ales olasılık

TOROS EFE

bir kurbağa   bir merdivende eşit olasılıklarla ya bir basamak ya da iki basamak zıplayarak yol alıyor
zeminde bulunan kurbağanın ikinci basamağa uğramadan geçme olasılığı nedir ? cevap 1/ 4 demiş

Muharrem Şahin

2. basamağa basmaması için
önce 1. basamağa,
oradan da 3. basamağa atlamalıdır.
1/2 . 1/2 = 1/4

Ahmet Elmas

Satır içi resim 1

20 Mart 2013 18:32 tarihinde Muharrem Şahin <muhar...@gmail.com> yazdı:

--
https://groups.google.com/forum/?hl=tr&fromgroups#!categories/tmoz

Tüm üyelerimiz, kendi gönderilerini ve arşivdeki diğer gönderileri etiketleyebilir. TMOZ arşivinden herkesin daha iyi istifade etmesi için her üyemiz yetkilidir. Yeni üyelerin mesajlarını denetleme ve onaylama yetkisi ve görevi her üyenin gruba bir minnet borcudur. Hem mesleki bilgi, hemde mesleki duyuru ve öneriler genel ahlak kurallarına uygun olduğu sürece paylaşılabilir, yine ahlaki ve medeni çerçevede karşıt görüşlerle insanların olaylara bakış açısının gelişmesine katkı sağlanabilir. Öğretmenlik mesleğine yakışır davranıldığı sürece hiçkimse bir başkasının paylaşımlarını, fikirlerini aşağılayamaz fakat medenice eleştirmesi de doğaldır burası kamuya açık bir platform olduğu için takdir ya da eleştiriye açık olduğu dikkate alınmalıdır.

Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.

--
http://ahmetelmas.wordpress.com/
ahmetelmas-ahmetelmas.blogspot.com

Önemli olan birşeyleri nereden aldığın değil, nereye götürdüğündür.
                          Jean-Luc Godart

Sevmek yetmez, sevdirmek gerek !
Bilmek yetmez, öğretmek gerek !
!
image.png

DNZKRDG

Burada olasılık uzayının durum sayısı hesaplanırken 3.basamağa kadar olan tüm durumlar hesap edilmeli mi  sorusuna ne diyorsunuz ?

Muharrem Şahin

Sevgili Öğretmenlerim;
Bunu tartışmıştık.
Şimdi; yeniden,
hem de aynı sözcüklerle tartışıyoruz.:))
Sevgiler, saygılar.

DNZKRDG

Tartışmanın sonucunu öğrensem Muharrem Hocam tartışma yaratmamış olurum :) Bu konuda imamlar farklı fetvalar vermiyordur umarım :)

yasin soybaş

Ahmet Elmas hocamın çözümünde hata bulamıyorum..İki üstadda farklı cevaplar vermiş..

Muharrem abimin de elbette bir içtihadı vardır,abime de bir şey diyemiyorum..
Cevap neden 1/4 onu anlayamadım?

Muharrem Şahin

Burada 3. basamağın nasıl kullanılacağından
hiç söz edilmiyor.
2. basamağın ilerisine gidilmesi söz konusu sadece.
Ahmet Hocamın çizdiği şekillerde
zeminden 2. ye; 2.den 4.ye geçme durumu yok.
Uzun yoldan, o yolla da çözülebilir.
Ama; güzergah seçenekleri eş olumlu olmaz.
En kolayı:
1. basamağa bastırıp 2.ye bastırmamak.

yasin soybaş

Farketmiştim...

yasin soybaş

Ama eş olumluluğun ne olduğunu bilmiyorum..Biraz araştırmam lazım..

yasin soybaş

Ahmet hocamın çözümünde 3.merdiven ,diğer merdivenlerle eş olumlu değil..1. ve 2. merdiven eş olumlu ama 3. merdiven diğerleriyle eş olumlu değil..Çünkü 3.merdiven hem 3 hem de 4. merdiven vazifesini görüyor..

Ahmet Elmas

Muharrem Şahin

Sevgili Ahmet Hocam;
Benim ne çamlar devirdiğimi bilirsiniz.:)
Onların yanında, sizinki çok masum kalır.
Sevgiler, saygılar.

TOROS EFE

e o zaman soruyu şöyle düşünsek
2. basamağa basma iht= 1/2.1/2=1/4 olmaz mı?
 basmama iht = 1-1/4=3/4 çıkar
ahmet hocamın ki de doğru gibi muharrem hocamın kide ama ben de ahmet hocam gibi düşünmğştüm teşekkürler

Muharrem Şahin

2. basamağa ya birer basamaklık 2 adımda,
ya da iki basamaklık tek adımda basar.
2. basamağa basma olasılığı
1/2.1/2 + 1/2 = 3/4 olur.

TOROS EFE

yanlış oldu 2 .basamağa basma iht
1/2+1/2.1/2=3/4
1-3/4=1/4 basmama iht
muharrem hocam daha ağır bastı eşit iht dediğinden

TOROS EFE

ewet hocam dediğiniz gibi teşeklürler

Muharrem Şahin

Ahmet Elmas Hocamı