79. spotkanie Warszawa JUG - Google z Facebookiem w Twojej aplikacji webowej, czyli co będę pisał sam integrację: THIS IS JAVA!!!! Spring security dla bardzo NIEzaawansowanych.

Bartek Zdanowski

to warsza...@googlegroups.com
Temat: Google z Facebookiem w Twojej aplikacji webowej, czyli co będę pisał sam integrację: THIS IS JAVA!!!! Spring security dla bardzo NIEzaawansowanych.
Prelegent: Jakub Nabrdalik

Co to da: uczestnicy w ciągu godziny nauczą się wykorzystywać spring security[1], OpenId[2] i OAuth2[3].

Poziom:
- podstawowy

Wymagana:
- podstawowa znajomość javy

Przyda się:
- blade pojęcie o IoC/DI
- blade pojęcie o HTTP
- blade pojęcie o tym co to jest gmail/blog/facebook

Agenda:
Spring Security
- do czego jest
- jak z niego korzystać
- jak poprawnie skonfigurować
- jak hashować hasła
- jak zabezpieczyć ssl'em
- jak testować aplikację z wpiętym spring security
- jak logować/wylogować się w backendzie
- jak definiować uprawnienia per zasób serwera (URI)
- jak definiować reguły dostępu per metoda w klasie backendu (@Pre)
- na czym polega Spring Expression Language (SpEL) w kontekście security

Open ID
- co to jest
- do czego służy
- jak to działa (flow)
- jak to działa z googlem
- jak dobrać się do informacji użytkownika
- jak wykorzystać Spring Security do odwalenia czarnej roboty
- czemu muszę się rejestrować i jak to zaimplementować

OAuth2
- kto to wymyślił
- co to jest
- do czego służy
- dlaczego facebook/twitter ma OAuth2
- jak to działa
- jak to zaimplementować
- jak wykorzystać Spring Social by dobrać się do danych i usług klienta

Rationale:
Wszystkie te informacje można sobie wygooglać, dokumentacja springa jest świetna, pułapek jest niewiele, ale prelegent postara się przedstawić wszystko super-czytelnie, będzie odpowiadał na pytania i w ostrzegał przed pułapkami. Dużo kodu, kilka diagramów, żadnych slajdów.

Jakub Nabrdalik [4] pracuje dla firmy TouK jako Solution Architect, co
oznacza, że w zależności od sytuacji, zakłada czapeczkę projektanta,
programisty, architekta, analityka, lidera zespołu, kierownika
projektu i tak dalej. Od 2003 roku czerpie dużo radości z zawodowego
tworzenia oprogramowania w różnych technologiach, językach i
metodykach. Od 2005 praktykuje TDD i Pair Programming. Walczy z chaosem wkradającym się po cichu do projektów informatycznych.

Dzisiaj każdy Twittuje i ma konto na Fejsie, a więc trzeba iść za duchem czasów :)

Planowany czas prezentacji to 1,5h, po których planuje się
15-30-minutową dyskusję.

W imieniu Prelegenta i Warszawa JUG zapraszam na spotkanie.

[1] http://static.springsource.org/spring-security/site/
[2] http://openid.net/
[3] http://oauth.net/
[4] http://blog.solidcraft.eu/

Bartek Zdanowski

Bloguję http://blog.bartekzdanowski.pl i twittuję http://twitter.com/bartekzdanowski
Confitura 2011 (dawniej Javarsovia) - http://confitura.pl
KO Warsjawa 2011 - http://warsjawa.pl

Piotr Zajączkowski

to warsza...@googlegroups.com
Mam takie naiwne pytanie - czy nie dałoby rady przełożyć tej
prezentacji na kolejny wtorek, tj. 15.02.2011 ? Dlatego, że pokrywa
się ona z inną bardzo ciekawą prezentacją z cyklu AgileWarsaw pt.
"Łączenie Agile i Software Craftsmanship". Wiem, że ta prośba jest
rychło w czas, ale dopiero gdy prelekcja pojawiła się w kalendarzu, to
zobaczyłem, że ze sobą kolidują.

Pozdrawiam :)

W dniu 4 marca 2011 15:51 użytkownik Bartek Zdanowski
<bartek.z...@gmail.com> napisał:

> --
> Otrzymujesz tę wiadomość, ponieważ subskrybujesz grupę dyskusyjną Google o
> nazwie „Warszawa Java User Group (Warszawa JUG)”.
> Aby zamieszczać posty w tej grupie, wyślij e-mail na adres
> warsza...@googlegroups.com.
> Aby anulować subskrypcję tej grupy, wyślij e-mail na adres
> warszawa-jug...@googlegroups.com.
> Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź tę grupę pod adresem
> http://groups.google.com/group/warszawa-jug?hl=pl.

Bartek Zdanowski

to warsza...@googlegroups.com
Pytanie dobre.
DP chyba nie bedzie,a wiem,ze sam Kuba Nabrdalik. Czy jestescie
zainteresowani przeniesieniem *wyjatkowo* spotkania na 15go?

Wojciech Erbetowski

to warsza...@googlegroups.com
Byłoby super nie musieć wybierać między dwoma craftsmanami :-)
Przykładam się do prośby o przełożenie

Adam Michalik

to warsza...@googlegroups.com
O, tak! A już myślałem, ze nie będzie wyjścia i będę musiał wybierać ;/

Jakub Nabrdalik

to warsza...@googlegroups.com, Adam Michalik
Bomba, ja też jestem za.

Dopiero po niewczasie zorientowałem się że Agile Warsaw ma wyjątkowo
spotkanie we wtorek.

To co, ustalamy że za tydzień we wtorek?

W dniu 05.03.2011 16:40, Adam Michalik pisze:

--
Jakub Nabrdalik
http://solidcraft.eu

Piotr Zajączkowski

to warsza...@googlegroups.com
Heh, jak widać czasami warto zadawać naiwne pytania ;) Chyba wszyscy
są za - włącznie z prelegentem - w związku z tym jeśli nikt nie zgłosi
sprzeciwu np. do jutra, to można przełożyć termin prelekcji.

Adam Dudczak

to warsza...@googlegroups.com
Cześć,

Kuba, a o tym też bedziesz mówił http://www.springsource.org/spring-social ?

W sumie tak czy siak, fajnie by było zobaczyć wideo ;-)

pozdr. Adam

--
GeeCON, http://geecon.org
Poznań JUG, http://www.jug.poznan.pl

W dniu 5 marca 2011 17:03 użytkownik Piotr Zajączkowski

Jakub Nabrdalik

to warsza...@googlegroups.com, Adam Dudczak
Tak, ale w ograniczonym zakresie (pokażę API), bo na razie np. nie piszę na wallu facebookowym ani nie dodaję Tweetów. Może za tydzień to się już zmieni - to w sumie banał technologicznie, ale trzeba przemyśleć jak to wykorzystywać żeby było user friendly (i żeby user nie czuł się wykorzystany jako platforma reklamowa).
Jakub Nabrdalik
http://solidcraft.eu

Wojciech Erbetowski

to warsza...@googlegroups.com, Jakub Nabrdalik, Adam Dudczak
Może ktoś zsynchronizuje google calendar ze stanem faktycznym, skoro przenieśliśmy spotkanie?

Bartek Zdanowski

to warsza...@googlegroups.com
Zrobione.
Dzięki Wojtku za przypomnienie.
Spotykamy się 15go.

2011/3/7 Wojciech Erbetowski <wojt...@gmail.com>

Bartek Zdanowski

to warsza...@googlegroups.com
Przypominam wszystkim, że spotykamy się jutro, o 18, na MiMUW. Sala 5440.

Bartek Zdanowski

to warsza...@googlegroups.com
Hej.
Kto byl wczoraj na prezentacji Jakuba i jest zainteresowany losowaniem
licencji na IntelliJ Idea?

Maciej Piasecki

to warsza...@googlegroups.com
Hej,

byłem i piszę się na losowanie.

Pozdrawiam,
Maciek

Bartek Zdanowski

to warsza...@googlegroups.com
A jak Wasze wrażenia po wczorajszym wystąpieniu Kuby? Dawno go na WJUG nie było - jest jeszcze w formie czy już powinien iść na emeryturę? :D
Jak się Wam podobało?

Maciej Piasecki

to warsza...@googlegroups.com
Mi się podobało, dowiedziałem się nowych ciekawych rzeczy - wcześniej znałem już spring-security, ale nie wiedziałem, że ma też takie zastosowania.
Prowadzenie prezentacji oceniam na piątkę z małym minusem, bo czasami klasy się gubiły, ale IDEA pomagała - przydałaby się chyba prezentacja w PowerPoincie ;)
Jestem za tym, żeby Kuba częściej występował :)

@Kuba, czy możesz umieścić gdzieś przykłady z prezentacji?

Bartek Zdanowski

to warsza...@googlegroups.com
Nie wiem czy udało się nagrać wystąpienie. Kuba? Jacek?

Jakub Nabrdalik

to warsza...@googlegroups.com

Dzięki wszystkim za obecność. Przepraszam za tragiczny projektor, następnym razem wezmę z firmy, albo przygotuje slajdy z tlustą czcionką.

Cały kod i diagramy postaram się wrzucić najpóźniej w sobotę na bloga.

--

Otrzymujesz tę wiadomość, ponieważ subskrybujesz grupę dyskusyjną Google o nazwie „Warszawa Java Use...

Piotr Ostrowski

to warsza...@googlegroups.com
Cześć,

Również byłem i piszę się na losowanie licencji.

Prezentacja była bardzo ciekawa, nie znałem do tej pory Spring Security,
więc miło było zobaczyć go w akcji. Szczególnie, że ostatnio drążyłem
trochę temat JAAS'a, mam więc jakieś porównanie. OpenID używam, także
temat integracji go ze Springiem też mnie zaciekawił. Faktycznie gdyby nie
drobne problemy z rzutnikiem, byłoby super, ale i tak było naprawdę
świetnie!

Pozdrawiam,
Piotr Ostrowski
http://yuppy.pl

Dnia 16-03-2011 o 08:18:03 Bartek Zdanowski <bartek.z...@gmail.com>

Lukasz Dworski

to warsza...@googlegroups.com
Hej,

byłem i chciałbym wziąć udział w losowaniu.

Pozdrawiam,
Dwórski Łukasz

Wiadomość napisana przez Bartek Zdanowski w dniu 2011-03-16, o godz. 08:18:

Jacek Laskowski

to warsza...@googlegroups.com
2011/3/16 Bartek Zdanowski <bartek.z...@gmail.com>:

> Nie wiem czy udało się nagrać wystąpienie. Kuba? Jacek?

Niestety, ale nagrania nie ma - sprawy rodzinne + lenistwo i
ostatecznie nie dojechałem.

Jacek

--
Jacek Laskowski
Java EE, functional languages and IBM WebSphere - http://blog.japila.pl

Jacek Laskowski

to warsza...@googlegroups.com
2011/3/16 Piotr Ostrowski <yu...@avd.pl>:

> ostatnio drążyłem trochę temat JAAS'a, mam więc jakieś porównanie.

No i, no i? Znam JAASa teoretycznie z niewielką dawką praktyki i
byłbym rad, gdyby ktoś mi wyjaśnił rolę jaką pełni Spring Security vs
JAAS. Czy SSec to nakładka upraszczająca pracę z JAAS? Uzupełniają się
z pewnością, tylko gdzie?

I drugie pytanie, jak OAuth jest zaimplementowany w Javie? Zakładam,
że SSec jedynie umożliwia jego wykorzystanie przez wpięcie
projektu-implementacji OAuth. Co to?

Jacek Laskowski

to warsza...@googlegroups.com
2011/3/16 Jakub Nabrdalik <jak...@gmail.com>:

> Dzięki wszystkim za obecność. Przepraszam za tragiczny projektor, następnym
> razem wezmę z firmy, albo przygotuje slajdy z tlustą czcionką.

Skoro się pojawiło, kontynuujmy...

Współpracuję z pewną firmą, która byłaby zainteresowana wsparciem
WJUGa (w zamian za pewne udziały aka reklamę). Układ partnerski
całkiem oczywisty i możnaby skorzystać z tego na rzecz...zakupu
projektora z prawdziwego zdarzenia. Ma ktoś pomysły na jakieś cacko
właściwe do prezentacji kodu? Coś z wejściem HDMI i duuuuużą
rozdzielczością, zdecydowanie powyżej 1k w obu kierunkach (szerokość x
wysokość).

Zamieniam się w słuch....

Jacek Laskowski

to warsza...@googlegroups.com
2011/3/16 Maciej Piasecki <mpia...@gmail.com>:

> Jestem za tym, żeby Kuba częściej występował :)

Lizus! :P

Krzysiek

to warsza...@googlegroups.com
Ja takze zgłaszam sie na losowanie.
Krzysztof Kozioł

Faktycznie ostrosc rzutnika nie powalala i mimo ze siedzialem w 3
rzedzie to mialem problem z czytaniem :/
Ale jak bedzie mozna sobie sciagnać prezentacjie i poczytac na
spokojnie to bedzie bomba :)

pzdr

K@

Jacek Laskowski

to warsza...@googlegroups.com
2011/3/16 Bartek Zdanowski <bartek.z...@gmail.com>:

> A jak Wasze wrażenia po wczorajszym wystąpieniu Kuby? Dawno go na WJUG nie
> było - jest jeszcze w formie czy już powinien iść na emeryturę? :D

Domniemam, że było wspaniale, bo potrafi, a pewnie wiele się jeszcze
nauczył w międzyczasie pod kątem (auto)prezentacji. Co jednak
widziałbym pomiędzy "jest jeszcze w formie" a "iść na emeryturę" to
"stworzyć wiekopomne dzieło", np. Civ7 :P

Bartek Zdanowski

Andrzej Hołowko

to warsza...@googlegroups.com, Bartek Zdanowski
Witam,

byłem pierwszy raz na spotkaniu JUG i jestem bardzo pozytywnie nastawiony. Oczywiście piszę się na losowanie :). Także zamierzam częściej uczęszczać.
Prezentacja bardzo ciekawa, czekam na źródła, aby je dokładniej przestudiować.

Pozdrawiam,
Andrzej Hołowko

Jacek Laskowski

to warsza...@googlegroups.com
2011/3/16 Andrzej Hołowko <andrzej...@gmail.com>:

> byłem pierwszy raz na spotkaniu JUG

A możesz jeszcze zaspokoić moją/naszą ciekawość i napisać, co skłoniło
Cię do przyjścia? Bo nie wierzę, że jesteś *kolejną* osobą chcącą
pracować tam, gdzie Jakub i wierzysz, że tędy droga :-)

Piotr Ostrowski

to warsza...@googlegroups.com
JAAS to przede wszystkim standard Java, którym SSec nie jest. SSec
dostarcza oddzielny mechanizm uwierzytelniania i autoryzacji, ale da się
skonfigurować go tak, aby "pod spodem" korzystał z JAAS'a. Jako że JAAS
działa trochę niżej, może zapewnić bezpieczeństwo już na poziomie
classloader'a. Nie jest jednak w pełni uniwersalny, bo używa implementacji
dostarczanych przez kontener. W zasadzie w aplikacji określa się tylko
reguły bezpieczeństwa, a sam moduł uwierzytelniania i autoryzacji
konfiguruje się na serwerze.

Znalazłem jakieś tam porównanie JAAS'a i SSec (jeszcze wtedy Acegi),
trochę stare, ale w pewnych sprawach dalej aktualne:
http://www.mail-archive.com/acegisecuri...@lists.sourceforge.net/msg00180.html

Pozdrawiam,
Piotr Ostrowski
http://yuppy.pl

Jakub Nabrdalik

to warsza...@googlegroups.com, Jacek Laskowski

W dniu 16.03.2011 11:57, Piotr Ostrowski pisze:

> [...]
> określa się tylko reguły bezpieczeństwa, a sam moduł uwierzytelniania i
> autoryzacji konfiguruje się na serwerze.

Czyli Spring Security jest raczej alternatywą dla JAAS, tzn. Spring
Security ma się tak do JAAS jak Spring Core/Hibernate do EJB 1/2 :)

Czyli: chłopaki ze Spring Source stwierdzili że JAAS to przerośnięty
potworek i zrobili porządnie od początku prostą bibliotekę do
uwierzytelniania i autoryzacji, która nie wymaga od kontenera niczego.

"Wsparcie" dla JAAS wygląda tak:

"Key authentication features [..]
Java Authentication and Authorization Service (JAAS) LoginModule, a
standards-based method for authentication used within Java. Note this
feature is only a delegation to a JAAS Loginmodule."
http://en.wikipedia.org/wiki/Spring_Security

> I drugie pytanie, jak OAuth jest zaimplementowany w Javie? Zakładam,
> że SSec jedynie umożliwia jego wykorzystanie przez wpięcie
> projektu-implementacji OAuth. Co to?

Spring Security ma implementację dla OAuth tu:
http://static.springsource.org/spring-security/oauth/support.html

Ale ja z tego nie korzystałem, już nie pamiętam dlaczego.

Sam consumer protokołu (wersja client dla autoryzacji server-side) jest
prostszy od OpenID i jest implementowalny w pięciu linijkach PHP, lub
dwóch klasach Javy. Warto spojrzeć na tutorial facebook'a. Przykłady
wrzucę na bloga.

Obsługę API dostępu do zasobów serwisów (Twitter, Facebook) zapewnia
Spring Social: http://www.springsource.org/spring-social

Andrzej Hołowko

Piotr Ostrowski

to warsza...@googlegroups.com
Dnia 16-03-2011 o 12:07:13 Jakub Nabrdalik <jak...@gmail.com> napisał(a):

> [...]
> potworek i zrobili porządnie od początku prostą bibliotekę do
> uwierzytelniania i autoryzacji, która nie wymaga od kontenera niczego.

Niby tak, ale z drugiej strony implementując JAAS'a w przykładowym
projekcie sprawiał wrażenie dość prostego, dostarczającego tylko to co
potrzebne. Nie napotkałem również większych pułapek związanych z
konfiguracją. JAAS używany jest też w EJB3, które do Springa ma się już
nieco inaczej, niż EJB1/2. Oczywiście w projektach już używających Springa
nie ma się co długo zastanawiać, jednak w każdym innym przypadku warto
rozważyć JAAS'a jako alternatywę dla SSec.
Inną sprawą jest to, że czasami klienci wymagają implementacji
uwierzytelniania i autoryzacji za pomocą mechanizmów kontenera, wtedy SSec
wydaje się nieco nadmiarowy.

Adam Michalik

to Warszawa Java User Group (Warszawa JUG)
Też się zgłaszam na losowanie.

A prezentacja bardzo mi się podobała - od ponad roku mam SSec w
projekcie, ale było miło usłyszeć jak ktoś tę konfigurację ogarnął w
całości. Jak na mój gust, mogło być trochę więcej o OpenID i OAuth2,
ale i tak to, co było, dało dobry pogląd czego i jak można użyć. I
dobrze przekazane - prosto i płynnie :)

Jakub Nabrdalik

to warsza...@googlegroups.com, Piotr Ostrowski
W dniu 16.03.2011 12:29, Piotr Ostrowski pisze:

+1

Słusznie prawisz.

Jakub Nabrdalik

to warsza...@googlegroups.com
W dniu 16.03.2011 12:38, Adam Michalik pisze:

> Też się zgłaszam na losowanie.

Btw. ja też się zgłaszam na losowanie.

Może się w końcu zupgradeuję do wersji 10.

Adam Jurzyk

to warsza...@googlegroups.com
2011/3/16 Bartek Zdanowski <bartek.z...@gmail.com>:

> Hej.
> Kto byl wczoraj na prezentacji Jakuba i jest zainteresowany losowaniem
> licencji na IntelliJ Idea?

Ja też chcę

Adam

Piotr Zajączkowski

to warsza...@googlegroups.com, Adam Jurzyk
1. Ja też chciałbym się zgłosić do losowania (Piotr Zajączkowski)
2. Co do prezentacji, to bardzo interesujący temat i całkiem dobre
wykonanie (pomijając już sprawę nieszczęsnego rzutnika i
prawdopodobnie nieosiągalnych niestety materiałów w postaci kodów
źródłowych - przynajmniej aplikacji pokazywanej na początku... a może
jednak można je zdobyć ?)
3. @Jacek:

> Bo nie wierzę, że jesteś *kolejną* osobą chcącą pracować tam, gdzie Jakub
A to coś złego, że chce się tam pracować ? ;p

Jakub Nabrdalik

to warsza...@googlegroups.com, Piotr Zajączkowski, Adam Jurzyk
W dniu 16.03.2011 16:03, Piotr Zajączkowski pisze:

> [...]
> prawdopodobnie nieosiągalnych niestety materiałów w postaci kodów
> źródłowych - przynajmniej aplikacji pokazywanej na początku... a może

Dajcie mi czas do soboty, wrzucę kody na bloga :)

topr

On Mar 16, 8:18 am, Bartek Zdanowski <bartek.zdanow...@gmail.com>
wrote:
> Hej.
> Kto byl wczoraj na prezentacji Jakuba i jest zainteresowany losowaniem
> [...]

Grzegorz Szczepański

to warsza...@googlegroups.com
Ja też byłem i dziękuję Jakubowi za dwie godziny ciekawego wykładu :-)
Rzutnik był jedyną niedogodnością prezentacji.

pozdrawiam
Grzegorz Szczepański

Artur Gajowy

to Warszawa Java User Group (Warszawa JUG)
Ja także byłem na spotkaniu i jestem zainteresowany licencją na
IntelliJ Idea.

Pozdrawiam,
Artur Gajowy

Jacek Kunicki

to warsza...@googlegroups.com
2011/3/16 Bartek Zdanowski <bartek.z...@gmail.com>
Hej.
Kto byl wczoraj na prezentacji Jakuba i jest zainteresowany losowaniem
licencji na IntelliJ Idea?

Ja byłem i jestem zainteresowany, o ile to jest licencja na wersję 10 (na 9 mam) .

Jacek

Jacek Laskowski

to warsza...@googlegroups.com
2011/3/16 Piotr Zajączkowski <p.m.zaja...@gmail.com>:

> A to coś złego, że chce się tam pracować ? ;p

Podejrzane, bo przypomina jakiś obłęd. Chyba Wam Jakub poprzewracał w
głowach! :-) Najpierw Bartek, teraz Ty.

Vitaliy Oliynyk

to warsza...@googlegroups.com
Dla tych, którzy nie chcą czekać do soboty:
kody żródłowe projektu podobnego do tego co pokazywał Kuba:
bardzo prodty ( 4 stronki )
JSF2 zamiast Wicketa oraz JPA2, wymaga uruchomionego Derby na standardowym porcie
( %DERBY_HOME%\bin\startNetworkServer.bat)

gmatusik

On 16 Mar, 08:18, Bartek Zdanowski <bartek.zdanow...@gmail.com> wrote:
> Hej.
> Kto byl wczoraj na prezentacji Jakuba i jest zainteresowany losowaniem
> licencji na IntelliJ Idea?

Hej,

zgłaszam się do losowania.

Pozdrawiam,
Grzegorz Matusik

Bartek Zdanowski

Paweł S. Piotrowski

On 17 Mar, 11:19, Bartek Zdanowski <bartek.zdanow...@gmail.com> wrote:
> Czekam do jutra rano ze zgłoszeniami, bo jakoś powoli się zapisujecie, a
> chciałbym zamknąć ten temat.

To w takim razie może i ja spróbuję szczęścia, proszę o dopisanie mnie
do listy :)

Paweł S. Piotrowski

Boleslaw Dawidowicz

to warsza...@googlegroups.com

Plusem JAAS jest to że większość komercyjnych rozwiązań z dziedziny bezpieczeństwa udostępnia jakąś implementację LoginModule którą poprostu można wpiąć. Ponieważ jest to też standard oparty o koncepcję PAM (Pluggable Authentication Modules) oraz sam proces przebiega 2 etapowo (login/commit - o czym większość ludzi nawet nie wie) to można robić w prosty sposób dosyć skomplikowane rzeczy. Fajnym zastosowaniem jest np. Login Module z flagą "optional" który w metodzie "login" nie zrobi nic a w metodzie "commit" (2 faza) jeżeli wszystkie inne moduły zakończyły uwierzytelnienie sukcesem zsynchronizuje użytkownika do bazy, uaktualni mu jakieś uprawnienia bądź zrobi cokolwiek innego... proste i efektywne.

Minusem jest to że technologia i standard jest dosyć stary więc np. to co wydaje się tak debilnie prostą funkcjonalnością jak "programmatic login" było niesamowitym i długo wyczekiwanym ficzerem w Servlet 3.0:

- http://download.oracle.com/javaee/6/tutorial/doc/gjiie.html

Efekt był taki że żeby zrobić prostą rzecz trzeba było czasami sięgać po Tomcat Valve.... bo "j_security_check" w kontenerach jest zazwyczaj tak hakersko zaimplementowany że zwykł filtr serwletowy nie wystarczał a z poziomu LoginModule z kolei nie dało się dostać w prosty sposób do requesta. Ponadto uprawnienia jakie można zmapować przy użyciu Principal/Subject oraz reguły zabezpieczeń w web.xml są dosyć ubogie. W efekcie nastąpił wysyp takich rozwiązań jak Spring Security, Seam ma własną warstwę odpowiedzialną za security a standard jak zwykle nadrabia z opóźnieniem...

Bolek

Jacek Laskowski

to warsza...@googlegroups.com
2011/3/18 Boleslaw Dawidowicz <boleslaw....@gmail.com>:

> [...]
>
> Efekt był taki że żeby zrobić prostą rzecz trzeba było czasami sięgać po Tomcat Valve.... bo "j_security_check" w kontenerach jest zazwyczaj tak hakersko zaimplementowany że zwykł filtr serwletowy nie wystarczał a z poziomu LoginModule z kolei nie dało się dostać w prosty sposób do requesta. Ponadto uprawnienia jakie można zmapować przy użyciu Principal/Subject oraz reguły zabezpieczeń w web.xml są dosyć ubogie. W efekcie nastąpił wysyp takich rozwiązań jak Spring Security, Seam ma własną warstwę odpowiedzialną za security a standard jak zwykle nadrabia z opóźnieniem...

Bolek, mój Ty złociutki. Takiego podsumowania jakiejkolwiek
technologii/rozwiązania nie czytałem już dawno! Gdyby pojawiło się to
na blogu, to na moim delicious padłaby rekomendacja "lektura
obowiązkowa" i jeszcze nagłośniłbym na twitterze :) Takich podsumowań
z właściwie dobraną dawką własnej opinii życzyłbym sobie więcej.

Boleslaw Dawidowicz

to warsza...@googlegroups.com

lol... dzięki za komplementa :) Zaraz... blogowanie... miałem to chyba gdzieś w moich noworocznych postanowieniach... oj... w zeszłorocznych chyba też...

Bolek

adrian

to Warszawa Java User Group (Warszawa JUG)
Także byłem na prezentacji, o SSec już nieco wiedziałem za nim się
wybrałem na spotkanie. Prezentację oceniam na ocenę dobrą, już
tłumaczę dlaczego nie na bardzo dobry, temat prezentacji: "....Spring
security dla bardzo NIEzaawansowanych.". Trochę zabrakło mi szerszego
wprowadzenia do SSec, zdaję sobie sprawę z tego, że czas prezentacji
jest ograniczony ale w kilku zdaniach fajnie byłoby powiedzieć o
elementach z których składa się omawiana biblioteka, jak wygląda
typowy flow podczas np. wywołania metody serwisu z nałożoną regułą
bezpieczeństwa i jakie obiektu biorą udział w takim wywołaniu. Takie
wprowadzenie w którym pojawiłoby się przedstawienie ogólnego konceptu.
Osobiście też chciałbym posłuchać więcej o ochronie obiektów
domenowych, ale nie można mieć wszystkiego. Poza tym było fajnie,
udane wystąpienie.

Bartek Zdanowski

to warsza...@googlegroups.com
Hej.
Zwlekałem z losowaniem, bo czekałem na odpowiedź z JetBrains z poprzedniego losowania. Po zmianie zasad musimy przetrzeć szlak. Użyłem random.org. Oto 2 wylosowane nazwiska, spośród 13 zgłoszonych:
* Gmatusik
* Jakub Nabrdalik

GMatusika proszę o kontakt na priv, w celu ustalenia danych osobowych. Kubie gratuluję, bo random.org postanowił go wynagrodzić za wystąpienie! To się nazywa fart.

Przybywajcie tłumnie jutro, bo oprócz (jestem przekonany) świetnej prezentacji, będziecie mogli wylosować kolejną licencję IntelliJ Idea. Jeśli przyjdzie >=50 osób to będą 2 licencje.

Paweł Łaski

> [...]
> Hej.
> Kto byl wczoraj na prezentacji Jakuba i jest zainteresowany losowaniem

Byłem

Piotr Zajączkowski

to warsza...@googlegroups.com
Too late - licencje już rozlosowane.

Paweł Łaski

to Warszawa Java User Group (Warszawa JUG)
Wiem o tym, a nawet nie jest mi potrzebna teraz.

On 22 Mar, 04:44, Piotr Zajączkowski <p.m.zajaczkow...@gmail.com>

Bartek Zdanowski

to warsza...@googlegroups.com
To czemu sie zglosiles?

Zniwus

to warsza...@googlegroups.com

Chcialem tylko powiedziec ze bylem na spotkaniu :-)

W dniu 2011-03-22 08:26 użytkownik "Bartek Zdanowski" <bartek.z...@gmail.com> napisał:

To czemu sie zglosiles?

On 3/22/11, Paweł Łaski <zni...@gmail.com> wrote:

> [...]

--
Otrzymujesz tę wiadomość, ponieważ subskrybujesz grupę dyskusyjną Google o nazwie "Warszawa Jav...

Bartek Zdanowski

to warsza...@googlegroups.com
Ok. Lista sprawdzona ;) Przyjdz dzisiaj! SM na pewno zademonstruje cos
ciekawego.

Jacek Laskowski

to warsza...@googlegroups.com
2011/3/22 Bartek Zdanowski <bartek.z...@gmail.com>:

> Ok. Lista sprawdzona ;) Przyjdz dzisiaj! SM na pewno zademonstruje cos
> ciekawego.

Raczej SA z SM :P

Bartek Zdanowski

to warsza...@googlegroups.com
Nie okumam. Obaj sa z Software Mill czy ccos pokrecilem?

Jacek Laskowski

to warsza...@googlegroups.com
2011/3/22 Bartek Zdanowski <bartek.z...@gmail.com>:

> Nie  okumam. Obaj sa z Software Mill czy ccos pokrecilem?

Hehe, SA to szimano i Adam, a SM to SoftwareMill, więc będzie SA z SM
:-) Jak rozumiem, to nie SM będzie prezentował, a jedynie garstka ich
zespołu (i to pewnie ta najmniej produktywna :P)

Bartek Zdanowski

to warsza...@googlegroups.com

2011/3/22 Jacek Laskowski <ja...@japila.pl>

> [...]

:-) Jak rozumiem, to nie SM będzie prezentował, a jedynie garstka ich
zespołu (i to pewnie ta najmniej produktywna :P)

Eheh, jak zwykle, bossowie tylko reprezentują firmę... ;)

Jacek