vaag probleem met Mcaffee

Vonkenboer

ik krijg sinds gisteren de melding dat de detectiehandtekeningen tussen
de 8 en 29 dagen oud zou zijn, als ik klik op herstellen dan zegt hij
na controle 'uw programma's zijn upto date'

Ik heb de laatste Mcaffee gedownload van de xs4all website, heeft
iemand hier ook last van ?

Mark

radiowoman

Vonkenboer schreef:

Wij hebben daar ook last van op onze pc's. Net alsof die nieuwe versie
van McAfee nog die oude licentie ziet. Als ik inlog bij mijn account zie
ik ook dat onze accounts binnenkort verlopen, waarvan 1 al morgen! :-(

We zijn al 7,5 jaar klant bij xs4all en tot vorig jaar hebben we hier
nooit eerder last van gehad.

Irene

Vonkenboer

Na rijp beraad schreef radiowoman :

Mijn accounts lopen nog maaanden, van de nieuwste versie tot 11-2009
dus ik snap het niet, ik heb maar even een mail gestuurd naar de
helpdesk misschien dat zij weten wta er fout gaat.

Mark

Johan Bouman

Vonkenboer schreef:
ik heb de gedownloade versie er nog een keer overheen gezet. toen was
alles weer normaal. geen idee waar de fout zit

johan

Vonkenboer

Johan Bouman gebruikte zijn klavier om te schrijven :

zal ik ook eens proberen

radiowoman

Vonkenboer schreef:

Ik heb het ook geprobeerd op m'n laptop en de melding is inderdaad weg,
ben benieuwd of dat zo blijft.

Overigens bedankt voor de tip Johan, want aan mijn mail van de helpdesk,
waarin de vraag stond of ik het product wel had geregistreerd, had ik
niet veel.
We gaan het ook nog ff op de andere pc's proberen.

Irene

Vonkenboer

radiowoman heeft ons zojuist aangekondigd :

Ik heb het ook opnieuw erop gezet en de melding is nu weg, vreemd want
de data van updatecontrole blijven gewoon hetzelfde (4 dec 2008).
Hopen dat het wegblijft, van de helpdesk heb ik niks gehoord.

Mark

Boothwine

Vonkenboer schreef:

Zelfde probleem heb ik ook (gehad) op een Vista machine. De download
werdt meteen afgebroken bij het maken van een (https) verbinding met de
download server. Ik heb het niet kunnen oplossen en heb een andere virus
scanner geinstalleerd. Overingens kan windows zelf ook geen https
verbinding met Microsoft maken om programma crashes door te sturen, dus
ik denk dat er in een Windows dll iets om zeep is, waar windows alswel
mcafee van gebruik maken... (svchost ??)

fred raket

De melding blijft wel (even) weg maar als je in de about van het
security center naar de versie kijkt is de DAT file nog steeds van 31
oktober 2008. Maw hij update dus nog steeds niet.

Helaas werkt de virtual technician ook niet dus hulp van NesCafee hoeven
we waarschijnlijk ook niet te verwachten. Wel bij iedere click op hun
site een pop-up of ik tevreden ben!

Vonkenboer

Na rijp beraad schreef fred raket :

ja: dat 31-10-2008

Mark

Boothwine

Boothwine schreef:

Ik heb nu het probleem ook met de nieuwste versie onder XP, vorige was
al maanden terug. Het gaat goed... met mcafee (let op maar één 'f')
Overigens geinstalleerd op 28-11-2008 en de laatste update is ook van
die datum...

Nou toch maar eens nadenken over een andere virus scanner en abbonement
bij XS4...niks...

mrx

Hallo,

In de folder c:\program files\mcafee\virusscan\dat staan de virusdefinitie
files. De versie blijft 5420, terwijl de nieuwste versie op het moment van
schrijven 5455 is. Als ik op update klik lijkt alles up-to-date te zijn,
maar dat is dus niet het geval. Ik heb al vanalles geprobeerd: opnieuw
installeren, firewall (tijdelijk) uit, niets helpt. Het ding doet het dus
gewoon niet.

Het lijkt mij belangrijk dat xs4all dit snel uitzoekt, omdat er altijd zo
gehamerd wordt op security. Ik neem contact op met de Helpdesk in ieder
geval, heb geen zin om zelf een andere virusscanner te kopen...

Dag

MacGeorge

Kan je hem niet updaten met een SuperDAT file, zie:
http://www.mcafee.com/apps/downloads/security_updates/superdat.asp?region=us&segment=enterprise

--
George has no sig

Rob

Er zijn al erg veel mensen die hier achter gekomen zijn, misschien kun je
je aansluiten bij een van de andere threads over dit onderwerp?

Vonkenboer

Het is zò dat MacGeorge formuleerde :

ik probeer het even

Mark

Vonkenboer

Vonkenboer had uiteengezet :

Werkt niet, je krijgt een melding 'onbekende uitgever' en kan dan niks
meer dna op OK drukken en dan sluit hij af, geen update dus.

Mark

Antonius

"Vonkenboer" <vonkenboer...@hotmail.com> schreef in bericht

ik heb hetzelfde probleem. Superdat meldt dat het betreffende product niet
wordt gevonden

Antonius

Antonius

"Vonkenboer" <vonkenboer...@hotmail.com> schreef in bericht

Daar kun je wel omheen.... niet direct uitvoeren, maar eerst opslaan op je
PC. Daarna dubbelklikken en dan kun je de update wel starten. Niet dat het
daarna goed komt trouwens :-)

Antonius

Vonkenboer

Antonius beweerde :

zelfs dat lukt bij mij helaas niet, hij blijft weigeren ivm onbekende
uitgever.

Mark

MacGeorge

On Sat, 06 Dec 2008 14:49:35 +0100, Vonkenboer
<vonkenboer...@hotmail.com> wrote:

>Werkt niet, je krijgt een melding 'onbekende uitgever' en kan dan niks

>meer dna op OK drukken en dan sluit hij af, geen update dus.

Ik meende te weten dat superdats ook bruikbaar waren met de
consumenten versie, ik gebruik het wel eens met de enterprise versie.
Jammer.

Arnold Top

Op 2008-12-06 10:54:17 +0100, zei Rob <nom...@example.com>:

> Er zijn al erg veel mensen die hier achter gekomen zijn, misschien kun je
> je aansluiten bij een van de andere threads over dit onderwerp?

In eerdere draadjes werd aangegeven om de Xs4all-versie te verwijderen
en dan de versie van de McAfee-site via je account te installeren. Dit heeft
het probleem bij mij opgelost. Wel vervelend dat het zo moet overigens.

Groeten,

ArnoldT

Vonkenboer

Arnold Top schreef op 6-12-2008 :

Oh, dan zal ik dat ook eens gaan proberen

Mark

Antonius

"Vonkenboer" <vonkenboer...@hotmail.com> schreef in bericht

Arnold, bedankt!

Ik heb het geprobeerd. Lijkt te werken, Nu nog afwachten of ie het
automagisch blijft updaten.

Antonius

Michel Arts

Vonkenboer schreef:

Ik heb hier ook last van gehad. Volgens mij was het probleem dat de
Mcaffee server slecht bereikbaar was. Je zag wel dat er gezocht werd
naar updates maar er kwam niks binnen. Na een tijdje kreeg je de melding
dat de programma's up to date zijn.

Michel

Joris

"Michel Arts" <arts...@xs4all.nl> schreef in bericht

> [...]
> updates maar er kwam niks binnen. Na een tijdje kreeg je de melding dat de

Tja, dat wel, maar het dat file is dan nog steeds van 30 october. Dus niks,
noppes, nothing met up to date, ook zegt ie het wel.
Een uninstall en opnieuw installeren van de versie van de McAfee site,
vervolgens werkt die update functie wel.

Joerg

Michel Arts

Joris schreef:

Ik heb niets gedaan. Automatische updates komen bij mij nu weer wel
binnen. Daarom vermoedde ik dat de server slecht bereikbaar was.

Michel

van de drie@cena.friki.nl Yuppie

> [...]
> controle 'uw programma's zijn upto date'
>
> Ik heb de laatste Mcaffee gedownload van de xs4all website, heeft iemand

Ik heb net de nieuwe versie uit het servicecenter gedownload en
geinstalleerd over de bestaande versie heen en mijn update is geslaagd kan
er weer tot 7-12-2009 tegen.

> Mark

Vonkenboer

Yuppie had uiteengezet :

Ja maar van welke datum zijn jouw virusdefinities dat is namelijk het
probleem.

Mark

Johan

> Ja maar van welke datum zijn jouw virusdefinities dat is namelijk het
> probleem.
>
> Mark

Ja, dat kan kloppen. Ik had de McAfee versie gedownload - die liet
mijn verloopdatum op 6-12-2008 staan, maar werkte de virusdefinities
bij tot vandaag. Nu heb ik de XS4ALL versie eroverheen geïnstalleerd -
de verloopdatum is nu correct ingesteld op 7-12-2009, maar de DAT-
versie is van 31-10-2008... En op 'Bijwerken' drukken haalt niets uit.

Johan

> [...]

> de verloopdatum is nu correct ingesteld op 7-12-2009, maar de DAT-
> versie is van 31-10-2008... En op 'Bijwerken' drukken haalt niets uit.

Ik kan nu toevoegen - McAfee is vanochtend verdwenen. Ik ga het
programma opnieuw halen bij McAfee.

Vonkenboer

Johan plaatste dit op zijn scherm :

> Ik kan nu toevoegen - McAfee is vanochtend verdwenen. Ik ga het
> programma opnieuw halen bij McAfee.

Bij mij wilde hij niet over de bestaande Mcaffee heen installeren, kun
jij de url geven waar jij hem van download ?

Mark

Johan

> Bij mij wilde hij niet over de bestaande Mcaffee heen installeren, kun
> jij de url geven waar jij hem van download ?
>
> Mark

http://nl.mcafee.com/

En dan naar je account gaan.

Overigens - ik wilde installeren, mar dat lukte niet omdat mijn Java
Script niet goed zou zijn op mijn computer.

Ik ben nu overgestapt naar Avast (gratis en goed). Ik heb genoeg van
het gedoe.

Succes!

Johan

Boothwine

Johan schreef:

Ik had ook problemen om mcAfee goed upnieuw geinstalleerd te krijgen.
En ook op een gegeven moment een probleem met javascript.
Ik heb toen wel even gegoogled en dit is de oplossing daarvoor (plak in
een batch file en voer het uit)

regsvr32 /u urlmon.dll
regsvr32 /u mshtml.dll
regsvr32 /u shdocvw.dll
regsvr32 /u browseui.dll
regsvr32 /u jscript.dll
regsvr32 /u vbscript.dll
regsvr32 /u scrrun.dll
regsvr32 /u msxml.dll
regsvr32 /u actxprxy.dll
regsvr32 /u softpub.dll
regsvr32 /u wintrust.dll
regsvr32 /u dssenh.dll
regsvr32 /u rsaenh.dll
regsvr32 /u gpkcsp.dll
regsvr32 /u sccbase.dll
regsvr32 /u slbcsp.dll
regsvr32 /u cryptdlg.dll
regsvr32 /u oleaut32.dll
regsvr32 /u ole32.dll
regsvr32 /u shell32.dll
regsvr32 /u initpki.dll
regsvr32 /u msjava.dll
regsvr32 urlmon.dll
regsvr32 mshtml.dll
regsvr32 shdocvw.dll
regsvr32 browseui.dll
regsvr32 jscript.dll
regsvr32 vbscript.dll
regsvr32 scrrun.dll
regsvr32 msxml.dll
regsvr32 actxprxy.dll
regsvr32 softpub.dll
regsvr32 wintrust.dll
regsvr32 dssenh.dll
regsvr32 rsaenh.dll
regsvr32 gpkcsp.dll
regsvr32 sccbase.dll
regsvr32 slbcsp.dll
regsvr32 cryptdlg.dll
regsvr32 oleaut32.dll
regsvr32 ole32.dll
regsvr32 shell32.dll
regsvr32 initpki.dll
regsvr32 msjava.dll

Afhankelijk van je windows kunnen 2 of 3 foutmeldingen langs komen. Deze
kun je negeren.