Статистика відвідування Вікіпедії користувачами з України

bobbie

to ukwiki
Вітаю всіх,

Випадково натрапив на сторінки зі статистикою
відвідування різних проектів Вікіпедії в розрізі за
країнами.

Як свідчить статистика, користувачі з України користуються:
* Російською Вікі -- 70.5%
* Англійською Вікі -- 13.2%
* Українською Вікі -- 11.8%
В сумі, користувачі з України складають 0.4% від сукупної
(глобальної) кількості користувачів для всіх проектів Вікіпедії,
або 12.5% від кількості користувачів Російської Вікіпедії.

Українську Вікіпедію відвідує 0.06% від загальної кількості
користувачів проектів Вікіпедії (знаходимось між Грецією -- 0.07%
та Сербією -- 0.06%). Доля Російської Вікіпедії складає 2.1% від
сукупної.

Користувачам з України належить близько 40 мільйонів
переглядів сторінок на місяць, що знаходиться на рівні
між Венесуелою та Румунією.

Перше місце за популярністю посідає Англомовна Вікіпедія,
за нею йдуть Японський та Німецький розділи.

Докладніше:

http://stats.wikimedia.org/wikimedia/squids/SquidReportPageViewsPerCountryBreakdown.htm
http://stats.wikimedia.org/wikimedia/squids/SquidReportPageViewsPerLanguageBreakdown.htm
http://stats.wikimedia.org/wikimedia/squids/SquidReportPageViewsPerCountryTrends.htm

Андрій Бондаренко

to bobbie
b> http://stats.wikimedia.org/wikimedia/squids/SquidReportPageViewsPerCountryBreakdown.htm
b> http://stats.wikimedia.org/wikimedia/squids/SquidReportPageViewsPerLanguageBreakdown.htm
b> http://stats.wikimedia.org/wikimedia/squids/SquidReportPageViewsPerCountryTrends.htm

О©ҐО©ҐО©ҐО©ҐО©Ґ ліО©ҐО©ҐО©Ґ ніО©Ґ О©Ґ О©ҐО©ҐО©ҐО©ҐО©Ґсі, О©ҐО©ҐО©Ґ гіО©Ґші О©ҐО©Ґ О©ҐО©ҐО©ҐО©ҐО©ҐО©ҐтіО©ҐО©ҐО©Ґкі О©ҐО©ҐgО©ҐО©Ґ. О©ҐО©ҐО©ҐО©ҐО©Ґ
О©ҐО©ҐО©ҐО©Ґ О©Ґ О©ҐО©ҐО©Ґ О©ҐО©ҐО©ҐО©ҐО©ҐО©Ґ, О©ҐО©ҐО©ҐліО©ҐО©ҐО©ҐО©Ґ О©Ґ О©Ґкі О©ҐО©ҐО©ҐО©Ґті біО©ҐО©ҐО©ҐО©Ґ віО©ҐвіО©ҐО©ҐО©ҐО©ҐО©Ґ...

--
О©Ґ1 mailto:bondar...@gmail.com

Pavlo Shevelo

to ukw...@googlegroups.com
Вікторе,

2010/1/18 bobbie <bob...@ua.fm>:

> Вітаю всіх,
>
> Випадково натрапив на сторінки зі статистикою

перша за все хочу подякувати за ці дані зокрема та за чергову "подачу"
серйозної інформації до цьієї розсилки взагалі.

> [...]
> (глобальної) кількості користувачів для всіх проектів Вікіпедії,
> або 12.5% від кількості користувачів Російської Вікіпедії.

Цікаво (співпадіння? :) ), що те саме параллельно обговорюється у
списку розсилки [Foundation-l], що є "головним" для усьго Фонду
Вікімедіа
Наводжу два (як на мене) найсуттєвіші листи

********* №1 від Erik Zachte, який є визнаним постачальником
статистики для усіх проектів фонду

On Thu, Jan 14, 2010 at 6:27 AM, Erik Zachte <erikz...@infodisiac.com> wrote:
> Today I released 4 new reports, which all focus on:
>
> Where do our readers come from?
>

> <http://tinyurl.com/yhdej3j> http://tinyurl.com/yhdej3j
>

> Cheers, Erik Zachte

********* №2 від читача, що звернув увагу на ситуацію зі статистикою
щодо нашого україномовного проекту

On Thu, Jan 14, 2010 at 11:40 AM, Andre Engels <andre...@gmail.com> wrote:

> [...]
> Denmark: Danish 12.3% UNDER English (swing 10.7%)
> Hungary: Hungarian 23.8% over English (swing 6.1%)
> Uruguay: Spanish 72.4% over English (swing 1.1%)
> Vietnam: Vietnamese 31.0% over English (swing 8.8%)
> Greece: Greek 42.1% UNDER English (swing 9.0%)
> Bulgaria: Bulgarian 1.4% over English (swing 8.9%)
> United Arab Emirates: Arabic 66.8% UNDER English (swing 5.4%)
> Egypt: Arabic 18.5% UNDER English (swing 11.3%)
> Lithuania: Lithuanian 9.3% UNDER English (swing -6.4%) - vernaculars
> 9.3% under English (swing -6.6%)
> Iran: Persian 0.6% UNDER English (swing 0.5%)

Детальніше обговорення, що продовжується (!), можна знайти в архіві
вказаного списку розсилки
http://lists.wikimedia.org/pipermail/foundation-l/2010-January/056600.html
http://lists.wikimedia.org/pipermail/foundation-l/2010-January/056643.html
http://lists.wikimedia.org/pipermail/foundation-l/2010-January/056684.html
тощо

bobbie

to ukwiki
З якогось дива відправлені поштою листи сюди не потрапляють.
Повторю раніше (ще вдень) відправлене повідомлення:

On Jan 19, 1:41 pm, Андрій Бондаренко <bondarean...@gmail.com> wrote:
> b>http://stats.wikimedia.org/wikimedia/squids/SquidReportPageViewsPerCo...
> [...]

Першу тисячу популярних сторінок можна переглянути тут:

http://stats.grok.se/uk/top

І відповідно, за кожним з мовних розділів.

З повагою,
Віктор

bobbie

to ukwiki
On Jan 19, 4:13 pm, Pavlo Shevelo <pavlo.shev...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> Цікаво (співпадіння? :) ), що те саме параллельно обговорюється у
> списку розсилки [Foundation-l], що є "головним" для усьго Фонду

Співпадіння, але, ймовірно, сильно заплутане.

Вони там також помітили одну неприємну річ: Гугл часто-густо
віддає перевагу іншомовним (в нашому випадку - російськовоним)
статтям перед українськими:

> The more frustrating one is the Google Factor, You can Google "Integral"
> even with a Catalan configured navigator and you will get the English
> version first, then the Spanish one (witch is a translation from an old
> Catalan version) both in first page but not find the Catalan one witch is
> the larger of all before page 10. This article is a very special case due to
> specific factors.

http://lists.wikimedia.org/pipermail/foundation-l/2010-January/056684.html

Хоча, маю враження, що пошук в Яхуу! коректніше знаходить статті,
але він набагато менше (майже ніким) не використовується.

Досвід спостереження за http://znaete.org.ua каже, що другим за
популярністю пошуковиком у нас є Яндекс. Що також накладає відбиток
на місці результатів з української Вікіпедії.

З повагою,

Віктор

P.S. Однак полякам, якимось чином, вдалось показати дуже і дуже
дорослі результати.

Pavlo Shevelo

to ukw...@googlegroups.com
2010/1/19 bobbie <bob...@ua.fm>:

> З якогось дива відправлені поштою листи сюди не потрапляють.

У мене такого "ефекту" нема - свій плпереднійй постинг я робив поштою
(Gmail), цей постинг - так само
Мабуть треба, щоб було надіслано саме з тієї адреси, що зареєстрована
у Google Groups

Anatoliy Goncharov

to ukw...@googlegroups.com
До мене лист Андрія дійшов. Може він у тебе потрапив до спаму (судячи з
твоєї цитати, в ньому щось не те з кодуванням).

19.01.2010 17:10, bobbie написав:

--
Анатолій Гончаров, заступник голови Правління ГО «Вікімедіа Україна»
ahon...@gmail.com; ICQ: 364-176-156; http://ua.wikimedia.org

Pavlo Shevelo

to ukw...@googlegroups.com
> До мене лист Андрія дійшов. Може він у тебе потрапив до спаму (судячи з

Мова про листи від Віктора до групи (він відповідав поштою).
Вони всі (трохи згодом) надійшли до мене (як модератора групи) як
спам, відтак не були додані до обговрення, відтак не нікому
розсилалися.

Лист Андрія усім дійшов без проблем.

2010/1/20 Anatoliy Goncharov <ahon...@gmail.com>:

> --
> Ви отримали це повідомлення оскільки ви підписані на список розсилок
> "ukw...@googlegroups.com".
> Повідомлення слід надсилати на адресу ukw...@googlegroups.com
> Вийти із списку розсилок можна надіславши листа на адресу
> ukwiki-un...@googlegroups.com
> Більше можливостей для роботи із списком розсилок за адресою
> http://groups.google.com/group/ukwiki

Alex Blokha

to ukw...@googlegroups.com
Одна з причин цієї ситуації, підкреслюю, тільки одна з причин і вона не найголовніша, це те, що в Гугл-мапс та Гугл-Земля - найпопулярніших веб-застосунках - майже відсутні лінки на українську вікіпедію.

А відсутні вони через те, що Гугл для проставки лінків в гугл-мапс використовує пошук по шаблону "coord",
а в українській вікіпедії широко використовується шаблон "координати". Я намагався донести автору шаблону координати свою думку:
"Цитата: "{{coord}} is used by tools which parse the raw Wikipedia database dumps, such as Google Earth. " От саме тому і нема українських назв в Google Earth."
Але він придумав, що Гугл і так все зрозуміє.

http://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9E%D0%B1%D0%B3%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F_%D1%88%D0%B0%D0%B1%D0%BB%D0%BE%D0%BD%D1%83:%D0%9A%D0%BE%D0%BE%D1%80%D0%B4%D0%B8%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B8

"У тексті статті зустрічаються географічні координати, але вони не відображаються у шарі географічних веб-даних програми Google Планета Земля. Чому?" - http://earth.google.com/userguide/v4/geoweb_faq.html

18 січня 2010 р. 11:05 bobbie <bob...@ua.fm> написав:

Pavlo Shevelo

to ukw...@googlegroups.com
> А відсутні вони через те, що Гугл для проставки лінків в гугл-мапс
> використовує пошук по шаблону "coord",

Цікаво, я цього не знав...

2010/1/20 Alex Blokha <g33....@gmail.com>:

> Одна з причин цієї ситуації, підкреслюю, тільки одна з причин і вона не
> найголовніша, це те, що в Гугл-мапс та Гугл-Земля - найпопулярніших

> веб-застосунках - майже відсутні лінки на вікіпедію.

Victor

to ukw...@googlegroups.com
On Wed, 20 Jan 2010 02:45:27 +0200, Pavlo Shevelo
<pavlo....@gmail.com> wrote:

> Цікаво, я цього не знав...

Мені також здавалось, що вони швидше мають покладатись на
мета-інформацію закодовану мікроформатом. Виявляється,
вони діють згідно з порадами для "аналізаторів даних"
Вікіпедії — працювати на копії бази, але не прямо через
веб інтерфейс (аби не створювати зайве навантаження).

Алексе, дуже добре що ви про це сказали — адже
цю проблему можна вирішити, якщо про неї знати.

З повагою,

Віктор

Андрій Бондаренко

to Victor

> [...]

V> пїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ, пїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ.

пїЅ пїЅпїЅ? МіпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ'пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ -
пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ.

--
пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ mailto:bondar...@gmail.com

Victor

to ukw...@googlegroups.com
On Wed, 20 Jan 2010 12:59:00 +0200, Андрій Бондаренко
<bondar...@gmail.com> wrote:

> А як? Мій некомп'ютерний розум підказує лише один варіант -
> перейменування шаблону.

Не лише шаблону, але і виправлення ботом всіх його
використань в тексті сторінок.

--
Віктор

Victor

to ukw...@googlegroups.com

Я оновив тему в обговоренні шаблону. Хочу порадитись
стосовно подальших дій: чи достатньо буде обговорення тут,
де ліпше підняти тему на Вікіпедії (Кнайпа, обговорення
шаблону, тощо).

Чи є серед читачів учасники "географічних" проектів?

Чи всі згодні з необхідністю зміни назви шаблону координат?

Дякую,

Віктор

Alex Blokha

to ukw...@googlegroups.com
Згодні :), правда де підняти тему - не знаю.

20 січня 2010 р. 16:57 Victor <bob...@ua.fm> написав:

Anatoliy Goncharov

to Ukrainian Wikipedia mailing list
Так у нас же тих шаблонів координат повно. Мабуть з десяток назбирається
(типу Координати Г, Координати ГМ, Координати ГМС, coor dms, coord dms
тощо), одні вставляють координати в тексті, інші — вгорі справа.

20.01.2010 16:57, Victor написав:

Victor

to ukw...@googlegroups.com
On Mon, 18 Jan 2010 11:05:48 +0200, bobbie <bob...@ua.fm> wrote:

> [...]
> країнами.
>
> Як свідчить статистика, користувачі з України користуються:

Цікаво також було глянути на тренди пошуків в Гуглі,
доступні на trends.google.com:

http://links.i.ua/go/550422552

Схоже, що кількість користувачів, які шукають інформацію саме
на Вікіпедії, а не у Виикипедии припинила зростати, навіть трохи
йде на спад (чи може якось це бути пов'язане з академічним періодом?)

Користувачі з Тернопільської та Волинської областей віддавали перевагу
Вікіпедії, а користувачі з решти регіонів — російськомовному аналогу.

Якщо припустити, що коливання пошукових запитів корелює з
академічними заліками/іспитами/рефератами, як впливатимуть на
розвиток проекту гуманітарні ініціативи окупаційного КМУ? Що можна
їм протиставити? Тобто, яка буде відповідь на поставлене Яковом питання,
чим
зможе проект зацікавити користувачів?

Бажаю удачі,

Віктор

Alex Blokha

to ukw...@googlegroups.com
Цікава статистика, але вона просто каже, скільки разів шукали слово "вікіпедія", а скільки "википедия".
І говорити вона може про будь що, наприклад скільки користувачів використовують укр. мову при пошуку.

Я, наприклад не можу виділити пару категорій людей, яким потрібно шукати слово "вікіпедія" в Гуглі.

То ж ця статистика навряд чи збігається з трендами відвідування вікіпедії.

16 березня 2010 р. 12:14 Victor <bob...@ua.fm> написав:

Victor

to ukw...@googlegroups.com
On Wed, 20 Jan 2010 02:11:52 +0200, Alex Blokha <g33....@gmail.com>
wrote:

> Одна з причин цієї ситуації, підкреслюю, тільки одна з причин і вона не
> найголовніша, це те, що в Гугл-мапс та Гугл-Земля - найпопулярніших
> веб-застосунках - майже відсутні лінки на українську вікіпедію.

Хотів спитати, чи є в списку користувачі Google Earth? Та чи є десь
можливість дізнатись точну кількість об'єктів присутніх в географічному
шарі Google Earth отриманого з дампів Вікіпедії?

Це значно б полегшило відстеження прогресу та огляду поточного стану справ.

Дякую

Pavlo Shevelo

to ukw...@googlegroups.com
> Хотів спитати, чи є в списку користувачі Google Earth?

Є :) Користуюся епізодично, "під настрій", відтак я є дуже
недосвідченим користувачем цієї проги.

До речі, "молодша" версія (власне, я використувую саме її) є офіційно
безкоштовною, тому кожен може мати це задоволення (без іронії).

> Та чи є десь
> можливість дізнатись точну кількість об'єктів присутніх в географічному шарі
> Google Earth отриманого з дампів Вікіпедії?

Може і є, але наразі навіть не уявляю як (див. вище щодо недосвідченості)

Pavlo Shevelo

to ukw...@googlegroups.com
> скільки разів шукали слово "вікіпедія", а скільки "википедия"

Так, найчастіше люди потрапляють на Вікіпедію під час пошуку інших
слів, скажімо "периметр" (чомусь перше прийшло на думку :) )
До речі, сьогодні при пошуку цього терміну Гуугл "видає" вказівку на
російськомовний сегмент поршою, а на україномовний - на 4 нижче (але
теж непогано).
В подібній ситуації користувачі "з Тернопільської та Волинської" тощо
наполегливіше шукатимуть у результатах пошуку посилання саме на
україномовні джерела, а з областей центральної України (не кажучи вже
про регіони східної України тощо) більш схильні використувувати
перше-ліпше посилання, незалежно від мови.

Alex Blokha

to ukw...@googlegroups.com
Я користувач.
В безкоштовній версії такого функціоналу і близько нема.
Тобто є шар вікіпедія (вся) і все, навіть не відображає, скільки об*єктів взято з вікіпедії.

Натрапив на таке:

Project Wikipedia-World scan 11 Dumps (ca,cs,de,en,eo,es,fi,fr,nl,pt,ru) and provides:

  • dynamic Google-Earth layers in 21 languages. For instance: english Layer
  • static Google-Earth layers in 10 language with different folders (Castles, Parks,...), Download at webkuehn.de
  • SQL-Data off all scanned coordinates

Але це просто шар з даними який можна накласти в Гугл-Земля і до гугла він не має ніякого стосунку.

16 березня 2010 р. 15:09 Victor <bob...@ua.fm> написав:

Alex Blokha

to ukw...@googlegroups.com
У вас мабуть рос. інтерфейс. У мене укр. периметр йде на почесному першому місці. :)

16 березня 2010 р. 15:41 Pavlo Shevelo <pavlo....@gmail.com> написав:

Alex Blokha

to ukw...@googlegroups.com
А чи є десь відкрита статистика реферерів укр. вікіпедії.
Якщо є то за нею можна виявляти нові реферери з гугл-мапс, які раніше не зустрічалися і таким чином робити висновок, що стаття потрапила у гугл-мапс.

Для гугл-земля треба якось експериментувати. Просто там використовується браузер всередині програми і які реферери і юзер-агент він проставляє - невідомо.

16 березня 2010 р. 15:55 Alex Blokha <g33....@gmail.com> написав:

Victor

to ukw...@googlegroups.com
On Tue, 16 Mar 2010 16:16:29 +0200, Alex Blokha <g33....@gmail.com>
wrote:

> [...]

> Якщо є то за нею можна виявляти нові реферери з гугл-мапс, які раніше не
> зустрічалися і таким чином робити висновок, що стаття потрапила у

Ні, таку інформацію проект не надає. Крім того, чомусь вважається,
що відкривати цю інформацію не коректно по відношенню до користувачів.

А якщо є можливість скачати сам файл з шаром, то чи міг би хто
написати простенький аналізатор, який би підраховував кількість
об'єктів на шарі?

Дякую,
Віктор

Pavlo Shevelo

to ukw...@googlegroups.com
> У мене укр. периметр йде на почесному першому
> місці. :)

Вітаю Вас з цим. Однак це (Ваше спостереження) не впливає на сутність
мого коментаря.

Alex Blokha

to ukw...@googlegroups.com
Нє, туди можна додавати юзерські шари данних.
А ті, які одразу йдуть з гугл-землею скачати не можна, як я знаю.

З.І. А хіба нема фрішних сервісів, які дозволяють запускати Віндовз на віддаленому компі ну і там вже можна запустити гугл-земля.

16 березня 2010 р. 17:02 Victor <bob...@ua.fm> написав: