Fusie XS4ALL en Ziggo

Andr�

Het blijkt dat Ziggo XS4all aan het inlijven is, het lijkt op een
fusie maar dan net iets

anders. De reden waarom is heel simpel te verklaren.

Dit komt namelijk omdat de kwaliteit van XS4all sinds een jaar ofzo
dermate aan het

teruglopen is dat aan de standaard van Ziggo kan worden voldaan.
Hetgeen feitelijk

inhoudt dat aan toegezegde snelheden niet kan worden voldaan en dat
verbindingen

regelmatig zullen wegvallen. Internet, pop, smtp, ftp zullen derhalve
met enige

regelmaat worden onderbroken, zulks om de betalende gebruiker alvast
te laten

wennen aan wat gaat komen.

Hoe verklaar je anders het volgende?

Maand terug overgestapt, van KPN ADSL basic naar XS4all Only basic,
goedkoper en

meer snelheid (goedkoop is duurkoop, wist ik ) maar toch proberen he ?
Fout !

Hoera, kom terug van vakantie en heb nu XS4all Only :)
Jaja, dl and ul zelfs slechter dan bij KPN basis. Dus even gebeld met
helpdesk, bleek

dat mn oude zwarte Speedtough home modem (1982) de snelheden
waarschijnlijk niet

kon verwerken. Wow, kriig zomaar gratis een Fritzding router, mooie
service op zich.

Fritzding aangesloten, nog steeds dl-ul knudde, uitschakelen -
inschakelen en hopla

wat hogere snelheden, maar nog steeds niet `tot`20 Mb ;)

Dus een e-mailtje naar XS4all helpdesk:

"Vraag: Ik ben niet tevreden omtrent uw xs4all only dienst.
Eerst mn korting, als oud abonnee, inpikken, dan mij xs4all Only
promoten,

aangegeven dl/ul klopt absoluut niet. Max 20 Mb ok, lijn meting 16 Mb,
zie ik in

Fritzbox ook en mijn dank voor deze gratis router maar kom max. aan 10
Mb dl, ul bij

u niet te meten maar via speedtest.nl erg slecht.Met oude KPN adsl
basic bijna nooit

problemen gehad en nu gisteren, 12 oktober, vanaf 22:40 geen Internet
meer, duurde

uren. Vandaag storingsmeldingen op uw site bekeken en geen woord over
storing

alhier !
Gaat lekker zo. Kunt u zich voorstellen dat ik niet vrolijk wordt van
deze gang van

zaken ?"

en het antwoord:

"Hartelijk dank voor uw mail.
Gisteren in de avond heeft zich een storing voor gedaan.

(edit, onzin, was eergisteren!)

Mocht u er nog steeds last van hebben en nog steeds niet op het net
kunnen. Adviseer ik u om contact op te nemen met de helpdesk.
De helpdesk zal u direct weer online helpen.
Excuces voor het ongeemak.

Wat uw klacht betreft:

De XS4ALL helpdesk kan u alleen helpen met technische vragen. Wij
kunnen
niet ingaan op klachten over de dienstverlening, restitutie van
abonnementsgeld of andere compensatie.
Hiervoor kunt u zich wenden tot de afdeling Advies en Escalatie. Deze
kunt u bereiken via het formulier op onze website.

Het webformulier is te vinden op:
http://www.xs4all.nl/overxs4all/contact/klacht.php

Kies hierbij voor "iets anders" aangezien uw klacht niet direct op het
technisch functioneren betrekking heeft, maar op de dienstverlening in
het algemeen.

Ik hoop dat ik u hiermee voldoende heb geinformeerd.

Als u nog vragen hebt, hoor ik dat graag van u.

Met vriendelijkegroet,

mr BOT ?

Pffffff, lust je nog peultjes ?

22:25 22-10-2009 weer verbinding weg !
22:49 22-10-2009 weer terug
22:56 22-10-2009 verbinding weer weg
00:45 terug.

Erg grappig wanneer je als Host met 30 mannekes met rFactor (race sim)
de race van het jaar aan het rijden bent. Race naar de klooten, niet
bedankt.

Conclusie:

In alle voorgaande jaren slecht zeer incidenteel een
verbindingsprobleem gehad ,

XS4all Only blijkt zeer onbetrouwbaar.

XS4all is aan het afglijden naar een bedenkelijk niveau, moet ik nu
werkelijk weer

terug naar KPN ? Grappig is echter dat xs4all van kpn is, om over na
te denken....
En waarom gebeurd dit altijd na kantooruren? Niemand bereikbaar.
Ben benieuwd of deze storing morgen (gisteren) wel is (was) terug te
vinden op de

xs4all site.

Idee-tje voor de fusie/overname: Geef het een nwe naam zoals
Ziggoxs4none ?

PO !

Andr�

Andr�

On Fri, 23 Oct 2009 01:14:34 +0200, Andr� <itgehton.de@> wrote:

>22:25 22-10-2009 weer verbinding weg !
>22:49 22-10-2009 weer terug
>22:56 22-10-2009 verbinding weer weg
>00:45 terug.

en 00:47 weer weg 01:10 weer terug.

Sukkels, ook nog ff mn oude modem geinstalleerd maakt niks uit.

boos !

Andr�

Timo

On 2009-10-22, André <itgehton.de@> wrote:

[knip]

> [...]
> zie ik in Fritzbox ook en mijn dank voor deze gratis router maar kom max.
> aan 10 Mb dl, ul bij u niet te meten maar via speedtest.nl erg slecht.

De metingen met online speedtests zijn per definitie onbetrouwbaar, de enige
betrouwbare manier om de snelheid van je verbinding te meten:

Download ftp://dl.xs4all.nl/pub/test/100mb.bin en kijk wat je
downloadsnelheid is.

> Met oude KPN adsl basic bijna nooit problemen gehad en nu gisteren, 12
> oktober, vanaf 22:40 geen Internet meer, duurde uren.

Met je ADSL van KPN abonnement was je snelheid maximaal 6Mb/768kb, de
maximale snelheid van je nieuwe abonnement is 20 Mb/1Mb. Maar het is goed
mogelijk dat je die maximale snelheid niet haalt, zie ook
http://www.xs4all.nl/allediensten/toegang/adsl/snelheid.php

In jouw geval haal je ongeveer 16Mb, maar omdat je daarmee op de rand van
het maximaal haalbare zit, is je lijn instabiel, daarom valt regelmatig je
verbinding weg. Als je contact opneemt met de helpdesk, kunnen ze je profiel
snelheid omlaag brengen naar 16 of 12Mbit, daar zal je lijn veel stabieler
van worden.

Als je zulke hoge snelheden niet echt nodig hebt, kan je ook overwegen om te
downgraden naar Lite, dan heb je met 8Mb/1Mb nogsteeds een snellere
verbinding dan met je ADSL van KPN abonnement, maar ben je met 39,95
goedkoper uit.

--

Timo

Arlet

On Fri, 23 Oct 2009 00:00:53 +0000, Timo wrote:

> [...]
> regelmatig je verbinding weg. Als je contact opneemt met de helpdesk,
> kunnen ze je profiel snelheid omlaag brengen naar 16 of 12Mbit, daar zal

Waar ligt dat aan ? Je zou toch mogen verwachten dat het ADSL protocol
ontworpen is om op het maximum te zitten zonder dat de lijn instabiel
wordt. Is dat een fout in het protocol, of in de modems ?

Frits Letteboer

Andr� wrote:
> Het blijkt dat Ziggo XS4all aan het inlijven is, het lijkt op een
> fusie maar dan net iets

Huh? Geen problemen met Ziggo hier op dit moment:

# wget ftp://dl.xs4all.nl/pub/test/100mb.bin -O /dev/null

[...]

2009-10-23 08:41:20 (5.71 MB/s) - `/dev/null' saved [104857600]

5.71MB/s = 45.68Mbit/s

En dat voor 50 euro / maand, inclusief telefonie ;)

MarcoH

Het probleem zit in de pieken die optreden in de ruis, het intrainen hodt
voornamelijk rekening met wat er in de achtergrond continue aanwezig is
aan rommel of kanaaltjes die om andere reden niet willen. De pulsen die
optreden door bijv in en uit schakelen van elektrische apparaten,
verlichting etc zijn veel groter en tijdelijk, daar kan je tijdens het
intrainen geen rekening mee houden, als je dan al aan het randje zit kan
zo'n korte puls ervoor zorgen dat je precies even over het randje gaat en
de boel opnieuw onderhandeld wordt.

MarcoH

--
who used to be at Demon NL

Theo

Arlet schreef:

Een ADSL-verbinding is onder andere afhankelijk van afstand tot de
centrale. Hoe verder van de centrale, hoe lager de maximaal haalbare
snelheid. Het protocol klopt dus wel, maar is afhankelijk van externe
factoren.

Theo

Rob

Tja helaas wordt de maximale snelheid bij ADSL volledig bepaald door
de DSLAM apparatuur in de centrale en niet door je modem. Hoe handig
zou het niet zijn als je, net als vroeger bij een telefoonmodem, tegen
je eigen modem kon zeggen "de provider zegt wel maximaal 20 mbit maar
doe maar 15". Dan kon je tenminste zelf experimenteren met de hoogste
snelheid waarbij het goed werkt, in plaats van dat je deze experimenten
via de helpdesk van de provider moet laten lopen.

Ik ben echter nooit een modem tegengekomen waarmee dat kan (buiten de
keuze voor ADSL1/2/2+ om, maar dat is wat anders). Dus ik denk dat het
niet mogelijk is in de gekozen methode waarop de bepaling van de maximale
snelheid werkt in ADSL.

(Nogmaals, bij telefoonmodems kon dat wel. Al had je een 56k modem en
al was je provider 56k dan nog kon je zeggen dat je op 28k8 wilde
werken)

MarcoH

Rob <nom...@example.com> wrote:

> [...]
>
> (Nogmaals, bij telefoonmodems kon dat wel. Al had je een 56k modem en
> al was je provider 56k dan nog kon je zeggen dat je op 28k8 wilde

Ze zijn er wel, al zit het meestal ergens diep verstopt in de CLI. De
copperjet kon het, volgens mij heeft de zyxell ook ergens een knopje en
ook op de FRITZ zit als je goed zoekt ergens een veldje.

Hoe het geimplementeerd is wisselt, soms kan je handmatig kanalen
uitzettem, soms kan je iets draaien aan de minimale SNR en ik heb ook
gezien dat je gewoon de snelheid opgeeft.

Experimenteren op eigen risico en voor eigen rekening, "Your milage may
vary" en "if it breaks, you own the pieces", etc...

Rob

MarcoH <bitb...@example.com> wrote:
> [...]
> uitzettem, soms kan je iets draaien aan de minimale SNR en ik heb ook
> gezien dat je gewoon de snelheid opgeeft.

Oh, grappig dat dat zo varieert per fabrikant dan. Zelf heb ik alleen
eigen ervaring met modems van Alcatel/Thomson, Draytek, Cisco en Linksys,
en daar zit het geen van allen in. Dan ga je denken het kan kennelijk niet,
maar dan kom jij met een hele serie fabrikanten die daar net buiten
valt :-)

Maar kennelijk wordt er min of meer getruukt. Bij telefoonmodems was
er een standaard waarmee de modems onderling onderhandelden welke mode
ze zouden gebruiken, en die kon je parameteriseren via AT commando's.
(bepaalde maximale mode kiezen, waarmee je in feite de baudrate en
het aantal verschillende fases en amplitudes kon beperken)

Zo iets, in feite vergelijkbaar met wat je kiest als er een bepaald
profiel in de DSLAM gekozen wordt, zou je in je modem willen hebben.

Binnenkort krijg ik wel een Fritz op het werk, dan zal ik het eens
onderzoeken.

Timo

On 2009-10-23, Rob <nom...@example.com> wrote:

> [...]
> en daar zit het geen van allen in. Dan ga je denken het kan kennelijk niet,
> maar dan kom jij met een hele serie fabrikanten die daar net buiten

Op de Speedtouch modems kan je de target SNR instellen via de CLI, dat gaat
dmv van de 'modemoptions', hoewel dat enorm cryptisch is. Onderandere met
DMT modemtool (http://dmt.mhilfe.de/) is dat ook in te stellen zonder in de
CLI te duiken, al geloof ik dat dat niet meer kan met de meest recente
firmware versies.

Ook op een aantal Cisco modellen is de target SNR bij te stellen, dat gaat
door onder de ATM interface met 'dsl noise-margin ..' de target SNR offset
op te geven.

--

Timo

Rob

Timo <ti...@xs4all.nl> wrote:

> [...]
> CLI te duiken, al geloof ik dat dat niet meer kan met de meest recente

Ok die kan ik op een Speedtouch wel uitlezen (staat allemaal 00 in)
maar wat daar in zou moeten staat wellicht ergens in een technical note
ofzo. De target SNR is ook niet hetzelfde als een cap op de snelheid
natuurlijk. Maar wellicht kun je er wat mee in bepaalde gevallen.

> Ook op een aantal Cisco modellen is de target SNR bij te stellen, dat gaat
> door onder de ATM interface met 'dsl noise-margin ..' de target SNR offset
> op te geven.

Een Cisco 877 waarop ik dat probeer accepteert deze parameter
(onder interface ATM0) niet.

Timo

On 2009-10-23, Rob <nom...@example.com> wrote:

> [...]
> ofzo. De target SNR is ook niet hetzelfde als een cap op de snelheid
> natuurlijk. Maar wellicht kun je er wat mee in bepaalde gevallen.

Het zorgt ervoor dat je modem trained met een hogere SNR, en dus een wat
lagere snelheid. In de meeste gevallen zorgt dat voor een stabielere
verbinding, omdat je daarmee net wat verder onder het maximum van je lijn
uit komt.

Uitleg (in het duits) over die modemoptions en DMT is onderandere te vinden
op http://forum.mhilfe.de/

> Een Cisco 877 waarop ik dat probeer accepteert deze parameter
> (onder interface ATM0) niet.

Even andere software erin stoppen?

Mijn 877:

Cisco IOS Software, C870 Software (C870-ADVENTERPRISEK9-M),
Version 12.4(15)T5, RELEASE SOFTWARE (fc4)

DSL chipset image:

AMR-4.0.015.bin

--

Timo

MarcoH

Rob <nom...@example.com> wrote:

> [...]
> profiel in de DSLAM gekozen wordt, zou je in je modem willen hebben.
>
> Binnenkort krijg ik wel een Fritz op het werk, dan zal ik het eens

Voor zover ik het ooit begrepen heb is het complexer, het profiel bepaalt
de maximum snelheid niet zozeer welke kanalen er gebruikt worden, nu zal
dat bij lagere snelheid ook meestal wat meer naar beneden kruipen aangezien
meestal de kanalen in het hogere deel van het spectrum als eerste ten onder
gaan aan demping.

Zet het profiel lager in snelheid, zijn er minder kanalen nodig en vallen
automatisch de zwakkere buiten de boot.

MarcoH

PS: c837 heeft iets als 'dsl noise-margin' wat misschien helpt
PPS: de 877 helaas niet :(

Timo

Heeft waarschijnlijk te maken met de verouderde versie van de DSL chipset
firmware, hier kan je een nieuwere scoren:

ftp://ftp.cisco.com/pub/access/800/

--

Timo

Rob

Timo <ti...@xs4all.nl> wrote:
> Uitleg (in het duits) over die modemoptions en DMT is onderandere te vinden
> op http://forum.mhilfe.de/

Bedankt!

> [...]
>
> Mijn 877:
>
> Cisco IOS Software, C870 Software (C870-ADVENTERPRISEK9-M),
> Version 12.4(15)T5, RELEASE SOFTWARE (fc4)

In de mijne staat AMR-3.0.014.bin
Het grappige is dat de IOS versie Version 12.4(15)T7 dus juist nieuwer.
Ook C870-ADVENTERPRISEK9-M

Nouja ik zeg wel "mijne" maar dit is een leen ding. Binnenkort wordt
er een gekocht en die zal ik dan wel uptodate brengen en eens kijken of
het daar mee werkt.

Timo

On 2009-10-23, Rob <nom...@example.com> wrote:

> Bedankt!

> In de mijne staat AMR-3.0.014.bin

In die van Marco ook, dus dat kan wel kloppen dan.

> Het grappige is dat de IOS versie Version 12.4(15)T7 dus juist nieuwer.
> Ook C870-ADVENTERPRISEK9-M

Yep, de dsl opties zijn puur een feature in de chipset firmware.

--

Timo

Message has been deleted

Den Voldere

Hoi,

> Een Cisco 877 waarop ik dat probeer accepteert deze parameter
> (onder interface ATM0) niet.

FYI: mijn 837 snapt het wel:

qack(config-if)#dsl ?
enable-training-log Enable the Alcatel fw training log
gain-setting ADSL programmable gain setting
lom Loss Of Margin watch counter for line retrain
max-tone-bits set maximum bits per tone limit
noise-margin set noise margin offset
operating-mode auto or full rate or G.lite mode
power-cutback Noise Threshold for Power CutBack

Robert

Rob

Er zit duidelijk verschil in de firmware:

router(config-if)#dsl ?
enable-training-log enable the fw training log for Showtime and failure
cases

lom Loss Of Margin watch counter for line retrain

operating-mode auto or specific ADSL mode
sync ADSL sync preferences

U.P.

Arlet schreef:

Nee, dat is inherent aan het protocol en de infrastructuur.

Op het moment dat jouw modem verbinding maakt met de DSLAM onderhandelt
die over de snelheid die haalbaar is. Die wordt (heel simpel gezegd)
bepaald met de signaalsterkte en signaal/ruisverhouding.

Het kan echter zijn dat een bepaalde snelheid op een bepaald moment goed
werkt maar later (vaak) door externe factoren alleen maar gehaald kan
worden met een te lage signaal/ruisverhouding. Dan wordt je lijn
instabiel want het modem kan er geen kaas meer van maken en laat de
verbinding vallen om opnieuw te onderhandelen over een snelheid.

Ik zei al: Dat is heel simpel uitgelegd maar het klopt wel.

Overigens nog even terug te komen op de 'boze' OP: Bij XS heb ik nooit
problemen gehad (al ben ik daar al lang weg) maar bij Ziggo ook niet.
Dus ik snap je punt niet helemaal. Waar ik woon zou XS4ALL via de kabel
trouwens wel heel welkom zijn want die prijzen en snelheden die KPN voor
FttC hanteert zijn niet van deze tijd. En aangezien XS4ALL binnenkort
ook wel op dat netwerk zal beginnen denk ik dat ze daar alleen maar
hoger zijn.

--
UP

Andr�

On Fri, 23 Oct 2009 01:14:34 +0200, Andr� <itgehton.de@> wrote:

>Het blijkt dat Ziggo XS4all aan het inlijven is, het lijkt op een

OK, bedankt voor alle zeer interesante replys.

Nee, ik zeik XS4all niet af maar ook weer wel omdat die ONLY dienst
erg instabiel is, dacht ik/ denk ik.

Nogmaals: Nu xs4all Only met Fritzbox, zou (max :) 20 megabits moeten
zijn, en zit hier 1.5 km vanaf steunpunt)

Max zou idd 16 Meg dl kunenn zijn maar kom daar lang niet aan, max
zover is iets van tegen de 10, en over ul maar niet spreken.

In alle eerlijkheid moet ik bekennen dat ik in de Fritzbox een value
verkeerd had ingevoerd, nl/ mn gebruikersnaam, was niet duidelijk
aangegeven in boekje, desalniettemin werkte het wel ....

Maar dat maakt dus niets uit wanneer je alles wel braaf correct invult
dan ook zelfde probleem.

Even een overzichtje:

22:25 22-10-2009 weer verbinding weg !
22:49 22-10-2009 weer terug
22:56 22-10-2009 verbinding weer weg
00:45 terug.

00:47 en weer weg

18:00 23-10-2009 weg
18:09 23-10-2009 terug

19:36 23-10-2009 weg
20:48 23-10-2009 nog steeds weg
22:23 23-10-2009 nog steeds weg
22:59 23-10-2009 nog steeds weg
0:08 24-10-2009 nog steeds weg

15:00 24-10-2009 helpdesk gesproken, iets gereset dslan?, nu ok

19:24 24-10-2009 weg
19:27 24-10-2009 router new ingesteld en weer terug
19:42 24-10-2009 weer weg
Fritzbox eraf gerukt en oude Alcatel modem er in gegooid, ff wat
kleine dingetjes aanpassen en hopla weer verbinding zei het op zo'n 4
Mbits.
19:47 24-10-2009 oude modem ( ouwe Alcatel), ben benieuwd
21:59 24-10-2009 nog steeds stabiel, geen problemen.

En werkt nog steeds op dit moment 22:23 perfect STABIEL.

Jaja ruis, is ook een mooi stokpaardje, ik blijk last van ruis te
hebben dus komt het signaal niet goed door, kan zijn maar vroeger met
mxstream (XS4all/KPN basic) nooit last van gehad.
In alle voorgaande jaren slechts zeer incidenteel een complete uitval
meegemaaakt.

Bedankt, mannen van de helpdesk, doen ook maar gewoon hun werk en ik
ben wel vriendelijk gebleven, maar deze onzin maakt een mens niet
vrolijk.

Ik wil trouwens terug naar mn oude mxstream KPN/XS4all abo, maar dat
schijnt dan weer technisch zeer lastig uitvoerbaar en feitelijk niet
mogelijk, erg interessant.
Lijkt me toch wanneer je iets uograde je het ook weer kan downgraden,
right ?

Na ja, voor t moment laat ik dus mn Alcatel modem (1982) er maar ff
aanhangen want alles werkt nog steeds, wel langzaam maar stabiel.

Even resumerend, zo aan de kantlijn:
Je koopt/huurt een sneller product, is ook nog goedkoper ook maar het
werkt niet naar behoren, downgrade kan zgn niet, wat nu ?

Vooraleer ik xs4 only aanvroeg heb ik mijzelf zeer goed geinformeerd
omtrent de Fritzbox, overal super aangeprezen.
Zou het kunnen zijn dat dit routertje de problemen veroorzaakt ?
Altijd al veel ellende gehoord over routers, en ik altijd lachen omdat
ik met een simpel modempje werkte.
Ja, en nu dus weer met mn simpele (stabiele) modempje.

Rotterdamse Aad

"Andr�" <itgehton.de@> schreef heel veel:
,veel geknipt>

> Even resumerend, zo aan de kantlijn:
> Je koopt/huurt een sneller product, is ook nog goedkoper ook maar het
> werkt niet naar behoren, downgrade kan zgn niet, wat nu ?

Ja, als jij in XS4ALL blijft geloven, is er 'elders' geen oplossing voor je.

--
Rotterdamse Aad
www.ditisrotjeknor.nl

Palmisano

On 23 Oct 2009 20:01:31 GMT, Sander G <san...@news.xs4all.nl> wrote:

>Andr� <itgehton.de@> wrote in news:ubo1e51nosegd3c8bc1pul44s1oh53cpln@
>4ax.com:
>
>[knip]
>
>Als je het nou over de administratieve/sales kant had dan zou ik zeggen:
>ja.
>
>Sander
Vergeet de marketing en productontwikkeling niet... Lees voor de
aardigheid de saga over CI+ kaarten en gecertificeerd TV-toestellen
eens en als je dat snapt, kijk dan meteen ook even naar het standpunt
(welk?) de ondersteuning van Alphascipt kaarten in de oude CI-slots en
de nieuwe CI+ slots.

Mogelijk, misschien, naar verwachting, sluiten niet uit, geen
ondersteuning, vaagheid alom.

Andr�

On Sat, 24 Oct 2009 23:00:02 +0200, "Rotterdamse Aad"
<vanu...@ditisrotjeknor.nl> wrote:

>"Andr�" <itgehton.de@> schreef heel veel:
>,veel geknipt>
>
>Ja, als jij in XS4ALL blijft geloven, is er 'elders' geen oplossing voor je.

Jaja, op ��n of andere manier blijf ik nog steeds en ondanks in XS4all
geloven. is door de jaren heen een goede isp gebleken, er is echter
ergens zo'n 2 jaar terug iets grandioos mis gegaan waardoor de
kwaliteit op diverse fronten aan het teruglopen is.

Op dit moment echter zal XS4all zich zorgen moeten gaan maken, want
voor de 8e keer als beste provider uit de bus komen zal niet meer gaan
lukken, spijtig wel.

Cistron, bijvoorbeeld, was ook erg goed, maar groeide te snel, kreeg
die kastjes niet, te duur ? en hopla weg, en Danny ook, snel verkocht
en renteniert nu ;)

Gaat toch allemaal om centjes jongen, geld interesseert me geen reet
maar ik verwacht voor mijn centjes wel enige kwaliteit.

Ongelofelijk, met mn oude Alcatel modem nu al uren online.....

Timo

On 2009-10-24, André <itgehton.de@> wrote:

> Max zou idd 16 Meg dl kunenn zijn maar kom daar lang niet aan, max
> zover is iets van tegen de 10, en over ul maar niet spreken.

Heb je al een test gedaan met het bestand op de ftp server?

> [...]

> mxstream (XS4all/KPN basic) nooit last van gehad.
> In alle voorgaande jaren slechts zeer incidenteel een complete uitval

Zoals ik al eerder heb gepost, was je verbinding eerst maximaal 6 Mbit, dat
is nu maximaal 20Mbit, daardoor heb je inderdaad meer last van ruis en
andere invloeden op je lijn.

Je hebt nu je oude modem aangesloten, dat modem snapt geen ADSL2 of ADSL2+,
dus heb je nu weer gewoon de 6Mbit die je ook op ADSL van KPN had, daarom is
het nu inderdaad stabieler, dat is niet zo gek.

> [...]
> mogelijk, erg interessant.
> Lijkt me toch wanneer je iets uograde je het ook weer kan downgraden,

Dat kan ook, zoals ik al eerder schreef, kan je de helpdesk vragen om je
profiel te limiteren op 16 of 12 Mbit, of zelfs te downgraden naar een 8Mbit
abonnement. Als je dan de Friz!Box aansluit, heb je daarmee je stabiliteit
terug, en heb je een snellere verbinding dan voor de migratie.

--

Timo

Danny ter Haar

Andr� <itgehton.de@> wrote:
>Cistron, bijvoorbeeld, was ook erg goed, maar groeide te snel, kreeg
>die kastjes niet, te duur ? en hopla weg, en Danny ook, snel verkocht
>en renteniert nu ;)

Oh ? is dat zo ? :-)

Ik zoek mijn heil tegenwoordig in buitenland (usa) maar ook daar is het niet
makkelijk (en loop je als nederlander steeds tegen "culture shocks" aan).

Wat ik zag aankomen is dat de markt niet meer zit/zat in "access" voor internet
maar de diensten van internet. *dsl/fiber/draadloos is een markt waar geen
pepernoot meer in te verdienen valt. Ik zag die bij aankomen en heb op tijd weten
te stoppen. Alle diensten over die draadjes wel. Zie google etc.

Er was een periode waarin het mogelijk was om te doen wat we gedaan hebben:
goede service tegen redelijke prijs. Die tijd is voorbij, het is nu :
hoe lever ik iets dat zo goed mogelijk is en zo weinig mogelijk kost om toch
nog enigzins rendabel te zijn.

Danny
--
The five R's of windows tech support: Retry, Reboot, Reinstall, Replace & Resign

Andr�

On 25 Oct 2009 07:18:19 GMT, dann...@xs8.xs4all.nl (Danny ter Haar)
wrote:

Sry Danny, ik weet het allemaal wel, maar ik ben zeker de laatste
dagen een beetje te PO, derhalve even beetje unfair en ik moet ook
niet reageren op trollen. Toch was de Cistron tijd mooi en kwaliteit
toen, afgezet tegen de tijd, gewoon goed.

Andr�

On 24 Oct 2009 23:44:08 GMT, Timo <ti...@xs4all.nl> wrote:

>Heb je al een test gedaan met het bestand op de ftp server?

Yep, ook andere dl's blijken feitelijk met 1.2 tot 1.3 te gaan. (Mb)

> [...]
>dus heb je nu weer gewoon de 6Mbit die je ook op ADSL van KPN had, daarom is
>het nu inderdaad stabieler, dat is niet zo gek.

Ik begrijp er zo langzamerhand geen kokosnoot meer van.

Dus je bedoelt dat wanneer whatever isp je een bepaalde snelheid
beloofd, in dit geval xs4all (max 20 Mb) dl, afhankelijk van de
afstand tot dat verdeelding dat hier 1.5 km verderop staat 16Mb
mogelijk zou moeten zijn maar feitelijk slechts zo'n max 9 haalt, en
je een Fritzbox adviseerde om de beloofde snelheid te kunnen halen,
anders slechts met oude alcatel modem slechts iets meer dan 4.
Zij dit niet kunnen waarmaken?

En, dus , vanwege die ruis, raak ik,met die Fritzbox om de haverklap
mn verbinding kwijt. Ben ik nu volslagen gek geworden of zou het zo
kunnen zijn dat in dit geval xs4all een valse voorstelling van zaken
geeft?

Zal me een zorg zijn dat mn oude modem geen snars begrijpt van adsl2
of +, ik verlang gewoon een stabiele verbinding en niets meer, maar
wanneer xs4all zulks een dienst aanbiedt (20 Mb), waar ik trouwens
voor betaal , dan lijkt het mij zo dat ze dat ook moeten waarmaken,
right ?

> [...]
>abonnement. Als je dan de Friz!Box aansluit, heb je daarmee je stabiliteit
>terug, en heb je een snellere verbinding dan voor de migratie.

Volgens mij heb ik uw eerdere bericht gemist maar dan nog, en bedankt
voor uw tip maar 20 Mb lijkt mij 20 Mb, limiteren naar 12 geld terug,
lagere abo kosten?
Downgrade naar bv 8 Mb, meer stabiel, lagere kosten + downgrade kosten
25 euro en wat krijg ik dan weer? feitelijk 4 Mb ?

Eerlijk zou kunnen zijn dat XS4all wanneer iemand een snellere
verbinding (abo) aanvraagt dat eerst even checkt en dan een fair
advies geeft, dit voorkomt m.i. frustratie.

Timo

On 2009-10-25, André <itgehton.de@> wrote:

> [...]
> mn verbinding kwijt. Ben ik nu volslagen gek geworden of zou het zo
> kunnen zijn dat in dit geval xs4all een valse voorstelling van zaken

Alle ADSL abonnementen hebben een *maximale* snelheid, dat is niet alleen
bij XS4ALL zo, dat is overal zo. Als je een "20Mbit abonnement" afneemt, dan
betekent dat dat de maximaal haalbare snelheid 20Mbit is, maar dat kan ook
net zo goed 16 of 12 of nog minder zijn.

Je Fritz!Box haalt een snelheid ergens in de buurt van de 16, maar dat is
dusdanig op het randje dat het instabiel wordt, je oude Speedtouch modem
haalt de 6Mbit, omdat die geen ADSL2 of ADSL2+ snapt.

> [...]
> wanneer xs4all zulks een dienst aanbiedt (20 Mb), waar ik trouwens
> voor betaal , dan lijkt het mij zo dat ze dat ook moeten waarmaken,

Je betaalt niet voor 20Mbit, je betaalt voor een abonnement met een maximum
snelheid van 20Mbit. In gebieden waar vantevoren al bekend is dat men niet
hoger komt dan 8Mbit, zijn de snellere abonnementen bijvoorbeeld ook niet
leverbaar.

> Volgens mij heb ik uw eerdere bericht gemist maar dan nog, en bedankt
> voor uw tip maar 20 Mb lijkt mij 20 Mb, limiteren naar 12 geld terug,
> lagere abo kosten?

Nee, de kosten blijven gelijk, maar je verbinding is dan nogsteeds 2 keer zo
snel als dat'ie was met je ADSL van KPN abonnement.

> Downgrade naar bv 8 Mb, meer stabiel, lagere kosten + downgrade kosten
> 25 euro en wat krijg ik dan weer? feitelijk 4 Mb ?

Nee, 8Mbit

--

Timo

arja

"Timo" <ti...@xs4all.nl> schreef in bericht

Daar zou ik niet al te stellige uitspraken over doen, het komt
zeer regelmatig voor dat dat dan niet gehaald wordt vanwege de
beruchte inzetregels.

arja

Frits Letteboer

Of 6 Mbit... Als men besluit 8Mbit over 992.1 te gooien in plaats van
992.3 of 992.5.

Message has been deleted

Rob

Nou bij 992.3 kan het ook best minder zijn dan 8! Als hij nu met 992.5
een snelheid van 9 haalt dan zal downgraden naar 8 een teleurstelling
worden.

Tenzij ze inmiddels bij downgraden naar 8 de modulatie op 992.5 laten
staan. Daar heb ik wel eens wat over gelezen maar nooit met een "officiele"
bevestiging.

Rob

Inzetregels bepalen niet wat er gehaald wordt maar wat er aangeboden
wordt. Als je te ver weg zit dan bieden ze geen 20 Mbit aan maar
slechts 8, bijvoorbeeld.

Maar in zijn geval is er gewoon 20 Mbit aangeboden dus dan mag 8
geen probleem zijn. Als ze dat tenminste over 992.5 leveren.

Rob

rob•~¤to <~¤•~¤¦-y¤€-•~¤¤¦*@le•€s.com> wrote:
> Ik heb echt al jaren nergens last van. Maar heb er wel een draytek
> tussen hangen.

Volgens mij is het herkenbare plaatje dat mensen al jaren nergens
last van hebben tot ze besluiten over te stappen naar XS4ALL Only.
Dan is de lijn die altijd prima was ineens onstabiel.

Uiteraard lees je hier alleen over de gevallen waar dat probleem ook
daadwerkelijk optreedt. Als iedereen die deze migratie zonder problemen
heeft laten uitvoeren hier ook zou gaan posten dan zouden deze gevallen
wellicht in de ruis ten onder gaan.

(ik heb op het werk een aantal lijnen gemigreerd van Mxstream naar Only
en geen daarvan is onstabiel geworden. wel is er een droevig aantal
fouten gemaakt bij de migraties, maar dat was slechts een tijdelijk
probleem wat na het nodige heen en weer bellen binnen een week ofzo
werd opgelost)

Timo

On 2009-10-26, Rob <nom...@example.com> wrote:

> Nou bij 992.3 kan het ook best minder zijn dan 8! Als hij nu met 992.5
> een snelheid van 9 haalt dan zal downgraden naar 8 een teleurstelling
> worden.

Met 992.5 haalt de OP 16Mbit, mijn inschatting is dat dat met 992.3 prima op
8Mbit kan.

--

Timo

Rob

Ja dan zal het wel lukken. Ik haalde 13 Mbit en na downgraden kwam ik
maar net op 8 te zitten. Dit is wel op een ISDN lijn. Een "upgrade"
naar 992.5 zou wat meer marge geven.

arja

"Rob" <nom...@example.com> schreef in bericht

En met inzetregels bedoel ik dan dat 8 Mbit per definitie niet
over ADSL2+ geleverd wordt maar over ADSL of ADSL2 waardoor mensen
soms dan weer op 6 Mbit eindigen.

arja

Timo

Alle nieuwe 8/1 aansluitingen worden momenteel al met 992.5 geleverd,
bestaande aansluitingen volgen waarschijnlijk later dit jaar.

--

Timo

Rob

Timo <ti...@xs4all.nl> wrote:
> Alle nieuwe 8/1 aansluitingen worden momenteel al met 992.5 geleverd,
> bestaande aansluitingen volgen waarschijnlijk later dit jaar.

Heel fijn!

Happy Live

Rob zei het volgende op 26-10-2009 10:31:

Ik ben zo'n overstapper, die vanaf overstap naar Only geen enkel
probleem met onstabiele lijnen heeft gehad. Ik heb het vanaf het begin
tot volle tevredenheid.

--
Met vriendelijke groeten,

Happy Life gkbnews at xs4all dot nl

Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding.

Andr�

On 25 Oct 2009 22:58:25 GMT, Timo <ti...@xs4all.nl> wrote:

sry voor de hele quoot maar moet duidelijk blijven.
Ik heb een klacht ingediend, lijkt me alleszinds redelijk.
En verzocht om afknijpen naar 10 Mb.
Jaja, max 20 Mb, weet ik maar als na lijnmeting blijkt dat 16 haalbaar
is moet dat ook geleverd worden lijkt mij zo, anders, zoals je aangaf,
niet leveren...

Kosten blijven gelijk?! Hallo, ik verwachtte iets van max 20 danwel
16. en dat zou 4x zo snel zijn als mn oude mxstream .....

Ik krijg langzaam aan toch weer een zeer ongenaam gevoel, een groeiend
besef dat ik met xs4all Only redelijk tot stevig belazerd wordt/ben.

Lijkt me verstandig om hier nu even te zwijgen en te wachten op
antwoord van xs4all.

Timo

On 2009-10-26, André <itgehton.de@> wrote:
> On 25 Oct 2009 22:58:25 GMT, Timo <ti...@xs4all.nl> wrote:

Je krijgt voor (ten opzichte van AvK) minder geld een snellere verbinding,
en dan wordt je belazerd?

Laat maar, ik ga het niet meer proberen uit te leggen.

--

Timo

Andr�

On 26 Oct 2009 09:36:23 GMT, Timo <ti...@xs4all.nl> wrote:

>Met 992.5 haalt de OP 16Mbit, mijn inschatting is dat dat met 992.3 prima op
>8Mbit kan.

Nix 16, max 9.5, ik wilde 20 , bleek theoretisch 16 en feitelijk dus
MAX 9.5.

Andr�

On 26 Oct 2009 22:35:07 GMT, Timo <ti...@xs4all.nl> wrote:

> [...]

Dan kan je ook niet omdat het niet klopt.

goedkoop is duurkoop, niets nieuws.

Andr�

>Je krijgt voor (ten opzichte van AvK) minder geld een snellere verbinding,
>en dan wordt je belazerd?
>
>Laat maar, ik ga het niet meer proberen uit te leggen.

Laat ik het anders zeggen, je doet je best en dat begrijp ik best wel
maar het klopt niet.
Kijk maar op de site, lastig om te vinden dat er ergens een max aan de
20 Mb wordt aangegeven.
Dat zal na mijn kritiek door enkele mannekes razendsnel worden
aangepast en dus later niet meer terug te vinden zijn.

Jaja goedkoop is duurkoop, altijd al zo geweest ;)

Mn nwe abo en verbinding is nu zo snel en zoveel goedkoper dat ik nu
met mn oude modem weer op 4 zit, heel fijn. Dus feitelijk niets mee
opgeschoten ;) maar wel goedkoper, hahaha.

arja

"Andri" <itgehton.de@> schreef in bericht

> Nix 16, max 9.5, ik wilde 20 , bleek theoretisch 16 en feitelijk
> dus
> MAX 9.5.

En je weet zeker dat je de moden zo dicht mogelijk bij het
ISRApunt geplaatst hebt zonder aftakking of andere meuk ervoor?

arja

hwh

Timo wrote:

> Alle nieuwe 8/1 aansluitingen worden momenteel al met 992.5 geleverd,
> bestaande aansluitingen volgen waarschijnlijk later dit jaar.

Wacht even, voor de zekerheid in het Nederlands: betekent dat ADSL2+
voor alle aansluitingen? Is er een relatie met de volgend jaar in te
voeren VDSL technologie?

gr, hwh

Timo

On 2009-10-27, hwh <iime...@hotmail.com.nospam> wrote:

> Wacht even, voor de zekerheid in het Nederlands: betekent dat ADSL2+
> voor alle aansluitingen?

Nee, ADSL2+ (waar mogelijk) voor bestaande aansluitingen van 8/1 of hoger.

Ik weet dat er geruchten zijn (afkomstig van een IPB forum) dat KPN zou
werken aan het ADSL2+ gereedmaken van alle centrales/DSLAM's, maar daar heb
ik via officiele wegen nog niets over gehoord.

> Is er een relatie met de volgend jaar in te voeren VDSL technologie?

Ehm, die vraag snap ik geloof ik niet, op wat voor'n relatie doel je?

--

Timo

hwh

Timo wrote:

> [...]
> ik via officiele wegen nog niets over gehoord.

> Ehm, die vraag snap ik geloof ik niet, op wat voor'n relatie doel je?

Nou, ik zie dat er gewerkt wordt aan ADSL2+ net nu is aangekondigd dat
KPN VDSL wil gaan leveren volgend jaar. Vandaar dat ik me afvraag of er
een relatie is tussen deze twee zaken.

gr, hwh

Message has been deleted

Timo

On 2009-10-27, hwh <iime...@hotmail.com.nospam> wrote:

Wat ik hier beschreef heeft niets met VDSL te maken.

--

Timo

Timo

On 2009-10-27, Peter <pe...@sorry.no.spam> wrote:

> Cool. En 992.5 geeft wat meer ruimte dan 992.3 (zit ik nu op met mijn
> 8/1 abonnement)?

Dat is wel de bedoeling ja.

--

Timo

Andr�

On Tue, 27 Oct 2009 00:38:50 +0100, "arja" <aaihe...@gmail.com>
wrote:

Interessant, in 2002 ofzo die kpn splitter geinstalleerd, slechts
meter of 8 kabel naar modem/router en dan naar pc.
Zou in dit geval modem direkt achter ISRApunt veel uitmaken op 1221
mtr van verdeelpunt?

Ook interessant is dat metingen ook nogal verschillen.
Als ik vanaf xs4all "die" ftp dl uitvoer, en daarnaast ook andere
dl's, dan zie ik toch een mooie 1.2 tot 1.3 Mb.

Via
http://www.xs4all.nl/allediensten/toegang/adsl/bandwidthmeter/index.php
echter max 9.5 of zoiets en dan draait er hier verder niets.

Ik heb KPN nu verzocht om mij het dichtsbijzijnde verdeelpunt te
verhuren, 't zal wat lastig worden om mn gehele meubilair er in te
krijgen maar dan heb je ook wat ;)

Miquel van Smoorenburg

In article <6cuee5d86cqf1vbd4...@4ax.com>,

Andrᅵ <itgehton.de@> wrote:
>Via
>http://www.xs4all.nl/allediensten/toegang/adsl/bandwidthmeter/index.php
>echter max 9.5 of zoiets en dan draait er hier verder niets.

Dat is een onding dat getallen laat zien die soms wel en soms
niet iets met de werkelijkheid te maken hebben.

Mike.

Patrick Vervoorn

Andr� <itgehton.de@> wrote:
>On Tue, 27 Oct 2009 00:38:50 +0100, "arja" <aaihe...@gmail.com>
>wrote:

[grote knip]

> [...]
>meter of 8 kabel naar modem/router en dan naar pc.
>Zou in dit geval modem direkt achter ISRApunt veel uitmaken op 1221

Als dat 8 meter brakke (platte bijvoorbeeld) kabel is, kan dat heel wat
demping schelen t.o.v. de 1221 meter topkwaliteit kabel die er tussen
jou en de centrale ligt ja.

>Ook interessant is dat metingen ook nogal verschillen.
>Als ik vanaf xs4all "die" ftp dl uitvoer, en daarnaast ook andere
>dl's, dan zie ik toch een mooie 1.2 tot 1.3 Mb.

Dus dat is gewoon goed.

>Via
>http://www.xs4all.nl/allediensten/toegang/adsl/bandwidthmeter/index.php
>echter max 9.5 of zoiets en dan draait er hier verder niets.

Zoals Miquel al zei, er zijn vele brakken snelheidsmeters in omloop, en
blijkbaar biedt XS4ALL er ook al een aan.

Ciao, Patrick.

Pasq

On Tue, 27 Oct 2009 23:57:39 +0000, Patrick Vervoorn wrote:

> Als dat 8 meter brakke (platte bijvoorbeeld) kabel is, kan dat heel wat
> demping schelen t.o.v. de 1221 meter topkwaliteit kabel die er tussen
> jou en de centrale ligt ja.

Topkwaliteit????? Ehhhh.... Sommige kabels liggen er al bijna 100 jaar,
zo super zijn die nou ook weer niet van kwalitiet...

Rob

André <itgehton.de@> wrote:
> Ook interessant is dat metingen ook nogal verschillen.
> Als ik vanaf xs4all "die" ftp dl uitvoer, en daarnaast ook andere
> dl's, dan zie ik toch een mooie 1.2 tot 1.3 Mb.

Als je aan het experimenteren bent om de lijnsnelheid beter te krijgen
kun je beter niet gaan "meten" wat de snelheid is (met allerlei meters
of ftp) maar gewoon "kijken" in het modem. Daar staat de echte
lijnsnelheid zoals die op dat moment onderhandeld is. Verander je
iets aan de bekabeling (of zet je alleen je modem uit en aan) dan staat
er mogelijk een andere snelheid.
Het is deze snelheid die je maximaal moet zien te krijgen. Je haalt
deze waarde nooit met een van de andere metingen, maar het is wel de
lijnsnelheid.
De snelheid waarmee XS4ALL adverteert betreft ook deze lijnsnelheid.
In de praktijk haal je met een meting 10-15% minder, en met een meting
heb je ook nog het probleem dat je meer mee meet dan alleen de lijn.

Miquel van Smoorenburg

In article <4ae7f666$0$83244$e4fe...@news.xs4all.nl>,

Dat lijkt me sterk, maar 50 jaar zou prima kunnen. En vergis je niet,
toen wisten ze nog wat kwaliteit was.

Mike.

Patrick Vervoorn

In article <4ae7f666$0$83244$e4fe...@news.xs4all.nl>,
Pasq <n...@mail.invalid> wrote:

Ik had 't misschien tussen "'s moeten zetten, maar 8 meter flutkabel kan
een hoop ellende veroorzaken, en is immens veel slechter qua demping,
e.d. dan de grondkabel (mits die natuurlijk niet beschadigd is).

Ciao, Patrick.

Rob

Toen ik (helemaal in de begintijd van ADSL) de boel aangesloten heb
zat er een meter of 7 van die platte kabel tussen. Daar heb ik jaren
mee gewerkt tot ik naar XS4ALL Only overstapte en niet de maximale
snelheid haalde. Toen heb ik die kabel vervangen door UTP maar dat
maakte dus niks nakkes nada verschil. Het verschil in snelheid tussen
voor en na was vergelijkmaar met het random verschil als ik het modem
uit en aan zette.

Kan best zijn dat er in sommige gevallen een merkbaar verschil is maar
verwacht er geen wonderen van.

Op dezelfde manier heb ik ooit wat van die meegeleverde kabeltjes uit
ADSL pakketten vervangen door UTP, op het werk. Dat is dan dus ruim
een meter van die platte draad. Ook geen merkbaar verschil.

(zou je ook niet verwachten anders deed XS4ALL wel UTP kabeltjes in die
pakketten ipv platte, zou ik denken)

Rotterdamse Aad

"Miquel van Smoorenburg" <mik...@xs4all.nederland.invalid> schreef:

> Dat is een onding dat getallen laat zien die soms wel en soms
> niet iets met de werkelijkheid te maken hebben.

Dus deze getallen mag ik niet geloven:
De gemeten downloadsnelheid van uw verbinding is 30853 Kbit (30.13 Mbit) per
seconde. U kunt dus met ongeveer 3857 Kbyte (3.77 Mbyte) per seconde
downloaden.

Patrick Vervoorn

In article <4ae83589$0$29884$4c5e...@news.xlned.com>,

> [...]
>De gemeten downloadsnelheid van uw verbinding is 30853 Kbit (30.13 Mbit) per
>seconde. U kunt dus met ongeveer 3857 Kbyte (3.77 Mbyte) per seconde

Dat lijkt me niet. Die fiber/kabel/whatever-verbinding waarmee je hier
om de haverklap zit te pronken is toch veel dikker dan 30Mbps?

Ciao,

Patrick.

Rotterdamse Aad

"Patrick Vervoorn" <patrick....@NOSPAM.perihelion.demon.nl> vraagt:

> Dat lijkt me niet. Die fiber/kabel/whatever-verbinding waarmee je hier
> om de haverklap zit te pronken is toch veel dikker dan 30Mbps?

Ik heb geen fiber/kabel/whatever-verbinding, maar een simpele 30
Mbps-glasvezelverbinding.
Ik had/heb de keuze tussen 5-, 10, 30-, 50- en 100 Mbps; ik heb gekozen voor
de 30!
nb Zit ik echt met mijn verbinding te 'pronken'? ;-)

Eva

In article <4ae84c9c$0$21742$4c5e...@news.xlned.com>,
vanu...@ditisrotjeknor.nl says...

> [...]
> de 30!
> nb Zit ik echt met mijn verbinding te 'pronken'? ;-)

Ja dat doe je en dat is je goed recht. Ik vraag me alleen af wat je met
30 Mbps doet. Ik heb acht en ik kan in een paar uur downloaden waar ik
avonden nog voor heb om te kijken, spelen enz. En het lijkt me dat op
een gegeven moment je harde schijf wel vol is.

Eva

Rotterdamse Aad

"Eva" <eva...@xs4all.nl> wordt nieuwsgierig:

> [...]
> avonden nog voor heb om te kijken, spelen enz. En het lijkt me dat op
> een gegeven moment je harde schijf wel vol is.

Toen vijf jaar geleden glasvezel in mijn woonwijk ge�ntroduceerd werd, was
een snelheid van 1 Mbps het absolute maximum via een koperlijn. Gezien het
bedrag dat ik destijds bij XS4ALL voor mijn internetverbinding betaalde
(rond EUR 45/maand), was het aangeboden 30 Mbps-abonnement het meest in
prijs vergelijkbaar (EUR 42,50/maand).
Gezien mijn werk en de grote hoeveelheid foto's en video's die bij mij
binnenkomen en de deur uitgaan, is een up/down-verbinding van 30 Mbps geen
overbodige luxe. Dat het ook met 20 Mbps gaat, hoort niemand mij ontkennen.
Het downloaden van films, muziek en/of spelletjes is voor mij niets. En ook
zou dit wel het geval zijn, zou ik dat downloaden altijd in de uren doen,
dat ik niet aan het werk ben. Dus dat betekent 's nachts. En of iets dan
binnen 10 minuten of 10 uur binnen is, zou me dan een zorg zijn.

Pasq

On Wed, 28 Oct 2009 19:21:18 +0100, Rotterdamse Aad wrote:

> [...]

Volgens mij is dat niet pronken, maar gewoon de gegevens zoals die er
zijn op tafel leggen.

Zou het nog nodig zijn om te downloaden??
Met die snelheid hoef je niet meer te downloaden..
Volgens mij kun je gewoon HD TV streamen over het internet met zo'n
snelheid.. ;-)

> [...]
> in de uren doen, dat ik niet aan het werk ben. Dus dat betekent 's
> nachts. En of iets dan binnen 10 minuten of 10 uur binnen is, zou me dan

Precies, zo denk ik er ook over.
Ik ben 16 uur per dag sws niet actief met mijn PC .. (Werken, slapen, ed.)
In de tijd dat die spullen 'idle' zijn kunnen ze mooi downloaden. :-)

Danny Terweij

"Eva" <eva...@xs4all.nl> schreef in bericht

> In article <4ae84c9c$0$21742$4c5e...@news.xlned.com>,
> vanu...@ditisrotjeknor.nl says...

Is glas en fiber niet hetzelde?

> [...]
> avonden nog voor heb om te kijken, spelen enz. En het lijkt me dat op
> een gegeven moment je harde schijf wel vol is.

Heb jij er 1 dan? :) een paar externe USB drives aan je PC hangen en voor
dat die vol zijn :)

Danny.

Eva

In article <4ae8b023$0$83239$e4fe...@news.xs4all.nl>, spam...@p-s.nl
says...

> "Eva" <eva...@xs4all.nl> schreef in bericht

> Is glas en fiber niet hetzelde?

> Heb jij er 1 dan? :)

Ik bedoelde eigenlijk harde schijven

> een paar externe USB drives aan je PC hangen en voor
> dat die vol zijn :)

Ja, en dan? Ik kan me herinneren dat iemand hier schreef dat hij 150 GB
per maand downloade. Wat moet je in hemelsnaam met zoveel data? Een
maand heeft echt niet meer dan 31 dagen.
Als ik voor mezelf spreek, ik heb voorlopig nog minstens een maand aan
films staan. 100 cd's blijken ongeveen 7 GB te zijn en als ik alle
boeken heb gelezen die ik inmiddels gedownload heb ben ik of heel knap
of compleet waanzinnig. Gelukkig weerhoudt mij dat er niet van om rustig
door te gaan. Maar ik kan dat makkelijk op 8 Mbps.

Eva

Andr�

On 28 Oct 2009 08:48:06 GMT, Rob <nom...@example.com> wrote:

Heb ik regelmatig bekeken in Fritzbox en die geeft braaf een 16Mb dl
aan.

Doe ik de "speedtest" en zie ik een belabberde ca 5 Mb dan schakel ik,
softwarematig, via shortcut naar netwerkverbindingen lan [1]
verbinding uit en, even later, weer aan en dan ca 9 Mb dl .

Andr�

Hmm in het Fritzbox pakket van XS4all zit geen plat kabeltje hoor, is
rond maar erg kort, te kort voor mij.

Ik heb net zoals jij kennelijk, in het begin dsl kpn mxstream, zelf
ergens kabel gehaald en die ligt er nu nog.

Even tussen de spinne(n)webben gedoken en zie :

UL/CSA ETL Verified To TIA/EIA 568A category 5 UTP 4 pairs 4x2/0.5
*4000*

Lijkt mij ok ?

Zou het een interessant idee zijn om deze kabel te vervangen door
installatiedraad (koper) 4 draden ? Werkte vroeger ook subliem om je
basreflex geluidsboxen mooi aan te sturen .

Bedankt voor het meedenken Rob

Andr�

On 27 Oct 2009 23:25:15 GMT, "Miquel van Smoorenburg"
<mik...@xs4all.nederland.invalid> wrote:

>Dat is een onding dat getallen laat zien die soms wel en soms
>niet iets met de werkelijkheid te maken hebben.
>
>Mike.

Yep, net als een andere Nederlandese speedtest, ehh, dl is dl en als
die ftp dl met een zekere snelheid gaat dan is die dl de werkelijk dl
snelheid , right ?

Miquel van Smoorenburg

In article <u9ghe5dlmht21apvd...@4ax.com>,

Andrᅵ <itgehton.de@> wrote:
> [...]
>softwarematig, via shortcut naar netwerkverbindingen lan [1]
>verbinding uit en, even later, weer aan en dan ca 9 Mb dl .

Wireless ?

Mike.

Rob

André <itgehton.de@> wrote:

> Hmm in het Fritzbox pakket van XS4all zit geen plat kabeltje hoor, is
> rond maar erg kort, te kort voor mij.

Ik had het over de wat oudere pakketten, die bij een Speedtouch geleverd
werden. Ik begrijp dat het nu wel twisted is? Dat is mooi.

> [...]
>
> Even tussen de spinne(n)webben gedoken en zie :
>
> UL/CSA ETL Verified To TIA/EIA 568A category 5 UTP 4 pairs 4x2/0.5

Die kabel is goed. Alleen aan een RJ-11 zetten valt niet mee.
Er is ook 2-pair kabel maar daar is lastiger aan te komen, en er
bestaat ook 4-pair kabel die dunner is dan "normaal".

De kabel die ik op het werk gebruikte wordt geleverd bij Cisco spullen.
(2-pair)

Rob

André <itgehton.de@> wrote:
> On 28 Oct 2009 08:48:06 GMT, Rob <nom...@example.com> wrote:

Ok dat had je beter meteen kunnen zeggen want dat ligt dan dus niet
aan KPN of XS4ALL maar aan je locale spullen...

Andr�

On 29 Oct 2009 09:29:37 GMT, Rob <nom...@example.com> wrote:

> [...]

Welke locale spullen ? Lees toch net dat die speedtesten ook van geen
meter kloppen ?

Kabel schijnt ook ok te zijn:

UL/CSA ETL Verified To TIA/EIA 568A category 5 UTP 4 pairs 4x2/0.5
*4000*

Zou het niet gewoon dat Fritzbox routertje zijn ? (ook loccaal spul)

Andr�

Andr�

On 28 Oct 2009 23:24:49 GMT, "Miquel van Smoorenburg"
<mik...@xs4all.nederland.invalid> wrote:

>Wireless ?

Absoluut niet, meteen bij installatie uitgeschakeld. Totaal niet nodig
voor een standalone en hebben we t niet over security dingetjes.
En ik wilde niet eens een router dewelke ook nog eens een complete
telefooncentrale schijnt te zijn.

Andr�

Rob

André <itgehton.de@> wrote:

> Welke locale spullen ? Lees toch net dat die speedtesten ook van geen
> meter kloppen ?

Er is ofwel niks aan de hand, ofwel er is een drastische fout in je
netwerk.
Bijvoorbeeld de netwerkkaart staat niet op auto-negotiation maar hard
ingesteld op een of andere snelheid en full/half duplex. Als je dat
doet dan werkt je netwerk wel een beetje maar zodra je er data overheen
gaat pompen dan stort de hele boel in.
Zeker het feit dat het uit/in schakelen van je netwerk er invloed op
heeft wijst op grote ellende met je netwerkkaart of de instellingen
daarvan.

Maarten te Paske

> [...]

> internetverbinding betaalde (rond EUR 45/maand), was het aangeboden 30
> Mbps-abonnement het meest in prijs vergelijkbaar (EUR 42,50/maand).

Zonder me verder in de discussie over het nut van snelheden te willen
mengen; in 2005 begon iig. bbned met ADSL2+ met snelheden tot 20 Mb/s
downstream. Tot die tijd kon je 8 Mb/s krijgen. Vanaf jouw huis tot de
nummercentrale (Korenaarstraat) was dat niet zo'n probleem, lijkt me.

Maarten

MarcoH

Maarten te Paske <maa...@tepaske.net.invalid> wrote:

> [...]
> downstream. Tot die tijd kon je 8 Mb/s krijgen. Vanaf jouw huis tot de
> nummercentrale (Korenaarstraat) was dat niet zo'n probleem, lijkt me.

Zonder je verder te corrigeren, maar leverden we daar niet in 2000 al
"Cistron telecom wide open"

MarcoH

--
who used to be at Demon NL

Andr�

On 30 Oct 2009 09:22:00 GMT, Rob <nom...@example.com> wrote:

Ik heb helemaal geen netwerk, toch eerder aangegeven. In XP heet dat
nu ��nmaal netwerkinstellingen.
Toch interessant, waar vindt ik die instellingen? , Lan 1 geavanceerd
niets te vinden.

Andr�

Rob

André <itgehton.de@> wrote:

> Ik heb helemaal geen netwerk, toch eerder aangegeven. In XP heet dat
> nu éénmaal netwerkinstellingen.

Hoezo je hebt helemaal geen netwerk???

Hoe heb je die Fritzbox dan aangesloten? Met transcedente meditatie
ofzo?

> Toch interessant, waar vindt ik die instellingen? , Lan 1 geavanceerd
> niets te vinden.

Bij het configureren van de netwerkkaart.

Andr�

On 31 Oct 2009 08:51:19 GMT, Rob <nom...@example.com> wrote:

>Hoezo je hebt helemaal geen netwerk???

stand alone pc, nix netwerk.

Andr�

Joris

"Andr�" <itgehton.de@> schreef in bericht

Maar, die PC, die is toch via een netwerkkaart / netwerkkabel aangesloten op
het modem? Dus dat is toch een netwerk?

Andr�

On Sat, 31 Oct 2009 23:43:18 +0100, "Joris" <team_...@mail.invalid>
wrote:

Ach zo, ja dat klopt. Ik, stel me bij een netwerk altijd wat anders
voor.

Maar goed kan dus die instellingen nog steeds niet vinden en het
grappige is dat het altijd goed heeft gewertkt dus hoef ik daar ook
niet naar te zoeken.
En terug naar de topic, xs4all only is dus gewoon zwaar onder de maat
en had ik nooit moeten afnemen.
Zit trouwens nog steeds te wachten op antwoord van de almachtige
xs4all klachten commissie die me na 1 hele week nog niet heeft
beantwoordt.

Dus niet alleen de koperen lijn is traag heel xs4all is kennelijk met
reces. Denk zo dat ze druk doende zijn om de fusie met Ziggo rond te
krijgen.

Andr�

Bart Westra

"Andr�" <itgehton.de@> wrote in message

> [...]
> nu ��nmaal netwerkinstellingen.
> Toch interessant, waar vindt ik die instellingen? , Lan 1 geavanceerd

Start - Settings - Control Panel - Network Connections
Right-click Local Area Connection (kan een andere naam zijn) - Properties
Click Configure naast de aanduiding netwerkaart
Click Advanced en selecteer Media Type. Rechts zie je de instelling (Auto
Select, 100 Mbps Full Duplex etc)

(Ik heb een Engelse XP, maar de vertaling zal wel duidelijk zijn hoop ik).

Bart Westra

Andr�

On Sun, 1 Nov 2009 10:13:49 +0100, "Bart Westra" <b.we...@xs4all.nl>
wrote:

Bedankt Bart,

Zie picture http://www.xs4all.nl/~aste/pics/auto_negotiation001.jpg

Staat bij mij dus op auto negotiation, fout ?

vr gr
Andr�

Miquel van Smoorenburg

In article <9rpue5trtso9kajnu...@4ax.com>,

Andrᅵ <itgehton.de@> wrote:

>Bedankt Bart,
>
>Zie picture http://www.xs4all.nl/~aste/pics/auto_negotiation001.jpg
>
>Staat bij mij dus op auto negotiation, fout ?

Auto negotiation is altijd goed (en sinds 1000 mbit verplicht).
Alleen als autoneg *fout* gaat heb je een probleem. Dat hoort
echter met moderne apparatuur niet meer te gebeuren.

Het punt is dat al het ethernet tegenwoordig switched is, of
point-to-point. Dus allemaal full-duplex. Helaas is de default
als autoneg mislukt half-duplex.

Nog erger, veel apparatuur die je forceert op full-duplex
zet autoneg uit. Als je de andere kant dan niet ook
hard op full-duplex zet, mislukt autoneg, en staat de andere
kant op half-duplex.

Waar je op moet letten is de combinatie 'auto negotiation' als
setting en 'half-duplex' als operationele mode - dan is er
vrijwel altijd iets fout gegaan.

Oh ja, en zoals je boven leest: nooit zomaar 1 kant vast
zetten op full-duplex zonder dat je aan de andere kant dat
ook doet. Beter, laat gewoon altijd auto-negotiation aanstaan.
Zoals gezegd is dat sinds de 1000 mbit standaard verplicht
in het protocol en mag je het eigenlijk niet meer uitzetten
(kan dan ook vaak niet; vastzetten is dan vaak "wel auto
negotiation maar alleen met deze settings")

Mike.

Pasq

On Tue, 03 Nov 2009 08:09:18 +0000, Miquel van Smoorenburg wrote:

> Auto negotiation is altijd goed (en sinds 1000 mbit verplicht). Alleen
> als autoneg *fout* gaat heb je een probleem. Dat hoort echter met
> moderne apparatuur niet meer te gebeuren.

Volgens mij is dat binnen jullie organisatie verplicht om autonegotiation
te gebruiken, want je kunt 1000mbit ook handmatig configureren,
geen enkel probleem.

> Nog erger, veel apparatuur die je forceert op full-duplex zet autoneg
> uit. Als je de andere kant dan niet ook hard op full-duplex zet, mislukt
> autoneg, en staat de andere kant op half-duplex.

Yep!

> Waar je op moet letten is de combinatie 'auto negotiation' als setting
> en 'half-duplex' als operationele mode - dan is er vrijwel altijd iets
> fout gegaan.

Ik denk dat de meeste mensen thuis unmanaged netwerk apparatuur hebben,
en daarop kun je niet zien op welke snelheid/duplex de poort staat.

> gewoon altijd auto-negotiation aanstaan. Zoals gezegd is dat sinds de
> 1000 mbit standaard verplicht in het protocol en mag je het eigenlijk
> niet meer uitzetten (kan dan ook vaak niet; vastzetten is dan vaak "wel

Heb je daar een RFC van?
Ik werk met Cisco apparatuur, en daar kan ik ook met Gbit verbindingen de
poort handmatig instellen.
Maar dat kan ook een eigenaardigheidje zijn van Cisco,
Cisco kennende.. ;-)

Rob

Pasq <n...@mail.invalid> wrote:

> Volgens mij is dat binnen jullie organisatie verplicht om autonegotiation
> te gebruiken, want je kunt 1000mbit ook handmatig configureren,
> geen enkel probleem.

Nee hoor, Miquel heeft gelijk. Dat kan niet meer.

Wat je bij gigabit doet is instellen: je mag wel onderhandelen maar je
mag alleen deze mogelijkheden aanbieden. Bijv alleen 1000M, alleen
full-duplex.

Dat is niet hetzelfde als het vast instellen van deze parameters zoals
dat vroeger ging.

Andr�

On 03 Nov 2009 08:09:18 GMT, "Miquel van Smoorenburg"
<mik...@xs4all.nederland.invalid> wrote:

>In article <9rpue5trtso9kajnu...@4ax.com>,

En weer bedankt, allemaal trouwens .
In korte tijd weer hoop geleerd en, probleem bestaat helaas nog
steeds, gisteren weer ff die Fritzbox "er aan gehangen" en hopla na 5
mins ofzo weer verbinding weg, modem terug en alles weer ok.

Nogmaals xs4all verzocht om beantwoording van mijn klacht. Kennelijk
dat bericht verstuurd via Fritzbox want nooit aangekomen ;)

Nu verzocht om af te knijpen naar ca 12 Mb, wellciht dat dat helpt,
minder ruis?

Lees zojuist een xs4all brief dat ik nog een appelkruimeltaart kan
afhalen bij de Hema, geldt deze aanbieding nog?

Lol Mike, tijdje terug had ik een full duplex 1200/75 of 300/300 baud,
teletron modem aan mn cbm 64 hangen, nooit geen storingen, nix.
Maar ja toen betaalden we per tik ...

Andr�

Maarten te Paske

Klopt inderdaad, dat is diezelfde nummercentrale. Misschien was dat
zelfs al in 1999. Maargoed, in 2001 was iedereen z'n lijn weer kwijt :)

Maarten

Andr�

HeheOn 23 Oct 2009 08:19:07 GMT, Rob <nom...@example.com> wrote:

> [...]
>
>(Nogmaals, bij telefoonmodems kon dat wel. Al had je een 56k modem en
>al was je provider 56k dan nog kon je zeggen dat je op 28k8 wilde

van het weekend mn dl snelheid laten afknijpen op 12 Mb, ging eerst
7.5 uur zo maar goed, en toen begon de ellende weer opniwue, elke 10
minuten verbininding weer weg. Modem er weer opgegooid maar werkte
niet meer.
Fritzbox er weer aan en daar kan je wel de dl/ul manueel instellen
maar dan heb je helemaal geen verbinding meer ;)

Zou het niet gewoon dat Fritzbox ding kunnen zijn ? Nix telefoon enzo
enkel Inet. Geluk bij een ongeluk anders hadden we hier al zo'n
anderhalve maand zonder tefeoon gezeten...

Andr�

Andr�

On 03 Nov 2009 08:09:18 GMT, "Miquel van Smoorenburg"
<mik...@xs4all.nederland.invalid> wrote:

>In article <9rpue5trtso9kajnu...@4ax.com>,

Hoi MIke, aangezien jij, en ik ken je al wat langer, kennelijk de
enige hier bent met werkelijke kennis van zaken, behoudens dan Timo
die het soms laat afweten hetgeen ik door mijn discutabele gedrag ook
wel weer begrijp, het volgende:

Ondanks alle goede bedoelingen van de meedenkers, 2 kpn heren hier
geweest, alles doorgemeten, zelfde waarden als bij verdeelpunt.
Naast inbreuk op privacy bleek dus dat waarschijnlijk Fritzbox bagger
is.
En dus zal ik nwe fritzbox ontvangen en of ik daar zo blij mee zal
zijn?

Pasq

On Sat, 14 Nov 2009 02:38:25 +0100, André wrote:

> geweest, alles doorgemeten, zelfde waarden als bij verdeelpunt. Naast
> inbreuk op privacy bleek dus dat waarschijnlijk Fritzbox bagger is.

Inbreuk op privacy? Leg eens uit?

Andr�

On 14 Nov 2009 08:38:52 GMT, Pasq <n...@mail.invalid> wrote:

>Inbreuk op privacy? Leg eens uit?

Zonder rot te doen, want je bent best wel serieus, maar je zei ergens:

"
En als klant moet je niet zeuren, en moet je eerst maar eens zien te
bewijzen dat jouw problemen komen door het feit dat de dienstverlener
verstek laat gaan....
Want als je de helpdesk belt, en niemand maakt een ticket aan, dan
heeft
het gesprek nooit plaatsgevonden, nietwaar?

"

Da's precies wat ik bedoel ;)

Even een vergelijking:

My home is my castle, daar gaan we vanuit.

Niemand maar dan ook niemand heeft in mijn domein iets te zoeken
wanneer ik dat niet wil, ok ?

XS offreert mij een nwe dienst waarbij beloofde zaken niet worden
waargemaakt. Vervolgens wordt het probleem bij mij neergelegd,
omgekeerde bewijslast ?

Vergelijking:

Als vrouw, wordt ik gedwongen een uitstrijkje te laten maken omdat XS
zegt dat mn kanaal niet helemaal jofel is.
Eerst komt de schoorsteenveger langs en die ragt de zooi ff lekker
door, daarna de riool-servicedienst en met de flexibele roterende boor
worden mogelijk aanzetsels in de afvoerpijp grondig gereinigd.

Daarna komt dokter KPN nog even langs en onder het genot van het
inbrengen van het speculum waarbij ik van baarmoedermond tot aan mn
keel word onderzocht op de mogelijke aanwezigheid van aandoeningen als
uterus-aandoeningen, cervix carcinoom, oviduct-carcinoom,
ovarium-carcinoom, salpingitis, PID, SOA, PCO, infertiliteit,
vulva-carcinoom etc. blijkt dat er vanaf mn kut tot aan mn keel niets
mankeert.

Privacy hoezo ? (jaja ticket was aangemaakt...)

Andr�