klopt de postcode check van mxstream wel???

1 view

Rob Meerwijk

Bij mijn postcode check krijg ik al een tijdje de melding, dat, ik geen
mxstream kan krijgen. Ik heb de vraag per e-mail gesteld aan mxstream en
kreeg als antwoord, dat de centrale (met code en al genoemd) wel gereed was,
maar dat ik er te ver vandaan woonde. Ik heb niet veel vertrouwen in zo'n
antwoord en sloeg dus zelf aan het speuren. Het adres van de centrale heb ik
gevonden op http://home.wanadoo.nl/nono_de_nono/telefooncentrales.zip
(tip!). Vervolgens heb ik op www.routenet.nl gezocht naar de afstand. En wat
bleek...?

!!!@## De centrale staat aan de overkant van de provinciale weg waar ik aan
woon (<100m), het blijkt dat witte gebouw te zijn, waar ik op uitkijk aan de
andere kant van een grasveld en de dijk !!!@##

Ik heb het plaatje van routenet naar mxstream gestuurd met alle gegevens en
ben benieuwd naar het antwoord. Ik houd jullie op de hoogte!

Rob

Huub

Dat wil niet zeggen dat je op DIE centrale aangesloten zit.

<Re: klopt de postcode check van mxstream wel???>
<knip>

Rob Meerwijk

Jawel, ik ben daar wel op aangesloten, want dat was nu net het antwoord van
mxstream.

Citaat KPN:
U bent aangesloten op de centrale <knip> Deze centrale is wel geschikt voor
ADSL, maar u woont te ver van de centrale om een goede verbinding te
garanderen. Vandaar dat ADSL voor u niet tot de mogelijkheden behoort.
Einde Citaat:

Dus, (nogmaals) ik ga de adresgegevens van die door KPN genoemde centrale
(als de centrale waar ik op aangesloten ben) controleren. Ligt-ie dus, zoals
ik eerder zei, op 100m van mijn huis.

Rob
"Huub" <po...@newsgroup.aub> wrote in message

Winfried Tilanus

On Wed, 28 Nov 2001 11:04:24, "Rob Meerwijk" <r...@schipperscursus.nl>
wrote:

> !!!@## De centrale staat aan de overkant van de provinciale weg waar ik aan
> woon (<100m), het blijkt dat witte gebouw te zijn, waar ik op uitkijk aan de
> andere kant van een grasveld en de dijk !!!@##

En weet je ook welke route de telefoonkabel aflegt? Gaat 'ie in een
rechte lijn van dat witte gebouwtje, dwars door de dijk, recht door
dat grasveld, recht voor je huis onder de provinciale weg door? Ik
denk het niet. Het is een bekend gegeven dat telefoonkabels niet de
kortste weg volgen.

Winfried

--
* To reply by e-mail: remove X
* http://web.inter.NL.net/users/Winfried/

BaCo

"Rob Meerwijk" <r...@schipperscursus.nl> wrote in message

> [...]
aan
> woon (<100m), het blijkt dat witte gebouw te zijn, waar ik op uitkijk aan

Helaas kan het zijn dat de bekabeling alsnog eerst de andere kant op gaan..
Een collega woont ook 200 meter van de centrale, maar de bekabeling naar
zijn huis toe gaan via een omweg
waarsch. ben je op de weg 'terug' van de kabels aangesloten. dus zit je er
toch ver vanaf!

Rob Meerwijk

"Rob Meerwijk" <r...@schipperscursus.nl> wrote in message
> ben benieuwd naar het antwoord. Ik houd jullie op de hoogte!

KPN snapt het ook niet. De vraag is doorgezet naar mensen die er meer
verstand van hebben...

Nog even afwachten dus, maar er gebeurt wel wat!

Rob

hjm

> [...]
> antwoord en sloeg dus zelf aan het speuren. Het adres van de centrale heb

hahah wij hebben wel allemaal adsl

Jan Bredenbeek

Rob Meerwijk wrote:

> [...]
> antwoord en sloeg dus zelf aan het speuren. Het adres van de centrale heb ik

Als je er met KPN niet uitkomt kun je altijd nog Demon of Cistron
proberen. Die werken via andere ADSL providers die minder moeilijk doen
over afstanden, is mijn ervaring.

--
Jan Bredenbeek, Hilversum, The Netherlands
Replace "send.your.spam.here" with my first name to reply

Rob Meerwijk

"Jan Bredenbeek" <send.your...@syncnet.xs4all.nl> wrote in message

> Als je er met KPN niet uitkomt kun je altijd nog Demon of Cistron
> proberen. Die werken via andere ADSL providers die minder moeilijk doen
> over afstanden, is mijn ervaring.

Jullie hadden allemaal gelijk, te ver. De centrale ligt op 100m, de lijn is
3950 m. Lang. Cistron biedt het wel, maar nog geen linesharing. Even geduld
dus. Misschien wel blij toe, op de zaak hebben we XS4ALL/Mxstream en dat is
de laatste dagen geen feest.

Rob

Jan Bredenbeek

On Thu, 29 Nov 2001 14:08:18 +0100, "Rob Meerwijk"
<r...@schipperscursus.nl> wrote:

> [...]
>dus. Misschien wel blij toe, op de zaak hebben we XS4ALL/Mxstream en dat is

Volgens de Mxstream-infodesk kom je bij een afstand van meer dan 3 km
niet in aanmerking voor Mxstream. Cistron stelt geen beperkingen aan
het aantal kilometers.

groet, Jan.

--
Jan Bredenbeek, Hilversum, The Netherlands

E-mail: jan at syncnet.xs4all.nl
http://www.xs4all.nl/~ljb/