Google Groepen ondersteunt geen nieuwe Usenet-berichten of -abonnementen meer. Historische content blijft zichtbaar.

ADSL download snelheid nog maar 20%

197 weergaven
Naar het eerste ongelezen bericht

Aad

ongelezen,
31 okt 2011, 13:15:2631-10-2011
aan
Sinds gisteren is mijn ADSL downloadsnelheid teruggezakt naar 20%. Tot en
met zaterdag kon ik downloaden met gemiddeld 750 kb/sec en nu is dat
teruggezakt naar 120-140 kb/sec (gemeten door het downloaden van de
100mb.bin file van de XS4ALL ftp server).
Meteen de helpdesk gebeld die mij het volgende wist te melden:
- er is geen storing op mijn lijn (postcode 3124)
- afstand tussen ISRA punt en Router (Thomson SpeedTouch 780) is te groot
(~6 meter)
- afstand tussen centrale en mijn huis is te groot (~3,5 km)
- door oxidatie neemt over de jaren de kwaliteit van de ADSL verbinding af
Kortom: dat ik al die jaren probleemloos kan ADSL-en was een onverklaarbaar
toeval en de snelheden genoemd bij het abonnement waren slechts maxima.

Na de router direct aan het ISRA punt gehangen te hebben bleek daarmee het
probleem niet opgelost.en heb ik opnieuw gebeld. Nu werd mij beloofd een
monteur langs te sturen.

Wat mij op dit moment opvalt is dat de downloadsnelheid (in tegenstelling
tot de uploadsnelheid die onveranderd gebleven is) nogal fluctueert. Op het
moment dat de helpdesk bezig is de lijn door te meten stijgt deze naar 500
kb/sec om vervolgens te dalen tot 70 kb/sec en vervolgens weer te stijgen
naar 120-140 kb/sec.

Heeft er iemand een idee waardoor dit veroorzaakt zou kunnen zijn? Hoewel de
helpdesk in eerste instantie ervan uit ging dat de verklaring aan de kant
van de huisaansluiting gezocht moet worden heb ikzelf het vermoeden dat er
in de plaatselijke centrale werkzaamheden hebben plaatsgevonden waardoor de
netwerkconfiguratie veranderd is.

Bij voorbaat dank voor suggesties die dit probleem helpen oplossen.

Aad

Hans

ongelezen,
31 okt 2011, 15:00:1231-10-2011
aan
Wat geven de waardes in je modem aan?
Tips:
Controleer of vernieuw eens je kabels.
Download de laatste firmware.
Reset je modem eens en installeer deze eens opnieuw.
Controleer of het niet aan je computer ligt en sluit eens een andere
pc/laptop aan.
Staat je netwerkadapter goed ingesteld, geen fouten in apparaatbeheer.
Reset je tc/ip eens.

Gr. Hans

Mijn abo is adsl-start download 8Mb, upload 1Mb
Ik zit 800m van de centrale.

Mijn fritzbox (7170) geeft dit aan:
Max. DSLAM throughput kBit/s 8008 1032
Min. DSLAM throughput kBit/s 1024 32
Attainable throughput kBit/s 18728 1083
Current throughput kBit/s 8002 1031
Latency 7 ms fast
Bit swap on on Seamless Rate Adaption off off Impulse Noise Protection 6.4
0.0
L2 Power mode disabled - -
Signal-to-noise ratio dB 13 8
Line attenuation dB 23 9 Power cutback dB 1

"Aad" <a...@reply-to-newsgroep.net> schreef in bericht

Miquel van Smoorenburg

ongelezen,
1 nov 2011, 06:34:3201-11-2011
aan
In article <4eaed7ae$0$6901$e4fe...@news2.news.xs4all.nl>,
Aad <a...@reply-to-newsgroep.net> wrote:
> [...]
>teruggezakt naar 120-140 kb/sec (gemeten door het downloaden van de
>100mb.bin file van de XS4ALL ftp server).

Wat is je sync snelheid ? Als ik nu kijk zie ik dat je gewoon
op 8 mbit synct en dat de getallen er goed uitzien.

Kan je (denk ik) zien via
http://192.168.1.254/cgi/b/dsl/dt/?ce=1&be=0&l0=1&l1=0

> [...]
>kb/sec om vervolgens te dalen tot 70 kb/sec en vervolgens weer te stijgen

De helpdesk doet niks actiefs om de lijn te meten, ze kijken naar
statistische getalletjes uit de DSLAM. Dus dat is toeval.

>Heeft er iemand een idee waardoor dit veroorzaakt zou kunnen zijn? Hoewel de

Hangt er vanaf .. als je sync snelheid lager is, dan is het
of iets wat veranderd is in de bekabeling, of je modem is
langzaam aan het overlijden (komt met enige regelmaat voor).

Als je sync snelheid normaal is, maar de download snelheid laag,
dan is er mogelijk iets aan de hand in de DSLAM, maar de kans
is groter dat er iets thuis foutzit, een probleem op je PC, of
als je wireless gebruikt, een probleem met je wireless.

Mike.

Jos Herni

ongelezen,
1 nov 2011, 08:22:2401-11-2011
aan
Op Mon, 31 Oct 2011 18:15:26 +0100, schreef Aad:

> [...]
> teruggezakt naar 120-140 kb/sec (gemeten door het downloaden van de
> 100mb.bin file van de XS4ALL ftp server)

Heb hier hetzelfde probleem. VDSL ingetraind met 24,6 Mbit/s maar krijg
maar maximaal 200 KB/s binnen. Zowel bij draytek vigor 2750Vn als bij
fritzbox 7340. Postcode 2023.

Jos Herni

ongelezen,
1 nov 2011, 09:35:3501-11-2011
aan
Op Tue, 01 Nov 2011 12:22:24 +0000, schreef Jos Herni:
Hmmm...het lijkt toch bij mij te zitten. Modem verplaatst naar irsa punt
en traint dan meteen een stuk hoger in (26,3) en downloaden gaat dan heel
snel. Ik moet gewoon cat6 aanleggen van meterkast naar werkkamer op 1e
verdieping. Even gedoe, maar dan wel veel beter resultaat.

--
/Jos

MBS

ongelezen,
1 nov 2011, 16:18:0601-11-2011
aan
On Oct 31, 6:15 pm, "Aad" <a...@reply-to-newsgroep.net> wrote:
> [...]
> teruggezakt naar 120-140 kb/sec (gemeten door het downloaden van de
> 100mb.bin file van de XS4ALL ftp server).

Zelfde probleem hier.
VDSL Sync op 25Mbit/s Down - 2.6 Mbit/sec Up
Werkelijke Download snelheid - 2.6 Mbit/s Down / 2 Mbit/sec Up

Meer een landelijk probleem dus.

Groeten, Menno.

Rudolpho

ongelezen,
1 nov 2011, 18:48:4301-11-2011
aan

Handige tip :-)

--

Groetjes,
Rudolpho

noxs

ongelezen,
2 nov 2011, 17:53:2602-11-2011
aan
Zojuist ben ik na meerdere telefoontjes met XS4ALL teruggebeld met de
mededeling dat ze het nu als serieus probleem aan het onderzoeken zijn
en dat de overeenkomsten tussen de verschillende gebruikers aan het
zoeken zijn. Ik heb namelijk ook het probleem dat de lijn van 16 Mbit
naar 1 Mbit terugvalt. Soms gaat het goed, maar meestal is het drama.
Kortom: ze zijn er echt van op de hoogte heb ik me laten vertellen
rond 20:00 uur vandaag.
Morgenochtend komt er ook nog eens een monteur van Gideon langs om de
lijn met een andere modem te testen, we gaan het meemaken...
Als dit niet werkt dan maar glas bij een andere provider...

PH

ongelezen,
3 nov 2011, 03:17:3503-11-2011
aan

"noxs" <bjorn...@gmail.com> schreef in bericht
Idem aan deze kant. Reset van het modem leek de oplossing,
maar later op de dag stortte de downloadsnelheid toch weer
in elkaar.
Volgens de Helpdesk worden de klachten verzameld en verder
onderzocht. Mijn locatie: Amsterdam-Oost

PH

Jos Herni

ongelezen,
3 nov 2011, 03:22:2503-11-2011
aan
Op Tue, 01 Nov 2011 13:35:35 +0000, schreef Jos Herni:
Terug bij af. Wederom terugval naar snelheden rond de 200 KB/s. In 1e
instantie bij mij zelf gezocht. Bekabeling vervangen, modem bij irsapunt
aangesloten etc. Soms gaat het goed, sneller dan ooit zelfs. Maar ineens
is het dan weer afgelopen.

--
/Jos

Aad

ongelezen,
3 nov 2011, 10:26:3203-11-2011
aan
De router laat het volgende zien:

DSL-verbinding

Koppelingsinformatie

Actief: 3 dagen, 19:16:36

Modulatie: G.992.5 annex A

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029
/ 8.005

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen)
[MB/GB]: 822,44 / 23,57

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 /
19,0

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]:
19,5 / 38,5

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 11,0 / 9,5

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB /

Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Verbindingsverlies (extern): 0

Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 61.003.469

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 17 / 4

HEC-fouten (verzenden/ontvangen):

Is dit goed?

"Miquel van Smoorenburg" <mik...@xs4all.nederland.invalid> wrote in message
cplngrxl.gif
bull__md.gif
spacer.gif

Aad

ongelezen,
3 nov 2011, 10:30:2803-11-2011
aan
Vrijdag komt er een servicemonteur van Gideon testen. Hopelijk wordt er dan
een goede diagnose gesteld.

Probleem bestaat bij mij nog steeds, met verschillende PC's getest op
verschillende momenten op de dag.
Heb het vandaag nog eens herhaald met een nieuwe FritzBox (ipv mijn
reguliere Thomson SpeedTouch 780) maar ook dat lost niets op.

Moet niet te lang duren anders blijft er denk ik weinig over van mijn
jarenlange loyaliteit aan XS4ALL :-(

"PH" <maile...@xs4all.nl> wrote in message

Aad

ongelezen,
3 nov 2011, 10:32:4103-11-2011
aan
Ik kijk net op de storingspagina en er is vanmiddag een probleemmelding
geplaatst. Dan krijgt het gelukkig wat aandacht en voel ik mij wat minder
alleen :-))

"Aad" <a...@reply-to-newsgroep.net> wrote in message

Jos Herni

ongelezen,
3 nov 2011, 10:43:1503-11-2011

http://www.xs4all.nl/nieuws/bericht.php?msect=storingen&id=5962&taal=nl

--
/Jos

Aad

ongelezen,
3 nov 2011, 11:08:3203-11-2011
aan

Robin Harmsen

ongelezen,
3 nov 2011, 11:22:5803-11-2011
aan
Dat laat zien dat je nu een 8 Mbit/s verbinding hebt (down) en 1 Mbit/s (up)
via ADSL2+
Dat er op basis van de SN-marge eventueel zelfs nog (iets) meer uit de lijn
te halen valt.

Ook wel... de lijn lijkt goed, kan alsnog aan het modem liggen, maar grote
kans dat het onder de landelijke storing valt.

"Aad" <a...@reply-to-newsgroep.net> wrote in message

PH

ongelezen,
3 nov 2011, 12:06:5403-11-2011
aan
Dat is blijkbaar het kenmerk van deze storing: Prima DSL-gegevens, maar
een Internet-verbinding die niet vooruit te branden is...

PH

"Robin Harmsen" <ro...@rharmsen.nl> schreef in bericht

Hans

ongelezen,
3 nov 2011, 12:38:3903-11-2011
aan
In Nieuwegein geen problemen.
Downloadsnelheid 820 Kb/sec (8000/1024)

Gr. Hans

"Jos Herni" <j...@machinehead.home.invalid> schreef in bericht

Operator

ongelezen,
3 nov 2011, 15:15:5603-11-2011
aan

Welke storing?

Oh, de top post storing!

In article <4eb2bbe2$0$6931$e4fe...@news2.news.xs4all.nl>,

Sylvester

ongelezen,
3 nov 2011, 16:36:3503-11-2011
aan
Op 03-11-11 17:38, Hans schreef:
Het is in onderzoek. Lijnen zijn nu ook te herkennen voor de helpdesk.
De dr9.d12 router is het probleem.

Louis Lagendijk

ongelezen,
3 nov 2011, 16:44:3403-11-2011
aan
Hier ook regelmatig de laatste dagen (Ridderkerk 2986). Ik zag het
zaterdag voor het eerst bij een torrent, maar zag het deze week ook bij
gewone downloads....

MBS

ongelezen,
3 nov 2011, 16:51:5103-11-2011
aan
On Nov 3, 9:36 pm, Sylvester <sylvest...@xs4all.nl> wrote:

> Het is in onderzoek. Lijnen zijn nu ook te herkennen voor de helpdesk.
> De dr9.d12 router is het probleem.

Zoals hieronder in de tracert? We wachten even af.
Dank voor de melding Sylvester.

C:\>tracert www.xs4all.nl
Tracing route to www.xs4all.nl [2001:888:0:18::80]
over a maximum of 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms
2 34 ms 33 ms 33 ms lo1.dr9.1d12.xs4all.net
[2001:888:0:4901::1]
3 34 ms 37 ms 33 ms 1419.ae3.xr4.1d12.xs4all.net
[2001:888:0:4902::2]
4 34 ms 34 ms 34 ms www.xs4all.nl [2001:888:0:18::80]
Trace complete.

Groeten, Menno.

Sylvester

ongelezen,
3 nov 2011, 16:52:3103-11-2011
aan
Op 03-11-11 21:44, Louis Lagendijk schreef:
Controleer effe via een traceroute of je op de dr9.d12 zit, zo ja dan
afwachten tot de storing is verholpen. Anders helpdesk bellen. Zij
kunnen dan een ticket aanmaken eventueel voor nader onderzoek.

Sylvester

ongelezen,
3 nov 2011, 16:57:3003-11-2011
aan
Op 03-11-11 21:51, MBS schreef:
Klopt... ben nu vrij dus heb geen updates maar weet dat er onderzoek
gaande is wat de oorzaak is.

Nevil Valewijn

ongelezen,
3 nov 2011, 18:25:0503-11-2011
aan
Sylvester beschreef het volgende op 3-11-2011 21:57:
Vreemd? De eerste laat ipv6 zien en de tweede geforceerd ipv4. Moet ik
mij zorgen maken over de timeout? En waarom gebeurt dit eigenlijk?

----------------------
Traceren van de route naar www.xs4all.nl [2001:888:0:18::80]
via maximaal 30 hops:

1 * * * Time-out bij opdracht.
2 * * * Time-out bij opdracht.
3 * * * Time-out bij opdracht.
4 31 ms 17 ms 18 ms www.xs4all.nl [2001:888:0:18::80]

De trace is voltooid.
----------------------
Traceren van de route naar www.xs4all.nl [194.109.6.92]
via maximaal 30 hops:

1 22 ms 3 ms 1 ms fritz.box
2 18 ms 18 ms 19 ms lo1.dr4.d12.xs4all.net [194.109.5.227]
3 18 ms 18 ms 18 ms 1414.ae3.xr4.1d12.xs4all.net
194.109.7.129]
4 17 ms 17 ms 18 ms www.xs4all.nl [194.109.6.92]

De trace is voltooid.

Nevil Valewijn
news.group_at_xs4all.nl

De wereld volgens Valewijn

Louis Lagendijk

ongelezen,
4 nov 2011, 06:38:3904-11-2011
aan
Hi Sylvester,
On 11/03/2011 09:52 PM, Sylvester wrote:

> Controleer effe via een traceroute of je op de dr9.d12 zit, zo ja dan
> afwachten tot de storing is verholpen. Anders helpdesk bellen. Zij
> kunnen dan een ticket aanmaken eventueel voor nader onderzoek.
Ik zag jouw update direct na mijn eerste reactie. Ik zit inderdaad op
dr9.d12. Ik wacht dus rustig af

Timo

ongelezen,
4 nov 2011, 07:29:4804-11-2011
aan
Om het even te relativeren, het is geen probleem met dr9, en dus niet alle
klanten achter dr9 hebben er last van. Er lijkt een probleem te zijn met een
deel van het Bitstream netwerk, het lijkt zich voor te doen op een paar
poorten die op dr9 uitkomen.

--

Timo

noxs

ongelezen,
4 nov 2011, 13:11:2704-11-2011
aan
Timo,

Al enig zicht op een oplossing, datum? Het is echt heel erg hopeloos
sinds begin deze week. Het zou erg mooi zijn als XS4ALL (jij?) hier
feedback blijft geven over de mogelijke oplossing en het verwachte
moment van oplossen. Het heeft mij deze week ongeveer 5 a 6 uur gekost
om XS4ALL ervan te overtuigen dat het geen lokaal issue is bij mij.
Waarschijnlijk merken veel andere klanten het niet eens als hun lijn
veel langzamer is aangezien de meeste mensen hier niet echt op zit te
letten.. Het zal dan ook wel om meer dan "enkele" klanten gaan, maar
die hoor je er niet zo snel over.

Dank en succes met troubleshooten en oplossen, Bjorn

On 4 nov, 12:29, Timo <t...@xs4all.nl> wrote:

Timo

ongelezen,
4 nov 2011, 18:38:2404-11-2011
aan
On 2011-11-04, noxs <bjorn...@gmail.com> wrote:

> [...]
> veel langzamer is aangezien de meeste mensen hier niet echt op zit te
> letten.. Het zal dan ook wel om meer dan "enkele" klanten gaan, maar

Als er nieuws is te melden zal ik dat hier zeker doen, ik kan op dit moment
alleen melden dat KPN met onderzoek bezig is, om te achterhalen wat de
oorzaak is. Dat onderzoek gaat in het weekend uiteraard ook gewoon door.

Ik heb er overigens nu zelf op mijn lijn thuis ook last van.

--

Timo

noxs

ongelezen,
7 nov 2011, 03:39:5207-11-2011
aan
On 3 nov, 21:57, Sylvester <sylvest...@xs4all.nl> wrote:

> Klopt... ben nu vrij dus heb geen updates maar weet dat er onderzoek
> gaande is wat de oorzaak is.

Al enig nieuws op dit front, het is nog steeds drama en de case staat
nog steeds open bij XS4ALL.
Is het een probleem van Bitstream/KPN of van XS4ALL zelf. Het is nu al
een week een probleem, dit is echt onvoorstelbaar.

Wie kan er een update namens XS4ALL geven?

BVD,
Bjorn

PH

ongelezen,
7 nov 2011, 05:33:4707-11-2011
aan
Als ik in de Fritzbox kijk, zie ik de laatste tijd ook erg veel
'Cyclic Redundancy Checks' en 'Header Error Control'. Deze
velden stonden voorheen altijd op nul. Lijkt mij ook geen
goed teken...

PH

"noxs" <bjorn...@gmail.com> schreef in bericht

Miquel van Smoorenburg

ongelezen,
7 nov 2011, 06:01:4707-11-2011
aan
In article <478c7ae1-65ad-43a6...@h5g2000vbf.googlegroups.com>,
noxs <bjorn...@gmail.com> wrote:
> [...]
>een week een probleem, dit is echt onvoorstelbaar.
>Wie kan er een update namens XS4ALL geven?

Ik kan geen update geven (ben er niet zelf mee bezig), maar het
zit ergens bij KPN, volgens ons.

Mike.

Timo

ongelezen,
7 nov 2011, 07:18:2507-11-2011
aan
On 2011-11-07, noxs <bjorn...@gmail.com> wrote:

> [...]
> een week een probleem, dit is echt onvoorstelbaar.
>
> Wie kan er een update namens XS4ALL geven?

Het onderzoek dat vorige week is gestart, en dat ook tijdens het weekend
verder is gegaan, duurt voort. KPN heeft de oorzaak nog niet kunnen
vaststellen, er is vandaag extra expertise bij gehaald.

--

Timo

noxs

ongelezen,
9 nov 2011, 05:12:3609-11-2011
aan
On 7 nov, 13:18, Timo <t...@xs4all.nl> wrote:
Allen,

Het lijkt erop dat het allemaal weer werkt. Ik zag dat mijn lijn om
2:00 uur (9 november) 's nachts gereset is door KPN/XS4ALL en
sindsdien haal ik weer de normale 15 Mbit/s. Laten we hopen dat het
goed blijft gaan... De storing staat nog wel open bij XS4ALL. Kan
iemand van XS4ALL een update geven?

Bjorn

Wouter Smaal

ongelezen,
9 nov 2011, 06:52:1009-11-2011
aan
On Thu, 03 Nov 2011 21:36:35 +0100, Sylvester <sylve...@xs4all.nl> wrote:

> Het is in onderzoek. Lijnen zijn nu ook te herkennen voor de helpdesk.
> De dr9.d12 router is het probleem.

Juist...
Zie ook http://tinyurl.com/bvv5g8q

Logging 7340 (4707VS):
09.11.11 02:16:16 Internet connection established successfully. IP
address:x DNS server: and Gateway: Broadband PoP: dr9.d12
09.11.11 02:15:58 Timeout during PPP negotiation.
09.11.11 02:15:32 PPPoE error: Timeout.
< knip >
09.11.11 02:14:08 PPPoE error: Timeout.
09.11.11 02:13:54 Timeout during PPP negotiation.
09.11.11 02:13:28 PPPoE error: Timeout.
09.11.11 02:13:14 Timeout during PPP negotiation.
09.11.11 02:12:48 PPPoE error: Timeout.
< knip >
09.11.11 02:11:40 PPPoE error: Timeout.
09.11.11 02:11:26 Timeout during PPP negotiation.
09.11.11 02:11:00 PPPoE error: Timeout.
09.11.11 02:10:46 Timeout during PPP negotiation.
09.11.11 02:10:20 PPPoE error: Timeout.
< knip >
09.11.11 02:07:19 PPPoE error: Timeout.
09.11.11 02:07:05 Timeout during PPP negotiation.
09.11.11 02:07:05 Internet connection cleared.
09.11.11 02:07:05 IPv6 Internet connection was cleared; prefix no longer
valid.

Het is mij eerder opgevallen dat de 7340 (fw 99.05.05, VDSL/FttC, 20/2
mbit profiel, 42/4 mbit/sec intrainen) sinds medio vorig maand niet langer
stabiel is (jaar daarvoor geen onderbrekingen). Voorts valt mij op dat de
browser (Opera) regelmatig (laatst hedenochtend) klaagt over een trage
verbinding en stelt vervolgens voor om Opera Turbo (default uit) te
activeren. Inderdaad, het systeem lijkt dan even te hangen, maar dat kan
ook aan Opera liggen. De incidentele keren echter dat ik via ftp de
snelheid meet (dl.xs4all.nl/test) is dat in orde (18/1.9 mbit/sec). Maar
goed, de oplossing lijkt nog in processing..

Rolf

ongelezen,
9 nov 2011, 07:20:3809-11-2011
aan
Bij mij is het nog niet opgelost. Ik heb nog steeds een lagere
throughput (zo'n 1Mbit/s op dit moment) dan de 8Mbit/s waarop m'n modem
connect.

Bij de online meter scherm ziet de throughput er uit als een
berglandschap met pieken en dalen ;)

Nog even afwachten dus...

Timo

ongelezen,
9 nov 2011, 09:43:3309-11-2011
aan
On 2011-11-09, noxs <bjorn...@gmail.com> wrote:
We hebben afgelopen nacht inderdaad een router gereset, uit diepgaand
onderzoek in het netwerk bleek uiteindelijk dat deze router de oorzaak
was van de problemen.

Bij het onderzoeken van deze problemen hebben we onderandere dankbaar
gebruik gemaakt van de meldingen en commentaren in deze thread, waarvoor
dank :)

Voor zover ik in mijn monitoring kan zien, zijn de problemen zoals die zich
voordeden op die aansluitingen nu inderdaad voorbij.

--

Timo

Timo

ongelezen,
9 nov 2011, 09:58:3009-11-2011
aan
Rolf,

Ik heb jouw lijn nu ook even in de monitoring gegooid, maar daarmee
lijkt iets anders aan de hand te zijn dan de problemen die we zagen in de
regio Rotterdam / Den Haag. Dat lijkt iets specifiek met je lijn te zijn,
ik kijk even hoe de grafieken eruit zien na een paar uur, en dan mail ik je.

--

Timo

Jos Herni

ongelezen,
9 nov 2011, 13:42:1709-11-2011
aan
Op Wed, 09 Nov 2011 14:43:33 +0000, schreef Timo:

> [...]
>
> Voor zover ik in mijn monitoring kan zien, zijn de problemen zoals die
> zich voordeden op die aansluitingen nu inderdaad voorbij.

Dan ga ik je teleurstellen. Het was de hele dag goed inderdaad. Vanmiddag
verloor ik echter mijn verbinding. Na een reset traint het modem weer
goed in (rond de 25 Mb/s maar ik haal op dit moment maar 10,8 Mb/s Zowel
via Speednet.net als via ftp download van Xs4all.

--

/Jos

Ben Stuyts

ongelezen,
9 nov 2011, 14:16:3409-11-2011
aan
Hier idem, ik werd vanmiddag gebeld door een medewerker van XS4ALL dat
het probleem waarschijnlijk was opgelost. Even getest op dl.xs4all.nl
en dat kwam inderdaad weer binnen met 2 MB/s. 10 minuten laten draaien,
en er waren geen schommelingen te zien. Zojuist echter weer getest en
het varieerde weer van 600-1200 KB/s. (Beter dan de afgelpen dagen want
toen was het 60-300 KB/s.)

Het ticket bij XS4ALL is dus weer teruggestuurd met de mededeling dat
het nog niet in orde is.

Timo, bedankt trouwens voor het up to date houden van de newsgroup.

Ben

Aad

ongelezen,
9 nov 2011, 15:06:0209-11-2011
aan
Op dit moment is bij mij de performance weer zo goed als op het oude niveau.
Daar ben ik heel blij mee. Wel treedt er wel meer variatie op in met name de
downloadsnelheid. Echter de dieptepunten die ik tot en met gisteren haalde
(+/- 70 kb/sec) komen niet meer voor.
Ik ga het de komende dagen nog wel angstvallig in de gaten houden.

Overigens is mijn ticket door XS4ALL nog niet gesloten. Wellicht dat ook zij
eerst willen zien alvorens het te geloven :-)

"Timo" <ti...@xs4all.nl> wrote in message
Bericht is verwijderd

tim vk

ongelezen,
9 nov 2011, 15:34:4709-11-2011
aan
On 9 nov, 15:43, Timo <t...@xs4all.nl> wrote:
Het is mij niet bekend of het landelijk niet is opgelost, echter kan
ik melden dat mijn aansluiting nog niet naar behoren werkt. Vandaag
tot omstreeks 17:00 geen problemen ervaren. Hierna de eerste
disconnecties (DSL not responding (no DSL synchronization).). Daarna 3
keer per uur een disconnectie. Op dit moment is mijn verbinding nog
slechter dan het deze week al was! De helpdesk gaf na een gesprek van
30 minuten aan dat mijn ticket niet ingetrokken had mogen worden en er
een spoedticket is aangemaakt. Ik hoop dat er nu redelijk snel (3
dagen oid) een constructieve oplossing gaat komen. De problemen duren
nu te lang!

tim vk

ongelezen,
9 nov 2011, 15:36:0809-11-2011
aan
On 9 nov, 15:58, Timo <t...@xs4all.nl> wrote:
> On 2011-11-09, Rolf <a...@xs4all.nl> wrote:

Rob

ongelezen,
9 nov 2011, 15:49:3609-11-2011
aan
tim vk <timt...@xs4all.nl> wrote:
> [...]
> een spoedticket is aangemaakt. Ik hoop dat er nu redelijk snel (3
> dagen oid) een constructieve oplossing gaat komen. De problemen duren

Te lang vanwege welke afspraak? Heb je een SLA bij XS4ALL?

Miquel van Smoorenburg

ongelezen,
9 nov 2011, 16:00:1409-11-2011
aan
In article <63f30b7c-1c7c-4ccd...@l24g2000yqm.googlegroups.com>,
tim vk <timt...@xs4all.nl> wrote:
> [...]
>een spoedticket is aangemaakt. Ik hoop dat er nu redelijk snel (3
>dagen oid) een constructieve oplossing gaat komen. De problemen duren

Als je last hebt van disconnects op DSL nivo dan is het niet het probleem
waar het in deze thread over gaat, maar een individueel probleem op
jouw lijn. Je modem is aan het stuk gaan, je bedrading is slecht
of defect, of er is iets mis tussen je huis en de centrale. Afwachten
gaat niet helpen, hiervoor moet je met de helpdesk contact opnemen.

Die gaan je ook vragen om het modem en de bedrading extra goed
te controleren, evt zelfs het modem rechtstreeks op het ISRA punt
aan te sluiten zonder splitter of wat voor andere soort kabels
eraan/ertussen ook (dus ook geen loze kabels naar de zolder etc !)

Mike.

tim vk

ongelezen,
9 nov 2011, 16:22:2009-11-2011
aan
On Nov 9, 10:00 pm, "Miquel van Smoorenburg"
<mik...@xs4all.nederland.invalid> wrote:
> In article <63f30b7c-1c7c-4ccd-8b3d-f16248448...@l24g2000yqm.googlegroups.com>,
Te lang omdat ik al 9 dagen niet veel meer dan 1!/3.6 Mbps haal,
terwijl dit 37/4,5 Mbps was, dit was wel degelijk het probleem waar
deze discussie over gaat. Vandaag haalde ik zelfs 46/4,5 Mbps en leek
alles weer te werken. Toen daalde het weer naar 37 Mbps en sinds
vanavond regent het disconnects, maar dit is na 21:30 weer
opgehouden:S. Verder meld ik toch dat ik de helpdesk heb gebeld. Die
zeiden niks over bekabeling controleren, maar dat de lijn op 52 Mbps
intraint en de ticket (van deze discussie) niet had mogen worden
ingetrokken (is nu een spoedticket aangemaakt). Er is een lijn toolkit
gebruikt die de medewerker van de helpdesk niet had, maar door een
ander persoon binnen Xs4all die deze tool wel had?

Misschien inderdaad een nieuwe storing, maar ik word er helemaal
gestoord van...

Sylvester

ongelezen,
9 nov 2011, 16:44:5809-11-2011
aan
Op 09-11-11 22:22, tim vk schreef:
Denk dat je een combinatie hebt van problemen. Het snelheid issue maar
ook een probleem in de lijn, de problemen zitten namelijk neit in de
wijkcentrale. Dat je 46/4,5 haalt en daarna 37Mb lijkt het dat je
verwijst naar de verbinding met de wijkcentrale.

De verbindingssnelheid staat los van de dr9.d12 probleem waarover het
hier voornamelijk gaat. Hiermee zou je gewoon je 46Mb halen maar in de
praktijk maar 70kb/s of hoger.

Helaas ben ik tot zondag vrij anders zou ik je case oppakken, maar raad
je aan de helpdesk te bellen en ze hier specifiek op te wijzen. Voordat
je slachtoffer wordt van een aanname dat je hetzelfde probleem hebt als
de storing en je ticket enkel wordt doorgezet als voorbeeld en ze niet
meer specifiek naar je lijn kijken.

tim vk

ongelezen,
9 nov 2011, 17:04:5809-11-2011
aan
Sylvester bedankt voor je inhoudelijk reactie! Om verwarring te
voorkomen:

- Mijn lijn traint altijd in op 52/5,2 Mbit/s
- Ik had het probleem dat dit elke keer instortte naar 1 Mbit/s en dat
de laatste dagen het voornamelijk 1 Mbit/s was.
- Ik heb sinds ik vdsl heb altijd rond de 35 Mbit/s gehad, maar
vandaag zat ik heel de dag op 46 Mbit/s. Met origin (EA games) net
onder de 6 MB/s, normaal 4 MB/s
- Tussen 17:00 en 21:30 heel veel disconnects gehad, daarna niet meer.
Als het weer werkt zoals nu zit ik weer op zo'n 36-37 Mbit/s.

Ik heb aan de helpdesk concreet gemeld dat er disconnects zijn en dat
zelfs de moden soms (meeste keren niet) reset (logs verdwijnen en kan
er even niet op inloggen). Ook gemeld dat tijdens de performance
problemen geen last had van disconnects, dat dit iets nieuws was.

Denk je dat het dan echt nodig is om weer te bellen, de wachttijden
zijn namelijk redelijk lang?

Ik word ook een beetje ongeduldig omdat het internet er begin dit jaar
twee dagen uit heeft gelegen, daarna een dag uit lag omdat de
netwerkkaart in de wijkkast kapot was en nu 9 dagen performance
gezeur. Denk je dat dit opgelost is krijg je dit weer! Zolang de
problemen erkend worden houd ik de moed erin!

Rolf

ongelezen,
9 nov 2011, 18:17:5309-11-2011
aan
De throughput lijkt inmiddels wel weer normaal te zijn.

Sylvester

ongelezen,
10 nov 2011, 03:08:4610-11-2011
aan
Op 09-11-11 23:04, tim vk schreef:
Kun je mij je relatienummer/inlognaam mailen dan ga ik effe kijken naar
je lijn. Dat je modem zich helemaal reboot is niet normaal. Als je
linesync/ppp verliest hoor je de modem gewoon te kunnen benaderen en
hoort de log informatie te bevatten.

Zou je in de mail ook willen vermelden welke firmware je gebruikt?
Probeer het vandaag op te pakken en je direct terug te mailen.

Bericht is verwijderd
Bericht is verwijderd

Timo

ongelezen,
10 nov 2011, 12:00:4210-11-2011
aan
On 2011-11-10, Galo Burgzorg <galobu...@gmail.com> wrote:
> Is er een update wat betreft de performance storing? Ik krijg nog
> steeds maar tussen de 1 en 2 mbit. Dat is al sinds 30 oktober aan de
> gang, en begin het ondertussen spuugzat te worden....Gaarne een update
> dus.

Nadat we in de nacht van dinsdag op woensdag een router hadden gereset, leek
het probleem weg te zijn, alleen bleek in de loop van woensdag dat de
problemen weer aan het terugkomen waren.

Gisteren en vandaag zijn we dan ook verder gegaan met het onderzoek, en is
bij zowel KPN als de hardware leverancier extra expertise bijgeschakeld om
te achterhalen waar deze problemen door veroorzaakt worden.

--

Timo

Aad

ongelezen,
11 nov 2011, 13:52:5011-11-2011
aan
Na de onderbreking gisteravond (20.25 -20.54) is bij lijkt bij mij (3124) de
performance weer op het oude en stabiele niveau.

"Timo" <ti...@xs4all.nl> wrote in message

Timo

ongelezen,
11 nov 2011, 16:12:2511-11-2011
aan
On 2011-11-11, Aad <a...@reply-to-newsgroep.net> wrote:

> Na de onderbreking gisteravond (20.25 -20.54) is bij lijkt bij mij (3124) de
> performance weer op het oude en stabiele niveau.

Dat is mooi, alleen leek dat na de reset van woensdagochtend (die was wel
geplanned) ook het geval, alleen ging toen de performance in de loop van de
dag weer onderuit.

We monitoren dit zo goed als we kunnen, maar alle ervaringen mbt snelheid
zijn welkom, ondertussen gaat het onderzoek naar de achterliggende oorzaak
uiteraard gewoon door.

--

Timo

Coert de Neve

ongelezen,
11 nov 2011, 17:21:4511-11-2011
aan
Sinds vandaag is de snelheid wel verbeterd maar nog niet op het oude
niveau.
T/m do 10-11 ca. 3 Mb en niet constan, nu ca. 7 Mb en ook niet
constant. Was strak op 14 Mb voor de ellende begon.
Na nieuwe modem, terugbrengen naar 12Mb komt a.s. dinsdag de monteur
langs. Ben benieuwd.

CdN

Timo

ongelezen,
11 nov 2011, 17:37:3611-11-2011
aan
Die monteur zal niets voor je kunnen betekenen, de oorzaak van deze
problemen zit niet bij je thuis. Heb je al eens getest of de snelheid per
moment van de dag verschilt? Is het 's morgens vroeg bijvoorbeeld beter dan
's avonds?

--

Timo

MBS

ongelezen,
12 nov 2011, 03:06:1312-11-2011
aan
On 11 nov, 22:12, Timo <t...@xs4all.nl> wrote:

> We monitoren dit zo goed als we kunnen, maar alle ervaringen mbt snelheid
> zijn welkom, ondertussen gaat het onderzoek naar de achterliggende oorzaak
> uiteraard gewoon door.

Is er een verklaring te vinden dat ik (mstev1) alleen op 1 Nov (en
terugdenkend, ook op 31 Okt) problemen had?
Op 1 Nov was het in de avond een paar keer wel-niet-wel-niet
problemen. Daarna opgelost of heb ik het niet gemerkt.

Opvallend: Ik zit ook juist op dit moment in de nieuwe DLM fase voor
VDSL met TV. Ik meen ergens half oktober gestart.
Laatste DLM sync was nu 8 dagen geleden, op 4 Nov (dus wellicht is DLM
nu ook klaar).

Maar, geen klachten meer hier dus. En ik durf niet aan de FritzBox te
komen, die draait echt al heel lang zonder reset.
PS. 30 Okt is de wintertijd ingegaan.

Groeten, Menno.

Timo

ongelezen,
12 nov 2011, 06:36:3312-11-2011
aan
On 2011-11-12, MBS <no-...@xs4all.nl> wrote:

> [...]
> Op 1 Nov was het in de avond een paar keer wel-niet-wel-niet
> problemen. Daarna opgelost of heb ik het niet gemerkt.

Hm, dat is interessant, dat is wel ongeveer wanneer de problemen begonnen
zijn, alleen voor een aantal klanten op andere poorten/vlans hielden die
problemen vervolgens aan.

--

Timo

Coert de Neve

ongelezen,
12 nov 2011, 10:12:4212-11-2011
aan
Toen de gemiddelde snelheid niet boven de 3Mb uitkwam, zag ik dat
direkt na het resetten van de Fritbox, de snelheid wel goed was maar
kort daarna niet meer.
Verder leek de snelheid in de nacht iets beter. Maar ook toen niet
constant.
Mbt monteur; ben het met je eens, maar dan heb ik wel uitgesloten dat
het niet bij mij thuis ligt. Sta ik weer wat steviger tov xs4all /
kpn.
(ik heb de ziggo folder nog niet in de papierbak gegooid...)

CdN

McBart

ongelezen,
12 nov 2011, 14:40:5812-11-2011
aan
Hierbij mijn bijdrage:

Vanaf 2332 In Leiden.

Download test vanaf http://dl.xs4all.nl/test/

Begin 1100 MB/s
korte dips tot 700 MB/s
Na 1 a 2 minuten langzaam afnemende snelheid naar ca 700MB/s

Dit allemaal vanaf het begin met kleine dipjes. In de netwerk grafiek
in activty monitor onder OS X ziet er rafelig uit. Een aantal weken
gelden was dit nog een mooie strakke horizontale lijn. Snelheid is
voldoende om normaal te Internetten

Onder volle download belasting:

traceroute to dl.xs4all.nl (194.109.21.66), 64 hops max, 52 byte packets
1 fritz.box (192.168.178.1) 2.820 ms 3.697 ms 12.970 ms
2 lo1.dr6.d12.xs4all.net (194.109.5.213) 25.181 ms 59.423 ms 61.508 ms
3 1316.ae3.xr3.3d12.xs4all.net (194.109.7.141) 58.290 ms 105.481 ms
63.031 ms
4 dl.xs4all.nl (194.109.21.66) 60.995 ms 60.688 ms 59.235 ms

Zonder download belasting:

traceroute to dl.xs4all.nl (194.109.21.66), 64 hops max, 52 byte packets
1 fritz.box (192.168.178.1) 2.690 ms 2.023 ms 2.635 ms
2 lo1.dr6.d12.xs4all.net (194.109.5.213) 18.441 ms 18.551 ms 19.710 ms
3 1316.ae3.xr3.3d12.xs4all.net (194.109.7.141) 17.598 ms 17.534 ms
17.575 ms
4 dl.xs4all.nl (194.109.21.66) 18.346 ms 18.355 ms 17.629 ms

Hoop dat dit jullie kan helpen bij het opsporen van de problemen.

Grtz, bart

Operator

ongelezen,
12 nov 2011, 15:56:4012-11-2011
aan
In article <4ebecbca$0$343$e4fe...@dreader26.news.xs4all.nl>,
McBart writes:

> Download test vanaf http://dl.xs4all.nl/test/
>
> Begin 1100 MB/s

Dat kan ik me niet voorstellen.
Zo'n snelle netwerkinterface heeft dl.xs4all.nl niet.

Luuk

ongelezen,
12 nov 2011, 16:42:2612-11-2011
aan
hmm, toch maar even geknutseld:

scriptje gemaakt met naam 'xs4all_test':
#!/bin/bash

rm wget-log
wget -o wget-log "http://dl.xs4all.nl/test/10mb.bin"
cat wget-log | awk 'BEGIN{ min=99999 }
{ if(substr($8,5,1)=="M") { a=substr($8,1,4)*1024 } else {
a=substr($8,1,4)*1; }}
{ if (a>max) {max=a;}
if (a<min && a>0){ min=a}
{s=s+a; t++;}}
END{ print " min=" min " max=" max " avg=" s/t}'

en dan:
luuk@opensuse:~/tmp> for (( x=0; x<15; x++ )) ; do xs4all_test; done
min=78.2 max=72601.6 avg=4450.11
min=108 max=70041.6 avg=4465.09
min=377 max=22630.4 avg=1081.99
min=149 max=2877.44 avg=976.429
min=181 max=71372.8 avg=2139.25
min=108 max=69734.4 avg=4746.35
min=107 max=70963.2 avg=2001.51
min=110 max=70553.6 avg=3011.32
min=129 max=74854.4 avg=2886.82
min=107 max=73011.2 avg=5354.11
min=104 max=66867.2 avg=2781.22
min=108 max=70963.2 avg=2786.57
min=103 max=74342.4 avg=5732.01
min=752 max=1658.88 avg=984.075
min=103 max=73318.4 avg=5573.23

geeft genoeg variatie om snel over te gaan naar glas ;)

--
Luuk

Luuk

ongelezen,
12 nov 2011, 17:26:5712-11-2011
aan
oops, ik was de '--no-proxy' optie vergeten bij de wget.... ;(
(ik heb ook nog maar de tijd toegeboegd bij de output)

als ik die toevoeg is het gemiddelde wel stabiel... ;)

luuk@opensuse:~/tmp> for (( x=0; x<15; x++ )) ; do xs4all_test; done
Sat Nov 12 23:22:39 CET 2011 min=107 max=3532.8 avg=975.978
Sat Nov 12 23:22:49 CET 2011 min=107 max=19456 avg=1079.12
Sat Nov 12 23:22:58 CET 2011 min=108 max=3020.8 avg=993.238
Sat Nov 12 23:23:09 CET 2011 min=106 max=4638.72 avg=1018.23
Sat Nov 12 23:23:19 CET 2011 min=104 max=7045.12 avg=1009.1
Sat Nov 12 23:23:29 CET 2011 min=104 max=3614.72 avg=1008.63
Sat Nov 12 23:23:39 CET 2011 min=105 max=9482.24 avg=1035.06
Sat Nov 12 23:23:49 CET 2011 min=108 max=4986.88 avg=1007.51
Sat Nov 12 23:23:59 CET 2011 min=61.7 max=6297.6 avg=938.477
Sat Nov 12 23:24:09 CET 2011 min=109 max=3102.72 avg=993.203
Sat Nov 12 23:24:19 CET 2011 min=106 max=29900.8 avg=1123.44
Sat Nov 12 23:24:28 CET 2011 min=105 max=15769.6 avg=1053.22
Sat Nov 12 23:24:39 CET 2011 min=109 max=3850.24 avg=997.261
Sat Nov 12 23:24:48 CET 2011 min=106 max=11776 avg=1041.87
Sat Nov 12 23:24:59 CET 2011 min=105 max=3000.32 avg=996.838

--
Luuk

Timo

ongelezen,
12 nov 2011, 18:38:1812-11-2011
aan
On 2011-11-12, Luuk <Lu...@invalid.lan> wrote:

> [...]
> Sat Nov 12 23:24:48 CET 2011 min=106 max=11776 avg=1041.87
> Sat Nov 12 23:24:59 CET 2011 min=105 max=3000.32 avg=996.838

Op een 10Mbit lijn lijkt me dat inderdaad keurig.

--

Timo

Operator

ongelezen,
12 nov 2011, 18:51:3612-11-2011
aan
In article <sq53p8-...@luuk.invalid.lan>,
Luuk <Lu...@invalid.lan> writes:

> hmm, toch maar even geknutseld:

> en dan:
> min=78.2 max=72601.6 avg=4450.11

Goh, ik krijg:
min=166 max=71987.2 avg=10538

En dat komt overeen met 10.3 MB/s
Niet 1100 MB/s

McBart

ongelezen,
13 nov 2011, 08:58:4313-11-2011
aan
MB/s moet uiteraard KB/s zijn

Luuk

ongelezen,
13 nov 2011, 09:05:0113-11-2011
aan
Ach, nu weet ik tenminste dat ik van het probleem dat in deze draad
besproken word geen last heb ;)

--
Luuk

John Valk

ongelezen,
13 nov 2011, 10:04:4613-11-2011
aan
On 11 nov, 22:12, Timo <t...@xs4all.nl> wrote:
Tot op heden druppelt er tussen de 7 en 10 mb uit mijn VDSL pijp, waar
er voor deze storing tussen de 22 en 25 mb uit kwam spuiten. Het
resetten van een KPN/Xs4All router van de week heeft dan weliwaar wat
geholpen, maar de dl snelheid niet omhoog gebracht naar het niveau van
voor de storing. Dit alles in 2517 ofwel Den Haag. Het zal wel een
ingewikkeld probleem zijn, maar voor elk probleem is toch een
oplossing?

John

Hees

ongelezen,
13 nov 2011, 10:54:2913-11-2011
aan
On 13 nov, 16:04, John Valk <contempora...@gmail.com> wrote:

John,

> [...]
> voor de storing. Dit alles in 2517 ofwel Den Haag. Het zal wel een
> ingewikkeld probleem zijn, maar voor elk probleem is toch een

Ik ben sinds 1 november op 2574 in Den Haag aan de VDSL begonnen maar
aan mijn abo van 40 mbit ben ik nooit gekomen, hoogstens 25 mbit met
enorm veel remedial errors. En dan kan men zeggen wat men wil - je
hebt van die errors geen last - maar in mijn boekje betekent error nog
steeds "fout".
Goed, ik weet dus ook helemaal niet meer waarom ik kan vragen, omdat
ik in deze periode net met VDSL ben begonnen. Ik hou dus draad dus
maar goed in de gaten met de hoop dat ik nog eens rond de 30 mbit uit
de modem zie stromen, daarmee zou ik met dit abo al heel gelukkig
zijn.

Hees

bert

ongelezen,
13 nov 2011, 12:00:2813-11-2011
aan

"Hees" <hast...@gmail.com> wrote in message
ik dacht juist, dat dit draadje ging over normaal ingetrainende
modems/lijnen,
waarbij de werkelijke snelheid (veel) lager is dan de intrain snelheid.

Bert

Timo

ongelezen,
13 nov 2011, 15:53:5513-11-2011
aan
Uiteraard is er een oplossing, en die gaan we vinden ook, alleen is het
inderdaad nogal ingewikkeld. Het kan zowel in onze apparatuur zitten als in
het KPN netwerk, daarom zijn we met beiden druk op zoek naar de oorzaak.

--

Timo

McBart

ongelezen,
14 nov 2011, 07:05:4414-11-2011
aan
Fijn dat je ons op de hoogte houdt Timo. Het is echt een groot verschil
om te weten dat er achter de schermen druk gewerkt wordt om het
probleem op te lossen.

Bericht is verwijderd

Sylvester

ongelezen,
17 nov 2011, 02:57:2117-11-2011
aan
Op 16-11-11 21:35, Galo Burgzorg schreef:
> En we zijn weer een aantal dagen verder zonder dat er ook maar enig
> schot in de zaak zit. De oude bedrijfsvoering van XS4all zou klanten
> allang hebben benaderd met enige compensatie...

Als er een ticket is aangemaakt kun je altijd bellen met de technische
helpdesk voor een update. Is die nog niet aangemaakt bel dan effe.

ongelezen,
19 nov 2011, 08:47:3919-11-2011
aan
Is het "dr9.d12" probleem weer terug? Ik zie op dit moment weer dezelfde
verschijnselen als anderhalve week terug...

--
A.

Sylvester

ongelezen,
19 nov 2011, 10:41:4819-11-2011
aan
Op 19-11-11 14:47, A schreef:
Is geloof ik niet compleet opgelost wel grootste deel trouwens. Mijn
advies bel de helpdesk dan maken ze een ticket voor je aan, dan wordt je
lijn meegenomen in het verdere onderzoek.

Doe wel een FTP test en zorg dat je modem de laatste firmware heeft
(mocht dit niet het geval zijn). En meldt duidelijk dat je dit hebt
gedaan dan kunnen ze snel een ticket aanmaken.

ongelezen,
19 nov 2011, 11:24:2119-11-2011
aan
On 2011-11-19 16:41, Sylvester wrote:

> [...]
> dit niet het geval zijn). En meldt duidelijk dat je dit hebt gedaan dan

Ik was even een paar uur het huis uit, dus heb het in de tussentijd niet in
de gaten kunnen houden, maar nu is het weer goed. Ik wacht dus nog even met
het lastig vallen van de helpdesk... ;)

--
A.

Sylvester

ongelezen,
19 nov 2011, 11:54:2619-11-2011
aan
Op 19-11-11 17:24, A schreef:
Prima, ze hebben voorbeelden nodig van klanten waar het nog niet is
opgelost.

John Valk

ongelezen,
20 nov 2011, 18:53:3420-11-2011
aan
> opgelost.- Tekst uit oorspronkelijk bericht niet weergeven -
>
> - Tekst uit oorspronkelijk bericht weergeven -

Nog niet opgelost, Den Haag, 2517, VDSL, voor 31 oktober gemiideld 22
- 25 mb, ik gebruik de laatste software voor de FB 7340
FTP test, zondag 20-11-2011 overdag tot maandag 21-11-2011, 00:30 uur:
13:00 uur: 6-10 mb
17:00 uur: 6-10 mb
21:00 uur: 7-10 mb
00:30 uur: 25 mb strak

Wat mij opvalt is dat elke keer nadat de klok 12 geslagen heeft (des
nachts), de snelheid weer helemaal ok op 25 mb loopt, alsof iets of
iemand de hele boel reset, een volgelopen cache leeg loopt of iets
dergelijks. Kortom 25 mb kan wel, maar blijkbaar alleen na 0:00 uur
tot ? uur.
Wie o wie heeft nu eindelijk na drie weken de oplossing voor dit
probleem?

Ronald

ongelezen,
27 nov 2011, 09:10:3627-11-2011
aan
Op 21-11-2011 0:53, John Valk schreef:
Het lijkt er op dat het probleem nog steeds niet opgelost is, of weer
terug is. Afgelopen week haalde ik regelmatig ruim 5000 kbytes/s, hoewel
het wel erg schommelde tussen 2500 en 5100 kbytes/s bij een download van
het 2gb.bin testbestand.
Echter zojuist heb ik getest en ik kom nu bijna niet boven de 700 kbytes/s

Wel heeft gisternacht DLM bijgesteld, maar mijn modem traint daardoor
nog iets hoger in, op 51976 kbit/s (was 51128 kbit/s).
Dat zou het probleem dus niet mogen zijn.

Ronald

Sylvester

ongelezen,
27 nov 2011, 09:15:3527-11-2011
aan
Op 27-11-11 15:10, Ronald schreef:
Is er al een ticket aangemaakt door de helpdesk voor je probleem?

Ronald

ongelezen,
27 nov 2011, 09:30:2027-11-2011
aan
Op 27-11-2011 15:15, Sylvester schreef:
Sylvester,

Dat had ik nog niet laten doen, tot nu toe leek mijn lijn er af en toe
iets last van te hebben, maar niet zo schokkend. Tot ik zojuist zag dat
ik wel drastisch gedaald was.
Moet ik alsnog even bellen om een ticket aan te laten maken?

Ronald

Sylvester

ongelezen,
27 nov 2011, 10:07:4627-11-2011
aan
Op 27-11-11 15:30, Ronald schreef:
Kan nooit kwaad er wordt dan specifiek naar je lijn gekeken. En je
krijgt een SMS (en sinds deze week ook eventueel een e-mail bericht) als
het probleem is opgelost of als er meer info nodig is. Maar misschien
dat Timo een ander advies heeft.

Timo

ongelezen,
27 nov 2011, 17:51:5927-11-2011
aan
On 2011-11-27, Sylvester <sylve...@xs4all.nl> wrote:

> [...]
> krijgt een SMS (en sinds deze week ook eventueel een e-mail bericht) als
> het probleem is opgelost of als er meer info nodig is. Maar misschien

Volgend uit het onderzoek naar de oorzaak van dit probleem gedurende de
afgelopen weken, samen met KPN en de leverancier, zijn er vanavond weer
een aantal aanpassingen gemaakt. Zou je eens kunnen kijken of je nu
verbetering ziet?

Dat geldt overigens ook voor de andere melders in deze thread.

--

Timo

Ronald

ongelezen,
28 nov 2011, 06:22:0728-11-2011
aan
Op 27-11-2011 23:51, Timo schreef:

> [...]
> verbetering ziet?
>
> Dat geldt overigens ook voor de andere melders in deze thread.

Ik heb zojuist even getest, of eigenlijk ben nog bezig met het overhalen
van het 2gb.bin bestand, en ik moet zeggen dat ik nu een bijzonder
strakke download zie. Zo heb ik hem in tijden niet gezien.
De downloadsnelheid zit rond 2100 kbytes/s, met relatief kleine
fluctuaties van ongeveer 30 kbytes/s.
Helaas haal ik nu niet meer de soms hoge snelheden van 5000 kbytes/s die
ik afgelopen weken regelmatig langs zag komen, maar met mijn Lite abo
had ik daar eigenlijk ook geen recht op. ;-)
Het ziet er dus nu weer goed uit. Ik zal de test nog een aantal keer
herhalen vandaag. In ieder geval bedankt!

Ronald

Bericht is verwijderd

Ronald

ongelezen,
28 nov 2011, 16:53:4428-11-2011
aan
Op 28-11-2011 12:22, Ronald schreef:
Ik heb vandaag vier keer een downloadtest gedaan en in alle gevallen had
ik een behoorlijk strakke lijn (was te zien in de grafiek van mijn
FritzBox). De onderstaande (gemiddelde) downloadsnelheid heb ik gehaald:
28-11-2011, 12:15 uur: 2.089 kbytes/s
28-11-2011, 14:30 uur: 2.095 kbytes/s
28-11-2011, 16:42 uur: 2.095 kbytes/s
28-11-2011, 22:35 uur: 2.078 kbytes/s

Bij mij lijkt nu alles (weer) in orde te zijn.

Ronald

Timo

ongelezen,
28 nov 2011, 17:12:4928-11-2011
aan
On 2011-11-28, Galo Burgzorg <galobu...@gmail.com> wrote:
> Er is absoluut niks verbeterd hier (regio Den Haag)

Dat is heel opmerkelijk, een collega die in hetzelfde VLAN zit meldt net dat
hij sinds de wijziging gisteravond weer terug is op z'n oude snelheid. Dat
zou wijzen op een aanvullende oorzaak op je DSLAM (Gv-Mx t.o.v. Gv-Tbl).

Wat haal je nu als je (zonder wifi uiteraard)
ftp://dl.xs4all.nl/pub/test/100mb.bin ophaalt?

--

Timo
Bericht is verwijderd

Timo

ongelezen,
28 nov 2011, 19:03:1128-11-2011
aan
On 2011-11-28, Galo Burgzorg <galobu...@gmail.com> wrote:
> Het schommelt tussen de 400 en 500 kbyte/sec, waar dat dus voor 31
> oktober steevast 1,2 mbyte/sec was.

Kan je me even een mail sturen met een telefoonnummer en tijdstip waarop
ik je morgen (mag ook 's avonds) kan bereiken om wat traces te maken

Deze hebben we nodig om dit specifieke probleem verder te kunnen (laten)
onderzoeken.

--

Timo
0 nieuwe berichten