gerektirme

Hasan ILGAZ

Satır içi resim 1
image.png

sebahattin soylu

Az buçuk mantık öğrenmiştim alt üst oldu bilgilerim hocam :)

1 Ekim 2012 18:38 tarihinde Hasan ILGAZ <hasan...@gmail.com> yazdı:
Satır içi resim 1

Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...

EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...

YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...

http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

image.png

Hasan ILGAZ

hep beraber üstesinden
gelicez inşallah :)

Muharrem Şahin

Totoloji olanı C'dekidir.
Gerektirme de odur.

Muharrem Şahin

Pardon A'daki de gerektirme imiş.

sebahattin soylu

hocam şöyle bi açıklama buldum. resimdeki açıklamaya göre C seçenegi olmalı sanki.

1 Ekim 2012 18:55 tarihinde Hasan ILGAZ <hasan...@gmail.com> yazdı:
hep beraber üstesinden
gelicez inşallah :)

--
mantik.png

DNZKRDG

A ve C doğru görünüyor. Bu arada gerektirme kavramı eski kaynaklarda daha detaylı veriliyor... şimdiki kaynaklar ise çok yüzeysel almış sanki... Gerektirme ile ilgili yabancı kaynaklar neler var acaba ? Bir kaç sayfa bulursak belki birşeyler netliğe kavuşur...

Muharrem Şahin

p ise q önermesi totoloji ise
buna gerektirme denir.

Mantık notlarımda ayrıntılı biçimde açıklamaya çalıştım.
Bol uygulama da yaptım.

DNZKRDG

Muharrem Hocam bu son gerektirme açıklaması benim için iyi oldu.Teşekkür ederim. Bazen doğru bazen yanlış olan önermelere tutarsız önermeler dendiğini okuldaki çok kıdemli bir öğretmenimden bugün duymuş oldum siz geldiniz aklıma :) Mesela eskiden ve bağlacı yazılmıyormuş kolaylık olsun diye... ve bağlacı çarpımsal veya bağlacı toplamsal gibi bir kavram da kullandı hocam ama tam kavrayamadım... Saygılar..

Muharrem Şahin

"pq",  "p ve q" yerine kullanılabilir.

"p veya q" yerine "p+q" kullanıldığını görmedim.
Ama; anlam olarak doğruluk değerleri için
"ve", "çarpım"; "veya", "toplam" görevi görür.