çember teğet

mats

sorunun çözümünde c noktası civarında çemberi iki farklı noktaya teğet olarak düşündü sanırım, ama böyle bir şey mümkün olabilir mi, bir çember iki farklı noktaya teğet olabilir mi sorudaki şekliyle?
çem2.png
çem1.png

tolga

Olur , çembere dışındaki bir noktadan ( R^2 de)  iki teğet çizilebilir .

mats

evet normal koşullar altında geçerli, peki bu konumdaki bir çember için geçerli mi?

tolga

BC den CD ye gecerken bi anlık her iki doğruya teğet olur. Evt gecerlidir

mats

ben bunu tam öngöremedim de, matematiksel gösterimi var mı acaba

mats

yardımcı olabilir misiniz

tolga

Tam olarak neyi anlamadığınızı söylerseniz yardımcı olayım

mats

çemberin c noktasındaki durumu, bana c de de teğet gibi görünüyor, ve çemberin bc den cd ye geçerken merkezinin hareket şeklini anlayamadım

tolga

Bu soruda C de teğet olamaz , teğet olabilmesi icin merkezle C yi birleştirdiğimizde 90° olmalı , halbuki 60° yapıyor ( acıortay olduğundan) . BC de ve CD noktalarında teğet iken haraket etmez merkez bi anlığına . Bir demir para ile deneyebilirsin köşeden gecerken kenarlara teğet ama C ye teğet olamayacağını .

mats

teşekkürler :)