geomeniada karşılaştığım ilginç bir soru.

ibrahim kuscuoglu

Uzunluk OLASILIĞI.JPG

ibrahim kuscuoglu

üçgen eşitsizliğinden 0 < AC < 2 dir. örnek uzayın uzunluğu 2 dir. Ayrıca 0 < AC < 1 olması isteniyor. yani, istenen durumların kümesinin uzunluğu 1 dir. Buna göre olasılık = 1/2 dir. sanırım siz de aynı sonucu buldunuz. çözümünüz doğrudur Gülümseme  NOT: (Çözüm Lokman GÖKÇE)

01 Haziran 2009 Pazartesi 23:11 tarihinde ibrahim kuscuoglu <ide...@gmail.com> yazdı:

--
http://idensu.googlepages.com

--
http://idensu.googlepages.com

ibrahim kuscuoglu

Çözüm 2:

Hocam bunu düşündüm ama başka bir şey daha aklıma geldi.açıklıyım.
cos teoreminden

Sanırım bir yerde hata yapmışsınız:(
diğer yandan 0<x<pi  olduğundan   -1<cosx<1  örnek uzay olup   olasılık ya  (1/2)/2=1/4   yada  (pi/3)/pi=1/3 tür.   Alın bir paradoks daha Gülümseme    (İ:K:Kahkaha2009)

hburak yalcin

yanıt bumu hocam...1/3 demeye hazırlanıyordum...

01 Haziran 2009 Pazartesi 23:11 tarihinde ibrahim kuscuoglu <ide...@gmail.com> yazdı:

--
http://idensu.googlepages.com

--
Dünyayı Güzellik Kurtaracak...

ibrahim kuscuoglu

Neden bu kadar farklı sonuç çıkıyor acaba?  Bir şeyin olma olasılığı seçilen ölçüme göre değişiyormu ki?

01 Haziran 2009 Pazartesi 23:19 tarihinde ibrahim kuscuoglu <ide...@gmail.com> yazdı:

--
http://idensu.googlepages.com

hburak yalcin

01 Haziran 2009 Pazartesi 23:20 tarihinde ibrahim kuscuoglu <ide...@gmail.com> yazdı:

--
Dünyayı Güzellik Kurtaracak...
adsız.JPG

ibrahim kuscuoglu

birinci çözümde de hata yok :(
Hatta benim yaptığım ve 1/4 bulduğum çözümde de
Benim merak ettiğim neden bu sonuçlar farklı?

hburak yalcin

hocam açısal olarak ölçüm yapmamalıyız...benim gönderdiğim şekilde açının taradığı bölge söz konusu...bu yüzden yanlışlığa sebebiyet veriyor...yeni şekilde BC, BD, BE, ...BK  1 İLE 2 arasında değişiyor..

01 Haziran 2009 Pazartesi 23:24 tarihinde ibrahim kuscuoglu <ide...@gmail.com> yazdı:

--
Dünyayı Güzellik Kurtaracak...
adsız.JPG

ibrahim kuscuoglu

Tamam |BC|  en çok 2  en az da sıfır olmuyormu?(örnek uzayın ölçümü 2) istenen olayın yani |BC| nin alabileceği değerler sıfır ile 1 arasında değilmi? Yani ölçümü 1. O zaman olasılık 1/2 olur. Burada hata nerde?

örnek uzay  0<|BC|<2    istenilen olay  0<|BC|<1   olaslık 1/2

hburak yalcin

yok hocam ben anlatamadım pardon...benim gönderdiğim ölçüm hatalıdır diyorum...1/2 de hemfikiriz...Açısal düşünülmemeli demek istemiştim...

01 Haziran 2009 Pazartesi 23:40 tarihinde ibrahim kuscuoglu <ide...@gmail.com> yazdı:

--
Dünyayı Güzellik Kurtaracak...

murat yalcin

ya ben matematikten anlamam ama mat dunyasının 2003 kıs baskısının kapagında ali nesin hocam anlatmıstı sanırım russell paradoksu muydu neydi... zaten matemetikci arkadslar söyle bir ders alıyolar 4. sınıfda olasılıkta rastlantı değişkenleri diye bence cıkan sonuc gayet dogru ama kim buna dur diycek görelim....

2009/6/1 hburak yalcin <hbura...@gmail.com>

--

........Dünyanın lezzetleri, zevkleri ve zinetleri Halıkımızı, Mâlikimizi ve Mevlamızı bilmediğimiz takdirde Cennet de olsa Cehennemdir..........

ibrahim kuscuoglu

Soru Tubitak diyor teyid eden varmı?

01 Haziran 2009 Pazartesi 23:41 tarihinde hburak yalcin <hbura...@gmail.com> yazdı:

--
http://idensu.googlepages.com

BAŞAK SALIK

:))) yani demek rslantı değişkenleri kesşnlik olmayan ama baktığın ya da referans aldığın şeye göre değişiklikler taşıyabilir oluyor..

01 Haziran 2009 Pazartesi 23:43 tarihinde murat yalcin <gmurat...@gmail.com> yazdı:

--
Başak Salık

hburak yalcin

AB ve AC doğru parçasının sarı bölgelerde olma olasılığı 1/3 tür ama burana örnek uzay kümesi BC uzunluklarından oluşuyor...1/2 de ısrar ediyorum...:)

01 Haziran 2009 Pazartesi 23:45 tarihinde BAŞAK SALIK <basak...@gmail.com> yazdı:

--
Dünyayı Güzellik Kurtaracak...

hburak yalcin

01 Haziran 2009 Pazartesi 23:47 tarihinde hburak yalcin <hbura...@gmail.com> yazdı:

--
Dünyayı Güzellik Kurtaracak...
adsız.JPG

murat yalcin

ahmet elmas

Bir başka bakış açısı

--
www.ahmetelmas.com
Matematikçinin seyir defteri

Önemli olan birşeyleri nereden aldığın değil, nereye götürdüğündür.
                          Jean-Luc Godart
Mathematics is music for the mind;
music is mathematics for the soul.
Adsızg.jpg

hburak yalcin

ahmet elmas hocam sizin çözümünüzde örnek uzayı yükseklikler oluşturmuyor mu ? yani sizin çözümünüz yüksekliğin kök3/2 ile 1 arasında olma olsığıdır desem ...yanılıyormuyum..

01 Haziran 2009 Pazartesi 23:54 tarihinde ahmet elmas <ahmetel...@gmail.com> yazdı:

--
Dünyayı Güzellik Kurtaracak...

ahmet elmas

Aynen öyle.
Bu da olasılığın seçilen örnek uzaya bağlı olduğunu göstermezmi?
AC uzunluğu, B açısının ölçüsü, Yükseklik, ...
Saygılarımla.

hburak yalcin

yani AC uzunluğunun olasılığı için açısal veya yükseklikle  ilgili örnek uzay yazdığımızda doğru örnek uzayımı yazmış oluyoruz....Yanlış örnek uzay kümesiyle sorulan olasılığı hesaplayabileceğimizi düşünmüyorum...

02 Haziran 2009 Salı 00:01 tarihinde ahmet elmas <ahmetel...@gmail.com> yazdı:

--
Dünyayı Güzellik Kurtaracak...

hburak yalcin

BC olacaktı

02 Haziran 2009 Salı 00:07 tarihinde hburak yalcin <hbura...@gmail.com> yazdı:

--
Dünyayı Güzellik Kurtaracak...

ibrahim kuscuoglu

Burak hocam |BC|  uzunluğunu   m(BAC) açısını yada Ahmet hocamın dediği gibi ha yüksekliğini seçmek neden farklı sonuçlara yol açmaktadır. Sonuçta |BC| nin alabileceği tüm durumlar içinde istenilen durumun olma olasılığı 1/2. Ancak m(BAC) açısının değişimi verildiğinde |BC| da belirleniyor hatta ha aralığı için de |BC| belirleniyor. Bu durumda tüm olasılıklar aynı çıkmalı. Ama çıkmıyor.
--
http://idensu.googlepages.com

Saygın Dinçer

Hocam geometrik olasılıkta "at random" ifadesi önce tanımlanmalıymış. Bu tanıma göre olasılık dağılımları değişirmiş. Ekte yazılanların yalancısıyım :)

geoproba.jpg

ahmet elmas

Sebep-Sonuç ilişkisi.
Örnek uzayı (Gözlem yapılan uzay) seçimine göre olasılık değişiyor.
Yalnızca BC uzunluğunu gözlemler ve örnek uzayı oluşturursak olasılık 1/2,
BAC açısının ölçüsünü gözlemler ve örnek uzayını oluşturursak olasılık1/3,
yüksekliği gözlemler ve örnek uzayı oluşturursak olasılık (2-kök3)/2 olur.

ibrahim kuscuoglu

Ben de bunu arıyordum sağol hocam

02 Haziran 2009 Salı 00:25 tarihinde Saygın Dinçer <dincer...@gmail.com> yazdı:

[...]

hburak yalcin

Böyle bir soru yazsak yanıt 1/2 veya 1/kök3 olabilir mi ?

02 Haziran 2009 Salı 00:25 tarihinde ahmet elmas <ahmetel...@gmail.com> yazdı:

--
Dünyayı Güzellik Kurtaracak...
adsız.JPG

BAŞAK SALIK

BULENT SENOL

hocam ecnebice bu yaw :)
--
Başak Salık

Muharrem Şahin

Bu soruda en doğal yorum
tepe açısının değişmesi ile ilgili olanıdır.
Açı eş olumlu olarak değişirken
uzunluk değişimlerinin eş olumlu olduğunu düşünmek
özel birer seçim olur.