Saltar al primer mensaje no leído

Melinda Papp

no leída,
9 jun 2009, 14:32:069/6/09
a varazshegy...@googlegroups.com
Végülis nekem is sikerült eljutnom a blogos előadásra, és csak egyet tudok érteni Danával: valóban jól sikerült. Szerintem nem okozott olyan nagy problémát, hogy viszonylag kis létszámú közönség gyűlt össze, talán ettől volt kicsit meghittebb az egész.
Érdekes volt végighallgatni ugyanarra a kérdéskörre különböző érdeklődésű emberek/szakmeberek válaszait. A könyvtárostól a fantasyíróig minden szelete megjelent az író-olvasó bloggereknek. A legjobban mégis az a kijelentés "ugrasztotta össze" a beszélgetőtársakat, hogy 10 év múlva lehet, hogy már nem is lesz szükség könyvekre, hiszen mindent megoldhatunk virtuális úton. Megosztó kérdés volt, annyi szent. =)

BLOG!
A blog ötletében azért látok fantáziát, mert sokkal szélesebb réteghez eljuthatnának a Klub gondolatai, mint így levelezőlistán, és akár több tagra is szert tehetnénk, még ha nem is járnának el olvasókörökre, de kicsit felpezsdülhetne a klub élete. Emellett pedig a már meglévő tagok közt is sokkal könnyedebb lehetne a kommunikáció, mert pl. vizsgaidőszakban sokaknak még emailt sincs idejük olvasni, a zűrösebb időszakok után pedig már az ember lánya lusta visszakeresni. A blogon viszont a postok listáját egy gombnyomással megnézheti bárki.

Hogyan is működhetne?

Nem lenne muszáj mindig mindenkinek írni, illetve ha ír is, nem sokat, néha elég pár mondat is, az épp aktuális könyves vagy épp kulturális élményéről. Néha a kevesebb több. Véleményem szerint nem feltétlenül kell a könyvekre korlátozódnia a dolognak, hanem működhetne, mint egy kultúra kedvelő klub. Mert teszem azt, ha valaki lát egy jó színdarabot, miért ne ajánlhatná? Még színesítené is a blogot, ha nemcsak könyvismertetők sorából tevődne össze. Vagy akár filmajánló is futhatna, vagy épp kritika.
Tudom, alapjáraton Olvasókörként működik a Varázshegy, de szerintem néha haladni kell a korral.

Design

Mivel mindennek az alapja (manapság főleg!)  a beltartalom mellett a külcsíny, ezért egy jó designra is szükségünk lenne. Én most kezdtem csak a html és a ccs alapjait tanulgatni egyik barátomtól, úgyhogy velem  egyelőre nem mentek sokra, de ha esetleg valaki ért hozzá, az legyen szíves írjon! Nem nagy munka lenne, az egyszerűbb feladatokat pedig akár én is megcsinálhatom.
Admin jogot minden tagunk mmegkapná, ha épp kedve szottyan írni,de elég kommentelni is, ha épp annyi idő/kedv van.

Elöljáróban ennyi, véleményt szeretnék/szeretnénk kérni, kinek hogy tetszik az ötlet!
Illetve ha lenne ilyen ki olvasná, esetleg ki vállalná, hogy ír is bele, vagy kommentel? Többen vezetnek közületek blogot, de aki nem írt még, az se ijedjen meg, két gombnyomás az egész, pár perc műve egy bejegyzés.
Szerintem izgalmas lenne megpróbálni egy ilyen verziót is! =)

2009/6/9 Dana <daniell...@gmail.com>

Köszönöm a kérdést, nagyon jól sikerült. Pedig végig nem tudtuk,
milyen kérdésekkel akarnak minket bombázni, végül elég általános
dolgokról faggattak. A saját blogunkról nem is meséltünk részletesen,
ami azért fura volt, viszont reklámoztam az olvasókört, a levlistát és
persze a könyves blogokat, mennybe menesztettem a könyvtáros
szakmát :). Volt vita is, főleg az olvasás-nem olvasás témájáról.
Szóval összességében jól éreztük magunkat, mindenki nyilatkozott,
senki nem sült bele, szórtunk poénokat. Sajnos, a közönség
meglehetősen szerény létszámmal képviseltette magát, jó ha 15-17 fő
volt jelen, meg is ígérem, hogy soha többé nem panaszkodom az
olvasóköri jelenlét miatt :).
A blog-kérdésre még visszatérek később, ha túl lesztek mindenen, mert
Dácska ihletésére lenne egy jó ötletem/tünk pl. közös könyves blog
vezetésére vagy könyves-klub létrehozására.
(Mint itt: http://amadea.freeblog.hu/archives/2009/04/06/Online_Konyvklub_OKK_0/)

Üdv
Dana

Daniella Harkai

no leída,
10 jun 2009, 2:07:1810/6/09
a varazshegy...@googlegroups.com
HÁT KI VAGYOK AKADVA! Dácska, miért nem jöttél oda hozzám, hogy kicsit dumáljunk??? Remélem, nem voltam félelmetes...
A blog-formában természetesen én 100%-ig benne vagyok, posztolásban és kommentelésben, mindenben. Én sem értek nagyon a dizájnhoz, lásd könyvkukac-blog puritán külsője, a sablonok használata nagyon egyszerű, de a különféle widget-ek (pl. chat-ablakocska, szavazó-ablakocska, könyvreklámok) alkalmazása olykor gondot okoz, de szerintem nem lehet olyan nagy ördöngősség, itt a könyvtárban úgyis megfordul jó pár számteches + a blogger ismerősök is segítenének. Aki ír blogot, az így ráadásul nagyobb publicitást is kap, mert nyilván be lenne linkelve a saját blog + posztokat is megoszthat.
DE! Szerintem mindenképp csak úgy fogjunk bele, ha legalább négyen elvállalják, hogy rendszeresen figyelnek a blogra, különben csak egy újabb magánakció lesz. Úgyhogy izgatottan várom a többiek reakcióit.

Dana

Dana

no leída,
15 jun 2009, 8:50:3115/6/09
a Varázshegy Olvasókör
Ezek szerint ne legyen olvkörös blog? Vagy még mindig tanultok,
érettségiztek? CSP, te ez a CSP vagy?
http://cspakonyvmoly.freeblog.hu/

Dana

Zoltán T. Tóth

no leída,
16 jun 2009, 3:35:3616/6/09
a varazshegy...@googlegroups.com
De legyen!!!

TTZ

2009/6/15 Dana <daniell...@gmail.com>

Daniella Harkai

no leída,
16 jun 2009, 4:52:5116/6/09
a varazshegy...@googlegroups.com
Oké, eddig három ember! Ha lesz egy negyedik, akkor kezdetét veheti a brainstorming, hogy mi legyen a tartalom. Természetesen a posztok megoszthatóak, tehát ha TTZ, Te írsz valamiről a B-irodalomban, akkor azt lehet menteni oda is.
Dana
Responder a todos
Responder al autor
Reenviar