Muharrem Şahin Hocamın iletisi

Hatice Mankan

Sevgili Öğretmenlerim;
Sevgili Öğrencilerimiz;
Özdeş nesnelerin dağıtımları üzerine problemlerin çözümünde
her birimizin farklı çözümler yapmasının nedeninin
gruplama yöntemlerinin belirtilmemesinden kaynaklandığını
anladığımızı düşünüyorum.
Bu doğruyu bir örnekle anlatmak istedim.
Ekteki problemin yanıtı, dağılımlar özdeş sayıldığında 2/7 bulunmuştu.
Farklı bir gruplama yöntemi ile bu olasılığı 3/8 olarak bulabiliyoruz.
Problemin zorca olduğunu siz de onaylarsınız.
Daha kolay gruplama yöntemleri de önerilebilir.
Aklıma böylesi geldi; Paylaşmak istedim.
Paylaşma hevesi ile ayrıntılı çözüme giremedim.
Onu da paylaşacağım.
Sevgiler, saygılar.

Aciklama.png
NesneDagOlas.png