MXstream: dashboard en C-NAT-protocol verdwijnen

Donny Kim

Na maandenlange problemen rond KPN's ADSL produkt, MXstream, zoals
landelijke storingen, regelmatige disconnects, ander klein en groot ongemak,
gaat nu een van de belangrijkste nadelen verdwijnen. Tot nu toe moeten
klanten met MXstream eerst inloggen op een intern netwerk, met alleen intern
beschikbare IP adressering, en krijgen dan met een tweede inlogprocedure een
IP adres toegewezen van hun providers. Het probleem zit 'm erin dat software
op de aangesloten computer vaak alleen het interne IP adres kan zien, en dan
dus niet weet welk IP adres hij moet doorgeven aan de computer aan de andere
kant van de verbinding. De bekendste programma's met dit soort problemen
zijn onder andere filetransfers via ICQ en IRC, en MS NetMeeting:

Goed nieuws voor alle ADSL-abonnees. Op aandringen van XS4ALL en de
MXstream gebruikersgroep heeft KPN besloten om MXstream aan te bieden zonder
dashboard en zonder C-NAT-protocol. Dat betekent dat abonnees rechtstreeks
online kunnen gaan, zonder eerst in te loggen via een webpagina. Het
verdwijnen van het C-NAT protocol leidt er naar alle verwachting toe dat ook
applicaties als IP-Sec en Netmeeting normaal gaan werken. KPN onderzoekt op
dit moment samen met de leveranciers van de netwerkapparatuur op welke
termijn deze veranderingen kunnen.

horcy

Yes baby!

horcy

"Donny Kim" <dark...@planet.nl> wrote in message

J@R

> [...]
op
> dit moment samen met de leveranciers van de netwerkapparatuur op welke

Laat ik je even uit de brand helpen je informatie is niet correct en er
wordt zeker nu niet gekeken door KPN om zoals jij aangeeft rechtstreeks
on-line te gaan.
1 Het Dashboard gaat niet weg.
2 NAT blijft gewoon bestaan.
Door KPN wordt wel degelijk geluisterd naar XS4aLL en de gebruikersgroep en
er wordt zelfs ook heel hard gewerkt om de technische problemen op te
lossen.

sorry voor het onheils bericht maar dit is dus het juist beeld van het
moment en niet zoals jij dat schetst.

gr
J@R

Peter Roozemaal

"J@R" wrote:

> [...]
> lossen.
>
> sorry voor het onheils bericht maar dit is dus het juist beeld van het

Waar baseer jij je op? http://www.xs4all.nl/nieuwsbrief/nummer8.html al
gelezen?

Peter

Frank Gillebaard

> Laat ik je even uit de brand helpen je informatie is niet correct en er
> wordt zeker nu niet gekeken door KPN om zoals jij aangeeft rechtstreeks
> [...]

dit is onjuist zowel het dashboard als c-nat worden uit mxstream weggehaald.

gr Frank Gillebaard

Kryz

> [...]
> lossen.
>
> sorry voor het onheils bericht maar dit is dus het juist beeld van het

Ik vind de betweterigheid in deze nieuwsgroep (al is het een standaard
concept voor de gemiddelde usenet poster) toch wel erg frappant. Iedereen
heeft tenminste 3 keer in zijn leven de binnenkant van een KPN centrale
gezien, minstens 80% hier heeft persoonlijk zijn telefoonlijn twee
kilometer naar het oosten verlegd omdat dat minder ruis gaf vanwege de
grotere afstand tot het vrijheidsbeeld in New York, maar de elite is toch
wel de groep mensen die exact weet wat KPN gaat doen om de MxStream
problemen op te lossen.

Ten eerste: de interpunctie in je verhaal laat zoveel te wensen over dat
het meer klinkt alsof er hier een 13-jarige WOL-klant aan het ratelen is.
Ten tweede: waar haal je de enorme wijsheid vandaan? Ik krijg namelijk het
gevoel dat KPN-management (de a-technici die het technische beleid moeten
voeren) niet zomaar aan iedere XS4All ADSL klant inzage in het technische
beleid geeft. Maar wij houden van input, en wij willen dus graag URL's
zien. Of misschien wel snapshots van strict geheime interne KPN faxen, per
ongeluk terecht gekomen bij de Rabobank waar je toevallig was, en je met
je altijd parate supergeheime in je neusgat aangebrachte microscopische
telelens camera foto's van heb weten te maken.

*leest dat eens rustig over* Damn, ik ben weer op dreef.

Greetz,

Kryz

--
OK, so what's the speed of dark?

Robert Paats

In article <8vp3hf$9g4$1...@news1.xs4all.nl>, jr...@consepts.nl says...

> [...]
> Door KPN wordt wel degelijk geluisterd naar XS4aLL en de gebruikersgroep en
> er wordt zelfs ook heel hard gewerkt om de technische problemen op te

Alles wijst er op dat KPN dit weldegelijk gaat doen !!
xs4ALL heeft dit namelijk met behulp van hun newsbrief medegedeeld en het
staat ook prominent op hun web pagina !!

Daarnaast raakt KPN erg veel klanten kwijt als ze het niet zouden doen,
omdat ze een product leveren wat maar voor de helft voldoet aan de
verwachtingen zal iedereen dus overstappen op bedrijven als Cistron en
Versatel.
KPN heeft dit dus duidelijk ook erkend en is daar nu dus stappen aan het
ondernemen om toch een volwaardig functionerend ADSL product te leveren.

--
Robert Paats. Leiden. The Netherlands.
Email : rob...@paats.net

ron

Vertel eens wie je bent en vooral hoe je dat zo zeker weet.
Ps. je haalt ons niet uit de brand. Met deze mededeling zijn we dus
verzekerd dat de wanprestatie van KPN blijft voortduren.
Dat Kpn luistert wisten we allang, niets nieuws dus, dat ze er
vervolgens niets mee doen is ook al maanden bekend.

ron

Peter Roozemaal

ron wrote:

[...]

> Dat Kpn luistert wisten we allang, niets nieuws dus, dat ze er
> vervolgens niets mee doen is ook al maanden bekend.

Als je bij een mammoettanker aan het roer draait duurt het ook lang
voordat zij van koers verandert. Ik hoop alleen dat KPN niet al te ver
doordraait en uiteindelijk na een draai van 360 graden weer een vaste
koers kiest.

ron

Een goed beleid vereist tijdig aan het roer draaien en na zeven
maanden aan het roer draaien ben je de koers dus kwijt.
Laten we de volgende week maar afwachten tot er meer duidelijkheid
komt over het verdwijnen van c-nat etc.

ron

Cor Bosman

ron <mi...@xs4all.nl> writes:

> [...]
>maanden aan het roer draaien ben je de koers dus kwijt.
>Laten we de volgende week maar afwachten tot er meer duidelijkheid

Nee joh, een mammoet tanker vereist een hele kleine duwboot die op het
puntje van de boot een duwtje naar rechts geeft. Dan gaat zo'n tanker veel
sneller de bocht om dan als je aan het stuur draait.

Cor

Anonieme_Alias

cor heb jij zo'n duwboot??

Kryz

> cor heb jij zo'n duwboot??

Ik hoop dat de duwboot die hij bedoelt (denk ik) niet toevallig eigenlijk
een container is dat meevaart op die boot... en misschien wel allemaal
kanten op wil varen, maar niet echt veel keus heeft.

ron

Cor IS de duwboot

ron

Valentijn Sessink

Cor Bosman wrote:

> Nee joh, een mammoet tanker vereist een hele kleine duwboot die op het
> puntje van de boot een duwtje naar rechts geeft. Dan gaat zo'n tanker veel
> sneller de bocht om dan als je aan het stuur draait.

Zo'n mammoettanker vereist de Rainbow Warrior, die aktievoert omdat je
in zo'n wakke boot geen IP mag vervoeren. Kijk maar eens hoeveel er
onderweg uitlekt.

;-)

V.

Frank Gillebaard

"Valentijn Sessink" <valentyn...@nospam.openoffice.nl> wrote in message

in elk geval is er ook een kapitein op de mammoettanker nodig die het roer
wil omgooien. als een mammoettanker een beetje tegenstuurt begin je niets
met die kleine bootjes

gr FrankG