Fwd: JetBrains Giveaway Program Update

Jacek Laskowski

to Warszawa-JUG
Cześć,

Właśnie dostałem na skrzynkę informację od JetBrains. Warto skorzystać
z nadarzającej się okazji do wystąpień publicznych i "zgarnąć"
licencję. Zapraszam! Chętnie pomogę. Już zachęcam JetBrains do
uczestnictwa w Warsjava+Eclipse DemoCamp 2008 w Warszawie 22-ego
października.

Jacek

to warsza...@googlegroups.com

2008/9/18 Jacek Laskowski <ja...@laskowski.net.pl>

[...]

Października? a nie listopada? btw, myśle że rozdawanie IDEII na konferencji Eclipsowej warto by skonsultować z obiema stronami ;)

--
Pozdrawiam/Best regards
Michał Margiel

http://www.linkedin.com/in/MichalMargiel
http://www.margiel.eu
http://poligloci.margiel.eu

Tomek Szymański

to warsza...@googlegroups.com

On Sep 18, 2008, at 9:50 , Michal Margiel wrote:
> [...]

> Października? a nie listopada? btw, myśle że rozdawanie IDEII na
> konferencji Eclipsowej warto by skonsultować z obiema stronami ;)

+1 :) Idea pewnie pierwsza do takiego rozwiazania, ale Eclipse pewnie
jakby troche mniej ;-)

T.

Jacek Laskowski

to warsza...@googlegroups.com
2008/9/18 Michal Margiel <michal....@gmail.com>:

> Października? a nie listopada? btw, myśle że rozdawanie IDEII na konferencji
> Eclipsowej warto by skonsultować z obiema stronami ;)

Ups, miało być listopada oczywiście.

Dlaczego mielibyśmy konsultować to z kimkolwiek?! Przecież chodzi o
popularyzację jednej i drugiej platformy, a wyborem uczestników
będzie, co wybiorą. To zabobon, że skoro impreza ma być czysto
eclipse'owa to miałoby zabraknąć IDEi, albo NB lub też na odwrót. Na
EclipseCon NetBeans miało całkiem pokaźną reprezentację i nawet było
jakieś GetTogether czy podobnie.

Jacek

Jacek Laskowski

to warsza...@googlegroups.com
2008/9/18 Tomek Szymański <szi...@szimano.org>:

> +1 :) Idea pewnie pierwsza do takiego rozwiazania, ale Eclipse pewnie
> jakby troche mniej ;-)

A nas, dlaczego miałoby to interesować?! My jesteśmy ponad podziałami! ;-)

Jacek

Grzegorz Duda

to warsza...@googlegroups.com
Już kilka razy odbywały się imprezy typu IDE Wars, czy jakos tak. Mini-konferencja, maxi-spotkanie gdzie NB, Eclipse i IDEA pokazywali swoje IDE. I podobno byla swietna atmosfera. Zreszta, przeciez Wy macie 2 imprezy - EDC i WarsJava, wiec w czym problem :)

Regards,
Grzegorz Duda (http://grzegorzduda.blogspot.com)
Polish JUG (http://java.pl)

Michal Margiel

> [...]

eclipse'owa to miałoby zabraknąć IDEi, albo NB lub też na odwrót. Na
EclipseCon NetBeans miało całkiem pokaźną reprezentację i nawet było

Naprawdę nie widzicie w tym nic złego? no ok.. ale chyba zapytać nie zaszkodzi! :P

Jacek Laskowski

to warsza...@googlegroups.com
2008/9/18 Grzegorz Duda <grzego...@gmail.com>:

> [...]
> IDE. I podobno byla swietna atmosfera. Zreszta, przeciez Wy macie 2 imprezy
> - EDC i WarsJava, wiec w czym problem :)

WJEDźCie ;-) O tym EDC to nie pomyślałem.

splatch

to Warszawa Java User Group (Warszawa JUG)
Mi się wydaje, że Ci którzy są fanami rozwiązania A, B czy też C dalej
po takim czymś będą wierni temu co wybrali już wcześniej. Co najwyżej
prezentacja może zburzyć porządek w umysłach tych, którzy nie mają
jeszcze określonych preferencji.

Kto jest za IDEĄ (Grzesiek) będzie dalej za IDEĄ.
Kto jest za Eclipse (ja?) będzie dalej za Eclipse.
Kto jest za NetBeans (?) będzie dalej za NetBeans.

Przypomina mi się pewna historia która mogła by stać się anegdotą.
Kiedyś spotkało się kilku programistów o różnych preferencjach. Po
piwie zaczęli się licytować o to w czym pisze się szybciej.
Pierwszy mówi - W Ruby z RoR da się to zrobić w 5 minut!
Drugi mówi - W PHP z moimi komponentami napiszę to w tyle samo.
Trzeci natomiast - W ASP.NET ograniczać będzie mnie tylko moja
prędkość klikania.
(Brakowało kogoś od Javy :))
Po takiej oto wymianie zdań każdy wyjął swojego laptopa i na czas
start zaczęli tworzyć. Po 5 minutach nie było żadnego rezultatu - a to
źle się zakładały klucze w bazie, a to nie działały polecenia z
konsoli, a to edytor coś kaszanił. A to nie było internetu etc.

Po godzinie wszyscy zrezygnowali i się poddali. Wrócili do spokojnego
spożywania piwa. :)

Dlatego też IMO zamiast porównań które mogą być krzywdzące dla
niektórych fanatycznych umysłów (i niech mi tu IDEOwcy nie mówią, że
to tylko oni będą krzywdzić :)). Lepsza będzie prezentacja pokazująca
jak się pracuje z A, B bądź C - czy jak to się tworzy webapp w oparciu
o RANDOM(Spring, JPA, JSF, dowolny inny skrót) etc. IDEĘ widzieliśmy
rok temu na Javarsovii kiedy Wiktor używał jej na prezentacji o JRuby.
Powiedzmy jakaś godzina pokazująca tworzenie projektu (nie musi być
takie sam dla A i B!), w końcu najpiękniejsze jest to co nas różni. To
co jest takie samo jest... powszednie :)

Pozdrawiam,
Łukasz

On 18 Wrz, 15:54, "Michal Margiel" <michal.marg...@gmail.com> wrote:
> [...]

Grzegorz Duda

to warsza...@googlegroups.com
+100.

Najwazniejsze nie jest to, zeby kogos przekonywac do lepszych, IDEAowych rozwiazan ;) ale zeby pokazac, ze jest wybor. Ja osobiscie uzywam IDEA, ale nie przeszkadza mi to w organizowaniu Eclipse DemoCamp. A i do NB nic nie mam (chociaz narazie zostaje w tyle za IDEA i Eclipse, chociaz ostatnio przyspieszaja tempo i np. JS support maja swietny, a jesli patrzec na JME to chyba NB gra pierwsze skrzypce).

IDEA nie jest tak popularna jak Eclipse, bo trzeba za nia zaplacic (choc jak widac, wielu z nas moze ja miec za free). A jak juz czlowiek raz sie nauczy tych wszystkich Ctrl+Q+Y to nie chce sie potem uczyc czegos nowego. Normalne. Na poczatku na 1000% spada produktywnosc. Ale czy nie warto od czasu do czasu wyjsc poza Eclipse i zobaczyc co tam w "konkurencji" slychac?

BTW. Ja znam co najmniej 7 przypadkow przejscia z Eclipse do IntelliJ IDEA, ale nie spotkalem jeszcze nikogo, kto by przeszedl w druga strone :P

BTW2. Jest znowu konkurs na plugin do IntelliJ (http://dworld.pl/2008/09/18/konkurs-na-plugin-do-intellij-idea/), wiec moze ktos bedzie mial ochote wygrac 7,000$ :)

Regards,
Grzegorz Duda (http://dWorld.pl)
Polish JUG (http://java.pl)

Michal Margiel

to warsza...@googlegroups.com

2008/9/19 Grzegorz Duda <grzego...@gmail.com>

[...]

Ja też się z wami w 100% zgadzam. Ale mam nadzieje ze nie odnosicie się do mojego postu. bo mi zupełnie o cos innego chodziło :)

ps. staram się z ta ideą. naprawdę staram. ale nie daje rady przeskoczyć. Potrzebuje jakiejś prezentacji :)

ps2. Grzesiu - pamiętasz naszą dyskusje o pakietach i zmianie nazwy? wtedy napisałeś coś takiego "F6 - najprostsze rozwiązania są najlepsze". No tak.. faktycznie działa... tylko że F6 to jest move a nie rename. jak dla mnie trochę mało intuicyjne ;)

--
Pozdrawiam/Best regards
Michał Margiel

Grzegorz Duda

to warsza...@googlegroups.com
Nie, nie do Ciebie pijemy, tak tylko ogolnie :)

Z przejsciem na IDEA jest tym trudniej i mocniej znales Eclipse. Niestety. Ale nie znam czlowieka, ktory by zalowal przejscia, wiec probuj dalej :) Mi na pocztaku templaty sie bardoz nie podobaly, ale jak sie czlowiek przyzwyczaji, to pozniej jest OK. No i te 3 skroty do code completion, tez masakra, a teraz jeszcze doszedl nowy... Ale jak juz przywykniesz, kiedy ktory stosowac (ja mam jeszcze problemy :), to jeden w Eclipse, to zdecydowanie za malo.

Co do F6, to pewnie dlatego sa zwolennicy Eclipse i IDEA i innych cudow, bo kazdy czlowiek jest inny i inaczej postrzega otoczenie. Ja od razu pomyslalem o F6 :) ale moze jestem jakis przekrecony juz...

Regards,
Grzegorz Duda (http://grzegorzduda.blogspot.com)
Polish JUG (http://java.pl)

Robert Sajdok

to warsza...@googlegroups.com
Witam,
Dlatego ja sobie cenię to środowisko w którym jest plugin vi :) Żeby nie uczyć się skrótów czy trochę innej klawiatury. Vi  korzysta z podstawowych przycisków, które są na każdej klawiaturze w tym samym miejscu, prawie wszystkie :)

2008/9/19 splatch <lukasz....@gmail.com>

--
Robert Sajdok (Ris)

Tomek Szymański

to warsza...@googlegroups.com
Ja sie podpisuje pdo michalem. Dwa razy probowalem sie przesiasc na
IDEE i za kazdym razem wracalem do Eclipse'a :) Chyba kwestia
przyzwyczajen ;-) Zreszta jest malo rzeczy (zadnej nie umiem
wymienic), ktorych bym potrzebowal czego nie umie JBoss Tools a umie
IDEA...

T.

Radosław Holewa

to warsza...@googlegroups.com
W dniu 19 września 2008 14:48 użytkownik Tomek Szymański
<szi...@szimano.org> napisał:

> [...]
> przyzwyczajen ;-) Zreszta jest malo rzeczy (zadnej nie umiem
> wymienic), ktorych bym potrzebowal czego nie umie JBoss Tools a umie

To dlatego, że spędziłeś zbyt mało czasu z IntelliJ :)

Pozdrawiam,
Radek

--
Polish Java User Group
www.java.pl

Michal Margiel

to warsza...@googlegroups.com

<szi...@szimano.org> napisał:

> [...]
> IDEA...

To dlatego, że spędziłeś zbyt mało czasu z IntelliJ :)

No z tym argumentem to chyba nikt nie dyskutuje :)

Tomek Szymański

to warsza...@googlegroups.com

On Sep 19, 2008, at 16:34 , Michal Margiel wrote:
> To dlatego, że spędziłeś zbyt mało czasu z IntelliJ :)
>
> No z tym argumentem to chyba nikt nie dyskutuje :)

Ja dyskutuje :) Nie przyjmuje na wiare ze "idea jest lepsza" tak jak
na przyklad niektorzy przekonuja mnie ze "ruby jest bardziej cool".
Probowalem i nie dosc, ze nie uwazam, ze jest lepsza, to na razie
twierdze ze jest gorsza - wnerwiala mnie niemilosiernie
przeladowywaniem (i to na modalu) wszystkich plikow wszystkich
projektow po tym jak robilem "maven clean" w rootcie.

A tak to nie znalazlem niczego, co by mi dala, a czego nie mialem w
eclipsie :]

T.

Boleslaw Dawidowicz

to warsza...@googlegroups.com
Tomek Szymański wrote:

> [...]
> przeladowywaniem (i to na modalu) wszystkich plikow wszystkich
> projektow po tym jak robilem "maven clean" w rootcie.
Bo nie wykluczyłeś katalogów 'target' ;)

Radosław Holewa

to warsza...@googlegroups.com
W dniu 19 września 2008 16:52 użytkownik Boleslaw Dawidowicz
<boleslaw....@gmail.com> napisał:

> Bo nie wykluczyłeś katalogów 'target' ;)

Hehe... widzę, że odebrałeś mi tą przyjemność udzielenia Tomkowi
krótkiej, aczkolwiek treściwej odpowiedzi :D

Tomek Szymański

to warsza...@googlegroups.com
No eloł... to taka mudnra ta idea a taj glupiej rzeczy nie robi :-p ?

T.

Boleslaw Dawidowicz

to warsza...@googlegroups.com
Jakiegokolwiek argumentu byś nie użył przeciwko IDEA i tak zostanie
użyty przeciwko tobie :-P ;)

Michal Margiel

to warsza...@googlegroups.com

2008/9/19 Tomek Szymański <szi...@szimano.org>

On Sep 19, 2008, at 16:34 , Michal Margiel wrote:
> To dlatego, że spędziłeś zbyt mało czasu z IntelliJ :)
>
> No z tym argumentem to chyba nikt nie dyskutuje :)

Ja dyskutuje :)

Nie zrozumiałeś mnie. Ja twierdzę, że dla nas jest lepszy Eclipse bo więcej czasu poświęciliśmy właśnie pracy z tym IDE. Jeśli dłużej byśmy pracowali w IDEII to jestem pewny, że byli byśmy po tej stronie co Bolek, Grześ i Radek.

"Najlepsze IDE dla programisty to takie które on najlepiej zna" - możemy przeczytać w książce Pragmatyczny programista, i trudno się z tym stwierdzeniem nie zgodzić.

Natomiast co obiektywnie jest lepsze to ja nawet nie staram się rozstrzygnąć.

Tomek Szymański

to warsza...@googlegroups.com

On Sep 19, 2008, at 17:09 , Michal Margiel wrote:

> Nie zrozumiałeś mnie. (...)

Zrozumialem. I nie wiem czy byl po tej samej stronie co Grzes i Radek
- oni po prostu nie umieja dobrze korzystac z eclipse'a a ja nie umiem
dobrze korzystac z idei. Nie ma w takich argumentow dla ktorych
mialbym sie przesiasc na idee (to znaczy nie ma obiektywnie nic tak
FANTATSYCZNEGO w idei co by moglo mnie przekonac). Ja rozumiem po co
sie mozna przesiasc z notepada na vima, albo z vima na eclipse'a. Ale
czy to bedzie eclipse, idea, oraclowy developer studio (nie pamietam
jak to sie nazywalo ? jDeveloper ?) czy netbeans, to juz IMO naprawde
nie ma znaczenia ;)

A z IDEĄ to jest tak, ze jest na nia moda i jak chcesz byc cool, to
bedziesz mial maca, idee i trzaskal w rubym :) (nie to ze nie mam
maca ;-) ).

I tyle. Niech mi ktos pokaze cos czego nie umie eclipse a umie idea (i
nie mowie tutaj o ficzerach bez ktorych sie nie da zyc typu "wyszukaj
podobny komentarz w kodowaniu CP1234 i pietnastu znakach
niedozwolonych " ctrl-shift-alt-r-t-y esc-z-e ;-) ) to sie moze
przekonam, zeby znowu sprobowac :)

T.

Radosław Holewa

to warsza...@googlegroups.com
W dniu 19 września 2008 17:09 użytkownik Michal Margiel
<michal....@gmail.com> napisał:

> [...]
> stwierdzeniem nie zgodzić.
>
> Natomiast co obiektywnie jest lepsze to ja nawet nie staram się

Tutaj się zgadzam w 100%, mam trochę doświadczenia w Eclipse i świata
poza nim nie widziałem jednak staram się być otwarty na inne IDE
i tym sposobem dałem się przekonać do IntelliJ, początki były
oczywiście ciężkie ale miesiąc developmentu i nie mogłem już wrócić do
Eclipse :)
Podoba mi się też NetBeans, pewnie dlatego, że kopiuje sporo od
IntelliJ, z drugiej strony takie kopiowanie ma swoje plusy - zmusza
JetBrains do
ciągłego i intensywnego rozwijania IntelliJ.

Jeśli już piszemy o IDE to zna ktoś coś lepszego do Groovy'ego od JetGroovy ?

Wracając do porównania Eclipse - IntelliJ... w IntelliJ brakuje mi
strasznie Mylyn'a :P

Grzegorz Duda

to warsza...@googlegroups.com
Dyskusja schodzi na zle tory, ale to co ja najbardziej cenie w IntelliJ IDEA to to, ze jak np. jutro kaza mi uzywac Seam, albo Groovy, albo Springa, albo cokolwiek innego. To na 99% nie bede musial poswiecic sporo czasu aby zainstalowac odpowiedni plugin, nie mowiac o wyborze tego najlepszego z istniejacych pluginow. Po prostu pisze i juz. I wiem, ze jesli IntelliJ pisze, ze wspiera jakas technologie, tzn. ze ja naprawde wspiera, a nie, tak jak to jest w NB, ze wspiera ale tylko code completion i to jeszcze czasami. A IDEA nie dosc ze np. super wspiera jsp, to wspiera go wszedzie, takze w htmlu. Podobnie z JavaScriptem, i  tak jest z wieloma technologiami.

Reszta - czyli skroty klawiszowe, to jest jak mowisz. Kazdy ma swoje przyzwyczajenia i trudno tu wywzszac jendo IDE od drugiego.

Co do malych ficzerow, to jasne, nie sa one tak wazne. Ale wiesz co, pracujac z IDEA mam przyjemnosc, na kazdym kroku mnie zaskakuje, ze mozna to bylo zrobic prosciej/szybciej itp. Natomiast w Eclipse - pisze i tyle.

I jeszcze jedno na koniec. Po spotkaniu w pracy (IntelliJ vs. Eclipse) gosc, ktory pokazywal sztuczki Eclipse powiedzial mi, ze to nie prawda, ze refactoringu, ktory pokazywal gosc w IDEI nie ma w Eclipse. Tylko problem jest w tym, ze ludzie nie wiedza gdzie on jest. Jak dla mnie to spory problem.

Ale wiesz, Pragmatic Programmer ma racje. Jesli jestes super wydajny w Eclipse i sprawia Ci przyjemnosc praca w Eclipse, to super i nie zmieniaj. Wazne tylko, zebys sie nie zamykal w Eclipse i patrzyl dookola, i probowal, czy czasem nie ma czegos lepszego.

A tak na oslode, to tesknie za FindBugsem i Mylynem :)

Regards,
Grzegorz Duda (http://grzegorzduda.blogspot.com)
Polish JUG (http://java.pl)

Radosław Holewa

to warsza...@googlegroups.com
W dniu 19 września 2008 17:37 użytkownik Grzegorz Duda
<grzego...@gmail.com> napisał:

> Co do malych ficzerow, to jasne, nie sa one tak wazne. Ale wiesz co,
> pracujac z IDEA mam przyjemnosc, na kazdym kroku mnie zaskakuje, ze mozna to
> bylo zrobic prosciej/szybciej itp. Natomiast w Eclipse - pisze i tyle.

Doskonale wiem o co Ci chodzi - siedząć w IntelliJ bawię się
środowiskiem, pierwszy raz mi się przytrafiło
żebym używał IDE nie tylko z konieczności ale i dla przyjemności...
Mam nadzieję, że reszta wie o co chodzi ;)

Pozdrawiam,
Radek

PS. Ktoś wcześniej napisał, że IntelliJ jest teraz w modzie... Znam
sporo ludzi którzy kodują już kilka dobrych lat w IntelliJ i robili
to sporo wcześniej niż pojawił się u nas ten cały JUGowy szał :P

Tomek Szymański

to warsza...@googlegroups.com

On Sep 19, 2008, at 17:51 , Radosław Holewa wrote:

> PS. Ktoś wcześniej napisał, że IntelliJ jest teraz w modzie... Znam
> sporo ludzi którzy kodują już kilka dobrych lat w IntelliJ i robili
> to sporo wcześniej niż pojawił się u nas ten cały JUGowy szał :P

No to zwykle jest tak, ze zanim zacznie sie moda, ktos czegos uzywa ;-)

A co do samego tematu to nie chcecie mi odpowiedziec na pytanie :-).
Jedyna na razie odpowiedz to taka, ze idea ma wszystko out of the box.
Jest to jakis powod :) Jak bede chcial uzyc czegos, czego nie ma w
jboss tools to pewnie przyznam racje :) Nie zmienia to faktu, ze do
eclipse'a jest wszystko - ale nie ma nic za darmo. Troche tak jak z
windowsem, na ktorym wszystko dziala, ale nie zawsze, a maciem na
ktorym dziala to co ma dzialac, ale dziala z zalozenia dobrze, bo jest
ograniczona platforma :) Nie zmiania to faktu ze tu i tu mozna
swietnie sobie dawac rade.

I ja nie dyskutuje dla samej dyskusji - nie podoba mi sie tylko, ze
ideowcy sa tak zapatrzeni w swoja idee, ze jest ona super-kul pod
kazdym wzgledem i nie znosi zadnej krytyki. A do tego jeszcze mi
wmawiaja, ze to ja jestem ograniczony i tylko sie w eclipsa wpatruje :-
p Ja chce, zeby mi ktos pokazal tylko cos co jest w idei a eclipsie
nie ma - ale najwidoczniej nie ma takich rzeczy ;-)

T.

Radosław Holewa

to warsza...@googlegroups.com
W dniu 19 września 2008 18:04 użytkownik Tomek Szymański
<szi...@szimano.org> napisał:

> [...]
> p Ja chce, zeby mi ktos pokazal tylko cos co jest w idei a eclipsie
> nie ma - ale najwidoczniej nie ma takich rzeczy ;-)

Wiesz, tu nie chodzi tylko o rzeczy których w Eclipse nie ma ale też o
takie które są ale w IntelliJ są zrobione lepiej :)
Przykład choćby taki jak wygląda sprawa supportu dla Spring'a,
zdecydowanie bardziej wolę IntelliJ niż wtyczkę do Eclipse,
podobnie się sprawa ma z Struts2, ostatnio nawet Flex'owe rzeczy
koduję w IntelliJ (8.0 M1) i to dlatego, że ma zajebisty edytor XML
+ support dla AS, oczywiście pozostawia jeszcze trochę do życzenia ale
liczę, że poprawią to w wersji finalnej :)
No i jeszcze jedna rzecz... w firmie ostatnio zaczynamy myśleć o
developmencie w Groovy'm no i co?
Oczywiście IntelliJ ma najlepszy support dla Groovy'ego i Grails'ów :P

Dodatkowo chodzi mi o to, że zauważyłem, że koduję w Eclipse o 15-20%
wolniej (może to też dlatego, że nie odczuwam takiej
przyjemności z jego używania) co przekłada się na odpowiednie
wyniki... również finansowe... ;)

Pozdrawiam,
Radek

Grzegorz Duda

to warsza...@googlegroups.com
Wiesz, trudno jest wymienic rzeczy ktore sa w IDEI a nie ma w Eclipsie. A na pewno nie ma roznic w krytycznych elementach. Takie IDE byloby wtedy przegrane. Obydwa IDE sa super, i w IDEI np. brakuje mi Mylyna i FindBugsa. Dodajac do Eclipse wszystkie mozliwe puginy i porownujac go do IDEA, nie bedzie pewnie duzych roznic, w tym co wspieraja. Roznice sa minimalne, malutkie. Takie jak pomiedzy odtwarzaczem mp3, a iPodem, Nokia, a iPhonem, czy wyszukiwarka yahoo czy google, samochodem z automatyczna skrzynia biegow i z normalna. Kazdy z nich do tego samego sluzy, tylko w jednym przypadku czerpiesz z tego przyjemnosc i nie zastanawiasz sie wiele nad obsluga urzadzenia, a w drugim... no wlasnie... to jest chyba ta roznica.

I jak juz mowilem, jesli sprawdzales IntelliJ IDEA i Ci nie pasuje i nadal uwazasz, ze Eclispe to jest to. To nie znaczy, ze jestes jakis ograniczony. Wrecz przeciwnie - sprawdziles, masz swoje zdanie i wszystko gra. Znam takich, co zrezygnowali z iPoda na rzecz BlackBerry i jest im z tym dobrze. Ale zrobili to swiadomie. I poki Twoj wyor taki wlasnie jest, a na to wyglada, to Cie popieram i nie namawiam na zmiane IDE. Namawiam tylko tych, co nie widzieli nic innego oprocz Eclipse, zeby sprobowali, zobaczyli i sami wybrali co jest dla nich lepsze. Nie ma rozwiazania idealnego dla wszystkich.

Tomek Szymański

to warsza...@googlegroups.com

On Sep 19, 2008, at 23:20 , Grzegorz Duda wrote:
> [...]
> innego oprocz Eclipse, zeby sprobowali, zobaczyli i sami wybrali co
> jest dla nich lepsze. Nie ma rozwiazania idealnego dla wszystkich.

Aaaa nooo wlasnie :) I tym optymistycznym akcentem... ;-)

T.

Lukasz Lenart

to warsza...@googlegroups.com
> [...]
> podobny komentarz w kodowaniu CP1234 i pietnastu znakach
> niedozwolonych " ctrl-shift-alt-r-t-y esc-z-e ;-) ) to sie moze

Jak dla mnie: nawigacja z każdego pliku do źródła klasy Javy, czyli w
jakimś pliku (XML, properties, etc.) mam wpisane
pl.org.lenart.MojaWaznaKlasa, robię CTRL+click lub bardziej
odpowiednio CTRL+b ;-) i skaczę do klasy.
Może i jest to bajer, ale jak pracuje się z dużą ilością XMLa (WSDL,
XSD, etc) to jest wielki ułatwienie ;-)

W Eclipsie tego nie ma i raczej nie będzie, gdyż jak to czytałem
gdzieś na Bugzilli, trzeba by dodać zależność pluginu XML do JDT, czy
coś takiego.

Lukasz
http://www.lenart.org.pl/

Tomek Szymański

to warsza...@googlegroups.com
Zaczalem sie przygotowywac do wystapienia i postanowilem, ze dam idei
kolejna szanse.

I tak:

- Czy jest cos takiego jak w eclipse, czego uzywam bardzo czesto,
czyli - najezdzam na jakis field i on mi sie w calym pliku podswietla
(przy okazji z boku na basku pokazujac gdzie jest) ?
- Dlaczego importy nie moga byc jak Pan Bog przykazal pod ctrl-space
tylko jakims alt-enterem czy czyms rownie idiotycznym ?
- Dlaczego piszac nazwe klasy kodujac jsp (tak tak ;-) ) on mi jej nie
chce podpowiedziec, tylko musze napisac pelen pakiet ? (ale to mi sie
wydaje, ze to musi byc tyko u mnie, bo strasznie to glupie ;) )

To mi sie przypomnialo tak na szybko z rzeczy ktore mnie denerwuja/
brakuja.

T.

ps. aha - no i zaleznosci. w eclipse moge ladnie wybierac sposord
jarow ktore mam w workspace, a w idei po calym dysku musze szukac :]
Chyba, ze znowu nie wiem gdzie szukac....

Wiktor Gworek

to warsza...@googlegroups.com
2008/9/21 Tomek Szymański <szi...@szimano.org>

Zaczalem sie przygotowywac do wystapienia i postanowilem, ze dam idei
kolejna szanse.

No to czas, żeby zwykli użytkownicy IDEI się obudzili :).

[...]

Przyznam, że tego najbardziej mi brakowało po przesiadce z Eclipse'a. Jednak, kiedy starasz się trzymać limitu 8 metod na klasę i każda metoda ma do 10 linijek kodu, to nie potrzebujesz tego ficzera :).

- Dlaczego importy nie moga byc jak Pan Bog przykazal pod ctrl-space
tylko jakims alt-enterem czy czyms rownie idiotycznym ?

W IDEI funkcjonują 3 "ctrl-space'y". Trzeba się z nimi nauczyć żyć.
1) Zwykłe ctrl-space (tylko klasy dostępne).
2) ctrl-alt-space dla importów (wszystkie klasy w całym classpath.
3) ctrl-shift-space - czyli mądre uzupełnianie, które jest "killer featurem" IntelliJa ;).

- Dlaczego piszac nazwe klasy kodujac jsp (tak tak ;-) ) on mi jej nie
chce podpowiedziec, tylko musze napisac pelen pakiet ? (ale to mi sie
wydaje, ze to musi byc tyko u mnie, bo strasznie to glupie ;) )

Prehistoria ;). A tak poważnie to nie potrafię odpowiedzieć na to pytanie.

[...]

Prawdopodobnie Global Libraries w IntelliJ jest odpowiedzią na twoje pytanie.

Co do integracji z FindBugs to idę o zakład, że w dopiero co rozpoczętym konkursie na pluginy do IntelliJ (http://blogs.jetbrains.com/idea/2008/09/plug-in-and-win-year-3/) na pewno jakiś się tam znajdzie do FindBugs. Przecież ostatnio na JavaPosse tam narzekali na to :).

W.

Radosław Holewa

to warsza...@googlegroups.com
W dniu 21 września 2008 10:28 użytkownik Tomek Szymański
<szi...@szimano.org> napisał:

> Zaczalem sie przygotowywac do wystapienia i postanowilem, ze dam idei
> kolejna szanse.

Hej,

daj jej około 3 - 4 tygodni :)

> [...]
> czyli - najezdzam na jakis field i on mi sie w calym pliku podswietla
> (przy okazji z boku na basku pokazujac gdzie jest) ?

O najezdzaniu wiem tyle, że jest jedna wtyczka która pozwala Ci na
takie podświetlenie,
Mnie osobiście zawsze to denerwowało i wolę uzywać skrótu Ctrl + Shift
+ F7 na zmiennej :)

> - Dlaczego importy nie moga byc jak Pan Bog przykazal pod ctrl-space
> tylko jakims alt-enterem czy czyms rownie idiotycznym ?

Pod Ctrl + Space jest "szybkie" uzupełnianie nazwy klasy, pod Ctrl +
Alt + Space jest uzupełnianie z
wyszukiwaniem we wszystkich "podlinkowanych" bibliotekach.
Co do importu Alt + Enter to tylko kwestia przyzwyczajenia, tak
naprawdę to ten skrót w IntelliJ służy do wyboru
jednej z podpowiedzi do których również należy polecenie zaimportowania klasy.

> - Dlaczego piszac nazwe klasy kodujac jsp (tak tak ;-) ) on mi jej nie
> chce podpowiedziec, tylko musze napisac pelen pakiet ? (ale to mi sie
> wydaje, ze to musi byc tyko u mnie, bo strasznie to glupie ;) )

Próbowałeś użyć Ctrl + Alt + Space?

> [...]
> jarow ktore mam w workspace, a w idei po calym dysku musze szukac :]
> Chyba, ze znowu nie wiem gdzie szukac....

W projektach używam Mavena 2 a IntelliJ bardzo łatwo odświeża listę
bibliotek na podstawie pom.xml.
Co do ręcznego ich podpinania to szczerze mówiąc nawet nie zwróciłem
uwagi na to, że muszę szukać
po dysku (pewnie to kwestia przyzwyczajenia).

Grzegorz Duda

to warsza...@googlegroups.com
Co do "madrego uzupelniania", to w 8.0 bedzie podwojnie madre. Tzn. jak dwa razy nacisniesz tajemnicza kombinacje klawiszy, to IDEA bedzie podpowiadala do dwoch poziomow w glab, czyli np.

String name = (tu tajemniczy skrot) i powinno uzupelnic Person.getName()

No moze to nie najlepszy przyklad, ale wyjasnia, jak teraz fajnie mozna kodowac tajemniczymi skrotami :)

Co do ilosci Ctrl+Space'ow, to IDEA wychodzi z zalozenia, ze to developer powinien wiedziec co chce uzupelnic i dlatego jest kilka kombinacji. Czy dobrze? Na poczatek pewnie nie, ale po pewnymokresie zaczyna sie to doceniac, ze amsz jakas kontrole nad IDE.

Ech... czego by sie nie dotknac, to same fajne ficzerki :)

Regards,
Grzegorz Duda (http://grzegorzduda.blogspot.com)
Polish JUG (http://java.pl)

Tomek Szymański

to warsza...@googlegroups.com
Dobra... w eclipse jest jaPko-1 (albo ctrl) i zwykle tez robi to co
bys chcial ;-)

T.

Wiktor Gworek

to warsza...@googlegroups.com
Oj... to zupełnie coś innego. O ile dobrze pamiętam to jabłuszko-1 (jesteś szimano wśród swoich ;) to była szybka pomoc np. brak średnika, czy brak deklaracji. Jest to zupełnie coś innego niż "mądre uzupełnianie".

W.

Tomek Szymański

to warsza...@googlegroups.com
Ooooo i tu sie mylisz :) jaPko-1 robi o wiele wiecej :) (tak - jest to
quickfix, ale pod quickfixem jest zaimplementowane duuuuzo wiecej :) )

T.

Wiktor Gworek

to warsza...@googlegroups.com
Czyli pewnie są to mądre sugestie, które w IDEI nazywają się intencjami (także wywołuje się je poprzez alt-enter), np.
"aaa" + zmienna + "bbbb" -> zaproponuje wykorzystanie StringBuildera (i sama to zrobi) lub wykorzystanie MessageFormat.format() (i także sama to zrobi) :).

W.

Michal Margiel

to warsza...@googlegroups.com

2008/9/22 Wiktor Gworek <wiktor...@gmail.com>

[...]

A IDEA coś takiego robi? a po co? :/

użycie : aaa" + zmienna + "bbbb", czuy też StringBuildera już w bytecode wygląda identycznie.

Użycie StringBuildera ma sens dopiero gdy konkatenujemy łańców w jakiejś pentli.
czuje się jak w programie "pogromcy mitów" :)

Wiktor Gworek

to warsza...@googlegroups.com
2008/9/22 Michal Margiel <michal....@gmail.com>

[...]

StringBuilderem ani mnie ani szimano nie zaskoczyłeś, bo oboje pisaliśmy kompilatory, które generowały bajtkod dżawowy ;).

Wybrałem tylko prosty przykład z życia. Druga intencja tj. użycie MessageFormat.format() bardzo mi się podoba.

"Pogromcy mitów" powiadasz... :) Zerknij na http://pl.youtube.com/watch?v=PwdpdVA1r_0 i przewiń do  1:10 ;). A tak poważniej to może od razu znokautujesz mit, że Java jest wolna? :)

W.

Grzegorz Duda

to warsza...@googlegroups.com
A to tego nie widzialem :) No prosze, gdyby rozmowa sie skonczyla wczesniej, to bym dalej zyl w nieswiadomosci. Tak wiec ciesze sie, ze jest wiecej niz jedno IDE :)

A od ktorej wersji Javy tak jest?

Regards,
Grzegorz Duda (http://grzegorzduda.blogspot.com)
Polish JUG (http://java.pl)

Wiktor Gworek

to warsza...@googlegroups.com
Na pewno kompilator Javy 5 tak robi. Biorąc pod uwagę to, że StringBuilder został w 5tce wprowadzony to wcześniej mogło tego nie być. Ale... kto używa Javy <5? :D

W.

Lukasz Lenart

> [...]
> został w 5tce wprowadzony to wcześniej mogło tego nie być. Ale... kto używa

Większość banków i dużych instytucji finansowych :P
Idea dla Java < 5 dal powyższego przykładu użyje klasy StringBuffer co
jest o wiele wydajniejsze niż "sumowanie" obiektów typu String.

Grzegorz Duda

to warsza...@googlegroups.com
No wlasnie, w 1.4 jest StringBuffer, wiec zakladalem, ze moze podobnie to sie zachowywalo.

A co do Javy 1.4, to niestety duzy % ludzi wciaz jej uzywa :)

Radosław Holewa

to warsza...@googlegroups.com
2008/9/22 Grzegorz Duda <grzego...@gmail.com>:

> No wlasnie, w 1.4 jest StringBuffer, wiec zakladalem, ze moze podobnie to
> sie zachowywalo.
>
> A co do Javy 1.4, to niestety duzy % ludzi wciaz jej uzywa :)

Jeśli chodzi o wersje to z ciekawości zapytam ile osób używa wesji 1.6
w swoich projektach?

Wiktor Gworek

to warsza...@googlegroups.com
2008/9/22 Radosław Holewa <radosla...@gmail.com>
> [...]
>
> A co do Javy 1.4, to niestety duzy % ludzi wciaz jej uzywa :)

Jeśli chodzi o wersje to z ciekawości zapytam ile osób używa wesji 1.6

Ja ostatnio 5tkę używałem. Ludzie siedzą ciągle przy 1.4, a nas najbardziej ciekawi, co będzie w siódemce :).

W.

Lukasz Lenart

to warsza...@googlegroups.com
> Ja ostatnio 5tkę używałem. Ludzie siedzą ciągle przy 1.4, a nas najbardziej
> ciekawi, co będzie w siódemce :).

Zawsze trzeba być przygotowanym co będą używać w firmie za 10 lat :D

splatch

to Warszawa Java User Group (Warszawa JUG)
Przy projekcie mam[y] wersję 1.6 (i wszystkie utrzymywane aplikacje są
uruchomione na 1.6), ale prowadzę też testy na 1.7 i jak tylko wyjdzie
stabilna wersja będę forsował wdrożenie na produkcję. :)

Pozdrawiam,
Łukasz

On 22 Wrz, 13:52, "Wiktor Gworek" <wiktor.gwo...@gmail.com> wrote:
> [...]

Tomek Szymański

to warsza...@googlegroups.com
HARDKOR !

Radosław Holewa

to warsza...@googlegroups.com
W dniu 23 września 2008 11:06 użytkownik splatch
<lukasz....@gmail.com> napisał:

> [...]
> uruchomione na 1.6), ale prowadzę też testy na 1.7 i jak tylko wyjdzie
> stabilna wersja będę forsował wdrożenie na produkcję. :)

my też pracujemy głównie na wersji 1.6, czasami 1.5 ale to jedynie w
sytuacji gdy klient tego oczekuje.
Stosowanie Javy 1.6 wynika częściowo z polityki firmy czyt.
przyglądania się wszystkiemu co nowe :)