Re: [TMOZ:561676] soru

DNZKRDG

3 den büyük her asal sayı 6k+1 yada 6k-1 formunda olmak zorunda  A = 6k+1   v   A = 6k-1    A nın karesi alınarak sonuca gidilebilir...

saban derya

deniz hocam
 üçten büyük her  asal sayının   6k+1, 6k-1 şeklinde yazılabilmesinin ispatı var mı ?

26 Ekim 2012 23:40 tarihinde DNZKRDG <karada...@gmail.com> yazdı:

3 den büyük her asal sayı 6k+1 yada 6k-1 formunda olmak zorunda  A = 6k+1   v   A = 6k-1    A nın karesi alınarak sonuca gidilebilir...

Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...

EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...

YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...

http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

DNZKRDG

6k+2 ,6k+3,6k+4 durumları olamayacağına göre :) geriye 6k+1 ve 6k+5 durumları kalıyor 6k+5 = 6k-1 düşünülebilir mod 6 da...

DNZKRDG

Bak bak bak :) burda da benzer şeyler var ;

kemal aydin(ÖĞRETMEN) <mukeye@gmail.com>

siz  k yı asal alın sonuç asal olacaktır:)

27 Ekim 2012 00:19 tarihinde Tuba Emine KILIÇ <mak_...@hotmail.com> yazdı:
A=6k+1 alırsak ve k=4 dersek A=25 olur  25 bir asal sayı değil ama deniz hocam ...

--
Ey Yolcu,

Dikkatini kendi adımlarına yönelt.
Bırak başkası koşsun, öteki geride kalsın. Ko yolun kenarında oturanlar otursun. Ko yoldan çıkanlar gitsin, dilediği yere. Sen
adımlarını sabit, yürüyüşünü kavi (güçlü, sıkı, zorlu) kıl. Başkası laf ile güzaf (boş laf).

                                            Ş.N(ks)ve AHG(ks)

ŞENCAN

k nın her değeri için asal sayı bulunacağı söylenmiyor zaten. Asal say değerleri için bazı k tamsayı değerleri bulunur anlamında yazılmış..

Emine ve Mehmet Baysal Lisesi

kemal aydin(ÖĞRETMEN) <mukeye@gmail.com>

tabi  uygun olana  yazacağız:)

27 Ekim 2012 00:23 tarihinde ŞENCAN <quass...@gmail.com> yazdı:

DNZKRDG

Tuba Hocam söylediğim önermenin tersi elbette doğru değil bunu iddia etmedim. Ayrıca A = 6k+1  veya A = 6k-1 bütün asal sayıları üretseydi şuan 1 milyon dolarlık ödülün sahibi olur ismimi de tarihe yazdırırdım :)

Söylediğimi tekrarlayayım; 5 ve 5 ten büyük bütün asal sayılar 6k+1 yada 6k-1 formundadır. Bana bir asal sayı söyleyin bu formatta yazabilirim size :) Başak Hocam nerdesin birşeyler söyle adam dövüyorlar burda :):):)

saban derya

:)

27 Ekim 2012 10:10 tarihinde DNZKRDG <karada...@gmail.com> yazdı:
[...]

saban derya

 5 ve 5 ten büyük bütün asal sayılar 6k+1 yada 6k-1 formundadır.
                             deniz hocam ,    başka formlarda da yazılamaz mıydı ?
bu arada ingilizce olan soru çözümü soruma merhem oldu
rahmetli amirov hocamın deyişle: tamamiyle doğru .

DNZKRDG

Yazılabilir tabii ki, mesela 2 den büyük bütün asal sayılar 4k+1 yada 4k-1 formundadır deseniz kim size ne diyebilir ki ?

saban derya

hocam , tmozda o kadar talebesi olacağım öğretmenimiz var ki hangisine tutunsam beni matematik anlamında olduğu kadar abilik kardeşlik anlamında da zirve yapar .
maaşallah .ayrıca yaşca büyüğüm olma ihtimalinizden yaptığım patavatsızlıklar varsa da affola .

27 Ekim 2012 10:24 tarihinde DNZKRDG <karada...@gmail.com> yazdı:

Yazılabilir tabii ki, mesela 2 den büyük bütün asal sayılar 4k+1 yada 4k-1 formundadır deseniz kim size ne diyebilir ki ?

DNZKRDG

Saban Hocam içiniz rahat olsun. Öyle bir yanlışınızı görmedim. Gönül kırılır önemli olan onu tamir etmesini bilmekte... bazı ilişkiler böyle daha da anlam kazanır. Sağlıcakla...

BAŞAK SALIK

yettimm deniz hocam :)) türk polisi gibi oldum ama olsun gördüm şimdi hahha

Başak Salık