Firmware update 7340 is niet goed ?

Jack

Hallo,

Na een update van mijn firmware in de 7340 van de beta versie van
Xs4all (99.05.04-19769) naar 99.05.04-19947 heb ik voortdurend
klapperende verbinding. Ben dus weer terug gegaan helaas. Iemand
zelfde problemen gehad ?

Jack

Edwin M

Hallo,

Ik heb juist het omgekeerde effect ??
Ik had al een aantal dagen een verbinding die weer klapperde (4-5 x per dag
resync), en stond op het punt weer eens een full-reset te doen. Mijn ervaring
uit het verleden is dat het dan weer een tijdje (week o.i.d.) goed gaat.
Toen maar de gok genomen en de update gedaan, nu al bijna 24 uur stabiel. De SR
waardes in het DSL overzicht zijn nu ook anders (2-3 dB verschil).
Ik heb trouwens VDSL, Ikanos. De oude settings van een eventuele portforwarding
zijn trouwens verdwenen na de update, die moet je even opnieuw instellen.

Edwin.

Jack

On 20 jun, 20:29, Edwin M <devn...@nowhere.com> wrote:

Ok, ik heb ADSL2+ de firmware die ik had (99.05.04-19769) heb ik nu
dus weer en is speciaal voor de problemen van ADSL2+ met Ikanos
gemaakt, blijkbaar is de nieuwe versie niet stabiel voor mijn ADSL2+,
ik hou het voorlopig maar even om mijn versie 99.05.04-19769 denk ik.

Sylvester

Op 20-06-11 21:00, Jack schreef:

> [...]
> gemaakt, blijkbaar is de nieuwe versie niet stabiel voor mijn ADSL2+,
> ik hou het voorlopig maar even om mijn versie 99.05.04-19769 denk ik.

De nieuwe BETA zou gewoon moeten werken met het Ikanos probleem. De Beta
die toen aangeboden is de voorganger van deze Beta.

Siert Wolters

Op 20-06-11 21:00 uur, Jack schreef:

Al enig zicht wanneer een "gewone" update beschikbaar komt?
(ik heb geen zin in beta o.i.d. rommel, waar "eigen schuld dikke bult"
of "zoek het verder zelf maar uit" de regel is)

avds

"Sylvester" <sylve...@xs4all.nl> schreef in bericht
Ja het zou zot zijn indien de nieuwe beta software 7340-19947
niet de fix voor Ikanos zou bevatten. Dus vandaag de nieuwe beta
FRITZ.Box_Fon_WLAN_7340.en-de-es-it-fr.99.05.04-19947.image
geinstalleerd.
http://www.avm.de/en/service/Lab/index.php

Timo

Dat wordt hier zo ongeveer elke week gevraagd, maar dat weten we echt niet
precies, meestal horen wij dat ook pas een paar dagen van tevoren.

Maar ik zou er op rekenen dat dat nog wel een aantal weken kan duren.

--

Timo

Friso

Ik zou de laatste 2 beta's zeker geen rommel willen noemen. Integendeel,
ze werken bij mij een stuk beter dan de laatste officiele firmware.

Dirk T. Verbeek

Op 20-06-11 21:25, Siert Wolters schreef:

Des te meer mensen die beta's installeren des te eerder de bugs gevonden
zijn.
Help jezelf door een ander te helpen!

Siert Wolters

Op 20-06-11 21:47 uur, Dirk T. Verbeek schreef:

Jah, jah jah ... ik ben menslievend.
Done zo'n stomme beta. Geen prob: werkt. (Net als daarvoor zonder beta.
Geen verschil).
Moet ik of anderen hier nu blij mee zijn?

feplas

Vreemd geval. Wanneer ik 1 van de systemen in het netwerk aanzet heb
ik vaak dat de lijn gereset wordt. Zo ook vanavond weer. Snel via de
laptop op de fritz gekeken en zag op de beginpagina:
Connected since 07.07.1970, Daarna verscheen de juiste datum en tijd.
De datum vond ik vreemd maar ook de reset van de lijn.
Dit probleem heb ik met de beta. Voorheen had ik heel af en toe een
reset van de lijn.

Menno

Heb vandaag ook de nieuwe beta 19769 geinstalleerd. Had sinds enkele
weken de vorige draaien (19947). Die loste
mijn synchronisatie problemen op. Ik had elke 6-8 minuten verbreken
internet verbinding. Met de laatste beta heb
ik 2-3 keer per dag PPP synchro problemen. Ik hoop dat ik nu eindelijk
een stabiele lijn krijg.

Heb de setting op maximaal stabiele lijn gezet. Als dit werkt ga ik
langzaam omhoog. Nu maar wachten op
de officieele release.

Menno

Ik heb nu 1,5 dag stabiele lijn. Nog 1 keer PPP timeout gehad. Dus
dit is wel de beste versie die ik heb getest (van de laatste vier). De
Ikanos
functionaliteit zit hier goed in. Ik heb ook Ikanos.