palme yay. olasılık sorusu

hakan®öğretmen

bu çözümü tam anlayamadım...çözüm doğrum acaba

ben

kkk+ksk+skk+ssk durumlarını düşündüm aynı sonuç çıkmıyor. nerde hata yapıyorum acaba?

20151029093747.jpg

Ferhat başıbüyük

Çözüm sıralamasız.siz sıralamayı göz önüne almışsınız anladığım kadarıyla

"Çalışanlar, kötülük düşünmeye vakit bulamazlar.Çalışmayanlar ise ,kendilerini kötülükten kurtaramazlar." Hz.Ali

[...]

Bu gruba yayın göndermek için, tm...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/11def9b1-7c4f-40f7-ba0b-bfca9aa6afd6%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.
Daha fazla seçenek için https://groups.google.com/d/optout adresini ziyaret edin.

matgalois

İki tOp aynı anda çekiliyor
Sizin yazdığınız ksk ve skk aynı durum hocam
Yayında verilen çözüm doğru

hakan®öğretmen

iki top aynı anda çekilse de  tek tek çekilsede durum aynı değilmidir?

ks olabilir sk  ss  kk olabilir başka durum yok zaten.
tüm durumlar toplanarak sıra dikkate alınmamış oluyor diye biliyorum

matgalois

29 Ekim 2015 Perşembe 20:03:39 UTC+2 tarihinde hakan®öğretmen yazdı:
Soru_6.jpg

hakan®öğretmen

evet hocam aynen böyle düşündüm.  birlikte çekme olayı ile art arda çekme olayı farklı şeyler değil diye biliyorum... ayrıca bu soru nasıl çözülmüş onu da anlamış değilim henüz.

matgalois

Hocam art arda denilirse Son yolladığım şekilde olur

hakan®öğretmen

teşekkürler hocam. benim takıldığım nokta birlikte veya art arda çekilmesinde bir fark yoktur.

Muharrem Şahin

4 kırmızı 3 sarı topun bulunduğu torbadan
5 top çekilse
ama
renklerine bakılmasa
çekilecek 6. topun kırmızı gelmesi olasılığı 4 / 7  olur.

Soru güzel
ama
cevabı güzel olmamış.

Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/7bdd31b1-fcfc-48e1-a6e5-a4be0433283f%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.

Daha fazla seçenek için https://groups.google.com/d/optout adresini ziyaret edin.

--
.

hakan®öğretmen

Muharrem hocam, nasıl öyle hemen cevap verebiliyoruz. daha öncekilerinin bir önemi nasıl olmuyor? düşünemedim...

Muharrem Şahin

Hakan Hocam;
Elimizi torbaya soksak
elimize ilk değen 2 taneyi değil de
üçüncüyü çeksek,
bunun kırmızı olması olasılığı 4/7 olur.

Elimizi torbaya soksak
elimize ilk değen 2 taneyi çekip
rengine bakmadan bir kenara koysak,
sonra
üçüncüyü çeksek,
bunun kırmızı olması olasılığı da 4/7 olur.

Ekteki dosyalar yararlı olabilir.

29 Ekim 2015 22:28 tarihinde hakan®öğretmen <quve...@gmail.com> yazdı:
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/8a68a52b-fd27-4a76-9361-21506d9f0a92%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.

Daha fazla seçenek için https://groups.google.com/d/optout adresini ziyaret edin.

--
.
Olasılık-1.pdf
Olasılık-2.pdf

hakan®öğretmen

Teşekkür ederim hocam...saygı ve sevgiler

matgalois

Çok teşekkürler Muharrem Hocam çok güzel açıklamışsınız.
Her gün sizlerden yeni bir şey öğreniyorum.
büyük saygılarımla...

İlyas KALE

Hakan hocam düşüncenin katılıyorum. Sanırım yayın çözümünde 2. Toplamda hata var.

30 Eki 2015 01:00 tarihinde "matgalois" <mfc...@gmail.com> yazdı:
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/f3d126f8-a78b-4235-9dcd-c70dbdf3aed5%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.

İlyas KALE

30 Eki 2015 05:45 tarihinde "İlyas KALE" <ilyas...@gmail.com> yazdı: