ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားအဆင္ေျပလြယ္ကူေရးေကာ္မတီကမည္သို႔အလုပ္လုပ္မည္နည္း

Nyi Nyi ÂŽ

to travel...@googlegroups.com
မွန္ပါတယ္။ တာခ်ီလိတ္ အဝင္အထြက္လုပ္တဲ့ေနရာ၊ က်ိဳင္းတံု ခရီးစဥ္၊ ျမစ္ႀကီးနား ဗန္းေမာ္ နဲ႔မႏၱေလးလမ္းခရီး၊ ေကာ့ေသာင္းဖက္အျခမ္းေတြမွာ လူဝင္မႈႀကီးၾကပ္ေရးတို႔၊ ျပည္သူ႔ရဲတပ္ဖြဲ႔လိုမ်ိဳး အစိုးရအဖြဲ့အစည္းေတြက ယခင္ ကက(ၾကည္း) ပါမစ္ နဲ႔လာေရာက္လည္ပတ္သူေတြနဲ႔ပက္သက္လို႔လြန္စြာအလုပ္ရႈပ္တယ္လို႔ေျပာၾကပါတယ္။ ဧည့္သည္ေတြက သူ့ဟာသူဝင္လာရင္ ဒီမွာလုပ္ေပးလိုက္ရင္အလြယ္ေလးလို႔လည္းေျပာဘူးပါတယ္။ ကုမၸဏီတို႔၊ဧည့္လမ္းညႊန္တို႔နဲ႔ပက္သက္လာရင္ တာဝန္ယူမႈပိုႀကီးလို႔ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ေနာက္တစ္နည္းကေတာ့ အလြယ္တကူလဘ္ေပးလဘ္ယူလုပ္ႏုိင္တာမ်ိဳးရွိလို႔ သူ့ဟာသူဝင္လာတဲ႔ဧည့္သည္ေတြကိုႀကိဳက္ၾကတာမ်ိဳးလည္းျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဥပမာ - အရင္က ေကာ့ေသာင္းက MTT မန္ေနဂ်ာ (လက္စြပ္ႀကီးအႀကီးႀကီးဝတ္ထားတာပဲမွတ္မိပါေတာ့ေတာ့၊ သိတဲ့သူမ်ားလည္းသိၾကမွာပါ) က်ေနာ္တို႔ရန္ကုန္ဘက္ကဆင္းလာတဲ႔ဧည့္သည္ေတြဆိုနည္းမ်ိဳးစံုနဲ႔ရစ္ၿပီးေတာ့၊ ထိုင္းႏိုင္ငံ ရေနာင္းဘက္ကဝင္လာသူေတြကေတာ့အေတာ္ေလးအဆင္ေျပခဲ႔ဘူးပါတယ္။ ပါမစ္နဲ႔လာတဲ့သူေတြဆို လဝက ကအစသတိျပဳမိေနေလေတာ့ တစ္ခါတစ္ခါဆို ညေတာင္အိပ္ေရးဝဝအိပ္လို႔မရေအာင္ဖုန္းေတြဆက္ၿပီး ေမးခြန္းေတြတစ္ေလွႀကီးေမးတတ္ပါတယ္။ ဘယ္ကိုသြားတယ္၊ ဘာေတြလုပ္တယ္။ ဘာအတြက္လာတယ္ဆိုတာကအစ။ ဒီလိုလုပ္ႏုိင္တာကလည္း သူတို႔အလြယ္တကူေမးျမန္းလို႔ရတဲ႔ျမန္မာစကားေျပာတဲ႔ဧည့္လမ္းညႊန္ရွိေနလို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဧည့္လမ္းညႊန္မပါတဲ႔ႏိုင္ငံျခားသားၾကေတာ့ေမးလို႔ျမန္းလို့အဆင္မေျပေတာ့ ဒီအတိုင္းလႊတ္ထားလိုက္ၾကဟန္လည္းတူပါတယ္။ တရားဥပေဒအရ ဟန္ခ်က္ညီညီသတင္းပို႔သြားလာၾကသူေတြကအဆင္မေျပျဖစ္ၾကရပါတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံကတည္ဆဲဥပေဒအရ တရားဝင္ျပည္ဝင္ခြင့္ဗီဇာရရွိထားသူေတြဟာ ခြင့္ျပဳထားသည့္မည္သည့္ေနရာတြင္မဆိုလြတ္လပ္စြာသြားလာခြင့္ရွိတယ္လို႔ဆိုပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔လက္ေတြ႔မွာဒီလိုမဟုတ္ဘူးျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ ဥပမာ - ျမစ္ႀကီးနားကေနလိုင္ဇာဘက္အထြက္တံတားမွာ ဆိုႏိုင္ငံျခားသား (မ်က္ႏွာျဖဴ) ေတြကဧည့္လမ္းညႊန္နဲ႔အတူ သတင္းပို႔ေနတဲ႔အခ်ိန္ဆန့္က်င္ဘက္ အျခမ္းကလမ္းမွာေတာ့တရုတ္ကကားေတြ၊လူေတြကေတာ့အတားအဆီးမရွိ ဥဒဟုိသြားလာေနတာကိုျမင္ဘူးပါတယ္။ ဘယ္သူကတရားဝင္ခရီးသြားေနသလဲ၊ ဘယ္သူ႔ကိုပိုၿပီးစည္းက်ပ္မႈေတြလုပ္ေနလဲဆိုတာစဥ္းစားစရာပါ။

ဒီေတာ့အဆင္ေျပေအာင္လုပ္တဲ႔အလုပ္ေတြက ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္(အစိုးရဝန္ထမ္းနဲ႔ခရီးသြားလုပ္ငန္းမွလူေတြ) အဆင္မေျပျဖစ္ေနတယ္ဆိုတာကို သတိျပဳမိၿပီးႏိုင္ငံျခားသားမ်ားအဆင္ေျပလြယ္ကူေရးေကာ္မတီဆိုသည္က ဒီလိုကိစၥေတြကိုဘယ္လိုကူညီေျဖရွင္းေပးႏိုင္မလဲဆိုတာေမးခြန္းထုတ္လိုပါတယ္။

( I changed the subject line, pls discuss about this issue under ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားအဆင္ေျပလြယ္ကူေရးေကာ္မတီကမည္သို႔အလုပ္လုပ္မည္နည္း so this will be able to navigate readers as well as writers. )

2011/11/22 Myo <myomyan...@googlemail.com>
မေန႔က ကၽြန္ေတာ္ အေတြ႕အႀကံဳတစ္ခ်ဳိ႕ရခဲ့ပါသည္။ ေရႊေညာင္-ေအာင္ပန္း
ခရီးစဥ္ကုိ ရထားစီးၿပီး ေအာင္ပန္း-ကေလာခရီးစဥ္တြင္ လမ္း ျမင္းမထိဂူကုိ
လည္ရန္ျဖစ္ပါသည္။ ေရႊေညာင္-ေအာင္ပန္းခရီးစဥ္အတြက္ ရထားလက္မွတ္ကုိ
ႀကိဳတင္ဖုန္းဆက္ေသာ္လည္း မရပါ။ လူကုိယ္တုိင္ လာမွ ရမည္ဆုိသျဖင့္
တရက္ႀကိဳၿပီး ဧည့္သည္မ်ားထားခဲကာ ေရႊေညာင္သုိ႔
လူကုိယ္တုိင္သြားၿပီးသတင္းေပးရပါသည္။ တကယ့္တကယ္ ရထားစီးေသာအခါ
ကၽြန္ေတာ္ေရွ႕တြင္ ကုိယ့္အိတ္ကိုယ္ထမ္း (Back Packer) တစ္ဦးအား မည္သည့္
စစ္ေဆးမႈမွမရွိပဲ လက္မွတ္ထုတ္ေပးၿပီး ကၽြန္ေတာ့္အလွည့္ေရာက္ေသာအခါ
ေနာက္ေနာင္ခရီးစဥ္မ်ားအတြက္ စာတင္ရန္ေျပာပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း
ေခါင္းၿငိမ့္ရုံးမွတပါးမရွိ။ ျမင္းမထိဂူ၀င္မည္ ဆုိေသာ္အခါ
အထက္မွညႊန္ၾကားထားသည္ ဆုိၿပီး ခရီးစဥ္မိတၱဴအတင္းေတာင္းပါသည္။
အပုိပါမလာလုိ႔ မထားခဲ့ရေသာ္လည္း ခရီးသည္မ်ားေရွ႕တြင္ သိပ္အဆင္မေျပခဲ့ပါ။

myomyanmarguide

--

--
Nyi Nyi

Myo

to travel...@googlegroups.com
ကၽြန္ေတာ္နားလည္သေလာက္ေတာ့ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားအဆင္ေျပလြယ္ကူေရးေကာ္မတီက ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားကုိ မည္သုိ႔မည္ပုံအကူအညီေပးမည္ဆုိတာထက္ ဧည့္လမ္းညႊန္မ်ားကုိပဲ လက္ေထာက္ၾကည့္ေနတာကုိ ျမင္ေနရပါတယ္။ မႏွစ္က ကၽြန္ေတာ္ ေရြးေကာက္ပြဲကာလက ျမစ္ႀကီးနားကုိ ေရာက္ခဲ့ဘူးပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့ေနာက္က PAJERO မွန္အနက္ႀကီးေတြကာထားတဲ့ ကားတစ္စီးက ေန႔ခင္းေၾကာင္ေတာင္ မီးထုိးၿပီး သြားေလရာ လုိက္ေနတာကုိ ႀကံဳခဲ့ရပါတယ္။ ေန႔ခင္းပုိင္း ၀ိုင္းေမာ္မွာ ထမင္းစားေတာ့ ေျမာက္ပုိင္းတုိင္း စစ္ဗ်ဴဟာမွဴး (ကၽြန္ေတာ္နာမည္မမွတ္မိေတာ့ပါ) နယ္ေျမလွည့္ရင္း ကၽြန္ေတာ့္အဖြဲ႕ကုိ ေတြ႕ရာက စကား၀င္ေျပာပါေတာ့တယ္။ သူက စကား၀င္ေျပာရင္း ေနာက္ေန႔ ေရြးေကာက္ပြဲေန႔မွာေတာင္ ဓါတ္ပုံရုိက္တာကလြဲလုိ႔ မဲရုံးေတြကုိ ၀င္လည္လုိ႔ရတယ္လို႔ ႏႈတ္ကတိေပးပါတယ္။ အခက္အခဲတစုံတရာရွိရင္ ေျပာပါဆုိေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ဧည့္သည္ေတြက တေန႔လုံး PAJERO ကားတစ္စီးက လုိက္ေနတာစိတ္အေႏွာက္အယွက္ျဖစ္ရေၾကာင္း တုိက္ရုိက္ ေျပာလုိက္ပါေတာ့တယ္။ အဲဒီေတာ့ သူတို႔အေခၚ အဘက သူၾကည့္ရွင္းလုိက္မယ္ ဆုိၿပီး ဘယ္လုိ လုပ္လုိက္တယ္ မသိပါဘူး။ မြန္းလြဲပုိင္းမွာ ေနာက္က ပါမလာေတာ့ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ေနာက္ကုိ လုိက္ေနခဲ့တာက ရဲတပ္ဖြဲ႕ကပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ညပုိင္း ၁၁ နာရီေလာက္မွာ ကၽြန္ေတာ္တည္းခုိေနတဲ့ဟုိတယ္ကုိ ရဲတပ္ဖြဲ႕မွ တာ၀န္ရွိသူမ်ား ေရာက္လာၿပီး ကၽြန္ေတာ္ကုိ ေတြ႕ခ်င္ေၾကာင္းေျပာပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ အနားယူခ်ိန္မေတြ႕ႏိုင္ေၾကာင္း၊ ေနာက္ေန႕မနက္ေစာေစာ ဟိုတယ္ကုိ ျပန္လာခဲ့ေစခ်င္ေၾကာင္းေျပာေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ကားဆရာကို ည ၂ နာရီထုိးႀကီးသြားႏိုးၿပီး ဘာျဖစ္လုိ႔ အဘကုိ တုိင္လုိက္တာလဲ ဆုိၿပီး ေမးပါေတာ့တယ္။ ကားဆရာကလဲ ဧည့္သည္ႏွင့္ အဘ တုိက္ရုိက္ေျပာၾကတာျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာေတာ့ မေက်မနပ္နဲ႔ ျပန္သြားၾကပါတယ္။ အဲဒါ ဘာကုိ ျပတာလဲဆုိေတာ့ လုံၿခံဳေရး၊ အထက္ကုိ သတင္းပုိ႔ရမယ္ ဆုိၿပီး လုိတာထက္ပုိ အာဏာျပခဲ့တာပါပဲ။ ၾကက္တူေရြးကေတာ္ေတာ္ မယ္ေတာ္က ကဲကဲပါပဲ။ ၿပီးခဲ့တဲ့အပတ္က ျမင္းမထိဂူအသြားလမ္းမွာ ခရီးစဥ္ေတာင္းတာကုိလဲ စဥ္းစားၾကည့္ၾကပါ။ ဒီကေလာသြားလမ္းမွာ ႏိုင္ငံျခားသားေတြ ဥဒဟုိသြားေနတာဘာမွ မျဖစ္ပဲ ဒီျမင္းမထိဂူကုိ သြားတဲ့လမ္းမွာမွ အထက္ကုိ တင္ျပဖုိ႔ဆုိၿပီး ခရီးစဥ္ေတာင္းတာ အဓိပ္ပါယ္ရွိမရွိ စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္မွာ ကေလာမွာ မိတၱဴကုူးၿပီး ဆုိင္ကယ္တကၠစီနဲ႔ ပုိ႔ခုိင္းလုိက္ရပါတယ္။ အခုလဲ ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံေတာ္သစ္မွာ ေခတ္ေနာက္ျပန္ဆြဲတဲ့ တယူသန္ အာဏာမ်ားနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဧည့္လမ္းညႊန္မ်ားကုိပဲ မ်က္စိေဒါက္ေထာက္ၾကည့္ေနတာ ေတာ္ေတာ္ေလးဆုိးပါတယ္။ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ား အဆင္ေျပဖုိ႔ အမ်ာဆုံးႀကံဳရတဲ့ ေလဆိပ္မွာ တန္းစီၿပီး ပုိက္ဆံလဲရတဲ့ဒုကၡ၊ ပုိက္ဆံႏြမ္းတာ လက္မခံတဲ့ကိစၥ၊ ဒီႏိုင္ငံအတြင္းေရာက္ၿပီးမွ ျပည္တြင္းေလယာဥ္စီးနင္းရန္အတြက္ ပတ္စ္ပုိ႔ထုတ္ျပရတဲ့ကိစၥ၊ ႏိုင္ငံအတြင္းမွာ တရား၀င္လုိက္စင္ယူးၿပီး လုိက္လံျပသေနတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဧည့္လမ္းညႊန္မ်ားကုိပဲ တဖက္သက္ အျမင္ေစာင္းေနတဲ့ကိစၥေတြကုိ ေျဖရွင္းသင့္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ေရာက္ဖူးတဲ့ ျပည္ပႏိုင္ငံေတြထဲက ထိုင္းႏိုင္ငံ Grand Palace မွာဆုိရင္ သူတုိ႔ႏိုင္ငံသား ဧည့္လမ္းညႊန္ကလြဲလုိ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔လုိ အဖြဲ႕ေခါင္းေဆာင္ (tour leader) ကုိေတာင္ စကားေပးမေျပာပဲ သူ႕ႏိုင္ငံသား ဧည့္လမ္းညႊန္ေတြကိုပဲ ေနရာေပးတာျမင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ေတာ္ေတာ္ေလး စိတ္မေကာင္းျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဧည့္လမ္းညႊန္မ်ားကုိ စစ္လားေဆးလား လုပ္ရင္း ဧည့္သည္မ်ား ထုိင္ေစာင့္ေနရလုိ႔၊ ခရီးစဥ္ေနာက္က်ကုန္တာတုိနဲ႔ တျခား အခ်ိန္ကုိ လုၿပီး ျပသရမည့္ အရာမ်ား လြဲခဲ့သည္ရွိေသာ္ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားအဆင္ေျပလြယ္ကူေရးေကာ္မတီက ႏိုင္ငံျခားသားမ်ား အဆင္ေျပလြယ္ကူေစေရးမဟုတ္ေတာ့ပဲ ႏိုင္ငံျခားသားကုိ မေႏွာင့္ေႏွး ေႏွးေအာင္ ျပဳလုပ္ေနတာနဲ႔ပဲ တူပါလိမ့္မယ္။

ကၽြန္ေတာ္ႀကံဳေတြ႕ေနရာတာေတြထက္ ပုိၿပီး ႀကံဳေနရတဲ့ ကၽြန္ေတာ္ အကုိ၊ အမမ်ားလည္း ဒုနဲ႔ေဒးပါ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ႏိုင္ငံမွာ ျဖစ္ေနတာက Policy တစ္ခုကုိ ျဖစ္သင့္တာထက္ ျဖစ္ခ်င္တာဦးစားေပးၿပီး အေကာင္အထည္ေဖၚေနတာပါပဲ။ အဲဒီေတာ့ မူ၀ါဒ (Policy) ခ်မွတ္သူဟာ သူေရးဆြဲမယ့္ လုပ္ငန္းနဲ႔ပါတ္သက္ၿပီး ကၽြမ္းက်င္တက္ေျမာက္ဖုိ႔၊ နားလည္ဖုိ႔က အရမ္းအေရးႀကီးပါတယ္။ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ မူ၀ါဒခ်မွတ္သူဟာ လုပ္ငန္းနဲ႔ပါတ္သက္လုိ႔ မရင္းႏီွး မကၽြမ္း၀င္ေနခဲ့ဘူးဆုိရင္ေတာင္ ႏိုင္ငံေတာ္က အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေနတဲ့ ဒီမုိကေရစီနည္းစနစ္အတုိင္း အမ်ားရ႕ဲ ဆႏၵခံယူၿပီး အေကာင္အထည္ ေဖာ္သင့္ပါတယ္။ အခုျဖစ္ေနတာက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဧည့္လမ္းညႊန္မ်ား အရမ္းအလုပ္မ်ားတဲ့ တကယ့္ရာသီအခ်ိန္ႀကီးမွာ ဘယ္လုိမွ ေျပးမလြတ္ေအာင္ ေဘးက်ပ္နံက်ပ္နဲ႔အခက္အခဲျဖစ္ေအာင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနသလုိပါပဲ။

မ်ဳိးျမန္မာ (ဧည့္လမ္းညႊန္)

khin thidar

to travel...@googlegroups.com
ေမာင္ေလးေရ Domestic flight တခုက ဆင္းၿပီးရင္ ပါသမွ်အိပ္ေတြ X' Ray ၿပန္ၿဖတ္ေနရတာလဲ နားကိုမလည္ႏိႈင္ေအာင္ပါဘဲ  Airport Tax ေပးထားၿပီးသားလဲ ေလယာဥ္လိုင္းေတြက အိပ္သယ္ခ ေတာင္းလိုေတာင္း ကၽြန္ေတာ္တို.ေလယာဥ္ေပၚတင္ရမွာမို.တဲ. မတင္ခ်င္လဲခ်သာခ်ခဲ.လို.ေၿပာလိုက္ခ်င္တယ္  Company ေတြက ၁အိပ္ ၃၀၀ ေပးရတာေတာင္ မ်ားလွတယ္ထင္ၾကတာ

ဖရမ္ကိ ထြန္း

to travel...@googlegroups.com
အစ္မခင္ဗ်ာ
ေလယာဥ္လိုင္း ေတြက အိပ္သယ္ခေတာင္းတယ္ဆိုတာ ကို ေသေသခ်ာသခ်ာေျပာျပေစလိုပါတယ္
ကီလို ေက်ာ္လို႕ ေတာင္းတာလား သက္ဆိုင္ရာေလဆိပ္ (၀ါ)ေလေၾကာင္းလိုင္း  ေပၚတာ က ေတာင္းတာလား
ရွင္းျပေပးေစလိုပါတယ္
 ေက်းဇူးပါခင္ဗ်ာ

khin thidar

to travel...@googlegroups.com
ေလေၾကာင္းလိုင္းေပၚတာက ေတာင္းတာၿဖစ္ပါတယ္ရွင္ လဘက္ရည္ဘိုးေပးခဲ.ပါဆိုတာ တမ်ိဳး အၿပင္မွာေပးခဲ.ၿပီေၿပာေတာ. ကွၽြန္ေတာ္တို.က ေလယာဥ္ထိသယ္ေပးရမွာေၿပာတာကတဖံုပါ
စကားစပ္မိလို.ဆက္ေၿပာရဦးမယ္ဆိုရင္ Nov 11 ေန.မနက္ ၈ နာရီကပါ  ရန္ကုန္-ဟဲဟိုး ေလယာဥ္နဲ.ဟဲဟိုးေရာက္ေတာ. ဧည္.သည္အိပ္ (အလူမီနီယံ ေသတၱာအၿဖဴ) ေဒါင္.လဲ ေတာ္ေတာ္ကြဲသြားပါတယ္ ဧည္.သည္က ေတာ္ေတာ္ေလးကို သေဘာေကာင္းတဲ.လူေတြမို. ဘာမွၿပသနာမရွာပါဘူး
Nov 22 စစ္ေတြ ေလယာဥ္ကြင္းမွာ စစ္ေတြ-သံတဲြ-ရန္ကုန္ ၂နာရီ၃၀ ေလယာဥ္ အတြက္ Check-in လုပ္တဲ.ေနရာမွာ လူေတြအေတာ္မ်ားၿပီး ဘာမွန္းမသိတဲ.အလုပ္ေတြလဲေတာ္ေတာ္ရႈပ္ပါတယ္
အဲဒါကေတာ. ေလေၾကာင္းလိုင္းနဲ.မဆိုင္ပါဘူး  Dep: ခန္းထဲမွာ ရႈပ္ေနတာပါ  ခဏၾကာေတာ. အမဧည္.သည္ရဲ. ရင္ပတ္မွာခ်ိတ္ထားတဲ.ေနကာမ်က္မွန္ ေပ်ာက္သြားပါတယ္ က်ေပ်ာက္သလား ဘာလားေတာ.ဘုရားဘဲ သိပါလိမ္.မယ္
အဲဒါနဲ. ေလယာဥ္ကြင္းက ရဲကိုအေၾကာင္းၾကားပါတယ္  ေက်းဇူးၿပဳၿပီး ေကာက္ရတဲ.သူမ်ားရွိမလားေအာ္ေပးပါလို. သြားေၿပာတာပါ  ဘာမွ လုပ္မေပးပါဘူးရွင္  ဆိုင္းဘုတ္ေပၚမွာေတာ. ႏိုင္ငံၿခားသားမ်ားကိုကူညီပါလို.ေရးထားပါတယ္
သူတို.စံုတြဲက ကံတူအက်ိဳးေပးလို.ေၿပာရမလားဘဲ  သူ.မိန္းမက  Nov 14 ရက္ေန.က အင္းေလးကန္ ေရၿပင္ေပၚမွာ Lunch on the Lake အစီစဥ္နဲ. ေန.လည္စာစားရင္း ေနကာမ်က္မွန္ ေ၇ထဲၿပဳတ္က်သြားပါတယ္ စားေသါက္ဆိုင္ေလွက လူေတြက မ်က္မွန္နစ္သြားၿပီေၿပာလို. ကွၽြန္မလဲ ႏွေၿမာတာေၾကာင္. ဒီမ်က္မွန္က ေဒၚလာ ၁၅၀- ၂၀၀ ေလါက္ တန္တယ္ ဆယ္လို.ရရင္ ေတာ. ဆယ္ေပးၿပီး အေၾကာင္းၾကားပါလို.မွာခဲ.ပါတယ္
အဲဒီညက ကၽြန္မတို.က ပုဂံ ေရာက္ပါၿပီ   ညမွာ အင္းေလးက ဖုန္း၀င္လာပါတယ္  မ်က္မွန္ၿပန္ေတြ.ၿပီ တံငါသည္ေခၚဆယ္ရလို. မုန္.ဘိုး ၅၀၀၀- တေသါင္းေတာ.ေပးရမယ္ ေၿပာပါတယ္   ဒါနဲ. ၁၀၀၀၀ ေပးမယ္ မ်က္မွန္ကို ကၽြန္မတို. Company လူၾကံဳနဲ.ထဲ.ေပးပါ  မရိွရင္ ကၽြန္မသူငယ္ခ်င္း ၿပင္သစ္ဂိုက္ ေဒၚၾကည္ၾကည္စိန္ နဲ.ထဲ.ေပးပါလို.ေၿပာပါတယ္  သူငယ္ခ်င္းကိုလည္း ေငြ တေသါင္းစိုက္ေပးၿပီး ယူလာဘို.ဖုန္းဆက္လိုက္ပါတယ္
ေနာက္ေန. ေဒၚၾကည္ၾကည္စိန္ မ်က္မွန္သြားယူေတာ. ေဒၚလာ ၁၀၀ ေပးမွ ၿပန္ေပးႏိႈင္မယ္တဲ. ဘာလို.ဆိုေတာ. ကၽြန္မက ဒီမ်က္မွန္က ေဒၚလာ ၁၅၀-၂၀၀ တန္တယ္ ေၿပာသြားလို. တံငါသည္က ေဒၚလာ၁၀၀ ေပးမွ ၿပန္ေပးေတာ.မယ္ေၿပာတယ္တဲ.
အဲဒီေတာ. ေသတၱာၾကီးကြဲ  မ်က္မွန္ ၂ လက္ေပ်ာက္ သြားတဲ.  ကၽြန္မဧည္.သည္ ကို  ႏိုင္ငံၿခားသားမ်ားအဆင္ေၿပလြယ္ကူေရးေကာ္မတီက ဘယ္လိုမ်ား ကူညီႏႈိင္မယ္မသိပါဘူးရွင္။
အဲဒီဧည္.သည္ နက္ဖန္ ညေနမွ ထြက္မွာပါရွင္။

Nyi Nyi ÂŽ

to travel...@googlegroups.com
ဟုတ္ပါတယ္ အခုေနရာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ May I help you အစား May I Help Tourist လို႔ေျပာင္းထားပါတယ္။ တစ္ခါက သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ Tourist Unit ကုိႏိုင္ငံျခားသားေယာင္ေဆာင္ၿပီးဖုန္းဆက္ေမးသလိုျဖစ္ေနဦးမယ္။ ပိုက္ဆံအိပ္ေပ်ာက္လို႔ပါဆိုၿပီးဗိုလ္ခ်ဳပ္ေစ်းကဆက္တာဟိုဖက္ကဘာျပန္ေျဖတယ္မသိ။ ကိုေသာင္းေရ အေတြ႔အႀကံဳေလးေတြ ရွဲပါဦးဗ်ာ။

May I help you ကေရာခ်လို႔ရမယ္။ May I help Tourist ဆိုေတာ့.. အင္း .. စဥ္းစားစရာ။ ဒါေပမဲ႔ တစ္ခ်ိဳ႔ tourism ကလူတစ္ခ်ိဳ႔လည္းျပည္ထဲေရးရံုးမွာစာသြားသင္ေပးေနရတာေတာ့မွတ္မိတယ္။ လုပ္ေတာ့လုပ္ပါတယ္။ အဆိုးျမင္သလိုျဖစ္ေနမွာစိုးလို႔ေစာင့္ၾကည့္ရမယ္လို႔ပဲ ေျပာရေတာ့မယ္။ tourism လို႔ေျပာလိုက္တာနဲ႔အားလံုးကဆက္စပ္ေနတတ္တာကိုလူႀကီးမင္းတို႔လည္းသတိျပဳမိၾကမွာပါ။ ရဲကရဲအလုပ္၊ လဝက က လဝကအလုပ္ရယ္လို႔မရွိေတာ့ပဲ အစိုးရဌာနေတြရဲ့ေပါင္းစည္းႏိုင္တဲ႔၊ဟန္ခ်က္ညီညီ (တစ္ဌာနကေနတစ္ဌာနေဘာလီေဘာမပုတ္ပဲ) နဲ႔လုပ္ေပးႏိုင္မွျဖစ္မယ့္သေဘာရွိပါတယ္။ ႏုိင္ငံျခားသားမ်ား အဆင္ေျပလြယ္ကူေရးေကာ္မတီလို႔ေျပာရင္ ဒီလိုအစိုးရဌာနေတြ၊ ဥပမာ ယဥ္ေက်းမႈဝန္ႀကီးဌာန၊လူဝန္မႈႀကီးၾကပ္ေရး၊ ႏိုင္ငံျခားေရး၊ စသျဖင့္ခ်ိတ္ဆက္ႏိုင္ဖို႔လိုပါတယ္။ ဘယ္လိုလုပ္ထားသလဲလို႔ေမးခ်င္ပါတယ္။ ျပႆနာႀကီးမွလူႀကီးကိုဖုန္းေကာက္ဆက္လို႔ေျပလည္တာမ်ိဳးထက္ ေဘာင္နဲ႔စည္းနဲ႔အလြယ္တကူခ်ိတ္ဆက္ေျဖရွင္းႏိုင္ဖို႔လုိပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ နည္းပညာအကူအညီေတြလည္းလိုတယ္လို႔ထင္ပါတယ္။ ဥပမာ ရန္ကုန္ေလဆိပ္ကဝင္လာတဲ႔လူစာရင္းကိုျမန္မာျပည္အႏွံံ႔မဟုတ္ရင္ေတာင္ဧည့္သည္ေတြသြားတတ္တဲ့ေနရာေတြမွာ နာမည္ရိုက္ထည့္လိုက္တာနဲ႔က်န္တဲ႔ဗီဇာနံပါတ္လိုမ်ိဳးကပါအလုိလိုေပၚလာရမယ္။ ဒါဆိုမလိုအပ္ပဲ ခရီးၾကန့္ၾကာတာမ်ိဳးေတြေရွာင္ရွားႏိုင္မယ္။ ဒါဆို ျမန္မာျပည္ရဲ့သတ္မွတ္ထားတဲ႔ဝင္/ထြက္ေပါက္ဘယ္ေနရာကမဆိုဗီဇာရွိရင္လြတ္လပ္စြာ ဝင္/ထြက္သြားလာႏိုင္မယ္။ paper work ေတြေလ်ာ့လာမယ္။ accuracy ျမင့္လာမယ္။ ၾကားတာေျပာပါ့မယ္ (ၾကားတာပါ) ထိုင္းႏိုင္ငံက ဝန္ႀကီးတစ္ေယာက္ တာခ်ီလိပ္ေပါက္ကဝင္လာၿပီးက်ိဳင္းတုံလည္ပါသတဲ့။ ျပန္ထြက္တဲ႔ရက္မွသိသြားလို႔ ဌာနဆိုင္ရာကလူႀကီးေတြေဒါသပံုထၿပီးေနာက္ပိုင္းဝင္ထြက္သမွ်ေတြကိုစည္းက်ပ္ေတာ့တာမ်ိဳးေတြလည္းမလိုေတာ့ဘူးေပါ့ဗ်ာ။ ႏုိင္ငံေတာ္အဆင့္အလုပ္လုပ္ၾကမယ္ဆိုရင္က်ေနာ္ေျပာတာေလးေတြကအေသးအမြႊားေလးေတြလို႔ျမင္ပါတယ္။

မလုပ္ႏုိင္စရာလည္းမရွိဘူးလို႔ထင္ပါတယ္။ ဝန္ထမ္းေတြကိုလစာေကာင္းေကာင္းေပး။ ပညာရွင္ေတြေမြးထုတ္။ မေကာင္းဘူးလား။

အလ်င္းသင့္လို႔ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားအဆင္ေျပလြယ္ကူေရးေကာ္မတီဆိုတာ သၾကားအုပ္ထားတာလား၊ တကယ္လုပ္တာလားဆိုတာမရွင္းပါဘူး။ တကယ္လုပ္တယ္ဆိုရင္ အင္မတန္သိမ္ေမြ႔ၿပီးခက္ခဲတဲ႔အလုပ္ျဖစ္လို႔ေတာ္ရံုတန္ရံုဝန္ထမ္းနဲ႔မၿပီးဘူးဆိုတာေလးေတာ့လည္းသတိခ်ပ္ေစခ်င္ပါတယ္။ သၾကားအုပ္ထားတာဆိုရင္လည္းဘယ္လိုရည္ရြယ္ခ်က္မ်ိဳးရွိသလဲ။ ထေရာဂ်န္ျမင္းထားသလိုျဖစ္ေနမလားလို႔လည္းေတြးမိပါတယ္။ ျပႆနာေတြရွိခဲ႔ဘူးလို႔တိုးရစ္ေတြ(သိ့ု)ဂိုက္ေတြ(သို႔)ႏွစ္ခုစလံုးကိုမယံုလို့ဆိုရင္လည္း ထဲထဲဝင္ဝင္နီးစပ္တဲ႔အလုပ္လုပ္ေနတဲ႔သူေတြကိုခ်ျပၿပီးေဆြးေႏြးတိုင္ပင္ၿပီးအေျဖရွာေစလိုပါတယ္။ ဆဲလ္ေတြေမြးသလိုလုပ္တာကေတာ့ အရင္ကဗ်ဳရိုကရက္ယႏၱယားႀကီးကိုအသက္သြင္းေနတာပဲလို႔ျမင္ပါတယ္။ တုိင္းျပည္တကယ္ေကာင္းစားေစခ်င္တယ္ဆိုရင္နည္းဗ်ဳဟာအသစ္ေတြနဲ႔ခရီးဆက္ဖို႔လိုပါတယ္။ ဖုတ္လိုက္ဖုတ္လိုက္ျဖစ္ေနတဲ႔နည္းအိုႀကီးေတြ၊ေဆးၿမီတိုေတြကိုစြန္႔ပစ္ၾကပါ။ tourism ဆိုတာ သစ္လုပ္ငန္း၊ ေက်ာက္တြင္းႏွင့္ဓာတ္ေငြ႔ေတြလိုေငြမဝင္ေပမဲ႔တိုင္းျပည္ရဲ့သယံဇာတကုိမထိခိုင္ေစပဲေငြရွာႏိုင္တဲ႔လုပ္ငန္း၊ တုိင္းျပည္မွာအလုပ္အကိုင္အခြင့္လမ္းေတြတိုးပြားေစတဲ႔ (အလုပ္လက္မဲ႔ႏုန္းေလ်ာ့ခ်ႏုိင္တာ၊ ဆင္းရဲမြဲေတမႈကိုကုစားႏိုင္တာ) လုပ္ငန္းျဖစ္လို႔ခ်စ္တတ္ရင္ခ်စ္လို႔ရၿပီး၊ ျမင္တတ္ရင္လည္းျမင္လို႔ရပါေၾကာင္းႏွင့္  စာေတြရွည္ရင္ဖတ္ဖို႔အခ်ိန္မရတဲ႔လူႀကီးတစ္ခ်ိဳ႔ကိုေလးစားသမႈျပဳရင္းဒီစာကိုအဆံုးသတ္ပါတယ္။

TUN tourguide

to travel...@googlegroups.com
က်ေနာ္တုိ  ့ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ Human Resources ကို ေကာင္းေကာင္းေမြးယူရအံုးမယ္....
အစိုးရ လူေတြ အေႀကာင္းေတာ့ေျပာမေနနဲ ့....အရည္အခ်င္းမျပည့္ရတဲ ့အထဲ ဦးေႏွာက္ကို ခ်ဳပ္ထားခံေနရေသးတာကိုး
အဲဒီေတာ့ ..ဘာေကာ္မတီလုပ္လုပ္ ...ခါးေတာင္းႀကိဳက္တျခား ဖင္တလဲြ ျဖစ္ေနမွာပဲ...
အခုပိုဆိုးတယ္...ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားအဆင္ေျပေခ်ာေမြ ့ေစေရးေကာ္မတီတဲ ့...အဆင္မေျပတဲ ့အျပင္ ပိုေတာင္ဆိုးလာတယ္...
သူတို ့ထဲ က ဘယ္သူက ႏိုင္ငံျခားသားကို ဘုိလုိ ဆက္ဆံႏိုင္မွာလဲ
ဘယ္သူက Guide အလုပ္ကို စစ္ေဆးႏိုင္မွာလဲ
ရုပ္ျပအလုပ္ေတြ ......ခပ္ညံ့ည့ံေတြ ပါဗ်ာ....

2011/11/27 Nyi Nyi ÂŽ <nyi...@gmail.com>

khin thidar

to travel...@googlegroups.com
ဒီေန. ေရႊတိဂံု ဘုရားေတာင္ဘက္မုဒ္မွာ Uniform မ၀တ္တဲ.Guide ေတြ
အေပၚမတက္ရဘဲ ၿပန္လႊတ္တယ္လို. သတင္းၾကားရပါတယ္ သင္တန္းေက်ာင္းအုပ္ၾကီးနဲ.
အဖြဲ.လာေစာင္.ေနတယ္ၾကားပါတယ္
သတင္းမွန္မမွန္ စံုစမ္းၾကပါဦး

Thatoe ThuZarAung

to Travel Myanmar (Tourism information, activities, idea exchange inside Burma)
ဆဲလ္ေတြေမြးသလိုလုပ္တာကေတာ့
အရင္ကဗ်ဳရိုကရက္ယႏၱယားႀကီးကိုအသက္သြင္းေနတာပဲလို႔ျမင္ပါတယ္။ ( like like
like ...........)

Myo

to travel...@googlegroups.com
ကၽြန္ေတာ္ပုဂံဟုိတယ္မွာ ကပ္ထားတဲ့့ Agenda စာရြက္ေတြကုိ
ဓါတ္ပုံရုိက္လာတာပါ။ အဲဒီအဖြဲ႕က ႏိုင္ငံျခားသားဧည့္သည္၀င္ေရာက္မႈ
အဆင္ေျပေရးေကာ္မတီ၏ ေဆြးေႏြးပြဲအေၾကာင္းအရာ ေတြကုိ
ေသေသခ်ာခ်ာမ်ားဖတ္ၾကည့္ခဲ့မယ္ဆုိရင္၊ စားေသာက္ပြဲ၊ ေဂါက္ရုိက္ပြဲေတြနဲ႔
ေနရာယူထားၿပီး ႏိုင္ငံျခားသားမ်ား ဘယ္လုိအဆင္ေျပမယ္ေအာင္ စီစဥ္တဲ့
အေၾကာင္းအရာကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလးနည္းေနတာအမွန္ပင္။

မ်ဳိးျမန္မာ (ဧည့္လမ္းညႊန္)

01.jpg
2011-11-27 08.15.46.jpg
2011-11-27 08.16.04.jpg
2011-11-27 08.16.10.jpg
2011-11-27 08.16.16.jpg
2011-11-27 08.16.26.jpg
2011-11-27 08.16.32.jpg
2011-11-27 08.16.38.jpg

Nyi Nyi ÂŽ

to travel...@googlegroups.com
Thank you, Myo Myanmar. They should rather rephrase "tourism promotion board" or something else like that. It seems totally unfit with the word. Sigh.... I'm not having a clear understanding on what the experts in tourism have been doing in this regards. If they love Myanmar and her benefit, they should speak out in NO TIME.

Aung Din

to travel...@googlegroups.com
Let me express my sincere belief in tourism industry as a knowledge and experience sharing person to the Industry.
Tourism is Art of Delicacy, not only a business but an effective tool to upgrade the Image of country as well as its people.  So, well trained manpower in each and every related sector, such as public, pravite and local community is vitally essential.  We can work together to build up our own capacity, but who can educate those who give us instructions, issue rules and regulations without sound technical backgrounds in the Industry.  We need only those who value professional ethic with sincerity and honesty.
Aung Din
NATURE LOVERS

Nyi Nyi ÂŽ

to travel...@googlegroups.com
Sayar U Aung Din, thank you for your voice. Yes, we do need people who value professional ethic with sincerity and honesty.

2011/12/7 Aung Din <d.au...@gmail.com>

--

--
Nyi Nyi

winzaw oo5

to travel...@googlegroups.com
ဆရာဦးေအာင္ဒင္
မွ်တၿပီးအေရးပါတဲ့ေဆြးေႏြးမႈပါ
ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

၀င္းေဇာ္ဦး