Polinom

hüseyin tektaş

İlgilenen olursa sevinirim.IMG-20230314-WA0001.jpg

Muharrem Şahin

Dördüncü derece polinomların ilki A(x), ikincisi B(x) olsun.
m ve n tam sayı olduğuna göre;
P(2) sayısı, A(2) ve B(2) sayılarının bir ortak böleni olmalıdır.
OBEB( A(2),B(2) ) = 6
İstenen 1, 2, 3, 6 olabilir.
İlerisi için biraz daha incelenmeli.
Yalnız; kurgu hatalıdır.
A(x) polinomunun ikinci dereceden bir böleni olamaz.
Bunun olabilmesi için
x^4 + 8x^2 + 18'in ikinci dereceden çarpanları olmalı.
t^2 + 8t + 18 çarpanlarına ayrılabilmeli.
Diskriminanta bakılırsa, çarpanlara ayrılamayacağı görülür.
Bu eksiği görünce, ilerisi üzerinde düşünmedim.

--
.

hüseyin tektaş

Muharrem hocam çok teşekkür ederim.Ben de çarpanlarına ayıramamıştım.
Göremediğim bir yer mi var diye sordum.Emeğinize sağlık,sevgi ve saygılarımı sunarım

Muharrem Şahin

Sevgiler, saygılar Sevgili Hocam.

hüseyin tektaş <nete...@gmail.com>, 14 Mar 2023 Sal, 18:46 tarihinde şunu yazdı:

Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/46c0311e-78c6-4d25-b77b-2550c580f54en%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.