SCEA - przygotowanie

Stefcio

to Warszawa Java User Group (Warszawa JUG)
Witam,

Może kto z was ma już za sobą SCEA, jest w trakcie lub ma zamiar
zdawać.

Chodzi o podzielenie się informacją o materiach, książkach, które
pomogłyby w przygotowaniu.
(już sprawdzone)

Znalazłem coś takiego:
http://www.coderanch.com/how-to/java/SceaFaq -> SCEA 5 Books

Pozdrawiam

Krzysztof Grajek

to warsza...@googlegroups.com
Witam,

Ano ja jestem w trakcie właśnie, pod koniec marca zrobilem część pierwszą, niedawno dopiero udało mi się pobrać materiały do części drugiej i jeszcze do niej nie siadłem.

Co do części pierwszej to zdecydowanie Cade's + GoF patterns + J2EE patterns + inne, te inne to zalezy od tego co już wiesz, o czym tylko słyszałeś itd.
Jestem już szczęśliwym posiadaczem SCWCD oraz SCBCD i uważam ze przez to własnie było mi dużo łatwiej (odpada material dotyczący web technologies, ejb (w tym messaging z mdb) itp.

Oprócz tego polecam śledzic feed'a dotyczacego scea (ocmjea) na javaranch.com, codziennie kots zadaje tam jakies pytania i czasami warto poczytac.

Zakładam oczywiście ze chcesz zrobic wszystkie 3 etapy do konca lipca (od sierpnia zmieniaja sie zasady certifikatu OCMJEA).

Pozdrawiam
Krzysztof Grajek

2011/5/4 Stefcio <michal.w...@gmail.com>

--
Otrzymujesz tę wiadomość, ponieważ subskrybujesz grupę dyskusyjną Google o nazwie "Warszawa Java User Group (Warszawa JUG)".

Aby zamieszczać posty w tej grupie, wyślij e-mail na adres warsza...@googlegroups.com.
Aby anulować subskrypcję tej grupy, wyślij e-mail na adres warszawa-jug...@googlegroups.com.
Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź tę grupę pod adresem http://groups.google.com/group/warszawa-jug?hl=pl.

Michal Wroblewski

to warsza...@googlegroups.com

Pozdrawiam

2011/5/4 Krzysztof Grajek <krzyszto...@googlemail.com>

[...]

Do końca lipca bez szans 3 etapy, zdaje sobie sprawę ze zmian :(  Mam nadzieje znaleźć sponsora.

Krzysztof Grajek

to warsza...@googlegroups.com
Witam,

Cade to dokładnie ta pozycja: http://www.amazon.com/Certified-Enterprise-Architect-Study-Guide/dp/0131482033/ref=dp_ob_image_bk, o tej pierwszej podanej przez ciebie nie slyszalem (to chyba po prostu starsza edycja).

Jezeli jestes pewny ze nie uda ci sie zdac wszystkich 3 etapow przed 1 sierpnia, mozesz wykonac nastepujacy manewr i zaoszczedzic w ten sposob kilka tysiakow swojego sponsora (moze przydadza sie na inny certyfikat :) ).

To co napisze ponizej jest tylko moim wyobrazeniem tego co przeczytalem tu i tam, nie musi sie to zgadzac w 100%, jezeli ktos jest zainteresowany takim rozwiazaniem to polecam forum javaranch.com.

1. Kupujesz voucher na pierwszy etap, musisz sie do tej czesci przygotowac i ja zdac ;)
2. Kupujesz część drugą i trzecią, gryzmolisz cokolwiek do części 2, idziesz na czesc 3 i piszesz cokolwiek :) - tych czesci nie zdajesz :), musisz to jednak zrobic przed koncem lipca - nic sie nie martw patrz pkt 3
3. zeby zdac czesc druga i trzecia musisz kupic voucher na tzw retake, zakończyłes juz wszystkie 3 etapy tak wiec nowe zasady cie nie obowiazuja, na retake masz chyba rok :), retake kosztuje 300$. (tak naprawde nie zdajesz juz drugi raz czesci 3, powtarzasz tylko czesc druga).

W ten oto sposob nie musisz robic dodatkowego szkolenia ktore bedzie obowiazywalo od 1 sierpnia.

Pozdrawiam
Krzysztof Grajek

Michal Wroblewski

to warsza...@googlegroups.com
[...]

Z tego co się doczytałem to nowsza edycja, tej którą polecasz.

Tomek Dziurko

to Warszawa Java User Group (Warszawa JUG)
Jeszcze w kontekście zmian w certyfikach Oracle, może Cię to
zainteresuje:

"Oracle Selects Pearson VUE to Deliver Java, (...) Certification
Exams"
http://education.oracle.com/pls/web_prod-plq-dad/db_pages.getpage?page_id=450

--
Pozdr.
Tomek Dziurko

Tomasz Bujok

to warsza...@googlegroups.com
Nie wiem dlaczego ale denerwuje mnie ze zmieniaja doslownie wszysttko w
co moga wlozyc lapy. Za niedlugo zmienia nazwe z Java na Joracle...

Tomek Dziurko

On 4 Maj, 12:27, Tomasz Bujok <tom.bu...@gmail.com> wrote:
> Nie wiem dlaczego ale denerwuje mnie ze zmieniaja doslownie wszysttko w
> co moga wlozyc lapy. Za niedlugo zmienia nazwe z Java na Joracle...

No dokładnie, zmieniają wszystko jak leci bez patrzenia czy ma to
jakiś głębszy sens czy nie. Rozumiem, że mogą zmienić nazwy
certyfikatów z SCJP na OCJP, bo nie po to w końcu wchłonęli firmę,
żeby dalej promować jej markę, a nie swoją, ale kombinowanie ze
wszystkim co do tej pory działało i jakoś nie słyszałem na to
narzekań, jest trochę niezrozumiałe.

Chyba... chyba, że to my czegoś nie rozumiemy i wielkie, korporacyjne
mózgi mają lepszą wizję tego jak to wszystko powinno wyglądać i tylko
przez naszą wąską, ograniczoną perspektywę sprzed monitora, na którym
mruga jakieś Javowe IDE, nie potrafimy dostrzec ich głębszych
zamysłów :)

Jakub Nabrdalik

to warsza...@googlegroups.com, Tomasz Bujok
W dniu 04.05.2011 12:27, Tomasz Bujok pisze:

> Nie wiem dlaczego ale denerwuje mnie ze zmieniaja doslownie wszysttko w
> co moga wlozyc lapy. Za niedlugo zmienia nazwe z Java na Joracle...

Przeczytałem to jako Joyracle, i pomyślałem: jaki okrutny dowcip :]

--
Jakub Nabrdalik
http://solidcraft.eu

Krzysztof Grajek

to warsza...@googlegroups.com
No akurat przejscie z Prometric na Pearson VUE to chyba jestem w stanie zrozumieć, jak ktos próbował sciągnąc assignment do drugiej czesci OCMJEA to wie o co chodzi, trzeba doslownie instrukcji obslugi jak to zrobic tak beznadziejnie jest to zoorganizowane.

Jak to zrobic zeby sie nie zgubic:

http://www.selikoff.net/2010/08/28/registering-scea-part2/

Nie wiem jak tam Pearson VUE ale nic gorszego od Prometric chyba byc nie moze (moge sie mylic oczywiscie).

Co do wprowadzenia obowiazkowych szkoleń to juz inna historia, moim zdaniem OCMJEA(SCEA) zginie śmiercią naturalną po pierwszym sierpnia 2011 ale moze Oracl'owi właśnie o to chodzi.

Pozdrawiam

Michal Wroblewski

to warsza...@googlegroups.com

Jacek Laskowski

to warsza...@googlegroups.com
2011/5/4 Michal Wroblewski <michal.w...@gmail.com>:

Na pewno jedną mamy na stanie - w naszej bibliotece. Zacząłem ją
czytać kilka tygodni temu, ale na rzecz innych, bardziej nurtujących
mnie tematów, zarzuciłem ją. Mogę udostępnić - przekazać, wysłać - na
czas przygotowań. Na chwilę obecną jestem zawalony książkami i ta
pewnie jeszcze długo nie doczeka się mojej uwagi - pewnie jeszcze
przez najbliższy 1 m-c.

Pisz na priv, jeśli jesteś nią zainteresowany na 1 m-c.

Jacek

--
Jacek Laskowski
Java EE, functional languages and IBM WebSphere - http://blog.japila.pl