TACK!!!!!

1 view

Carin Nylander-Nygren

to ubhk-n...@googlegroups.com

Tack, tack, tack, TACK, TACK och stort TACK till er som ställde upp och hjälpte till med funktionärsuppgifterna runt Rhapsody in Rock på Umeå Brukshundklubb 13/7.

Ert jobb denna helg inbringar välbehövliga pengar till klubben inför flytten till annan plats så småningom.

När jag lämnade klubben som sista funktionär inatt kl 02,30 så var det med ett leende på läpparna och med en känsla av att vi hade gjort riktigt bra ifrån oss.

Jag har pratat med Olav (en av arrangörerna) idag och han tackade så mycket och sa att han tyckte att det hade varit välorganiserat och att alla jobbat bra.

83 funktionärer bemannade många olika sysslor och alla skötte sina uppdrag med glans och stort engagemang. Många skötte inte bara sina egna uppdrag utan hjälpte till med annat och där man såg att insatser behövdes. Några ”akut-uppdrag” tillkom som att ett stort gäng fick rusa upp på scenen och hålla emot ridån (att en ridå kan vara så tung när det båser!?) och att steka hamburgare till 16 hungriga karlar (tack Jonas för den hjälpen!)

Vi har nog till mans blåmärken både här och där och skrubbade knogar och skavsår – men det var det värt  - eller…. :o)

Under helgen har vi kopplat el, satt upp och plockat ner staket, lastat av och på 2 långtradare utrustning, ställt ut och plockat ihop en massa stolar, vaktat området, sålt biljetter, rivit biljetter, visat folk till sina platser, fyllt på toapapper, städat området, skött strålkastarna under showen (häftigt uppdrag! och mycket mycket mer….

Och vi var nog alla lite förvånade att så många människor försökte planka in – det var en strid ström med folk inne i skogen bredvid apellplanen som spanade efter vägar in…..

Men en sak är säker – jag ska inte skola om mig till ”roddare” – jisses så många STORA, TUNGA och OTYMPLIGA saker som skulle ”pusslas” in, lyftas och packas i långtradarna. Ett extra stort tack till er alla som slet hårt med utrustningen både på dagen och på natten – snacka om träningspass! Jag har nog inte en muskel i kroppen som inte värker idag. :o)

Ha en riktigt skön sommar alla och än en gång TACK!

Carin Nylander-Nygren