hele nieuwsgroep maar een poosje uit ga schakelen,
want ik heb gewoon teveel aardige mensen om me heen, om me door dergelijk
uitschot te laten beledigen en dwarszitten, dat doen ze toch alleen maar
vanaf een afstand.
Misschien ben je het met een aantal dingen die ik schrijf wel eens, en een
aantal dingen niet, ik hoop dat je er in ieder geval de positieve dingen uit
hebt kunnen halen.
Rest mij jou nog een prettige kerst toe te wensen !

Vrgr, Johan.

"Wim van Dam" <wbva...@gmx.net> schreef in bericht

B3732

brbrrrbrbrrrrrr, ooooooh, wat wordt ik nu opeens bang zeg..........bibbers
;););)

Misschien komen we mekaar nog wel tegen binnenkort, wat deze discussie
betreft eindigd hier mijn aandeel, want ik merk wel dat dit weinig zin
heeft.

"Theo v. Werkhoven" <no-r...@ferrets4me.xs4all.nl> schreef in bericht

bibbers bibbers bibbers.............;)
Ik ga maar gauw mijn schuilkelder in !!!!!

B3732

"Tha Reverend" <tha_rev...@SPAMdolfijn.nl> schreef in bericht

> Mmmm, nu ja, een beetje zoeken en je weet zn voornaam en de plaats
> waar ie woont. Dan nog dat ie zowel Linux als Windows gebruikt.

Poortscan uitgevoerd ? Zal zo even in mijn logfiles kijken

Mijn logging gaat zo direkt naar ABUSE @ XS4ALL.

Wat zou zwaarder tellen, de duidelijke taal die ik spreek, of de illegale
activiteit die jij zojuist hebt gepleegt?

B3732

bibbers bibbers bibbers, wat wordt ik opeens bang zeg

> The carbonbased lifeform erik inspired xs4all.adsl with:

> Tnx.

bibbers bibbers bibbers, wat wordt ik opeens bang zeg !
Ik ga maar gauw mijn schuilkerlder in.

> Ik heb vanuit een anonieme bron een naam + adres opgestuurd

Lul toch niet met je anoniem man, dat is toch die vent waar de hele ellende
om is begonnen ? Zelfs als hij zijn onbeschofte bek tegen zijn medemens een
poosje dicht houdt lijkt hij nog rottigheid te kunnen veroorzaken.

Wij vliegen mekaar zowat in de haren, terwijl we mekaar niet eens (goed)
kennen (anders zou dat denk ik niet zo gauw zijn gebeurt, ik ben namelijk
van nature een hele vriendelijke jongen, ik hou er alleen niet van om
beledigd te worden, en helemaal niet door iemand die mij niet kent.)

B3732

"erik" <er...@geenspam.vanwesten.net> schreef in bericht

> Post het dan even in de NG, ik denk dat er wel meer zijn die je willen
> helpen :-).

Welja, nog meer bemoeizieke figuren optrommelen, denk je dat er zo ooit een
einde aan deze vervelende discussie zal komen?
Ik lach me eigenlijk rot als je zo eens kijk hoe deze discussie verloopt.
De een na de ander denkt er nog even een schepje bovenop te kunnen doen ;)

Jullie hebben overigens geen idee over hoeveel hulp IK beschik, en die komt
NIET uit het nieuwsgroepje hoor....... ;)

ton@HomeNet

In news:3e0836f5$0$138$e4fe...@dreader5.news.xs4all.nl, B3732

[...]

(knip)

:::::
:::::
[...]

Dit is nou een van die keren dat ik blij ben dat ik vergeet op het blokkade
knopje te drukken!
Normaliter zou ik dat dus alsnog doen, maar bij jou, Johan, voel ik me toch
geroepen even te reageren!
Weer laat je zien hoe dom je daadwerkelijk bent. Als je nl. gewoon even in
de google groups had gezocht op discussies tussen mij en RJ, had je vanzelf
gezien dat ik het zeer weinig eens ben geweest met hem! Van zenders heb ik
totaal geen kaas gegeten, en wil ik eigenlijk ook helemaal niets weten, dus
ook daar sla je de plank volkomen mis! Als je dan ook iets beter mijn twee
replys op jou had gelezen, had je gemerkt dat ik je niet aanviel om Rob te
verdedigen, maar om je asociale, egoistische en (nog steeds) puberale
gedrag! Rob is eigenwijs en mondig genoeg om het zonder mijn hulp te kunnen
stellen. Jij daarentegen, snapt het allemaal niet zo goed!
Voor een keer zal ik het je uitleggen: Als ik jou in de killfile flikker,
wil dat niet zeggen dat ik de groep verlaat. Ik wil aalleen geen dingen meer
van jouw hand lezen, zo simpel is het! En geloof me, nadat ik deze keer op
send heb geklikt vergeet ik echt niet je alsnog aan m'n vijver toe te
voegen!

:::
:::::: --

::
:: Stort maar in je graf, lapzwans, je bent me de 16 cent niet waard,
:: maar ik hoop je persoonlijk eens tegen te komen, dan zullen we eens
:: zien of je nog zoveel te vertellen hebt.

Jij wilt absoluut niet weten wat ik te vertellen heb! Zoals je al zei, je
kunt natuurlijk altijd de verkeerde tegenkomen!
Alleen zo jammer dat ik totaal geen vuile handen overheb voor zo'n malloot
met een grote mond als jij!
Dat graf ben ik trouwens nog lang niet aan toe hoor, wil eerst over een half
jaartje m'n kindje wel eens geboren zien worden.

[...]

En, heeft dat zin dan?? Dacht het niet, gezien je telefoontje naar een van
de andere posters hier! Da's pas laf! Als je dan een vent bent, en het
allemaal zo goed weet (zoals je tussen de regels door probeert te
vertellen!), weet je aan de hand van een header toch wel wat meer te
achterhalen. Btw, m'n naam is wel degelijk echt! Ik heet gewoon ton, en post
vanaf m'n eigen (interne) domein HomeNet, dus wie is er nou fake??

Tha Reverend

"B3732" <mrbi...@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Wat zou zwaarder tellen, de duidelijke taal die ik spreek, of de illegale
>activiteit die jij zojuist hebt gepleegt?

Hahahaha. Ik ga jou niet vertellen hoe ik aan die info kom, maar
iedereen met een beetje zoekkennis weet dat ik geen illegale dingen
heb gedaan. (Trouwens, sinds wanneer is een portscan illegaal?)

--
Tha Reverend
Drive defensively. Buy a tank...

Tha Reverend

"B3732" <mrbi...@hotmail.com> wrote:
>Jullie hebben overigens geen idee over hoeveel hulp IK beschik, en die komt
>NIET uit het nieuwsgroepje hoor....... ;)

Loop je nou te dreigen met je box club ofzo? ;-]

opmerker

> Jullie hebben overigens geen idee over hoeveel hulp IK beschik, en die
komt
> NIET uit het nieuwsgroepje hoor....... ;)

De jongens uit het kamp komen direct als ik ze waarschuw.

B3732

> [...]
> ::
>
> Dit is nou een van die keren dat ik blij ben dat ik vergeet op het

Zie je wel, ik WIST het !!!! :):):)

Wat discipline betreft ben sta je nog niet erg stevig in je schoenen! (jij
trouwens niet alleen hoor, de meeste die PLOINK schreeuwen m.i.)

> [...]
> totaal geen kaas gegeten, en wil ik eigenlijk ook helemaal niets weten,

Ja joh, dat zou in jouw individuele geval best kunnen, maar dat heeft niets
met dom te maken, ik zou juist veel dommer zijn als ik bij iedere reactie
half google ga doorzoeken wie precies wat heeft gezegd, dat zou pas echt
zonde van mijn tijd zijn, ik krijg zo een hoop visite, en die willen
allemaal op tijd lekker kunnen eten, dus er is een hoop feestelijk werk aan
de winkel hier !

>Als je dan ook iets beter mijn twee
> replys op jou had gelezen, had je gemerkt dat ik je niet aanviel om Rob te
> verdedigen, maar om je asociale, egoistische en (nog steeds) puberale
> gedrag!

Hoezo asosiaal en egoistisch, vooral dat egoistisch wil ik wel eens weten
wat je daar nu mee bedoelt, want dat slaat werkelijk nergens op!

> Rob is eigenwijs en mondig genoeg om het zonder mijn hulp te kunnen

Ja, dat ben ik wel met je eens, vooral de nadruk op eigenwijs, mondig is hij
alleen achter zijn keyboardje, vooral in het afzeiken van mensen die iets
vragen, en het onrespectvol behandelen van zijn medemensl, maar niet meer
tegen mij ! He, ik krijg nu weer echt een vieze smaak in mijn mond, al die
ouwe koeien.........

> stellen. Jij daarentegen, snapt het allemaal niet zo goed!
> Voor een keer zal ik het je uitleggen: Als ik jou in de killfile flikker,

eh, mijn mail bedoel je waarschijnlijk, anders kost het je op zijn minst je
rug vrees ik, en volgens mij pas ik ook niet in je killfile hoor ;);)

> [...]
> van jouw hand lezen, zo simpel is het! En geloof me, nadat ik deze keer op
> send heb geklikt vergeet ik echt niet je alsnog aan m'n vijver toe te

He ik zal mijn duikbril vast opzetten, en mijn flessen laten vullen......:)

> :::
> :::::: --
> ::
> :: Stort maar in je graf, lapzwans, je bent me de 16 cent niet waard,

He jakkes, heb ik dat gezegd, ben ik vast wel heel kwaad geweest op dat
moment, maar doe dat dan maar niet, want jouw toekomstige kindje heeft ook
een vader nodig natuurlijk...............
Maar van die 16 cent meen ik wel hoor :)

> [...]
> kunt natuurlijk altijd de verkeerde tegenkomen!
> Alleen zo jammer dat ik totaal geen vuile handen overheb voor zo'n malloot

Nou niet alleen mijn mond is groot hoor. En wat betreft die "verkeerde",
daar ben IK tegenwoordig beroepsmatig ook goed op voorbereid !
Daar kunnen mensen die menen maanden lang medemensen onrespectvol te
behandelen beter voor oppassen, want je heb er inderdaad best wel mensen bij
zitten die al door het rode gaan bij het minste geringste.
Ik wordt pas echt boos als mensen me recht in mijn gezicht beledigen, maar
dat gebeurt me vanaf mijn ongeveer 20e nooit meer, hou zou dat toch komen?

> Dat graf ben ik trouwens nog lang niet aan toe hoor, wil eerst over een
half
> jaartje m'n kindje wel eens geboren zien worden.

Dan zou ik je als iemand die al iets meer levenservaring heeft opgedaan als
jij, (met allerlei soorten mensen) willen adviseren om daar dan maar eens
van te gaan genieten, want is dat je dan eigenlijk niet veel meer waard dan
deze hele infantiele kut-discussie, ik bedoel al dat stoere indirecte uiten
van dreigementen enzo, ik bedoel, dat laat mij absoluut helemaal koud, je
kent me echt niet hoor !
Wees verstandig, en breng de discipline op om wel op dat ploink-knopje te
drukken, en ga lekker van de feestdagen genieten, en denk aan je toekomst en
je toekomstig vaderschap, en laat deze discusie toch voor wat het is, ik zeg
je nogmaals, het is het niet waard.

Wat mij betreft ook voor jou : einde discussie !

B3732

"Tha Reverend" <tha_rev...@SPAMdolfijn.nl> schreef in bericht

hahahahahahahaa, volgens de medewerkers van xs4all wel, dat schijn "de
aanzet tot illegale aktiviteiten" te zijn, althans zo noemen zij dat.

He, het doet me goed dat we allebij weer hard kunnen lachen, zo neemt de
discussie dus toch weer een feestelijke wending, is het niet ?

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHA

erik

B3732 wrote:

> Poortscan uitgevoerd ? Zal zo even in mijn logfiles kijken

Dacht je dat je een poortscan nodig hebt om te achterhalen wat iemand
draait? Pr...

> Mijn logging gaat zo direkt naar ABUSE @ XS4ALL.

Vooral doen, hebben ze daar ook weer eens een leuke dag.

> Wat zou zwaarder tellen, de duidelijke taal die ik spreek, of de illegale
> activiteit die jij zojuist hebt gepleegt?

Illegaal? Gepleegt met een t, dat is pas illegaal! :-). O, en met
duidelijke taal kun je in Nederland een hoop meer dan met eventuele
resultaten van een poortscan. Bedreigen is strafbaar.

Tha Reverend

>hahahahahahahaa, volgens de medewerkers van xs4all wel, dat schijn "de
>aanzet tot illegale aktiviteiten" te zijn, althans zo noemen zij dat.

Ik geloof dr niks van.

>He, het doet me goed dat we allebij weer hard kunnen lachen, zo neemt de
>discussie dus toch weer een feestelijke wending, is het niet ?
>
>HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHA

Ik kan inderdaad feestelijk om jou lachen. En de rest van de groep
lacht mee.

--
Tha Reverend
Life would be so much easier if we could

Roeland Th. Jansen

> Loop je nou te dreigen met je box club ofzo? ;-]

met zijn boxer short. kan behoorlijk bedreigend zijn haha.

Bert

Ja, het was erg leuk.
Wie gaan er naar de finale?

Groetjes,
Bert

gijsssss wrote:
> heb erg genoten GTST is er niks bij...
>
> BEDANKT!!!!!

Wim van Dam

Hoi Johan,

>Ik merk al dat er met deze mensen totaal niet te praten valt, ze zijn
>absoluut niet voor reden vatbaar, dus het heeft eigenlijk helemaal geen zin
>om er nog tijd en moeite aan te spenderen.

Dat ben ik zeer met je eens. Aan de andere kant: soms kan het
betrekkelijk functioneel zijn wanneer er wel eens wat tijd en moeite
aan besteed wordt, om te zorgen dat e.e.a. voor een tijdje ophoudt.

> [...]
>met een zo'n mannetje heb gedaan, dan beroepen ze zich op vrijheid van

Ook met je eens. Vrijheid van meningsuiting is één, vrijheid van
belediging is een volstrekt andere zaak. In dit land kun je er
bijvoorbeeld nog steeds de bak voor indraaien als je de Koningin
beledigt.

> [...]
>dus heeft ook deze poging van mij geen zin gehad, er is dus gewoon geen goed
>garen met dit soort mensen te spinnen, althans niet op afstand.

Al vanaf het moment dat je persoonlijk met ze mailt wordt er al een
heel andere toon aangeslagen, geloof me alsjeblieft. Ik heb enige
ervaring.

> [...]
>normen en waarden zijn, en hoe je respectvol met je medemens om kan gaan,
>zonder als een contactgestoorde gelijk beginnen te beledigen ;);););)

Heropvoedingskamp, dat vind ik wat erg ver gaan... Maar dat je je
medemens met enig respect tegemoet dient te treden: ook hier ben ik
het zeer met je eens.

> [...]
>uitschot te laten beledigen en dwarszitten, dat doen ze toch alleen maar

Ook hier onderschrijf jij mijn gevoelens. Ik heb er gewoon een
ONTZETTENDE hekel aan als mensen niet beseffen dat er aan de andere
kant een ECHT mens zit, van vlees en bloed.

>Misschien ben je het met een aantal dingen die ik schrijf wel eens, en een
>aantal dingen niet, ik hoop dat je er in ieder geval de positieve dingen uit
>hebt kunnen halen.

Genoeg positieve dingen, Johan. Achteraf misschien het enige waarmee
ik het niet eens was: het zoeken van een fysieke confrontatie met zo
iemand. Zou ik echt nooit doen. Maar dat is puur persoonlijk. En ik
ben misschien (en op grond van internet-statistieken zelfs
hoogstwaarschijnlijk) behoorlijk wat jaartjes ouder dan jij.

>Rest mij jou nog een prettige kerst toe te wensen !

Kerst is hier inmiddels al begonnen! Maar is nog lang niet voorbij. Ik
wens jou dus eveneens een heel goede kerst toe, Johan.

Vrgr,

Wim

Tha Reverend

>met zijn boxer short. kan behoorlijk bedreigend zijn haha.

<grin>

--
Tha Reverend
I'm not as dumb as You look...

B3732

> Loop je nou te dreigen met je box club ofzo? ;-]

Wie dreigt er ?
Leer jij eerst eens nederlands lullo, anders kunnnen ze je maar beter weer
met je trappelzakkie in een kinderboX stoppen.

Trouwens, nog steeds niks van xs4all gehoord, hebben vast om jullie heel
hard zitten lachen, stelletje lullige figuurtjes !

Tha Reverend

>komt

>Wie dreigt er ?

Jij.

>Leer jij eerst eens nederlands lullo,

Wat is dat? "Nederlands lullo"? Is dat dat rare taaltje wat jij
schrijft?

>anders kunnnen ze je maar beter weer
>met je trappelzakkie in een kinderboX stoppen.

Oeee spannend. Wie zijn "ze" ? En wat is een "kinderboX" ? Is dat een
speciale kinderbox ofzo? Kortom, leg het eens uit!

>Trouwens, nog steeds niks van xs4all gehoord, hebben vast om jullie heel
>hard zitten lachen, stelletje lullige figuurtjes !

En jij vindt dat gek??

--
Tha Reverend
If you think you have no faults, that makes one...

B3732

Oeps, vergissing, je mag geloof ik geen attachment in de nieuwsgroep
plaatsen he?
Ik krijg het er alleen niet meer uit, da's nou jammer.

> "Roeland Th. Jansen" <ben...@grobbebol.xs4all.nl> schreef in bericht

> komt

> Geen idee Roeltje, maar ik vind deze outfit ook wel erg
> gestroomlijnd................

ton@HomeNet

In news:u8qh0vodqb884phmo...@4ax.com, Wim van Dam

enlightened us with the following:
:: Hoi Johan,
::
(knip)

::
[...]

Misschien zou je eens wat objectiever naar zijn posts moeten kijken??
Hij begon met dreigen. Zelfs op mijn toch in normaal en (redelijk) beschaafd
nederlands opgestelde reply's kon hij niet veel meer inbrengen dan een hoop
geschreeuw en weinig wol. Dat dit dan ook nog eens gepaard ging met weinig
inhoudelijks, maar veel verhulde bedreigingen, valt toch uit alle posts van
zijn hand zeer duidelijk op te maken!
Je vergeet trouwens een heel essentieel dingetje: Er is wel degelijk een
giga verschil tussen usenet en real life! Het voordeel van usenet is idd dat
je annoniem je gedachten kunt spuien, iets wat irl meestal onmogelijk is
zonder in dikke problem,en te geraken. Soms is dat, zoals in deze discussie,
een nadeel, maar het kan ook zeker een vorrdeel zijn om te kunnen vertellen
wat je denkt, zonder jezelf volledig bloot te geven.
Zolang mensen als Johan het verschil tussen usenet en irl niet uit elkaar
kunnen houden, en menen hun woorden met daden kracht te moeten bijzetten,
blijft de wereld een rommeltje. Om een beetje on-topic te blijven, neem nou
Rob. Ik heb zelf vaak genoeg verbaal met hem gestreden, maar hoewel dat er
soms pittig aan toe ging, sluit ik absoluut niet uit dat ik net zo makkelijk
met hem een bakkie zou drinken als we elkaar in de koffietent of zo zouden
tegenkomen!
Let wel, over het algemeen probeer ik wel netjes te blijven, en m'n
argumenten te onderbouwen.
Zo heb ik jou ook nooit kunen betrappen op allerlei schuttingtaal en/of
bedreigingen, laat dat duidelijk zijn. Waar ik idd wel helemaal van door het
lint kan schieten is dat mensen als Johan dus echt het verschil tussen zaken
schijnen te kennen, en het nodig vinden om anderen die het niet met hem eens
zijn, op te bellen, te bestoken met dreigende mailtjes, en wat al niet meer.
Dat past m.i. totaal niet in een discussie groep.
Discusieren is leuk, en zeker als er twee partijen lijnrecht tegenover
elkaar staan. Maar als dit gaat uitmonden in (verbaal) geweld, dan houdt het
voor mij op, en kunnen de personen die zich hier aan schuldig maken ook echt
niet meer op mijn sympathie rekenen, hoezeer ik het in strekking ook met hen
eens zou zijn!

B3732

Ik heb eigenlijk helemaal geen zin in deze veel te lang voortdurende
discussie, maar een ding wil ik nog even zeggen:

Het lijkt alsof een heleboel mensen zich met deze discussie bemoeien, maar
als je eens goed naar de berichtheaders gaat kijken, blijken er opeens een
heleboel mensen, onder een heleboel verschillende namen te posten, dus ik
denk dat het allemaal erg opgeblazen wordt.

Ik stel dan ook voor om maar te stoppen met die zinloze beschuldigingen van
wie precies wie en waarmee begon te bedreigen, want ik ben echt van mening
dat ik niemand heb bedreigt en mochten mensen het zo opgevat hebben, dan kan
ik ze nogmaals zeggen, dat ik echt veel moeite heb gedaan om een aantal
zaken duidelijk te stellen, maar kennelijk waren een paar mensen zo tegen
het rode dat ze opeens alles als dreigement zagen.

Nogmaals, het is me ook niet te doen geweest om iemand anders tot fysiek
geweld aan te zetten, ik heb alleen maar aangegeven dat ik echt vind, dat
een hoop mensen zo recht op de man af vaak veel fatsoenlijker tegen hun
medemens is dan vanachter een pc, of achter een microfoon van een
zend/ontvang-installatie, en dat ik van mening ben dat het vaak, maar niet
altijd, heel goed kan zijn om eens persoonlijk naar iemand toe te gaan, met
de bedoeling op het uit te PRATEN.
Dat mensen dan opeens schrikken en zich bedreigd gaan voelen, komt misschien
omdat ze nogal achterdochtig zijn, en niet relaxed genoeg in het leven
staan.

Omdat ik merk dat er toch geen einde aan de discussie komt, stel ik voor
maar de wijste te zijn, en even adsl.xs4all een poosje te verlaten.

Dus wat jullie nu nog weer opnieuw schrijven, ik lees het in ieder geval
niet meer.

Suc6 met het voortzetten van de discussie, ik ga van het kerstmenu genieten.

daaaaaaaaag ;););)

Jeroen 'FF' Heijmans

On Wed, 25 Dec 2002 15:37:51 +0100, B3732 wrote:

> Ik heb eigenlijk helemaal geen zin in deze veel te lang voortdurende
> discussie, maar een ding wil ik nog even zeggen:

HINT!

Reageer in de draad waarover je het hebt (verander het subject niet!)

of

Verander het subject en zet erachter (WAS : <oude subject>)

Op deze manieren weet iedereen waar je het over hebt.

Je bent nu een nieuw onderwerp begonnen die nergens op slaat (en velen
niet zullen snappen...)

cya.

--
Grtz,

Jeroen "FF" Heijmans

Wim van Dam

Hoi Ton,

Goede kerst toegewenst trouwens. :-)

On Wed, 25 Dec 2002 14:55:35 +0100, "ton@HomeNet"
<dutc...@Homenet.nl> wrote:

> [...]
>inhoudelijks, maar veel verhulde bedreigingen, valt toch uit alle posts van

Dat was mij niet ontgaan. Maar daarnaast had hij ooit zelfs de fysieke
confrontatie gezocht. Ik vond het verstandiger om hem vooral dáárop te
wijzen. (Maar dat had jij uit mijn boodschap weggeknipt). Oftewel: als
je iemands gedrag in positieve zin probeert te beïnvloeden, beperk je
dan vooralsnog tot het belangrijkste. Keulen en Aken zijn immers niet
op één dag gebouwd. Ben je het nu misschien iets meer met me eens? Ik
hoop het.

Ik vind overigens dat dergelijke incidenten wel degelijk voor iedereen
van belang zijn: enig respect voor de medemens is kennelijk ook op
Usenet hard nodig, want voor je het weet staat er iemand voor je deur
die jou wel eens "een lesje zal leren".

Respect voor anderen is echt een groot goed! Uiteindelijk heb je daar
alleen maar pret van. Ik spreek uit ervaring.

> [...]
>een nadeel, maar het kan ook zeker een vorrdeel zijn om te kunnen vertellen
>wat je denkt, zonder jezelf volledig bloot te geven.

Vertellen wat je denkt heeft volgens mij juist heel veel te maken met
"je bloot geven". Je identiteit daarbij niet prijsgeven: ach, je
identiteit is maar een naampje dat je ouders je hebben gegeven, hoor.
(Zelf post ik tegenwoordig wèl gewoon onder mijn eigen naam, maar ook
ik heb de tijd gehad dat ik dat niet deed).

>Zolang mensen als Johan het verschil tussen usenet en irl niet uit elkaar
>kunnen houden, en menen hun woorden met daden kracht te moeten bijzetten,
>blijft de wereld een rommeltje.

Niet geheel mee eens. Die werelden liggen veel dichter bij elkaar dan
je denkt. Van Amerikanen kan ik me een dergelijke opstelling nog wat
beter voorstellen dan van Nederlanders en Belgen: ons taalgebiedje is
immers maar klein.

Dat ik Rob Janssen nooit bedreigd heb met een fysieke confrontatie à
la "ik zal jou eens een lesje leren": tja, misschien gewoon omdat ik
dat in het dagelijks leven ook nooit doe? Waarbij ik pertinent wil
aantekenen dat ik dat domweg niet doe omdat ik het -onder alle
omstandigheden- NIET GOED vind om op die manier problemen op te
lossen.

> [...]
>met hem een bakkie zou drinken als we elkaar in de koffietent of zo zouden

Gek genoeg heb ik van mijn kant precies datzelfde gevoel. Maar ik meen
oprecht: juist daarom vind ik gedrag zoals Rob Janssen dat vertoonde
zo naïef. Volgens mij had hij, bij zijn tienduizenden postings, wat
vaker moeten afvragen: "Als ik dìt nu in het openbaar tegen iemand
zeg, kan ik dan nadien met die persoon ooit nog een goeie bak koffie
gaan drinken?"

> [...]
>zijn, op te bellen, te bestoken met dreigende mailtjes, en wat al niet meer.
>Dat past m.i. totaal niet in een discussie groep.

I couldn't agree more.

> [...]
>niet meer op mijn sympathie rekenen, hoezeer ik het in strekking ook met hen

Discussiëren, als er twee partijen lijnrecht tegeover elkaar staan, is
naar mijn mening toch wat minder leuk als een van de partijen altijd
onmiddellijk "op de man gaat spelen".

Ik gebruik nooit fysiek geweld. Verbaal geweld? Soms, als je het zo
wilt noemen... Sarcasme, heel soms cynisme zo je wilt, en (heel erg
soms) ook op Usenet.

Bekentenis: ik heb járen geleden wel eens in Usenet geschreven: "Wat
ben je toch een lul, <naam>!" Ik vond dat voor mijzelf destijds zeer
vergaand, maar ik kon op dat moment niet anders. Naar de huidige
standaards hangt dat wellicht nog tegen schuttingtaal aan, maar of het
dat echt nog is: ik weet het niet. (Tegenwoordig kan ik tenminste
rustig tegen mijn baas zeggen dat hij zich "lullig" heeft opgesteld,
zonder dat hij zich daar beledigd over voelt. Gecritiseerd voelt hij
zich natuurlijk wel, maar ja... als dàt je bedoeling niet is dan zeg
je dat als werknemer sowieso niet tegen je baas).

Voor ècht verbaal geweld ben ik overigens veel banger dan voor fysiek
geweld. En waarom? Ach, in het geval van fysiek geweld kun je
tenminste naar de politie stappen... En zoniet: ach, dan ben je dus
dood, einde verhaal.

Wat Rob Janssen deed was naar mijn mening juist WEL (tamelijk extreem)
verbaal geweld, met daarbij een ziekelijke drang om "op de man te
spelen". En daarbij steeds dat "suggererende". Echt heel erg
misselijkmakend, ik kan er niets anders over zeggen.

Ik wéét overigens dat ik precies dàt ook met hem gedaan heb: maar toen
kwam er gewoon een vier-en-een-half jaar oude frustratie uit over een
destijds onterechte beschuldiging van een misdrijf, geuit midden in
een newsgroup. Ik zou dat overigens absoluut vergeten zijn (nou ja,
nooit helemaal, natuurlijk...), maar als Rob Janssen zich nadien wat
respectvoller had opgesteld tegenover zijn Usenet-medemens zou ik er
nooit meer over begonnen zijn. Maar hij was na ruim vier jaar helaas
nog geen spat veranderd... :-(

Vrgr,

Wim van Dam

Wim van Dam

Hoi MrBig,

On Wed, 25 Dec 2002 15:37:51 +0100, "B3732" <mrbi...@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>altijd, heel goed kan zijn om eens persoonlijk naar iemand toe te gaan, met

Ik hoop dat je dit nog leest. Ik stuur het in ieder geval ook naar je
hotmail-adres.

Zoals je woorden hier nu staan ben ik het volstrekt met je eens. Ik
wil daar overigens aan toevoegen dat ik mij door jou NOOIT aangezet
gevoeld heb tot het gebruiken van fysiek geweld. Dat heb ik er
tenminste nooit in gezien. Wat de reacties van anderen op jouw
boodschappen betreft: wat kan ik zeggen? Ik ken de voorgeschiedenis
niet, ik heb me daar dus niet mee willen bemoeien.

"UITpraten" is overigens nog een groot woord: "EROVER praten", daar
is al heel veel mee gewonnen. Zelfs als je zo ver komt dat je met zo
iemand persoonlijk mailt, dan is het plotseling sowieso al heel
anders. :-) Daar hoef je elkaar niet eens voor te ontmoeten.

Ik vind wčl dat je je hier en daar wat dreigend hebt uitgelaten. Nee,
"dreigend" is misschien het woord niet, maar "krasse taal"? Ik denk
dat dat wel het juiste woord is. En nee, absoluut niet tegenover mij,
hoor.

Vrgr,

Wim van Dam

HanslH

On Tue, 24 Dec 2002 11:49:27 +0100, "B3732" <mrbi...@hotmail.com>

Wim van Dam

Beste Hans,

On Thu, 26 Dec 2002 23:59:11 +0100, HanslH <nos...@nospam.nospam>
wrote:

> [...]

Ik teken hierbij aan dat deze boodschap pertinent NIET bedoeld is voor
de newsgroup. Maar per email ben je niet bereikbaar, dus... Ik
overigens wel. Dus als je wil reageren, dan graag per email.

Ik wil in ieder geval zeggen dat eenieder het recht heeft op zijn
eigen definitie van het woord "uitschot". Als jouw boodschap aan hem
is: "wat je zegt ben je zelf", ZEG dat dan gewoon. Doe niet zo
verschrikkelijk suggererend! (De boodschap is dan voor MrBig stukken
duidelijker. En door het te zeggen -en netjes graag!- behandel je hem
toch met enig respect, terwijl je evenzeer gezegd hebt wat je wou
zeggen. Daar kun je alleen maar mee winnen, Hans... Mensen met respect
behandelen, zelfs als ze dat jouws inziens niet verdienen, daarmee
bereik je iets).

Ik vind verder dat er een aantal kernen van waarheid zitten in wat
MrBig zegt. "Ik merk al dat er met deze mensen totaal niet te praten

valt, ze zijn absoluut niet voor reden vatbaar, dus het heeft
eigenlijk helemaal geen zin om er nog tijd en moeite aan te

spenderen." (Iets dergelijks heb ik destijds ook gevonden, maar ik zei
dat op een iets andere manier).

Wel geef ik toe dat het woord "uitschot" (maar dan wel tussen
aanhalingstekens) er een is dat ik nu waarschijnlijk voor het eerst op
Usenet gebruik, en misschien zelfs voor het eerst in alle schriftelijk
taalgebruik gedurende mijn hele leven. Maar ik had MrBig in een
andere, door hem gestarte, thread overigens al getracht duidelijk te
maken dat hij naar mijn mening geneigd is tot nogal krasse taal. Dit
is daar een voorbeeld van.

Maar wat ik verder wil zeggen: het uit z'n verband rukken van een
boodschap door er enkele woorden uit te quoten (en in jouw geval
gevolgd door een -letterlijk- "geen commentaar") is iets waar ik
absoluut tegen ben. Als je namelijk een representatief deel van de
omringende tekst ook quoot heeft de lezer al wat beter een indruk wie
de persoon achter het toetsenbord is, en kan hij/zij dat enkele woord
wat beter in een context plaatsen.

Oftewel: het advies te "leren quoten" kan vaak helemaal geen kwaad,
maar sommige mensen quoten naar mijn mening soms een beetje TE goed...
En te proberen mensen op één woord te vangen vind ik wat goedkoop.

Vrgr,

Wim van Dam

GRC3035

Die Rob Jansen heeft zich volgens mij een ongeluk gelachen.
Denk trouwens om je hart, mr B(ibber).

Ga je morgen avond nog schieten???

Groeten de man met het kleine pikkie.

Wim van Dam

>Die Rob Jansen heeft zich volgens mij een ongeluk gelachen.

Correctie!

"Die" Rob Janssen was (tot ruim twee-en-een-halve maand geleden) de
GROOTSTE KWAL die het nederlandstalige Usenet ooit gekend heeft.

Iemand die op geen enkele manier in staat was tot het opbrengen van
enig respect voor wie dan ook, behalve voor degenen die hem -maar dan
wel onvoorwaardelijk!- steunden.

Weinig reden om je "een ongeluk te lachen" als dat van je
gezegd/gedacht wordt, lijkt mij zo. Tenzij je volslagen schizofreen
bent, natuurlijk.

It is loading more messages.