bi olasılıkta benden

immortal LİFE

gelişi güzel seçilen tamsayılar içinden karesinin birler basamağı 1
olan bir sayı seçilmesi olsılığı nedir_?

barbaros gur

en düşük ihtimalle 1/6 diyeyim...:D

--
* Tmoz üyeliği için gmail kullanmanız önerilmektedir.
* Kitap yazarları veya yayın sorumlusu arkadaşların piyasaya çıkardıkları yeni kitaplarını tmozda duyurmasından memnun oluruz. Aynı yayının sık sık afişe edilmemesi gerekmektedir.

--
İradene hakim, vicdanına mahkum ol...

Ahmet Elmas

1/5  olsun:))

04 Temmuz 2010 01:23 tarihinde barbaros gur <bhg...@gmail.com> yazdı:

--
http://ahmetelmas.wordpress.com/

www.ahmetelmas.com

ahmetelmas.blogspot.com
matematikdefteri.blogspot.com
http://ahmetelmas-geo-geo-antonio.blogspot.com/

Önemli olan birşeyleri nereden aldığın değil, nereye götürdüğündür.
                         Jean-Luc Godart

Sevmek yetmez, sevdirmek gerek !
Bilmek yetmez, öğretmek gerek !

iskender tökel

bence 1/5 olsun : ))

barbaros gur

immortal LİFE

hadi öle olsun :))) yüreğinize sağlık 1/5 cevap

rıfat görgün

hocalarım zahmet olmazsa 1/5 cevabı için açılama yazarmısınız.. tşk ederim..
Bilmediklerimi ayağımın altına alsaydım başım göğe ererdi.(İmam-ı Azam)

04 Temmuz 2010 01:38 tarihinde immortal LİFE <mpola...@gmail.com> yazdı:
hadi öle olsun :))) yüreğinize sağlık 1/5 cevap

iskender tökel

Hocam ben şöyle düşündüm. seçilen sayı (x0+k) olsun.(k 1 ler basamağı, x0=10.x olur.) karesini alırsak (100x^2+20x+k^2) sayısının birler basamağının 1 olması için k^2=1 olmalı. yani k=1 ve k=-1(=9 mod10) yani seçilen sayının 1 ler basamağı 1 veya  9 olmalı. k içi ntüm durumlar 10 tane rakam, istenen durumlar 2 tane, istenen olasılık 2/10=1/5.
Saygılarımla...

rıfat görgün

Muharrem Şahin

Bu soruda bir "sonsuzluk" sorunu olduğunu düşünüyorum.
0 <= n <= 99 olarak alınırsa 1/5 gelir.
Ancak; 0 <= n <= 101 olarak alınırsa 5/17 gelir.
n sonsuza giderken
belli bir sayı bulamayız.
(Tam sayıların toplamına, "0" diyemediğimiz gibi.)