Anna Walentynowicz

30 переглядів
Перейти до першого непрочитаного повідомлення

Vitold-Yosyf Kovaliv

не прочитано,
22 жовт. 2011 р., 05:23:2022.10.11
Кому: Wołanie z Wołynia

Anna Walentynowicz – rodem z Wołynia. Legenda „Solidarności” – zwano ją matką „Solidarności”. Pracowała w Stoczni Gdańskiej jako operator suwnicy. Za niezależną działalność związkową została dyscyplinarnie zwolniona z pracy. Doprowadziło to do wybuchu strajku sierpniowego. W stanie wojennym internowana po rozbiciu siłą strajku w Stoczni Gdańskiej, wielokrotnie aresztowana.

http://www.youtube.com/watch?v=iX1tkFr-NHw&feature=related

SOWA

не прочитано,
22 жовт. 2011 р., 06:45:3122.10.11
Кому: wol...@googlegroups.com
Anna Walentynowicz, córka żyda noszącego nazwisko Jan Lubczyk ( utworzone opd rośliny dodawanej jako przyprawa do zup), ukończyła 5 klas szkoły podstawowej w Związku Sowieckim, jej starszy brat Andriej był żydowskim komisarzem w NKWD, Anna Walentynowicz podawała w życiorysach o nim, że przebywa w ZSRR, po 1980 r. zaczęła kłamać, zrobiła z żyjącego żyda bohatera i trupa, który rzekomo zginął gdzieś w syberyjskim lagrze; metaforyczna prawda o tej żydówce powiedziana została światu przez artystę filmowego: dolewała strajkującym Polakom wódki do zupy.

Bohaterkę zrobili z niej Kaczyńscy, którzy ukryli przed Polakami żydowskie pochodzenie swojego ojca Mundka walczącego w żydowskim batalionie Baszta i fałszywie wyrobili matce Jadwidze legendę warszawskiej łączniczki, podczas kiedy ta żydówka całą okupację ukrywała się w Starachowicach.

Polski Naród ma swoich bohaterów, Matki Polki urodzone z rodziców polskiego pochodzenia. "Jeśli bym o nich zapomniał, ty Panie Boże zapomnij o mnie" - Kto tak, dzieciaku powiedział?

Ten sam Pan Bóg przez Mojżesza nakazał: Nie mów fałszywego świadectwa dla żydówki, która nie powiedziała Polakom prawdy o swoim pochodzeniu narodowym.

Anna Lubczyk, po żydowskim mężu Walentynowicz:

"Ostatnio Gwiazda stwierdził - i to już z pozycji nie osoby prywatnej, a członka Kolegium IPN powołanego przez PiS! - że strajk w stoczni, nasze wielki dzieło i historyczne zwycięstwo, był inspirowany przez esbecję. Dał narodowi w twarz. Uderzył w nas wszystkich, w całe pokolenie walki. Tam w stoczni też uderzał i udawał bohatera.

...W sytuacji takiego nikczemnego zachowania i uderzenia w nas - gdyby chodziło tylko o mnie, dałbym spokój, bo to niepoważny człowiek i zawsze mnie atakował - muszę zareagować. On i jemu podobni chcą zniszczyć nasze zwycięstwo! Nie miałem zamiaru szybko ujawniać tych materiałów, bo nie chcę grać tak samo perfidnie, jak Kaczyńscy i ta grupa.

- rozmowa z Anną Walentynowicz

Apokaliptyczny cień Lecha Wałęsy... z Anną Walentynowicz rozmawia Zbigniew K. Rogowski - Nasza Polska

---------

...w jakiej Solidarności działała i jakie miała zasługi Pani Walentynowicz, skoro nazywana jest "matką Solidarności"? To jasne, że przywrócenie jej do pracy - i mnie - było jednym z pretekstów do ogłoszenia strajku w 1980 roku, ale później Pani Walentowicz nie uczestniczyła już w walce "Solidarności". Swoją walkę toczyła, ale chciałbym wiedzieć w imię czego i z kim? Nam nie pomagała. Jaka była jej rola w latach 80., bo Solidarność wiele korzyści z tej roli nie miała. Matką jakiej "Solidarności" jest więc nazywana? Może ja nie wiem o istnieniu jakiejś innej. "Solidarność od początku istnienia działała na zasadach demokracji. I to w wyniku tych zasad Pani Walentynowicz została wykreślona z listy członków przez legalne struktury Związku. Czy można mieć pretensje do kolegów ze Związku, którzy nie chcieli w swoich szeregach osoby kalającej własne gniazdo ku uciesze komunistów? Z tego samego powodu I Walne Zebranie Delegatów Związku w lipcu 1981 roku - 600 osób reprezentujących ponad 370 tys. członków - nie wybrało Pani Walentynowicz na I Zjazd Krajowy.

...Jak więc wytłumaczyć, że Pani Walentynowicz należała do Związku Młodzieży Polskiej, szefowała stoczniowej Lidze Kobiet jeszcze w latach 60. Była nawet przodownicą pracy, dostała mieszkanie, pojechała na festiwal młodzieży do Berlina. Dorobiła się w tamtych czasach czterech krzyży zasługi PRL!

--
Ви отримали це повідомлення, оскільки підписалися на групу "Wołanie z Wołynia" Груп Google.
Щоб залишати дописи в цій групі, надішліть електронного листа за адресою wol...@googlegroups.com.