some advices to upgrade the image of tourist guides

1 view

than oo

to travel...@googlegroups.com
Dear ကုိခ်မ္းယိန္း၊ကုိ ကုိကုိလတ္၊ကုိသန္းထြန္း,,,,,
ကြ်န္ေတာ္ "News Watch" ဂ်ာနယ္ က သတင္းတစ္ပုဒ္ ဖတ္မိၿပီး ဂုိက္ေကာင္းေတြ
အတြက္ ုစိတ္မေကာင္းၿဖစ္မိလုိ. ဒီစာေရးလုိက္တာပါ။အဲဒီအထဲမွာ
ပဲခူးshwetharlyaung pagoda ဆီက customers ၀ယ္သြားလုိ. ေကာ္မရွင္ခ ကုိ
အဲဒီ ဘုရားေစာင္းတန္းအနီးတ၀ုုိက္တြင္ လွည္.လည္ လုိက္ ေရာင္းေနေသာ
ကေလးေတြကုိ ဂုိက္ေတြက ေကာ္မရွင္ခ ေတာင္းခုိင္းေတြလုိ . ေရးထားတာ
ဖတ္မိပါတယ္။ဒါေၾကာင္. က်ြန္ေတာ္တုိ. ဂုိက္ေတြဟာ ဘုရားေစာင္းတန္းက
ေကာ္မရွင္ကုိေတာင္. မက္ေမာရေလာက္ေအာင္ အဲေလာက္ထိ ေအာက္တန္းက်ေနလုိ.လားလုိ
စိတ္ထဲ မေက်နပ္ အရမ္း၀မ္းနည္းမိပါတယ္။အဲဒီ ေတာင္းခုိင္းတဲ. ဂုိက္ဟာလည္း
က်က်နန လုိင္စင္ရ၊agent က  ဂုိက္ဟုတ္မဟုတ္ သိခ်င္ပါတယ္။ဂ်နယ္လစ္ႏွင္.
မီဒီယာေတြ၊ဂ်ာနယ္တုိက္ေတြကုိ လည္း ဟုတ္မွန္ေသာတိက်ေသာ သတင္းမွန္ကုိ
ေဖာ္ၿပေရးေစခ်င္ပါတယ္။ဒါေၾကာင္. အားလုံးေသာ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္
လုပ္ကုိင္ ေနေသာ ညီအစ္ကုိ ေမာင္ႏွစ္မ ဂုိက္ေတြအားလုံး အတြက္
မယ္ဒီယာေတြကို တတ္ႏုိင္သေလာက္ သတင္းမွန္မွ ေရးၾကရန္
ဖိအားေပးေၿပာၿပေစခ်င္ပါတယ္။
လုိအပ္ခဲ.လွ်င္လည္း အဒီဂုိက္ရဲ.နာမည္၊လုိင္စင္နံပတ္
ရွင္းရွင္းလင္းလင္းေဖာ္ၿပေပးတာ အနာဂတ္အတြက္ ပုိသင္.ေလွ်ာ္ပါလိမ္.မယ္ဟု
ခံစားမိပါတယ္။member မ၀င္ရေသးေပမယ္. ဂုိက္အခမ္းနားေတြမွာ
လာလုပ္အားေပးေနက်ပါ။

ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
တစ္စုံတစ္ရာ အမွားပါခဲ.ရင္ ခြင္.လႊတ္ နားလည္ေပးပါရန္ ေတာင္းပန္အပ္ပါတယ္။
ေက်ာ္ေက်ာ္၀င္း
ၿပင္သစ္ ဧည္.လမ္းညႊန္
ြG-6445
095121965

ကိုေက်ာ္ေက်ာ္၀င္း

ခုမွဒီစာကိုျပန္ျဖစ္တာsorryပါခင္ဗ်ာ။ တင္ထားတဲ႔postကို ဖတ္ၾကည့္ၿပီးကတည္းက ျပန္ေရးခ်င္ေနတာၾကာပါၿပီ။ ခုလိုဧည့္လမ္းၫႊန္ပီပီ တာ၀န္သိသိနဲ႔ ဒီအေၾကာင္းကို postတင္တဲ႔အတြက္လည္း ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ဟုတ္ပါၿပီ။ ပဋိသတၱာစကားေတြကိုခဏထားၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဒီလိုကုိယ္႔ရဲ႕imageကို ထိပါးေစတဲ႔ကိစၥေတြကို ဘယ္လိုပံုစံနဲ႔ ခ်ည္းကပ္ေျဖရွင္းၾကရင္ေကာင္းမလားဆိုတဲ႔ နဲနဲဦးေႏွာက္စားၾကည့္ရ ေအာင္လား? (တစ္အခ်က္အေနနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဲဒီဂ်ာနယ္ကို ကိုယ္တိုင္သြားေရာက္ၿပီး ကိုေက်ာ္ေက်ာ္၀င္း post ထဲမွာ တင္ျပအၾကံျပဳထားသလို အေထာက္အထားေတြနဲ႔ေရးသင္႔ေၾကာင္း သြားအၾကံျပဳၾကမလား??? ေရးတဲ႔သူဟာ Sourceယူကတည္းက Street Vender ေတြဆီက ေျပာစကားကိုမွီၿပီးေရးတယ္ဆိုကတည္းက ဒီျဖစ္ရပ္ကိုျဖစ္ေစတဲ႔ Tour Guide (သို႔) Tour Guide လို႔ယူဆရတဲ႔သူကို တိတိက်က် Identifyလုပ္ဖို႔ ခက္သြားပါၿပီ။ ဒါျဖင္႔မဟုတ္ဘဲနဲ႔ အဲလိုေရးရသလား (သို႔) အယ္ဒီတာက အဲလိုေရးၿပီးသားကိုထည့္ရသလား? ဆိုတဲ႔ အေမးရွိႏိိုင္ပါတယ္။ ဒီကိစၥမ်ိဳးတကယ္မရွိဘူးလို႔ Guideတစ္ဦးက ဒီေလာက္႐ုပ္ပ်က္တဲ႔အျဖစ္မ်ိဳး မလုပ္ႏိုင္ပါဘူးလို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆိုလိုခ်င္ပါသလား???

ေျပာရ/ၾကားရတာ စိတ္မေကာင္းစရာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေလာကထဲမွာ ကံမေကာင္းစြာပဲ အဲဒိလိုအျဖစ္ ေတြဟာ အရင္က ခပ္က်ဲက်ဲၾကားေနရာက ခုခပ္စိတ္စိတ္ၾကားေနရတာအမွန္ပါပဲ။ `` ငါးခံုးမတစ္ေကာင္ေၾကာင္႔ တစ္ေလွလံုးပုတ္´´ ရေတာ႔မွာလားလို႔ ေမးစရာရွိပါတယ္။ အမွန္တကယ္ေျပာရရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခင္ဗ်ားတို႔ စီးလာတဲ႔ ေလွႀကီးက အနံ႔မ်ိဳးစံုထြက္ေနၿပီး ဘယ္သူက ငါးခံုးမလဲဆိုတာ သဲသဲကြဲကြဲ မသိႏိုင္တဲ႔အေျခအေနမ်ိဳးျဖစ္ေနပါတယ္။

စိတ္ညစ္သြားသလား ကိုေက်ာ္ေက်ာ္၀င္း ? မညစ္ပါနဲ႔ခင္ဗ်ာ။ အဲဒါ ခင္ဗ်ားတို႔ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေျပာေျပာေနတဲ႔ ``Freedom of Media´´ရဲ႕ အစေလးပဲရွိပါေသးတယ္ !! ေနာက္ပိုင္းဒီထက္ပိုျပင္းထန္ ႀကီးမားတဲ႔ Impact ေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႀကံဳၾကရပါဦးမယ္။ ဒါဆိုဒီလတ္တေလာ သတင္းကိစၥက Bias (ဘက္လိုက္လားဆိုစရာရွိပါတယ္။ ဘက္လိုက္ရေအာင္ သူရဲ႕ သတင္းSourceက Street Vender ဖတ္က ျဖစ္ေနတဲ႔အတြက္ ျဖစ္ႏိုင္ေခ်နည္းတယ္လို႔ ေျပာရပါလိမ္႔မယ္ အမွန္မွန္က……….ဒီဂ်ာနယ္က Street Venderေေတြဆီက အဲလို ကၽြန္ေတာ္တို႕အေပၚ Negative Impact ျဖစ္ေစမဲ႔ သတင္းရခ်ိန္ (သို႔) ေရးခ်ိန္ (သို႔) အယ္ဒီတာထည့္ခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဧည့္လမ္းၫႊန္ ညီအကိုေမာင္ႏွမေတြထဲက အဖြဲ႔ေလးတစ္ဖြဲ႔ဟာ ဧည့္လမ္းၫႊန္သင္တန္းေက်ာင္းမွာ ကိုယ္႔စရိတ္ကိုယ္စား၊ အခက္အခဲေတြအမ်ားႀကီးၾကားကေန ကိုယ္႔ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ဧည့္လမ္းၫႊန္ေတြအတြက္ ဗဟုသုတပိုရရာရေၾကာင္း, ေနာင္ျဖစ္လာမယ္႔ ဧည့္လမ္းၫႊန္ ေလာင္းေလးေတြအတြက္ ေဆာင္ရန္/ေရွာင္ရန္ စတာေတြကို အခမဲ႔ ေစတနာ အရင္းတည္ၿပီး ေျပာ ေဟာ ေနပါတယ္။ တခ်ိန္ထဲမွာ အျခားဧည့္လမ္းၫႊန္အခ်ိဳ႕က ပညာဒါနေက်ာင္းတစ္ခုမွာ ေငြေၾကးခ်ိဳ႕တဲ႔သူေတြ အတြက္ သူတို႔ရဲ႕ Language ပညာနဲ႔ အေတြ႔အႀကံဳေတြကို ပညာဒါနျဖန္႔ေ၀ေပးလွ်က္ရွိပါတယ္ ဒီလိုပဲ အျခားဧည့္လမ္းၫႊန္ေတြတစ္စုက တစ္ခုခုေသာ ေကာင္းရာေကာင္းေၾကာင္း လုပ္ေကာင္းလုပ္ေနႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ ဒီလိုကၽြန္ေတာ္တို႔အေပၚ အေပါင္းလကၡဏာေဆာင္ႏိုင္မဲ႔သတင္းေတြဟာ ဂ်ာနယ္ေတြထဲမွာ ပါမလာပါဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔ပါလဲ?

ရွင္းရွင္းေလးပါပဲခင္ဗ်ာ။ Media ေတြဆီကို အဲလိုသတင္းမ်ိဳးေတြ မေရာက္လို႔သာျဖစ္ပါတယ္ခင္ဗ်ား။ Media ေတြက မေရးတာလို႔ေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္မထင္မိပါဘူး ``ဟုတ္ပါၿပီ´´ ဘာေၾကာင္႔ဒါေတြ သူတို႔လက္ထဲ မေရာက္တာလဲ? အမွန္မွန္ေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြဟာ Media ကို အသံုးခ်လို႔ေကာင္းတဲ႔ အစြမ္းထက္တဲ႔ Tool တစ္ခုအျဖစ္ ေကာင္းေကာင္းမျမင္တတ္ေသးပဲ `` မ႐ုပ္ ၊ မလုပ္ ၊ မျပဳတ္     ဆိုတဲ့ အစဥ္အလာ ဥခြံႀကီးထဲကေန ေကာင္းေကာင္းရုန္းကန္မထြက္ႏုိင္ၾကေသးလုိ႔ ျမင္ရပါတယ္။ Technical စကားအရဆုိ Media Phobia ေခၚတဲ့ Media ကို ေၾကာက္ရြံ႕  ထိပ္လန္႔စိတ္ေတြ ရွိေနဆဲပဲ ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ လူေတြကုိ သတင္းရရွိမႈ႔ မညီမၽွမႈေတြျဖစ္ေပၚတဲ့အကိ်ဳးဆက္ကို ဘုမသိဘမသိပဲခံစားၾကရတာျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္လို Media ေတြဆီကို အေပါင္းလကၡဏာေဆာင္တဲ့ သတင္းေတြေရာက္ေအာင္လုပ္မလဲ? ဘယ္သူကေရာက္ေအာင္ တာ၀န္ယူေဆာင္ရြက္ေပးမွာလဲ? ဆိုတာေတြရွိလာပါတယ္။ ဟုတ္ကဲ့။ `အေပါင္း` သတင္းေတြျဖစ္ဖို႕ `အေပါင္း`ေတြလုပ္မွျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဘယ္သူကလုပ္မွာလဲ?? ကၽြန္မတို႕/ခင္ဗ်ားတို႕ပဲျဖစ္ပါတယ္။ သိပ္မလန္႕သြားပါနဲ႕ ခင္ဗ်ား။ ရုပ္ရုင္မင္းသားခန္႕စည္သူလို  သိန္း(၃)ေထာင္ေလာက္ပစ္လွဴူဖို႕လံုး၀ ( လံုး၀) မလိုပါဘူးခင္ဗ်ား။

( လူဖို႕လည္းမရွိၾကပါဘူး) ။ ကိုယ္တက္ႏုိင္တဲ့ကာယအား၊ ဥာဏအားေလးအခ်ိဳ႕ကိုပဲ ကုိယ္ကိုယ္တုိင္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ အေပါင္းလကၡဏာေဆာင္တဲ့လုပ္ရပ္ေတြကို လႈပ္ရွားေဆာင္ရြက္ေနၾကတဲ့ ကိုယ္ညီအကို ေမာင္္ႏွမ ဧည့္လမ္းၫႊန္ေတြကိုလည္းေကာင္း ကူညီအားေပးဖို႕ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္အုပ္စု၊ ဘယ္သူကိုမွဆိုၿပီး ခြဲျခားသတ္မွတ္ထားတာမ်ိဳးေတြ မရွိသင့္ဘူးလို႕ျမင္မိပါတယ္။

          ဒီေနရာမွာဆိုလိုခ်င္တာက `ေကာင္းတဲ့အရာေလးေတြလုပ္ျဖစ္ေနဖို႕သာ`ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ ဧည့္လမ္းၫႊန္ညီအကိုေမာင္ႏွမေတြ စုၿပီး တစ္ႏွစ္တစ္ခါေလာက္ေသြးလွဴတာမေကာင္းဘူးလား? ကထိန္ (သို႕) ၀ါဆုိသကၤန္းကပ္ၾကတာ မေကာင္းဘူးလား? ပိုတဲ့အလွဴေငြေတြကုိ မိဘမဲ့ေဂဟာ(သို႕) ဘုန္းေတာ္ႀကီးပညာသင္ေက်ာင္းက ကေလးေတြအတြက္ လွဴလိုက္တာမေကာင္းဘူးလား? သစ္ပင္စုစိုက္ၾကတာ… သက္ႀကီးရြယ္အုိေဂဟာတစ္ခုမွာ အားတဲ့တစ္ေန႕ေလာက္ လုပ္အားေပးတာမ ေကာင္း ဘူးလား? Stress ေတြေျဖေဖ်ာက္ဖို႕ ရီစရာ ဟာသေလးေတြပါတဲ့ မိတ္ဆံုညစာ စားပြဲေလးက်င္းပၾကတာမေကာင္းဘူးလား? ဒါကၽြန္ေတာ္စဥ္းစားမိသမွ် activities ေလးေတြပဲျဖစ္ၿပီး ကိုေက်ာ္ေက်ာ္၀င္း စဥ္းစားမိသမွ် အျခားေသာ လုပ္စရာေလးေတြလည္းရွိအံုးမွာ အေသခ်ာပါပဲ။ အဲလိုမ်ိဳးေလးေတြလုပ္ဖို႕ အဓိကလိုအပ္တာ ( ကၽြန္ေတာ္အေတြ႕အႀကံဳမ်ားအရ) `ေငြ`မဟုတ္တာ ေသခ်ာပါတယ္ခင္ဗ်ား။ Guide Committee တို႕၊ အမ်ားေျပာေျပာေနတဲ့ Guide Association တုိ႕ ဘာတို႕ဆိုၿပီးသီးသန္႕ႀကီးမလိုအပ္လွပါဘူး။ လုပ္ခ်င္တဲ့စိတ္ဓါတ္ရယ္၊ နားလည္မႈ႕ရယ္၊ တစ္ဦးနဲ႕တစ္ဦး ယိုင္းပင္းစည္းရုံးမႈ႕၊ ေျပာရရင္ကုိယ့္လို မလုပ္ႏုိင္တဲ့သူေတြကို တြဲေခၚေပးမႈ႕နဲ႕ ကုိယ္ထက္လုပ္ႏုိင္ တဲ့သူေတြကို ပံံ့ပိုးကူညီမႈ႕ေပးမႈ႕တို႕ပဲလိုအပ္ပါတယ္။ စိတ္ခ်ပါ။ ကိုယ္ေတြရဲ႕ လုပ္ရပ္ေတြဟာ`ကာလ၊ ေဒသ၊ ပေယာဂ` အေၾကာင္း (၃) ပါးနဲ႕သင့္ေလွ်ာ္မွန္ကန္ေနပါေစ… အဲလိုလုပ္ရပ္ေတြကို ဘယ္သူမွ တားဆီးပိုင္ခြင့္မရွိဘူးဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ဘ၀ရင္းၿပီး အေလာင္းအစားလုပ္ရဲပါတယ္ခင္ဗ်ား။

အဓိက ကၽြန္ေတာ္တို႕လုပ္တဲ့ေကာင္းတဲ့ပံုရိပ္ေလးေတြကို `Media ` ကတဆင့္၊ လူေတြလက္ထဲ မ်ားႏုိင္သေလာက္မ်ားမ်ားေပးသင့္တယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းပါ။ အမ်ားသိေစရမယ္ဆို တဲ့ဟာက လိုရင္းပါ။ ေပးပံုေပးနည္းစနစ္က် မွန္ကန္ဖို႕၊ ေပးသူ/ေရးသူ ေတြဘက္မလိုက္ဖို႕ စသည့္ျဖင့္သံုးရမဲ့ `ဗ်ဴဟာ`ေတြကေတာ့ ရွိတာေပါ့ခင္ဗ်ာ။ ဟဲ ဒီလိုကၽြန္ေတာ္တို႕လုပ္တဲ့ ပံုရိပ္ေကာင္းေလးေတြကို `Media`သမားေတြကို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းအသိေပးလို႕ရပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ တို႕လည္း လူသားေတြမို႕လို႕ မေကာင္းတာေတြကို အေၿမဲမေရွာင္ေနႏုိင္ပါဘူး။ ေရွာင္ေနစရာ လည္းမလိုပါဘူး။ တဖက္ကလည္း ကိုယ့္လုပ္တဲ့ မွန္ကန္တဲ့အရာေတြကို ေျပာရဲ၊ ခ်ျပရဲ ရမယ္လိုလည္း ကၽြန္ေတာ္ယံုၾကည္ပါတယ္။

အဲဒီလိုေျပာသင္႔တာေျပာ၊ ရွင္းသင္႔တာရွင္းၿပီး “Media’’ နဲ႔အတူတကြ လက္တြဲသြားလိမ္႔မယ္ဆိုရင္ (ေျပာရရင္”Media’’ ကို အသံုးခ်တတ္မယ္ဆိုရင္) ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဧည့္လမ္းၫႊန္ေတြ ဘာလဲ၊ဘယ္လဲ ဆိုတာ သူတို႔သိလာပါလိမ္႔မယ္။ ဒီေနရာမွာျဖတ္ၿပီးေျပာခ်င္တာက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခင္ဗ်ားတို႔ ဘယ္ေလာက္ ဘယ္ပံုအေကာင္းပံုရိပ္ေတြ ေဖာ္ေဆာင္ျငားလည္း Black Sheep & Black Deed ေတြဟာေတာ႔ျဖင္႔ ဘယ္ေတာ႔မွ၊ ဘယ္ႏိုင္ငံမွာမွ ဘယ္စနစ္မ်ိဳးေအာက္ေရာက္ေစ….. ဘယ္ေတာ႔မွ ကြယ္ေပ်ာက္မသြားႏိုင္ဘူး ဆိုတာေလးေတာ႔ သတိတစ္ခ်က္ထားေစခ်င္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ လမ္းေဘးေစ်းသည္ေတြဆီက ေကာ္မရွင္ေတာင္းတဲ႔Guide ေတြ (သို႔) ဒီထက္ဆိုးတဲ႔ အျပဳအမူေတြရွိေသာ ဧည့္လမ္းၫႊန္မ်ား (သူတို႔မွာလည္း သူတို႔ Market နဲ႔ သူတို႔ company & (Client Type နဲ႔ Price နဲ႔သူတုိ႔!!!) အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင္႔ရွိေနပါလိမ္႔ဦးမယ္။ အဲဒါ……ကၽြန္ေတာ္တို႔အလုပ္မဟုတ္ပါဘူးခင္ဗ်ား။ လူဆိုတာ ကိုယ္႔သေဘာကိုယ္ေဆာင္ေနတဲ႔အတြက္ သူတို႔လုပ္ရပ္ေတြကို အတင္းတားဆီးခြင္႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာမရွိပါဘူး။ (အစိုးရတိုင္းတားျမစ္ထားတဲ႔အျပင္ ကိုယ္တိုင္လည္းမက်ဴးလြန္ပါဘူးလို႔ ပဋိဥဏ္ခံထားရတဲ႔ Abortion ကိုယ္၀န္ဖ်က္ခ်ျခင္းကိုေတာင္ က်ဴးလြန္တဲ႔ တစ္ဦးတစ္ေလေသာ ဆရာ၀န္ေတြရွိသလိုေပါ႕)…..

ေကာင္းတဲ႔ ေမႊးတဲ႔သတင္းေတြ ပိုထင္ရွားေအာင္လုပ္ဖို႔ပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခင္ဗ်ားတို႔ ႀကိဳးပမ္း ႀကရပါလိမ္႔မယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ေရရွည္မွာ အျဖဴနဲ႔အမည္းဟာ သူဖာသာသူ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ကြဲျပားလာပါလိမ္႔မယ္။

ဟုတ္ပါၿပီ ကိုေက်ာ္ေက်ာ္၀င္း ! ကၽြန္ေတာ္႔မွာေတာ႔ ေပါင္းပံုရိပ္ေတြ ဘယ္လိုဖန္တီးရမလဲဆိုတာနဲ႔ ဘယ္လိုသူမ်ားကို ျမင္ေစရမလဲဆိုတဲ႔ အစီအစဥ္ေလးေတြရွိပါတယ္။ အဲဒါေတြအေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ ခင္ဗ်ားတို႔ရဲ႕ ပူးေပါင္းပါ၀င္မႈကို လႈိက္လွဲစြာႀကိဳဆိုပါတယ္။

သေဘာတူရင္ လက္ခုပ္တီးၿပီး သေဘာမက်ရင္ ေဒါမပြပါနဲ႔ခင္ဗ်ာ မျဖစ္ေသးဘူးထင္ရင္လည္း ကၽြန္ေတာ္အသစ္ေတြေတြးပါဦးမယ္။

ကၽြန္ေတာ္ကေတာ႔ ဂ်ာမန္/ အဂၤလိပ္လမ္းၫႊန္ ္ကိုသန္းထြန္းဦးျဖစ္ၿပီး ဘယ္ Guide Association ဘယ္ Guide Committee ရဲ႕ Member မွ မဟုတ္ပါဘူးခင္ဗ်ာ။ လိုအပ္တယ္လို႔ ထင္တာကို ကိုယ္စိတ္နဲ႔ ကိုယ္႔ကိုယ္ သေဘာတူညီစြာ လုပ္ေပးႏုိင္သေလာက္ေလး မွ်ေ၀ေပးေနတဲ႔ သာမန္ ဧည့္လမ္းၫႊန္တစ္ဦးသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုေက်ာ္ေက်ာ္၀င္းတို႔ရဲ႕ သေဘာဆႏၵေတြကို လႈိက္လွဲစြာႀကိဳဆိုပါတယ္ခင္ဗ်။

စကားမစပ္…… လာမဲ႔ 19-9-2010 (တနဂၤေႏြေန႔) မြန္းလြ (2)နာရီမွာ စမ္းေခ်ာင္းလမ္းထိပ္က ``ေရႊစည္ေတာ္´´ဆိုတဲ႔ Food Shop ေလးမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သူငယ္ခ်င္းအခ်ိဳ႕ ဆံုၾကၿပီး ဧည့္လမ္းၫႊန္ေတြရဲ႕ မနက္ျဖန္ေတြပိုလွပေစဖို႔အတြက္ ေဆြးေႏြး၀ိုင္းေလးလုပ္ဖို႔ရွိပါတယ္ ။အလွ်င္းသင္႔ၿပီး စိတ္၀င္းစားမယ္ဆိုရင္လည္း ၀င္ခဲ႔ပါဦးခင္ဗ်။…………

သင္႔

        သန္းထြန္းဦး

        ဖုန္းနံပါတ္ 095136484 , 095019717

        Email: tto.tg.mm@gmail.com

Ko Nyi Nyi

to travel...@googlegroups.com
Dear Tour Guides ,

There should be a " Media Committee " in Professional Tour Guide Association .
Firstly , you should make press conference by inviting journalists to
there . They will come to get information and official statement from
you .
Then you can explain everything you want .
In this case , if you need more information , I'll be glad to help you .

Ko Nyi Nyi ( သရ၀ဏ္-ျပည္ )
G/0789
nyi...@gmail.com