XI Spotkanie - prawie krotkie podsumowanko :)

Michal Grzegorzewski

to wg-net
Po pierwsze - mnie sie podobalo! Udalo sie zachecic ludzi do dyskusji,
Software Factories (SF) staly sie dobrą podstawą do szerszej dyskusji
o generacji kodu, etc. :) Ba! Po burzliwej dyskusji udalo sie wciagnac
mocno zainteresowanych Pawla Potasinskiego i Marka Adamczuka w
poprowadzenie sesji o ich 'fabrykach snow', ktorych uzywaja na codzien
w SoftLabie. Kolejna rzecz jaka wyszla to bezwarunkowa koniecznosc
zrobienia sesji o T4 (Arek, zrob cos z tymi swoimi zajeciami w
czwartki wieczorem!!!) oraz DSL Tools. Nie chcę pokazywać rączką, ale
T4 wzial juz Arek, a DSL moga poprowadzic na spółę Łukasz Olbromski i
Wojtek Gębczyk :)) Jestem przekonany, ze wyszlaby z tego wysmienita
sesja, a chyba warto pokazac te narzedzia w jak najlepszy sposob!
Niestety Bartek Legiedz jest we Francji i chyba na razie nie wybiera
sie na czwartkowe wieczory do Warszawy, wiec musimy sobie dawac rade
bez Niego ;) Przy jakiejs okazji mozna by pokazac wspomniany przez
Daniela CodeSmith i MyGeneration, jako ciekawe narzedzia do generacji.

Druga sprawa to kolejne zjazdy:
1. Nastepny (XII) - przyszly czwartek, 25.X, Radek pociagnie do konca
PPS2k7, Paweł Potasiński opowie troche o XML w SQL, a Paweł
Leśnikowski wprowadzi nas w Spec#.
2. Kolejny (XIII) - 8 listopada - Maciek jedzie z NHibernate. Przy
okazji można zestawic go z EDM, Sooda, lub czymkolwiek innym, ale to
juz wedle uznania. O ile Maciek nie chce jakos specjalnie prowadzic
tej sesji, to mozna by w pewnym momencie zestawic konfiguracja / api /
zarzadzanie, etc z innymi narzedziami z tej dzialki - wiem, ze Marcin
bedzie mial ze soba laptopa z Sooda, wiec w razie co da sie to
zorganizowac. Co do EDM, to nie chce naciagac ponownie Dawida, ale
moze dasz sie skusic??? :))
3. Zaprosilismy wstepnie Michala Chaniewskiego (to byl ten krotko
obciety czlowiek z pierwszego rzedu, ktory przyznal sie, ze uzywa
MonoRail) na jedna z pierwszych sesji po Nowym Roku - oczywiscie
MonoRail. Juz teraz mozna posluchac naszej rozmowy z 27 kwietnia,
wlasnie o MonoRail, a dostepnej jako .mp3 - oczywiscie - na stronie
zina (http://zine.net.pl/blogs/zinecast/archive/2007/04/27/
zinecast4.aspx) :)

Kolejna sprawa - biblioteczka. Delikatnie mowiac, slabe
zainteresowanie ;), pomysl zdechl tak szybko jak sie pojawil.

Co do samych prezentacji, to oczywiscie sugeruje max 5-10 slajdow i
skupic sie na pokazaniu 'Patrzcie, jakie to fajne! A jakie cuda mozna
z tym robic!', ale rozumiem, ze czesto slajdy sa najlepsza podstawa do
prowadzenia sesji i bez nich mozna sie zgubic, a przeciez nie kazdy
jest takim wyjadaczem jak P.P., zeby z lebka wszystko leciec ;)

Oczywiscie dziekuje chlopakom za udzial w konkursie EntLibowym, mam
nadzieje, ze nagroda sie przyda :)

Nie bylbym soba, gdybym nie skonczyl podsumowania krotka informacja o
zinie :) Niestety nie ma on takiej sily przebicia, wiec nie wszyscy
wiedza (pojawilo sie takie pytanie w przerwie spotkania!!!), ze jest
za darmo do sciagniecia ze strony http://zine.net.pl. W sekcji 'Pliki'
sa na razie dwa numery zina (http://zine.net.pl/files/3/default.aspx),
ale niedlugo mam nadzieje, ze pojawia sie nastepne :)

Wielkie dzieki dla Lukasza za sesje, Radkowi rowniez (choc zapewne
Pawel Mu osobno podziekuje :)). Mam nadzieje, ze Lukasz przyjedzie
jeszcze do nas i pociagnie temat DSL, albo inny rownie ciekawy!

m.g.

Sebastian

to wg-net
Hejka

Mam takie pytanie. Daloby sie zmienic kolejnosc sesji? Tzn. Najpierw
programowanie, a potem bazy danych?
Albo zmieniac kolejnosc co tydzien?

Sebastian Bach

> za darmo do sciagniecia ze stronyhttp://zine.net.pl. W sekcji 'Pliki'

Michal Grzegorzewski

to wg-net, pls...@googlegroups.com
Chcielibysmy tak robic, ale na razie chlopcy od SQL sie obijaja :P i
ich sesje sa krotkie i zamkniete czasowo, a nasze przez swoja formułę
nie maja takich ograniczen.
Mysle, ze najblizsza sesja moze tak wygladac: Dokonczenie PPS2k7 -->
Spec# --> XML w SQL :))
Docelowo bedziemy robic zmiany kolejnosci.
m.g.

> - Pokaż cytowany tekst -

Michal Grzegorzewski

to wg-net
Aha, jeszcze cos. Nie chcialem nikogo zniechecac do przyjscia na sesje
o SF, ale teraz juz moge zarzucic stary dobry link:
http://discuss.joelonsoftware.com/default.asp?joel.3.219431.12
Nie to, zebym sie podpisywal pod tym tekstem, warto jednak znac opinie
'przeciwnikow' :)

Co do generatorow kodu, to polecam http://codegeneration.net/ i
ksiazke http://codegeneration.net/cgia. Co prawda opiera sie o rubym,
ale to chyba zadna przeszkoda :). Przy okazji - moze ktos bedzie
chcial pokazac cos w Rubym? ;) W koncu DLR bedzie mial chyba wsparcie
w Rubym, wiec moze jednak warto sie zapoznac? :))
Mam nadzieje, ze na sesji o T4 i DSL posuniemy sie do przodu w paru
tematach i jeszcze wrocimy do SF, GATa, etc., bo naprawde warto!

m.g.

Wojciech Gebczyk

to wg-net
z tego co pamietam to dobry, zabawny text o facory w ujeciu patternow
- a raczej jego eskalacji w stylu Java.
Jestem za kodem otwartym na zmiany i rozszezenia ale bez przesady -
wiec zgadzam sie z tym artykulem.

On 20 Oct, 19:15, Michal Grzegorzewski <mgr...@gmail.com> wrote:
> [...]
> Nie to, zebym sie podpisywal pod tym tekstem, warto jednak znac opinie

Arkadiusz Waśniewski

to wg-net

On 19 Paź, 16:43, Michal Grzegorzewski <mgr...@gmail.com> wrote:
> [...]
> zrobienia sesji o T4 (Arek, zrob cos z tymi swoimi zajeciami w
> czwartki wieczorem!!!) oraz DSL Tools. Nie chcę pokazywać rączką, ale

Sie ustali termin to sie przygotuje i sie przyjdzie... ;-)

Arek

PS. U mnie z czwartkami to potrwa tak jeszcze ze 3 miesiące, więc nie
za długo