Bireyden Permütasyon

tancotcossin tancotcossin

{0,1,2,3,4,5} rakamları kullanılarak rakamları farklı 5 basamaklı doğla sayılar yazılıyor. Kaçında 0 rakamı 3 ten önce gelir?

A) 24   B) 30   C) 36   D) 40   E) 48

Ben 144 buluyorum ama:??

barbaros gur

doğru buluyorsunuz.

eğer kümeden 0 ve 3 dışında bir eleman eksiltirsek yanıt 36 olabilir.

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...

YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ...

http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
İradene hakim, vicdanına mahkum ol...

ibrahim hakkı aktaş

4.P(3,1).P(3,1)=36 desem?

barbaros gur

hocam 36 çok az geldi zaten bana..ama olabilir tabii, çok sayıda yanlış çözdüğümüz oldu, olacak...

iskender tökel

[C(5,2)-C(4,1)].P(4,3)=144 diye düşünmüştüm bende. Demek birşeyleri fazla sayıyorum.

Temel Gökçe

bencede 144, 36 olması pek mümkün değil gibi ama gözden kaçan birşey mi var acep...

12 Aralık 2011 23:19 tarihinde iskender tökel <iskend...@gmail.com> yazdı:
[...]

Kemal Hasoğlu Lisesi
Bahçelievler İstanbul

HAYDAR DOOOST

Temel Gökçe

İskender Hocam çözüm mantığınızı alabilir miyim? zahmet olmazsa, ben parçalayarak düşündüm, biraz uzun oldu tabii :)

iskender tökel

Hocam ilk önce 0-3 ikilisinin geleceği yerler için C(5,2) kadar yer vardır. fakat 0 başta olup 3 ün 4 yerden birinde olduğu yerleri çıkarttayım (bunların sıralanmasına gerek yoktur) daha sonrada kalan 3 yere 4 sayıyı sıralayayım diye düşündüm.
Saygılarımla...

tancotcossin tancotcossin

Teşekkürler yorumlarınız için

12 Aralık 2011 23:28 tarihinde iskender tökel <iskend...@gmail.com> yazdı:
[...]

Temel Gökçe

çok tşk edrim hocam...

ibrahim hakkı aktaş

hocam on binler basamağına 4 rakam(0,3 harici) kalan üç basamaktan birinin permütasyonu ve yine üç basamaktan birinin permütasyonu şeklinde düşündüm ama tabi ustalar ne der?

Haluk Başak

to TMOZ

İlk basamak için 0-3 dısında 3 ihtimal var
Kalan 4 basamaktaki sayılar kendi arasında 4! Yer değiştirir
Bunun yarısında 0 solda yarısında sagdadir (her zaman geçerli taktik)
Dolayısına cevap 3.12=36 olur bence
On 12 Aralık, 22:39, tancotcossin tancotcossin

<tancotcos...@gmail.com> wrote:
> {0,1,2,3,4,5} rakamları kullanılarak rakamları farklı 5 basamaklı doğla
> sayılar yazılıyor. Kaçında 0 rakamı 3 ten önce gelir?
>
> A) 24   B) 30   *C) 36*   D) 40   E) 48

Zeynep

to TMOZ

<tancotcos...@gmail.com> wrote:

> {0,1,2,3,4,5} rakamları kullanılarak rakamları farklı 5 basamaklı doğla
> sayılar yazılıyor. Kaçında 0 rakamı 3 ten önce gelir?
>

> A) 24   B) 30   *C) 36*   D) 40   E) 48

> Ben 144 buluyorum ama:??

Tüm durumlar 5.5.4.3.2
İlk basamakta 0 olamayacağı için son 4 basamak için 5.4.3.2 kadar
sayının yarısında 0 önce gelir yarısında sonra gelir. Yani (5.4.3.2)/
2=60

Haluk Başak

to TMOZ

On 13 Aralık, 16:41, Haluk Başak <halukba...@gmail.com> wrote:
> İlk basamak için 0-3 dısında 3 ihtimal var
> Kalan 4 basamaktaki sayılar kendi arasında 4! Yer değiştirir
> Bunun yarısında 0 solda yarısında sagdadir (her zaman geçerli taktik)
> Dolayısına cevap 3.12=36 olur bence

ADAMLAR BENİM GİBİ 5 i görmemiş bence. cevabımi
C(4,3).C(3,1).4!/2 =144 seklinde duzeltiyorum

celal işbilir

Öncelikle 0 ın 3 den önce geldiği tüm durumların sayısını hesaplayalım: Evvela 3 rakamı tek yere gelebilir.3 ün sağı ve solu var ama 0 rakamı sağa gelemez,öyleyse 0 da tek yere gelir.(3 ün solu) 0 ve 3 rakamı üç boş yer açar,bu sebeple bir sonraki herhangi bir rakam için 3 yer oluşur....Böyle devam edilirse 1.1.3.4.5=60 durum var.Fakat,bu 60 durumun içinde başında 0 olan durumlarda sayıldı.Başında sıfır olan durumların miktarını bulup 60'dan çıkarmalıyız.60 sayısını bulmada yürüttüğümüz düşünceyi burada da yinelersek 1.1.2.3.4=24 olur,Nihayetinde aranan cevap:  60-24=36 dır.
Sevgiler...
murat çelikkaya

13 Aralık 2011 10:39 tarihinde Zeynep <zeli...@gmail.com> yazdı:
--
[...]

www.ekstrem.com.tr
www.celalisbilir.com
'' Şah Hatayim muhabbete bakarım, ben doluyum ben dolana akarım, güzel pirim bir dert vermiş çekerim bir derdim var bin dermana değişmem ''

iskender tökel

sadece burada 24 sayı var. Ben mi yanlış anlıyorum bu soruyu?
1.gif

Temel Gökçe

Temel Gökçe

Bu soruya tam bir açıklık getirsek iyi olur, 144 bulanların hatası nedir? Fikri olanlar açıklarlarsa sevinirim...

fmk1969

to TMOZ
bence 72 olmalı..

On 14 Aralık, 00:06, iskender tökel <iskenderha...@gmail.com> wrote:
> sadece burada 24 sayı var. Ben mi yanlış anlıyorum bu soruyu?
>

>  1.gif
> 4KGörüntüleİndir

bluace bluace

iskendir hocam 50123 yok örneğin listede yani bunun gibi pek çok durum yok.. ben ilk hane dışında o ilk haneye gelemeyeceği için kalan 4 haneden herjangi ikisini seçtim C(4,2) şeklinde buraya 0 ve 3 ü tek bir şekilde sabitledim..kalan 3 yerede kalan 3 sayıyIda seçtikten sonra dizdim. C(4,3).3!
özetle c(4,2).c(4,3).3!.

bluace bluace

isminizi yanlış yazmışım iskender hocam özür dilerim..saygılarımla..

Temel Gökçe

hüseyin hocam sizde 144 diyorsunuz değil mi?

iskender tökel

Özürlük bir durum yok Hüseyin hocam.
Saygılarımla...

Temel Gökçe

Bu arada İskender Hocam da sizinle aynı düşünüyor, o sadece örneklerin bir kısmını vermiş o tabloda...

bluace bluace

evet temel hocam 144 buldum..

bluace bluace

iskender hocam gayet güzel açıklamış tabloda.. üst tarafta yazılan yazılarıda yeni gördüm temel hocam..boşuna yazmışım..0 ve 3 ün tek bir durumu için 24 farklı durum var.iyi geceler herkese..iyi çalışmalar tmoz...

Temel Gökçe

Sizede iyi geceler hocam, saygılar,selamlar...

barbaros gur

  - 0   -  3 -
kalan 4 rakamdan 3 ü, 4 farklı şekilde seçilip, üstteki satırda 4.3.4.5=240 biçimde gösterilebilir,
bunlardan  0   - 3  -   gene 4.2.3.4=96 tanesi 0 ile başlar.
yanıt
240-96=144  bulunur.

14 Aralık 2011 00:37 tarihinde Temel Gökçe <temel...@gmail.com> yazdı:

RASİM.ZENCİR-DENİZLİ

barbaros hocama aynen katılıyorum. bu sorunun yanıtı 144.
RASİM ZENCİR

EVRENİN MEYVASI BEYİN,
BEYNİN MEYVASIDIR
MATEMATİK.

s.metincan

to TMOZ
C(4,1).C(3,2).4!/2! = 144 ...

Soldan ilk basamak için 1,2,4,5 rakamlarından biri seçilir.
Kalan 3 rakamdan ikisi seçilip 0 ve 3 de alınarak 4 rakam sıralanır.
Fakat 0 ve 3 için tek sıralama olduğu için 2! e bölünür....