My limit Muharrem Şahin

Eyüp B. Matematik Geometri

Selamlar hocalarım. Bu soruda yapamadığım için çözüme bakayım dedim ama orada  e xe yaklaşırken ex in adye paralel olacağı varsayımı yapılmış. Çözüm yapabilir misiniz? Ex adye paralelse neden olur açıklayablr misiniz
IMG-20220222-WA0019.jpg

sd sd

AB/60=AE/EC
 A noktası D ye yaklaşırken açıortaydan yukarıdaki oran korunacaktır. Bu da EX in AD ye paralel olduğunu gösterecektir.
Üstteki eşitlik AE/EC=DX/XC olacak.
Aynı zamanda DX/XC=AB/60
A D ye yaklaşırken AB değeri BD olacağından 30 olmuş ve oran 30/60=DX/XC  1/2 ise DC=30 olduğundan XC=15 gelecek.

25 Şub 2022 Cum 23:02 tarihinde Eyüp B. Matematik Geometri <geo...@gmail.com> şunu yazdı:
Selamlar hocalarım. Bu soruda yapamadığım için çözüme bakayım dedim ama orada  e xe yaklaşırken ex in adye paralel olacağı varsayımı yapılmış. Çözüm yapabilir misiniz? Ex adye paralelse neden olur açıklayablr misiniz

Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/CAMRdOkdLXckgJ7bjTN-7uYHXGV5tOJKLibAn62Fm1WdAfMtnrg%40mail.gmail.com adresini ziyaret edin.

geo...@gmail.com

Hocam sağolun ancak oran korunuyor o zaman paraleldir kısmı hızlı bir kabul gbi geliyor bana. Yeni üçgenleri çiDiğimDe artık ab değişiyor 60 sabit   kalıyor. Nasıl oran korunuuyor diyip paralel diyebliyoruz. Geometrik veya matematik dayanağımızı anlayamıyorum

Muharrem Şahin

Mustafa Hocam benim sorumun sunumunu biraz değiştirmiş olmalı.

m(B) = 2a ve IECI = x olsun.
IABI = IACI = 30/cos(2a)

IAEI / IECI = IABI / IBCI ise
[30/cos(2a) - x] / x = [30/cos(2a)] / 60 ise
x = 60 / [1 + 2cos(2a)] olur.

A noktası D'ye yaklaşırken
a ölçüsü sıfıra yaklaşır.

lim  x  = 20 bulunur.
a->0

geo...@gmail.com <geo...@gmail.com>, 26 Şub 2022 Cmt, 10:38 tarihinde şunu yazdı:
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/dbb9b16f-7613-409c-a845-b6f9f5f5b61en%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.

--
.

sd sd

Muharrem hocam elinize sağlık.
Eyüp hocam haklısınız yazdığım orana baktım doğru söylüyorsunuz. Şeklinide çizdim sonradan.
Ama şekil çizince şu şekilde düşünebileceğimizi düşündüm. A D ye giderken  AB uzunluğu AD yani 30 a giderken BC 60 olarak aynı kalıyor. Açıortay oranı 1/2 ye yaklaşıyor. Buradan A=D noktası olacağından (AE=DX) ve (EC=XC) olmuş olacak   DX/XC=1/2  olduğundan XC=20

26 Şub 2022 Cmt 13:18 tarihinde Muharrem Şahin <muhar...@gmail.com> şunu yazdı:
Screenshot_20220226-163553_GeoGebra.jpg

geo...@gmail.com

Muharemhocam geri dönüşümüz için sağolun.gece rüyama girmişti artık soru m.yağcıyka tartışıyordum. İçimi rahatlatyınız

sd sd

Eyüp hocam benim yazdıklarıma bakma fırsatınız olmadı galiba

26 Şub 2022 Cmt 18:55 tarihinde geo...@gmail.com <geo...@gmail.com> şunu yazdı:
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/a6ddf889-2b33-436b-853c-d3f80619d637n%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.

geo...@gmail.com

S.d hocam telefondan baktığım içim üst üste görünüyor mesajlar.. size dün yazmıştım ama şimdi fotolu cevabınızı gördüm sağolun hocam öncelikle  şimdi sizinki de imceledim gönderdiğiniz şekli. Çok sağolın

sd sd

Rica ederim hocam.
Gece vakti şekil üzerindeyken paralel gibi gelmişti ama oranlar uymayınca şekil çizimi yapınca yaklaşan değerin 1/2 olduğunu farkettim.

26 Şub 2022 Cmt 19:57 tarihinde geo...@gmail.com <geo...@gmail.com> şunu yazdı:
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/120cfa53-dd97-4cbe-84e3-8f2cc6a97793n%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.