Kombinasyon-Olasılık 2 Soru?

Yakup YORULMAZ

komb-olasılık.jpg

Alaattin ŞEKER

2.jpg

bluace bluace

ilk soruya farklı bakış.c(4,3).2.2.2
4 çiftten herhangi 3 çift seçilir.herbir çift için kadın ve erkek 2
seçenek olduğundan..

27 Kasım 2011 18:52 tarihinde Alaattin ŞEKER <03mat...@gmail.com> yazdı:

> --
> Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek
> mesajlardan kaçınalım lütfen...
>
> http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

mehmet arslan

veya c(8,3)-c(4,1).6=56-24=32

bluace bluace

ikinci soruda 1/18 olsa gerek.ama bu soru matematik vadisinden cevap
anahtarında e gözüküyordu sanırım..

Yakup YORULMAZ

evet hocam soru matematik vadisinden cevap E şıkkı diyor..

Mahmut Bektaş

Zara bakması halinde 6 gelme olasılığı 1/3
Zara bakmaması halinde 6 gelme olasılığı 1/6.1/3+5/6.1/6=7/36
O halde iki atışında da 6 gelme olasılığı 1/2.1/3.7/36=7/216 dır. (1/2
zarı ilk atışında zara bakması ya da bakmaması olasılığıdır.)

bluace bluace

bu çözüm yanlış anlamayın hocam hiç kafama yatmıyor..üstüne yeniden düşünürüm fakat soruyu anlamlandıramıyorum hala..ben sorunun yanlış iafede edildiğini düşünüyorum..

Mahmut Bektaş

İnsan iradesinin direkt işin içine girdiği durumlar için olasılık
atamak sıkıntılıdır aslında. Zara bakmış olup olmaması olasılığına 1/2
demek gibi. :)

On 28 Kasım, 01:00, bluace bluace <huseyinseno...@gmail.com> wrote:
> bu çözüm yanlış anlamayın hocam hiç kafama yatmıyor..üstüne yeniden
> düşünürüm fakat soruyu anlamlandıramıyorum hala..ben sorunun yanlış iafede
> [...]

Yakup YORULMAZ

Hocam zahmet olmazsa bu çözümü biraz daha açıklar mısınız?

Muharrem Şahin

Hileyi bilen atıcının
bir kere bakarak,
bir kere bakmadan attığı veriliyor.
Hocamın 1/2 ile çarpmasını anlamadım.

İlkinde bakarak atsın.
1/3 olasılıkla 6 gelir.
İkincide bakmadan atsın.
1,  1/6 olasılıkla üstte olur.
1/6. 1/3 + 5/6. 1/6 = 7/36 olasılıkla 6 gelir.

İstenen olasılık, 1/3. 7/36 = 7/108 bulunur.