Limit

Muallime mat

c1fc35c6-8273-4c31-bb6e-a71eaee98418.jpg

8f3f2a84-b73e-472e-ac80-1933a1113d64.jpg

Serdar

1652367556569768562466.jpg

12 Mayıs 2022 Perşembe tarihinde saat 13:24:17 UTC+3 itibarıyla yasemin...@gmail.com şunları yazdı:

c1fc35c6-8273-4c31-bb6e-a71eaee98418.jpg

8f3f2a84-b73e-472e-ac80-1933a1113d64.jpg

Serdar

İkinci soruda hata olduğunu düşünüyorum. Üstel fonksiyonun tanım aralığına denk gelmiyor sıfır

Muallime mat

Serdar hocam limitte hiyerarşiden dolayı -1/2 dedik. Peki, lopital uygulanınca  pay kısmında cos∞ ifadesi kalıyor öyleyken nasıl düşüneceğiz?

Serdar

Hocam,
Hospital her 0/0, sonsuz/sonsuz vb tipinde belirsizliklere uygulanamaz. Hospital yapabilmek için türevlerden oluşan rasyonel fonksiyonun limiti olmalı, aksi halde hospital uygulanabilir olmuyor. Bu örnekte de türev alındığında cosx fonksiyonu geliyor. Sonsuza giderken cosx yakınsak değildir. Dolayısıyla hospital kullanarak çözüme ulaşamayız.

Muallime mat

Teşekkür ediyorum anladım demek istediğinizi fakat bahsettiğiniz şekilde bu noktaya değinen kaynak bulamadım.

Serdar

Buradaki 4.madde Hocam.

12 Mayıs 2022 Perşembe tarihinde saat 20:02:23 UTC+3 itibarıyla yasemin...@gmail.com şunları yazdı:
1652376816221-383996321.jpg

Muallime mat

Tamamdır teşekkürler hocam, diğer soru için de :)

SELİM AKAR

Aynen hocam ln de sıkıntı çıkarıyor onu kastettiniz galiba

Muallime mat

Ben öyle anladım hocam
(Bu arada cevabı yanlış işaretlenmiş, cevap 1 olarak verilmiş ama her hâlükârda Serdar hocamın dediği gibi verilen fonksiyonun sıfır noktasında limit incelemesi yapılamıyor.)

Muallime mat

Serdar hocam bu soruda aklıma takılan bir husus var; fonksiyonun limitine bakıldığı noktada tanımlı olmasına gerek yok ki bu durumda nasıl yorumlayacağımı bilemedim. Tekrar bakar mısınız?

12 Mayıs 2022 Perşembe tarihinde saat 18:02:52 UTC+3 itibarıyla serdarda...@gmail.com şunları yazdı:
İkinci soruda hata olduğunu düşünüyorum. Üstel fonksiyonun tanım aralığına denk gelmiyor sıfır

Serdar

Bu sorunun geleceğini tahmin etmeliydim :)
 Fonksiyon 0 civarında bile tanımlı değil Hocam. Tabanın 1'den büyük olması gerek. X>(1/5)^(1/3) olmalı. Fonksiyon sadece sıfırda tanımsız olsa sorun olmazdı ama buradaki durum farklı. Benim fikrim bu şekilde olduğu için sorunun sıkıntılı olduğunu düşündüm.

Muallime mat

Hocam madem tahmin ettiniz, kaç gündür soracağım soracağım ama araya başka sorular girince anca sorabildim siz niye demediniz başında, sormamı mı beklediniz :)
Ben fonksiyonun grafiğini geogebra da incelemiştim, grafiğe bakarak sıfır civarında yaklaşım yapılamadığını söyleyebildim. Ama sorum şu ki grafiğine bakmadan bunu nasıl söyleyebilirim fonksiyon olma şartı ile mi ilgili onu mu kastediyorsunuz acaba?
sıfır için ln fonksiyonunun eksi sonsuza gittiğini söyleyebiliiyoruz sıfırda tanımlı olmadığı halde. Burada ki durumu nedense tam çözemedim.

Serdar

:))

Ln fonksiyonunun tanım kümesi R+, yani sıfırdan büyük her sayı uygundur bizim için. Buradaki fonksiyonda tanım kümesi sıfırdan büyük sayılar değil, (1/5)^(1/3)'ten büyük sayılar. Bu sayı ile sıfır arasında tanım kümesine alamadığınız bir aralık var. O aralıkta da fonksiyonu tanımlayamıyoruz.