80. spotkanie Warszawa JUG - Torquebox & CDI - czyli jak napisaliśmy JBisona Adam Warski, Tomek Szymański

Bartek Zdanowski

to warsza...@googlegroups.com
Cześć!
W imieniu Prelegentów i Warszawa JUG zapraszam na 80. spotkanie grupy, które odbędzie się 22go III 2011r, przy ulicy Banacha 2, (MIMUW sala 5440).

Temat: Torquebox & CDI - czyli jak napisaliśmy JBisona Prelegent: Adam Warski, Tomek Szymański

JBison [1] zbudowany jest za pomocą dwóch technologii, na pozór z zupełnie przeciwległych biegunów: Ruby on Rails [2] i CDI/Weld [3]. W dużej mierze dzięki serwerowi Torquebox [4].

Torquebox to zmodyfikowany JBoss AS, który integruje środowisko JEE ze środowiskiem Ruby'ego. Pozwala osadzać aplikacje RoR jako aplikacje webowe, zawiera wsparcie dla messagingu opartego o JSM i umożliwia szybkie i proste sklastrowanie aplikacji.

CDI jest dosyć świeżą specyfikacją, zawartą w JEE6. Standaryzuje wstrzykiwanie zależności, czerpiąc to co najlepsze z Seam'a i Guice'a. Zawiera też pewne istotne innowacje, np. Portable Extensions [5].

Czy jednak pisząc aplikacje za pomocą CDI jesteśmy skazani na JSF? Na szczęście nie!

W prezentacji pokażemy jak zacząć pracę z serwerem Torquebox; jak napisać prostą aplikację webową, której front-end obsługuje RoR, a back-end CDI. Opowiemy też o doświadczeniach z pracy z tą dosyć egzotyczną mieszanką.

Będzie pare slajdów, ale przede wszystkim dużo kodowania "na żywo". Zapraszamy!

Plan prezentacji:
* Co to jest Torquebox?
* Generowanie aplikacji RoR
* Osadzanie aplikacji RoR w Torqueboxie
* Jak to działa? (z grubsza)
* Krótki wstęp do CDI
* "Wstrzykiwanie" beanów CDI do kodu RoR
* Dalsze możliwości integracji
* Testy integracyjne CDI za pomocą Arquilliana
* Jak szybko napisać aplikację RoR+CDI
* Co jeszcze oferuje Torquebox?

Adam Warski jest współzałożycielem SoftwareMill oraz twórcą i głównym programistą projektu Hibernate Envers (jeden z modułów projektu HIbernate, zapewniający funkcjonalność wersjonowania encji).
Uczestniczył w wielu projektach, w których wykorzystywane były technologie Java, JEE i JBoss. Adam jest także zainteresowany nowymi językami opartymi o JVM, zwłaszcza z elementami funkcyjnymi (np. Scala); pracuje też nad innymi projektami open-source, związanymi z analizą statyczną kodu (z wykorzystaniem FindBugs i JSR308 - Typestate Annotations/ Checkers Framework) oraz projektami JBoss Weld i specyfikacją CDI.
Adam bloguje [6] i się prezentuje [7] :)

Tomasz pełni rolę prezesa-developera / członka-założyciela. Zarządza zespołami, ale mocno wierzy w agile, więc sam w tych zespołach zajmuje się programowaniem.
Posiada parę certyfikatów z różnych rzeczy, jest współ-leaderem Warszawa-JUG [8], interesuje się poza Javą także pisaniem własnych kompilatorów. Bywa lekko złośliwy, lubi narty i kajaki. Jego blog jest mocno przedatowany, więc gorąco zaprasza na twittera [9].

Panowie z Software Mill mają za sobą porządny warsztat programistyczny. Warto przyjrzeć się temu co pragnęliby nam zaprezentować.

Planowany czas prezentacji to 1,5h, po których planuje się
15-30-minutową dyskusję.

[1] https://www.jbison.com
[2] http://rubyonrails.org/
[3] http://seamframework.org/Weld
[4] http://torquebox.org/
[5] http://docs.jboss.org/weld/reference/latest/en-US/html/extend.html
[6] http://www.warski.org/blog
[7] http://www.warski.org
[8] http://groups.google.com/group/warszawa-jug
[9] http://twitter.com/szimano

Bartek Zdanowski

Bloguję http://blog.bartekzdanowski.pl i twittuję http://twitter.com/bartekzdanowski
Confitura 2011 (dawniej Javarsovia) - http://confitura.pl
KO Warsjawa 2011 - http://warsjawa.pl

szimano

to warsza...@googlegroups.com
A po prezentacji wybieramy sie na jakies piwo do Jeffsa, bedzie mozna omowic co i jak ;-)

Takze mam ndzieje ze sie ktos bedzie pisac ;-)
T.

Krzysiek

to warsza...@googlegroups.com
Dzieki za wczorajsza prezentację, warto było przyjsć.
Jak widac pair presenting jest tak dobre jak pair programing :)

Apropo Arquilliana to wlasnie zauwazylem ze w ostatnim JAX mag jest
jakis artykulik...
http://jaxenter.com/jaxmag/JAXmag-2011-02/1

pzdr
Krzysiek

--
Pzdr
K@

Jacek Laskowski

to warsza...@googlegroups.com
2011/3/23 Krzysiek <kko...@gmail.com>:

> Apropo Arquilliana to wlasnie zauwazylem ze w ostatnim JAX mag jest
> jakis artykulik...
> http://jaxenter.com/jaxmag/JAXmag-2011-02/1

Cóż za zbieg okoliczności, bo ja właśnie wczoraj uaktualniłem artykuł
Mechanizm zdarzeń w CDI z JBoss Weld, Arquillian i Apache Maven [1],
więc można skorzystać z aktualnego poma. Zapraszam do lektury i
komentarzy.

W nadchodzących dniach można oczekiwać więcej CDI w temacie zdarzeń
(rozdział 10 specyfikacji przeczytałem wielokrotnie, co samo w sobie
nie jest może wyzwaniem, ale przygotowanie środowiska już tak), więc
będzie Arquillian i JBoss AS 6 oraz...uwielbiany...WAS 8 :-)

[1] http://www.jaceklaskowski.pl/wiki/Mechanizm_zdarze%C5%84_w_CDI_z_JBoss_Weld,_Arquillian_i_Apache_Maven

Jacek

--
Jacek Laskowski
Java EE, functional languages and IBM WebSphere - http://blog.japila.pl

Boleslaw Dawidowicz

to warsza...@googlegroups.com
Była może kamera?

Bolek.

Bartek Kuczyński

to warsza...@googlegroups.com
Nie było nawet projektora :D

Prezentacja bardzo udana. Trzeba będzie pobawić się CDI i JB6.

Pozdrawiam
Bartek "Koziołek" Kuczyński
http://koziolekweb.pl
Lepiej pomyśleć dwa razy i zacząć programować
niż dwa razy programować i potem zacząć myśleć
 \     /
 ~00~
  \_/

W dniu 23 marca 2011 13:50 użytkownik Boleslaw Dawidowicz

Tomasz Szymański

to warsza...@googlegroups.com
Jak jechalem tramwajem z pekinu na mimuw, zadzwonil do mnie jacek "jednak mnie nie bedzie ! mozesz wpasc po kamere ?" (zaskoczenie ;-) ).

Mamy te dwie kamery, to moze jedna chociaz niech bedzie u kogos kto chodzi czesciej niz jak sam prezentuje... (ja sie do nich nie zaliczam ;-) ) ?

Z projektorem bylo smiesznie - Adam odebral kabel i pilota, nikt sie o nic nie zajaknal... po czym przychodzimy do sali, patrzymy, a tam pusty koszyk pod sufitem :D Na szczescie mieli przenosny, wiec nie musielismy robic pair presentingu na ekranie 15.4" ;-)

Tomek

Bartek Zdanowski

to warsza...@googlegroups.com
Jest druga kamera,ale problem z zasilaczem. Jestem w trakcie
dogadywania z Jackiem przekazania mi jej, to zajme sie tym zasilaczem.
Ja ostatnio nie bywam,ale ode mnie z TouKa chodzi sporo osob,wiec
praktycznie duze szanse,ze kamera by byla.

Adam Warski

to warsza...@googlegroups.com
W sumie nie ma nigdzie slajdów więc dla zainteresowanych linkdo Githuba:

https://github.com/softwaremill/trqbox-demo

Readme jest dosyć szczegółowe więc jak by ktoś chciał spróbować u siebie to powinno wystarczyć.
A w razie pytań to wiecie gdzie nas szukać ;)

Adam

--
Adam Warski
http://www.warski.org

Bartek Zdanowski

to warsza...@googlegroups.com
Okidoki.
Ile było osób? Powyżej 30? Powyżej 50? Czas na ew. losowanie Idei.

2011/3/23 Adam Warski <ad...@warski.org>

Zniwus

to warsza...@googlegroups.com

Wydaje mi sie ze ok 15-20.

W dniu 2011-03-24 14:14 użytkownik "Bartek Zdanowski" <bartek.z...@gmail.com> napisał:

> [...]

Otrzymujesz tę wiadomość, ponieważ subskrybujesz grupę dyskusyjną Google o nazwie „Warszawa Java Use...

Krzysiek

to warsza...@googlegroups.com
Sproboje szczescia jeszcze raz.
zgłaszam sie do losowania.

> --

> Otrzymujesz tę wiadomość, ponieważ subskrybujesz grupę dyskusyjną Google o

> nazwie „Warszawa Java User Group (Warszawa JUG)”.

Wojciech Erbetowski

to warsza...@googlegroups.com, Krzysiek
Ja naliczyłem 19 łącznie z prowadzącymi.

Również się zgłaszam do losowania.

Pozdrawiam,
Wojtek

Bartek Kuczyński

Konrad Malawski

to warsza...@googlegroups.com, Tomasz Bujok
Why not jak my na JavaCampach? Czyli: pod koniec spotkania losujemy z random.org rząd i miejsce osoby która wygrywa licencję :) Jeżeli nie jest zainteresowana, losujemy ponownie.
Konrad

Radosław Szmit

to warsza...@googlegroups.com, Tomasz Bujok
W dniu 24 marca 2011 15:03 użytkownik Tomasz Bujok <tom....@gmail.com> napisał:
Moze zoptymalizujemy proces zapisow na losowanie IDEI, np. uzywajac google docsow (np. forms + spreadsheet) zeby ograniczyc 30 maili dziennie w stylu "ja tez" :)

Brawo! Popieram pomysł.

Szczytem moich marzeń byłoby jeszcze nie wrzucanie całości poprzedniej wiadomości, bądź nawet kilku poprzednich wiadomości do stopki własnej :D Cóż, pomarzyć zawsze można ;)

--
Pozdrawiam serdecznie
Radosław Szmit

Tomasz Bujok

to warsza...@googlegroups.com
Hej,

Moze zoptymalizujemy proces zapisow na losowanie IDEI, np. uzywajac
google docsow (np. forms + spreadsheet) zeby ograniczyc 30 maili
dziennie w stylu "ja tez" :)

Zapodalem testowy google forms: http://bit.ly/eWI23n

Co myslicie?

Pozdro,
Tomek

On 3/24/2011 2:51 PM, Bartek Kuczy�ski wrote:
> A co mi tam. Ja teďż˝
>
> Pozdrawiam
> Bartek "Kozio�ek" Kuczy�ski
> http://koziolekweb.pl
> Lepiej pomy�le� dwa razy i zacz�� programowa�
> ni� dwa razy programowa� i potem zacz�� my�le�
> \ /
> ~00~
> \_/
>

> W dniu 24 marca 2011 14:31 u�ytkownik Krzysiek<kko...@gmail.com> napisa�:

Jacek Kunicki

to warsza...@googlegroups.com
Też się zgłaszam.

Bartek Zdanowski

Tomasz Bujok

to warsza...@googlegroups.com
Juz zaglosowalem :)

On 3/24/2011 4:12 PM, Bartek Zdanowski wrote:
> [...]

> warszawa-jug...@googlegroups.com

> <mailto:warszawa-jug%2Bunsu...@googlegroups.com>.

> Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź tę grupę pod adresem

Wojciech Erbetowski

to warsza...@googlegroups.com, Bartek Zdanowski
Już dawno zagłosowane :-P

Tomasz Szymański

to warsza...@googlegroups.com
19 ? Marniutko. Chyba sie bedziemy musieli zamknac w sobie - to jest 8.5 uczestnika na prowadzącego ;-)

T.

Marcin Zajączkowski

to Warszawa Java User Group (Warszawa JUG)
On Mar 24, 4:12 pm, Bartek Zdanowski <bartek.zdanow...@gmail.com>
wrote:
> Dobra inicjatywa. Dzięki Tomku. Przyda się na następny raz. Zasady mówią, że
> musi być 30+ osób na 1 licencję, 50+ na 2 licencje.

Czyli można się zgłaszać za udział w prezentacji Kuba tydzień temu.
Sam nie liczyłem, ale osób było sporo i na koniec Kuba zachęcał do
zgłaszania się do losowania, więc pewnie sam policzył.

Tomku, założysz stronę?

Pozdrawiam
Marcin

> Losowania nie będzie, ale aby Wasze "ochotnictwo" nie poszło na marne,
> proponuję przejść do strony z głosowaniem na Adama na JBossie :D

> Blogujęhttp://blog.bartekzdanowski.pli twittujęhttp://twitter.com/bartekzdanowski

Bartek Zdanowski

to warsza...@googlegroups.com
Losowanie się odbyło w wątku zaproszenia na Kubę (79. spotkanie)

2011/3/24 Marcin Zajączkowski <msz...@wp.pl>

Bartek Zdanowski

Krzysiek

to warsza...@googlegroups.com
Oo
sa pierwsze efekty zarejestrowania sie na JBoss comunity..celem oddania głosu...
poranny mail z tego serwisu:
"lilia...@yahoo.co.uk My name is lilian nabou,i am a nice looking
young girl full of love and fun seeking for true love and friendship,i
will like us to have Email to Email communication so that we will know
ourselfs better through email,try and contact me
at(lilia...@yahoo.co.uk )to enable me send you my pictures and
tell you more about me,i will be expecting your response soon,cheers
lilian"

Hehe :)

W dniu 24 marca 2011 22:18 użytkownik Bartek Zdanowski

Tomasz Bujok

to warsza...@googlegroups.com
On 3/25/2011 9:40 AM, Krzysiek wrote:
> to enable me send you my pictures

Krzysiek, nic tylko korzystac :)

Pozdro,
Tomek

Krzysiek

to warsza...@googlegroups.com
Taaa :)
Jeszcze bede dzieciom opowiadał jak to sie zarejestrowałem.. itd itp...
:)
No nic prawdziwy portal spolecznosciowy pełna gęba ;)

W dniu 25 marca 2011 09:42 użytkownik Tomasz Bujok

Adam Dudczak

to warsza...@googlegroups.com
Cześć,

W dniu 25 marca 2011 09:50 użytkownik Krzysiek <kko...@gmail.com> napisał:
> No nic prawdziwy portal spolecznosciowy pełna gęba ;)

Popatrz, a ja jak dostałem tę wiadomość to myślałem, że jestem kimś
wyjątkowym ;-)

pozdr.
Adam

Bartek Zdanowski

to warsza...@googlegroups.com
Masz korzyści z pomagania Adamowi :D

2011/3/25 Krzysiek <kko...@gmail.com>

Taaa :)
Jeszcze bede dzieciom opowiadał jak to sie zarejestrowałem.. itd itp...

Ale mówisz o dzieciach z Lilian?

:)

Krzysiek

to warsza...@googlegroups.com
" Masz korzyści z pomagania Adamowi :D"

Nie tylko ja :)

"Popatrz, a ja jak dostałem tę wiadomość to myślałem, że jestem kimś
wyjątkowym ;-)
pozdr.
Adam"

Głosujcie, a i wy poczujecie sie kimś wyjątkowym jak Adam i ja ;P

W dniu 25 marca 2011 10:49 użytkownik Bartek Zdanowski
<bartek.z...@gmail.com> napisał:

--
Pzdr
K@