Bir olasılık problemi

Muharrem Şahin

Bir olasılık problemi (TMOZ'dan düzenleme)
"Ece A, B, C, D kısa sokaklarında eczane arayacaktır.
B ve C sokaklarında birer eczane vardır.
Ece'nin elinde içinde 3 sarı, 2 mavi, 2 yeşil, 1 beyaz bilye bulunan bir torba vardır.
Ece A sokağının başında torbadan bir bilye çekecek, sarı gelirse sokağa girecektir. Aynı şekilde; B sokağına mavi gelirse, C sokağına yeşil gelirse D sokağına beyaz gelirse girecektir.
Ece
  • ABCD sırasıyla;
  • ACDB sırasıyla;
  • ADBC sırasıyla;
dolaştığında
a. ilk denemede bir eczane bulması olasılığı kaçtır?
b. ikinci denemede bir eczane bulması olasılığı kaçtır?
c. bir sokağa girememesi olasılığı kaçtır?
d. bir eczane bulması olasılığı kaçtır?
e. bir eczane bulamaması olasılığı kaçtır?"

Muharrem Şahin

ABCD sıralaması için yanıtlarım:
a. A'B+A'B'C = 35/128;
b. AB+AB'C = 21/128;
c. A'B'C'D' = 315/1024;
d. BC'+B'C = 3/8;
e. B'C' = 9/16

Bu yanıtlarıma göre;
soruyu anlatımımda veya çözümümde
bir hata gören öğretmenlerim
yazarlarsa sevinirim.

--
.

Mavi Mercan

Günaydın Değerli hocam soru çok güzel düşünülmüş. Soruda B ve C sokaklarında birer eczane var demek yerine "sadece B ve C sokaklarında birer eczane var." Bi de çekilen top top diğer sokağa geçerken içine tekrar atılıp atılmama konusunda bilgi verilirse daha güzel olur diye düşünüyorum. Emeğiniz için teşekkürler Muharrem hocam sizden ve arkadaşlardan matematik adına güzel ve farklı fikirler öğreniyorum.

9 May 2023 Sal 22:35 tarihinde Muharrem Şahin <muhar...@gmail.com> şunu yazdı:
--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/

Matematik geometri bilgi paylaşım platformu.
Mesajlarınıza "KONU BAŞLIĞI" eklemeyi lütfen unutmayınız.
---
Bu iletiyi Google Grupları'ndaki "TMOZ" grubuna abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+uns...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/CADf0OcPGMk63WHJZhyY4mnSckZ-UW8nbrCHHEd%2B3EzvRqj9VrA%40mail.gmail.com adresini ziyaret edin.

Muharrem Şahin

Çok teşekkürler Sevgili Mavi Mercan Hocam.
Önerilerinize aynen katılıyorum.
"Sadece" eklenecek;
"Çekilen top yerine konulacak."

Mavi Mercan <mavii....@gmail.com>, 11 May 2023 Per, 08:30 tarihinde şunu yazdı:

--
.

Mavi Mercan

Teşekkürler Muharrem hocam sizin gibi değerli öğretmen büyüklerimizden öğrenecek çok şeyimiz var bizim