18. Spotkanie Wrocławskiej Grupy Użytkowników Technologii Java

Paweł Zubkiewicz

to wroclaw-jug
We wtorek 8 lutego 2011 Wrocław JUG zaprasza na prezentacje pod
tytułem "Domain Driven Design - Wszystko ma swoje miejsce i wszytko
jest na miejscu", którą wygłosi Sławomir Sobótka. Wyjątkowo, tym razem
zapraszamy o godzinie 19.00. Miejsce to co zwykle, czyli Instytutu
Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego, sala wykładowa Kameralna
Wschodnia nr 119, I piętro.

Konspekt:

Czy zastanawialiście się co jest przyczyną rozkładu średnich i dużych
systemów? Czy jest on nieunikniony i jest jedynie kwestią czasu? A
może jednak istnieje jakiś sposób na utrzymanie entropii w ryzach?

Podczas prezentacji zobaczymy w jaki sposób Domain Driven Design
pomaga w okiełznaniu chaosu. W prezentacji znajdą się główne techniki
modelowania takie jak Ubiquitous Language, Bounded Context, Strategic
Design.

Zostaną przedstawione również podstawowe techniki implementacji DDD:
przykłady Building Blocks, Command-query Responsibility Segregation,
system zdarzeń, przypadki wykorzystania ORM i SQL.

Sławomir Sobótka - jest niezależnym konsultantem specjalizującym się w
technologiach Java i efektywnym wykorzystaniu zdobyczy inżynierii
oprogramowania. Do jego zainteresowań należy szeroko pojęta inżynieria
oprogramowania: architektury systemów webowych, modelowanie, wzorce,
zwinne procesy wytwórcze. Hobbystycznie interesuje się psychologią i
kognitywistyką. Zawodowo prowadzi firmę szkoleniowo - konsultingową
Bottega IT Solutions, w której jest jednocześnie trenerem. W wolnych
chwilach działa w community jako: prezes Stowarzyszenia Software
Engineering Professionals Polska, lider lubelskiego Java User Group,
publicysta w prasie branżowej i blogger.

Słowo komentarza:
1. Informacja o spotkaniu jest podana na tak, ktrótko przed samym
spotkaniem, ponieważ dopiero dziś dograliśmy szczegóły ze Sławkiem
(które akurat w przyszłym tygodniu jest służbowo we Wrocławiu i się
zgodził wspaniałomyślni wystąpić gościnnie u nas :-)

2. Będzie to lekko zmodyfikowana wersja prezentacji wygłoszonej przez
Sławka na NYACu w zeszłym roku. Byłem i widziałem. Szczerze polecam, z
chęcią obejrzę jeszcze raz :-)

3. Jeśli macie jakieś pytania bądź sugestie do Sławka to piszcie tutaj
na listę, obiecał, że będzie ja śledził.

Konrad Malawski

to wrocl...@googlegroups.com
Jest szansa na nagranie i upublicznienie wystąpienia?
Parsujący przez ostatnie spotkania SCKRK (sckrk.com) tematykę DDD na pewno chcętnie by posłuchał :-)

--
Pozdrawiam serdecznie,
Konrad

Pawel Szulc

to wroclaw-jug
Wezme kamerke HD. Ktos ma mikrofon zdalny dla lepszej jakosci dzwieku?

Konrad Malawski

to wrocl...@googlegroups.com
Super!
Z góry serdecznie dziękuję / dziękujemy :-)

--
Konrad

Sławek Sobótka

to wroclaw-jug
Cześć
To ja dziękuję za zaproszenie:)

Co do mikrofonu, to może się przydać - wieczorem mój aparat mowy jest
zwykle wycieńczony po 8 godzinnej sesji.
Ale to jeszcze zależy od ilości osób, które będą zainteresowane
tematem DDD - w mniejszym gronie damy radę bez mikrofonu.

Paweł Zubkiewicz

to wroclaw-jug
Na samej sali akustyka jest całkiem ok, wiec mikrofon nie bedzie
potrzebny, za to do nagrania moze sie przydać.

@Pawel Szulc. Masz do kamery statyw czy mam poszukac?

Piotr Chowaniec

to wrocl...@googlegroups.com
2011/2/4 Paweł Zubkiewicz <pan....@gmail.com>:
> --
> Otrzymujesz tę wiadomość, ponieważ subskrybujesz grupę dyskusyjną Google o nazwie "wroclaw-jug".
>
> Aby zamieszczać posty w tej grupie, wyślij e-mail na adres wrocl...@googlegroups.com.
> Aby anulować subskrypcję tej grupy, wyślij e-mail na adres wroclaw-jug...@googlegroups.com.
> Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź tę grupę pod adresem http://groups.google.com/group/wroclaw-jug?hl=pl.

Jak coś to statyw mogę przytaszczyć

--
Piotr Chowaniec

Łukasz Szydło

to wrocl...@googlegroups.com
Hej,

Fajnie że nagrywacie, z wielką chęcią obejrzę.

--
Łukasz Szydło

W dniu 4 lutego 2011 20:11 użytkownik Piotr Chowaniec

Paweł Zubkiewicz

to wroclaw-jug
@Piotr Chowaniec, To weź swoj bo ja nie wiem gdzie mam wlasny ;-)

On 4 Lut, 20:11, Piotr Chowaniec <piotr.chowan...@gmail.com> wrote:
> [...]

Paweł Zubkiewicz

to wroclaw-jug
cześć,
Rozmawiałem ze Sławkiem i ustaliliśmy że po JUGu pójdziemy trochę
pozwiedzać Wrocław, czyli pewnie jakieś piwo w rynku bądź okolicach.
Wszyscy chętni mile widziani. Proponuje auta zostawić w domu :-)

Pawel Szulc

to wroclaw-jug
Witam,

video sie zrobilo. Jestem w szoku ze nawet dzwiek wyszedl w miare ok
(dobra akustyka sali). Wyszlo 8GB filmu HD, zeby zmiescilo sie na
vimeo, skompresowalem dosc mocno niestesty, pocialem na dwie czesci po
360mb i w ciagu tygodnia umieszcze (vimeo daje restrykcje 500mb na
tydzien). Jesli ktos chce orginalne HD to potrzymam na dysku zew. do
polowy marca, zainteresowanych zapraszam ;).

Jak tylko wrzuce na Vimeo to dam znac.