Komentarze/uwagi do Warszawski Eclipse DemoCamp Galileo 2009

Jacek Laskowski

to Warszawa-JUG
Cześć!

I po warszawskiej edycji Eclipse DemoCamp Galileo 2009 [1]. Dużo
zabawy, śmiechu i...pośpiechu. Nielicznym udało się utrzymać
15-minutowy reżim. Niektórzy nie dotrzymali kroku wszechobecnej pizzy,
ale ostatecznie poszło wszystko. Jak Wy daliście temu radę?! Na
spotkanie zarejestrowało się 129 osób (!) [2] i faktycznie było
tłumnie. Dało się również zauważyć kilka kobiet, więc albo tematyka,
albo prelegenci sprawili, że było barwniej. Wydaje się, że formuła
mogła się podobać - 15 minut dla każdego z 6 spotkań. Całe spotkanie
zostało nagrane od początku do końca i 17GB (m2ts) jest już na moim
kompie czekając na konwersję (pomoc mile widziana).

Wszystkim dziękuję za przybycie, a Michałowi "migi" Grzejszczakowi za
przejęcie tematu organizacji pizzy. Duże brawa dla firmy Code-House za
wsparcie finansowe.

Dla (oficjalnego) zamknięcia tematu *nalegam* na kilka komentarzy nt.
organizacji i samego przebiegu DemoCamp. Czy takie maratony mogłyby
przyciągnąć większą liczbę uczestników niż 1 wystąpienie 1,5-godzinne?
Jak często je organizować? 15 minut wystarczające? A może wcześniej
głosować komu ile? A może w trakcie? Pizza jako jedzenie w porzo(ndku
:)? Dłuższe przerwy? Uwagi/komentarze mile widziane i pożądane,
szczególnie te, które pozwolą na skrojenie jeszcze bardziej
interesujących spotkań-maratonów.

p.s. Dokładnie za miesiąc, 4.07, Javarsovia 2009 [3] i zdradzę
jedynie, że dociekliwi znajdą już wstępny harmonogram. Technologicznie
będzie cacy. Kolejne spotkanie WJUGa w nadchodzący wtorek (zaproszenie
w drodze), a Javarsovia niedługo po tym.

p.s.II. Proszę o komentarze dot. Warszawski Eclipse DemoCamp 2009.
Pliz very bardzo.

[1] http://eclipsedemocamp.warszawa.jug.pl/
[2] http://wiki.eclipse.org/Eclipse_DemoCamps_Galileo_2009/Warszawa
[3] http://javarsovia.pl

Jacek

--
Jacek Laskowski
Notatnik Projektanta Java EE - http://www.JacekLaskowski.pl

Tomek Szymański

to warsza...@googlegroups.com

On Jun 4, 2009, at 11:17 , Jacek Laskowski wrote:

> Dało się również zauważyć kilka kobiet, więc albo tematyka,
> albo prelegenci sprawili, że było barwniej.

Kurna felek, Jacek - co to ma znaczyc niby ? Kobiety przyszly dla
takiego samego powodu jak przyszli faceci. Jak bym byl kobieta to bym
cie wyzwal od szowinistycznych swin :-p

Sam event moim zdaniem bardzo udany - pizaa wporzo - moze troche sie
dziwnie tak zakonczylo natychmniastowym rozejsciem wszystkich... moze
ta pizza powinna byc po a nie przed ? wtedy by mozna pogadac, nawiazac
itp. ?

T.

Michał Karolik

to warsza...@googlegroups.com
Dobra uwaga powyżej - jeśli poczęstunek to po spotkaniu ; )

Byłem, widziałem, tak się uśmialem przy wystąpieniu Mateusza Zięby, że sprite mi poszedł nosem ; )

Moje wrażenia - 15 minut to za mało, myślę że 25-30 minutowe wystąpienia byłyby odpowiedniejsze, nie wiem jak reszcie ale mi dokuczało, gdy któryś z kolegów nie mógł dokończyć swojego tematu. Nie zwróciłem uwagi, czy w tej sali jest jakieś nagłośnienie - ale jeśli tak to może dałoby radę zorganizować jakiś mikrofon?

Specjalnie zorganizowalem sobie 2 dni pracy w Warszawie, żeby do Was dołączyć - nie żałuje...i czekam na więcej. Do zobaczyska 4 lipca ; )

Jacek Laskowski

to warsza...@googlegroups.com
2009/6/4 Tomek Szymański <szi...@szimano.org>:

> Kurna felek, Jacek - co to ma znaczyc niby ? Kobiety przyszly dla
> takiego samego powodu jak przyszli faceci. Jak bym byl kobieta to bym
> cie wyzwal od szowinistycznych swin :-p

Jestem tak zachwycony, kiedy w naszym informatycznym tłumie widzę
kobiety, że nie mogłem sobie odmówić przyjmności uzewnętrznienia tego.
Nie wyszło? Może kolejnym razem. Nie mogę nauczyć się tych wszystkich
poprawnie politycznych zachowań (i tak dobrze, że wytrzymałem na samym
DemoCampie!)

splatch

to Warszawa Java User Group (Warszawa JUG)
Reżim był i to bardzo silny :). Jeśli idzie o 15 minut to było to
rzeczywiście za krótko, ale jak widać po Waldku i Wojtku - da się w
tym czasie zmieścić.

Jeśli ktoś jest zainteresowany to materiały z mojej prezentacji są
dostępne pod adresem:
http://blog.code-house.org/2009/06/materialy-z-eclipse-democamp/

Pozdrawiam,
Łukasz Dywicki
--
Code-House
http://code-house.org/

Pawel Wrzeszcz

to Warszawa Java User Group (Warszawa JUG)

Przyłączam się do zdania Tomka.

Jeśli chodzi o sam event, prezentacja Mateusza była świetna.
Prowadzona z jajem, a do tego coś się udało pokazać w te 15 minut.
Strasznie żałowałem, że bez muzyczki ;)

A ten... wie ktoś może czy w IDEI jest taka sama opcja jak pokazywał
Wojtek na "Wyślij swoją myszę na urlop" żeby pokazywała jaki skrót
należało użyć zamiast klikać/wybierać opcje z menu? ;)

Pzdr,
-Paweł

--
Paweł Wrzeszcz
http://pawel.wrzesz.cz/blog

Wojciech Erbetowski

to warsza...@googlegroups.com
Szerze mówiąc jak zobaczyłem "5" u Jacka w rękach to wywaliłem kawałek
pokazu :-)
więc też się źle liczyłem czas jak ćwiczyłem... dobra nauczka na przyszłość.

Ogólnie myślę, że 15 min to akurat :-) I można robić na JUGu różne
tego typu atrakcje znacznie częściej

W dniu 4 czerwca 2009 13:37 użytkownik splatch

Wojciech Erbetowski

to warsza...@googlegroups.com
W dniu 4 czerwca 2009 13:46 użytkownik Pawel Wrzeszcz
<Pawel.W...@gmail.com> napisał:
Tak jest, właśnie z IDEI ją znam i szukałem czegoś w podobie na eclipse.
Pokazywał to Neal Ford na 4developers, ale nie pamiętam jak się nazywa :-(

Tomek Szymański

to warsza...@googlegroups.com

On Jun 4, 2009, at 13:46 , Pawel Wrzeszcz wrote:

> Jeśli chodzi o sam event, prezentacja Mateusza była świetna. (...)

Oh yeah. Kudos dla Mateusza. Szkoda, ze ta muzyczka sie nie puscila w
koncu. Nauczka na przyszlosc - prezentecje z linuxa to ZUO ;-)

T.

Łukasz Żuchowski

On 4 Cze, 13:50, Wojciech Erbetowski <wojta...@gmail.com> wrote:

> Tak jest, właśnie z IDEI ją znam i szukałem czegoś w podobie na eclipse.
> Pokazywał to Neal Ford na 4developers, ale nie pamiętam jak się nazywa :-(

Key Promoter - właśnie dzisiaj ją sobie zainstalowałem ;-)

Pawel Wrzeszcz

On 4 Cze, 15:00, Łukasz Żuchowski <lukasz.zuchow...@gmail.com> wrote:

> Key Promoter - właśnie dzisiaj ją sobie zainstalowałem ;-)

Dzięki!

Michal Margiel

to warsza...@googlegroups.com

2009/6/4 Pawel Wrzeszcz <Pawel.W...@gmail.com>
Ta, ale ja mam wrażenie że ona nie za dobrze działa. No i nie ma opcji zablokowania menu - która jest w eclipse.

--
Pozdrawiam/Best regards
Michał Margiel

http://www.javarsovia.pl
http://www.linkedin.com/in/MichalMargiel
http://poligloci.margiel.eu

Lukasz Lenart

to warsza...@googlegroups.com
W dniu 4 czerwca 2009 16:49 użytkownik Michal Margiel
<michal....@gmail.com> napisał:

> Ta, ale ja mam wrażenie że ona nie za dobrze działa. No i nie ma opcji
> zablokowania menu - która jest w eclipse.

Działa dobrze, dopiero po trzecim kliknięciu danej opcji w menu będzie
cię ostrzegać. A blokowanie menu nie jest mi potrzebne, używam od
dawna i sobie chwalę :D

Lukasz
http://www.lenart.org.pl/

Michal Margiel

to warsza...@googlegroups.com

<michal....@gmail.com> napisał:
> [...]

Działa dobrze, dopiero po trzecim kliknięciu danej opcji w menu będzie
cię ostrzegać. A blokowanie menu nie jest mi potrzebne, używam od

nie o to chodzi - ja znam jego funcjonalnośc. Chodzi mi o to ze on chyba był od dawna nie aktualizowany i nie zna/nie potrafi wykryć wszystkich itniejących skrótów i np mi zaproponował utworzenie skrótu do tworzenia nowej klasy... a przecież taki skrót już jest więc powinien o nim poinformować.

Lukasz Lenart

to warsza...@googlegroups.com
W dniu 4 czerwca 2009 17:27 użytkownik Michal Margiel
<michal....@gmail.com> napisał:

> [...]
> itniejących skrótów i np mi zaproponował utworzenie skrótu do tworzenia
> nowej klasy... a przecież taki skrót już jest więc powinien o nim

Do tworzenia nowej klasy w IDEA? Mówisz o ALT+INSERT, bo nic innego
nie ma? W menu nie ma żadnego skrótu zdefiniowanego domyślnie.

Bartek Zdanowski

to warsza...@googlegroups.com
Cześć.

2009/6/4 Lukasz Lenart <lukasz...@googlemail.com>:

> Do tworzenia nowej klasy w IDEA? Mówisz o ALT+INSERT, bo nic innego
> nie ma? W menu nie ma żadnego skrótu zdefiniowanego domyślnie.

Trochę dyskusja odpłynęła na inne wody ;)
Mi się *bardzo* podobało, chociaż zostały mi same (konstruktywne, mam
nadzieję) uwagi, wynikające głównie z niedosytu, czyli było super i
proszę o więcej. A konkretnie:

* bywały spotkania od 17 (np Spring z Arjenem) - czemu nie dać 3h na
taką imprezę, bo jest na tyle różnorodna, że nie zdążymy się zmęczyć
monotonnym tematem (jak to się czasem dzieje, szczególnie, po 8h
pracy)
* 15 min to za krótko. Absolutnie. Dałbym 25min i wtedy w 3h na tylu
prelegentów byłoby w porządku. Serce mi się krajało jak trzeba było
przerywać, a poza tym, zupełnie merytorycznie - chciałem się
dowiedzieć jak dany program zadziała. Co z tego że będziemy
uczestniczyć w pieczeniu pysznego ciasta, zapachnie już cudownie, jak
zaraz przed wyjęciem z piekarnika Jacek wygoni wszystkich z kuchni ;)
Swoją drogą Jacek miał bardzo trudne zadanie.
* 15 min to rzeczywiście czas na demo, co było doskonale widać w
przypadku Waldiego
* szkoda że wszyscy uciekli po. Integrujmy się. Poznajmy swoje twarze :)
* czcionki za małe oraz mało kontrastowe kolory
* warto przygotować laptopa w domu, żeby nie tracić czasu na miejscu
* dyskusje, dyskusje, dyskusje! Dowiadujemy się właśnie bardzo
interesujacych rzeczy, a brak czasu w ogóle nie pozwala się dopytać
lub wyjaśnić wątpliwości. Po każdej prezentacji chwila na pytania.
* koniecznie musimy załatwić nagłośnienie. We wrześniu będę "otwierał"
nowy sezon spotkań WJUG i w trakcie prezentacji myślałem skąd ja
załatwię nagłośnienie... Z drugiej strony, pewnie na takie spotkanie
przyjdzie mało osób, ale abstrachując, na duże imprezy musi być
mikrofon - przy okazji, pytanie, czy na Javarsovii będzie? Inaczej
masakra. Połowa ludzi nic nie usłyszy.
* bardzo podobała mi się lupa Łukasza Lenarta, w tym wypadku najlepsze
rozwiązanie

Chciałbym, aby szanowni Prelegenci nie poczuli się dotknięci. Bardzo
jestem zadowolony ze swojego udziału i pytam o więcej.

Pozdrawiam,
Zdanek
--
Bartek Zdanowski

Radosław Szmit

to warsza...@googlegroups.com
W dniu 4 czerwca 2009 21:03 użytkownik Bartek Zdanowski <bartek.z...@gmail.com> napisał:
* bardzo podobała mi się lupa Łukasza Lenarta, w tym wypadku najlepsze
rozwiązanie

Właśnie, Łukaszu jak to zrobiłeś? ;>

--
Pozdrawiam serdecznie
Radosław Szmit

Lukasz Lenart

to warsza...@googlegroups.com
W dniu 4 czerwca 2009 21:09 użytkownik Radosław Szmit
<radosl...@gmail.com> napisał:

> Właśnie, Łukaszu jak to zrobiłeś? ;>

Ha, takie rozwiązania mają na Macu domyślnie, a w Windowsie trzeba
pobrać ZoomIt ze stron M$ :D

Bartek Zdanowski

to warsza...@googlegroups.com
2009/6/4 Lukasz Lenart <lukasz...@googlemail.com>:

> Ha, takie rozwiązania mają na Macu domyślnie, a w Windowsie trzeba
> pobrać ZoomIt ze stron M$ :D
Wypas :)

--
Bartek Zdanowski

Mateusz

to Warszawa Java User Group (Warszawa JUG)
> Szkoda, ze ta muzyczka sie nie puscila w
> koncu. Nauczka na przyszlosc - prezentecje z linuxa to ZUO ;-)

no niestety. Następnym razem zobaczę, czy mi się jeszcze Vista
uruchamia.

Tymczasem gdyby ktoś miał ochotę zobaczyć docelowe rozwiązanie, to
umieściłem je na stronie:
http://na-jawie.blogspot.com/2009/06/garsc-wrazen-po-warszawskim-eclipse.html

Mateusz
http://na-jawie.blogspot.com/
http://sites.google.com/site/pudelekeclipseplugin/

Agnieszka Orlewicz

to warsza...@googlegroups.com
Witam,

Jak to miło jak ktoś zauważy kobiecą część jugowej społeczności.
Pizza była pyszna. Szczególnie ta z krewetkami. Pomysł na 15 minutowe wystąpienia też
uważam za dobry. Jest to dobry trening dla retoryki prelegenta, dużo przy tym śmiechu,
no i nie jest nudno. W 15 minut można pokazać akurat tyle ile może wchłonąć umysł po
8 godzinnym, a często dłuższym dniu pracy.

Zastanawiałam się nad wprowadzeniem tematów związanych z zarządzaniem zespołem. Szczególnie zespołem programistów.
Myśle, że czasem błędy w tym to podwaliny problemów z projektami. Ważna jest tu świadomość zarówno osób zarządzających jak i zarządzanych. Istnieją też pluginy do eclipse wspomagające zarządzanie sobą i zespołem (http://www.eclipse.org/mylyn/new/). Jeśli taki 'miękki' temat by przeszedł, chętnie zgłoszę się na jakąś prezentację.

Pozdrawiam
Agnieszka

Bartek Zdanowski

to warsza...@googlegroups.com
Cześć.

2009/6/9 Agnieszka Orlewicz <agnieszka...@gmail.com>:

> (http://www.eclipse.org/mylyn/new/). Jeśli taki 'miękki' temat by przeszedł,
> chętnie zgłoszę się na jakąś prezentację.

absolutnie +1!

--
Bartek Zdanowski

Jacek Laskowski

to warsza...@googlegroups.com
2009/6/9 Agnieszka Orlewicz <agnieszka...@gmail.com>:

> Jak to miło jak ktoś zauważy kobiecą część jugowej społeczności.

A widzisz Tomek i Paweł - dostrzeżono w mojej wypowiedzi pozytywy :D

> [...]
> (http://www.eclipse.org/mylyn/new/). Jeśli taki 'miękki' temat by przeszedł,
> chętnie zgłoszę się na jakąś prezentację.

Jako prawie okrzyknięty "szowinistyczną świnią" przez naszą
prawie-kobietę, nie mógłbym zareagować na taką propozycję w znany
przez wszystkich sposób - Agnieszka, wchodzisz z dowolnym tematem
choćby z tego powodu, że jesteś pierwszą kobietą w naszych szeregach,
która zdecydowała się wystąpić (albo chociaż wspomnieć o takim
zamiarze). Dla mnie osobiście daje Ci to prawo do wygłoszenia
dowolnego tematu. A co tam, niech będzie i Mylyn :) Szkoda tylko, że
najbliższa okazja to dopiero po wakacjach i boję się, aby entuzjazm
nie został wypalony przez nadchodzące wakacje. Wytrzymasz? Wpiszesz
się z tematem do naszego harmonogramu [1]? Już slocik przygotowałem
dla Ciebie.

p.s. Właśnie zauważyłem, że *znowu* pojawił się nasz długopis z javą!
Czy mnie oczy nie mylą?! :)

Jacek

[1] http://groups.google.com/group/warszawa-jug/web/harmonogram-spotka-i-ich-tematy

Mateusz

to Warszawa Java User Group (Warszawa JUG)
> p.s. Właśnie zauważyłem, że *znowu* pojawił się nasz długopis z javą!
> Czy mnie oczy nie mylą?! :)

ale o co kaman?

Radosław Holewa

to warsza...@googlegroups.com
W dniu 9 czerwca 2009 23:47 użytkownik Mateusz <ma.z...@gmail.com> napisał:

> ale o co kaman?

Hehe, nawet my w Krakowie o nim pamiętamy :P

Pozdrawiam,
Radek

--
Radosław Holewa
Krakow, Poland

Tomek Szymański

to warsza...@googlegroups.com

On Jun 9, 2009, at 23:28 , Jacek Laskowski wrote:

> [...]
> przez wszystkich sposób - Agnieszka, wchodzisz z dowolnym tematem

> choćby z tego powodu, że jesteś pierwszą kobietą (...)

A ten ciagle swoje ? Dlatego wchodzi z dowolnym tematem bo jest
kobieta ? Wchodzi bo chce wystapic, a na razie kto chcial wystepowal,
wiec nie wiem czemu by mialo byc inaczej tym razem... poza tym ja
chetnie poslucham o zarzadzaniu zespolem.

T.

Tomek Szymański

to warsza...@googlegroups.com

On Jun 10, 2009, at 0:10 , Radosław Holewa wrote:

> Hehe, nawet my w Krakowie o nim pamiętamy :P

Wszyscy pamietaja. Ale nie uwierze poki nie zobacze ;-)

T.

Agnieszka Orlewicz

to warsza...@googlegroups.com
Cześć,

Oczywiście wykorzystuje slota i się wpisuję. Mylyn przyszedł mi do głowy jako przykład,
ale chciałabym powiedzieć też o systemach wdzięcznie zwanych faszystami
(kontrola jakości kodu przed commitem).
No i o paru zasadach współpracy dzięki, którym nie trzeba z nich korzystać.
Myślę, że sporo mogę się od Was na ten temat dowiedzieć z Waszych doświadczeń.

Pozdrawiam i życzę miłego weekendu
Agnieszka

PS. Dobrze, że po wakacjach. Na razie prelegentka jest zarobiona.

kretes12

to Warszawa Java User Group (Warszawa JUG)
Parę słów na pierwotny temat:

brawa za dotrzymywanie zegara! Nie sądziłem, że będziecie na tyle
twardzi, ale tak musi być.
Czas jednej prezentacji na następnej imprezie mógłby być powiększony
do 20 czy 25 minut, ale nadal rygorystycznie przestrzegany.
Mikrofon byłby ++

On 10 Cze, 18:20, Agnieszka Orlewicz <agnieszka.orlew...@gmail.com>
wrote:
> [...]
>
> Pozdrawiam i życzę miłego weekendu
> Agnieszka
>
> PS. Dobrze, że po wakacjach. Na razie prelegentka jest zarobiona.

Bartek Zdanowski

to warsza...@googlegroups.com
Agnieszko,

2009/6/10 Agnieszka Orlewicz <agnieszka...@gmail.com>:

> ale chciałabym powiedzieć też o systemach wdzięcznie zwanych faszystami
> (kontrola jakości kodu przed commitem).

A czy mogłabyś już teraz krótko opisać z czego korzystasz, aby
kontrolować kod? Bardzo mnie ten temat interesuje. Może być na priv,
ale wydaje się, że temat może być ciekawy dla wszystkich.
Tylko wówczas warto rozpocząć nowy wątek, żeby tego nie mieszać z EclipseDC.

Czy ktoś jeszcze jest za rozpoczęciem takiego tematu na grupie? Jeśli
nie, to skieruje to pytanie do koleżanki na priv.

Pozdrawiam.
--
Bartek Zdanowski

Jacek Laskowski

to warsza...@googlegroups.com
2009/6/12 Bartek Zdanowski <bartek.z...@gmail.com>:

> Czy ktoś jeszcze jest za rozpoczęciem takiego tematu na grupie?

Jam za.

Jacek

Dawid Bielecki

to warsza...@googlegroups.com
Bartek Zdanowski wrote:
> [...]
> taką imprezę, bo jest na tyle różnorodna, że nie zdążymy się zmęczyć
> monotonnym tematem (jak to się czasem dzieje, szczególnie, po 8h

+1
> * 15 min to za krótko. ... Serce mi się krajało jak trzeba było

> przerywać, a poza tym, zupełnie merytorycznie - chciałem się
> dowiedzieć jak dany program zadziała.
+1 (20-25min)

> Co z tego że będziemy uczestniczyć w pieczeniu pysznego ciasta, zapachnie już cudownie, jak
> zaraz przed wyjęciem z piekarnika Jacek wygoni wszystkich z kuchni ;)

pięknie powiedziane :D

> Swoją drogą Jacek miał bardzo trudne zadanie.
Mhm, ja na jego miejscu czułbym się tak jakbym miał dziecku zabrać cukierki.

> * czcionki za małe oraz mało kontrastowe kolory

A nie dało by się napisać w publicznym miejscu, że na spotkania ma być:
"czcionka taka, brak przesadzonych animacji... itp.."?

> * dyskusje, dyskusje, dyskusje! Dowiadujemy się właśnie bardzo
> interesujacych rzeczy, a brak czasu w ogóle nie pozwala się dopytać
> lub wyjaśnić wątpliwości. Po każdej prezentacji chwila na pytania.

Z jednej strony owszem, ale dzięki braku czasu na dyskusje udało się ten
czas wykorzystać na kolejną prezentacje.

> * koniecznie musimy załatwić nagłośnienie.
+1 (koniecznie, przynajmniej na duże imprezy)

Co do pizzy "po" zamiast "przed" to wydaje mi się, że "przed" było
lepiej, ponieważ pizza leżała na stołach w czasie całego spotkania i
zawsze można było sobie wyskoczyć po nią w czasie przerw.
Reasumując mi się bardzo podobało i pozwalam (hehe) organizować kolejne
tego typu spotkania.

Jacek Laskowski

to warsza...@googlegroups.com
2009/6/13 Dawid Bielecki <dawci...@gmail.com>:

> [...]
> zawsze można było sobie wyskoczyć po nią w czasie przerw.
> Reasumując mi się bardzo podobało i pozwalam (hehe) organizować kolejne

Skorzystam z Twojej wypowiedzi Dawid, bo dochodzą mnie głosy
całkowicie odmienne od tych publicznie podawanych tutaj. Nie, nie
chodzi, że o Ciebie, ale Tobą się podeprę. Wybacz. Nie czuj się
przywołany do tablicy :)

Było kilka krytycznych uwag dotyczących wystapień na EDC, ale
zdecydowanie najmocniejszą była wypowiedź Koziołka na jego blogu -
http://koziolekweb.pl/2009/06/03/eclipse-demo-klapa/. Każdy, który
czuje, że tworzy się "towarzystwo wzajemnej adoracji" powienien
"wyrzucić" z siebie, co mu nie leżało podczas spotkaniu, bo tylko w
ten sposób kolejne imprezy będą ciekawszei pozbędziemy się podejrzenia
o "klepaniu po plecach". Ja wciąż zastanawiam się, do czego zmierzamy
i kompletnie nie mam pojęcia, czego moglibyśmy sobie życzyć (to jest
podobne do tworzenia własnego biznesu - każdy to robi, ale trudno
wymyśleć, coś unikatowego).

Czy są wśród nas osoby, które mogłyby napisać, że wystąpienie X było
kompletnie do bani, albo że brakowało tego i tego, a przykładowo
wypowiedź Waldiego o sponsorowaniu przez pierwsze minuty wpasowała się
do kategorii OCB (jakby to moja córka ujęła -
http://www.miejski.pl/slowo-OCB)? Wiele osób przyłącza się do naszych
inicjatyw, ale też wielu odchodzi - widać ruch w naszej działalności,
ale czego mi brakuje, to niewielka liczba negatywnych komentarzy.
Pozytywne są fajne i się dobrze je czyta, ale mnie brakuje
negatywnych, bo dają kopa do intensywniejszej pracy, coś ala
koziołkowy wpis eclipse-demo-klapa. Dzięki Koziołek za inicjatywę!

Są pionierzy-krytycy?

Lukasz Lenart

to warsza...@googlegroups.com
W dniu 13 czerwca 2009 13:19 użytkownik Jacek Laskowski
<ja...@laskowski.net.pl> napisał:
> Są pionierzy-krytycy?

Są ale ja skrytykuję twoje szukanie dziury w całym. Moim zdaniem jedna
najbardziej negatywna opinia Koziołka nie może oznaczać, że następne
takie spotkanie będzie zrobione tak jak chce tego Koziołek, bo wtedy
to będzie KoziołekDemoCamp i jemu będzie pasować ale pewnie nikomu
więcej ;-)
Jest kilka uwag krytycznych, które można wziąć pod uwagę przy
następnej takiej imprezie i tyle, ale i tak znajdą się tacy co będą
niezadowoleni, wszystkim nie dogodzisz :P
Zawsze wkurza mnie, jak ktoś mówi, że tematy były do d... ale jak było
ogłoszenie kto chce wystąpić, albo gdy już było wiadomo jakie będę
tematy, to k.... nikt się nie odezwał, że to mi się nie podoba i
wolałbym to i to. Każdy siedzi cicho bo mu się nie chce nic zrobić,
tylko przyjść na gotowe, a potem tylko narzeka - polska przywara!

I do znudzenia będę powtarzał, że DemoCamp nie musi być o nowym
wydaniu Eclipse'a, nie musi pokazywać jakiejś hajendowej wiedzy i to
nie jest konferencja! Ma być miło, wesoło, aby podyskutować na tematy
około Eclipse'owe. Bo co powiecie na to, że Eclipse nawet zachęca, aby
na takie spotkania przychodzili nie-programiści? Jeśli ktoś nie
doczytał gdzie jedzie ten "pociąg" i wsiadł, a potem ma pretensje, że
nie jedzie on do "Pcimia Dolnego" (z góry przepraszam mieszkańców
Pcimia) to nie może mieć pretensji o to do konduktora :P

I żeby nie było, że totalnie off-topic, to brakowało mi dyskusji i
straszna presja czasowa. Jednak z drugiej strony jak na nieformalne
spotkanie przychodzi 100 gości to trudno prowadzić dyskusje z każdym w
15 minut ;-)

Na przyszłość, aby uniknąć takich nieporozumień, to jestem za
mocniejszym podkreślaniem charakteru spotkania - nieformalne
spotkanie, dyskusja, konferencja, czy wyjście do bar na piwo dla
pierwszych 15. Będzie łatwiej znaleźć odpowiedni "pociąg" ;-)

I co do "niewielka liczba negatywnych komentarzy" to może po porostu
było dobrze i w sumie idziemy w dobrym kierunku. Albo i też, krytycy
nie są na tyle pewni swoich opinii, że nie chcą poddać ich pod osąd
publiczny, co oznacza również, że jest dobrze i "słuszny kierunek
obrała nasza partia PKPP" :D

Lukasz
http://www.lenart.org.pl/

PS. PKPP - Partia Klepiących się Po Plecach ;-)

Radosław Szmit

to warsza...@googlegroups.com
W dniu 13 czerwca 2009 14:39 użytkownik Lukasz Lenart <lukasz...@googlemail.com> napisał:
Na przyszłość, aby uniknąć takich nieporozumień, to jestem za
mocniejszym podkreślaniem charakteru spotkania

I Tu chyba jest przysłowiowy pies pogrzebany, każdy spodziewał się czegoś innego po tej imprezie ;)

Dla mnie wniosek jest jeden, oprócz poziomu wystąpień (o czym było ostatnio) przy imprezach dodajmy ich charakter i tyle ;)

Waldek Kot

On Jun 13, 1:19 pm, Jacek Laskowski <ja...@laskowski.net.pl> wrote:
> przykładowo wypowiedź Waldiego o sponsorowaniu przez pierwsze minuty wpasowała się
> do kategorii OCB (jakby to moja córka ujęła -http://www.miejski.pl/slowo-OCB)?

Hmm... Jeśli dobrze pamiętam, to użyłem sformułowania "prezentacja w
pewnym sensie sponsorska", bo pokazywałem kawałek _komercyjnej_
technologii, firmy, która jest drugim commiter'em w Eclipse Foundation
i jednym z kluczowych sponsorów tej organizacji (nie mam precyzyjnych
liczb, ale myślę, że wyraża się to 6-cio cyfrową kwotą w USD rocznie).
Eclipse Foundation sfinansowało nam w określonym stopniu tę imprezę
także dzięki swoim sponsorom - pamiętasz Jacek maila od Lynn Gayowski:

"Since you are with Oracle and Jacek is with IBM, your democamp
qualifies for reimbursement by the Eclipse Foundation. All you need
to do is fill out the attached form after your DemoCamp is over and
then fax or email it to me with copies of your receipts. We'll
reimburse up to $500 USD (390 euros) per DemoCamp, to a maximum of $20
USD (16 euros) per person. You are officially pre-approved, so as
long as I get your form and receipts afterwards, you don't need to do
anything else. If some expenses will be split, you can each submit a
form - as long as the combined total doesn't exceed the maximum,
you're still fine.
We have a wiki page set up at http://wiki.eclipse.org/Eclipse_DemoCamps_Galileo_2009/Warszawa
and it looks like your JUG has one at
http://groups.google.com/group/warszawa-jug/web/eclipse-democamp-2009?pli=1.
You guys work fast!"

Póki mamy wewnątrz WJUG ludzi, którzy pracują u sponsorów ESF, to
warto to wykorzystać i umilić imprezę. Wydaje mi się jednak, że jest
fair to podkreślać, że w jakimś stopniu w danej imprezie pomogli nam
sponsorzy ESF - taka jest zresztą formuła imprezy Eclipse DemoCamp -
cytuję:

"In order to get Eclipse funding for a DemoCamp you must be an Eclipse
committer or an employee of an Eclipse member company."

Nie wiem, czy ktoś z WJUG jest bezpośrednio Eclipse commiter, więc
łatwiej było z tym drugim warunkiem (póki nas globalna recesja omija).
Ale, pls, no hidden agenda, bo i po co ???

Oczywiście sama impreza NIE była BEZPOŚREDNIO sponsorowana przez O. i
jeśli ktoś tak odebrał moje słowa, to przepraszam...

Pozdrawiam,
Waldek Kot