76. Spotkanie Warszawa JUG - Tworzenie procesów biznesowych z Activiti i IBM WebSphere BPM (WPS/WID/WLE)

Bartek Zdanowski

to warsza...@googlegroups.com
Witajcie!
W najbliższy wtorek, 25 I 2011r., o godzinie 18, na MIMUW, sala 5440,
spotykamy się po raz 76.

Temat: Tworzenie procesów biznesowych z Activiti i IBM WebSphere BPM
(WPS/WID/WLE)

Prelegenci: Maciek Próchniak, Jakub Krzemień i Jacek Laskowski

Podczas spotkania nasi prelegenci zaprezentują 3 rozwiązania - 2
komercyjne i 1 otwarte - do tworzenia i obsługi procesów biznesowych:

* Jacek Laskowski z IBM WebSphere BPM [1] z IBM WebSphere Integration
Developer (WID) 7 [2] i IBM WebSphere Process Server (WPS) 7 [3] - 30 minut
* Jakub Krzemińsk z IBM WebSphere Lombardi Edition (WLE) [4] - 30 minut
* Maciej Próchniak z Activiti [5] +Apache Camel [6] - 30 minut

Celem spotkania nie jest wyłonienie "zwycięzcy", a jedynie prezentacja
podejścia proponowanego przez wymienione produkty w obszarze Business
Process Management (BPM). Wychodzimy z założenia, że dobrze wiedzieć,
co dzieje się w rozwiązaniach alternatywnych, które są używane, ale
u nas nieobecnie. Choć może będą w przyszłości? Ciekawość, w tym przypadku,
jest wartościową cechą. Tworzone aplikacje nie będą wyrafinowane, a
raczej, po prostu będą. I nie w tym cel, aby były skomplikowane, ale
abyśmy spotkali
się na wspólnej dyskusji.

*Maciek Próchniak* jest matematykiem, od 5ci lat zajmuje się szeroko
pojętym JEE - najpierw w Javatech, a od prawie 2ch lat w TouK. Obecne
zainteresowania to integracja (Servicemix, Drools, BPM), GWT oraz (po
dłuższej przerwie...) programowanie funkcyjne. Ostatnio stał się
oficjalnym kontrybutorem projektu Activiti[5].

*Jacek Laskowski* jest założycielem i liderem grupy warszawskich
użytkowników Javy - Warszawa JUG [7]. Prowadzi bloga Japila :: verba
docent, exempla trahunt [8], w którym przedstawia własne doświadczenia
z Java EE, językami funkcyjnymi i IBM WebSphere. Zawodowo w IBM jako
specjalista produktów z rodziny WebSphere, głównie WebSphere BPM z
flagowymi produktami: IBM WebSphere Dynamic Process Edition i IBM
WebSphere Lombardi Edition. Nadaje na falach twittera jako
@jaceklaskowski.

*Kuba Krzemień* jest studentem 4. roku Informatyki na Politechnice
Warszawskiej. Aktualnie zaangażowany w pisanie pracy inżynierskiej na
wydziale Elektroniki i Technik Informacyjnych z zakresu indeksacji i
wyszukiwania w dużych nieSQLowych bazach danych, a w wolnej chwili w
praktyki w IBM dotyczących integracji IBM WebSphere Lombardi Edition
7.2 z Web Services. Nadaje na falach twittera jako @jkrzemie.

Planowany czas prezentacji to 1,5h, po których planuje się
15-30-minutową dyskusję.

Wstęp wolny!

Zapowiada się wyświenity pojedynek na wysokim poziomie.
Zapraszam wszystkich w imieniu swoim i grupy Warszawa JUG!

[1] http://www-01.ibm.com/software/info/bpm/
[2] http://www-01.ibm.com/software/websphere/
[3] http://www-01.ibm.com/software/integration/wps/
[4] http://www-01.ibm.com/software/integration/lombardi-edition/
[5] http://www.activiti.org/
[6] http://camel.apache.org/
[7] http://warszawa.jug.pl
[8] http://blog.japila.pl

Bartek Zdanowski

Taki tam, blog - http://blog.bartekzdanowski.pl
Kapituła Javarsovia 2011 - http://javarsovia.pl
Komitet organizacyjny Warsjawa 2011 - http://warsjawa.pl

jkrzemie

to Warszawa Java User Group (Warszawa JUG)
Witam wszystkich!
Po pierwsze chciałbym bardzo podziękować za możliwość wystąpienia
przed tak liczną grupą odbiorców, frekwencja osiągnięta w ten mroźny
wieczór zadziwiła nie tylko mnie.
Po drugie jestem zainteresowany poznaniem opinii słuchaczy odnośnie
zarówno tematyki pokazu jak i samej techniki prezentacji -
konstruktywna krytyka będzie dla mnie bardzo cennym źródłem wiedzy i
czynnikiem motywującym do rozwoju.

Pozdrawiam serdecznie,
Kuba Krzemień

Jacek Laskowski

to warsza...@googlegroups.com
2011/2/1 jkrzemie <krzemi...@gmail.com>:

> [...]
> zarówno tematyki pokazu jak i samej techniki prezentacji -
> konstruktywna krytyka będzie dla mnie bardzo cennym źródłem wiedzy i

Jako Twój mentor (służbowo) i słuchacz (prywatnie) napiszę, że było
zdecydowanie za cicho (na nagraniu prawie nie słychać Ciebie!).
Koniecznie musisz popracować nad poziomem Twojego głosu podczas
prezentacji.

Na plus widziałbym pewność siebie i przeprowadzenie przez cały proces
bez poświęcania czasu na zbędne pierdoły (czego w moim wystąpieniu
wcześniej zabrakło).

Szkoda, że nie udało mi się zobaczyć, jak idzie Ci w sytuacji, kiedy
prezentacja nie idzie jak zaplanowałeś i się wszystko wali :-)

Ogólna ocena: 4+

Jacek

--
Jacek Laskowski
Java EE, functional languages and IBM WebSphere - http://blog.japila.pl

Jacek Laskowski

to warsza...@googlegroups.com
2011/2/2 Jacek Laskowski <ja...@japila.pl>:

> Ogólna ocena: 4+

Nagrania są już dostępne na naszej stronie -
http://sites.google.com/site/warszawajug/. Chętnie dowiem się, jak
bardzo ciężko było je znaleźć, a gdyby tak jeszcze pojawiła się
sugestia, jak zmienić stronę, aby było lepiej, będzie cudnie.

p.s. Planowałem trochę podretuszować moje wypowiedzi podczas
spotkania, ale zostawiłem, jak było - słowo w słowo.