[Fwd: Ang.]

2 views
Skip to first unread message

Erik Hjalmar Josefsson

unread,
Sep 7, 2009, 4:59:38 AM9/7/09
to tra...@googlegroups.com
-------- Original Message --------
Subject: Ang.
Date: Mon, 7 Sep 2009 10:58:54 +0200
From: #EU.Upplysningen <eu-uppl...@riksdagen.se>
Reply-To: #EU.Upplysningen <eu-uppl...@riksdagen.se>
To: erik.hjalma...@gmail.com

Hej!

Du har ställt en fråga till EU-upplysningen angående en framtida
förlikning mellan Ministerrådet och Europaparlamentet om det så kallade
telekompaketet. Jag har varit i kontakt med den person som handlägger
frågan på Näringsdepartementet. Enligt handläggaren har beslut om
förlikning ännu inte fattats av rådet. Rådet har fyra månader, från juni i
år, på sig att meddela Europaparlamentet huruvida frågan kommer att gå
till förlikning. Generellt blir rådets beslut om förlikning en A-punkt,
det vill säga att beslutet kan fattas utan formell diskussion på ett
rådsmöte.

Med vänliga hälsningar

Annika Öhlin Hägglund
EU-upplysningen
Sveriges riksdag
100 12 Stockholm
Tel: 020-250 000
Fax: 08-786 59 27
E-post: eu-uppl...@riksdagen.se
http://www.eu-upplysningen.se

Niklas Starow

unread,
Sep 7, 2009, 12:37:26 PM9/7/09
to tra...@googlegroups.com
från 1 juni eller från 30'e?

Erik Hjalmar Josefsson

unread,
Sep 8, 2009, 2:16:50 AM9/8/09
to tra...@googlegroups.com
Niklas Starow wrote:
> från 1 juni eller från 30'e?

ring och fråga

Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages