0^0 sayısı

yasin

^ işaretini üs olarak gösteriyorum.
0^0 sayısı kitaplarda tanımsız olarak veriliyor.Neden tanımsız?
Peki 0^0 sayısını tanımlasaydık bu sayı kaç olurdu?

Köksal yiğit

Kaç olmasını isterseniz o olurdu

KÖKSAL YİĞİT
Matematik Öğretmeni

01 Eki 2012 18:25 tarihinde "yasin" <yasin...@hotmail.com> yazdı:
^ işaretini üs olarak gösteriyorum.
0^0 sayısı kitaplarda tanımsız olarak veriliyor.Neden tanımsız?
Peki 0^0 sayısını tanımlasaydık bu sayı kaç olurdu?

Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...

EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...

YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...

http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

yasin

Hocam anlayamadım...0^0 sayısı belirsiz değilki...tanımsız..yani belirsiz olsaydı,kaç istiyorsak o olurdu..
Tanımlanmayan birşey için durum farklı olur gibi geliyor bana...saygılarımla...

Köksal yiğit

Hocam tanımlayan siz olduğunuza göre deperi de siz verebilirsiniz.
mesela bir tanım yapın

KÖKSAL YİĞİT
Matematik Öğretmeni

Eflatun Aristo

slm.
öncelikle şunu belirteyim. limit' (gaye) teki yaklaşma değerleri ile sayı olarak yazılan değerler karıştırılmasın.
0^0 sayısı tanımsızdır. limitte 0^0 değeri belirsizliktir. çünkü üst ve taban sıfıra çok yakın değerlerdir.

X^0=1 dir.      x^n = x^0 =1 dir
                      x^n

0^0=tanımsızdır.

0^n = 0^0 = tanımsızdır.
0^n

Şu yazıları yazmak için çok emek verdim. umarım yardımcı olabilmişimdir?

Eflatun Aristo

[...]

0^n = 0^0 = tanımsızdır. (payda 0 ise tanımsızdır)
0^n

Şu yazıları yazmak için çok emek verdim. umarım yardımcı olabilmişimdir?

NOT: payda neden sıfır olduğunda sayı sıfırdır ispatınıda yapabilirim. istersen..
330.gif

yemluha ONAT (ÖĞRETMEN)

 Genel matematik kitaplarında bu ifade karşımıza hep "belirsizdir" cevabı ile çıkar. Bunun neden böyle olduğunu anlamak için çeşitli yaklaşımlar geliştirebiliriz. Örneğin 0^0;

R^2 \ (0,0) dan R a tanımlanmış f(x,y) = x^y fonksiyonunun süreksiz olmasına neden olan noktadır. Çünkü x=0 ile yaklaşırsanız 0, y=0 ile yaklaşırsanız 1 cevabı ile karşılaşırsınız ki böyle 2 farklı sonuçla karşılaşmak bize limitin olmadığını gösterir. Bu nedenle ifade belirsizdir.

Kaynak: Tübitak

--
www.yemluhaonat.tr.cx

NE  KADAR  BİLİRSEN  BİL BİLDİKLERİN  KARŞIDAKİNİN ANLAYABİLDİĞİ  KADARDIR.

Eflatun Aristo

 tübitak yorumunu anlamadım.
anlamaya çalışıyorum galiba anlayamayacamğım da.
benim yorumumda hata mı? var

BAŞAK SALIK

iskender tökel

Biri bunlara "Durun! Siz kardeşsiniz" dese güzel olur Başak hocam :D. Şaka bir yana güzel analogy olmuş.

math tones

0 ın kuvvetleri 0. kuvveti hariç daima sıfır gelir.
0. kuvvetler ise 0 ın üssünde değilse daima 1 gelir.

Bu zaten söylenmiş.

Benim bildiğim bir şeyin tanımsız olması için gerçekten yok olması lazım yani öyle bir sayı olamaz.

Şimdi 0 üzeri 0 yok mu? Bence var. Lakin ne olduğu belli değil. Belirsizin daha uygun bir tanım olduğunu düşünmekteyim.

Limit Konusunda 0 üzeri 0 a ne denir?

Benim bildiğim şöyle

bu formlara limit belirsizliği denir. Amaç doğruyu bulmak, yanlış bişey söylediysem de affedilsin lütfen :)

Söyle diyim. Benim fikrimin bir önemi yok ama bence belirsizdir SIFIR ÜZERİ SIFIR.

1 Ekim 2012 23:31 tarihinde iskender tökel <iskend...@gmail.com> yazdı:
Biri bunlara "Durun! Siz kardeşsiniz" dese güzel olur Başak hocam :D. Şaka bir yana güzel analogy olmuş.

deniz yasar

devlerin aşkı böyle olur.

1 Ekim 2012 23:31 tarihinde iskender tökel <iskend...@gmail.com> yazdı:
Biri bunlara "Durun! Siz kardeşsiniz" dese güzel olur Başak hocam :D. Şaka bir yana güzel analogy olmuş.

Muharrem Şahin

Yasin Hocam;
Bu konuda uzun bir yazışmalar zincirini güncellemiştim.
Ama; başka bir başlıktan, buna ulaşamadığını anladım.
Eğer, öyleyse; 456522 numaralı başlığı ara.
Sevgiler.