78. spotkanie Warszawa JUG - Hadoop i okolice

51 wyświetleń

Bartek Zdanowski

nieprzeczytany,
15 lut 2011, 03:29:3215.02.2011
do warsza...@googlegroups.com
Witam.
W imieniu Prelegenta i Warszawa JUG zapraszam na 78. spotkanie grupy, które odbędzie się 22go II 2011r, przy ulicy Banacha 2, (MIMUW sala 5440)

Temat: Hadoop i okolice
Prelegent: Marcin Cylke

W trakcie spotkania zostanie przedstawiony projekt Apache Hadoop [1] -
czyli implementacja MapReduce [2] do rozproszonego przetwarzania danych.
Prezentacja "dotknie" podstaw teoretycznych, skupi się na praktycznym
wykorzystaniu Hadoopa na świecie. Będą również przykłady działania.
Wykład będzie wprowadzeniem do tematu - przykłady będą miały na celu
obrazować działanie Hadoopa i nie będą nadmiernie komplikowane.

Marcin Cylke - absolwent Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych
Politechniki Warszawskiej. Zawodowo, w firmie TouK, zajmuje się integracją na szynie
ESB. Swoje zawodowe doświadczenia opisuje na blogu [3]. Prywatnie bujający w obłokach fantasta.

W czasach kiedy skalowanie procesorów jest coraz trudniejsze, mamy dostępne narzędzia do skalowania środowiska aplikacji. Temat bardzo ciekawy!
Zapraszamy serdecznie!

Planowany czas prezentacji to 1,5h, po których planuje się
15-30-minutową dyskusję.

[1] http://hadoop.apache.org/
[2] http://hadoop.apache.org/mapreduce/
[3] http://mcl.jogger.pl/

Bartek Zdanowski

Bloguję http://blog.bartekzdanowski.pl i twittuję http://twitter.com/bartekzdanowski
Kapituła Javarsovia 2011 - http://javarsovia.pl
KO Warsjawa 2011 - http://warsjawa.pl

Mateusz

nieprzeczytany,
16 lut 2011, 12:43:4916.02.2011
do Warszawa Java User Group (Warszawa JUG)
On Feb 15, 12:29 am, Bartek Zdanowski <bartek.zdanow...@gmail.com>
wrote:
> Witam.
> W imieniu Prelegenta i Warszawa JUG zapraszam na 78. spotkanie grupy, które
> odbędzie się 22go II 2011r, przy ulicy Banacha 2, (MIMUW sala 5440)

Hej,

czy spotkanie było nagrywane?

Mateusz

Bartek Zdanowski

nieprzeczytany,
16 lut 2011, 13:28:0616.02.2011
do warsza...@googlegroups.com
Mam nadzieje,ze bedzie. Bo spotkanie ma byc za tydzien.

> --
> Otrzymujesz tę wiadomość, ponieważ subskrybujesz grupę dyskusyjną Google o
> nazwie "Warszawa Java User Group (Warszawa JUG)".
>
> Aby zamieszczać posty w tej grupie, wyślij e-mail na adres
> warsza...@googlegroups.com.
> Aby anulować subskrypcję tej grupy, wyślij e-mail na adres
> warszawa-jug...@googlegroups.com.
> Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź tę grupę pod adresem
> http://groups.google.com/group/warszawa-jug?hl=pl.

Jacek Laskowski

nieprzeczytany,
16 lut 2011, 18:14:3516.02.2011
do warsza...@googlegroups.com
2011/2/16 Bartek Zdanowski <bartek.z...@gmail.com>:

> Mam nadzieje,ze bedzie. Bo spotkanie ma byc za tydzien.

Na pewno! Jeśli nie ze mną w roli kamerzysty, to na pewno Bartkiem,
albo kogoś z Ursynowa. Jedzie ktoś stamtąd i zechciałby w razie czego
zabrać kamerę?

Jacek

--
Jacek Laskowski
Java EE, functional languages and IBM WebSphere - http://blog.japila.pl

Bartek Zdanowski

nieprzeczytany,
17 lut 2011, 01:45:3317.02.2011
do warsza...@googlegroups.com
Wlasnie. Warto juz to ustalic.

Bartek Zdanowski

nieprzeczytany,
21 lut 2011, 07:02:2421.02.2011
do Warszawa Java User Group (Warszawa JUG)
Hej.
Przypominam o jutrzejszym spotkaniu!
Oraz zapytuję o nagrywanie.

On 17 Lut, 07:45, Bartek Zdanowski <bartek.zdanow...@gmail.com> wrote:
> Wlasnie. Warto juz to ustalic.

Jacek Laskowski

nieprzeczytany,
21 lut 2011, 15:16:3321.02.2011
do warsza...@googlegroups.com
2011/2/21 Bartek Zdanowski <bartek.z...@gmail.com>:

> Oraz zapytuję o nagrywanie.

Nagranie będzie. Nikt się niestety nie zgłosił na ochotnika do pomocy,
więc sam się wytypowałem :)

MaciejKreft

nieprzeczytany,
23 lut 2011, 02:11:3523.02.2011
do Warszawa Java User Group (Warszawa JUG)
W odpowiedzi na posta: IntelliJ IDEA 10 wyszła i darmowe licencje dla
WJUG (http://groups.google.com/group/warszawa-jug/browse_thread/thread/
689ea9ca3a63e78d/3b9ac813194b7900?lnk=gst&q=idea#3b9ac813194b7900)
zgłaszam zainteresowanie loswaniem licencji.

--
Maciej Kreft

Bartek Zdanowski

nieprzeczytany,
23 lut 2011, 02:40:4323.02.2011
do warsza...@googlegroups.com
Rozumiem,ze byles wczoraj?
Jak sie podobalo? Ja zajmowalem sie dziecmi i nie moglem byc,ale
trzymalem kciuki za Marcina. Dajcie chlopowi jakis feedback. Jak sie
rozgrzeje to moze czesciej cosik pokaze,bo wiedze ma, o czym pisze na
swoim blogu[1].

[1]http://mcl.jogger.pl

> [...]
> warszawa-jug...@googlegroups.com.
> Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź tę grupę pod adresem

Marcin Cylke

nieprzeczytany,
23 lut 2011, 03:29:5623.02.2011
do warsza...@googlegroups.com
On Tuesday, February 15, 2011 9:29:32 AM UTC+1, Bartek Zdanowski wrote:
Witam.
W imieniu Prelegenta i Warszawa JUG zapraszam na 78. spotkanie grupy, które odbędzie się 22go II 2011r, przy ulicy Banacha 2, (MIMUW sala 5440)

Dziękuję za możliwość zaprezentowania tematu Hadoopa na wczorajszym JUGu :)

Umieściłem slajdy do prezentacji tutaj:
http://www.slideshare.net/zygm0nt/hadoop-i-okolice

Pozdrawiam
Marcin Cylke

Bartek Zdanowski

nieprzeczytany,
23 lut 2011, 03:37:4023.02.2011
do warsza...@googlegroups.com
Czekamy na nagranie, prawda Jacku? :)

2011/2/23 Marcin Cylke <marcin...@gmail.com>
--
[...]

mproch Gazeta.pl

nieprzeczytany,
23 lut 2011, 03:39:3923.02.2011
do warsza...@googlegroups.com
otóż to :)

Marcin Cylke

nieprzeczytany,
23 lut 2011, 03:41:4423.02.2011
do warsza...@googlegroups.com

To ja też zgłoszę swoje zainteresowanie.

Marcin

ark_adius

nieprzeczytany,
23 lut 2011, 03:43:3423.02.2011
do Warszawa Java User Group (Warszawa JUG)
Ja także zgłaszam zainteresowanie.

Tomek Minkowski

nieprzeczytany,
23 lut 2011, 07:50:5623.02.2011
do warsza...@googlegroups.com
Mnie si� prezentacja bardzo podoba�a. Przedstawienie tematu by�o
optymalne, dobre przej�cia od og�u do szczeg�u, wida� te� by�o, �e
autor ma rzeteln� wiedz� w temacie, wi�c pytania nie pozostawa�y bez
odpowiedzi. Nawet o logo-s�onia :)

Po wyk�adzie czuj�, �e wiem dok�adnie tyle, ile potrzebuj� wiedzie� o
Hadoopie i przyleg�o�ciach. Podzi�kowania.

-TM

W dniu 2011-02-23 08:40, Bartek Zdanowski pisze:

> [...]
> trzymalem kciuki za Marcina. Dajcie chlopowi jakis feedback. Jak sie
> rozgrzeje to moze czesciej cosik pokaze,bo wiedze ma, o czym pisze na

23 lut 2011, 08:08:4823.02.2011
do warsza...@googlegroups.com
2011/2/23 Tomek Minkowski <star...@tminko.eu>:
> Mnie się prezentacja bardzo podobała. Przedstawienie tematu było optymalne,
> dobre przejścia od ogółu do szczegółu, widać też było, że autor ma rzetelną
> wiedzę w temacie, więc pytania nie pozostawały bez odpowiedzi. Nawet o
> logo-słonia :)
>
> Po wykładzie czuję, że wiem dokładnie tyle, ile potrzebuję wiedzieć o
> Hadoopie i przyległościach. Podziękowania.

Całkowicie się zgadzam z rozmówcą. Wystraczy, aby spróbować na własną
rękę uruchomić Hadoopa z Clojure :) Dzięki Marcin!

Jacek Laskowski

nieprzeczytany,
23 lut 2011, 08:09:4723.02.2011
do warsza...@googlegroups.com
2011/2/23 Bartek Zdanowski <bartek.z...@gmail.com>:

> Czekamy na nagranie, prawda Jacku? :)

Gdyby nie dzisiejsze spotkanie przy kawie z DI i szimano, to nagranie
już by się wgrywało. A tak będzie dopiero jutro/pojutrze.

Paweł S. Piotrowski

nieprzeczytany,
23 lut 2011, 13:00:0123.02.2011
On Feb 23, 1:50 pm, Tomek Minkowski <staro...@tminko.eu> wrote:
> [...]
> odpowiedzi. Nawet o logo-s onia :)
>
> Po wyk adzie czuj , e wiem dok adnie tyle, ile potrzebuj wiedzie o
> Hadoopie i przyleg o ciach. Podzi kowania.

Mam dokładnie takie same odczucia jak Tomek - dobre wprowadzanie i
gładkie przejście do konkretnych zastosowań, jestem bardziej niż
usatysfakcjonowany, brawo dla prelegenta za świetnie wprowadzenie :)

W czasie spotkania padło pytanie dostawania się do wirtualnego systemu
plików tworzonego przez Hadoopa i Marcin wspomniał, że pewnie istnieje
coś do bardziej ludzkiej jego obsługi np przez fuse i nie mylił się,
jakby ktoś chciał skorzystać to jest gotowy soft do obsługi tego -
http://wiki.apache.org/hadoop/MountableHDFS

Paweł S. Piotrowski

Bartek Zdanowski

nieprzeczytany,
28 lut 2011, 17:04:1228.02.2011
do warsza...@googlegroups.com
I co z tym nagraniem?

2011/2/23 Jacek Laskowski <ja...@japila.pl>
--
[...]

1 mar 2011, 05:53:001.03.2011
do warsza...@googlegroups.com
2011/2/28 Bartek Zdanowski <bartek.z...@gmail.com>:

> I co z tym nagraniem?

Zero zasilania w kamerze - kabel został na MIMUWie i kamera siadła.
Jeszcze dzień/dwa.

Bartek Zdanowski

nieprzeczytany,
8 mar 2011, 06:45:408.03.2011
do warsza...@googlegroups.com
Hej Hej!
Jacku, jak wygląda nagranie? Nie miałem okazji obejrzeć Marcina na workshopie w TouK i też nie dotarłem na WJUG. Czy dasz radę przygotować film? Czy potrzebujesz pomocy?

2011/3/1 Jacek Laskowski <ja...@japila.pl>
--
[...]

Confitura 2011 (dawniej Javarsovia) - http://confitura.pl

Jacek Laskowski

nieprzeczytany,
8 mar 2011, 09:10:038.03.2011
do warsza...@googlegroups.com
2011/3/8 Bartek Zdanowski <bartek.z...@gmail.com>:

> Jacku, jak wygląda nagranie? Nie miałem okazji obejrzeć Marcina na
> workshopie w TouK i też nie dotarłem na WJUG. Czy dasz radę przygotować
> film? Czy potrzebujesz pomocy?

Wczoraj dokonałem konwersji, ale było juz za późno na zabawę z
publikacją. Innymi słowy, pracuję nad tym.

Jacek

--
Jacek Laskowski
Java EE, functional languages and IBM WebSphere - http://blog.japila.pl

Warszawa JUG conference = Confitura (formerly Javarsovia) :: http://confitura.pl

Jacek Laskowski

nieprzeczytany,
10 mar 2011, 09:50:1510.03.2011
do warsza...@googlegroups.com
2011/2/15 Bartek Zdanowski <bartek.z...@gmail.com>:

> Temat: Hadoop i okolice
> Prelegent: Marcin Cylke

Nagranie 2-częściowe (ze względu na rozmiar > 1GB) dostępne jest na
http://jaceklaskowski.blip.tv/posts?view=archive. Miłego oglądania!

Marcin Cylke

nieprzeczytany,
11 mar 2011, 03:05:2211.03.2011
do warsza...@googlegroups.com
On Thursday, March 10, 2011 3:50:15 PM UTC+1, Jacek Laskowski wrote:
> [...]

> Temat: Hadoop i okolice
> Prelegent: Marcin Cylke

Nagranie 2-częściowe (ze względu na rozmiar > 1GB) dostępne jest na

Dzięki!

Pozdrawiam
Marcin

Bartek Zdanowski

nieprzeczytany,
11 mar 2011, 04:20:2311.03.2011
do warsza...@googlegroups.com
Fajnie! Pracujemy z Marcinem nad wrzuceniem na Parleys. Jeśli technicznie Parleys nie zawiedzie (co się czasem zdarzało), to pewnie na początku przyszłego tygodnia (może w weekend) będzie wrzucone.

2011/3/10 Jacek Laskowski <ja...@japila.pl>
--
[...]

11 mar 2011, 06:44:5811.03.2011
do warsza...@googlegroups.com
2011/3/11 Marcin Cylke <marcin...@gmail.com>:

> Dzięki!

Pewnie nie tak bardzo Ty mi, jak ja Tobie. Książka o Hadoopie z
Manning już jest w drodze. Coś ala "Urzekła mnie Twoja historia" i
chciałbym bardziej poznać ten twór.

Szkoda, że nie zapisałem sobie namiarów na tego gościa z Empiku, który
wspominał o użyciu Hadoopa u nich. Ech, szkoda. Możnaby wypytać go o
szczegóły ich użycia i jak się sprawuje. Miałem wrażenie, że zna
Hadoopa na tyle, że mógłby również z łatwością odpowiedzieć na
pytanie, gdzie go nie stosować, a to byłoby bezcenne.

Adam Dudczak

nieprzeczytany,
11 mar 2011, 06:59:0411.03.2011
do warsza...@googlegroups.com

Bartek Zdanowski

nieprzeczytany,
15 mar 2011, 05:12:4815.03.2011
do warsza...@googlegroups.com
Cześć.
Przepraszam za opóźnienie.
Random.org dokonał losowania licencji IntelliJ Idea.

Lista chętnych
1) MaciejKreft
2) Marcin Cylke
3) ark adius

Wylosowana liczba 3.
Gratulacje!
Proszę o kontakt na priv, w kwestii ustalenia danych osobowych :D

2011/2/23 ark_adius <arek.b...@gmail.com>
[...]

15 mar 2011, 08:33:5315.03.2011
do Warszawa Java User Group (Warszawa JUG)
Jupi, wygrałem! :-)

Odpowiedz wszystkim
Odpowiedz autorowi
Przekaż