Olasılık. Yardım

Bilal İnci

Cevap A.
Hocalarım bu basıt bir soru fakat olasılığı kümelerle anlamaya çalışıyorum.
Çok daha somut yapıyor. Bu yüzden kümeler ile anlatmayı tercih etmicek iseniz vaktinizi almıyayım.

Özet geçiyim. Her küp için küme oluşturdum ve bu kümeler küpün yüzlerinin renklerini tutuyor. Sonrasında kümelerin kartezyen çarpımlarını aldım ve bunun çıktısına M dedim.
M nin elemanları küpleri aralarında sıralamadan olabilecek tüm durumları tutuyor ve bunun sayısıda 216 oluyor. M nin elemanlarının (sıralı üçlülerin) elemanlarının hepsi T dizisinin elemanı ise bizim istediğimiz durumlardan bir tanesi oluyor ve bu durumların hepsi 24.
24/216 = 1/9. Biz küpleri sıraladığımız zaman bu ihtimal nasıl 2/3 oluyor anlayamadım. Lütfen anlayan biri anlatabilir mi?
olasılık acıklama.png

Şuayip KILIÇ ögretmen

ABC sırası ile gelseydi sizin çözüm gibi olurdu.
Rastgele ABC yi sıralamalıyız.
Seçtiğiniz sıralı üçlüleri yer değiştirdiğiniz de üste sarı kısımlar gelir.
(24.3!) /(216) =2/3

6 Ağu 2023 Paz 20:13 tarihinde Bilal İnci <bilal...@gmail.com> şunu yazdı:

Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/cc14ffd9-219a-4f8f-aabd-baabc154cc03n%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.

Bilal İnci

Sanırım soruyu yanlış anlamışım. Soruda üç küpünde turuncu olması istenmiyor, sadece bir tanesi yeterli değil mi?