Re: [ rada_mvs:5735 ] Re: Знания - сила и права человека!

1 view

Vinnytsya Human Rights Group

to rada...@googlegroups.com, ukrrights
Доброго вечора, Василь.
Всі поради від мене безкоштовні :)
Тепер кілька серйозних слів.
1. Про нашу "боротьбу з системою". По-перше-треба визначитися з тим хто "ми" и і скільки "нас". Я в правозахисному русі в цій країні з 1993 року і щодня спостерігаю зсередини за нашою спільнотою. Наразі, я зрозумів, що усі, хто називає себе "правозахисниками", діляться на дві групи - велику і дуже маленьку. Велика група - це 80-95% відсотків нашої спільноти - люди, для яких права людини - це засіб для досягнення цілей (політичних -"незалежність держави", "територіальна цілісність") тощо, чи релігійних "об"єднання церков, захист конфесій", чи мовних "боротьба із дискримінацією якоїсь мови", чи інших, але цілей. Тобто права людини - як інструмент для чогось іншого (між іншими це "щось інше" може бути "цілком хорошим"). Як тільки ціль досягнуто, або ідею досягнення цілі з якихось причин відкинуто, права людини відразу втрачають цінність для цієї категорії нашої тусовки, і люди відходять від правозахисного руху іще кудись (політику, релігію тощо). Але саме завдяки привабливості правозахисної методології для досягнення якихось інших цілей - в правозахисний рух приходить основна маса нових людей.
2. Це меншість людей, для яких "права людини" це і є власне цінність, і для утвердження цієї цінності вони готові іти і йдуть на багато жертов і самообмежень (толерантність, обмеження суверенітету, позитивна дискримінація, відмова від смертної кари, інші обмеження демократії як влади більшості, зрештою - відмова від суверенітету своєї країни, чи території заради утвердження прав людини, визнання всупереч міжнародному праву якихось суверенних країн чи території і таке інше )
Колись, коли ми лише починали правозахисний рух в цій державі, то всі вважали, що "гуртом і батька легше бити", але тепер, коли батька ми "побили", адеякі з нашої правозахисної тусовки самі "пошилися в батьки", то стало зрозумілим, що "першим" і "другим" ніколи не бути разом, що вони антагоністи - ідеологічні вороги по суті, по цінностям, по принципам.  І активно відбувається розмежування, прикро, що "перші" намагаються приватизувати "бренд" правозахисту. Прикро, але цілком зрозуміло, оскільки перших більше, відтак суто арифметично, вони і мають право на цей т.зв "бренд".
Ось і виникає ситуація, коли слово "правозахисник" може цілком зрозуміло набути негативних рис.
-Ви правозахисник? - питає мене відвідувач нашої громадської приймальні.
-Так - відповідаю я.
- О, це вашого діяча нещодавно Президент нагородив "Орденом Свободи", каже мені вона і дивиться у вічі.
Доводиться читати людині півгодинну лекцію на тему, що не всі у нас такі, що ми інші, що ми дійсно будемо виборювати її права, а не продамося за цяцьку і бляху владі. І такі розмови я веду з клієнтами щодня.

Так що перед "об"єднанням" нам треба чітко визначитися з принципами, цінностями, та засадничними нормами взаємодії.
Але головне для правозахисної спільноти - це те, як вести діалог із суспільством.
Я переконаний, що неможливо перемогти "погану правоохоронну систему", тому що вона саме така, як і наші люди. Система корумпована, але люди залюбки грають по правилам корумпованої системи, система жорстока - але і люди, жертви жорстокості, готові закривати очі, якщо болить не їм, як катують не їх, система переповнена расизмов і ксенофобією, але чи не таке і наше суспільство.
Тому, аби ефективно завадити жорнам системи "перемолувати" людей, треба зробити так, аби самі люди не живили систему своєю апатією, ксенофобією, відсутністю солідарності, готовністю до корупції. Це дуже важко, набагато важче, ніж стояти на Майданах та площах. Але це єдиний вихід із трагічної ситуації, в якій ми закономірно опинилися. Я вбачаю місією правозахисників сприяти саме таким змінам у суспільстві, і лише потім зміниться і система.
Така діяльність правозахисників не буде популярною, не буде викликати овації від влади і від населення. Буде також вона зустрічати і шалений спротив "перших", "конструктивних правозахисників- орденоносців", які думають, що приватизували уже правозахисну ідею, насправді, лише приватизувавши обгортку від неї.

Нехай щастить.
Гройсман

2009/1/14 Василь Сухов <sukhov...@gmail.com>
Шановний Дмитро,
дякую за цінну пораду, яка мені буде дуже корисливою. Доречі, крім тебе ніхто мені не надав поради, а це вже сумно. Бо я так розумію, що не ти один в Україні був випускником Польського гельсінського фонду, а всі правозахисники ропорошені, кожен сам по собі, і в такому разі протистояти правоохоронній системі, як каральному органу влади, немає кому. Це дуже сумно... Справа не в тому, щоби гучно кричати про свавілля міліціянтів, прокурорів, суддів. Це не більше як паровозний гудок. Ми всі забули, що нам, не згуртованим, захопленим сварами, протистоїть СИСТЕМА. А хіба забули, що клин клином вибивають?
Якщо ми прагнемо досягти якихось змін в просуванні України до реальної, а не паперової демократії, до реального контролю над правоохоронною системою влади з боку громадськості, якщо ми хочемо, щоби до нас почала прислуховуватись СИСТЕМА, ми повинні почати розбудовувати правозахисну СИСТЕМУ. І чим скоріше ми почнемо це робити, тим скоріше підуть реформи в правоохоронній СИСТЕМІ. Бо клін клином вибивають!
Пропоную проговорити цю тему в розсилці з місяць, а потім вийти на якийсь організаційні і правові питання. Наша мета - створення Всеукраїнської правозахисної Асамблеї (Ліги, Ради, Спілки тощо), в яку ввійдуть ті, хто дійсно має прагнення будувати правову державу Україна. Для сьогоднішнього складу громадських частин ГР МВС в центрі і регіонах це буде привілеєм ввійти в статусі засновників. Хоча я вже дуже поспішаю в баченні цього проекту. Всьому свій час.
Те, що я пропоную - це виклик часу. Події останніх років показали, що дійсної протидії перетворенню правоохоронної СИСТЕМИ країни в небезпечну озброєну організовану злочинну організацію немає. Країна сповзає в прірву правового БЕСПРЕДЕЛА правоохоронних органів. А всі передвиборчі заклинання політиків залишаються гаслами, тому що українська влада через корупцію вже давно стала злочинною.
Це не тільки виклик часу. Це й виклик часу до нас. Тому залишимо образи та час починати роботу. Не для влади, не для МВС, а для України і її народу. Не заради нагород і слави, а щоб залишити після себе добру пам"ять. Будьмо!
З повагою В. Сухов, Дніпропетровськ.

P.S. Щодо навчання в Польському гельсінському фонді в літку цього року, то я з задоволенням прийму поради колег, яким пощастило там бути, не тільки як туди потрапити, а ще й отримати стипендію на відшкодування переїзду, харчування і помешкання, бо в мене бракує коштів.
Дякую за пораду.

2009/1/12 Vinnytsya Human Rights Group <v...@ukr.net>

Шановний пане Василю!
Ви запропонували дуже цікаву ідею,проте неможливу для здійснення технічно.
Кажу це як випускник і кількохшкіл, організованих Польським
гельсінкським фондом, так і Вищого курсу з прав людини.
Польський Гельсінкський фонд з прав людини організує школи і курси не
для обслуговування якихось ініціатив вінших країнах, а для підтримки
знаннями та навичками активістів. Тому не має жодного шансу, що вони
організують школу спеціально для активістів громадських рад.
По-друге, таку школу , таке навчання можна легко організуватив
Україні, у нас в країні є достатньо випускників різних курсів з прав
людини, прекрасних тренерів, і школи, чи інші навчання час від часу
проводяться...
Але навчити можна усьому, проте зовсім це не означає, що потім
отриманні знання будуть імплементовані в реальну роботу, я у цьому
переконався за 15 років участі в українському правозахисному русі.
Нам заважає не стільки відсутність знань, як страх піднятися проти
звірств системи, проти корупції, проти помаранчової наволочі, яка
окупувала Київ, та різнокольорової наволочі, яка окупувала наші міста
і села, ми краще начепимо на себе "Ордени Свободи", прийнявги їх із
рук, від яких аж тхне награбованим, ніж скажемо "носіям" цих рук, що
вони негідники і ворюги, ми ьудемо вивчати права людини, але побоїмося
вимагати розслідування депортації тамільських біженців, убивства
мусором людини в Донецькій області, катувань мусорами затриманих в
Знам"янському ІТТ Кіровоградської області тощо.
Цей список можна продовжувати, але ідея моя така - давайте змінюватися
самі, вичавлювати із себе "конструктивний правозахист" і інші прояви
рабства, а знання ми обов"язково отримаємо.
Діма

Mark Ben-Nayim

to ukrr...@googlegroups.com
Отмазка

2009/1/14, Vinnytsya Human Rights Group <v...@ukr.net>:

--
ИНТЕЛЛЕКТУАЛЬНЫЙ ПРОЕКТ
« Региональная правозащитная группа «ПОЛУОСТРОВ  КРЫМ»