MXSTREAM BASIC ISDN in een netwerk?

George Faverey

Beste mensen

Ik heb drie computers in een peer to peer netwerk geknoopt met behulp van
een 10/100 ethernet hub en 3COM 3C905-TX netwerkkaartjes. Nu heb ik gehoord
dat je de ALCATEL modem d.m.v. een crossed UTP Cat 5 direct aan de hub kan
aansluiten en uiteraard dan ook de computers via de respectievelijke
ethernet kaarten. Op deze wijze kan ik dan volledig gebruik blijven maken
van mijn netwerk en printerserver en bovenal kunnen dan alle andere
computers ook het internet op.

Weet iemand waar ik een beschrijving hiervan kan downloaden. Ik heb al
gekeken bij XS4ALL en HCCNET maar kan het tot op heden niet vinden.

Wie kan mij vanuit zijn/haar ervaringen advies en evt. aanwijzingen geven.

Mvgr.

George Faverey

uws

"George Faverey" <g.fa...@hccnet.nl> wrote in message

> [...]
maken
> van mijn netwerk en printerserver en bovenal kunnen dan alle andere

Je kan iig *niet* rechtstreeks met alle pc's het net op, en zeker niet met
een basic-abo. Het in de hub stoppen van de modem is wel mogelijk, maar
aangezien je toch via een van de pc's in je netwerk het net op moet (kijk
eens op www.winroute.com of www.tinysoftware.com [niet zeker van de
url's]), lijkt het mij handiger een van pc's van 2 netwerkkaarten te
voorzien en zo het net op te gaan.
Ik heb ook wel eens gehoord dat je alcatel schat het niet zo lekker meer
doet als je netwerk druk gebruikt wordt (als je een paar uur muziek
luistert vanaf een andere pc in je netwerk bijvoorbeeld). Het lijkt mij
daarom raadzaam een van computers als NAT router te laten werken (of
natuurlijk een router kopen :) ).
Ik heb hier een switch staan, dus als het goed is zal ik de problemen die
ik hierboven beschreef niet moeten ondervinden. Toch heb ik een pc met 2
NIC's, ook omdat dat veel handiger te beheren is (vind ik).

Succes ermee dan maar weer...

--
___ (all your base are belong to) ___

Michiel B.

> [...]
gehoord
> dat je de ALCATEL modem d.m.v. een crossed UTP Cat 5

Als je een uplink op je hub hebt, kan het ook gewoon meteen straight
kabeltje

> [...]
>
> Weet iemand waar ik een beschrijving hiervan kan downloaden. Ik heb al
> gekeken bij XS4ALL en HCCNET maar kan het tot op heden niet vinden.

...dan heb je volgens mij niet goed gekeken. Volgens mij staat er op
service.xs4all.nl precies uitgelegd hoe je dat aan elkaar moet knopen.