Cistron versus XS4ALL

Julius B.

Ai, ik *denk* dat het hoog tijd wordt voor mxstream en xs4all
om eens te gaan denken aan jaarkortingen en/of verhoging
van de upstream voor ADSL :

http://www.cistron.nl/particulier/broadband.shtml

Cistron Broadband 1024:
setup (eenmalig): 130 EURO (NLG 286,48) incl. BTW
Maandelijks 69 EURO (NLG 152,06) incl. BTW
695,80 EURO ( NLG 1533,34) per jaar incl. BTW
Dat is 19% (tax-free) korting t.o.v. maandabo

Snelheid: 1024 Kbps download / 512 kbps upload
^^^

XS4ALL Fast ADSL:

xs: EUR 49,90 / NLG 109,97 (incl. BTW)
kpn: EUR 29,50 / NLG 65,- (incl. BTW)
totaal: NLG 174,97 per maand,
NLG 2099,64 per jaar incl. BTW

Snelheid: 1024 Kbps download / 256 kbps upload
^^^

OK, de helft van de upstream bij XS4ALL, en toch 400 piek
per jaar meer betalen dan bij Cistron, hoe is dit mogelijk?
--
Julius
http://jult.net/ http://jthz.com/

hellekop

klopt, maar wel een datalimiet!
<Julius B. Thy...@jult.net> wrote in message

Julius B.

With more on that story, here's correspondent *hellekop*:

| klopt, maar wel een datalimiet!

Er is bij XS ook een datalimiet, alleen heet die Fair User Policy.
En dan nog, 20 GB per maand, is dat upstream + downstream ?
Dat haal ik op dit moment met Fast ADSL niet eens.

Danny ter Haar

<Julius B. Thy...@jult.net> wrote:
>Er is bij XS ook een datalimiet, alleen heet die Fair User Policy.

En hoeveel is die dan ?
weet je wanneer je commentaar daar op gaat krijgen ?
Mijn inziens is een harde limiet juist super duidelijk.

>En dan nog, 20 GB per maand, is dat upstream + downstream ?

Ja.
EN we gaan ook dingen doen als streamen van audio/video en
dat wordt dat niet daar bij gerekend.

Danny

Rob Janssen

Dat is nou die vrije concurrentie die men zo graag wilt. Je kunt nou zelf
kiezen of je voor een gevestigd groot bedrijf gaat of voor een nieuwkomer
die ontstaan is uit een doorstart na faillissement van een aanbieder die
veel beloofde maar weinig leverde.

Rob
--
+--------------------------------+--------------------------------------+
| Rob Janssen pe1...@amsat.org | WWW: http://www.xs4all.nl/~pe1chl/ |

Speedy Ron

<Julius B. Thy...@jult.net> wrote in message
> Ai, ik *denk* dat het hoog tijd wordt voor mxstream en xs4all
> om eens te gaan denken aan jaarkortingen en/of verhoging
> van de upstream voor ADSL :

Ik dact ook van yessssssssssssss !!
Dus bestelling is de deur al uit en ik betaal inderdaad voor
een jaar ineens. Toevallig had ik eerder een Cistron overbruggings
abo (inbellen, F30,/ mnd) en krijg ik ook nog eens een fikse
korting op de installatiekosten.
Toen was de keus niet zo moeilijk meer. ;-))
En linesharing moet natuurlijk wel mogelijk zijn ...

--
Greetz, Speedy Ron

The word listen contains the same letters as the word silent

Julius B.

With more on that story, here's correspondent *Rob Janssen*:

| Dat is nou die vrije concurrentie die men zo graag wilt.

wil, zonder t, men wil.

> [...]
| die ontstaan is uit een doorstart na faillissement van een aanbieder die

prima, maar stel dat er 10000 man van mxstream overstappen naar cistron,
omdat ze die ADSL Modem al bezitten, en dan 400 piek per jaar minder
duur uit zijn dan bij mxstream, dan denk ik dat het wel blijft bestaan.
En ik begin te begrijpen waarom die Rob fanpage bestaat:
http://marger.op.het.net/~marger/rob/

Julius B.

Hi *Danny ter Haar*, was jij niet DE Danny uit 1967 ?

| En hoeveel is die dan ?
| weet je wanneer je commentaar daar op gaat krijgen ?

Volgens mij heeft nog niemand dat ooit gekregen, maar het gerucht
ging dat men (bij Fast ADSL) bij 40 GB zou gaan waarschuwen ofzo.

| Mijn inziens is een harde limiet juist super duidelijk.

Ben ik met je eens.

| Ja.

Hebben jullie al een pop-mail systeem met meer boxen en aliases?
Niet dat daar veel noodzaak toe is als je een 500 kbps upstream
hebt, want dan draai je (al gauw) je eigen mail wel...
Hoe streng is Cistron m.b.t. mensen die SMTP en servers draaien?
M.a.w. Hoe aardig zijn de mensen in jouw bedrijf? Net zo aardig
als newsgod Cor B. en header-geek JPC bijv.? Wat vind jij zelf?
Ben je tevreden met je personeel? Hebben jullie al een filiaal
in Amsterdam en zoeken jullie nog mensen? ;)
Wat is de technische opzet van ADSL via BBned,
lukt het met de Alcatel Speed Touch Home ?
Wat is de realistische snelheid? (ik zie nog geen listing
op http://www.dslreports.com/archive/cistron.nl )
--
adios .-.
/|||\

Danny ter Haar

<Julius B. Thy...@jult.net> wrote:
>Hi *Danny ter Haar*, was jij niet DE Danny uit 1967 ?
duh ?

>Hebben jullie al een pop-mail systeem met meer boxen en aliases?

Wordt druk aan gewerkt, zeker voor einde jaar actief.

>Niet dat daar veel noodzaak toe is als je een 500 kbps upstream
>hebt, want dan draai je (al gauw) je eigen mail wel...

:-)

>Hoe streng is Cistron m.b.t. mensen die SMTP en servers draaien?

streng.
Want als je dan openrelay bent jas je met die snelheden enorme
hoeveelheden spam de wereld in. Hebben we een standaard test
voor bedacht geloof ik.

>M.a.w. Hoe aardig zijn de mensen in jouw bedrijf?

uhh ... you're asking ME ?

>Net zo aardig als newsgod Cor B. en header-geek JPC bijv.?

Er is altijd baas boven baas...
Maar we hebben onze sporen toch wel verdient de afgelopen jaren denk ik
zo.

>Wat vind jij zelf?
waarvan ?

>Ben je tevreden met je personeel?

We hebben net gereorganiseerd en een aantal dingen moet
nog aan gesleuteld worden.

>Hebben jullie al een filiaal in Amsterdam

Nee

> en zoeken jullie nog mensen? ;)

Ieder bedrijf is altijd op zoek naar kanjers! ;)

>Wat is de technische opzet van ADSL via BBned,

cisco 6260 dslam die wij laten aflveren op ATM
met (nabije toekomst) red back sms1800.

>lukt het met de Alcatel Speed Touch Home ?

ja

>Wat is de realistische snelheid? (ik zie nog geen listing
>op http://www.dslreports.com/archive/cistron.nl )

kijk even op dejanews naar de eerste artikelen in cistron.broadband.

Danny

Julius B.

With more on that story, here's correspondent *Danny ter Haar*:

| streng.
| Want als je dan openrelay bent jas je met die snelheden enorme
| hoeveelheden spam de wereld in. Hebben we een standaard test
| voor bedacht geloof ik.

En de test staat wel een open poort 25 toe, dus bSMTP zou kunnen
zeg maar, en smtp met authorisatie ook enzo?

| uhh ... you're asking ME ?

hehehe, ik vond je altijd al aardig, bij deze ;)

| Er is altijd baas boven baas...
| Maar we hebben onze sporen toch wel verdient de afgelopen jaren denk ik
| zo.

verdiend, met een d, maar; nee, ik kan niet veel slechts verzinnen
over Cistron, behalve dat het hier nooit leverbaar was, vroeger..

| cisco 6260 dslam die wij laten aflveren op ATM
| met (nabije toekomst) red back sms1800.

hmm.. ik denk dat het storm gaat lopen, met die abo's van jullie.
redden jullie dat wel, denk je?

| kijk even op dejanews naar de eerste artikelen in cistron.broadband.

dit vond ik er al netjes uitzien:

traceroute to www.cistron.nl (195.64.68.254), 32 hops max, 40 byte packets
1 g1-0-1.c12410.science.belnet.net (193.190.198.21) 0.483 ms
2 g6-0.c12008.brussels.belnet.net (193.190.197.181) 0.278 ms
3 p1-0.c7206vxr.amsterdam.belnet.net (193.191.254.6) 4.242 ms
4 ams-ix.ams-sar.cistron.net (193.148.15.52) 4.775 ms
5 www.cistron.nl (195.64.68.254) 5.288 ms

traceroute to www.xs4all.nl (194.109.6.92), 32 hops max, 40 byte packets
1 g1-0-1.c12410.science.belnet.net (193.190.198.21) 0.501 ms
2 g6-0.c12008.brussels.belnet.net (193.190.197.181) 0.322 ms
3 p1-0.c7206vxr.amsterdam.belnet.net (193.191.254.6) 4.219 ms
4 ams-ix.xs4all.net (193.148.15.48) 5.005 ms
5 0.ge-0-3-0.xr1.pbw.xs4all.net (194.109.5.13) 7.650 ms
6 if21.ad3-2.pbw.xs4all.net (194.109.5.42) 9.472 ms

Olivier Baltus

I dont know what you have used to trace but I dont get the same results....

Tracing route to www.cistron.nl [195.64.68.254]
over a maximum of 30 hops:

1 1 ms 1 ms 1 ms 192.168.123.254
2 35 ms 34 ms 31 ms 195.190.242.25
3 44 ms 39 ms 39 ms 32.ge-1-2-0.xr1.pbw.xs4all.net
[194.109.5.65]
4 49 ms 40 ms 45 ms 0.ge-0-3-0.xr1.sara.xs4all.net
[194.109.5.14]
5 44 ms 45 ms 46 ms ams-ix.ams-sar.cistron.net [193.148.15.52]
6 43 ms 47 ms 47 ms www.cistron.nl [195.64.68.254]

Trace complete.

Tracing route to www.xs4all.nl [194.109.6.92]
over a maximum of 30 hops:

1 1 ms 1 ms 1 ms 192.168.123.254
2 32 ms 32 ms 33 ms 195.190.242.25
3 45 ms 46 ms 45 ms 32.ge-1-2-0.xr1.pbw.xs4all.net
[194.109.5.65]
4 41 ms 46 ms 45 ms www.xs4all.nl [194.109.6.92]

Trace complete.

Danny ter Haar

<Julius B. Thy...@jult.net> wrote:
>En de test staat wel een open poort 25 toe, dus bSMTP zou kunnen
>zeg maar, en smtp met authorisatie ook enzo?

Ik weet niet precies hoe de heren techneuten dat bedacht hadden,
vast wel iets stijl/zinvols.

>hmm.. ik denk dat het storm gaat lopen, met die abo's van jullie.
>redden jullie dat wel, denk je?

Wij wel, van bbned ben ik niet zeker ;-)

Danny

Miquel van Smoorenburg

In article <slrn9vvpv3...@linux.pe1chl.ampr.org>,

Rob Janssen <nom...@pe1chl.ampr.org> wrote:

> [...]
>die ontstaan is uit een doorstart na faillissement van een aanbieder die

Cistron Telecom is helemaal niet doorgestart. Cistron Telecom is
failliet, dood, en begraven. Nouja bijna, de curator handelt de
losse einden af, zoals gebruikelijk is. Toen het bedrijf nog
bestond, echter, leverde het zeker wat het beloofde.

Cistron Internet levert nu ADSL via BBNed. Dit bedrijf bestaat al
sinds 1995 en heeft nog nooit externe financiers nodig gehad.

Je kunt nu zelf kiezen of je gaat voor een groot bedrijf met
50 miljard schuld dat aan de rand van de afgrond staat en
alleen met staatshulp overeind kan blijven of voor een bedrijf
dat al jarenlang zonder extern geld zelfstandig draait ;) ;)

Mike.
--
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity,
and I'm not sure about the former" -- Albert Einstein.

Tha Reverend

miq...@cistron-office.nl (Miquel van Smoorenburg) wrote:
>Cistron Internet levert nu ADSL via BBNed. Dit bedrijf bestaat al
>sinds 1995 en heeft nog nooit externe financiers nodig gehad.

<quote>
bbned heeft 1 grote investeerder achter zich; Telecom Italia. Deze
multinational heeft het locale management carte blanche gegeven,
hetgeen ons als kleine partij zeer slagvaardig maakt.
</quote>

--
Tha Reverend
You can observe a lot by watching...

Robert Thielens

"Tha Reverend" <tha_rev...@SPAMdolfijn.nl> wrote in message

> [...]
> multinational heeft het locale management carte blanche gegeven,
> hetgeen ons als kleine partij zeer slagvaardig maakt.

Ja, en uw vraag/opmerking hierop is?
Mike heeft het over cistron internet.
En om financiering bij bbned maak ik me voorlopig geen zorgen :-)

Groeten, Robert
--
I love you too, Brick.
Blossom

Rob

Als je mensen gaat wijzen op hun taalfouten, dan zijn er altijd andere
mensen die ook gaan schoolmeesteren en vervolgens van jouw tekst zeggen dat
het eerste woord in een zin begint met een hoofdletter, dus Prima i.p.v.
prima; Cistron i.p.v. cistron; modem i.p.v. Modem, Mxstream i.p.v. mxstream.
Ik maak me nooit schuldig aan schoolmeesteren. Het gaat om de inhoud van een
tekst. Rob Janssen is ten opzichte van Cistron altijd kritsch geweest. Zo
ook hier. Hij slaat de spijker op de kop. Cistron fans kunnen moeilijk
kritiek verdragen. Een Cistron fan is net een pedaalemmer, als je op zijn
lange tenen staat, gaat zijn mond open.

Dat er 10.000 man zullen overstappen van Mxstream naar Cistron lijkt me
onwaarschijnlijk. Voor het faillissement had Cistron niet meer dan ongeveer
500 tevreden ADSL abonnees. Mxstream heeft vele tienduizenden tevreden
gebruikers. Zoveel mensen kunnen zich toch niet vergissen?

<Julius B. Thy...@jult.net> schreef in bericht

Tha Reverend

"Robert Thielens" <ne...@r-thielens.demon.nl> wrote:

>Ja, en uw vraag/opmerking hierop is?

Lijkt me een externe financier.

>Mike heeft het over cistron internet.

Nee, hij heeft het over BBNed. Of "Dit bedrijf" moet slaan op Cistron
Internet ipv BBNed. Kan natuurlijk best.

>En om financiering bij bbned maak ik me voorlopig geen zorgen :-)

Dat doe ik ook niet hoor... tijdje geleden zag het er wel slecht uit.

--
Tha Reverend
I intend to live forever - so far, so good...

Arjan

On Sat, 24 Nov 2001, it was written by Lord Rob <@> The Mighty One (tm):

> Een Cistron fan is net een pedaalemmer, als je op zijn
> lange tenen staat, gaat zijn mond open.

Hey, grappig ! Dat ga ik meteen eens even uitproberen...

*op dth's tenen stap & nieuwsgierig afwacht met iets in de aanslag*

a.
--
no sig today

Julius B.

> [...]

| Ik maak me nooit schuldig aan schoolmeesteren. Het gaat om de inhoud van een

Ik weet niet waar je op reageert, maar welk eenen bullshit.
Als iemand schrijft dat het "men wilt" is, dan is het eind zoek,
dan kan ik ook wellk zzo gan scxhrijvemn zonder me eraan te ztorun.
Zulke shit is heel irritant voor de lezer, want dat zijn geen typo's,
dat zijn fouten die mensen laat afvragen of 't wel klopt, wat er staat,
wat er bedoeld wordt, en dat zal inhouden dat de inhoud van een tekst
er NIET meer toe doet. Het gaat in dat geval de schrijver kennelijk
ook niet om de inhoud van de tekst, maar om het dom van zich afschrijven
van troep die niemand met plezier zal lezen. Jij bent dus zo'n aso,
die bovendien nog eens dom aan de bovenkant van het geschrevene
aan het reageren is, en ik heb zelden zoiets irritants in usenet gezien
als dat, en iedere malloot die zich daaraan schuldig maakt
is rijp voor het opnieuw volgen van het lager onderwijs.
--
Julius
http://jult.net

Julius B.

With more on that story, here's correspondent *Miquel van Smoorenburg*:

> [...]
| alleen met staatshulp overeind kan blijven of voor een bedrijf
| dat al jarenlang zonder extern geld zelfstandig draait ;) ;)

Met een man aan het hoofd wiens openheid van zaken
in usenet zeer bewonderenswaardig te noemen is.
Danny is de beste public relations die een bedrijf
als dit zich kan wensen, volgens mij.

Seb

Rob" <@> wrote in message

Hé, daar hebben we die verkalkte KPN-er weer. Even wakker uit je
winterslaap??

>Mxstream heeft vele tienduizenden tevreden
> gebruikers. Zoveel mensen kunnen zich toch niet >vergissen?

Ben al 1,5 jaar een van die vele tienduizenden. Vind al 1,5 jaar dat ik me
vergis, er was alleen geen ander alternatief. Nu Cistron ook hier in
Amsterdam ADSL aanbiedt is de keuze heel snel gemaakt !!

Nog anderhalve week en ik krijg eindelijk eens een behoorlijke upload !

Cistron, here we come !!

Seb

Julius B.

With more on that story, here's correspondent *"Rob" <@>*:

| Dat er 10.000 man zullen overstappen van Mxstream naar Cistron lijkt me
| onwaarschijnlijk.

Mij niet, want BBned draait nu, met linesharing, in de hoofdstad,
en er zijn nogal wat abonnees die daarop hebben gewacht. Ik ben
teruggegaan naar XS omdat Cistron hier niet kon leveren destijds,
omdat KPN niet mee wilde werken.

| Voor het faillissement had Cistron niet meer dan ongeveer
| 500 tevreden ADSL abonnees.

De boosdoener in dit hele verhaal is KPN en het misbruiken
van haar monopolie-positie voor wat de infrastructuur betreft.

| Mxstream heeft vele tienduizenden tevreden gebruikers.
| Zoveel mensen kunnen zich toch niet vergissen?

Ze hadden geen keuze. Als ik kan kiezen tussen
- 128 kbps upstream met coax
- 256 kbps upstream met pptp
- 512 kbps upstream zonder pptp
en er ook nog eens flink wat per jaar op verdien,
dan zie ik de abonnees echt bij bosjes gaan voor
de laatste optie (Cistron) en vertrekken
bij dat nagenoeg failliete KPN en/of UPC.

*the Rubberto's*

On Sat, 24 Nov 2001 23:21:52 +0100, "Rob" <@> wrote:

> Rob Janssen is ten opzichte van Cistron altijd kritsch geweest. Zo
>ook hier. Hij slaat de spijker op de kop.

Zeg...

Die voornaam..

nee he...

neeeeee....

Rob(erto)

Http://www.xs4all.nl/~tuig/bananenland.html

Ruben van der Leij

On Sun, 25 Nov 2001 01:42:03 +0100,
Julius B. Thy...@jult.net <JuliusB...@jult.net> wrote:

>dan zie ik de abonnees echt bij bosjes gaan voor de laatste optie (Cistron)

Tja. Je vergeet voor het gemak even hoe afhankelijk je blijft van KPN.

Plus dat geen van de resellers van BBned op het idee gekomen is een
basis-product als 128Kbit SDSL te gaan leveren. Ik heb behoefte aan iets van
een paar honderd bytes per seconde, en niet meer dan een paar honderd
megabyte per maand. Dankzij jullie speedfreaks en leeches zit ik straks
opgescheept met een onnodig duur en snel product. Omdat iedereen denkt dat
0.5Mbit upstream nodig is voor een beetje email.

Wees eens eerlijk, Julius. Hoeveel megabytes tekst komt er van jouw
toetsenbord, op jaarbasis? 7000 karakters per uur, 8 uur per dag, 200 dagen
per jaar is 10 hele megabytes. Dat is wat een beroep-typist aan zinnige
content kan genereren. Is het echt nodig je volledige jaarproductie iedere
drie minuten te kunnen versturen? Of wil je een zakcentje bijverdienen met
spammen? ;>

Wie brengt als eerste een *goedkoop* ADSL-achtig product voor mensen die
niet per se harde schijf na harde schijf will vullen met rommel die ze toch
maar een of twee keer bekijken?

--
Ruben

The Seventh Commandments for Technicians
Work thou not on energized equipment, for if thou dost, thy fellow
workers will surely buy beers for thy widow and console her in other
ways.

Coen Rosdorff

Rob wrote:

> Mxstream heeft vele tienduizenden tevreden gebruikers.

De kwaliteit van mxstream en xs4all is sinds een maand anders ver onder
de maat. En dan bedoel ik zowel technisch als service.

Marc

>Rob" <@> wrote in message

hou toch een eind op man, volgens jouw redenering vergiste zich in
donkere tijden in de vorige eeuw ook geen vele tienduizenden in hun
politieke overtuiging. en nou ga je me vertellen dat jij wel kritisch
mag zijn over de plannen van Cistron , en wij niet over de prestaties
van de KPN, trek dat bruine hemd toch uit idioot (sorry Aad moest ff )

Marc

Julius B.

With more on that story, here's correspondent *Ruben van der Leij*:

| Tja. Je vergeet voor het gemak even hoe afhankelijk je blijft van KPN.

Nee hoor, prima club, wat mij persoonlijk betreft geen klachten
over KPN, maar ik heb wel meegemaakt op werkplekken hoe lastig ze
kunnen zijn, hoe traag ze kunnen zijn, en hoeveel ze daar verdienen
terwijl ze uit hun nuezen lopen te vreten.

> [...]
| opgescheept met een onnodig duur en snel product. Omdat iedereen denkt dat
| 0.5Mbit upstream nodig is voor een beetje email.

Waar heb je het over, ik heb er echt wel redenen voor,
ik draai allerlei shit achter dat IP, zoals jult.net
en het voordeel van zelf serven is dat je zonder veel
kosten vele tientallen aan Gigabytes kunt publishen,
bijv. foto's, video en audio. Van beiden heb ik
echt Gigabytes eigen materiaal liggen die ik graag
online wil hebben of zetten. Dat is onbetaalbaar
als je dat door anderen wilt laten doen.
Daarnaast hoeft het aantal bezoekers niet hoog te zijn,
daar gaat het mij niet om, dus is zo'n 500 kbps upstream ideaal!

> [...]
| drie minuten te kunnen versturen? Of wil je een zakcentje bijverdienen met

Ik doe aanzienlijk veel meer, onder andere i.v.m. waar ik wel eens
werk is het buitengewoon handig om remote op eigen PC bezig te kunnen,
maar ook om zwaar spul te kunnen overhevelen, zoals WAV files
en software enzo. En ja, dat is nodig en handiger dan lastig gedoe
met zipdrives, CD's branden of floppies volstouwen.

| Wie brengt als eerste een *goedkoop* ADSL-achtig product voor mensen die
| niet per se harde schijf na harde schijf will vullen met rommel die ze toch
| maar een of twee keer bekijken?

Ik zou echt niet meer willen surfen onder de 800 kbps,
door kabel en werk ben ik daar zייr aan gehecht geraakt,
het grootste voordeel is juist je gezondheid(!) door tijdwinst
en de mogelijkheid tot multitasking van downloads en andere zaken
zoals radio en info-clips, streaming mp3 en nog veel meer.

Ik ben heel erg met je eens dat het raar is dat er niet zulke
low res abo's bestaan, ik zie ook geen nadelen van dergelijke
extra mogelijkheden. Waarom niet gewoon een zelf te kiezen waarde
voor zowel down als upstream speed? bijv. 500 down met 500 up,
of zelfs 120 down met 500 up, of 4000 down met 120 up etc.
en dan daarvoor berekend worden op realistische waarden
(dus voor mxstream fast zou dat zijn 870 down met 230 up).

Ik ben niet met je eens dat er geen push moet zijn naar speed,
laat er maar altijd een bottleneck bestaan, dat is alleen maar
gunstig voor de (drang naar) ontwikkeling en progressie van
betere snellere technieken en hardware. En zo.

Qua "duur" zou ik eerder eens in Den Haag gaan klagen over
woninghuren en woningprijzen, over de real-estate bizniz,
en over de openbaar vervoer prijzen en bepaalde belastingen.
Als ze daar wat normaler bedragen zouden invoeren, in plaats van
die mafiosi-tax van nu, dan heb je zo je abonnement breedband eruit,
zeg maar..

Marger

xs4all.adsl made Julius B. Thy...@jult.net write in
<fgqvvtorvkc009l3b...@jult.nl>:

> [...]

>duur uit zijn dan bij mxstream, dan denk ik dat het wel blijft bestaan.
>En ik begin te begrijpen waarom die Rob fanpage bestaat:

For the record: die pagina heeft absoluut NIETS met Rob Janssen te maken.
Daar zou ik niet gauw een fanpage voor maken. Hij heeft wel alles te maken
met de Rob die als eerste op de door mij gequote reply van jou reageerde
(msg-id 3c001d90$0$55494$e4fe...@newszilla.xs4all.nl ).

--
Marger
De Rob <@>-fanpage: http://marger.op.het.net/rob

"Wie is er nu een imho?"

Danny ter Haar

<Julius B. Thy...@jult.net> wrote:
> [...]
>en dan daarvoor berekend worden op realistische waarden
>(dus voor mxstream fast zou dat zijn 870 down met 230 up).

Heel simpel:
Aan de inkoop kant is de lijnhuur (36 gulden nog wat EX btw per maand)
van het ons bekende/beminde groene bedrijf DE grootste kosten post.
Daarbij komt de apparatuur (sdsl is per poort duurder, zowel
aan de kant van de centrale als aan de kant van de gebruiker)
transport van de centrale naar je "hand-over" point van de isp
etc. En dan blijkt het 512/128 product het goedkoopst.
Daarom kan je dat sorrt dingen als bandbreedte/verhoudingen up/down
niet zelf kiezen.

Dit wordt een meer algemene discusiie en ik ben al eens
uitgemaakt dat ik de xs4all usenet groepen liep te spammen
met mijn commerciele praat.

Dus even followup gezet naar cistron.broadband.

Danny

Tha Reverend

d...@trinity.hoho.nl (Danny ter Haar) wrote:
>Dus even followup gezet naar cistron.broadband.

Sorry, nog even onderstaande vraag hier gesteld als je het niet erg
vind.

>Aan de inkoop kant is de lijnhuur (36 gulden nog wat EX btw per maand)
>van het ons bekende/beminde groene bedrijf DE grootste kosten post.

Huh? Ik dacht dat Cistron alles deed via BBNed?

--
Tha Reverend
I think, therefore i am. I think...

Mike Schenk

Julius B. Thy...@jult.net writes in xs4all.adsl:

> [...]
>en er zijn nogal wat abonnees die daarop hebben gewacht. Ik ben
>teruggegaan naar XS omdat Cistron hier niet kon leveren destijds,

Met daarbij wel de kanttekening dat KPN niet mee wilde werken omdat
Cistron Telecom niet wilde/kon betalen.
Hoe je het ook wendt of keert Cistron Telecom heeft zich verkeken op de
zakelijke kant van hun dienstverlening en alleen naar de techniek
gekeken. Hopelijk is daarvan geleerd en is in de constructie met
BBned wel een goede dienstverlening te bieden.

Mike
--
Fighting for peace is like fucking for virginity!

Danny ter Haar

Tha Reverend <tha_rev...@SPAMdolfijn.nl> wrote:
>Sorry, nog even onderstaande vraag hier gesteld als je het niet erg
>vind.

heeft dit iets met cistron vs xs4all te maken ?

>Huh? Ik dacht dat Cistron alles deed via BBNed?

Klopt, wij nemen enkel dienst af van ..
Maar de prijsopbouw van bbned weet ik dat grootste gedeelte dus
lijnhuur KPN is.

Het is overigens niet uitgesloten dat wij bij bepaalde centrales
alle dingen weer zelf gaan doen. Maar eerst even wat geld
verdienen dus ;-)

Danny

Rob Janssen

Ruben van der Leij <ru...@nutz.nl> wrote:

>Tja. Je vergeet voor het gemak even hoe afhankelijk je blijft van KPN.

>Plus dat geen van de resellers van BBned op het idee gekomen is een
>basis-product als 128Kbit SDSL te gaan leveren. Ik heb behoefte aan iets van

128 kbit dat kan wel met IDSL. Er was hier in de buurt ooit een bedrijf dat
zo iets aanbiedt, dacht ik. In experimentele vorm dan wel. Maar dat
was nog in de tijd dat je volledig kopen huurlijnen zonder filters kon
krijgen, daar zetten ze dan NT1's of van die ZyXEL IDSL spullen op denk ik
en dan heb je 144 kbit/s op de lijn.

>Wie brengt als eerste een *goedkoop* ADSL-achtig product voor mensen die
>niet per se harde schijf na harde schijf will vullen met rommel die ze toch
>maar een of twee keer bekijken?

KPN/XS4ALL.

Rob
--
+--------------------------------+--------------------------------------+

- MS -

> [...]

> http://jult.net/ http://jthz.com/
> "I'm holding an 'I Don't Give A Shit'-o-meter
> and the needle's not moving." - D. Coupland

Om maar even het laatste woord te hebben:
Buiten dat het je een paar honderd piek per jaar scheelt, is het ook een
leuke bijkomstigheid dat de kwaliteit simpelweg subliem is.
Zaken als extra POP-boxen is leuk, maar de kwaliteit van je verbinding, een
goede bereikbaarheid van de helpdesk en een goede service staan voorop naar
ik mag aannemen. Of heb je liever 5 POP-boxen extra?

--
Martijn Stam

Ruben van der Leij

On 25 Nov 2001 09:15:48 GMT,
Rob Janssen <nom...@pe1chl.ampr.org> wrote:

>of van die ZyXEL IDSL spullen op denk ik en dan heb je 144 kbit/s op de
>lijn.

Hetgeen precies is wat ik al een paar jaar gebruik. Maar via een
ex-werkgever die daar vanaf wil, en ik eigenlijk ook wel, maar er is niemand
die iets vergelijkbaars levert. Er heeft heel even zoiets op de lijst van
zakelijke diensten van BBned gestaan, maar dat was qua prijs niet zo
aantrekkelijk. 297 euro per maand.

Ruben van der Leij

On 25 Nov 2001 07:01:57 +0100,
Mike Schenk <m...@planet.nl> wrote:

>Met daarbij wel de kanttekening dat KPN niet mee wilde werken omdat
>Cistron Telecom niet wilde/kon betalen.

Met daar weer bij de kanttekening dat KPN de volle mep eistte voor alle
centrales waar Cistron in de toekomst toegang toe zou kunnen willen.

Centrales die eerst niet geschikt waren voor concurrenten, totdat de OPTA
opeens een stapeltje foto's van half lege gebouwen kreeg, en KPN toe moest
geven dat ze toch wel geschikt waren voor gedeeld gebruik door meerdere
ADSL-aanbieders.

Esther

> Dat is 19% (tax-free) korting t.o.v. maandabo

Lijkt tax free, maar is het niet. onmogleijk he
dus gewoon 19% korting. Punt.

Robert Thielens

"Ruben van der Leij" <ru...@nutz.nl> wrote in message

> Met daar weer bij de kanttekening dat KPN de volle mep eistte voor alle
> centrales waar Cistron in de toekomst toegang toe zou kunnen willen.

Over de prijs valt te discusieren maar jij moet toch ook betalen wat je
besteld?
En als je dat niet kunt omdat je geen geld hebt aangenomen toen het werdt
aangeboden....tja....

> [...]
moest
> geven dat ze toch wel geschikt waren voor gedeeld gebruik door meerdere

En zo zijn er veel meer "gevalletjes"
De manier waarop KPN probeerd zijn positie te behouden verdiend geen
schoonheidsprijs. Maar dat "Den Haag" het zo ver heeft laten komen is nog
veel gevaarlijker.

Groeten, Robert
--
What was that?
blossom

Monkey

In newsgroup xs4all.adsl, Ruben van der Leij says...

>: Met daar weer bij de kanttekening dat KPN de volle mep eistte voor alle

>: centrales waar Cistron in de toekomst toegang toe zou kunnen willen.

En KPN eiste dat terecht Ruben. Ga eerst maar eens op onderzoek uit naar
de ware toedracht van het Cistron-telecom debakel, voordat je nog meer
van deze onzin in een XS4All nieuwsgroep post.

--
__ __ _____ _ _ _ _ ____ _ _
.-"-. ( \/ )( _ )( \( )( )/ )( ___)( \/ )
\'---'/ Club: http://computer.clubs.nl/antivirus
/`"""`\ Homepage: http://monkey-home.dyns.cx
E-mail: mon...@xs4all.nl

Danny ter Haar

Ruben van der Leij <ruben...@nutz.nl> wrote:
>Met daar weer bij de kanttekening dat KPN de volle mep eistte voor alle
>centrales waar Cistron in de toekomst toegang toe zou kunnen willen.

Ack, en vanaf de eerste factuur hebben we daar tegen ge-ageerd.
En toen babyxl optazaak aanspande hebben we richting kpn gecommuniceerd
dat we ons wilden schikken naar uitspraak babyxl geschil.
Toen wij dat voorstelden heeft kpn als reactie in de betreffende zaak
de tekst opgenomen dat de uitspraak ALLEEN voor babyxl gold en dat als
"andere" telco's zelfde eisen hadden ze een nieuwe zaak aanhangig
moesten maken bij OPTA. Daarmee ons op kosten joeg en zij natuurlijk weer
tijdrekken mogelijk maakte.

Danny

--
If you can't beat um, join them! (KPN: we staan te koop!!!)

Danny ter Haar

Tuurlijk zit op de nieuwe prijs gewoon 19% btw, is gewoon een marketing
gimmick. ;-)

Danny

Miquel van Smoorenburg

In article <lq900usfl3qqhavkl...@4ax.com>,

Tha Reverend <tha_rev...@SPAMdolfijn.nl> wrote:

>Nee, hij heeft het over BBNed. Of "Dit bedrijf" moet slaan op Cistron
>Internet ipv BBNed. Kan natuurlijk best.

Euh, ja. 'dit bedrijf' slaat op Cistron Internet. Die zin
is inderdaad ietwat slordig geformuleerd.

Mike.
--
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity,
and I'm not sure about the former" -- Albert Einstein.

- MS -

"Robert Thielens" <ne...@r-thielens.demon.nl> wrote in message

Ja en dat ze dan ook nog eens met 1,7 mld euro worden gespekt, terwijl
anderzijds de concurrentie bevordert had moeten worden, is ronduit
belachelijk En dan krijgt die Scheepsbouwer, of hoe die ook heet, nog ff
lekker 5 mln oprotpremie aan opties die hij heel zielig pas over 3 jaar mag
verzilveren. Had die 5 mln 2 jaar eerder aan Cistron gegeven en we hadden nu
allemaal 4-8 Mb thuis liggen met telefonie voor 100 piek in de maand!

--
Martijn Stam

Danny ter Haar

Robert Thielens <ne...@r-thielens.demon.nl> wrote:
>En als je dat niet kunt omdat je geen geld hebt aangenomen toen het werdt
>aangeboden....tja....

Je gelooft nog steeds in sprookjes he ?
Er is *NOOIT* 1 concreet voorstel geweest om geld te investeren in
cistron: door geen enkele partij.
Alleen een aandelen swap zodat cistron onderdeel zou zijn van een grote
beursgenoteerde partij die het nu _bijzonder_ zwaar heeft.
Dan hadden we zeker ook niet de uitrol in de randstad kunnen waarmaken
die we voor ogen hadden. Maar ja, beetje moeilijk in te schatten
natuurlijk als je buitendienst medewerker was en je niet bij al die
gesprekken aanwezig bent geweest.

>De manier waarop KPN probeerd zijn positie te behouden verdiend geen
>schoonheidsprijs. Maar dat "Den Haag" het zo ver heeft laten komen is nog
>veel gevaarlijker.

OPTa heeft aangekondigd slagvaardiger te willen zijn zodat ze niet
medicijn ontwikkeld hebben als de patient al overleden is en noemde
gewoon cistron als voorbeeld. Wat de nederlandse staat nu doet met 1.7
MILJARD "sponsering" van KPN met aangifte nieuwe aandelen vind ik echt
gevaarlijk en ik hoop dat iemand met veel tijd/geld en connecties in de
politiek eens gaat lobbie-en bij de mensen brussel.

Danny

Danny ter Haar

Monkey <mon...@provider.nl> wrote:
>En KPN eiste dat terecht Ruben. Ga eerst maar eens op onderzoek uit naar
>de ware toedracht van het Cistron-telecom debakel, voordat je nog meer
>van deze onzin in een XS4All nieuwsgroep post.

Heb jij bij de besprekingen erbij gezeten ?
Volgens mij pas jij monkey-see-monkey-do verkeerd toe .

Danny

d12

Wahaha, Cistron? Eindelijk ze zijn terug. De keuze is makkelijk ;)

Miquel van Smoorenburg

In article <slrna00iep...@chest.nutz.nl>,

> [...]
>opgescheept met een onnodig duur en snel product. Omdat iedereen denkt dat
>0.5Mbit upstream nodig is voor een beetje email.

Kom op Ruben, jij weet ook wel dat de vaste kosten 90% van de prijs
bepalen. Of je nu 64 of 512 kbit/sec hebt dat maakt qua kosten
niet zo gek veel uit. Het koper moet gehuurd worden, de 1-malige
kosten betaald (die veel hoger zijn dan aan de klant doorberekend wordt),
die DSLAM moet er staan, de backbone moet er toch zijn, enz

En SDSL kaarten in de DSLAM zijn ook nog *duurder* dan ADSL kaarten.

>Wie brengt als eerste een *goedkoop* ADSL-achtig product voor mensen die
>niet per se harde schijf na harde schijf will vullen met rommel die ze toch
>maar een of twee keer bekijken?

Niemand. Dan moet er geld bij.

Oh ja Casema kan je voor 27E per maand vast wel een Demos kabel
internet aansluiting leveren.

Julius B.

With more on that story, here's correspondent *Rob Janssen*:

| KPN/XS4ALL.

Nou, het cistron 512 abo, dat is fl. 977,78 gulden per jaar, all in,
als je die Alcatel al hebt van KPN, en dat bedrag in 1 keer kunt
ophoesten, dan win je meer dan 300 piek per jaar bovenop het
basic mxstream/xs4all abo. (da's nu fl. 1187,52 per jaar)
En als je nieuwkomer bent bij ADSL, dan koop je een DSL-kastje,
maar omdat de inschrijfkosten bij cistron nog effe flink minder
hoog zijn, heb je die 'modem' er al bijna uit.
En je krijgt een 2 keer zo hoge upstream cadeau, en geen pptp.
Wat is de keuze die jij dan zou maken voor het 'goedkope' abonnement?
ik bedoel, ik zou met pijn in mijn hart vertrekken bij xs4all,
maar ja, het geld groeit ook mij niet op mijn rug...

Rob Janssen

> [...]

>die iets vergelijkbaars levert. Er heeft heel even zoiets op de lijst van
>zakelijke diensten van BBned gestaan, maar dat was qua prijs niet zo

Het probleem is dat de infrastructuur niet meer leverbaar is...

Julius B.

With more on that story, here's correspondent *- MS -*:

| Buiten dat het je een paar honderd piek per jaar scheelt, is het ook een
| leuke bijkomstigheid dat de kwaliteit simpelweg subliem is.

Weet niet hoe ze het doen, maar de route naar de ams-ix
is korter bij cistron, en dat alleen al vind ik erg leuk.

| Zaken als extra POP-boxen is leuk, maar de kwaliteit van je verbinding, een
| goede bereikbaarheid van de helpdesk en een goede service staan voorop naar
| ik mag aannemen. Of heb je liever 5 POP-boxen extra?

helpdesk en service doen me niet zoveel, als het maar stabiel is
en ik servers mag draaien. die popboxen zijn geen issue;
je draait je eigen mail wel met die snelheden.
er is een studentenhuis vlakbij mij in de buurt
waar ik de meuk heb aangesloten op een fast adsl,
die trakteren mij vanavond op een gratis maaltijd
alleen maar vanwege dit nieuws (400 piek/jaar minder).
die 20 GB per maand blijven ze wel onder, trouwens.

Danny ter Haar

Ian Zachar <Ian_Z...@hotmail.com> wrote:
>Waarom vind je het reddingsplan voor KPN gevaarlijk?
Belonen voor gevaarlijk speculaties.
Laat ze eplus desnoods weggeven aan iemand.
2 jaar geleden maakte kpn 10% winst per jaar, nu 10% verlies, door
verkeerde keuzes. Ze wilde groter zijn/worden dan ze konden. En nou moet
de staat (lees jou en mijn geld) daaraan worden besteed ?
dacht het niet. *NU* is de tijd om dat grote logge bedrijf in kleine
stukken op te breken die stuk voor stuk rendabel kunnen zijn.

>Volgens mij is de injectie vooral zuur voor de *grote* concurrenten van
>KPN, zoals Versatel en UPC die ook in grote moeilijkheden zitten.

Die doen alletwee geen mobile, sponsoren geen nationale sport etc.
KPN is meester in de marketing (met die mega budgetten van ze).
Ze mogen (en dat is niet persoonlijk) van mij best eens echt heel diep
gaan ipv dat hand boven de hand hou gedoe van den haag.

Danny

Monkey

In newsgroup xs4all.adsl, Danny ter Haar says...

>: Heb jij bij de besprekingen erbij gezeten ?

Niet bij de Cistron delegatie

>: Volgens mij pas jij monkey-see-monkey-do verkeerd toe

Net of de struisvogel-politiek van Cistron erg veel geholpen heeft.

Danny ter Haar

Monkey <mon...@provider.nl> wrote:
>Niet bij de Cistron delegatie
*dus* bij de kpn kant ?

>Net of de struisvogel-politiek van Cistron erg veel geholpen heeft.

Als iemand zich bedient van struisvogel politiek is het iemand achter
een fake email account etc. Wie staat er nou voor aap ?

Danny

Monkey

In newsgroup xs4all.adsl, d12 says...

>: Wahaha, Cistron? Eindelijk ze zijn terug. De keuze is makkelijk ;)

BBNet dus

- MS -

"Ian Zachar" <Ian_Z...@hotmail.invalid> wrote in message

> [...]
> mij dat de belangen van een weer gezond KPN vele malen (factor 1000 a
> 10.000 qua personeel, omzet, klanten etc) groter is dan het belang van de
> voormalige Cistron Telecom. En Cistron biedt al weer ADSL aan nietwaar en
> is dus aardig op z'n pootjes terecht gekomen.
>
> Verder heeft de aankoop van aandelen niet zoveel met ADSL te maken, maar
> wel alles met KPN *Mobile*, niet met het vaste net.

> Volgens mij is de injectie vooral zuur voor de *grote* concurrenten van
> KPN, zoals Versatel en UPC die ook in grote moeilijkheden zitten.

Ik vind dat als het met een bedrijf slecht gaat, KPN of niet, er een
natuurlijke afvloei van diensten, personeel etc. moet plaatsvinden. In geval
van KPN krijgt ook de concurrentie dan ook weer een kans.

--
Martijn Stam

Robert Paats

> [...]

>ook hier. Hij slaat de spijker op de kop. Cistron fans kunnen moeilijk
>kritiek verdragen. Een Cistron fan is net een pedaalemmer, als je op zijn

Cistron fans zijn inderdaad erg luidruchtig en kunnen wijnig verdragen
maar het gaat wel erg ver om ze een pendaal emmer te noemen !!

> [...]

>500 tevreden ADSL abonnees. Mxstream heeft vele tienduizenden tevreden
>gebruikers. Zoveel mensen kunnen zich toch niet vergissen?

Iedereen kan fouten maken !! Ik herinder me op eens de volgende
uitspraak "A crowd has many heads bud no brain" denk daar eens over
na.

Maar MXstream is op zich niet slecht, teminste op de manier zoals ik
het gebruik heb ik niet te klagen dus iemand anders kan en mag een
andere mening hebben.

--
Robert Paats Leiden The Netherlands
rob...@xs4all.nl

Robert Paats

On 25 Nov 2001 09:15:48 GMT, nom...@pe1chl.ampr.org (Rob Janssen)
wrote:

> [...]
>was nog in de tijd dat je volledig kopen huurlijnen zonder filters kon
>krijgen, daar zetten ze dan NT1's of van die ZyXEL IDSL spullen op denk ik

Probleem met IDSL is dat je geen line sharing kan doen over de
telefoon lijn. Wat wel een mogelijkheid is om een B kanaal bij de
eerste centrale direct een IP netwerk in te duwen en op basis van ISDN
een 64kb internet verbinding aan te bieden. Probleem bij zo iets is
dat alle switches eigendom zijn van KPN en niemand anders in deze
technologie geld steekt (Op Cistron na dan voor een kleine zucht)

Er zijn geen standaarden zijn om iets dergelijks te implementeren
waardoor apparatuur onnodig duur gaat worden en je als nog beter een
ASDL verbinding kan nemen.

Monkey

In newsgroup xs4all.adsl, Danny ter Haar says...

>: Als iemand zich bedient van struisvogel politiek is het iemand achter

>: een fake email account etc. Wie staat er nou voor aap ?

'reply to' gebruiken en jou newsreader weet zowaar het juiste mail
adres.

Julius B.

> [...]

Nou, het cistron 512 abo, dat is fl. 977,78 gulden per jaar, all in,
als je die Alcatel al hebt van KPN, en dat bedrag in 1 keer kunt

ophoesten, dan win je meer dan 200 piek per jaar bovenop het

Julius B.

> [...]

| natuurlijke afvloei van diensten, personeel etc. moet plaatsvinden. In geval
| van KPN krijgt ook de concurrentie dan ook weer een kans.

Precies, en dat zou hoog tijd worden.
Dat het zo beroerd gaat met KPN, dat is een teken aan de wand !
Als ik een wond heb die pijn doet, dan betekent het dat er iets
niet in orde is met die wond. Kun je wel pijnstillers blijven slikken
en verdovingsprikjes toedienen, daarmee wek je de valse schijn
naar jezelf en naar buiten toe dat er niets mis zou zijn.
--
adios .-.
/|||\

Danny ter Haar

Ian Zachar <Ian_Z...@hotmail.com> wrote:
>Wat vind je van het punt -wat velen een beetje lijken te vergeten- dat er
>*nog* een tweede aansluitnet in Nederland is, namelijk de kabel?

shared medium == technisch inferieur == niet interessant.

Danny

Rob Janssen

Miquel van Smoorenburg <miq...@cistron-office.nl> wrote:
> [...]
>kosten betaald (die veel hoger zijn dan aan de klant doorberekend wordt),
>die DSLAM moet er staan, de backbone moet er toch zijn, enz

Dus wat je wilt zeggen is dat de afnemers van een snelle verbinding teveel
betalen, om daarmee de afnemers van een langzame verbinding te subsidieren?

Maar dat is toch helemaal niet toegestaan?

Julius B.

With more on that story, here's correspondent *Ian Zachar*:

| Goed, dat mag je vinden. Ik ben het daar niet mee eens, maar ik heb weinig
| zin om mijn standpunt daarover nog eens te gaan verdedigen.

Punt is dat het shared coax wel superieur *kan* zijn, maar dat we
1000 kbps down met 500 kbps up niet snel aangeboden zullen zien
worden voor 695,80 EURO ( NLG 1533,34) per jaar incl. BTW,
en dat doet cistron dus wel.
--
Julius
http://jult.net

Ruben van der Leij

On Sun, 25 Nov 2001 12:12:32 +0000 (UTC),

> [...]

>kosten betaald (die veel hoger zijn dan aan de klant doorberekend wordt),
>die DSLAM moet er staan, de backbone moet er toch zijn, enz

Ja, dat weet ik. Toch blijft het me verbazen dat 128kbit zes maal meer moet
kosten dan wat de consument voor een veel sneller product betalen mag.
Verschillen als de Cisco 77 die Baby aan zakelijke klanten geeft negeer ik
dan voor het gemak even.

>Niemand. Dan moet er geld bij.

Huh? Dat geld moet er toch wel bij als iemand goed is voor grote
hoeveelheden verkeer.

>Oh ja Casema kan je voor 27E per maand vast wel een Demos kabel
>internet aansluiting leveren.

Helaas. De gemeenteraad heeft hier z'n ziel verkocht aan UPC. Vorig jaar
oktober had iedere inwoner een gratis settop-box moeten krijgen, maar UPC
heeft het geld niet om tigduizend van die dingen uit te delen. En de
gemeenteraad mist de ballen om de afgesproken schadeclaims te innen.

[...]

Ruben van der Leij

On Sun, 25 Nov 2001 12:59:36 +0100,

>En als je dat niet kunt omdat je geen geld hebt aangenomen toen het werdt
>aangeboden....tja....

En KPN heeft helemaal geen boter op haar hoofd omdat ze 'bestellingen' maar
gedurende een korte periode accepteerde, en op die manier een enorme
financieele drempel voor concurrenten opwierp.

Ruben van der Leij

On 25 Nov 2001 12:08:50 GMT,
Rob Janssen <nom...@pe1chl.ampr.org> wrote:

>Het probleem is dat de infrastructuur niet meer leverbaar is...

Omdat KPN graag wil dat ik ofwel voor digistream ga (wat veel duurder maar
in essentie hetzelfde product is) ofwel voor MX-stream ga. Genoeg klaplopers
op het vaste net. Veel meer betalen of oprotten, is de boodschap.

Ruben van der Leij

On Sun, 25 Nov 2001 14:09:43 +0100,
Robert Paats <rob...@paats.net> wrote:

>Probleem met IDSL is dat je geen line sharing kan doen over de
>telefoon lijn.

Da's geen probleem, da's een voordeel. Wat moet ik met POTS?

George d'Arnaud

On Sun, 25 Nov 2001 14:23:02 +0000 (UTC), ru...@nutz.nl (Ruben van der
Leij) wrote:

>Wat moet ik met POTS?

Telefoneren?

--
George d'Arnaud
gdar...@xs4all.nl

Ruben van der Leij

On Sun, 25 Nov 2001 14:25:27 +0100,

>En je krijgt een 2 keer zo hoge upstream cadeau, en geen pptp.

Ik weet nog iets veel beters. Ik ga ook ADSL leveren. Eentje extra voor de
beheerder van het spul is dan geen punt. Probleem is alleen dat het weer via
een werkgever gaat. Ik wil gewoon een stabiele verbinding die voldoet aan
zeer bescheiden eisen, en de rest zelf regelen. En een lijntje naar de
ams-ix met een routertje aldaar is simpelweg te duur. En zal dat ook wel
blijven.

Dat 'zelf leveren' is geen geintje.

http://www.tweakers.net/plan/122?&highlight=tweakdsl

Als je nip leest weet je waar ik werk.

Rob Janssen

Technisch niet interessant. Maar dat wil niet zeggen dat er niet mee
gewerkt en aan verdiend wordt.

Er is zelfs een net wat de nadelen van kabel (shared) en telefoon
(kwaliteit niet geschikt voor echt breedband) combineert: het
electriciteitsnet. En zelfs dat wil men al voor Internet gebruiken!

Dan krijg je een traag shared netwerk wat de radio ontvangst nog onmogelijk
maakt ook. Geen enkele techneut zou het willen, maar tenminste 1 in de
moderne concurrentie wereld omhooggevallen electriciteits bedrijf test er
mee.

piet

Hi all,
gezien de drukte in deze tread lijkt het me een goeie zaak dat er een
NG met de naam "Cistron versus KPN" of zo wordt opgericht.
Want echt hoor, het welles nietes gezeur in deze nieuwsgroep lijkt me
zo langzamerhand behoorlijk off-topic.
En zeker de richting waar in het gaat, gezeik tegen Danny.
Laten we blij zijn dat zijn club is doorgestart en zit niet op bijna
alles wat ze doen te fitten.

Als Cistron, en dat hoop ik oprecht, groot wordt dan zullen ze bij KPN
wel moeten naar een markt gerichte strategie en van da monopolistische
gedrag af.

Nee hoor Danny, ga zo door en maak het ze (KPN) maar goed moeilijk.
Er is even een moment geweest in de afgelopen maanden dat ze
waarschijnlijk gedacht hebben......YES!!!!.....weg die luis uit onze
pels, maar luizen zijn niet zomaar dood!

Piet.
Hoofddorp (jammer geen Cistron dekking)

Danny ter Haar

Ian Zachar <Ian_Z...@hotmail.com> wrote:
>Goed, dat mag je vinden. Ik ben het daar niet mee eens, maar ik heb weinig
>zin om mijn standpunt daarover nog eens te gaan verdedigen.

Ik ben benieuwd hoe jij op een csma-cd achtig medium dingen als
video/audio-on-demand via tcpip laat verlopen!

>Je gaat niet in op mijn argument. Dat was: terugkoop van telefoonnet kan
>niet zonder terugkoop van kabelnet en daarom zal de nationalisering van het
>telefoonaansluitnet ontzettend duur zijn. Wat vind je daar van?

kabelnet en telefonie net zijn 2 verschillende (technische) dingen en
hebben daarom niets met elkaar te maken. Daarbij is er gewoon geen
interresse in die kabelnetten dus de vraag is gewoon niet van
toepassing.

Danny

Danny ter Haar

<Julius B. Thy...@jult.net> wrote:
> [...]
>1000 kbps down met 500 kbps up niet snel aangeboden zullen zien
>worden voor 695,80 EURO ( NLG 1533,34) per jaar incl. BTW,

Nogmaals:
als je video/voice-over-dsl/ip gaat aanbieden *KAN* je dat niet
garanderen op een shared medium.
Dus het is gewoon inferieur.

Danny

z0ne

On Sun, 25 Nov 2001 05:19:21 -0800, Ian Zachar
<Ian_Z...@hotmail.invalid> wrote:

>Een groot probleem is/was dat Eplus sterk overgewaardeerd in de boeken
>stond. Dat bedrag dat in de boeken stond zou KPN nooit kunnen krijgen.
>Verder is het waarschijnlijk nogal moeilijk om ueberhaupt een koper te
>vinden.
>
>Twee optie was: aansluitnet verkopen. Laat nu juist net de private
>financiers van KPN (de banken) dit expliciet verboden te hebben.
>
>Dan blijven er toch maar weinig opties over?

Staatssteun behoort ook geen optie te zijn als de boel eenmaal
geprivatiseerd is. Helaas heeft KPN een wel heeeeel erg warm plekje in
de harten van onze regeerders (geen wonder dat de OPTA nooit van Den
Haag de macht kreeg die zij nodig had om haar taak uit te voeren)..
Den Haag is ten opzichte van dochterbedrijven (zoals ook Schiphol
bijvoorbeeld) altijd het toonbeeld van hypocrisie, nepotisme en
corruptie.. Maar dit is een democratie.. Zolang je vrindjes vinden dat
het mag, mag het gewoon..

--
z0ne / z0...@cryogen.com http://www.deds.nl/
'All my life I wanted to be some-one.

Robert Thielens

> [...]
> gedurende een korte periode accepteerde, en op die manier een enorme
> financieele drempel voor concurrenten opwierp.

Dat hebben ze nooit hard gemaakt.
Als ik nu als telcoX een ruimte in/naast een centrale wil kan ik die
gewoon bestellen.
En ik krijg 'm nog geleverd ook. Op sommige plekken na een paar weken op
andere duurt het (veel) langer.

Groeten, Robert
--
I’m sorry
buttercup

Rob Janssen

Ruben van der Leij <ru...@nutz.nl> wrote:
>Ja, dat weet ik. Toch blijft het me verbazen dat 128kbit zes maal meer moet
>kosten dan wat de consument voor een veel sneller product betalen mag.

Ja maar men probeert zakelijke producten, zelfs met dezelfde specificaties,
duurder te verkopen dan consumentenproducten.

Rob Janssen

Danny ter Haar <d...@trinity.hoho.nl> wrote:

>Ik ben benieuwd hoe jij op een csma-cd achtig medium dingen als
>video/audio-on-demand via tcpip laat verlopen!

Wiet doet dat nou via tcpip??? Daar hebben de kabelaars allang DVB voor.

Rob Janssen

Danny ter Haar <d...@trinity.hoho.nl> wrote:

Alle telecom bedrijven bieden al jaren 30 gesprekken over een shared
2Mbit/s medium aan. Een nog meer gesprekken over hogere bitrates. Is dat
een probleem? Nee. Wat leren we hieruit: het ligt er aan hoe je de boel
shared. Dat het shared is maakt niet uit als er maar een QOS gedefinieerd
is, door vaste allocatie van bandbreedte.

Pas als je gaat overboeken, dan komen de problemen.

z0ne

On Sun, 25 Nov 2001 07:56:33 -0800, Ian Zachar
<Ian_Z...@hotmail.invalid> wrote:

>Weet jij een betere optie?
Of niet privatiseren, of je gedragen als een professionele
investeerder.. Waarbij je niet zomaar geld kunt aanspreken dat je
normaal gesproken niet aan KPN had uitgegeven.
Er zijn pensioenfondsen die KPN nu dumpen omdat ze volgens hun eigen
regels niet mogen beleggen in bedrijven die geen divident uitkeren.
Geen uitzonderingen.
Nu bevind de Staat zich in een lastig parket omdat ze niet willen dat
KPN failliet gaat omdat ze zoveel aandelen van ze hebben.. En dat
terwijl de Nederlandse en Duitse regeringen zelf nu juist voor die
schuldenlast gezorgd hebben door ze peperdure UMTS licenties te
verkopen.. Helemaal *niet* steunen zou betekenen dat schuldeisers van
KPN de dupe zouden worden, terwijl de Staat het geld in de zak
steekt..

Raar genoeg krijg *ik* geen belasting terug als ik op het punt sta
failliet te gaan..

Julius B.

With more on that story, here's correspondent *Danny ter Haar*:

| Ik ben benieuwd hoe jij op een csma-cd achtig medium dingen als
| video/audio-on-demand via tcpip laat verlopen!

Wat berichtjes gemist vorig jaar?
http://www.cabledatacomnews.com/sep01/sep01-5.html
--
Julius
http://jult.net/ http://jthz.com/
"I'm holding an 'I Don't Give A Shit'-o-meter
and the needle's not moving." - D. Coupland

Ruben van der Leij

On 25 Nov 2001 16:06:36 GMT,
Rob Janssen <nom...@pe1chl.ampr.org> wrote:

>shared 2Mbit/s medium

Ik hoop niet dat je daar E1 mee bedoelde.

http://www.protocols.com/pbook/e1.htm

Shared medium? Zo van 'de kpn trekt een draad door de straat, iedereen hangt
z'n TA daaraan, krijgt een telefoonnummer via DHCP en gaat vervolgens zitten
wachten op een 'ARP WHOHAS 075-7135233''?

Ruben van der Leij

On Sun, 25 Nov 2001 16:55:45 +0100,
Robert Thielens <ne...@r-thielens.demon.nl> wrote:

>Als ik nu als telcoX een ruimte in/naast een centrale wil kan ik die
>gewoon bestellen.

*Dankzij* Cistron Telecom en de OPTA, en genoemde foto's enzovoort.

Of je loopt te trollen, of je hebt een paar lichtjaar gewapend beton voor
je hoofd.

Arie Harteveld

Julius, B., Thy...@jult.net schreef:

> With more on that story, here's correspondent *Miquel van Smoorenburg*:

> Met een man aan het hoofd wiens openheid van zaken
> in usenet zeer bewonderenswaardig te noemen is.

Sinds wanneer is Danny het hoofd van BBNed??

Vr. gr. Arie

Robert Thielens

> *Dankzij* Cistron Telecom en de OPTA, en genoemde foto's enzovoort.

CT heeft daar niks mee te maken gehad.

Waar jij op doelt heeft betrekking op de toegang tot bepaalde centrale's.
Zoals oa de zaak CT vs KPN over Delft centrum.
En niet op het moeten bestellen voor een bepaalde tijd van alle lokatie's
die men ooit wilde afnemen.
En dat was ook niet het punt waarom CT failliet is gegaan.
Maar daar moet je ff voor in google duiken en goed de berichten lezen
zoals die in verschillende groepen zijn terecht gekomen.

En voor zover ik nu kan zien is er ook helemaal geen uitspraak van de opta
geweest over de manier van bestellen zoals KPN die hanteerde. 'k heb er
niet zoveel tijd aan besteed hoor dus als jij toevallig een zaak weet dan
hoor ik dat graag.

> Of je loopt te trollen, of je hebt een paar lichtjaar gewapend beton
voor
> je hoofd.

Tuurlijk joh...
En de wereld van ruben is perfect.
Misschien moet je toch maar van het principe afstappen dat het per
definitie de schuld is van KPN.
Het zijn niet de beste partners die je kunt hebben dat geef ik zonder meer
toe maar er zijn veel meer en andere oorzaken dan dat jij hier ff snel
probeerd te vertellen.

Groeten, Robert
--
Do something!
blossom

Robert Thielens

"Arie Harteveld" <a.ha...@hccnet.nl> wrote in message

> Sinds wanneer is Danny het hoofd van BBNed??

Sinds nooit.
http://www.bbned.nl/hans.htm

Groeten, Robert
--
Hey! You'd better stop it!
blossom

z0ne

On Sun, 25 Nov 2001 08:49:23 -0800, Ian Zachar
<Ian_Z...@hotmail.invalid> wrote:

>Je geeft hiermee toch geen andere optie aan? Privatisering is een feit.
>Nationaliseren is bijna onmogelijk door de extreem hoge kosten die je
>daarvoor moet maken. Beter gedragen als investeerder is ook een probleem
>uit het verleden. Het gaat erom wat er *nu* moet gebeuren.
Wat dacht je van de nul-optie? Vinger op de knip en KPN zelf de vieze
was laten doen? En je net als de andere aandeelhouders op de
aandeelhoudersvergadering laten inlichten over de stand van zaken in
plaats van als groot aandeelhouder in rokerige achterkamertjes met een
aantal banken het lot van KPN te bezegelen?

>Nou vooral de Duitse regering heeft een peperdure UMTS licentie aan KPN
>verkocht. Niet zozeer de Nederlandse.
Dat staat er ook. Raar genoeg krijgt KPN geen staatssteun uit
Duitsland.. Of misschien niet zo raar?

>Nu zijn de particuliere aandeelhouders ook de dupe, wegens verwatering van
>hun aandelenpakket.
Het aandeel van de Staat verwatert ook. Maar de Staat heeft een paar
miljard ge-ind voor UMTS licenties.

>Hoeveel man personeel heb jij in dienst en hoeveel klanten heb je ;) ?
Het gaat om het principe :)
Dutchtone krijgt ook geen steun van de Nederlandse Staat. Gaan toch
ook aardig wat mensen de deur uit.. Telfort? Nope.. Ben? Laat me niet
lachen..

Arie Harteveld

Julius, B., Thy...@jult.net schreef:

> With more on that story, here's correspondent *- MS -*:

> Precies, en dat zou hoog tijd worden.
> Dat het zo beroerd gaat met KPN, dat is een teken aan de wand !

Wanneer gaat het dan volgens jullie slecht met een bedrijf??
De problemen die KPN heeft worden veroorzaakt door de
gigantische schuld en de daaraan gekoppelde rentelasten e.e.a.
t.g.v de aankoop van E-plus en de MTSU frequenties.
Dat heeft dus weinig met het functioneren van de bedrijfsonder-
delen te maken. Voor deze aankopen heeft KPN nagenoeg altijd
met winst gedraaid, en als je ook nu de ebitda van dit jaar bekijkt
gaat het met de meeste onderdelen gewoon goed.
Dat er nu naar bezuinigingen gezocht gaat worden is triest maar
om dan maar botweg te stellen dat er "een natuurlijke afvloei van
diensten, personeel etc. moet plaatsvinden" gaat m.i. veel te ver,
je bent namelijk op een oneigenlijke manier bezig met kapitaal-
vernietiging en daar wordt ik als klant van KPN en ook als Neder-
lander niet echt vrolijk van. Dit laatste i.v.m. de impact die een
faillisement van KPN wel eens op de samenleving zou kunnen
hebben. En dat de concurrenten dan 'eindelijk' eens een kans krijgen
lijkt mij een sprookje, bij faillisement wordt het 'vaste net' verkocht
aan een partij die op zich ook een monopoliepositie verkrijgt en
daar ook gebruik van zal maken. Dat de 'Staat' het vaste net weer
overneemt lijkt mij uitgesloten.

Vr. gr. Arie

z0ne

On Sun, 25 Nov 2001 18:27:38 +0100, Arie Harteveld
<a.ha...@hccnet.nl> wrote:

> [...]
>met winst gedraaid, en als je ook nu de ebitda van dit jaar bekijkt
>gaat het met de meeste onderdelen gewoon goed.

ebitda is *voor* afschrijvingen en rente..
Als je de rentebetalingen er van af trekt maar KPN verlies.
Als jij 5.000 gulden per maand verdient, en 12.000 gulden per maand
aan je hypotheek betaald, gaat het dan goed met je geldzaken?
En als je een trabantje hebt gekocht voor 44.000 gulden, is ie dat dan
ook echt waard? Of kun je beter in je boekhouding opnemen dat het ding
hooguit 500 piek waard is, wanneer je hem probeert te verkopen om je
hypotheekschuld te kunnen voldoen?
Als je met geleend geld iets koopt wat niks waard blijkt te zijn (je
kunt het aan de straatstenen niet kwijt - hooguit voor 1 promille van
wat je ervoor betaald hebt) dan heb je een probleem..

Met een hypotheek heb je nog het voordeel dat je je huis nog aan de
bank kunt geven.
Dat KPN nu tot 2004 of 2005 de rente op de schulden kan betalen, wil
alleen maar zeggen dat, mits ze geen nieuwe onverstandige kredieten
afsluiten, ze niet failliet gaan voor 2004/2005.... Daarmee maken ze
nog geen winst. Vergelijk het met de bijstand. Gaat het je dan
financieel voor de wind? Ik dacht het niet.

Dat het bedrijf een groot aantal mensen aan het werk houdt, en de
vaste infrastructuur goed beheert is mooi, zeker vanuit sociaal
oogpunt, maar om te kunnen zeggen dat het goed met ze gaat is er meer
nodig.. Op zijn minst wat winst NA afschrijvingen en rente.. Geld dat
je ook daadwerkelijk kunt uitgeven. Dividend voor de aandeelhouders.

~Jos~

Julius, B., Thy...@jult.net wrote:

> [...]
> dat zijn fouten die mensen laat afvragen of 't wel klopt, wat er staat,
> wat er bedoeld wordt, en dat zal inhouden dat de inhoud van een tekst

Als iemand dusdanig veel spelfouten maakt dat de tekst daardoor
onleesbaar wordt, kun je daar terecht kritiek op hebben.

Een lullig foutje als "men ... wilt" valt daar natuurlijk niet onder.
Vallen over dit soort foutjes wordt door velen, waaronder ikzelf, als
kinderachtig (of schoolmeesterachtig) gezien.

~Jos~

Arie Harteveld

Robert Thielens schreef:

> "Arie Harteveld" <a.ha...@hccnet.nl> wrote in message
>
> Sinds nooit.

Dat wist ik maar het was slechts een posting bedoeld om aan
te geven hoe slecht oogkleppen soms kunnen zijn.
Dit niet specifiek bedoeld voor Julius maar ook voor alle
posters hier die slechts één uitgangspunt hebben, te weten:
Alles wat KPN doet is slecht en verdorven, C(alimero)istron-
Telecom is ten gronde gericht door niemand anders dan KPN
en derhalve dient hoe dan ook KPN te verdwijnen.

Het grappige hierbij is dat je van (ex)Cistron medewerkers over
het algemeen genuanceerdere reacties krijgt dan van de 'buiten-
staander'. En met deze medewerkers bedoel ik niet Danny, die
blijkbaar nog steeds niet over zijn Calimero-gevoel heen is.

Vr. gr. Arie

Julius B.

With more on that story, here's correspondent *Arie Harteveld*:

Sinds wanneer stond dat er dan? Ik nam aan dat in Miquel's zin
"dit bedrijf" verwees naar Cistron. Gezien de context van de
rest van zijn post was dat het meest aannemelijke.

Julius B.

> [...]

| t.g.v de aankoop van E-plus en de MTSU frequenties.
| Dat heeft dus weinig met het functioneren van de bedrijfsonder-

Yeah right, dream on.
Hoeveel mensen werden er ook alweer waarom ontslagen?

Julius B.

With more on that story, here's correspondent *Arie Harteveld*:

| Dat wist ik maar het was slechts een posting bedoeld om aan
| te geven hoe slecht oogkleppen soms kunnen zijn.

Wat is dit nu weer voor verzinsel, man, je kunt kennelijk
niet eens lezen. Over oogkleppen gesproken.

> [...]
| Telecom is ten gronde gericht door niemand anders dan KPN
| en derhalve dient hoe dan ook KPN te verdwijnen.

Dat is in nog niet 1 posting mijn oogpunt geweest,
lees de draad er eerst eens op na, voordat je van die
domme uitspraken doet, dumbo. Ik schrijf dat KPN nodig eens
zal moeten denken aan concurrerende bedragen en snelheden
t.o.v. wat Cistron nu biedt. Verder schrijf ik dat het mij
niets verbaasd dat het zo slecht gaat met KPN, gezien de
bedragen die daar uitgedeeld worden (exorbitant hoog),
en die daar gevraagd worden voor werkzaamheden waar men
elders maar de helft voor vraagt. Ook is het schandalig
dat de nederlandse staat die club uit de penarie helpt,
als ze zelf hun fouten zouden moeten oplossen.
Zo kan ik het ook wel, ja.
Daar heeft Cistron niets mee te maken, behalve dat zij zich
als zovelen gedwongen zien zich als een calimero op te moeten stellen
omdat KPN ze geen enkele vrijheid geeft en overal waar dat
voor KPN mogelijk is moeilijk doet en tegenwerking geeft.
Zelfs bij XS4ALL wordt meestal de schuld van problemen
afgeschoven op beleid bij KPN. Of was je dat geweldige
NAT-concept alweer vergeten? (to name just one)

z0ne

On Sun, 25 Nov 2001 19:06:57 +0100, Arie Harteveld
<a.ha...@hccnet.nl> wrote:

> [...]
>Telecom is ten gronde gericht door niemand anders dan KPN
>en derhalve dient hoe dan ook KPN te verdwijnen.

Natuurlijk getuigt een uiting als "C(alimero)istron" uitsluitend van
een zeer objectieve visie?

KPN heeft Cistron weldegelijk danig dwarsgezeten, tot op het laatste
moment aan toe. De nekslag was dat Cistron zelf met een hoge
kostenpost kwam te zitten door een dubieuze debiteur, wat je KPN niet
aan kunt rekenen. Maar het blijft goed mogelijk dat het de
spreekwoordlijke druppel was.

Het belangrijkste is dat KPN zich gewoon schofterig gedragen heeft. Nu
verwacht je dat tot op zekere hoogte; KPN is een commercieel bedrijf
en wil winst maken. In principe ten koste van alles (behalve verlies).
Dat zijn ze de aandeelhouders verschuldigd. Het probleem dat je er wel
mee kunt hebben is dat het imago van KPN een flinke deuk is opgelopen
door alle vertragingstactieken, die ook wijd gepubliceerd zijn. Als
aandeelhouder zou ik me er zorgen over maken dat KPN zich dermate van
haar slechte kant heeft laten zien dat bedrijven er wel 2 keer over
nadenk voordat ze voor xDSL diensten (of andere (infrastructurele)
diensten die niet behoren tot de universele dienstverlening of BtG
contracten) afnemen bij KPN. Zo kun je je ook zorgen maken of je wel
voor UMTS diensten (mocht je er al behoefte aan hebben) in zee wilt
gaan met KPN nu zij ook daarin het net "samen met" anderen gaan
bouwen.. Weer een monopolie positie?

Niemand heeft er baar bij wanneer KPN zich gedraagt als een
onbetrouwbare parasiet, KPN zelf ook niet.

Het is niet voor niets dat Scheepbouwer de cultuur bij KPN wil
veranderen, net als bij TPG. KPN moet commercieler denken, niet
redeneren vanuit hun machtpositie. We hebben zoveel miljoen abonnees
dus het geld komt wel binnen. We hebben het aansluitnet, dus ze kunnen
toch niet om ons heen.. Op langere termijn red je het daar niet mee.
Want dan gaan grote bedrijven om te beginnen hun eigen straalzenders
en darkfibre neerzetten. Dan gaat UPC failliet, of de kabel open voor
concurrentie, en heb je opeens mensen met sjoege die toegang krijgen
tot de last mile. En voor nieuwere diensten waarmee je je arpu omhoog
wilt krijgen, krijg je ook nieuwe concurrenten. Streaming video? Via
ADSL? Of via UMTS? Of via de kabel? satelliet? digitenne? DVD huren?
KPN is kan zich niet veroorloven zich te gedragen als monopolist,
aangezien ze dat steeds minder *is*. Als ze tenminste toegevoegde
waarde willen verkopen. En dat moet wel, om de abonnee meer geld uit
de zak te kunnen kloppen..

KPN komt gewoonweg een stuk slechter uit de bus dan Cistron, op het
moment, ook al is Cistron failliet gegaan. Carriers (zoals one.tel,
tele2 en dergelijke) hebben ook de nodige cash-flow problemen, maar
dat ligt maar in beperkte mate aan tegenwerking door KPN. Je hoort ook
niemand roepen "KPN maakt vocalis kapot!" of "scarlet is zo
ziellug!"..

Als KPN niet snel zich een stuk volwassener gaat gedragen, dan gaat
het inderdaad nog erger mis met KPN. En persoonlijk ken ik een hoop
mensen (aandeelhouders..) die daar niet blij mee zullen zijn.. Ik kan
zelf, als dat gebeurt, alleen maar zeggen "I told you so".. En ik zal
me daar een stuk minder slecht bij voelen -- aangezien mijn geheugen
ietsje verder strekt dan de emissie, en ik me nog helder voor de geest
kan halen hoe KPN consequent *mij* genaaid heeft, en dat heeft met
Cistron verder weinig te maken.

Julius B.

With more on that story, here's correspondent *~Jos~*:

| Als iemand dusdanig veel spelfouten maakt dat de tekst daardoor
| onleesbaar wordt, kun je daar terecht kritiek op hebben.
|
| Een lullig foutje als "men ... wilt" valt daar natuurlijk niet onder.

Het is juist geen lullig klein foutje, de schrijver in kwestie
denkt kennelijk dat de vervoeging van "men wil" met een t is,
en dat zal hij derhalve in al zijn zinnen fout doen, wat mij
(en vele anderen) vreselijk kan storen bij het lezen, omdat
het de verhouding onderwerp werkwoord nogal blurry maakt
en je gedwongen wordt de zin opnieuw te lezen om te weten
waar de vervoeging naar verwijst.

Rob Janssen

> [...]

>z'n TA daaraan, krijgt een telefoonnummer via DHCP en gaat vervolgens zitten
>wachten op een 'ARP WHOHAS 075-7135233''?

Dat is in dit protocol niet voorzien maar het zou geen probleem zijn.
ISDN met point-to-multipoint setup werkt wel zo.

Arie Harteveld

z0ne schreef:

> [...]
> Als jij 5.000 gulden per maand verdient, en 12.000 gulden per maand
> aan je hypotheek betaald, gaat het dan goed met je geldzaken?

Geen goed vergelijk of misschien ook gedeeltelijk wel, met 5.000
per maand ben ik in staat mijn gezin te onderhouden, met mooie toe-
komstverhalen weet ik mijn bank ervan te overtuigen dat ik in staat ben
een maandlast van 12.000 gulden v.w.b. een hypotheek te kunnen
dragen, die verwachtingen van mij komen niet uit ondanks het feit dat
de bank het ook allemaal best zag zitten. Met mijn geldzaken gaat het
nu inderdaad niet goed maar wat is de oplossing, mijn vrouw de deur
uit doen en de kinderen verkopen of proberen i.o.m. de bank tot een
oplossing te komen?

> [...]
> ook echt waard? Of kun je beter in je boekhouding opnemen dat het ding
> hooguit 500 piek waard is, wanneer je hem probeert te verkopen om je

Als je die Trabant voor 500 piek opneemt in de boeken en je verkoopt
hem dan zit je nog steeds met een schuld van 43.500.

> Als je met geleend geld iets koopt wat niks waard blijkt te zijn (je
> kunt het aan de straatstenen niet kwijt

Balans-technisch klopt jouw verhaal en dat is precies wat KPN ook
aan het doen is, het afwaarderen van de onderdelen, i.c.m. de rente-
lasten levert dit een behoorlijk verlies op. Maar dit wil niet zeggen
dat de afzonderlijke bedrijfsonderdelen verlies lijden en ik vind dat,
in het geval van een faillisement, verkoop van losse winstgevende
onderdelen van KPN aan particuliere bedrijven Nederland meer
slecht als goed zullen doen.

> Met een hypotheek heb je nog het voordeel dat je je huis nog aan de
> bank kunt geven.

Maar hier haal ik toch even het voorbeeld van jouw Trabant aan,
want dat is het geval, KPN heeft dus geen geen huis gekocht met
een onafhanhelijk taxatierapport maar wat nu blijkt, met instemming
van de bank de Trabant voor 44.000 die nu bij hertaxatie nog maar 500
waard blijkt te zijn.

> [...]
> alleen maar zeggen dat, mits ze geen nieuwe onverstandige kredieten
> afsluiten, ze niet failliet gaan voor 2004/2005.... Daarmee maken ze

Nee, maar de banken hebben hierin nu weinig keus, ze hebben noodge-
wongen wederom krediet verleend maar niet zonder voorwaarden, de
winstgevendeonderdelen zijn hierbij veilig gesteld en als je voor de keuze

wordt gesteld (de banken dus) om de totale investering kwijt te raken of
slechts de rente over het geinvesteerde kapitaal dan is de keuze toch niet

zo moeilijk. De banken zien derhalve wel degelijk heil (al of niet nood-
gedwongen) in een winstgevend KPN, al of niet na faillisemant en/of
doorstart. Maar dat is uitsluitend vanuit het zakelijk oogpunt van de
banken
gezien en of dat in het aller belang is ???

> Vergelijk het met de bijstand. Gaat het je dan
> financieel voor de wind? Ik dacht het niet.

Nee, niet voor de wind maar je verhongert niet maar je bent gebonden
aan de regels zoals de sociale dienst je die oplegt, zoals ook nu KPN,
zij zullen moeten dansen naar het pijpen van de banken.
En of wij als consument daar nu blij mee moet zijn??

> Op zijn minst wat winst NA afschrijvingen en rente.. Geld dat
> je ook daadwerkelijk kunt uitgeven. Dividend voor de aandeelhouders.

Dat is weer helemaal afhankelijk van het perspectief van de
betrokkenne, op korte termijn is dividend natuurlijk erg leuk voor
aandeelhouders, helaas staan die achteraan, de werkelijke financiers,
lees banken, kijken daar waarschijnlijk wat anders tegenaan als
het gaat om rendement bij in moeilijkheden verkerende bedrijven.

Vr. gr. Arie

z0ne

On Sun, 25 Nov 2001 20:48:37 +0100, Arie Harteveld
<a.ha...@hccnet.nl> wrote:

> [...]
>zij zullen moeten dansen naar het pijpen van de banken.
>En of wij als consument daar nu blij mee moet zijn??

Sorry, beweerde je eerder niet dat het juist goed met KPN ging? Omdat
ze volgens de ebidta positieve operationele resultaten behalen? Wat is
je punt?

> [...]
>lees banken, kijken daar waarschijnlijk wat anders tegenaan als
>het gaat om rendement bij in moeilijkheden verkerende bedrijven.

Oftewel ; als er geen dividend wordt uitgekeerd zijn er blijkbaar
schuldeisers die belangrijker zijn dan winstuitkering. En gaat het dus
niet goed met een bedrijf. Anders had het geen schuldeisers die
belangrijker waren dan de aandeelhouders. Als je geen dividend uit
*kunt* keren is er behoorlijk wat mis.

Het gaat niet goed met KPN. q.e.d.

Arie Harteveld

Julius, B., Thy...@jult.net schreef:

> Dat is in nog niet 1 posting mijn oogpunt geweest, lees de draad

> er eerst eens op na, voordat je van diedomme uitspraken doet, dumbo.

Ik citeer uit deze draad jouw een deel van jouw uitspraken:
[...]

Dit citaat komt uit één en dezelfde post.
Jij had het hier dus over de hoofstad van Nederland.
Cistron is qua infrastructuur nooit in staat geweest om in de hoofd-
stad te leveren en dat heeft helemaal niets met KPN te maken
gehad, echter meer met de financiele problemen van Cistron,
Cistron is nooit verder gekomen dan R'dam, Delft en Alphen a.d.
Rijn.
Dat jij echter denkt dat het nog steeds de schuld is van KPN
dat jij geen Cistron-Telecom internet hebt in de hoofdstad
bevestitigd mijn vermoeden van 'oogkleppen'
Dat je daarna ook termen als 'dumbo' gaat gebruiken zegt ook
genoeg, ik las hier en posting van Rob@ waarin iets stond over
een pedaalemmer, ik hoop het niet, maar zou hij dan toch gelijk
hebben?

Vr. gr. Arie

Arie Harteveld

z0ne schreef:

> Sorry, beweerde je eerder niet dat het juist goed met KPN ging? Omdat
> ze volgens de ebidta positieve operationele resultaten behalen? Wat is
> je punt?

Waar zeg ik dat het goed gaat met KPN als totaal, ik vergelijk juist de
KPN met iemand die aan de bijstandsregels moet voldoen.

> Oftewel ; als er geen dividend wordt uitgekeerd zijn er blijkbaar
> schuldeisers die belangrijker zijn dan winstuitkering.

Ik begrijp de opmerking niet helemaal, maar een poging tot een
antwoord:
Niet altijd, er zijn ook andere redenen om de winst binnen het bedrijf te
houden, bij opstartende bedrijven of bedrijven die de winst willen reser-
veren voor verdere groei, maar daar hebben we het nu niet over, KPN is
geen opstartend bedrijf maar een bedrijf dat ondanks het feit dat de ebitda

positief is het t.g.v. de rentelasten in fin. problemen is geraakt en dat
voor
producten die hun waarde nog moeten bewijzen.
Maar als een algemeen antwoord op de vraag is het m.i zo dat er altijd
schuldeisers zijn die belangrijker zijn diegene die afhankelijk zijn van
een winstuitkering, ook wel de aandeelhouders genoemd.

> [...]
> niet goed met een bedrijf. Anders had het geen schuldeisers die
> belangrijker waren dan de aandeelhouders. Als je geen dividend uit

Heb ik ergens beweerd dat het met KPN als totaal wel goed gaat?

Vr. gr. Arie

It is loading more messages.